eitaa logo
موسسه فرهنگی ولی عصر"عج". شهرستان بابل.تاسیس۱۴۰۱
56 دنبال‌کننده
729 عکس
751 ویدیو
82 فایل
بمنظور نشرمعارف مهدوی وجذب منتظران ظهور وسودجستن ازظرفیتهای بالقوه ملت همیشه درصحنه این کانال تشکیل شد
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اخبار آخرالزمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸ای منتظران ای عاشقان ظهور امام زمان بسیار نزدیک شد آماده باشید وقت تنبلی و نشستن نیست بپا خیزید و کوله بار سفر را مهیا کنید ♥️صبح قیام نزدیک است♥️ لطفا ما رو حمایت کنید @akhbare_akherozaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روستایی عجیب و خارق‌العاده در فرانسه که تمام ساکنانش مسلمان شیعه شده‌اند و معتقد و منتظر ظهور امام زمان ایستاده‌اند! مجله مجازی فراجالب را دنبال کنید 👇 🎯 @Farajaleb
9.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
➖ امام خمینی اصلا معتقد نبودند که انقلاب اسلامی ایران، مقدمه‌ی ظهور است! 🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت - ارواحنا فداه - است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسایل اقتصادی و مادی اگر لحظه ای مسوولین را از وظیفه ای که بر عهده دارند منصرف کند،خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد "بیانیه امام'ره'برای مهاجرین جنگی بمناسبت نیمه شعبان ۱۳۶۸/۱/۲
 [ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - گفتار اوّل. مفهوم امامت و ولایت و نشانه‌های آن - صفحه ۷۸]  امامت یعنی پیشوایی روحی و معنوی امامت، یعنی پیشوایی روحی و معنوی و پیوند عاطفی و اعتقادی با مردم. [۲] امامت یعنی جسم و جان امامت یعنی پیشوایی جسم و دل؛ هر دو. فقط حاکمیت بر اجسام نیست، اداره ی زندگی دنیایی و روزمرّه ی متعارف مردم نیست؛ مدیریت دلهاست، تکامل بخشیدن به روحها و جانهاست، بالا بردن فکرها و معنویتهاست. این معنای امامت است. اسلام این را میخواهد. [۳] ---------- [۲]: . بیانات در خطبه‌های نماز جمعه ی تهران، ۲۶/۱/۱۳۷۹. [۳]: . بیانات رهبر معظّم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم در روز عید سعید غدیر خم، ۸/۱۰/۱۳۸۶.
امامت یعنی رهبری مطلوب اداره ی جامعه امام یعنی آن حاکم و پیشوایی که از طرف پروردگار در جامعه معین می‌شود. [۴] امامت، یعنی همان اوج معنای مطلوب اداره ی جامعه در مقابل انواع و اقسام مدیریتهای جامعه که از ضعفها و شهوات و نخوت و فزون طلبی انسانی سرچشمه میگیرد. اسلام شیوه و نسخه ی امامت را به بشریت ارائه میکند؛ ---------- [۴]: . ولایت و حکومت، ص ۷۰.
صفحه ۸۰]  در یک آیه ی دیگر از قرآن همین مطلب باز به صورت واضح تری بیان کردهاست؛ «محمّد رَسُولُ الله وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکفَّارِ رُحَماءُ بَینَهُم»؛ وقتی در مقابل جبهه خارجی قرار میگیرند، تو از آنها چیزی استوارتر و خلل ناپذیرتر نمیبینی؛ تأثرناپذیرتر و نفوذناپذیرتر نمیبینی، مستقل؛ امّا در جبهه‌های داخلی- که تعبیر جبهه اساساً درست نیست، چون جبهه بندی ای در داخل وجود ندارد- در داخل، میان بدنه‌ها و جناح‌های این پیکر عظیم اسلامی، هیچ گونه نفوذ ناپذیری نیست، خلل و تأثیرپذیری نیست؛ بلکه به عکس همه روی هم اثر میگذارند، همه یکدیگر را به سوی خیر و نیکی جذب میکنند، همه یکدیگر را توصیه به پیروی هر چه بیشتر از حق میکنند، همه یکدیگر را توصیه به پافشاری هرچه بیشتر در راه حق و مقاومت هر چه بیشتر در مقابل انگیزه‌های شر و فساد و انحطاط میکنند، همه همدیگر را نگه میدارند؛... این هم یک جلوه ی دیگر از جلوه‌های ولایت است. [۲] این پیوستگی مسلمانان جبهه ی آغاز دین که به همدیگر جوشیدند، به همدیگر گره خوردند، از هم جدایی پذیر نیستند، با دیگر جبهه‌ها به کلی منقطعند، با خودشان هر چه بیشتر چنگ در چنگ و دست در دست هستند، آیا در قرآن و حدیث نامی دارد یا نه؟ بله؛ این نام، ولایت است. [۳] ---------- [۲]: . همان، ص ۵۵۸-۵۵۹. [۳]: . ولایت و حکومت، ص ۵۲.
- صفحه ۷۹]  ولایت بالاتر از محبّت عدّه ای خیال میکنند که دارای ولایت بودن یک آدم فقط به گریه کردن بر اهل بیت علیهم السلام است. خیال میکنند وقتی که اسم اهل بیت علیهم السلام می‌آید، «علیهم السلام» را حتماً پشت سرش بگویند، این ولایت است. بله محبّت اهل بیت را داشتن واجب و فرض است، نام این بزرگواران را با عظمت بردن بسیار جالب و لازم است، امّا همه ی اینها ولایت نیست، ولایت از این بالاتر است. [۲] ---------- [۲]: . قبسات النور (گزیده ای از سخنان حضرت آیة الله خامنه ای پیرامون اهل بیت علیه السلام و پیروان)، ص۵۳.
ولایت پس دو رویه دارد- ولایت قرآنی، یک رویه اینکه در داخل جامعه ی اسلامی، همه ی عناصر بایستی به سوی یک هدف، به سوی یک جهت، با یک راه، با یک گام قدم بردارند. در خارج از جامعه ی اسلامی، امّت اسلامی بایستی با همه ی بلوک‌ها و جناح‌های ضدّ اسلامی پیوندهای خودش را بگسلد، اینجا یک نکته ی دقیقی وجود دارد که میرساند ولایت به این معنا را که در قرآن آمده، به همان ولایتی است که ما، شیعه قائلیم. [۱] ---------- [۱]: . طرح کلی اندیشه اسلامی، ص ۵۲۳.
ابعاد سه گانه ولایت ولایت عبارت است از ایجاد رابطه و پیوند مستحکمی میان عناصر صف مؤمن با یکدیگر و قطع هرگونه وابستگی میان صف مؤمن با صف غیر مؤمن و در مرتبه ی بعدی ایجاد رابطه ای بس قوی و نیرومند میان همه ی افراد صف مؤمن با آن نقطه مرکزی و قدرت متمرکز که اداره ی جامعه ی اسلامی به عهده ی اوست؛ یعنی امام. [۴] ---------- [۴]: . طرح کلی اندیشه اسلامی، ص ۶۱۹.