eitaa logo
مدارس رشدمدار 🌱حیات طیبه🌱
443 دنبال‌کننده
822 عکس
241 ویدیو
23 فایل
حرکت بسوی تمدن نوین اسلامی با تربیت فرزندان به سبک نوین اسلامی ایرانی موسسه رهپویان عصر ظهور موقوفه حضرت بقیه الله الاعظم روحناله الفداء شهرستان شاهرود تلفن ۰۲۳۳۲۲۸۱۹۲۲ ۰۹۳۵۳۸۶۸۱۱۶ پاسخگویی به سوالات کانال و ثبت‌نام دوره تربیت مربی: @raz_org_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸عاقبت فرزندی که تصمیم بر سقطش داشتند. نثار امام خمینی و همه شهدا رضوان الله علیهم حمدو صلوات 🏴نسل_حسینی🏴 🆔 @mahdavi_arfae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قدر نعمت های ناشناخته را بدان... 🕊@salva_1_313
آیت الله جوادی آملی: نگوئید جا مانده‌ایم کسی که قلب و روحش رفته جامانده نیست. جامانده کسی است که عشق و شور و طلب زیارت اربعین، به ذهنش هم نمی‌رسد و علاقه‌ای ندارد. اگر به هر دلیلی اشتیاق رفتن هست و شرایطش نیست، خیری بوده و ثواب نیت را برده‌اید. شاکر باشید و نگوئید جامانده ایم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴کار در روز اربعین 🔷س ۵۶۴۹: کار کردن در روز اربعین مشکل دارد ؟ ✅ج: فی نفسه اشکال ندارد. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
الهى از کودکان چیزها آموختم لا جرم کودکى پیش گرفتم 🖤🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابتدا حس مالکیت دخملیا و من ارزشمند در آن ها تقویت شد 👌👌👌 چه طوری 🤔🤔🤔 بله، حیات طیبه حواسش به تمامی جنبه های رشد در فرشته هامون هست 👌👌👌👌 گل دخترامون به سلیقه ی خودشون ۲ فایل انتخاب کردند☺️ یک نشانه به سلیقه ی خودشون طراحی کردن 🌈🌻🐥❤️،(فایلهای من )نشانه گذاری شد . وسایل شخصیمون رفت داخل فایل خودمون 👏👏👏👏 به به چه نظمی👌👌👌 بدون اینکه سخنرانی خسته کننده از اینکه : نظم چرا و چگونه ❌❌❌ داشته باشیم . دخترانمون به این نتیجه رسیدند که چقدررر خوبه هر چیز سر جای مشخص خودش باشه . چه مدرسه ی خوبی هم داریم که ابزار رسیدن به نتایج خوب رو در اختیارمون گذاشته 😊😊😊
-857727229_-211389.opus
1.01M
👆_و_پرسش👇 سوال: دختر کوچولوی من به تازگی یکی از اقوامی که خیلی به او علاقه داشته را از دست داده است . قضیه فوت ایشان را هنوز به کودک نگفته ایم. نگرانیم متوجه شود. کودک را چطور باید با این قضیه مواجه کنیم ؟
1299062528_-211388.opus
630.9K
👆_و_پرسش👇 سوال: دختر کوچولوی ۸ ساله ام به تازگی یکی از اقوامی که خیلی به او علاقه داشته را از دست داده است . قضیه فوت ایشان را هنوز به کودک نگفته ایم. نگرانیم متوجه شود. کودک را چطور باید با این قضیه مواجه کنیم ؟
دومین اصل در نماز: 🌼 نماز مثل خیلی از رفتار های دیگر دارای یک سیری برای تحقق کامل است 🌼 ما گفتیم آموزش نماز مقطعی نیست، مقطعی نیست یعنی در هر دوره یک سیری دارد. 🎬 مثلا فرض کنید میخواهیم فرزندمان مسواک بزند. همه موارد آموزش مسواک زدن را همان اول به بچه دوساله نمی گوییم و بعد او را رها کنیم😳 یا بگوییم ای بچه دو ساله،الان تو دندان هایت در آمده،مسواکت را بزن. و دیگر تمام. دیگر ولش کن. 👌 هر رفتاری را شما بگیرید، یک پیگیری میخواهد،در هر سنی یک شکلی پیدا می کند. 👈🏻 حالا بعضی ها معتقدند اول بچه باید بفهمد،تفکر کند راجبش،بینش پیدا کند، بعد انتخابش کند. نه! یکسری رفتارها این اتفاق برایشان نمی افتد. 👈یعنی ما اغلب رفتارها و اغلب آموزش هایی را که به فرزندانمان دادیم، اینطوری است که اول میرویم در سطح تقلید، بعد که انجامش دادند،وارد سنین بعدی شدند، مؤلفه های شناختی و بعد مؤلفه های هیجانی و بعد مؤلفه های ایمانی و... به آن اضافه بشود. پس اینکه من بگویم بله،بچه من تقلید می کند 👍یعنی خیلی خوب است ولی برای یک سنی است. مال چه زمانی است؟ هفت سال اول،هفت سالی است که بچه ها نوعا تقلید می کنند. اغلب رفتار ها را دیگر. حالا تقلید نماز در هفت سال اول اتفاق می افتد. پدر مادر نماز میخواند،بچه هم خم و راست میشود،حالا سرش را میگذارد روی زمین،ممکنه با مهر بازی بکند،وسطش ممکن است مهر را پرت بکند. خلاصه ادا و اصول در میاورد که من هم دارم نماز میخوانم. آن بچه آنجا هیچی متوجه نمیشود ولی اتفاقی که می افتد این است که این رفتار،به عنوان ذخیره رفتاری، دارد دَرَش ثبت میشود،و بعد با آن انس پیدا می کند. 👌 بچه ها در سنین هفت سال اول با هر رفتاری که انس پیدا بکنند احتمال انجام دادنش و انتخابش و تکرارش در سنین بالاتر خیلی بیشتر میشود. پس ما درواقع: 🌼 در هفت سال اول میگوییم هفت سال تقلید نماز است 🌼 هفت سال دوم هفت سال انتخاب آگاهانه نماز است،یعنی عنصر نماز شناخته میشود. 🌼 هفت سال سوم هفت سال تعمیق نماز است،نماز عمق پیدا می کند. 🌼هفت سال چهارم هفت سال نماز مومنانه است،یعنی عنصر عواطف و ایمان و عشق و شور به نماز اضافه میشود. 🌼هفت سال پنجم هفت سال اقامه نماز است در جامعه. یعنی دیگر فردی نیست، اقامه نماز در جامعه باید اتفاق بیافتد. خودش باید برود کسی باشد که نماز را در جامعه اقامه کند. این میشود سیر رشدی نماز.
اولین نکته یا اولین عامل در بهداشت جنسی و روانی کودکان، باورهای خودمان است و این مسئله ای است که در کشور ما به آن پرداخته نشده است؛ در متون سنتی ما بسیار به زیبایی به این مسئله پرداخته اما متأسفانه چون به آن ها دسترسی نداریم بیشتر به ترجمه ها روی آوردیم و به نگاه غربی متکی شده ایم. در صورتی که نگاه غرب به رابطه ی زن و مرد یک نگاه ابزاری است.این نگاه جدید و حاکم امروزی با نگاه و باورهای ما در تعارض است و هیچ کس هم پا درمیان نمی گذارد که این تعارض را حل کند و مسایل عامی روز را با مسایل سنتی خودمان تلفیق کند و این مطالب را کنار هم بگذاریم و یک رویکرد جنسی جدید برای جامعه تعریف کنیم.  کتاب تفسیر المیزان یکی از این منابع پرارزش سنتی و اصیل ما است که نگاه بسیار زیبایی درباره ی مسائل جنسی دارد به طوری که با کار بر روی مطالب آن می توانیم به عنوان یک نگاه آن را به جهان عرضه کنیم.    ❇️عامل دوم، رابطه ی عاطفی والدین با هم است. وقتی بحث جنسیت و زن و مرد پیش می آید اولین الگو پدر و مادر هستند، چه نوع رابطه ای به عنوان والدین با هم داریم؟ ⬅️در یک مدرسه ای از بچه ها خواسته بودند که راجع به خانواده تان بنویسید، حدود پنجاه تا از این نوشته ها را به صورت جزوه درآوردند و کپی گرفتند و به خانواده ها دادند که مطالعه کنند. این جزوه حیرت انگیز بود و دست مایه ی یک تحقیق علمی برای دوستانم شد؛ بچه ها بدون استثنا همه راجع به دعواهای پدر و مادرها نوشته بودند و راجع به نوع مکالمه ی پدر و مادر نوشته بودند و آدم با خواندن آن ها گاهی به گریه می افتاد و گاهی به خنده و گاهی حیرت از این که بچه ها چگونه نگاه می کنند و از چه زوایایی می بینند. 💠 این مسائل دقیقاً بر روی سلامت جنسی کودک در بزرگسالی او، اثر می گذارد. الگوی رفتاری والدین چیست؟ اصلاً منظور من این نیست که زن و شوهر نباید با هم اختلاف نظر داشته باشند و یا باید همه چیز ایده آل باشد و یا از امروز تظاهر کنید که وای ما عاشق و شیدای هم هستیم نه! بلکه می خواهم بگویم که در خانواده چه قدر گرم هستیم؟ پدر و مادر نسبت به همدیگر چه قدر شخصیت گرمی دارند؟ امروزه مُد شده که به هرکسی می رسیم حال و حوصله ندارد.  یک نکته هم اشاره می کنم که امروزه انتقال ناامنی های بیرون از خانواده به درون خانواده، فاجعه آفرین شده است! اجازه ندهید که مسائل روزمره و مشکلات روزمره وارد فضای خانواده شود. فضای خانواده مانند گلخانه است و بچه ها هم کوچک هستند و مثل گل. گلخانه علیرغم سرمای بیرون، گرم است و در آن آفت وجود ندارد؛ نیازهای اولیه ی گل به او داده می شود ولو این که بیرون کمبود باشد. به دلیل این که بیرون سرد است، گلخانه را سرد نکنید و بعد مسئولیت را از خوتان سلب کنید و واژه ی من چه کاره ام یا به من چه ربطی دارد را به کار ببرید؛ سرمای بیرون به ما مجوز نمی دهد که داخل خانه را سرد کنیم. (ادامه دارد...) {قسمت 3} [مباحث کودک متعادل ] @nooredideh👈کانال تربیتی نوردیده
🔰 چگونه بچه ها را به نماز علاقه مند کنیم؟ 🔻 نمازتان را قشنگ بخوانید. یک محل خاصی برای نمازتان داشته که معطر باشد. وقتی نماز باحالِ شیرینِ می‌خوانید، همینطور که خدا خوشش می‌آید، بچه هم خوشش می‌آید، چون فطرت الهی دارد. اگر یک حرف تندی، اشتباهی به بچه‌ات زدی، صدایش کن و بگو من این رفتار را با شما کردم، متوجه شدم که اشتباه بود. من را حلال کن. طبیعتاً می‌گوید حلال کردم. شما بگویید نه. خدا هم باید من را حلال کند. دو رکعت نماز بخوان و از خدا بخواه که خدا من را ببخشد. میدانی بچه چه می‌گوید؟ پیش خودش می‌گوید: «زنده باد نماز». اما اگر نکردی، شیطان می‌رود در ذهنش می‌گوید، ببین بابایت ۵۰ سال نماز می‌خواند اما حق تو را ضایع کرده. حالا هم که فهمیده، به روی خودش نمی‌آورد! تو هم ۵۰ سال نماز بخوانی بعدش می‌شوی مثل این بابا !! 👈 برگرفته از کانال آیت الله حائری شیرازی @davat_namaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چگونه کودکان را برای مسجد رفتن و شرکت در فعالیت‌های دینی ترغیب کنیم؟ 💡 همراه کردن تشویق و فعالیت‌های مطلوب کودک و حس خوب با فعالیت‌های دینی در دوره اول رشد 🎥 از مجموعه مستند کارشناسی باغبان؛ دوره اول رشد 🎙 کارشناس: محمدرضا اخوت 🕋 @NasleTohidi
سوال- برای تربیت بچه هایم چه کار کنم؟ خیلی اذیت میکنند منهم مرتبا با آنها دعوا میکنم.... ✅ پاسخ: قبل از اینکه بدانیم چه کار بکنیم، یاد بگیریم که چه کارهایی را نکنیم. حتما نکنیم! میشود اصلا بچه را تربیت نکرد. رفتارهای زشت و ناپسند هم نکرد و تحقیر و توهین و امر و نهی مکرر را کنار گذاشت. تا با فطرت الهی خودش یک سید حسن نصر الله و یک امام خمینی و یک بانو امین دیگر بشود برای امامش. و فقط برایشان محبت و دعا کرد. سپردشان به مادر و پدر اصلیشان. فاطمه زهرا و امیرالمومنین سلام الله علیهم.
❓درمورد صحبت شد میخواستم بدونم فضا اگر کاملا بسته باشه و بچه هیچ نوع موسیقی به گوشش نخوره بنظرتون آسیب پذیرتر نمیشه؟؟ منظورم موسیقی های حرام نیست... منظورم موسیقی هایی مثل موسیقی های شبکه پویا و کودکانه یا آموزش زبان.... شدیدا نیازمند دانستن این موضوع هستم ✅ وقتی گوش دادن به موسیقی عادت خانواده نباشد،کودکان به نبودن موسیقی در زندگی شان انس میگیرند در هفت سال اول، *اصل بر طیب سازی محیط است* پس : 🔸اول موسیقی را از خانه حذف می کنیم (کودکانمان را به لهو و لعب انس ندهیم) 🔸در هفت سال دوم با *تقویت تفکر* ، ایجاد جایگزین و... می توان این تمایل را اصلاح کرد. 💠 *یادمان باشد تربیت صحیح به هیچ وجه با زور واجبار و امر ونهی امکان پذیر نیست.* هر کاری که میخواهیم انجام دهیم باید با زیرکانه ترین روش ممکن باشد و به تدریج و با بهترین روشها کودک را به سمت طیبات سوق دهیم. 🔸اگر کودک به آهنگی از تلویزیون مثل کلیپ های کودکانه علاقه دارد سخت نگیریم. و به مرور طبق مطالب گفته شده عمل کنیم. https://ble.ir/sokhane_tayyeb_bakoodak
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️صدا زدن دیگران 🔷س ۵۶۷۴: مى خواستم بدانم که: اگر به جاى محمد به دوستان خودمان بگوييم ممد اشکالى دارد يا نه؟ ✅ج: اشکال ندارد ولى مناسب است اسم را صحيح بگوييد، و اگر اينگونه ناميدن موجب ايذاء يا هتک او شود جايز نيست. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
👈 گاهی انقدر پدر و مادر ها، در هفت سال اول،با بچه هایشان بد رفتار می کنند،که اجازه نمیدهند نماز وارد هفت سال دوم بشود. مثلا من دیدم، افرادی که در هفت هشت سالگی انقدر بخاطر نماز تشویق می کنند... اول بلوغ، اشکال ندارد یک سری تشویق ها قرار میدهید.... مثلا یک نوجوانی بود، شانزده هفده ساله، آمده بود پیش من، میگفت بله،من در این سن نماز میخوانم برای تبلت. پدر مادرم گفته بودند اگر نماز بخوانی ما تبلت بهت میدهیم. تبلتم را گرفتند حالا من دیگر ضرورتی نمی بینم. نماز نمیخواند یا خیلی تق و لق میخواند. پس تشویق های زیاد، زمانی که نباید این تشویق باشد اسیب زاست یا حتی ترساندن های خیلی شدید، یعنی بچه از روی ترس، حالا نه فقط نماز، کلا سبک تربیتی خانواده روی تهدید و روی ترساندن است. مثلا بچه ها، بچه ها بابا آمد! خودتان را جمع کنید. عه بگذار به بابا میگویم نمازت را اول وقت نمیخوانی. بگذار بابا بیاید... بحث ترساندن است، بحث اینکه من به واسطه ی ترس یا به واسطه ی تشویق های زیاد رفتار فرزندم را کنترل کنم. 👈🏻حالا اگر این درباره نماز اتفاق بیافتد،شما فرض کنید چه زمانی میخواهد نماز آگاهانه اتفاق بی افتد؟ این نماز،هفت سال اولی باقی میماند. یعنی ارتقا پیدا نمی کند. 🧐یعنی خودم نگذاشتم که این نماز ارتقا پیدا کند به سنین بالاتر. خودم اجازه ندادم. چرا؟ چون میترسم بچه من یکدفعه نمازش را رها کند. هفت سال اول هفت سال ذخیره رفتاری است. هفت سال دوم ذخیره شناختی است. هفت سال سوم و چهارم میرود روی ذخیره علمی و عاطفی. 👌من چقدر این ها را برایش برنامه ریزی دارم؟ چقدر برایش کار کردم؟ نوعا ما برای این ها کار نمی کنیم. چرا؟ چون وقتی می بینیم بچه ها نمازشان را میخوانند دیگر رهایشان می کنیم... 😳 بعد این اتفاق می افتد که مثلا بچه میرسد به چهارده پانزده سالگی،در مواجه با چند تا از دوستان خوب،یا دوستان بد قرار میگیرد، تمسخرش می کنند،نماز را میگذارد کنار. @davat_namaz
⭕️ «آئین همسرداری»⭕️ راه رشد در عرصه خانواده از منظر دین فطری ———————— —————— 🔘کلاس های آنلاین دوره ها به اتمام رسیده است. پس از ثبت نام در هر یک از دوره ها به فایل جلسات ( صوت و فیلم) دسترسی خواهید داشت. ..................................................... ♻️ دوره مقدماتی(مشترک برای آقایان و خانم‌ها) ✅ ۸جلسه 🏧 هزینه ثبت نام در دوره 30 هزارتومان ⬅️ برای ثبت نام کلیک کنید. ————————————— ♻️دوره تکمیلی، ویژه‌ی خانم‌ها♻️ «مهارت‌های همسرداری از منظر دین فطری» ✅ ۱۶ جلسه 🏧هزینه ثبت نام در دوره 70هزارتومان ⬅️ برای ثبت نام کلیک کنید —————————————— ♻️دوره تکمیلی، ویژه‌ی آقایان♻️ «مهارت‌های همسرداری از منظر دین فطری» ✅ ۱۴جلسه 🏧 هزینه ثبت نام در دوره 60هزارتومان ⬅️ برای ثبت نام کلیک کنید. ————————————- ❎ مبلغ دریافتی صرف هزینه‌های برگزاری کلاس و ترویج مباحث دین فطری خواهد شد. 🔻برای دریافت اطلاعات بیشتر به شماره ۰۹۰۱۴۲۳۶۵۹۴ در ایتا پیام دهید. 🔺 https://eitaa.com/dinefetri
بسم الله الرحمن الرحیم ‌ امام کاظم(علیه السلام): کسانی در بزرگسالی عجول، شتابزده و بی ظرفیت هستند که در کودکی به اندازه کافی بازی نکرده اند. (مجلسی، 1403: ج 60، ص 362)