1090272.pdf
17.9M
🙈با عرض معذرت از اعضای محترم کانال؛ اگر پی دی اف قبلی باز نشد این را باز کنید🙈
💠پی دی اف کتاب "صعود چهل ساله"
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنانی از حاج قاسم وسط میدان، زیر آتش جنگ:
حرم فقط در حرم سیده زینب و سیده رقیه خلاصه نمیشود... کل جمهوری اسلامی حرم است... وجوب دفاع از جمهوری اسلامی کمتر از حرم امام حسین نیست...
✍ بیداری ملت
@bidariymelat
18.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞اثر جدید نوجوانان امروزی
که راه ما
باشدا
راه تو
ای شهیــــــد🥀🕊
جاویدان ایران عزیزِ ما✌️🏻💚
#الله_اکبر
#فجر_انقلاب🎉
#یوم_الله_22_بهمن
#نوجوان_انقلابی
ما را👇👇🏻به دیگر نوجوانان و جوانان معرفی کنید!
🇮🇷https://eitaa.com/nojavaneemroozi
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اولین همایش اطلاعاتی سه جانبه در تهران، خبر بدی برای CIA و سایر دستگاههای جاسوسی جهان محسوب میشود.
✍ بیداری ملت
@bidariymelat
🤔🔴 آيا در قرآن، دليلى براى شركت در راهپيمايى و تظاهرات داريم؟🤔
♦️ خداوند در قرآن میفرمايد: «ولايَطؤون مَوطئاً يَغيظُ الكفّار... الاّ كُتب لهم به عَملٌ صالح»(سوره توبه، آيه 120) هيچ حركت دسته جمعى كه كفّار را عصبانى كند، صورت نمیگيرد مگر اينكه براى آن، پاداش عمل صالح ثبت میشود.
♦️آرى، راهپيمايى هايى كه دشمنان اسلام و مسلمين را عصبانى كند، عمل صالح است.
اين راهپيمايى ها (بهخصوص كه از طريق وسايل ارتباطى و ماهوارهها منعكس میشود) نوعى حضور در صحنه، عبادت دسته جمعى و امر به معروف و نهى از منكر عملى و عامل تقويت روحيّه مردم و مقابله با دشمن است.
📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید!
#ایران_قوی
#نوجوان_انقلابی
#یوم_الله_22_بهمن
ما را👇👇🏻به دیگر نوجوانان و جوانان معرفی کنید!
🇮🇷https://eitaa.com/nojavaneemroozi
May 11
هدایت شده از علی نقی
مولای غریبم مهدی جان...💚
فرقی نمیکند
آدمها چه بگویند،
فرقی نمیکند
این نزاع تشخیص حق
و باطل را
تا کجای تاریخ ادامه دهند!
و چه قدر جنگ و خون
تولید کند؛
مهم این است که
اصل ماجرا هیچگاه
تغییر نمیکند!!
همیشه حق همان خواهد بود
که جواز لبخند تو را داشته باشد...
و باطل همان که
به قهر از آن رو برگردانده باشی...
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
⚜@p_Mahdavi
هدایت شده از علی نقی
✍با عنایت به این که نظریه ولایت فقیه در کشور ایران، با راهبری مراجع تقلید و روحانیت و در راس آن ها حضرت امام خمینی - قدس سره - تحقق یافت و به اوج خود رسید، پس از استقرار جمهوری اسلامی، مزدوران استعمار، لیبرال ها، و مغرضان، و گاهی خودی های ناآگاه به اشکال تراشی و القای شبهه پرداختند، و برای کم رنگ نمودن موقعیت ولایت فقیه به انواع ترفندها و القائات گمراه گر متشبث شدند، در این گفتار بر آن هستیم که به یک شبهه در این زمینه پاسخ دهیم .
برخی می گویند: مطابق روایات اسلامی، هرگونه قیام و انقلاب و تشکیل حکومت قبل از قیام حضرت مهدی (عج) ناروا، بلکه حرام و ممنوع است .
هدایت شده از علی نقی
پاسخ:
👈مثل روایت امامصادق علیه السلام:هر پرچمي كه قبل از قائم ما برافراشته شود، ضلالت و گمراهي است» منظور از اين حديث چيست؟ آيا اين حديث با ولايت و يا با هر نوع حكومت مخالفت ندارد؟ اوّلاً در خود روايت مذكور قرينه است كه مراد از قيام، قيامهاي طاغوتي است و در ثاني ادله فراواني در برابر اطلاق آن وجود دارد.
🌹متن حديث: آن چه در منابع روايي به دست آمد، حديث ذيل است «عَنْ ابي عبدالله كلّ رايةٍ ترفع قبل قيام القائم فصاحُبها طاغوتٌ يُعْبَدُ مِنْ دون الله عزّوجلّ»امام صادق ـ عليهالسّلام ـ فرمود: هر پرچمي قبل از قيام قائم (بلند شود) صاحب آن طاغوت است (با اين كار) غير خدا را پرستيده و بندگي نموده است.
اين روايت (و يا مشابه آن) به هيچ وجه دلالت ندارد كه قيامهاي به حق و تشكيل حكومت عادلانه، طاغوت و عبادت غيرخداوند (و يا گمراهي) است، بلكه در خود روايت قرينه داريم كه مراد قيام طاغوتي و قيامهايي است كه در مسير خدا و اهلبيت نباشد، بلكه در عرض و مقابل آنها باشد، آن قرينه ذكر كلمه «طاغوت» و جلمه «يَعبدُ من دون الله» است.
هدایت شده از علی نقی
🔷مؤيّد اين مطلب روايت ديگري است كه ميگويد: «و مَنْ رَفَعَ راية ضلالة فصاحبها طاغوت» هر كسي پرچم ضلالت بر افرازد، صاحبش طاغوت است، در نتيجه روايت مذكور به قرائن خارجيه قيد بر ميدارد، كه هر پرچمي كه در مسير ضلالت برافراشته شود طاغوت است نه پرچم حق، و هرگز به اطلاق روايت كه هر قيامي قبل از ظهور مهدي (عج) طاغوتي است نميتوان تمسك نمود، چرا كه اطلاق آن حتّي قيام امام حسين ـ عليهالسّلام ـ را هم شامل ميشود، چون قبل از قيام مهدي (عج) است، و هرگز هيچ مسلماني حتي انسان فهميدهاي در حقانيت قيام امام حسين ـ عليهالسّلام ـ شك ندارد، از اين گذشته ما قيامهاي فراواني را داشتهايم در تاريخ توسط غير ائمه ـ عليهالسّلام ـ و انسانهاي غيرمعصوم، كه مورد تأييد ائمه قرار گرفتهاند كه به برخي از آنها اشاره ميشود كه اين روايات با روايت فوق معارض است.
🔶1- قيام زيد بن علي:
🔶2- قيام مختار بن ابي عبيدي ثقفي،
🔶3- قيام يماني
هدایت شده از علی نقی
نظر امام خميني (ره): امام (ره) توجيهات مختلفي از حديث نموده كه به برخي از آنها اشاره ميشود.
✅1- مراد روايتي است كه در مقابل روايت حضرت باشد نه روايتي كه دعوت به ايشان و ولايتشان ميكند دليل اين توجيه ذيل روايت مذكور، و روايتي است كه قيد «راية ضلالة» پرچم گمراهي دارد.
✅2- مراد اين است كه پرچمي به عنوان مهدويّت بلند كند.
چنان كه در طول تاريخ پرچمهاي زيادي به نام مهدي (عج) قيام كردند، ولي گذشت زمان آنها را رسوا نمود. در جاي ديگر ميفرمايد: اينهايي كه ميگويند كه هر عَلَمي بلند بشود، و هر حكومتي، خيال كردند كه هر حكومتي باشد، اين برخلاف فرج است،اينها نميفهمند چي دارند ميگويند... حكومت نبودن يعني اينكه همة مردم به جان هم بريزند و همديگر را بكشند...، اگر فرض ميكرديم دويست تا روايت هم در اين باب داشتند، همه را به ديوار ميزديم، براي اينكه خلاف قرآن است.
هدایت شده از علی نقی
✅3- (ممكن است روايت) راجع به خبرهاي ظهور وليعصر باشد و مربوط به علامات ظهور باشد و بخواهد بگويد در زمان غيبت عَلَمهايي كه به عنوان امامت، قبل از قيام قائم برپا ميشود باطل است يعني روايت مورد خاص را ميگويد، لذا اطلاق ندارد.
✅4- احتمال ديگر آن كه از قبيل پيشگويي باشد از اين حكومتهايي كه در جهان تشكيل ميشود تا زمان ظهور كه هيچ كدام به وظيفة خود عمل نميكنند، همينطور هم تاكنون بوده شما چه حكومتي در جهان بعد از حكومت علي بن ابيطالب ـ عليهالسّلام ـ سراغ داريد، كه حكومت عادلانه باشد و سلطنتش طاغي و برخلاف حق نباشد
🔷جواب ديگر اين است كه بر فرض روايت طبق ظاهر معنا شود، باز قابل اعتنا نميباشد، چون در مقابل اين روايات آيات زيادي داريم كه دستور به قيام براي خدا جهاد در راه خدا، امر به معروف و نهي از منكر، و مقابله با طاغوت داده است و هم چنين روايات فراواني داريم كه دستور به امر به معروف و نهي از منكر؛ قيام در راه خدا، نموده است و دستورات و قوانين فراوان حكومتي كه در قرآن و روايات وجود دارد، نميتوانند مخصوص زمان خاصي باشد.
◀️نتيجه اين كه:
✅ اوّلاً در خود روايت مذكور قرينه است كه مراد از قيام، قيامهاي طاغوتي است و در
✅ ثاني ادله فراواني در برابر اطلاق آن وجود دارد