eitaa logo
موسسه فرهنگی ولی عصر"عج". شهرستان بابل.تاسیس۱۴۰۱
55 دنبال‌کننده
730 عکس
753 ویدیو
82 فایل
بمنظور نشرمعارف مهدوی وجذب منتظران ظهور وسودجستن ازظرفیتهای بالقوه ملت همیشه درصحنه این کانال تشکیل شد
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از علامه عسکری
💢 حدیث لوحِ حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، از احادیث منقول از پیامبر اسلام(ص) برای اثبات امامت ائمه دوازده‌گانه شیعه است. ✅ این حدیث با توجه به و آن در منابع مختلف شیعه و عامه جایگاه ویژه‌ای در اثبات امامت و خلافت ائمه شیعه دارد. ویژگی این حدیث، ذکر نام همه جانشینان رسول خدا صلوات علیه و آله، از امام اول امیرالمومنین علیه السلام تا امام دوازدهم امام مهدی علیه اسلام است. ✅ مطالب درباره علامه عسکری🔰🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
هدایت شده از علامه عسکری
🔶 حدیث لوح مشهور که از طریق جابر بن عبدالله انصاری نقل شده، چنین است: امام صادق(علیه السلام) نقل می‌کند که روزی پدرم از جابر بن عبدالله انصاری خواست ماجرای مشاهده لوحی که در دست جده‌اش حضرت فاطمه(س) بود، و مطالب مکتوب در لوح را برای او بازگو کند. جابر گفت: روزی در ایام حیات رسول الله(ص) مادرت فاطمه(س) را ملاقات کردم تا ولادت حسین(ع) را به او تبریک بگویم که در دستان آن بانوی بزرگ، لوح سبز رنگی دیدم که گمان کردم زمرّد است؛ در آن لوح، کتاب سفیدی را که به درخشندگی خورشید بود مشاهده کردم. به آن حضرت عرض کردم: پدر و مادرم فدای تو باد! این لوح چیست؟ فاطمه(س) فرمود: «این لوحی است که خداوند ـ عزوجل ـ آن را به رسولش محمد مصطفی(ص) اهدا نمود. در این لوح نام پدر و همسر و فرزندانم و نام اوصیا و امامانی که از نسل فرزندانم هستند ذکر شده است. پدرم رسول الله(ص) آن را به من بخشیده است تا با نگاه کردن به آن دلم شاد شود». سپس مادرت فاطمه(س) آن لوح را در اختیار من قرار داد. من آنچه در لوح نوشته شده بود خواندم و نسخه‌ای از روی آن نوشتم. جابر صحیفه‌ای از پوست نازک آورد، آن را گشود و به رؤیت پدرم رسانید. پدرم به جابر فرمود: جابر! حال به صحیفه‌ای که در نزد توست بنگر تا برای تو از حفظ بخوانم. جابر به نسخه‌ای که در دستش بود، نگریست و پدرم تمام مطالب صحیفه را از حفظ برای جابر خواند. سوگند به خدا حرفی از کلام امام با حرفی از صحیفه‌ای که در دست جابر بود مخالف نبود. پس از آنکه قرائت امام به پایان رسید جابر گفت: خدای بزرگ را شاهد می‌گیرم که آنچه در صحیفه نزد فاطمه(س) دیدم همین بود که شما خواندید. ♻️مشاهده حدیث در عکس های پست قبل👆🏻👆🏻👆🏻 ✅ مطالب درباره علامه عسکری🔰🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
 [ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - مطلب دوازدهم. ایجاد نشاط و شادابی زندگی - صفحه ۷۲]  مطلب سیزدهم. بالا رفتن همّت اجتماعی در هدف گیری و نشانه گرفتن برای دورخیزهای تاریخی، باز مسئله ی مهدویت نقش دارد. میان آن ملّتی که برای خودش آینده ای نمیبیند و فکر میکند که بالاخره موج فساد، دنیا را روزبه روز بیشتر میگیرد. ما هم چند صباحی محض تکلیف، مقاومتی هم میکنیم، امّا آخرش چه؟ و آن ملّتی که میداند این مقاومت، ایجاد یک گام بلند به سمت آن آینده ای است که خدای متعال وعده داده که برای بشریت پیش می‌آید، آن هم نه یک وعده ی مبهم بلکه یک وعدهِ روشن، فرق هست. رهبر آن ماجرا هم مشخّص است که چه کسی است. او، حی و حاضر و زنده است، و دل او، متصل به ملأ اعلا و غیب است. ملّتی که به چنین چیزی اعتقاد دارد، ببینید که برای چه اهدافی دورخیز میکند و چه طور همّتش بالا میرود! [۳] ---------- [۳]: . دیدار با اعضای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف و مرکز تخصصی مهدویت قم، ۲۰ /۲/۱۳۸۲.
 [ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - مطلب سیزدهم. بالا رفتن همّت اجتماعی - صفحه ۷۲]  مطلب چهاردهم. عامل وحدت در بشریت اسلام به ما آموخته است که انسانها با وجود ناهمگونی‌های نژادی و زبانی و فرهنگی، فطرت همسانی دارند که آنها را به پاکی و عدالت و نیکوکاری و همدردی و همکاری فرا میخواند و همین سرشت همگانی است که اگر از انگیزه‌های گمراه کننده به سلامت عبور کند، انسانها را به توحید و معرفت ذات متعالی خداوند رهنمون میگردد. این حقیقت تابناک دارای چنان ظرفیتی است که قادر است پایه و پشتوانه ی تشکیل جوامع آزاد و سرافراز و برخوردار از پیشرفت و عدالت - توأماً - گردد و شعاع معنویت را بر همه ی فعّالیتهای مادّی و دنیایی انسانها نفوذ دهد و بهشتی دنیایی - پیش از بهشت اخروی موعود ادیان الهی - برای آنان فراهم آورد. و نیز همین حقیقت مشترک و همگانی است که میتواند شالوده ی ریز همکاریهای برادرانه ی ملّتهایی باشد که از نظر شکل ظاهری و سابقه ی تاریخی و منطقه ی جغرافیایی، شباهتی به یکدیگر
 [ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - مطلب چهاردهم. عامل وحدت در بشریت - صفحه ۷۳]  مطلب پانزدهم. عامل بیداری اسلامی چه کسی باور میکرد که در دنیای قرن بیستم، با این همه تلاش ضدّ دین، در این نقطه ی حسّاس عالم، نظامی بر مبنای دین تشکیل بشود و رهبری امّت اسلام به دست آن قائد عظیم الشّأن و روحانی بیافتد؟... چه کسی گمان میکرد که در کشورهای اسلامی، نهضتهای اسلامی آنچنان پا بگیرند و بیداری ملّتها آن قدر بشود که در کشوری مثل الجزایر، مردم با رأی خودشان در انتخابات، اسلام را انتخاب بکنند و اسلام پیروز بشود و منادیان دمکراسی غربی، با آن انتخابات، مخالفت و دشمنی بکنند؟ امّا شد... اگر همین اتّحاد و ایمان و ایستادگی در میدانهای انقلاب و همین وفاداری به خطّ امام عظیم الشّأن و همین نترسیدنِ از استکبارِ مسلطِ جهان خوار را ادامه بدهید، به فضل پروردگار همه ی هدفهای دیگر شما هم برآورده خواهد شد... این همان امیدی است که در جریان انتظار فرج، آموزش‌های اسلامی به ما یاد داده است. [۲] یکی از ابعاد انتظار، اعتماد و امیدواری به آینده و مأیوس نبودن است... امروز ما در دنیا شاهد بیداری ملّتها هم هستیم. درست است که با پیشرفت وسایل جدید، تلویزیون، رادیو، تبلیغات، پول، امکانات صنعتی و غیره، تسلّط قدرتهای استکباری بر ملّتها و بر شئون آنها روزبه روز بیشتر شده است؛ امّا سنّت الهی بر این قرار گرفته که ملّتها هم بیدار بشوند و ما امروز می‌بینیم که ملّتها هم روزبه روز بیدار میشوند. [۳] من به شما عرض بکنم؛ فقط این نیست که در کشورهای شمال آفریقا و منطقه ی غرب آسیا که امروز ما در آنجا قرار داریم، حرکات بیداری ای به وجود آمده باشد؛ این حرکت بیداری تا قلب اروپا خواهد رفت. آن روزی پیش خواهد آمد که همین ملّتهای اروپایی علیه سیاستمداران و زمامداران و قدرتمندانی که آنها را یکسره تسلیم سیاستهای فرهنگی و اقتصادی آمریکا و صهیونیسم کردند، قیام خواهند کرد. این بیداری، حتمی است. [۱] امیدواریم إن شاء الله این عید شریف برای امّت اسلامی برکت و وسیله ی بیداری برای همه ی ما باشد و خداوند متعال توفیقاتش را بر ما نازل کند و توجّهات حضرت بقیة الله أرواحنا فداه را شامل حال ما گرداند. [۲] ---------- [۲]: . سخنرانی در اجتماع بزرگ مردم قم، در سالروز میلاد حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، ۳۰/۱۱/۱۳۷۰. [۳]: . بیانات در دیدار با جمعی از مسؤولان و خانواده‌های معظّم شهدا، در سالروز ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، ۲۲/۱۲/۱۳۶۸. [۱]: . بیانات در دیدار هزاران نفر از معلّمان سراسر کشور، ۱۴/۲/۱۳۹۰. [۲]: . بیانات در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام به مناسبت سالروز هفدهم ربیع الاوّل، ۲۹/۲/۱۳۸۲.
 [ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - گفتار اوّل. مفهوم امامت و ولایت و نشانه‌های آن - صفحه ۷۸]  مفهوم امامت و ولایت و نشانه‌های آن ضرورت شناخت معنای ولایت و امامت امام صادق علیه السلام... ولایت را با عمل میداند و میگوید: آن کسی که دارای عمل است، ولی ما اوست و آن کسی که دارای عمل نیست، عدوّ ما اوست، این بر همین اساس است. چون ولایت را امام صادق علیه السلام آن جوری معنی میکند؛ چون ولایت در فرهنگ امام صادق علیه السلام فرق دارد با ولایت در فرهنگ آن جاهل یا مغرضی که دارد به نام امام صادق علیه السلام دارد زندگی میکند. چرا بنده و شما نفهمیم معنای ولایت را؟ چرا عمیقانه درک نکنیم این اصل اسلامی را تا باز هرچه بیشتر در رکود و جمود و خمود و عقب ماندگی و دوری از اسلام و دوری از دنیا و آخرت نمانیم؟ [۱] ---------- [۱]: . طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص ۵۶۶.
 [ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - گفتار اوّل. مفهوم امامت و ولایت و نشانه‌های آن - صفحه ۷۸]  مردم. [۲] امامت یعنی جسم و جان امامت یعنی پیشوایی جسم و دل؛ هر دو. فقط حاکمیت بر اجسام نیست، اداره ی زندگی دنیایی و روزمرّه ی متعارف مردم نیست؛ مدیریت دلهاست، تکامل بخشیدن به روحها و جانهاست، بالا بردن فکرها و معنویتهاست. این معنای امامت است. اسلام این را میخواهد. [۳] امامت یعنی رهبری مطلوب اداره ی جامعه امام یعنی آن حاکم و پیشوایی که از طرف پروردگار در جامعه معین می‌شود. [۴] امامت، یعنی همان اوج معنای مطلوب اداره ی جامعه در مقابل انواع و اقسام مدیریتهای جامعه که از ضعفها و شهوات و نخوت و فزون طلبی انسانی سرچشمه میگیرد. اسلام شیوه و نسخه ی امامت را به بشریت ارائه میکند؛ یعنی اینکه یک انسان، هم دلش از فیض هدایت الهی سرشار و لبریز باشد، هم معارف دین را بشناسد و بفهمد؛ یعنی راه را درست تشخیص دهد، هم دارای قدرت عملکرد باشد که «یا یحیی خذ الکتاب بقوّة»، هم جان و خواست و زندگی شخصی برایش حائز اهمیت نباشد؛ امّا جان و زندگی و سعادت انسانها برای او همه چیز باشد. [۵] ولایت یعنی اتّصال دو چیز به صورت مستحکم با یکدیگر اصل معنای ولایت، عبارت از نزدیک بودن دو چیز با یکدیگر است. فرض بفرمایید وقتی که دو ریسمان محکم به هم تابیده میشوند و جدا کردن آنها از یکدیگر، به آسانی ممکن نیست، آن را در عربی «ولایت» میگویند. ولایت؛ یعنی اتّصال و ارتباط و قرب دو چیز به صورت مماس و مستحکم با یکدیگر. همه ی معانی ای که برای «ولایت» در لغت ذکر شده است، معنای محبّت، معنای قیومیت و بقیه ی معانی، که هفت، هشت معنا در زبان عربی هست، از این جهت است که در هرکدام از اینها به نوعی این قرب و نزدیکی بین دو طرف ولایت وجود دارد. مثلًا «ولایت» به معنای محبّت است؛ چون محبّ و محبوب، با یکدیگر یک ارتباط و اتّصال معنوی دارند و جدا کردنشان از یکدیگر امکان پذیر نیست. [۱] ولایت بالاتر از محبّت عدّه ای خیال میکنند که دارای ولایت بودن یک آدم فقط به گریه کردن بر اهل بیت علیهم السلام است. خیال میکنند وقتی که اسم اهل بیت علیهم السلام می‌آید، «علیهم السلام» را حتماً پشت سرش بگویند، این ولایت است. بله محبّت اهل بیت را داشتن واجب و فرض است، نام این بزرگواران را با عظمت بردن بسیار جالب و لازم است، امّا همه ی اینها ولایت نیست، ولایت از این بالاتر است. [۲] ---------- [۲]: . بیانات در خطبه‌های نماز جمعه ی تهران، ۲۶/۱/۱۳۷۹. [۳]: . بیانات رهبر معظّم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم در روز عید سعید غدیر خم، ۸/۱۰/۱۳۸۶. [۴]: . ولایت و حکومت، ص ۷۰. [۵]: . بیانات در اجتماع بزرگ زائران حضرت علی بن موسی الرّضا علیه السّلام در روز عید غدیر خم، ۱۲/۱۲/۱۳۸۰. [۱]: . بیانات در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران به مناسبت عید سعید غدیر، ۶/۲/۱۳۷۶. [۲]: . قبسات النور (گزیده ای از سخنان حضرت آیة الله خامنه ای پیرامون اهل بیت علیه السلام و پیروان)، ص۵۳.
هدایت شده از M. Mousavi
جشن بزرگ به مناسبت میلاد امام زمان(عج) با اجتماع بزرگ خانوادگی به ویژه نوجوانان و همخوانی سرود با حضور و اجرای سرود سجاد مهدی پور پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵ بابل ، بوستان نوشیروانی @farhangebabol