eitaa logo
مدرسه انقلاب بصیرت ،شیعه،مهدوی ،جهاد
1.3هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
45 فایل
⭕ مدرسه انقلاب فضای مشق انقلابی،به گستردگی جهان اسلام https://eitaa.com/madresseinqhilab _________________________
مشاهده در ایتا
دانلود
💎سلامت معنوی، فتنه ای بزرگ💎 🔹از نقشه های سازمان "یونسکو" و "بهداشت جهانی" برای حذف دین از زندگی ملت ها، ایجاد عنوان "سلامت معنوی" هست که با یک طراحی پیچیده، جامعه ی نخبگانی و عمومی کشور را به سمت "معنویت سکولار" ، "معنویت بدون شریعت" و "معنویت لیبرالی" ، "تصوف و مرجئه" سوق میدهد. 🔹در این ایام جریانی در وزارت بهداشت بسرعت به دنبال حذف کتب "معارف اسلامی" از دانشگاه ها و جایگزینی دروس "سلامت معنوی" هستند. 🔹برگزاری پنجمین "نشست سلامت معنوی" در قم با هدایت وزارت بهداشت ، در همین این ایام، نشان از عزم جدی کارگزاران تابع غرب بر تغییر جایگاه "معارف مذهبی" با عنوان،"سلامت معنوی" دارد در این همایش که در قم برگزار شد هیچ نهاد حوزوی حضور نداشت و فقط وزارت بهداشت برنامه و محتوا را تعیین کرد که در ضمن برای کل کشور هم دستورالعمل عملیاتی صادر گردید. 🔹با گسترش مفهوم "سلامت معنوی" توسط وزارت بهداشت، وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش، از نگاه طراحان این پروژه انگلیسی_اسرائیلی ، ایده ی "اسلام منهای روحانیت" هم تحقق پیدا خواهد نمود و در آینده اگر یک عالم دینی بخواهد از "معنویت" سخن به میان آورد باید از "وزارت بهداشت" اجازه بگیرد. 🔹فرح، در دوران اوج حکومت پهلوی با ایجاد دانشگاه معقول و منقول به دنبال حذف حوزه های علمیه و جایگزینی تربیت یافتگان این دانشگاه با "روحانیت" بود که هم نام "دین و معنویت" مطرح باشد هم جایی برای "مذهب و فقاهت" نباشد کاری که در ترکیه تجربه شده است. 🔹جالب است که "سلامت معنوی" اسم رمزی برای جریانات "مرجئه ای" در عصر کنونی می باشد، همان تئوری که میگوید :دلت پاک باشد، چگونگی عمل اهمیتی ندارد. نگاهی که در گروه های" ان ای" بنام ترک اعتیاد در حال اجرایی شدن است و از این پس بنام "سلامت معنوی" ادامه خواهد یافت . 🔹حذف "معاونت طب سنتی" از وزارت بهداشت و جایگزینی "معاونت اجتماعی" در مدت کوتاهی، حکایت از نقشه ترویجی دشمنان، برای ترویج تفکر "معنویت بدون مذهب" است زیرا معاونت اجتماعی وزارت خانه، ماموریت احیای عنوان "سلامت معنوی" را دارد که البته در مقطعی با اعتراض برخی نمایندگان و مسولین شورای انقلاب فرهنگی با عنوان "جریان نفوذ" مواجه شد. 🔹با توجه به این که متولی "سلامت" در کشور وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است و "عنوان سلامت" شامل "سلامت معنوی" و "سلامت جسمی" هر توأمان می باشد، عملا دخالت در "سلامت معنوی" توسط هیچ نهاد دیگری پذیرفته نخواهد بود و تحت عنوان "مداخله" در امر سلامت قابلیت پیگیری قضایی خواهد بود. 🔹همانگونه که سنت نبوی حجامت بدون اجازه وزارت بهداشت، برای علمای دین ممنوع است و مشاوره روانشناسی، بدون مجوز وزارت علوم، برای علمای دین ممنوع است، ورود در عرصه "سلامت معنوی" هم بدون مجوز وزارت بهداشت ممنوع خواهد شد. 👌چشمان بینای دلسوزان کشور و دین، بایستی با رصد شبکه "نفوذ" ، بلکه "براندازی"، که با هدایت صهیونیست ها در حال اجراست، اقدام روشنگرانه و رفتار متناسب داشته باشند. ✍م. م. ق @madressinqhilab
💠💠 نظر امام خمینی (ره) پیرامون پزشکی غربی و طب سنتی ایران 🌐 امام خمینی (ره) در کتاب کشف الاسرار درباره‌ی طب غربی می‌نویسد: 1️⃣ غرب همه‌چیز استعماری دارد، ، فرهنگ استعماری که برای کشورهای عقب‌افتاده صادر می‌کند. آنها می‌خواهند ما وابسته باشیم و چیزهایی که به ما می‌دهند می‌آورد. اگر می‌خواهید رشد حقیقی پیدا کنید و مستقل شوید اول این وابستگی فکری و قلبی را کنار بگذارید. 2️⃣ امروز در تمام کشور ایران که به قول شما دانشگاهی مانند: جندی شاپور داشته، یک نفر که قانون بوعلی (طب سنتی) بفهمد معلوم نیست که باشد، و این ضربتی است که این کشور از دست اجانب به‌وسیله‌ی زمامداران بی‌خِرَد خورد. 3️⃣ یکی از دکترهای امروزی می‌گفت: بر ما و بر دکترهای بزرگ این کشور ثابت شد که کاری از طب اروپا جز برنمی‌آید و داروهای اروپایی معالج نیست، بلکه مسکّن‌هایی است که ما به‌کار می‌بریم و انتظار آن داریم که مرض دورۀ خود را تمام کند و یا به خوبی یا به هلاکت منجر شود!! گفتیم پس چرا دکترها این مطلب را به مردم نمی‌گویند، گفت: کسی قدرت این گفتار را ندارد و درست گفت! 4️⃣ امروزه همه چیز کشور ما با هم جور است و تا یک شجاعت ادبی در نویسندگان ما پیدا نشود اصلاح آن نخواهد شد. امروزه اگر کسی از یا زندگی اروپامآبی انتقاد می‌کند مورد هُو و جنجال بسیار واقع خواهد شد و از نظر جوانان تحصیل‌کرده‌ی ما ساقط می‌شود!! 5️⃣ لکن با همه حال ممکن است در بین آنها کسانی به فکر بیفتند و سنجش‌هائی کرده راهی به خطاکاری‌های خود پیدا کنند و برای دوره‌های بعد از این، طرفدارانی برای این مسلک (طب سنّتی) هم پیدا شود و قدم‌هایی برای سعادت نسل آتیه برداشته شود. هان ای نویسندگان! قدری به خود آیید و از بی‌خردان نهراسید و گفتنی‌ها را بگویید و زندگی پر آشوب اروپا چشم شما را از حقایق نبندد. @madresseinqhilab
🔴 سفارت آمریکا در قدس اشغالی در ماه می افتتاح خواهد شد 🔸 یک مسئول بلند پایه در کاخ سفید به خبرگزاری رویترز گفت که این کشور سفارت خود در قدس اشغالی را در ۱۵ ماه می( ۲۵ اردیبهشت) افتتاح خواهد کرد. 🔸 این صحبت مقام کاخ سفید بعد از تصمیم دونالد ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی صورت می گیرد ، این تصمیم ترامپ به معنای کاملا ساده تر یعنی تیر خلاص بر مذاکرات سازش و راه حل دو کشور می توان تفسیر کرد. 🔸 لازم به ذکر است ۲۵ اردیبهشت مصادف خواهد بود با ۷۰ سالگرد تاسیس رژیم اشغالگر قدس می باشد ✅ @madresseinqhilab
🔆 شبهه: آیا حضرت فاطمه (س) بعد از ظهور امام زمان (عج) رجعت خواهند کرد؟ 🔆پاسخ شبهه: 1⃣حدیثی در منابع روایی وجود دارد که حکایت از رجعت حضرت زهرا (س) بعد از ظهور امام زمان (عج) دارد. 2⃣داستان رجعت آن حضرت در ضمن روایتی طولانی که در پرسش مفضل از امام صادق (ع) مطرح شده، آمده است: مفضل می گوید از امام صادق (ع) پرسیدم: آقا، آیا پیامبر (ص) و على (ع) با قائم (عج) خواهند بود؟ فرمود: آرى، و الله پیامبر و على (ع) ناگزیر می باید قدم روى زمین بگذارند.... اى مفضل! گویا مى بینم که ما ائمه آن موقع جلوی پیامبر جمع شده و به آن حضرت شکایت مى کنیم که امت بعد از وى چه به روز ما آوردند، و مى گوییم امت، ما را تکذیب کردند؛ بى اعتنایى، نفرین، لعنت و تهدید به قتل نمودند، حاکمان ستمگر آنها ما را از وطن بیرون آورده به پایتخت خود بردند و جمعى از ما را با سم و حبس کشتند. در این وقت پیغمبر سخت گریه می کند و می فرماید اى فرزندان من! هر چه به شما رسید بیشتر به جد شما رسید. آن گاه فاطمۀ زهرا (س) مى آید و از ظلم هایی که در حق او همسرش شده و غصب فدک، ملک خود توسط آنها، و رفتن به میان مهاجرین و انصار و ایراد خطبه اش در خصوص غصب فدک، شکایت می کند. سپس نقل می کند که چگونه جمعى امیر المؤمنین (ع) را از خانه خود براى بیعت گرفتن در سقیفه بنى ساعده بردند،... .[۱] 3⃣بنابر این، طبق این روایت که مفضل از امام صادق (ع) نقل می کند، حضرت فاطمه (س) نیز جزو رجعت کنندگان خواهند بود. پی نوشت: [۱]. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج ۵۳، ص ۱۷، مؤسسة الوفاء، بیروت، ۱۴۰۹ق؛ دوانى، على، مهدى موعود، (ترجمه ج ۵۱، بحار الأنوار)، ص ۱۱۶۶- ۱۱۶۷، اسلامیه، تهران، چاپ بیست و هشتم، ۱۳۷۸ش، «قَالَ الْمُفَضَّلُ یَا سَیِّدِی...ثُمَّ تَبْتَدِئُ فَاطِمَة(ع) وَ تَشْکُو مَا نَالَهَا مِنْ أَبِی بَکْرٍ وَ عُمَرَ وَ أَخْذِ فَدَکَ مِنْهَا وَ مَشْیِهَا إِلَیْهِ فِی مَجْمَعٍ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَ الْأَنْصَارِ وَ خِطَابِهَا لَهُ فِی أَمْرِ فَدَکَ وَ مَا رَدَّ عَلَیْهَا مِنْ قَوْلِهِ إِنَّ الْأَنْبِیَاءَ لَا تُورَثُ وَ احْتِجَاجِهَا بِقَوْلِ زَکَرِیَّا وَ یَحْیَى ع وَ قِصَّةِ دَاوُدَ وَ سُلَیْمَانَ ع وَ قَوْلِ عُمَرَ هَاتِی صَحِیفَتَکِ الَّتِی ذَکَرْتِ أَنَّ أَبَاکِ کَتَبَهَا لَکِ وَ إِخْرَاجِهَا الصَّحِیفَةَ وَ أَخْذِهِ إِیَّاهَا مِنْهَا وَ نَشْرِهِ لَهَا عَلَى رُءُوسِ الْأَشْهَادِ مِنْ قُرَیْشٍ وَ الْمُهَاجِرِینَ وَ الْأَنْصَارِ وَ سَائِرِ الْعَرَبِ وَ تَفْلِهِ فِیهَا وَ تَمْزِیقِهِ إِیَّاهَا وَ بُکَائِهَا وَ رُجُوعِهَا إِلَى قَبْرِ أَبِیهَا رَسُولِ اللَّهِ ص بَاکِیَةً حَزِینَةً تَمْشِی عَلَى الرَّمْضَاءِ قَدْ أَقْلَقَتْهَا وَ اسْتِغَاثَتِهَا بِاللَّهِ وَ بِأَبِیهَا رَسُولِ اللَّهِ (ص) وَ تَمَثُّلِهَا بِقَوْلِ رُقَیْقَةَ بِنْتِ صَیْفِی ...». @madresseinqhilab منبع:مرکز پاسخگویی به سوالات دینی نشر این پیام صدقه جاریه است
✅پرسش: ماجراي مسلمان شدن 70 يهودي توسط حضرت زهرا چيست؟ يا ماجراي مسلمان شدن برخي توسط پيراهن حضرت زهرا س؟ 🌸☘☘☘☘☘🌸 در روایت است که روزی علی علیه السلام از یک یهودی مقداری جو (شعیر) قرض خواست و یهودی در قبال آن چیزی را به عنوان رهن طلب کرد. حضرت علی هم چادر پشمی حضرت فاطمه سلام الله علیها را به عنوان رهن نزد یهودی گذاشت. یهودی چادر را گرفته، به خانه اش آورد و آن را در اتاقی قرار داد. هنگامی که شب شد همسر مرد یهودی برای کاری به اتاقی که چادر در آن بود داخل شد. ناگهان نوری درخشان را که کل اتاق را روشن کرده بود مشاهده کرد. شتابان به سوی همسرش آمد و جریان را به او اطلاع داد. یهودی که فراموش کرده بود چادر حضرت فاطمه سلام الله علیها در آن اتاق است، از شنیدن حرفهای همسرش تعجب کرد. پس با سرعت داخل آن اتاق شد و منظره عجیبی دید. چادر بمانند ماه شب چهارده که از نزدیک میتابد متشعشع میشد. با دیدن این منظره متعجب شد و دقت کرد که نور از کجا نشأت میگیرد. فهمید که آن نور از چادر فاطمه سلام الله علیها برمیخیزد. یهودی و همسرش برخواسته و به سراغ نزدیکان خویش رفتند و از آنها خواستند تا برای دیدن ماجرا به خانه آنان بیایند. به دعوت آنان هشتاد نفر از اقوام و نزدیکان که یهودی بودند در آنجا جمع شدند و وقتی نور هدایت را مشاهده کردند همگی مسلمان شدند. آری وقتی انسان از در لجاجت و تعصب وارد نشده و دنبال حقیقت باشد، با دیدن این کرامات، پنجره هدایت را به روی خود می گشاید و داخل در حصن حصین و دین راستین خداوند میشود. منبع: بحارالانوار ج 43 ص 30 @madresseinqhilab
✅پرسش: چرا مسلمانان به ايران حمله کردند؟ 🌸☘☘☘☘☘🌸 جنگ مسلمانان با ساسانیان بود نه ایرانیان. پر واضح است که بین حکومت ظالم ساسانی و مردم ستمدیده ایرانی باید تفکیک قائل شویم. اگر جز این بود هیچگاه دولت تازه به دوران رسیده اسلامی نمی توانست امپراطوری کهن ساسانی را از بین ببرد مگر اینکه بگوئیم مردم ایران با مسلمانان هم داستان شده و ایران را از چنگال ساسانیان نجات دادند. نمونه همکاری حتی فرماندهان بزرگ ساسانی به مسلمان سرداری به نام سیاه است. او که از اقوام یزدگرد نیز بود در راس سپاهی هفتادهزار نفری به جنگ با مسلمانان رفت اما پس از مذاکره با فرمانده سپاه اسلام ، خود و افراد تحت فرماندهیش به اسلام گرویدند و در ادامه جنگ به مسلمانان کمک کردند(1) از این نمونه ها در منابع بسیار یافت می شود. اما اینکه چرا حمله کردند؟ تصور کنید صدام در عراق حکومت می کند و مردمش را به ظرز فجیعی آزار و اذیت نماید اگر ما قدرت داشته باشیم آیا وظیفه اسلامی و حتی انسانییمان اقتضاء می کند که به کمک مردم مظلوم عراق برویم؟ قطعا چنین وظیفه ای داریم. بر این مطلب تبلیغ اسلام را نیز اضافه کنید. یعنی وقتی حکومت ساسانی اجازه تبلیغ اسلام را نمی دهد و دین اسلام دینی جهانی است چاره ای جز بحث نظامی نمی ماند. البته این بدان معنا نیست که ما همه کارهایی که در این فتح انجام شده بر طبق موازین اسلامی و شرعی می دانیم. این فتح در زمان خلیفه دوم انجام شده که از نظر ما خود مشروعیت نداشته تا چه رسد به دستورهای جنگی وی. بر همین اساس است که حضرت علی علیه السلام نه تنها پیشنهاد فرماندهی جنگ را از طرف عمر بن خطاب قبول نمی کند بلکه در طول این فتوحات حتی شمشیر نیز به دستش نمی گیرد. با توجه که حضرت علی علیه السلام در تمام غزوات پیامبر (صلی الله علیه واله) بجز تبوک نقش اصلی را ایفا می کند، عدم حضورشان در این فتوحات خود نمایانگر مخالفت با بخشی از آن است. 1. ابن خلدون، تاریخ ابن خلدون، ترجمه، ،ج1،ص:539 2.ابن اعثم کوفی، الفتوح، ترجمه، ص41 @madresseinqhilab
💢ضرورت توجه به اموات ✅پیامبراکرم(ص): ارواح مؤمنان هر به آسمان دنيا مى‌آيند و روبروى خانه ها مي‌ايستند و هر يك با آواى حزين در حالى كه مى‌گريد مى‌گويد اى كسان من اى فرزندانم، پدرم، مادرم، نزديكانم به ما عطوفت كنيد.  خداى شما را بيامرزد...  با درهم يا گرده نانى و يا لباسى در حقما رحم كنيد كه خدا به شما از لباس هاى بپوشاند. وسائل الشيعه، ج 3، ص 223 @madresseinqhilab
📍اختصاصی ✔️محل زندگی حلیمه سعدیه (دایه رسول الله «ص») تخریب شد 🔷طی روزهای اخیر تصاویر و فیلم هایی از تبرک جستن عده ای از عمره گزاران هندی به یک درخت کهنسال منتشر شد که بسیاری معتقدند نبی مکرم اسلام کودکی خود را در اطراف آن گذرانده است. 🔸این محل که شامل یک درخت، باقی مانده یک برکه و خرابه های منازل قبیله بنی سعد (یعنی قبیله حلیمه دایه رسول الله «ص») است در روستای «الدهاسین» کنونی در جنوب شهرستان طائف قرار دارد و بسیاری بر این باورند که نبی مکرم اسلام تا سن 4 سالگی در این محل زندگی می کرده و زیر سایه درخت مذکور می نشسته است. ♦️اما انتشار ویدئوهایی از تبرک جستن مسلمانان هندی به این مکان باعث شد شاهزاده خالد الفیصل، امیر منطقه مکه دستور تخریب 4 نقطه در بنی سعود (واقع در میسان) را صادر کند تا مانع ترویج شرکیات شود. 🔹در ادامه ویدئویی از تبرک جستن عمره گزاران هندی و از ریشه در آوردن درخت بنی سعد می بینید. 👇👇 @madresseinqhilab
🔶🔸 مستند دوازدهمین امام ✡ رسانه‌های یهود چگونه امام زمان را معرفی می‌کنند؟ مطالعات یهود 👉 @madresseinqhilab
🔻 شیمون پرز (رهبر سابق اسرائیل) در کنار کودکان اسرائیلی، پوریم (سالروز قتل عام ایرانیان) را جشن می‌گیرد به ما می‌گویند "مرگ بر اسرائیل" نگویید ولی خودشان به کشتن ایرانی افتخار میکنند
✅پرسش: سرانجام باغ فدک بعد از رحلت حضرت زهرا (س) چه شد؟ 🌸☘☘☘☘☘🌸 پس از پیامبر اسلام (ص)، فدک از حضرت فاطمه (س) غصب گردید و كارگران او را از فدك بیرون كردند و آن حضرت برای پس گرفتن فدك بسیار تلاش كرد ولی دستگاه خلافت راضی به پس دادن فدك نشد. مسلم بن حجّاج نیشابوری در كتاب معروفش «صحیح مسلم» داستان مطالبه فدك را از سوی حضرت فاطمه سلامالله علیها به طور مشروح آورده و از عائشه نقل میكند كه حضرت فاطمه پس از امتناع خلیفه از پس دادن فدك، از او قهر كرد و تا وفات حتی یك كلمه هم باابوبكر سخن نگفت،[1] در نهج البلاغة درباره فدك چنین آمده است: «از میان آنچه آسمان بر آن سایه افكنده، تنها فدك در دست ما بود كه گروهی بر آن بخل ورزیدند و گروهی هم از آن چشم پوشیدند و خداوند بهترین داور است»[2] ممنوعیت حضرت فاطمه از فدك در زمان خلافت ابوبكر بن ابی قحافه پیریزی شد و پس از آن كه معاویه بر سر كار آمد، فدك را میان مروان، عمرو بن عثمان و پسرش یزید تقسیم كرد. در دوران خلافت مروان، همه فدك در اختیار او قرار گرفت و او فدك را به پسرش عبدالعزیز داد. عبدالعزیز نیز فدك را به پسرش عمر داد. عمر بن عبدالعزیز فدك را به فرزندان حضرت فاطمه(س) برگردانید. پس از درگذشت عمر بن عبدالعزیز، فدك در اختیار خلفای بعدی قرار گرفت. و تا روزی كه حكومت امویان ادامه داشت، فدك در اختیار آنان ماند. وقتی كه حكومت به بنی عباس رسید، سفّاح آن را به عبدالله بن الحسن برگرداند. پس از سفاح، منصور دوانقی فدك را از دست فرزندان حضرت زهرا(س) گرفت. فرزند منصور، مهدی، فدك را به فرزندان حضرت زهرا(س) باز گردانید. پس از مهدی، موسی و هارون دوباره فدك را از فرزندان حضرت زهرا(س) پس گرفتند. وقتی كه خلافت به مأمون عباسی رسید، به طور رسمی فدك را به اولاد حضرت زهرا(س) باز گردانید. پس از مأمون نیز وضعیت فدك چنین بود، گاهی بر میگرداندند و گاهی پس میگرفتند. در دوره آنها، فدك یك مسأله سیاسی به حساب میآمد نه مسأله انتفاعی واقتصادی. خلفای عباسی و اموی نیاز به درآمد فدك نداشتند و برای همین وقتی كه عمر بن عبدالعزیز فدك را به اولاد فاطمه(س) برگردانید، بنی امیه او را توبیخ كردند و گفتند: تو با این كارت ابوبكر و عمر بن خطاب را تخطئه كردی[3] سرانجام در دوران متوكل عباسی فدك از فاطمیان پس گرفته شد و درختان فدك به دستور شخصی به نام «عبدالله بن عمر بازیار» قطع گردید و تنها رو سیاهی آن برای بدخواهان در تاریخ باقی ماند. ناگفته نماند كه قطع درختان در حالی انجام گرفت كه یازده درخت خرمایی كه به دست مبارك پیامبر(ص) در آن كاشته شده بود، هنوز باقی مانده بود. و شخصی كه آن درختان را قطع كرد شخصی به نام «بشران بن ابی امیة ثقفی» بود. و هنگامی كه از مدینه به بصره بازگشت، آن گونه كه در تاریخ آمده است، فلج شد.[4] پی نوشتها: [1]. صحیح مسلم، ج ۳، ص ۱۳۸۰، حدیث ۵۲، كتاب الجهاد. [2]. نهج البلاغه، نامه ۴۵، فیض الاسلام. [3]. فدك در تاریخ، شهید آیةالله سید محمدباقر صدر، ترجمه عابدی، فروغ ابدیت، ج ۲، ص ۶۶۹، نهجالبلاغه فیض الاسلام، ج ۵، ص ۹۶۸ به بعد. [4]. شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ج ۱۶، ص ۲۱۷. @madresseinqhilab