[ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - گفتار اوّل. نیمه ی شعبان - صفحه ۳۳۶]
روز ولادت حضرت مهدی موعود ارواحنا فداه یک عید حقیقی، برای همه ی افراد بشر و آن کسانی
که ستمی کشیدند؛ رنجی بردند؛ دلی سوزاندند؛ اشکی ریختند و انتظاری کشیدند و کسانی که با مشاهده ی ناملایمات، در طول حیات خود و در هر نقطه ای از عالم و حتّی در نقطه ای از تاریخ مصیبتی تحمّل کرده اند؛ است. همه ی آنها در مثل چنین روزی و به یاد امروز، احساس شادمانی و امید و نشاط کرده اند. [۱]
نیمه ی شعبان عید مافوق زمان
این ولادت بزرگ و این حقیقت عظیم، متعلّق به یک ملّت و یک زمان خاص نیست؛ بلکه متعلّق به بشریت است. این «میثاق الله الَّذی أَخذَهُ وَ وَکدَهُ» میثاق خدا با انسان است. «وَعْدَ الله الَّذی ضَمِنَهُ» این وعده ی خدا است که تحقّق آن را ضمانت کرده است. همه ی انسانهای طول تاریخ، نسبت به این پدیده ی عظیم و شگفت آور، احساس نیاز معنوی و قلبی کرده اند؛ چون تاریخ از اوّل تا امروز و از امروز تا لحظه ی طلوع آن خورشید جهان تاب، با ظلم، بدی و پلیدی آمیخته بوده است. همه ی کسانی که از ظلمی رنج برده اند - چه آنهایی که به خود آنان ظلم شده است و رنج برده اند و چه کسانی که به ستم کشی دیگران نگاه کرده اند و رنج برده اند - با یاد ولادت این منجی عظیم تاریخ و بشر در دلشان امیدی به وجود میآید. [۲]
نیمه ی شعبان، عیدالله الاکبر
روز ولادت (امام زمان)، برای همه ی بشر و تاریخ حتّی برای گذشتگان عید است. کسانی که در دوران تاریک فرعون ها، نمرودها، ابوجهلها و سلاطین ظالم، در فقر و ظلم و تبعیض سر کردند، مردند، رنج کشیدند و روی خوبی ندیدند، امروز (نیمه شعبان) برای آنها هم عید است. اگر روح آنها در عالم برزخ، از بعضی تفضّلاتی که پاره ای از ارواح برخوردارند، بهره مند باشند؛ یقیناً آنها هم مثل چنین روزی، شادی خواهند کرد. امروز با بقیه ی ایام و اعیاد تفاوت دارد. واقعاً اگر ما امروز را عیدالله الاکبر بنامیم، مبالغه و گزاف نیست. [۳]
----------
[۱]: . بیانات در جمع اقشار مختلف مردم در روز میلاد پربرکت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، ۱۷/۱۰/۱۳۷۴.
[۲]: . همان.
[۳]: . همان.
[ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - گفتار اوّل. نیمه ی شعبان - صفحه ۳۳۶]
یکی از مهمترین روزهای سال، روز نیمه ی شعبان است که هم مصادف با ولادت ذی جود و مسعود حضرت بقیة الله أرواحنا فداه شده است و هم شب و روز نیمه ی شعبان با قطع نظر از ولادت این
بزرگوار در این شب و روز از لیالی و ایام متبرّکند. شب نیمه ی شعبان، شب بسیار متبرّکی است. تالی تلو لیالی قدر و وقت توجّه، تذکر و توسّل به ذیل عنایات باری تعالی و طلب و درخواست است.
[ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - گفتار اوّل. نیمه ی شعبان - صفحه ۳۳۷]
روز نیمه ی شعبان روز امید است. [۴] تبریک این عید که عید امید و عید انتظار فرج و گشایش است. [۵]
خصوصیت نیمه ی شعبان و جشن ولادت حضرت بقیة الله ارواحنا فداه عبارت است از امید و عدالت. دو نقطه ی برجسته ای که در انتظار ما و جشن گیری ما برای نیمه ی شعبان وجود دارد، یکی مسئله ی
امیدزایی است که نوید این ولادت و آینده ای که بر اثر این ولادت، دنیای بشر در انتظار آن است، خود این امیدزاست... [۱]
شب نیمه ی شعبان، تالی تلو لیالی قدر
یکی از مهمترین روزهای سال، روز نیمه ی شعبان است که هم مصادف با ولادت ذی جود و مسعود حضرت بقیةالله ارواحنافداه شده است و هم شب و روز نیمه ی شعبان - با قطع نظر از ولادت این بزرگوار در این شب و روز - از لیالی و ایام متبرّکند. شب نیمه ی شعبان، شب بسیار متبرّکی است. تالی تلوّ لیالی قدر و وقت توجّه، تذکر و توسّل به ذیل عنایات باری تعالی و طلب و درخواست است. اعمال و ادعیه ای هم دارد که اگر موفّق شده اید و آنها را انجام داده اید، ان شاءالله مشمول قبول پروردگار باشد. اگر کسانی هم غفلت کردند و توجّه نداشتند، به یاد نگهدارند که همه سال، شب نیمه ی شعبان را مغتنم بشمارند. [۲]
----------
[۴]: . دیدار اقشار مختلف مردم در روز نیمه ی شعبان، ۲۷/۵/۱۳۸۷.
[۵]: . سخنرانی در اجتماع بزرگ مردم قم، در سالروز میلاد حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، ۳۰/۱۱/۱۳۷۰.
[۱]: . بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به مناسبت هفته دولت و در آستانه ی نیمه ی شعبان، ۴/۶/۱۳۸۶.
[۲]: . بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت میلاد حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، ۲۵/۹/۱۳۷۶.
[ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - گفتار سوّم. روز جمعه - صفحه ۳۳۹]
اگر همه ی ما عاشورایی باشیم، حرکت دنیا به سمت صلاح، سریع، و زمینه ی ظهور ولی مطلقِ حق، فراهم خواهد شد. باید این مفاد برای مردم بیان شود. [۴]
----------
[۴]: . سخنرانی در اجتماع بزرگ بسیجیان شرکت کننده در اردوی فرهنگی، رزمی یاران امام علی علیه السلام، ۲۹/۷/۱۳۷۹.
[ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - گفتار هفتم. نوروز - صفحه ۳۴۲]
از لحاظ طبیعت، روز اوّل حَمَل که اوّل بهار حساب شده است، روزی نو محسوب میشود؛ لیکن روز نو،
منحصر به تجدید وضعیتی در طبیعت نیست؛ همچنان که در بعضی از روایاتِ واردشده ی در باب نوروز از ائمّه ی هدی علیهم السّلام، انسان خوب احساس میکند که آن بزرگواران هم، بنا به رسم اسلام که همه جا رسوم، سنّتها و واژهها را گرفت و محتوای آنها را عوض کرد در مورد کلمه ی نوروز و روز نوروز، درصدد چنین کاری بودند. وقتی از امام علیه السّلام سؤال میکنند که «ما النّیروز؟ » حضرت طبق بعضی از تعبیرات میفرمایند: «أتدری ما النّیروز؟ »: میدانی که نوروز چیست؟ نمیگویند، میدانی نوروز چه وقتی است؛ میفرمایند، میدانی نوروز چیست؟ آن وقت در معنای نوروز و اینکه نوروز چیست، در روایات مختلف، تعبیرات مختلفی هست. مثلًا آن روزی که رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم)، امیرالمؤمنین را به خلافت منصوب کرد، آن روز، نوروز بود. یا در روایت دیگر، آن روزی که دجّال در آخرالزّمان، به دست حضرت مهدی أرواحنا فداه به قتل برسد، آن روز، نوروز است. یا حتّی در بعضی از روایات آمده، آن روزی که آدم هبوط کرد، آن روز، نوروز بود. نوروز، یعنی روزی نو در تاریخ بشر و حالتی نو در زندگی انسانها. علی الظّاهر در این روایات، امام نمیخواهند بفرمایند که آن روزی که این وقایع در آن اتّفاق افتاده است، یا خواهد افتاد، با روز اوّل حَمَل، مصادف بوده یا خواهد بود. نه، خیلی مستبعد است که مراد این باشد؛ مراد این است که معنای نوروز را بفهمیم. نوروز، یعنی روزی که شما با عمل خودتان، با حادثه یی که اتّفاق میافتد، آن را نو میکنید. روز بیست و دوّم بهمن که ملّت ایران، حادثه ی عظیمی را به کمک خدا تحقّق بخشید، روز نویی (نوروز) است. آن روزی که امام امّت، قاطعاً به دهانِ مستکبرِ قلدرِ گردن کلفت دنیا یعنی امریکا مشت کوبید، آن روز، روز نو و راه نویی (نوروز) بود؛ حادثه ی نویی بود که اتّفاق میافتاد و افتاد. ما باید نوروز را، نو روز کنیم. نوروز به حسب طبیعت، نوروز است؛ جنبه ی انسانی قضیه هم به دست ماست که آن را نوروز کنیم. [۱]
----------
[۱]: . سخنرانی در دیدار با مسئولان کشوری و لشکری در نخستین روز از سال نو و در آستانه ی ماه مبارک رمضان، ۱/۱/۱۳۶۹.
[ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - ۱. بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف - صفحه ۳۴۴]
وقتی غیبت صغری تمام شد و شیعیان فهمیدند که دسترسی به مولا و امام خودشان به این زودیها و به این آسانیها نخواهند داشت، یک بحران روحی عجیبی در بین شیعه به وجود آمد. علمای شیعه، به وقت به این بحران روحی جواب دادند. این کتابهای «غیبت نعمانی»، «غیبت طوسی» را که میبینید، پاسخ به این بحران روحی است. [۲]
----------
[۲]: . بیانات در دیدار علما و روحانیون استان خراسان رضوی، ۲۶/۲/۱۳۸۶.
[ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - گفتار اوّل. شیخ طوسی قدس سره - صفحه ۳۴۴]
شیخ طوسی با آن علوّ مقام که از لحاظ علمی، در بین همه ی علمای شیعه از اوّل تا امروز، نظیرش واقعاً نیامده است اینها در نهایت شدّت زندگی کردند. خانه و کتابخانه ی شیخ طوسی را در بغداد آتش زدند؛ مردی که سالهای متمادی در بغداد مسند تدریس داشت، آواره کردند؛ به نجف پناه آورد و بعد از آن، سالها در نجف زندگی کرد که نجف حوزه شد. [۳]
معمولًا تاریخ تشکیل حوزهها را به زمان شیخ الطّایفه، شیخ طوسی رضوان الله تعالی علیه میرسانند و شاید قبل از آن هم بشود این تاریخچه را پیش برد. [۴]
----------
[۳]: . بیانات در دیدار با امام جمعه، علما و روحانیون کرمان، ۲۰/۸/۱۳۷۰.
[۴]: . سخنرانی در جمع فضلا و طلاب و روحانیون مشهد، ۴/۱/۱۳۶۹.
[ما منتظریم : خورشید مهدویت در منظومه فکری امام خامنه ای - گفتار اوّل. شیخ طوسی قدس سره - صفحه ۳۴۴]
شیخ صدوق رضوان الله علیه که جزو نسل سوّمیها و چهارمیهای این حرکت عظیم است، وقتی به بغداد رفت که بغداد مرکز شیعه و مرکز حدیث بود. در پای منبر او علما، فضلا و بزرگانی جمع شدند و از او استفاده کردند. لذا ملاحظه میکنید که شیخ صدوق، شیخ و استاد مفید رضوان الله علیهما است. [۱]
اوّلین حوزه ی اساسی مهم تشیع در این شهر (قم) تشکیل شده است و بزرگانی از قبیل شیخ کلینی قدس سره و شیخ صدوق قدس سره و دیگران بهره مندان از این چشمه ی فیض بوده اند، که آثار آنها نگهدارنده ی معارف اهل بیت علیهم السلام در طول قرنهای متمادی بوده است. [۲]
----------
[۱]: . بیانات در دیدار طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه ی قم، ۲۹/۷/۱۳۸۹.
[۲]: . همان.
هدایت شده از شیدائی
10.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فن جدید پاندای کونگفوکار ۲۰۲۳
🆔@Tanzsiysii
هدایت شده از روشنگری
بجای بریدن پایه های سالم، پایه های ضعیف را ترمیم می کنیم.
این انتخاب، حداقل محل تعیین سرنوشتِ چهار سالِ کشور است.
#رزم_انتشار
#قرارگاه_مجازی
#معجزه_مشارکت
#ایران_قوی
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
۱۳ ساعت ایتا #نبود،
🔸انگار یه چیزی کم داشتیم😁
هی می اومدیم سر میزدیم
ببینیم وصل شد یا نه!
🔸بعضیا اعصابشون از دست
#مسولین این قطعی
به هم ریخته بود.
🔸بعضیا کارشون معطل
مونده بود و از کار و
زندگی عقب افتاده بودند
و...
اما
اما
اما
تمام عمر بدون #امام_زمان زندگی کردیم
🔸انگار نه انگار یه چیزی کم داشتیم😭
کی اومدیم دم در، سر بزنیم
ببینیم غیبت تموم شد یا نه؟!
🔸چرا بعضیا اعصابشون از دست
#مسولین این #غیبت
(که خود ما هستیم)
به هم نمی ریزه؟!
🔸چرا بعضیا کارشون معطل
نمونده، و با غیبت امام
از کار و زندگی عقب نیفتادند؟!
چرا؟!!!!!
🇯🇴🇮🇳 ↯ شیخ فرهاد
@sheikh_farhad_fathi
هدایت شده از خضر نیوز (جنگ شناختی)
💢 نقشه جالبی است.....
🔸کشورهایی که تنها اندازه یک استان ایران هستند!
خودتحقیر نباشیم ، وسعت کشور مقایسه کنید در خدمات زیرساخت از جاده ، اتوبان ، لوله کشی ، کابل کشی ، و....
اون کشورهای داخل نقشه ، نه تحریم بودن ، نه دشمن داشتن مثل ما⁉️