eitaa logo
مدرسه قرآن و عترت(تلاوتها و حکایتها )
3.4هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
7.4هزار ویدیو
347 فایل
🌹تمام فعالیت های این کانال نذر فرج اقا صاحب الزمان ان شاءالله ؛👌حضور هيچ کس در این کانال اتفاقی نیست استفاده ازپست های این کانال به هرصورت که دلتون بخواد،آزاداست ادمین ها: 1-جواد ایمانی @imani093 2-یاسین غلامی @Ygholami14
مشاهده در ایتا
دانلود
8.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آموزش کل مقامات در دو دقیقه 💠💯 👈مدرسه قرآن و عترت https://eitaa.com/madrese_msn
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 ترتیل : استاد حاج مهدی حسنی حافظ و مقری قراءات عشر ▪️ اجرا : جلسه پنجم کرسی تلاوت و آموزش تخصصی علوم قراءات قرآن کریم مشهد مقدس _ ۱۴۰۳٫۰۳٫۲۶ ▪️ تلاوت : آیات ۱۶ تا ۲۳ سوره بقره ▪️ به روایت : ورش از نافع مدنی 🔻 از طریق : شاطبیة ٫ الأزرق 🔻 با مد بدل : توسط 🔺 ذات الیاء : تقلیل (بلا خُلف) 👈مدرسه قرآن و عترت https://eitaa.com/madrese_msn
📗 قرآن پژوه : دکتر محمد جواد شریعت و مؤلف کتاب : چهارده روایت در قرآن مجید ▪️ سوره فصّلت : وَقَالَ الَّذِینَ کَفَرُوا لا تَسْمَعُوا لِهَذَا الْقُرْءَانِ وَالْغَوْا فِیهِ لَعَلَّکُمْ تَغْلِبُونَ ﴿٢٦﴾ ♦️ علل اختلاف در کلمه «الْقُرْءَانِ» 📜 صفحه : ۸۷ _ ۸۶ ➖ ابن کثیر ؛ «الْقُرْآنِ» را بدون همزه خوانده است ، 🔺 دلیلش : روایتی است از شافعی که او هم از اسماعیل روایت کرده است ، شافعی گفته است که نزد اسماعیل قرآن می خواندم و او می گفت : قرآن اسم است و غیر مهموز و از (قرأتُ) گرفته نشده است و اگر از (قرأتُ) گرفته شده بود ، هر آنچه قرائت می شد ، قرآن نامیده می شد ، اما قرآن اسمی است مانند (التوراة). ✓ شافعی ؛ محمد بن ادریس و صاحب مذهب فقهی (۲۰۴ _ ۱۵۰), قرائت را از اسماعیل بن عبدالله آموخته است و محمد بن عبدالله بن الحکم از او روایت می کند. ✓ اسماعیل بن عبدالله بن قسطنطین ابو اسحاق المکّی ، مولی بنی مخزوم معروف به القسط ، قاری مکه که در سال ۱۰۰ قمری متولد شد و نزد ابن کثیر و معروف بن مسکان و شبل بن عباد ، فرائت آموخت و قاری زمانه خود شد و او آخرین کسی بود که نزد ابن کثیر قرائت آموخت و در سال ۱۷۰ وفات یافت. ➖ و باقی قاریان ؛ «الْقُرْءَانِ» را به همزه می خوانند ، مصدر (قرأتُ الشیٔ) ، یعنی : «بهم پیوستم آن را » ، «جمع کردم آن را به عنوان (قرآن)» و آن را به اسم مصدرش نامیدند. 🔺 و دلیل آنها ، این آیات است : « إنّ علینا جمعَه و قرآنه» ، «فإذا قرأنا» ، یعنی : جمعناه «فاتبع قرآنه» (سوره قیامت آیات ۱۷ و ۱۸) ، یعنی : «تألیفه». ▪️ در کشف الاسرار جلد اول صفحه ۴۹۱ آمده است : و اشتقاق قرآن از «قرء» است و معنی «قرء» ، «با هم آوردن چیزی متفرق را» ، یعنی که قرآن ، سور و آیات و کلمات با هم آرد ، و جمع کند.این خود از روی ظاهر است _ اما از روی حقیقت ، قرآن بدان خواندند که ، هرچه مردم را بدان حاجت است ، از کار این جهانی و آن جهانی ، و ترتیب معاش و معاد ایشان ، جمع کند و ایشان را به آن راه نماید. 👈مدرسه قرآن و عترت https://eitaa.com/madrese_msn