نقد شعار بهائیت، وحدت برای آزادی
تشکیلات بهائیت تلاش دارد تا با تهمت و نفرت، به فاصلهاندازی میان مردم و حاکمیت بپردازد و در عوض خود را همسو با مردم ایران جلوه دهد؛ اما با نگاهی به سیره عملی و اعتقادی بهائیت، درمییابیم که این رویکرد، بر خلاف چهره اصلی و باور بهائیت است؛ زیرا بهائیت دشمنی خود با مردم ایران را ثابت کرده، وحدت را تنها با بهائیان مجاز دانسته و آزادی خواهی را حیوانی میداند!
👈در وبسایت مفاز بخوانید
@mafaz_news
پایگاه خبری مفاز
تمرّد رسمی گروه «مجذوبان نور» از قطب فرقه!
🔺درگیری و کشمکش بر سر قطبیت و رسیدن به قدرت از موضوعاتی است که در بین #صوفیان پیشینه ای طولانی دارد.
🔺پس از «رحمتعلیشاه» نیز چنین اختلافاتی درگرفت و سه فرقۀ «مونس علیشاهی»، «صفی علیشاهی» و «سلطانعلیشاهی گنابادی» پیدا شد.
🔺اما پس از مرگ «نورعلی تابنده» (قطب سابق این فرقه) دراویش «سلطانعلیشاهی گنابادی»، شاید تاکنون اینچنین درگیر اختلاف و چنددستگی نشده بودند.
🔺صفحه «مزار سلطانی» وابسته به جریان «مجذوبان نور» (شاخه دراویش تندرو داخل کشور) بیانیهای در ۳۰دیماه صادر کرد که در آن رسماً قطبیّت «علیرضا جذبی» قطب فعلی را رد کرده و هرگونه ادعای جانشینی وی را نیز خیال باطل دانسته است.
🔺این صفحه به بند چهاردهم بیانیه نوروزی #نورعلی_تابنده در اول فروردین ۱۳۹۴ استناد کرده که گفته بود: «تا کنون بنابر مقدرات الهی، چنین امری برای فقیر پیش نیامده و هرگونه شایعه و ادعا و گمانه زنی درباره ی این موضوع، خیال باطل است».
🔺این در حالی است که نصّ مکتوبی را که «سید علیرضا جذبی» برای جانشینی و قطبیت خویش از آقای تابنده ارائه کرده، مربوط به ۱۷اردیبهشت 1391 است! و بر اساس ادلۀ گروه «مجذوبان نور» هرگونه نصّی با توجه به اینکه صحّت داشته باشد، تا قبل از اوّل فروردین ۱۳۹۴خودبهخود باطل شده و بلاأثر بوده است.
🔺بیانیه صفحه«مزار سلطانی» نشان می دهد که بعد از عدم تجدید بیعت جریان «مصطفی آزمایش» (شاخه دراویش خارجنشین) و «اسماعیل صلاحی» مدعی قطبیت؛ حال شاهد سرپیچی و عدم تجدید بیعتِ «گروه مجذوبان نور» از قطب فعلی #دراویش هستیم.
@mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
27.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اعترافات تروریستهای داعشی دستگیر شده در سیستان و بلوچستان
مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و ادیان انحرافی👇
@mafaz_media
@mafaz_news
یارشاطر و خطر تحریف تاریخ
نام احسان یارشاطر، با یکی از مشهورترین دائرهالمعارفهای مربوط به ایران، یعنی ایرانیکا پیوند خوردهاست. یارشاطر در خانوادهای #بهائی در همدان متولد شد و تحصیلاتش را در انگلیس و آمریکا در موضوع زبانشناسی به سرانجام رساند و پس از بازگشت به ایران، بنگاه ترجمه و نشر کتاب را با همکاری اسدلله علم دایر کرد¹ و همزمان به عنوان نماینده ایران در محافلی چون مجمع بینالمللی زبانشناسی لندن و کنفرانس خاورشناسان آمریکا حضور یافت. تقریبا در همین زمان بود که وی رسماً به عضویت #فراماسونری و لژ مهر درآمد.
یارشاطر علاوه بر پیروی از فرقه #بهائیت، با عضویت در فراماسونری و ارتباط گرفتن با رجال سیاسی دربار، توانست بر بخشی از حوزه فرهنگ و نشر جامعه ایران مسلط شود. یارشاطر از سال ۱۳۴۷ ه.ش، پروژه تدوین دانشنامهای را به زبان انگلیسی درباره ایران، با حمایت مالی هویدا آغاز کرد که پس از پیروزی انقلاب، ادامه تدوین آن را در آمریکا دنبال نمود.
👈در وبسایت مفاز بخوانید
@mafaz_news
نقش گفتوگوهای بین ادیانی در رفع مشکلات اجتماعی
ماریا برنادت اِل آبررا، استاد تاریخ دانشگاه دیلیمان فیلیپین:
🔹گفتوگوی بین ادیان راهی است که از طریق آن مؤمنان از مذاهب مختلف میتوانند در فضایی محترمانه و آزاد گرد هم آیند.
🔹گفتوگوی بین ادیانی یا هر شکل دیگری از گفتوگو فضای گفتمانی را باز میکند که دیدگاههای جایگزین برای حل مشکلات اجتماعی را ارائه میدهد؛ مهم است که «درک کردن و فهمیدن دیگری» را انسانی کنیم.
👈مشروح گفتوگو را در وبسایت مفاز بخوانید
@mafaz_news
نخستین شهید اقلیت دینی
🔹«وارطان آراکلیان»، مبارزی #مسیحی از جامعه #ارامنه ایران بود که شب ۲۲ بهمنماه ۱۳۵۷، پس از سالها مبارزه و تلاش در راه به ثمر نشستن نهضت مردمی، در جریان هجوم نیروهای ضدانقلاب مقابل ساختمان رادیو تلویزیون به شهادت رسید تا نخستین شهید اقلیتهای دینی و سندی بر جلوه مردمی #انقلاب اسلامی باشد. این شهید مظلوم، از مبارزان قدیمی نهضت امام(ره) محسوب میشد که از سال ۱۳۴۲ با درک حقانیت حرکت مردمی و لزوم مقابله با حکومت جور به صف مبارزین پیوست.
🔸وارتوش اسماعیلی، مادر شهید وارطان درباره فرزند شهیدش میگوید: وارطان با بچههای مسجدی دوست بود و خودش هم به مسجد شیشه (واقع در شرق تهران) میرفت. الان هم تنها چیزی که از وارطان برایم مانده، قرآنی است که همیشه همراهش بود. یکبار در خواب به من گفت سر قبرم یک #پرچم_ایران بزن.(۱)
(وارطان، سند اسلامی بودن و مردمی بودن انقلاب ماست)
۱. سر قبرم یک پرچم ایران بزن، جهاننیوز، چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۹.
@mafaz_news
فراخوان آتئیسم برای موج جدید اغتشاشات/ اقدام میدانی و نافرملنی مدنی، مکمل یکدیگر هستند
🔺جریان برانداز و سلطنتطلب #آتئیسم فارسی زبان در ادامه تحرکات پروپاگاندایی و عملی خود در جریان #اغتشاشات با تبلیغ در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در حال تلاش برای ایجاد موج تازهای از ناآرامیها از طریق دعوت به "شکستن سکوت، اقدام میدانی و نافرمانی مدنی" است که جزئیات آن را نیز آموزش میدهد.
🔺در میان جریانهای فرقهای، آتئیسم را باید گروهی دانست که آشکارا و عریان، خود را مربی نبرد خیابانی و چریکی و اعمال خشونتبار در توسعه و تعمیق اغتشاشات معرفی کرده و زیر لوای اعتقاد به #خداناباوری به فعالیتی تمام سیاسی در این زمینه می پردازد.
@mafaz_news
سرگردانی پیروان فرقه اهل حق در انجام اعمال مذهبی
آموزه های فرقه #اهل_حق به دلیل نداشتن مبنای دقیق عقلی و شرعی، عدم جامعیت و نداشتن قدرت پاسخگویی به مسائل جدید اعتقادی و عملی و همچنین وجود تناقضات و ابهام در آن ها، سرگردانی پیروان در انجام اعمال مذهبی و آئینی را به دنبال دارد.
👈در وبسایت مفاز بخوانید
@mafaz_newe