💠روس بیانات منتشر شده مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله سیستانی حفظه الله:
🔰بیان چالش ظلم،فقر،عدم آزادی،تروریست،تحریم اقتصادی در منطقه خاور میانه بخصوص در فلسطین اشغالی.
🔰بیان قدرت تاثیر رهبران دینی در حل مشکلات مذکور.
🔰بیان اهمیت زندگی مسالمت آمیز بار عایت حقوق شهروندی واحترام متقابل تمام ادیان.
https://www.sistani.org/arabic/statement/26506/
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
دو فصلنامه《الانوار الهادیه》
💠روس بیانات منتشر شده مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله سیستانی حفظه الله: 🔰بیان چالش ظلم،فقر،عدم آزا
🔹در این بیانیه افزوده که آیت الله سیستانی در این دیدار به رنج های بسیاری انسان ها در سرزمین های گوناگون و ظلم و سرکوب و فقر و سرکوب دینی و فکری و محرومیت از آزادی های اصلی و نبود عدالت اجتماعی به خصوص در منطقه ما که دچار جنگ و خشونت و تحریم های اقتصادی و آوارگی های اجباری است به خصوص در سرزمین فلسطین پرداخته است.
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
هدایت شده از معاونت پژوهش حوزه خوزستان
بسم الله الرحمن الرحیم
📣 فراخوان مقاله
📗فصلنامه تخصصی مفتاح الفقاهه
✔️حضرت امام خمینی ره :
«این جانب معتقد به فقه سنّتی و اجتهاد جواهری هستم و تخلّف از آن را جایز نمی دانم. اجتهاد به همان سبک صحیح است, ولی این بدان معنا نیست که فقه اسلام پویا نیست. زمان و مکان, دو عنصر تعیین کننده در اجتهادند. مسأله ای که در قدیم, دارای حکمی بوده است به ظاهر همان مسأله در روابط حاکم بر سیاست و اجتماع و اقتصاد یک نظام, ممکن است حکم جدیدی پیدا کند.... مجتهد باید به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد.»
👈مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان در راستای انجام رسالت حوزوی خود در زمینه گسترش پژوهش های فقهی اقدام به راه اندازی مجله علمی تخصصی در زمینه فقه و اصول و رجال تحت عنوان «مفتاح الفقاهۀ» نموده است.
از اینرو طی این فراخوان آمادگی خود را برای پذیرش آثار پژوهشگران فاضل استان خوزستان اعلام می نماید:
🔰موضوع مقالات:
📝کلیه پژوهش هایی فقهی، اصولی و رجالی که به روش استدلالی و در قالب مقاله علمی مطابق با شرایط مذکور در شیوه نامه مربوطه تدوین شده باشد.
تبصره:
📝مقاله می تواند بخشی از پایان نامه سطح 3 یا 4 و یا کتابی باشد که قبلاً توسط پژوهشگر نگاشته شده است.
🔰اولویت های مقالات:
1️⃣ مسائل مورد نیاز جامعه و نظام اسلامی.
2️⃣ مسائل مورد بحث در دروس خارج فقه واصول حوزه علمیه استان خوزستان.
🔰شرایط مقاله
1️⃣رعایت شیوه نامه نگارش مقالات فراخوان (پیوست شماره یک)
2️⃣ مقالات ارسالی نباید قبلاً در مجله یا مجموعه دیگری چاپ شده یا زیر چاپ باشند.
3️⃣ فصلنامه در تلخیص، اصلاح و ویرایش مقالات رسیده جهت انتشار آزاد است.
4️⃣ در صورت پذیرش مقاله، تا پایان ارزیابی و اعلام نتایج، پژوهشگر بدون هماهنگی با مرکز، اجازه انتشار و ارائه مقاله در نشریات دیگر را ندارد.
🔰شرایط پژوهشگر
⬅️ صلاحیت علمی:
⏺اساتید و فضلای محترمی که امتحانات کتبی پایه 10 خود را به اتمام رسانده باشند.
⏺ اشتغال به فعالیت دراستان خوزستان.
تبصره: منظور از فعالیت، تدریس، تحصیل در دروس خارج یا اشتغال در شئون مختلف مربوط به روحانیت در محدوده استان خوزستان است.
⭕️مهلت ارسال متن کامل مقالات:
🗓 30 اردیبهشت ماه 1400
📤ارسال مقالات:
از طریق نام کاربری(ID): «@Mfegh1400» در پیام رسان ایتا به آدرس:
https://eitaa.com/mfegh1400 .
✳️حمایت ها و امتیازات:
۱. ارائه مشاوره در طول مدت پژوهش و نگارش مقاله
۲. انتشار مقالات برگزیده در فصلنامه
۳. فراهم نمودن زمینه ارائه مقاله در قالب کنفرانس و همایش
۴. معرفی به مراکز پژوهشی و اولویت بکارگیری در فعالیت های پژوهشی به عنوان پژوهشگر و همکار.
۵ تقدیر مادی از مقالات برگزیده به شرح ذیل:
الف: مقالات حائز رتبه «مقاله برتر» :
ب: مقالات حائز رتبه «مقاله شایسته تقدیر»:
ج: مقالات بعدی حائز رتبه «قابل نشر»:
💠از تمامی نویسندگان مقالات ارسالی برگزیده بر اساس رتبه کسب شده تقدیر ویژه صورت خواهد گرفت.
♻️جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال معاونت پژوهش مدیرت حوزه خوزستان در پیام رسان ایتا
🌐 به آدرس:
https://eitaa.com/pajooheshkhozestan .
مراجعه نمایید.
📞شماره تماس مستقیم: 09106483775 از ساعت10:30 تا 12:30
📞شماره تماس ثابت : 35510015 داخلی 143
🔳معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان- امور واحد های پژوهشی ونشریات
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
13.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 سخنان تکاندهنده آیتالله بروجردی در واپسین روزهای حیات
🎥 شهید مطهری
🔸 من به شخص آیتالله بروجردی اعتقاد داشتم؛ هرچند عدهای به دستگاه ایشان انتقاد داشتند که خود من هم انتقاد داشتم.
ولی ایشان را یک مرد روحانی واقعی میدیدم؛ یک مرد کاملا مؤمن و معتقد و خداترس.
🔹 ایشان در واپسین روزهای حیات (کسالت قلبی منجر به فوت) گفتند: من خیلی ناراحتم از اینکه کاری نکردم و میروم.
📌 ادامه را از بیان شهید مطهری بشنوید...
#اخلاص
#تلاش_برای_خدا
@Manahejj
⚫️اَلسَلامُ عَلَی الْمُعَذَّبِ فِي قَعْرِ السُّجُونِ وَظُلَمِ الْمَطَامِير
ِ
⚫️اَلسَلامُ عَلَیک یا مُوسِی بنِ جَعفَر(ع)
🏴شهادت امام کاظم(ع)باب الحوائج تسلیت باد🏴
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
4_6044193805056344105.mp3
4.01M
🏴 #شهادت_امام_کاظم_(ع)
🎤 #حجت_الاسلام_میرزا_محمدی
⬛️ #مرثیه
#هيئت_مجازي
•┈••✾••┈•
♨️موسسه امام هادي(عليه السلام):
https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
هدایت شده از حوزه نیوز خوزستان
🔅 راهاندازی دفتر واحدهای پژوهشی و نشریات در معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان
حوزه| حجتالاسلام مهدی آریاخاکی، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» اظهارداشت:
▫️ یکی از خلاء های معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان نبود دفتری جهت پیگیری امور واحدهای پژوهشی و منشورات است.
▫️واحدهای پژوهشی اعم از پژوهش سرا، مرکز پژوهشی، پژوهشکده، موسسه و پژوهشگاه، که رسالتشان کار پژوهش محور است، باید در کنار واحدهای آموزشی در حوزه استان رشد کنند.
▫️یکی از ثمرات گسترش واحدهای پژوهشی در استان جلوگیری از مهاجرات طلاب مستعد و فضلای نخبه استان است که طبق برنامهریزی اولیه بناست در سهنقطه از استان تأسیس شود.
◀️ مشروح مصاحبه؛
hawzahnews.com/xb4Ry
🌐خبرگزاری حوزه در خوزستان
eitaa.com/joinchat/1139933203Ced8a13e413
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
12.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢الزامات فقه پویا در جهت تحقق اهداف انبیاء
📹 آیت الله کعبی در جلسه هم اندیشی فقه نظام(بخش اول):
🔷 «اگر بخواهیم فقه متحرک باشد و اهداف و مکتب انبیاء را در ساحت عمل محقق کند مجموعه الزاماتی دارد که نیاز است فقیه به آن ها پایبند باشد و این موارد در استنباط، محتوا، ساختار، نتایج و خروجی سیستم موثر است: اول...»
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#فقه_نظام
#سلسله_جلسات
#دبیرخانه_مفتاح
#قم
🔳 با #مفتاح همراه باشید
🆔 @meftaah_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
12.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢الزامات فقه پویا در جهت تحقق اهداف انبیاء
📹 آیت الله کعبی در جلسه هم اندیشی فقه نظام(بخش اول):
🔷 «اگر بخواهیم فقه متحرک باشد و اهداف و مکتب انبیاء را در ساحت عمل محقق کند مجموعه الزاماتی دارد که نیاز است فقیه به آن ها پایبند باشد و این موارد در استنباط، محتوا، ساختار، نتایج و خروجی سیستم موثر است: اول...»
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#فقه_نظام
#سلسله_جلسات
#دبیرخانه_مفتاح
#قم
🔳 با #مفتاح همراه باشید
🆔 @meftaah_com
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔸این عَلَمی که بلند شده، نباید بیفتد🔸
📝#خاطره دکتر علی حائری از ملاقات #آیت_الله_حائری_شیرازی با #آیت_الله_سیستانی
🕌 پس از استقرارمان در هتل نجف، پدر غسل زیارت کرد و دشداشۀ سفیدِ بلندی پوشید و به جای عمامه یک دستار سفید به سر کشید. عصا به دست، با آن محاسن سفید، هیبت دلربایی پیدا کرده بودند. به مزاح گفتم: بسان حضرت موسی شدید! لبخند زدند و گفتند: با این هیبت قابل شناسایی ام؟
سری به انکار و لبخند تکان دادم و به سمت حرم راه افتادیم.
🕌 به محض ورود در حرم، پاها را برهنه کردند. سرشان کاملاً پایین بود. چیزی را با صدای بی جوهری تند تند زمزمه میکردند و اشکشان متصل جاری بود. حال عجیبی پیدا کرده بودند. این حال و این حجم از تواضع را نه در حرم رضوی و نه حتی در کربلای معلی ندیده بودم. گویی هیبت امیر مؤمنان را به تمامه درک میکردند. گوشۀ حیاط حرم در آفتاب سوزان نشستند و شروع به خواندن زیارت کردند. به نظرم زیارت جامعه کبیره بود. نمیدانم، هرچه بود، طولانی بود. زیارت که تمام شد، باز با تواضعی زائدالوصف به سمت حرم راه افتادیم. هر دیوار یا دری را که میدیدند گونه ها را متواضعانه به آن می مالیدند. صورت یکسره تَر بود و اشک، دائم سرازیر. سرشان پایین بود و یک لحظه هم سر را بلند نکردند. بوسه ای کوتاه به گوشه ضریح و زیارتی مختصر. بدون آنکه روی برگردانند، سر به زیر و آرام آرام عقب رفتند. حالشان طبیعی نبود. گویا اتفاقی رخ داده بود که من از درک آن عاجز بودم. نماز ظهر را هم همانجا خواندیم.
🕌 در مسیر بازگشت، درست در ورودی، یک فردی که روی ولیچر بود -یک انسان هیکل مندِ نورانی، با جای مهر روی پیشانی بلندش و یک لباس سفید - حال معنوی پدر را که دید، دست پدر را محکم گرفت و بصورت چسباند. میبوسد و می گریست و فریاد میزد: یا ابا صالح مددی! ... یا انصار دین الله مددی! پدر که متوجه حال غریب او شده بودند، آرام دستشان به قلبش کشیدند و پیشانی اش را بوسیدند و گفتند: «یا اخی! سیأتی قريباً، اطمئن، اطمئن، نحن أيضاً ننتظره ...»
آرام شد و دست پدر را بوسید و رها کرد. این مواجهه توجه برخی را به ما جلب کرد؛ مِن جمله، سید جوانی که متوجه شدم دارد پشت سر ما به سمت هتل میآید. در ورودی هتل، خودش را به ما رساند. به من با ته لهجۀ عربی گفت: «آقای حائری شیرازی هستند؟» بدون آنکه جواب مشخصی بدهم گفتم: «مطلبی هست؟»
گفت از طرف آیت الله سیستانی است و برای ترتیب ملاقات آمده. یکه خوردیم، گویا پس از دیدار پدر با عبدالمهدی کربلایی (امام جمعۀ کربلا)، ایشان زمان مراجعت ما را به نجف، به دفتر آیت الله اطلاع داده و ایشان آمادگی این دیدار را داشتند. البته شاید کسی از همراهان ما این تقاضا را از عبدالمهدی کرده باشد که من مطلع نبودم.
🕌 بگذریم. به پدر در راه گفتم. ایشان هم کمی غافلگیر شدند. ... بنا شد کسی از دفتر برای راهنمایی بیاید. یک پیرمرد سیه چرده عینکی آمد. فاصلۀ هتل و دفتر آیت الله را پیاده راه افتادیم. جلو کوچه، گیت بازرسی بود. چیزی به عربی گفت، زنجیر را برداشتند و وارد دفتر شدیم. ما که چند نفری بودیم را در اتاق انتظار جای دادند و پدر را بردند. چند دقیقه بعد، دنبال من هم آمدند. گویا پدر سفارش کرده بود. قبل از ورود، کسی به من فهماند که فقط مصافحه کنم. اینجا دست بوسی قدغن است. خیلی ساده، دو زانو در اتاق بزرگی که با موکت پوشیده شده بود، کنار میزی کوچک روی ملحفه ای سفید نشسته بودند. خیلی لاغرتر از آن چیزی که تصور میکردم. پیشانی را بوسیدم و سلام کردم. گویا در خلال صحبت با پدر بودند. پاسخ سلام را دادند. فارسی را روان صحبت میکردند اما با ته لهجۀ غلیظ عربی.
🕌 از مرحوم پدر بزرگ ما -شیخ عبدالحسین حائری- گفتند که ایشان را ندیده بودند، اما به عنوان یک فقیه زاهد متقی در کربلا معروف بودند. بعد، از پدر گفت که مطالب شما را مدتیست پیگیری می کنم. از طرح «فلاحت در فراغت» خبر داشت. می گفت ورود در اینگونه مسائل، روحانیت را واقع بین میکند. از نظریات اقتصادی پدر مطلع بود و میگفت هر چند شاید قابلیت اجرا نداشته باشد اما تحقیقات در این رابطه را برای اسلام مفید می دانم و قائلم از وجوهات میتوان در آن خرج کرد و حمایت خواهند کرد. بعد گفتند: «با این همه، #احترامی که برای شما قائلم، بیشتر به خاطر #مواضعتان و حضور فعالتان در #قضایای_سال_گذشته است (این دیدار در سال 89 واقع شده بود [و منظور ایشان، فتنۀ سال 88 است]).
اندکی تأمل کردند، بعد ادامه دادند:
«این #عَلَم، حالا که بلند شده، #نباید_بیفتد. اگر افتاد دیگر هیچ کس نمیتواند آنرا بلند کند. البته که مسائلی هست که باید بیان شود که حفظ این عَلَم و بیان آن مسائل، مانعة الجمع نیست. شما در شرایطی که مسئولیتی نداشتید و شاید بی مهری هایی دیده باشید، نقش ممتازی ایفا کردید»
(ادامه دارد) ...
منبع: (@dralihaeri در تلگرام)
@haerishirazi
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
ادامه ...
🕌 پدر که گویا یکّه خورده باشد، سرش را بلند کرد. نگاهی به آیت الله انداخت و بعد نگاهی به من کرد. گویا مایل نبودند برخی مسائل را در حضور من بیان کنند. گفتند چند نفری میهمان داریم. با اجازۀ شما، علی برود ایشان را بیاورد تا از زیارت شما محروم نباشند. به اتفاق یکی از اعضای دفتر، به اتاق انتظار رفتیم و بعد از چند دقیقه به سالن برگشتیم. همان شخص این بار بالای سر آیت الله ایستاده بود و تکرار میکرد: «فقط مصافحه، دستبوسی ممنوع». گرد ایشان نشستیم. گفتند: «عزیزان همه شیرازی هستید؟» همه پاسخ دادند.
گفتند: «اولاً قدر این حاج آقا که همراهش به دیدن من آمدید را بدانید. انسان وارسته ای است و برخی اوصافش کم نظیر است». بعد گفتند: «دو گوهر در شهر شما زندگی میکنند که تا هستند، از وجودشان مستفیض شوید. اینها نورند! یکی آیت الله آشیخ محمد رضا حدائق و دیگری آیت الله پاکدل». بعد نگاهی به من کردند و گفتند: «اهل زیارت قبر حافظ هستی؟» گفتم بله.
گفتند: «از جانب من برو و بالای سر قبر حافظ فاتحه بخوان». بعد اندکی سکوت کردند و گفتند: «به مسئولین سلام مرا برسان و بگو: حافظ، سینه سوخته بوده. اهل معنا بوده. وصیت کرده قبرش زیارتگاه باشد. ترتیبی دهند از این حالت که هرکس تفریحی که جای دیگری نمیتواند بکند، می رود آنجا انجام می دهد، در بیاید! زیارتگاه، جای قلیان و قهوه خانه نیست. جای ادب است. آدم باید آنجا به یاد خدا بیفتد، نه به یاد خلق خدا که دخترها و پسرها قرارشان را آنجا میگذارند [با خنده].»
🕌 همه از اشراف آیت الله به جزئیات امور شهرمان مبهوت بودیم. کسی را صدا زدند که برای میهمان ها دُرّ نجف بیاورید. با دستشان هدیه ها را بدستمان کردند و گفتند تا هر وقت که مایل بودید در نجف بمانید، اسبابش را فراهم میکنند و متواضعانه جمع را ترک کردند و من هنوز در فکر اِشراف آیت الله به امور بودم.
منبع: (@dralihaeri در تلگرام)
@haerishirazi