eitaa logo
موسسه فرهنگی ولی عصر"عج". شهرستان بابل.تاسیس۱۴۰۱
55 دنبال‌کننده
730 عکس
753 ویدیو
82 فایل
بمنظور نشرمعارف مهدوی وجذب منتظران ظهور وسودجستن ازظرفیتهای بالقوه ملت همیشه درصحنه این کانال تشکیل شد
مشاهده در ایتا
دانلود
 [ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - گفتار دوّم. وظایف جامعه ی منتظر - صفحه ۱۸۹]  تا شما ملّت ایران، این اتّحاد و آمادگی برای انجام کارهای بزرگ را دارید، همه ی آرزوهای انبیا و اوّلیا به دست شما قابل عمل است. [۲] ما آرزو داریم که این یک میلیارد مسلمان، حقیقتاً یک واحد باشند؛ نه اینکه دولتها و کشورها وجود نداشته باشند. چنین چیزی، علی الظّاهر، تا قبل از ظهور ولی عصر أرواحنا فداه، نخواهد شد. امّا میگوییم در یک جهت حرکت کنند. با یک روحیه حرکت کنند. ملّتها و دولتهای مسلمان، با یک دل حرکت کنند. و این، عزّت و قدرت آنهاست. عزّت و قدرت، در سایه ی اسلام است. عزت و قدرت، در سایه ی همبستگی و همدلی اسلامی شما ملّت ایران است. عزّت و قدرت در سایه ی تقوا و تمسّک به قرآن است. عزّت و قدرت، در سایه ی نترسیدن از غیر خداست. اینها را اگر ما رعایت کردیم، دیگران باشند یا نباشند؛ همراه ما باشند یا مقابل ما باشند، خدای متعال پشتیبان ما خواهد بود. و ما این راه را به فضل الهی ادامه خواهیم داد و میدانیم که خدای متعال با ماست و توجّهات ولی عصر أرواحنا فداه، إن شاء الله شامل حال شما ملّت است. [۳] ---------- [۲]: . سخنرانی در مراسم بیعت اصناف مشهد و تعاونیهای شهری خراسان، مسئولان بنیاد پانزده خرداد و نهضت سوادآموزی و...، ۸/۴/۱۳۶۸ [۳]: . بیانات در دیدار کارگزاران نظام، به مناسبت سالروز ولادت رسول اکرم و امام جعفر صادق علیه السلام، ۲۴/۶/۱۳۷۱.
 [ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - گفتار دوّم. وظایف جامعه ی منتظر - صفحه ۱۹۲]  جمهوری اسلامی، امانتِ تاریخی انبیای عظام الهی است. آرزوی موسی علیه السلام و عیسی علیه السلام و آرزوی همه ی اولیاء و ائمّه ی بزرگوار ماست که امروز تحقّق پیدا کرده است؛ و لو ناقص. کاملش هم، إن شاء الله، در دوران حکومت کبری و ولایت عظمای حضرت بقیة الله فی الارضین، ارواحنا لتراب مقدمه الفداء، ظاهر و آشکار خواهد شد. این، بارِ خیلی سنگین و محموله ی پرارزشی است. این را شما باید حفظ کنید و این میسّر نیست مگر با حفظ نفس. متاع دنیا، لذّت خیر، پول، ثروت و تجمّل دنیا- آن هم در حدودی که امثال من و شما ممکن است در زندگی خود داشته باشیم. [۱] ---------- [۱]: . سخنرانی رهبر معظّم انقلاب، ۱۵/۱۰/۱۳۷۳.
صفحه ۱۹۳]  اسلام ما این است: اسلامِ معنویت، عقلانیت و عدالت. به اسم اسلام قانع نیستیم که اسلام لیبرال داشته باشیم تا ارزشهای غربی و ارزشهای امریکایی را ترویج کند و از روشهای آنها استفاده کند و با آنها در بخشهای مختلف همرنگ و همصدا شود و احیاناً دعای ندبه یی هم بخواند. ما اسلام متحجّرِ طالبانی را هم قبول نداریم. [۱] ---------- [۱]: . بیانات در دیدار مسوولان وزارت امورخارجه و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، ۲۵/۵/۱۳۸۳.
 [ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - گفتار دوّم. وظایف جامعه ی منتظر - صفحه ۱۹۴]  من قبل از انتخابات گفتم، الآن هم میگویم: هرکس که به خاطر تثبیت نظام و به خاطر انجام وظیفه، رأی در صندوق انداخته است و نام هرکسی را که طبق تشخیص او درست بوده، روی آن ورقه نوشته است، پیش خدا مأجور است و امام زمان أرواحنا فداه که این کشور و این ملّت در یدِ قدرت و قبضه ی اوست، مراقب این کشور و این ملّت است و به یکایک آحادی که در این کار بزرگ سهیم شدند؛ پای صندوق رأی رفتند، یا مردم را به پای صندوق رفتن تشویق کردند، یا کاری برای این مسئله انجام دادند، اجر خواهد داد و پیش خدای متعال از آنها تشکر خواهد شد. [۲] ---------- [۲]: . بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم، ۱۱/۱۲/۱۳۷۸.
 [ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - گفتار سوّم. وظایف دولت منتظر - صفحه ۱۹۶]  آنچه ما تصوّر میکنیم که وظیفه ی ماست، وظیفه ی مجموعه ی مسئولان کشور است، وظیفه ی دولت جمهوری اسلامی است، این است که این سه مؤلّفه ی بزرگ را برای همه ی تصمیم گیری‌ها و همه ی اقدامها در نظر داشته باشد: مؤلّفه ی اوّل عبارت است از: آرمانها و اهداف نظام جمهوری اسلامی، که این اهداف و آرمانها مطلقاً نبایستی از نظر دور بشود. [۱] زمینه سازی برای ظهور با تلاش مسئولان و با امید و پشتیبانی قشرهای مختلف مردم بایستی قدم به قدم این راه را طی کنیم و پیش برویم. این راه گرچه کوتاه مدّت نیست، امّا همان راهی است که بالاخره به نجات بشریت منتهی خواهد شد. همان راهی است که إن شاء الله زمینه‌های ظهور مهدی موعود صلوات الله علیه و عجّل الله فرجه را فراهم خواهد کرد. [۲] ما آن وقتی میتوانیم حقیقتاً منتظر به حساب بیاییم که زمینه را آماده کنیم. برای ظهور مهدی موعود ارواحنافداه زمینه باید آماده بشود. [۳] حرکت به سوی ساختن دولت کریمه دولت باید دولت کریمه باشد. معنای «اللهم انّا نرغب الیک فی دولة کریمة»این است که پروردگارا! ما دستهای خود را بلند و دلهایمان را به سوی تو عرضه میکنیم و از تو دولت کریمه را میخواهیم. این دولت کریمه شرایطی دارد. البتّه ما از اوّل انقلاب تا کنون همواره خواسته ایم دولتها را دولت کریمه بنامیم. یکی از آرزوهای ما این است و بنده آن را دوست میدارم. شما هم دولت عزیز و دولت انقلابید؛ امّا حقیقت قضیه این است که دولت کریمه شرایطی دارد. دولت کریمه، دولتی است که عزیز و سربلند و دارای اعتقاد راسخ به آن راهی است که قانون اساسی و وظایف و سیاستهای نظام در مقابل او گذاشته است. نفوذناپذیر است و متاع خودش را به خاطر سبک کردن دیگران سبک نمی بیند؛ همان نکته ای که امام صادق علیه السلام - قریب به این مضمون - به شیعه ی خود فرمودند که اگر گوهری در دست تو باشد و همه ی دنیا بگویند: این خزف است، آیا عقیده ی تو برمی گردد و احساس حقارت میکنی؟ گفت: نه؛ گفتند: پس گوهرت را نگه دار. دولت کریمه دارای پیام است و برای دنیا حرف نو دارد. ما این حرف نو را داریم. امروز مردم سالاری دینی ای که ما در کشور خود مطرح میکنیم، یک حرف نو است؛ نه فقط به خاطر اینکه ما شاخه ای از مردم سالاری را ارائه میدهیم؛ نخیر، ما در واقع در مردم سالاریهای دنیا شبهه میکنیم. [۱] ---------- [۱]: . بیانات در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری، ۱۴/۶/۱۳۹۲. [۲]: . بیانات در سالروز عید سعید غدیر خم، ۲۴/۱۲/۱۳۷۹. [۳]: . سخنرانی در اجتماع بزرگ مردم قم، در سالروز میلاد حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، ۳۰/۱۱/۱۳۷۰. [۱]: . بیانات در دیدار رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت، ۵/۶/۱۳۸۰.
 [ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - مطلب سوّم. جمودگرایی و اکتفا به ریختن اشک - صفحه ۳۰۸]  انتظاری که از آن سخن گفته اند، فقط نشستن و اشک ریختن نیست؛ انتظار به معنای این است که ما باید خود را برای سربازی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف آماده کنیم. [۲] به اسم اسلام قانع نیستیم که اسلام لیبرال داشته باشیم تا ارزشهای غربی و ارزشهای آمریکایی را ترویج کند... و احیاناً دعای ندبه ای هم بخواند. ما اسلام متحجّرِ طالبانی را هم قبول نداریم. [۳] ---------- [۲]: . بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه ی شعبان در مصلّای تهران، ۳۰/۷/۱۳۸۱. [۳]: . بیانات در دیدار مسوولان وزارت امورخارجه و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، ۲۵/۵/۱۳۸۳.
 [ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - مطلب نوزدهم. عزلت و گوشه نشینی]  یک عدّه ای از صدر اسلام، از زمان ائمّه علیهم السّلام که شنیده بودند مهدی ظهور خواهد کرد و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد، ادّعای مهدی گری میکردند؛ بعضی بر خودشان هم امر مشتبه بود. بد نیست بدانید هم در بنی امیه ادّعای مهدویت بود، هم در بنی عبّاس بود، هم در افراد دیگری که چه در زمان بنی عبّاس و چه در زمانهای بعد تا امروز وجود داشتند، ادّعای مهدویت وجود داشت. [۲] امروز شما ببینید مدّعیان ارتباط با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و ارتباط با غیب، با شکلهای مختلف در جامعه دارند کار میکنند... این خطرناک است. [۳] در طول تاریخ مدّعیانی بودند؛ بعضی از مدّعیان هم همین چیزی که حالا اشاره کردند، یک علامتی را بر خودشان یا بر یک کسی تطبیق کردند؛ همه ی اینها غلط است... کارهای غیرعالمانه... زمینه را برای مدّعیان دروغگو و دجّال فراهم میکند. [۴] ---------- [۲]: . بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاههای شیراز، ۱۴/۲/۱۳۸۷. [۳]: . سخنرانی رهبر معظّم انقلاب در دیدار با روحانیون، ۱۷/۸/۱۳۸۵. [۴]: . دیدار با اعضای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف و مرکز تخصصی مهدویت قم، ۱۸/۴/۱۳۹۰.
 [ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - گفتار دوّم. مبارزه ی استعمار با مهدویت در کشورهای آفریقایی - صفحه ۳۲۰]  من سندی را دیدم که مربوط به ده‌ها سال قبل؛ یعنی، آن اوایلی است که استعمار وارد شمال آفریقا شده بود، چون کشورهای شمال آفریقا؛ خیلی گرایش به اهل بیت علیهم السلام دارند. حالا مذهبشان هر مذهبی از مذاهب اسلامی که هست؛ امّا محبّ اهل بیتند. این کشورهای سودان و مغرب و اینها عقیده به مهدویت در آن جاها خیلی پررنگ است. آن زمانی که استعمار وارد آن مناطق شد - که ورود استعمار به آن مناطق در قرن گذشته است - یکی از چیزهایی که مزاحم استعمار بود، عقیده به مهدویت بود! بنده سندی را دیدم که آن بزرگان استعمار و فرماندهان استعماری، توصیه میکنند که ما باید کاری بکنیم که این عقیده به مهدویت به تدریج از بین مردم زایل بشود! آن روز استعمارگرهای فرانسوی و استعمارگرهای انگلیسی، در بعضی جاهای آن مناطق بودند - فرقی نمیکند که استعمار از کجا باشد - استعمارگرهای خارجی قضاوتشان این بود که تا وقتی عقیده به مهدویت در بین این مردم رایج است؛ ما نمیتوانیم اینها را درست در اختیار بگیریم! [۱] ---------- [۱]: . بیانات در دیدار اقشار مردم ۲۵/۹/۱۳۷۶.
 [ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - گفتار دوّم. مبارزه ی استعمار با مهدویت در کشورهای آفریقایی - صفحه ۳۲۱]  این گزارش، مربوط به گروه‌های تبلیغی در شمال آفریقاست. گزارشگر مینویسد: یکی از مشکلات ما در سر راه تبلیغ مسیحیت و پیشرفت استعمار در شمال آفریقا ومنطقه ی تونس و مغرب، این است که این مردم اعتقاد دارند که مهدی موعود خواهد آمد و اسلام را سربلند خواهد کرد. گزارشگر، این را در گزارش رسمی خود می‌نویسد و برای آن هیئتی که مسئول رسیدگی به این کارهاست، میفرستد. بنابراین نفس اعتقاد به مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف باعث ایجاد مشکل برای استکبار و استعمار شده بود؛ درحالی که اعتقادی که برادران ما در آن مناطق دنیا دارند، به روشنی و وضوح اعتقادی که ما امروز در اینجا داریم، نیست؛ بلکه بیشتر، ابهامات و کلّی گویی وجود دارد تا تعیین مصداق، مورد، نام و خصوصیات. در عین حال، استعماگران از این امید ترسیدند. [۲] ---------- [۲]: . بیانات در جمع اقشار مختلف مردم در روز میلاد پربرکت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، ۱۷/۱۰/۱۳۷۴.
 [ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - گفتار چهارم. مبارزه ی رضاخان با مهدویت - صفحه ۳۲۲]  موضوع مهدویت یکی از آن مسایل محوری و به اصطلاح سرِ بند است که از آن رشته‌هایی منشعب میشود و بسیاری در فکر افتادند که این را از بین ببرند. یعنی این فکر را یا تضعیف و یا نابود کنند. مرحوم آقای فلسفی در مورد نابود کردن آن، ماجرای مفصّلی را از زمان رضاخان نقل می‌کرد. رضاخان یکی از معمّمین آن زمان را خواست و گفت که این قضیه را مثلاً تمامش کنید. آن معمّم گفت: این کار سخت است. بعد رضاخان گفت: پس شما بیایید به عنوان مقدّمه، فلان مسئله ی دیگر را مطرح کنید. اگر عکس العملی نشان ندادند، بعد این را مطرح کنید. رضاخان خودش این حرفها را نمیفهمید. او دیکتاتور خوبی بود و قاطعیت خوبی داشت؛ امّا مغزِ فهمیدن اینکه حالا فلان مسئله به امام زمان برمیگردد، مغز رضاخانی نیست. آن مغز، عقبه ی فرهنگی رژیم پهلوی است که خودِ رضاخان را روی کار آورد و این کارها و فکرها را درست کرد. در واقع، رضاخان آن بولدوزری بود که اینها جلو انداخته بودند تا آن چیزی را که میخواستند، انجام دهند. [۲] ---------- [۲]: . دیدار با حجّت الاسلام و المسلمین قرائتی و مسئولان نهضت سوادآموزی و آغاز فعّالیت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف، ۶/۱۰/۱۳۸۰.
 [ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - گفتار چهارم. مبارزه ی رضاخان با مهدویت - صفحه ۳۲۲]  البتّه آن مقدّمات به فضل پروردگار و با هوشیاری علمای ربّانی و آگاهان این کشور، در آن دوران ناکام ماند و نتوانستند آن نقشه ی شوم را عملی کنند. در کشور ما، یک کودتاچی غاصب، از طرف دستگاه‌های قدرت استعماری، مأموریت داشت که بیاید ایران را قبضه کند و کشور را دو دستی تحویل دشمن بدهد و برای آنکه بتواند بر این مردم مسلّط بشود، یکی از مقدّمات لازمش این بود که عقیده به مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف را از ذهن مردم پاک کند. [۳] ---------- [۳]: . بیانات در جمع اقشار مختلف مردم در روز میلاد پربرکت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، ۱۷/۱۰/۱۳۷۴.
 [ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - گفتار اوّل. زورگویان، طاغوتها و دشمنان حقیقت و دولت حق - صفحه ۳۲۳]  دشمنترین اشخاص با این عقیده و با شخص آن بزرگوار، ستمگران عالمند. از روز غیبت و بلکه از روز ولادت آن حضرت تا امروز، کسانی که وجودشان با ستم و زورگویی همراه بوده است، به دشمنی با این بزرگوار، با این پدیده الهی، با این نور الهی و با این شمشیر الهی مشغول بوده اند. امروز هم، مستکبرین و ستمگران عالم، با این فکر و عقیده، مخالف و دشمنند. میدانند این عقیده که در دلهای مؤمنین است و این عشقی که در دلهای مسلمین - به خصوص شیعه- وجود دارد، مزاحم هدفهای ستمگرانه ی آنهاست. [۳] ---------- [۳]: . بیانات مقام معظّم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم، در روز نیمه ی شعبان، ۱۴/۹/۱۳۷۷.