هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍نشست توجیهی الگوی جامع اتحاد امامت وامارت برای بانوان حوزوی شهرستان قیروکارزین با ریاست امام جمعه محترم
@qavami
برای عضویت عدد ۳۹ را به ۳۰۰۰۱۵۱۵پیامک کنید
📣 فراخوان پذیرش دانش پژوه در مرکز تخصصی مدیریت اسلامی (تدبیر)/ نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲
🔰 گرایشها:
🔷 سطح ۲:
(۱) رشته علوم اسلامی «گرایش حکمت عملی و علوم اسلامی»
🔷 سطح ۳:
(۱) رشته مدیریت اسلامی «گرایش مدیریت آموزشی پژوهشی»
(۲) رشته مدیریت اسلامی «گرایش مدیریت تبلیغی فرهنگی»
🔷 سطح ۴:
(۱) رشته مدیریت اسلامی «گرایش الگوی مدیریت معصومین (ع)»
(۲) رشته مدیریت اسلامی «گرایش مطالعات آینده پژوهی»
(۳) رشته مدیریت اسلامی «سیاستگذاری فرهنگی»
☎️ تلفن پاسخگویی: ۳۲۶۱۷۱۶۱-۰۲۵ - ساعت ۱۴ تا ۱۸
لینک ثبتنام مراکز تخصصی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#فراخوان
#قم
🔶 مرکز تخصصی مدیریت اسلامی (تدبیر)🔶
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍الگوی جامع اتحاد امامت وامارت در هر شهر به سرعت تصویب و اجرایی میشود، موجی از امید ایجاد میکند، داستانی که در سفرهای استانی برایم تکرار میشود. هر سفر از سفر قبلی و هر شهر از شهر پیشین موفقتر است شاهد یک اجماع و اراده ملی در اینجهت هستیم به شکل فشرده با تمامی اقشار نشست علمی تبلیغی دارم تماما امیدوار به آینده هستند. حوزوی ،دانشگاهی ،اداری، مردمی، پیر و جوان همه و همه طالب اجرای سریع، قوی و دقیق و مداوم الگو هستند و من قول میدهم که به اذن خدا چنین شود. خدایا شکرت.
@qavami
برای عضویت عدد ۳۹ را به ۳۰۰۰۱۵۱۵پیامک کنید
📊 #اینفوگرافی | نگاهی اجمالی به الگوی جامع اتحاد امامت و امارت
@madineyefazele
▪️عبرتهای آندلس
امروز سالروز فتح اندلس بدست مسلمانان است، فتحی که پس از ۸۰۰ سال به فروپاشی و سقوطی عبرتآموز منتهی شد. فرصتی مغتنم است که به این بهانه نگاهی کوتاه به عوامل ظهور و سقوط تمدن اسلامی آندلس بیندازیم.
مسلمانان در سال ۹۲ هجری در زمان ولید بن عبدالملک و به فرماندهی طارق بن زیاد موفق شدند سرزمین آندلس (شامل اسپانیا و پرتغال امروزی) را فتح کرده و به قلمروی خلافت اسلامی ضمیمه کنند. اما پس از گذشت ۸۰۰ سال مسیحیان جنبشی با عنوان بازپسگیری راه انداختند و با نبردها و جنگ و گریزهای فراوان و از همه مهمتر با شبیخون فرهنگی، اعتقادی و جنسی به مسلمانان موفق شدند مسلمانان را از آندلس اخراج کنند. اما چه عواملی باعث شد مسلمانان ۸۰۰ سال بر آندلس سیطره داشته باشند و پس از آن از دشمنان شکست بخورند؟
۱. محوریت احکام شرع در ادارۀ اجتماع: در آغاز حاکمیت مسلمانان در آندلس اداره حکومت عمدتاً بر محور شریعت صورت میگرفت. در حالیکه در پایان این دوره، مسلمانان بهجای احکام شرع و محوریت دادن به ظواهر امور، شروع به دستآویز کردن تأویلات و توجیهات عرفانی و شاعرانه در ادارۀ جامعه کردند. وقتی در اداره جامعه تأویل و نیتخوانی و استناد به باطن جای حکم به ظاهر و قانونمداری را گرفت و منطق اداره اجتماعی از منطق شرعی خشک و عقلانیت محض به سوی احساسات، عواطف و توجیهات عرفانی و صوفیانه کشیده شد، آندلس غرق در فساد زنانه و بیغیرتی مردانه شد.
۲. عصبیت مسلمانان: عصبیت از نگاه ابن خلدون همان عامل پیونددهنده و متحدکنندهای است که باعث میشود یک قوم قدرت را قبضه کنند و مادام که آن عصبیّت، غیرت و حمیّت را حفظ کنند، قدرت را هم حفظ خواهند کرد. این غیرت و عصبیت بر سر اصول و ارزشهایی است که مجاهدان در ابتدا برای آنها فداکاری میکنند و خون میدهند، اما پس از مدتی که کار از دست مجاهدان باغیرت خارج شده و به دست مصلحتاندیشان و قدرتطلبان میافتد، این عصبیت زایل میشود و قوم رقیب موفق به شکست دادن قوم حاکم میگردد. در نتیجه عدم برخورد حاکمان با فساد جنسی و مالی اشراف و شاهزادگان، ایمان، اعتقاد و عصبیت مسلمانان نسبت به حکومتشان سست شد و در نتیجه انگیزهای برای حفظ این حکومتها باقی نماند.
۳. اتحاد و وحدت فرماندهی: مسلمانان که ابتدا تحت فرماندهی واحد موفق به تسلط به آندلس شدند، پس از مدتی گرفتار چنددستگی، رقابت و قدرتطلبی شدند، جنگهای داخلی بر سر قدرت ایجاد شد و هر کسی در هر شهری یک حکومت ملوکالطوایفی تشکیل داد و از اطاعت از پایتخت سر باز زد. دشمن نیز از مشغولیت بزرگان به بازی قدرت استفاده کرد و لهو و لعب، سرگرمی، موسیقی و زنا را در بین جوانان شیوع داد.
۴. سرکوب غریزه جنسی: غریزه جنسی که در قوۀ شهویه ظهور پیدا میکند غریزهای زنانه و ضد تمدن است، در مقابل غریزه جنگاوری، دفاع، حماسه و جهاد که در قوۀ غضبیه ظهور میکند غریزهای مردانه و تمدنساز است. هر تمدن و حکومتی که غریزه جنسی را بیشتر سرکوب کند و غریزه غضب را در مدافعان خودش آزاد بگذارد، دوام و بقای بیشتری خواهد داشت و این قاعده در تمام حکومتها و تمدنهای تاریخ وجود داشته است. در آندلس، حکومت با سرکوب کردن امیال مردانه، جنگجویانه و سلحشورانه و آزاد گذاشتن امیال زنانه، عافیتطلبانه و لذتجویانه، منجر به گسترش بیحد و مرز شهوت در جامعه شد و در نهایت همین امر به تضعیف قوای دفاعی مسلمانان و غیرت و تعصب آنان منتهی شد.
۵. مرزگذاری و تفکیک وظائف بین زن و مرد در جامعه: در آندلس با یک سنتشکنی تمدنی، در عوض آنکه تدبیر منزل به زنان سپرده و تدبیر مدینه به مردان داده شود، خلط نقش صورت گرفت و زنان راهی کوچه و بازار شدند و حتی توانستند به شکل آزاد مشغول اداره قمارخانهها، رقاصخانهها و فحشاخانهها شوند. از طرفی زنان درباری نیز بسط ید پیدا کردند و با اعمال نفوذ در رأس قدرت، از عصبیت و اقتدار و روحیه غیرتمداری حکومتها کم کردند.
۶. حمایت وسیع حکومت از علم و پیشرفت علمی: آخرین حکومتهای مسلمان در آندلس مانند حکومتهای بنیاحمد و بنینصر نسبت به حکومتهای اولیه مانند مرابطان و موحدان، از دانشمندان کمتر حمایت میکردند و آلمان و سایر کشورهای اروپایی توانستند دانشمندان مسلمان آنان را جذب کنند و کتابهای ارزشمند آنان را از کتابخانههای آندلس به کشورهای خودشان منتقل کنند.
اینها برخی از عوامل ظهور و سقوط خلافت اسلامی در آندلس بودند. ارجاعات و اشارات امامین انقلاب در موقعیتهای مختلف به عبرتهای آندلس بیش از همه برای امروز ما درسآموز است. پایان انگارههای فاسد و خطرناکی مانند جذب حداکثری، رأفت اسلامی، اسلام رحمانی و صبر راهبردی، عصبیتزدایی از انقلاب و انزوای قشر مذهبی در جامعه است که قطعاً زمینهساز آندلسیسازی ایران خواهد بود. با بازسازی نظم اقتداری انقلاب میتوانیم قبل از آنکه این جوی به سیل تبدیل شود، آن را متوقف کنیم.
@madineyefazele
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍دقائقی پیش شورای فرهنگعمومی شهرستان لاهیجان اجرای الگوي جامع اتحاد امامت وامارت را در این شهر به اتفاق آرا به تصویب رساند و فرماندار محترم ده محله را به عنوان آزمونه الگو نام برد. از مویدات علمی نماینده محترم مجلس بهره بردیم از همه شرکتکنندگان بویژه امام جمعه عالیقدر، ریاست محترم این شورا تشکر میکنیم که مایه انسجام و اثر بخشی این جمع بودند نهایت سپاس را داریم.
اکنون عازم رشت هستیم.
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍️دیروز لاهیجان در شورای فرهنگ عمومی آقای فرخی نماینده این شهر در مجلس بعد از توجیه امامت و امارت توسط من گفت این الگو یک انقلاب اداری است و باید سریع تر در تمام ایران اجرایی شود زیرا نمادی از یک حکمرانی خوب است و هر مشکل اداری که الان دچار هستیم را حل میکند.
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍امام جمعه ساوه دیشب به من گفتند که آیت الله جوادی آملی در تماسی تلفنی به من فرموده اند که شما هم امامت دارید هم امارت.
18.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️هشدار استاد مطیعی نسبت به آینده هیئتهای مذهبی
پی نوشت: هیئت در ایران از زمانی رو به زوال رفت که از ابتدای دهه ۸۰ برخی مداحان طالب شهرت و عشق «جذب حداکثری» بجای اينكه پای درس اساتيد بنشینند و نوحهخوانی را در دستگاههای ایرانی و بومی یاد بگیرند، مشتی اشعار بیمحتوا و کوچهبازاری را روی موسيقی پاپ غربی گذاشتند و به دليل سادهفهم و مبتذل بودن اين نوع موسيقی، از طرف جوانان مورد استقبال قرار گرفتند. مداحان جدید كه به جزئيات دستگاههای موسيقایی و آوازخوانی ایرانی آشنايی ندارند و حتی سواد ادبی و آشنایی کافی با اوزان شعری و علم عروض هم ندارند، با نوحهخوانی بصورت کاملاً عوامانه برخورد میكنند و تمام هنرشان این است که ملودیها و نواهای غیردینی و غربی را با اشعار مذهبی تلفیق کنند که حاصل این تلفیق برای فرهنگ شیعه بسیار خطرناک خواهد بود.
در این سالها تمدنسازترین مناسک شیعه، یعنی عزاداری، توسط مداحان «موزیکال» و روضهخوانهای «ماکانبندی» و عاشقان تکنیکهای «خفن» صدابرداری در حال تبدیل شدن به یک دیسکوی با ظاهر مذهبی و اسلامی است؛ مداحانی که حماسه و جهاد عاشورا را به یک واقعه احساسی و عاطفی تقلیل دادند و بهجای تربیت سرباز و مجاهد، جوانان هیئتی را #صورتی کردند و در عمل به عاملان ناخواسته جریان نئولیبرالیسم برای عصبیتزدایی از قشر مذهبی جامعه تبدیل شدند.
هیئت مطلوب برای مداحان صورتی چیزی شبیه رقص سماع صوفیه در ترکیه امروز است: فقط جذاب است! اما نه معنا تولید میکند، نه هویت میدهد، نه جوان را به سوی جهاد و حماسه سوق میدهد و نه میتواند با منکرات مقابله و جامعه را اصلاح کند.
@madineyefazele