موضوع:
عوامل دلهره انسان بعد ایمان ودرمان آن:
۱.لغزش گذشته وفکر به آن.
درمان آن توبه اگر حق الناس است یا حق الله توبه کند دلهره برطرف میشود.
۲.احساس تنهایی کردن که کسی او را درک نمی کند.
درمان:
خدا را ناظر بداند وخدا همراه همیشگی است رفع میشود.
۳.احساس پوچی در کارها.
درمان:
اینکه اگر کاری احساس میکند سرانجام نمیرسد حتما حکمت ومصلحتی است
۴.احساس اینکه دیگران از او راضی نیستند احساس دلهره دارد.
درمان:
ان العزه لله جمیعا اگر کار او مورد پسند خداست چه غم ودلهره درمان میشود. مدرک: کتاب اصول عقائد استاد قرائتی بحث توحید
عوامل نشاط سه چیز است
عوامل نشاط درزندگی همه اقشار:
۱. تقویت باور
۲. طلب رضایت خدا
۳. اصلاح ساختار اخلاقی
کسی که باورش را درست کند درصدد رضایت خدا قدم بر میدارد ودر نتیجه سعی در اصلاح اخلاق و کنش خود میکند لذا نشاط روحی در زندگی بعد رضایت خدا میچسبد.
و السلام علیکم و رحمة الله
به مناسبت #ششمین روز ماه مبارک؛ روز منصوب شدن حضرت #رضا به ولایت عهدی مامون
بعضی وقتها هم هست که باید روضه ی آبرو را خواند و از مصیبت بدنامی گفت. مخصوصاً اگر آبرویی را که می خواهند بریزند زیر پای مردم تا توسط یک امّت لگدکوب شود، جدّ اندر جدّ حفظ شده باشد و اصلاً اعتبار خاندانت برای هر فهیم و هر نفهمی به همان تعریف شود.
یعنی جانشینی پیامبر انقدر رنگ دنیا گرفته بود و روح کسرای ایران و قیصر روم چنان در جسد بی رمق ِ حکومتش نشسته بود که دوری از دستگاه، تقدّس و روحانیت و وجاهتی معنوی درست میکرد برای هر کسی که از دعوای قدرت کناره میگرفت. بعد همه میگفتند این فرزندان علی عجب زهدی دارند که دنبال این مقامات نمی دوند و هر وقت نشانه ای از قدرت سلطنتی و سیاست پادشاهی میبینند راهشان را به طرف دیگری کج می کنند و حتی دور و بَر دربار پیدایشان نمی شود. طوری که همین دوری، در نظر مردم نشانهی حقانیت شده بود و هر کسی ساز قیام کوک می کرد، به اسم اهل بیت پناه می برد تا خودش را مطهّر از دنیاطلبی نشان دهد و وجدانهای خسته از حکومت مادّی را دور خودش جمع کند.
حالا فکر کن قداست و تنزّه تو این همه بازار داشته باشد و تو در اوج این منزلت، بالاجبار وارد دستگاهی شوی که مرکز عشق بازی با دنیا و تمایلات مادی است و ولیّعهد شوی؛ آن هم در سلسله مراتبی که منشأِ تک تک مناصبش، دنیاپرستی و آلاف و الوف و خوردن و چریدن و قی کردن است و دست و پا زدن در منجلابی از تعفّن ِ نفسانیات. و همه سری تکان بدهند و بگویند: تف بر مزه ی شیرین دنیا که ذریهی رسول را هم گرفتار کرده!
و فقط چند ماه فرصت داشته باشی تا با رفتارت به همه بفهمانی و از تاریخ این اقرار را بگیری که: فاصلهی حکومت خدایی از سلطنت دنیایی بیشتر از مسافت بین مشرق و مغرب است. و کاری کنی که برای همه معلوم شود خون علی وقتی در رگی بجوشد، دنیا را با همهی وجوهش و با تمام چرب و شیرینش به بند تحقیر و خفّت میکشد. اصلاً چه کسی جز یک علیِ دیگر می تواند در پایتخت ِ دنیاپرستی، کلام علی را در خطبه شقشقیه به تصویر بکشد؟ لالفیتم دنیاکم ازهد عندی من عفطه عنز «دنیای شما برای من کمتر از عطسه ی یک بز ماده است ...»
بعضی وقتها هم هست که باید روضه ی آبرو را خواند و از مصیبت بدنامی گفت ...
پینوشت: آقا جان! شما تک و تنها و فقط در چند ماه، طوری بساط عشقبازی با دنیا را در پایتخت دنیاپرستان به هم ریختید که راهی جز کشتنتان پیدا نکردند. میشود امشب موقع خواندن دعایی که جدتان به #ابوحمزه یاد داد و وقتی رسیدیم به فراز «سیدی أخرج حب الدنیا من قلبی»، شما را واسطه کنیم؟ راستش را بخواهید معاشقه با دنیا خیلی پیچیدهتر از زمان مأمون شده و با تعمیم «مُد» به همه کالاها و به تمامی عرصههای زندگی، «دین ِ دنیاپرستی» را در تمام جهان به راه انداختهاند و هر روز مزهی جدیدی از دنیا را به کام بشر مینشانند و این ظلمات جهانی و بینالمللی را از طریق «الگوی مصرف» به جامعهی محبین شما هم کشاندهاند... میشود امشب برای این که لحن ما موقع خواندن ِ «أخرج حب الدنیا من قلبی» مصنوعی نباشد، ما را شفاعت کنید تا آن قدر رشید شویم که خودمان و نخبگانمان به فکر تغییر «الگوی مصرف جامعه» بیفتیم؟...
_ تقدیم به شهید یک و بیست دقیقهی همه ی شبهای جمعه که وقتی از او پرسیدند چرا سخت مراقبی تا هیچ علقهای به دنیا پیدا نکنی، گفت: «ماموریتهایی به عهده من است و کارهایی دارم و جاهایی باید بروم که اگر کمترین وابستگی به دنیا باشد، نمیتوانم انجامشان دهم» و تقدیم به ملتی که عشقش به حاج قاسم را فریاد زد و در صورت شجاعت نخبگانش برای تبیین حقایق، با لوازم این عشق بیدریغ آشنا خواهد شد و خواهد فهمید که رفتن به سوی #فرج و ماموریت زمینهسازی برای ظهور مولایش، با وابستگی به #الگوی_مصرف دنیاپرستان سازگار نیست
#رمضان
#قاسم_سلیمانی
@msnote
@hoseiniyehandisheh
❇️ مواظب باش تا با گذشت بهارهاى عمرت، شكوفه هاى سعادت را بر روى دوش لحظه هایت داشته باشى.
❇️ لحظه ها، حتّى لحظه ها را كم نگير، كه آنچه تمامى بهشت و تمامى جهنّم در آن شكل مى گيرد، كم نيست.
❇️ و كسى كه اين سنگينى را در هر لحظه احساس كند، بى كار نيست، مشغول است و اهتمام دارد؛كه مولاى تو مى گويد: «شُغِلَ مَنِ الْجَنَّةُ وَالنَّارُ أَمامَهُ»
❇️ آن كس كه بهشت و جهنّم، در هر لحظه ى او نهفته است؛ كسى كه هر نگاهش، هر تصميمش و هر اقدامش، بهشت و يا جهنّم را به دنبال مى كشد، بى كار نيست؛ آرام نيست.
❇️ كسى كه با يك امضا مى خواهد ميلياردها و ميليونها و حتّى صدها و هزارها را جابه جا كند، بى خيال نيست، كه مشغول است، گرفتار است، دقيق است.
❇️ پس چگونه هنگام جابه جايى دنيايى بزرگتر از تمامى عوالم گذشته، بى خيال، بى باك و سر به هوا مى ماند و كليد لحظه ها را در چاه غفلت مى اندازد.
📙📕 نامه هاى بلوغ ص 55
🆔👉 @cheshmeyejarie
✅ توبۀ خوب
.
.
هر گناه اثری در دل به جای میگذارد. توبۀ خوب، توبهای است که این اثر را هم پاک کند. نشانۀ این پاک شدن چیست؟ اگر ما یاد گناه قبلی خود افتادیم و از آن احساس حظ و لذت کردیم و اوقاتمان تلخ نشد، یعنی توبۀ ما توبۀ خوبی نبودهاست! نشانۀ پاک شدن، پشیمانی است.
🔸🔹🔸 آیت الله جاودان 🔸🔹🔸
🌺حاﺝ ﺁﻗﺎ ﻗﺮﺍﺋﺘﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ می ﻜﺮﺩ🌺:
ﺩﺭ ﺳﺘﺎﺩ ﻧﻤﺎﺯ ﮔﻔﺘﯿﻢ:
ﺁﻗﺎﺯﺍﺩﻩﻫﺎ، ﺩﺧﺘﺮﺧﺎﻧﻢﻫﺎ، ﺷﯿﺮﯾﻦﺗﺮﯾﻦ ﻧﻤﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺧﻮﺍﻧﺪﯾﺪ، ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﺑﻨﻮﯾﺴﯿﺪ.
ﯾﮏ ﺩﺧﺘﺮ ﯾﺎﺯﺩﻩ ﺳﺎﻟﻪ ﯾﮏ ﻧﺎﻣﻪ ﻧﻮﺷﺖ، ﻫﻤﻪ ﻣﺎ ﺑُﻬﺘﻤﺎﻥ ﺯﺩ، ﺩﺧﺘﺮ ﯾﺎﺯﺩﻩ ﺳﺎﻟﻪ، ﻣﺎ رﯾﺶﺳﻔﯿﺪﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﻮﺍﺿﻊ ﻭ ﮐﺮﻧﺶ ﻭﺍﺩﺍﺷﺖ.
نوﺷﺖ ﮐﻪ ﺷﯿﺮﯾﻦﺗﺮﯾﻦ ﻧﻤﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺧﻮﺍﻧﺪﻡ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻣﯽﺭﻓﺘﻢ ﯾﮏ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺩﯾﺪﻡ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﺩﺍﺭﺩ ﻏﺮﻭﺏ ﻣﯽﮐﻨﺪ.
ﯾﺎﺩﻡ ﺁﻣﺪ ﻧﻤﺎﺯ ﻧﺨﻮﺍﻧﺪﻡ، ﺑﻪ ﺑﺎﺑﺎﯾﻢ ﮔﻔﺘﻢ ﻧﻤﺎﺯ ﻧﺨﻮﺍﻧﺪﻡ.
بابام ﮔﻔﺖ: ﺧﻮﺏ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺨﻮﺍﻧﯽ، ﺍﻣﺎ ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺗﻮﯼ ﺟﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻥ، نمی شود.
ﮔﻔتم: ﺑﺮﻭﯾﻢ ﺑﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﺑﮕﻮﯾﯿﻢ ﻧﮕﻪﺩﺍﺭ، پدﺭ ﮔﻔﺖ: ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﻛﻪ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﯾﮏ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﭽﻪ ﻧﮕﻪ ﻧﻤﯽﺩﺍﺭﺩ.
ﮔﻔﺘﻢ: ﺍﻟﺘﻤﺎﺳﺶ ﻣﯽﮐﻨﯿﻢ.
بابام ﮔﻔﺖ: ﻧﮕﻪ ﻧﻤﯽﺩﺍﺭﺩ.
ﮔﻔﺘﻢ: ﺗﻮ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﮕﻮ.
بابام ﮔﻔﺖ: ﮔﻔﺘﻢ ﻛﻪ ﻧﮕﻪ ﻧﻤﯽﺩﺍﺭﺩ، ﺑﻨﺸﯿﻦ. ﺣﺎﻻ ﺑﻌﺪﺍً ﻗﻀﺎ ﻣﯽﮐﻨﯽ.
دیدم ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﻏﺮﻭﺏ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮔﻔتم ﺑﺎﺑﺎ ﺧﻮﺍﻫﺶ ﻣﯽﮐﻨﻢ، ﭘﺪﺭ ﻋﺼﺒﺎﻧﯽ ﺷﺪ.
ﺍﻣﺎ ﮔﻔتم: پدﺭ، ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺑﺪﻩ ﻣﻦ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺑﮕﯿﺮﻡ.
ﻣﯽﮔﻔﺖ ﺳﺎﮐﯽ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ، ﺯﯾﭗ ﺳﺎﮎ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﮐﺮﺩ، ﯾﮏ ﺷﯿﺸﻪ ﺁﺏ ﺩﺭﺁﻭﺭﺩ . ﺯﯾﺮِ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﻫﻢ ﯾﮏ ﺳﻄﻞ ﺑﻮﺩ، ﺁﻥ ﺳﻄﻞ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺁﻭﺭﺩ ﺑﯿﺮﻭﻥ . ﺩﺳﺖِ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮ، ﺷﯿﺸﻪ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮ، ﺳﻄﻞ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮ . ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩ ﻭﺳﻂ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﻭﺿﻮ ﮔﺮﻓﺖ .
ﻗﺮﺁﻥ ﯾﮏ ﺁﯾﻪ ﺩﺍﺭﺩ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: "ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺪﺍ ﺣﺮﮐﺖ ﮐﻨﻨﺪ ﻣﻬﺮﺵ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻟﻬﺎ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﯾﻢ ﺑﻪ ﺷﺮﻃﯽ ﮐﻪ ﺍﺧﻼﺹ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ،" ﻧﺨﻮﺍﺳﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺧﻮﺩﻧﻤﺎﯾﯽ ﮐﻨﺪ، ﺷﯿﺮﯾﻦﮐﺎﺭﯼ کنید ،
ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺷﻮﻓﺮ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺩﯾﺪ ﻛﻪ ﺩﺧﺘﺮﺑﭽﻪ ﻭﺳﻂ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﻭ ﺩﺍﺭﺩ ﻭﺿﻮ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ،
ﭘﺮﺳﯿﺪ : ﺩﺧﺘﺮ ﭼﻪ ﻣﯽﮐﻨﯽ؟
ﮔﻔت : ﺁﻗﺎ ﻣﻦ ﻭﺿﻮ ﻣﯽﮔﯿﺮﻡ، ﻭﻟﯽ ﺳﻌﯽ ﻣﯽﮐﻨﻢ ﺁﺏ ﺑﻪ ﻛﻒ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﻧﭽﮑﺪ . ﺑﻌﺪﺵ ﻫﻢ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﻢ ﺭﻭﯼ ﺻﻨﺪﻟﯽ، ﻧﺸﺴﺘﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﺨﻮﺍﻧﻢ .
ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺷﻮﻓﺮ ﯾﮏ ﻛﻤﯽ ﻧﮕﺎﻫﺶ ﮐﺮﺩ ﻭ ﭼﯿﺰﯼ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﮕﻔﺖ .
ﺑﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﮔﻔﺖ : ﻋﺒﺎﺱ ﺁﻗﺎ، ﺑﺒﯿﻦ ﺍﯾﻦ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﭽﻪ ﺩﺍﺭﺩ ﻭﺿﻮ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ .
ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﻫﻢ ﻫﻤﯿﻦﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﺟﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﯾﺪ، ﺩﺭ ﺁﯾﻨﻪ ﻫﻢ ﺩﺧﺘﺮ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﯾﺪ. ﻣﺪﺍﻡ ﺟﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﯾﺪ، ﺁﯾﻨﻪ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﯾﺪ، ﺟﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﯾﺪ، ﺁﯾﻨﻪ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﯾﺪ.ﻣﻬﺮ ﺩﺧﺘﺮ ﺩﺭ ﺩﻝ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﻫﻢ ﻧﺸﺴﺖ.
ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﮔﻔﺖ : ﺩﺧﺘﺮ ﻋﺰﯾﺰﻡ، ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﺨﻮﺍﻧﯽ؟ ﺻﺒﺮ ﻛﻦ، ﻣﻦ ﻣﯽﺍﯾﺴﺘﻢ.
ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺭﺍ ﮐﺸﯿﺪ ﮐﻨﺎﺭ ﺟﺎﺩﻩ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﻧﻤﺎﺯﺕ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻥ ﺩﺧﺘﺮﻡ، ﺁﻓﺮﯾﻦ .
ﺩﺧﺘﺮ ﻣﯽﮔﻔﺖ: ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩ، ﻣﻦ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﺷﺪﻡ ﻭ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ.
ﯾﮏ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺍﺗﻮﺑﻮﺳﯽﻫﺎ ﻧﮕﺎﻫﺶ ﮐﺮﺩﻧﺪ . ﯾﻜﯽ ﮔﻔﺖ: ﻣﻦ ﻫﻢ ﻧﺨﻮﺍﻧﺪﻡ، ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮔﻔﺖ: ﻣﻦ ﻫﻢ ﻧﺨﻮﺍﻧﺪﻡ.
ﺷﺨﺺ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻫﻢ ﮔﻔﺖ: ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ ﭼﻪ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﺎ ﻫﻤﺘﯽ ﺍﺳﺖ، ﭼﻪ ﻏﯿﺮﺗﯽ، ﭼﻪ ﺍﺭﺍﺩﻩﺍﯼ، ﭼﻪ ﺻﻼﺑﺘﯽ، ﺁﻓﺮﯾﻦ، ﻫﻤﯿﻦ ﺩﺧﺘﺮ ﺭﻭﺯ ﻗﯿﺎﻣﺖ، ﺣﺠﺖ ﺍﺳﺖ. ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮔﻔﺖ: ﺍﯾﻦ ﺩﺧﺘﺮ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﮐﺮﺩ، ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩ.
ﯾﮑﯽ ﯾﮑﯽ ﺁﻧﻬﺎﯾﯽ ﻫﻢ ﮐﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﻧﺨﻮﺍﻧﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ،
ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻧﺪ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﺯ .
ﺩﺧﺘﺮ ﻣﯿﮕﻔﺖ: ﯾﮏ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺩﯾﺪﻡ ﭘﺸﺖ ﺳﺮﻡ ﯾﮏ ﻋﺪﻩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯽﺧﻮﺍﻧﻨﺪ .
می ﮕﻔﺖ: ﺷﯿﺮﯾﻦﺗﺮﯾﻦ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﻦ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﯾﺪﻡ.
سؤال :
آيا خدا به عبادات ما نياز دارد كه فرمان داده نماز بخوانيم و رو به كعبه بايستيم؟
پاسخ:
اگر همۀ مردم رو به خورشيد خانه بسازند چيزى به خورشيد اضافه نمىشود.
و اگر همه مردم پشت به خورشيد خانه بسازند، چيزى از خورشيد كم نمىشود. خورشيد نيازى به مردم ندارد كه رو به او كنند،
اين مردم هستند كه براى دريافت نور و گرما بايد خانههاى خود را رو به خورشيد بسازند.
خداوند به عباداتِ مردم نيازى ندارد كه فرمان داده نماز بخوانند.
اين مردم هستند كه با رو كردن به او از الطاف خاص الهى برخوردار مىشوند و رشد مىكنند.
🌷 خداوند متعال در قرآن مىفرمايد:
اگر همۀ مردم كافر شوند،
ذرّهاى در خداوند اثر ندارد،
زيرا او از همۀ انسانها بىنياز است.
«اِن تكفروا انتم و مَن فى الارض جيمعاً فانّ اللّه لغنىٌّ حميد»
❤️ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج❤️
🔶خيلى از افرادى كه سيگار مى كشند، وقتى پزشك به آنها مى گويد: سيگار نكش
🔶جواب مى دهند: عادت كرده ام، نمى توانم عادتم را ترك كنم، ترك عادت موجب مرض است! كه حرف مفتى است.
🔶«الْمُهاجِرُ مَنْ هَجَرَ السَّيِّئاتِ». مرد آن است كه بتواند از آنچه كه به او چسبيده است جدا شود و هجرت كند. تو اگر از يك سيگار كشيدن نتوانى هجرت كنى، انسان نيستى.
🔶مرحوم آية اللَّه حجّت يك سيگارى اى بود كه من واقعاً هنوز نظير او را نديده ام؛ گاهى سيگار از سيگار قطع نمى شد، گاهى هم كه قطع مى شد طولى نمى كشيد. ايشان اكثر اوقات سيگار مى كشيد.
🔶وقتى مريض شدند، براى معالجه به تهران آمدند و در تهران اطباء گفتند چون بيمارى ريوى هم داريد بايد سيگار را ترك كنيد.
🔶ايشان ابتدا به شوخى گفته بود: من اين سينه را براى سيگار مى خواهم؛ اگر سيگار نباشد، سينه را مى خواهم چه كنم؟
🔶گفتند: به هر حال برايتان خطر دارد و واقعاً مضر است. فرمود: مضر است؟ گفتند: بله. گفت: نمى كشم. يك «نمى كشم» كار را تمام كرد.
📕📚 مجموعه آثار شهيد مطهری ج ۲۳ ص ۶۱۱
♦️👈 حالا از صبح تا غروب، سیگار نکشیدن سخت است⁉️
🆔👉 @cheshmeyejarie
48.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
43.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 #نواهای_ماندگار
🌸 تلاوت آیه 9 سوره مبارکه #اسراء
✅ با نوای اساتید مصطفی اسماعیل ، محمد اللیثی ، سعید مسلم ، شحات محمد انور
25.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 #نواهای_ماندگار
✅ تلاوت آیه 192 سوره مبارکه آل عمران
✅ با نوای اساتید #غلوش ، #نقشبندی ، #سیدسعید ، #شحات_انور
18.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 #نواهای_ماندگار
🌸 تلاوت آیات 37 سوره مبارکه #اسراء
✅ با نوای قاریان شعبان عبدالعزیز صیاد، راغب مصظفی غلوش، کامل یوسف بهتیمی، متولی عبد العال
base.apk
3.64M
🌷﷽؛
🌺 نرم افزار #اندروید آموزش صحیح نماز ویژه #کودکان 🌺
✨ همراه با جملات نماز و ترجمه و صدای زیبا ✨
#آموزش_نماز #پخش_حداکثری #نماز
شیوه ها (راهکارها) ی دعوت به نماز ۴
گفته شد که انسان ساحت (بُعد) هایی دارد. یکی از آن ها، بُعد عقلانی است. عقل در این بعد همه کاره است. پذیرش ها و نپذیرفتن ها به حکم عقل است.
پدیده ها برای عملیاتی شدن، یک راهشان ، مهر پذیرش عقل است.
نماز اگر مورد پذیرش عقل قرار گیرد، بسی آسانتر، عملیاتی می شود.
چگونه نماز را عقل پسند کنیم؟
یک راه، نشان دادن فواید نماز است. نماز در حوزه ی فردی، دغدغه های اساسی و اگزیستانسیال آدمی را پاسخ می دهد. نماز به مثابه ی خصوصی ترین پیوند انسان با خدای عالم، او را دارای هویت می سازد. درخت وجود و بود آدمی را ریشه دار می سازد. به زندگی معنا می بخشد. انسان در نماز با خدای عالم سخن می گوید و این گفتگو، فرع و پس از باور به بود خداست و خدا یعنی موجودی که کمال و خوبی به توان بی نهایت است. خدایی که زنده است، بیناست، تواناست، مهربانست، عادلست، حکیم است و ...
حال پیوند و سخن گفتن با چنین موجودی، مورد نیاز است یا خیر؟! مفید است یا خیر؟!
انسان به حکم عقل، نیازمند یافتن پاسخی برای این پرسش کلیدی است که آیا در این بیکرانه ی آفرینش، ریشه ای دارد و یا بی ریشه و معلق است.
شاید بتوان در یک جمله گفت که: نماز پاسخی به این نیاز عقلی است. انسان با و در نماز، می آموزد و می ورزد که بند و بسته ی به خدای عالم است.
اگر همین مهم برای آدمی تبیین شود، روی آوردنش به نماز، نیرومند می شود.
💠 مرواریدی از دریای ژرف قرآن ۱۸
📖قُلْ فَلِلَّهِ الْحُجَّةُ الْبَالِغَةُ ۖ فَلَوْ شَاءَ لَهَدَاكُمْ أَجْمَعِينَ ﴿سوره مبارکه انعام آیه ١٤٩﴾
☀️(بگو دلیل و برهان رسا [که قابل ردّ، ایراد، شک و تردید نیست] مخصوص خداست، و اگر خدا می خواست قطعاً همه شما را [به طور جبر] هدایت می کرد.)
🖍احاديث زيادى در حد تواتر از رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله و سلّم با سندهاى متعددى رسيده است كه:
امیر المومنین على عليه السّلام همان حجت بالغه الهيه بر مردم بعد از پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم است كه به نمونه هايى از آن می پردازیم.
📔۱. از انس نقل مى كنند كه نزد رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله و سلّم بود پس ديد كه امام على علیه السلام به طرف ایشان مى آيد، پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فرمودند من و على حجت بر امت هستيم در روز قيامت.
📓۲. از ابى الصلت نقل شده است كه رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فرمود: از خداوند متعال شنيده است كه مى گويد على ابن ابى طالب حجت من بر خلق من است.
📕۳. از ابن عباس، كه از رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم شنيده است:
هركس دوست دارد حجت بعد از مرا بشناسد پس بايد كه على ابن ابى طالب عليه السّلام را بشناسد.
✍حجت در اصل از ماده «حج» به معنى قصد است؛ به دليل و برهان هم حجت گفته مى شود زيرا كه گوينده قصد دارد به وسيله آن مطلب خود را براى ديگران ثابت كند.
💢بالغه به معناى رساست بنابراين روشن مى شود كه دلائل خداوند براى بشر از طريق عقل و ارسال پيامبران و منصوبین الهی(اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام) بر اساس قرآن؛از هر نظر رسا هستند. به طورى كه براى كسى جاى ترديد باقى نمى ماند.
👈از امام كاظم عليه السّلام نقل شده است كه فرمود: «خداوند بر مردم دو حجت دارد، حجت آشكار و حجت پنهان، حجت آشكار، همان رسولان و امامانند و حجت پنهان همان عقول و افكار آنان». كسى كه وظيفه تبليغ مردم را بر عهده دارد، بايد از هر جهت شايستگى آن را داشته باشد.
👌امامت و پيشوايى مردم بدون شایستگی الهی؛ -حتى براى فرزندان ابراهيم خليل- ممكن نيست و مردود است."۱" امامان قوم، ميزان اعمال خويشند و طبيعى است كه برهان رساى خداوند بر مردم باشند چرا كه فرداى قيامت اعمال پيشوايان ملاك صحت و سقم اعمال مردم است آنچنانكه در دنيا چنين بود.
═══ ೋ🌹ೋ═════ ೋ🌹
۱. لاینال عهدی الظالمین سوره مبارکه بقره آیه ۱۲۴
امام على علیه السلام در قرآن از ديدگاه اهل سنت، ص: ۷۳ - ۷۲