eitaa logo
مهدویت_بصیرت
9.4هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
3.5هزار ویدیو
27 فایل
سلام،به‌کانال مهدویت_بصیرت‌ خوش‌آمدید💕 ✨️نوربصیرت‌جان زندگی است وایمان،سودی نمی بخشد،مگربابصیرت،   💟منتظربرای پیمودن راه‌انتظارتاظهورنیازمند#بصیرت است.اللهم إنّی‌أسْألك قوّة فی‌عِبادتك وتَبصُّرا فی‌كتابك‌وفَهمافی‌حكمك.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 سی روز سی آیه (۱۹) 💠 روش های شیاطین (6) پیشروی گام به گام يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ وَ مَنْ يَتَّبِعْ خُطُواتِ الشَّيْطانِ فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَر (نور:21) ✍ ترجمه: اى مؤمنان! از گام‏هاى شيطان پيروى نكنيد؛ و هر كه از گام‏هاى شيطان پيروى كند [بداند که] همانا شيطان به كار بسيار زشت و عمل ناپسند فرمان مى‏دهد. نکات: 🔹 1- خطوات جمع خُطوه به معنای گام ها است. از این تعبیر می توان چنین استفاده کرد که شیطان به یکباره و در مرحله نخست آخرین مقصد خویش را آشکار نمی کند بلکه مرحله و به مرحله پیش می آید. در وهله نخست به کمترین انحراف عملی یا فکری انسان راضی می شود در مراحل بعد سعی می کند این انحراف را بیشتر کند. این سیر و طی شدن مراحل چیزی است که بارها و بارها در انسان ها و جوامعی که به انحراف های عمیق گرفتار شده اند دیده ایم و می بینیم. 🔹 2- آیه شریفه فوق تذکر می دهد که بدانید که شیطان هرچند پیشنهاد انحراف بزرگی نمی دهد ولی او به کم راضی نخواهد شد و باید بدانید که انتهای مسیر این است که شیطان به فحشاء و منکر یعنی کارهای بسیار زشت و آشکار فرمان می دهد. البته باید اذعان نمود که قالب و رویه معمول شیطان موازی عملیات فریب در حوزه امنیت هم هست که برای رسیدن به خواسته شیطان نیاز است فرد را گام به گام در باتلاق فرو برد تا واکنش منفی یکباره از سوی منتخب شیطان ایجاد نشود، شبیه رویه ای که سرویس های اطلاعاتی در شروع جذب جواسیس مبنی قرار می دهند. 🔹 3- شاید نکته اینکه در برخی آیات بعد از دستور به بعضی احکام جزئی از تبعیت از گام های شیطان نهی می فرماید همین نکته باشد که احکام الهی را نباید سبک شمرد و چنین گفت که بین حکم خدا و آنچه غیر آن است فرقی نمی کند و این چیز مهمی نیست زیرا همین تخلف های به ظاهر کوچک و کم اهمیت سر از انحراف های عمیقی در خواهد آورد: «وَ مِنَ الْأَنْعَامِ حَمُولَةً وَ فَرْشًا كُلُواْ مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ وَ لَا تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَنِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ»(انعام:142) 🔹 4- تعبیر تبعیت نکردن از گام های شیطان هماهنگی و انسجام زیادی دارد با اینکه خداوند متعال در موارد از نزدیک شدن به برخی گناهان نهی فرموده است. به گناهان حتی نزدیک هم نباید شد چه اینکه نزدیک شدن به آنها زمینه را برای در دام افتادن فراهم می سازد: «لا تَقْرَبُوا الْفَواحِشَ ما ظَهَرَ مِنْها وَ ما بَطَنَ» (انعام:151) «لا تَقْرَبُوا مالَ الْيَتيمِ إِلاَّ بِالَّتي‏ هِيَ أَحْسَنُ» (انعام:152) «لا تَقْرَبُوا الزِّنى»‏ (اسراء: 32) ✅ التماس دعای ویژه
💥اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید             "مصاحبه سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با یک خبرنگار خانم در جمهوری آذربایجان با واکنش‌های منفی بسیاری از ناحیه دوستداران ایران و‌ جمهوری اسلامی مواجه شده است. ◀️این گفتگو در داخل سفارت ایران در باکو صورت گرفته است؛ به لحاظ حقوقی، داخل سفارت هر کشور، از نظر مقررات و قوانین و مناسبات، به مثابه خاک آن کشور محسوب می‌شود و مسولان سفارت‌های کشورمان، می‌توانند، و البته بهتر است بگوییم، باید آداب ایران اسلامی را رعایت کنند.  ◀️با این وجود، خبرنگار خانم، بدون حجاب، و  بدتر از آن، با ظاهری حتی پایین تر از پوشش عرفی رسمی خانمها در  کشورهایی که رعایت حجاب الزام قانونی نیست، در این گفتگو ظاهر شده است که نوعی اهانت به مناسبات درون خاک ایران محسوب می‌شود. اما این اهانت را متاسفانه بدون واکنش سفیر ایران انجام داده است.  ◀️این خبرنگار همچنین پرچم آذربایجان را در کنار خود قرار داده، حال آنکه اساساً خبرنگار یک کشور، مقام رسمی آن کشور محسوب نمیشود که بخواهد چنین تشریفاتی را برای خود به جا بیاورد. انجام چنین تشریفاتی برای یک خبرنگار، نوعی اهانت به مقام رسمی ایرانی در آن کشور است و متاسفانه این امر هم با واکنش عزتمندانه ی سفیر ایران مواجه نشده است.  ◀️غیر از اشکالات شکلی، مصاحبه سفیر با ایرادات محتوایی هم روبرو بوده، به نحوی که آقای موسوی سوالات جهت دار و مشکل دار خبرنگار را نه تنها با پاسخهای درخور و درست و از موضع عزت و حقیقت پاسخ نداده، که از موضع ضعف پاسخ داده است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سکانس ماندگار فیلم دلیران تنگستان 📌ما همزمان با دو حریف می جنگیم... یکی دشمن مهاجم خارجی... و یکی هم خائنین داخلی... ✍🏻ای کاش فقط با دشمن خارجی می جنگیدیم... ضربه ی اصلی را خائنین داخلی به ما می زنند...! ♦️دشمن بهترین راه را برای نابودی استقلال ما انتخاب کرده است: جنگ، تبلیغ ، تطمیع و قحطی ساختگی.... ✔️بدبختی اینجاست که عامل اجرای تمامی اینها خائنین معروف داخلی هستند....! 🌤 🆔 @mah_daviat313
🔻آقای موسوی که روزی برای حمایت از معارضان سوری بیانیه می داد و یا آقای احمدی نژاد که روزی میرفت و برعلیه اسرائیل درنزدیکی مرزش سخنرانی می کرد نسبت به این همه جنایت و کشتار زنان و کودکان و مردم مظلوم غزه که از۳۱۰۰۰ نفرگذشته وقلب انسان جریحه دارمیکند احیانانظری ندارند⁉️ 🔵 در حالی که از اقصی نقاط دنیا از کشورهای مسلمان و غیر مسلمان صدای اعتراض مردم بلند شده و آنها را به خیابان ها کشانده آقایون چه شده که مثل کبک سر در برف فرو کرده اند و دم بر نمی آورند.! جادارد یکی به عجایب ۷ گانه اضافه کنید ومن بعد عجایب را ۸گانه بخوانید ‼️ 🌤 🆔 @mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
بسم اللّه الرحمن الرحیم و به نستعین الحمدللّه الذی نور قلوب الصادقین بهدایة العرفان و الایقان و اب
امّا معرفت احکام آنست که «واعبد ربّک حتّی یأتیک الیقین». و این معرفت درست نشود الا به منع نفس و ترک هوی، و منع نفس و ترک هوی دست ندهد الا به ترک محبت دنیا از آن سبب که «حب الدنیا رأس کلّ خطیئة». و هر چیز که تعلق به جسم دارد و به طبیعت مستولی است آن دنیا است ، اگرچه لباس فقر داشته باشدو حب جاه بندی قوی است، قال اللّه تعالی «تلک الدار الآخرة نجعلها للذّین لایریدون علواً فی الارض و لافساداً و العاقبة للمتقین». خوش باشید🌷
⚜ ذکر صالحین ⚜ 💎ﻋﺎﺭﻓﯽ فرمود : ﺩﺭ ﻣﺴﯿﺮ ﻣﺴﺎﻓﺮﺕ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﻬﺮﯼ ﺷﺪﻡ .. ﺩﯾﺪﻡ ﺑﭽﻪ ﻫﺎﯼ ﺷﻬﺮ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺑﺎﺯﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ ... ﺑﺎ ﺧﻮﺩﻡ ﮔﻔﺘﻢ: ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺯﯼ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﺣﮑﻤﺘﯽ ﺩﺍﺭدو ﺗﺎ ﻏﺮﻭﺏ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻡ و تماشا کردم. ﻏﺮﻭﺏ ﯾﮑﯽ ﯾﮑﯽ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﺭﻓﺘﻨﺪ . ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﺧاﻧﻪ ﺷاﻥ ﻧﺒﺶ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﺑﻮﺩ ...ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﺯﺩ ... : - ﻣﺎﺩﺭ ﻣﻨﻢ ﺩﺭ ﺭا باز ﮐﻦ - باز ﻧﻤﯿکنم - ﭼﺮﺍ ﻣﺎﺩﺭ؟! ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺗﻮ ﻫﺮ ﺷﺐ آﻟﻮﺩﻩ ﻣﯿﺎﯼ خاﻧﻪ، ﻫﺮ ﺷﺐ ﮐﺜﯿﻒ ﻣﯿﺎﯼ ﺧاﻧﻪ، ﻫﺮ ﺷﺐ ﻟﺒﺎﺳﺎﯼ ﺗﻮ ﮐﺜﯿﻒ ﻭ ﭘﺎﺭه ﺳﺖ و ﻣﻦ ﺧﺴﺘﻪ ﺷﺪﻡ .. - ﺩﺭ ﺭا باز ﮐﻦ ﺷﺒﻪ ﻣﺎﺩﺭ ... ﻫﺮ ﭼﯽ ﺍﯾﻦ ﺑﭽﻪ ﺩﺍﺩ ﺯﺩ ﻓﺎﯾﺪﻩ ﻧﮑﺮﺩ . ﺟﻠﻮ ﺭﻓﺘﻢ ... ﺩﺭ ﺯﺩﻡ ... - ﻣﺎﺩﺭ ﺩﺭ ﺭا باز ﮐﻨﯿﺪ ﻣﻦ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻋﻠﻤﺎ ﻫﺴﺘﻢ ... ﻣﺎﺩﺭ ﺩﺭ ﺭا باز ﮐﺮﺩ . ﮔﻔﺘﻢ : ﻣﺎﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﭽﻪ ﺭا ﺑﺮﺍﯼ ﭼﯽ ﺭﺍه ﻧﻤﯿﺪﯼ ؟ ﮔﻔﺖ: آﻗﺎ خسته ام ﮐﺮﺩﻩ .. ﺍﺯ ﺑﺲ ﻫﺮ ﺷﺐ ﺩﯾﺮ ﻣﯿﺎﺩ ﺧﻮﻧﻪ ... ﺑﻪ ﺑﭽﻪ ﮔﻔﺘﻢ : ﻗﻮﻝ ﻣﯿﺪﯼ دیگه شبا ﺩﯾﺮ ﻧﯿﺎﯼ ﺧﻮﻧﻪ؟ ﻟﺒﺎﺳﺘﻮ اﻟﻮﺩﻩ ﻧﮑﻨﯽ؟ ﮔﻔﺖ: آﺭﻩ ... ﮔﻔﺘﻢ ﺑﺮﻭ ﺗﻮ .. ﺑﭽﻪ ﺭﻓﺖ ﺗﻮی خانه ... ﺻﺒﺢ ﮐﻪ آﻣﺪﻡ ﺍﺯ ﮐﻨﺎﺭ ﻣﯿﺪﻭگاﻥ ﺭﺩ ﺑﺸﻢ .. ﺩﯾﺪﻡ ﺩﺭ آﻥ ﺧانه ﺑﺎﺯ ﺷﺪ .. ﺑﭽﻪ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﭘﺮﯾﺪ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﭼﻬﺎﺭ ﺗﺎ ﺍَﺩﺍ و اطوار ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎﺩﺭش درآورد و ﺭﻓﺖ ﺑﺎ ﺭفقاش بازی ...! ﯾﺎﺩﺵ ﺭﻓﺖ ﺩﯾﺸﺐ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ دوباره ﺗﺎ ﻏﺮﻭﺏ ﺑﺎﺯﯼ کرد... ﻏﺮﻭﺏ ﮔﻔﺖ :ﻣﺤﻤﺪ ﻣﻦ ﺑﯿﺎﻡ ﺧانه شما ﺍﻣﺸﺐ؟ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﮔﻔﺖ: ﻧﻪ آﻗﺎ، ﺑﺎﺑﺎﻡ ﻣﻨﻢ ﺭﺍه ﻧﻤﯿﺪﻩ، ﺑﻪ ﺯﻭﺭ ﺭﺍهﻡ ﻣﯿﺪﻩ ! ﺑﻪ آﻥ ﯾﮑﯽ ﮔﻔﺖ :ﺣﺴﯿﻦ ﺍﻣﺸﺐ ﻣﻦ ﺑﯿﺎﻡ ﺧﻮنه توﻥ؟ ﮔﻔﺖ ﻧﻪ ﺑﺎﺑﺎ ﻣﯿﺨﻮﺍﯼ ﻣﺎﻣﺎﻧﻢ ﻣﻨﻮ ﺑﮑﺸﻪ؟! ﻫﯿﺸﮑﯽ ﺑﭽﻪ ﯼ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﺭﻭ ﻧﺒﺮﺩ ﺧانه اش ..! ﺑﺎ ﻏﺼﻪ ﻭ ﺗﺮﺱ ﯾﻪ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﺮﺩ ﺑﻪ ﺩﺭ ﺧاﻧﻪ ﻣﺎﺩﺭﺵ ... ﺭﻓﺖ ﺳﻤﺖ ﺧاﻧﻪ... ﭼﯿﮑﺎﺭ ﮐﻨد ﺭﺍﻫﯽ ﺩﯾﮕﻪ ﻧﺪﺍﺭد... ﻫﺮ ﭼﯽ ﺩﺭ ﺯﺩ ... ﻣﺎﺩﺭ اصلاً ﭘﺸﺖ ﺩﺭ ﻧﯿاﻣﺪ ... ﯾﻪ ﺻﺤﻨﻪ ﺍﯼ ﺁﺗﺸﻢ ﺯﺩ ... ﺩﯾﺪﻡ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﺎﻻی ﭘﺸﺖ ﺑاﻡ .. ﺍﺯ آﻥ ﺑﺎﻻ ﺩﺍﺭد ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯿﮑﻨد...! ﺑﭽﻪ آﻥ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺩﺍﺭدﮔﺮﯾﻪ ﻣﯿﮑند .. ﻣﺎﺩﺭ ﺑﺮﺍی ﺑﭽﻪ .. ﺑﭽﻪ ﺑﺮﺍی ﺧﺎﻧﻪ .. ﺑﭽﻪ نمیداند ﻣﺎﺩﺭ ﭼﻘﺪﺭ ﺩﻭﺳتﺶ ﺩﺍرد... ﭼﮑﺎﺭﺵ ﮐﻨد ﺁﺧر ،وقتی آدم نمیشود؟!! .. ﺩﯾﺪﻡ، ﺑﭽﻪ ﺭﻭﯼ ﺷﮑﻤﺶ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪ .. ﺻﻮﺭﺗﺸ را ﮔﺬﺍﺷﺖ ﺭﻭی ﺧﺎﮎ، ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩ ضجه ﺯﺩﻥ ... ﻣﺎﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺻﺤﻨﻪ ﺭا ﺩﯾﺪ . ﻧﺘﻮاﻧﺴﺖ ﺗﺤﻤﻞ ﮐﻨد ... ﺩﻭﯾﺪ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺩﺭ ﺭا باز ﮐﺮﺩ .. ﺑﭽﻪ ﺭا ﺑﻐﻞ ﮐﺮﺩ .. ﺍﯾﻦ ﺧﺎﮎ ﻫﺎ ﻭ ﮔﻞ ﻫﺎ ﺭﻭ ﺍﺯ ﺻﻮﺭﺗﺶ ﭘﺎﮎ ﮐﺮﺩ ... ﺑﭽﻪ ﮐﻪ یه خوﺭﺩﻩ ﺁﺭاﻡ ﺷﺪ .. ﮔﻔﺖ :ﻣﺎﺩﺭ؟ ﮔﻔﺖ : ﺟﺎﻧﻢ ... ﮔﻔﺖ : ﻣﺎﺩﺭ ﻣﻦ ﺍﻣﺸﺐ ﭼﯿﺰﯼ ﺭا ﻓﻬﻤﯿﺪﻡ ﮐﻪ ﺗﺎ ﺣﺎﻻ ﻧﻤﯿﻔﻬﻤﯿﺪﻡ .. ﮔﻔﺖ : ﭼﯽ ﺭا ﻓﻬﻤﯿﺪﯼ؟!! ﮔﻔﺖ: ﻣﺎﺩﺭ ﺟﺎﻥ ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺩﯾﺮ آﻣﺪﻡ ﺧاﻧﻪ ﺷﺎﻣﻢ ﻧﺪﻩ .. ﺷﻼﻗﻢ ﺑﺰﻥ .. ﮐﻤﺮﺑﻨﺪﻡ ﺑﺰﻥ ... ﺍﺯ ﻏﺬﺍ ﻣﺤﺮﻭﻣﻢ ﮐﻦ .. ﺍﻣﺎ ﻣﺎﺩﺭ، ﺟﺎﻥ ﻣﺎﺩﺭﺕ ﺩﯾﮕﻪ ﺩﺭ را ﺭﻭﻡ ﻧﺒﻨﺪ ...! ﻣﻦ ﺍﻣﺸﺐ ﻓﻬﻤﯿﺪﻡ ﺟﺰ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺧاﻧﻪ ﺧاﻧﻪ ﺍﯼ ﻧﺪﺍﺭﻡ ... ﯾﺎ ﺭﺏ ﺍﻟﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﻗﺴﻢ ﺑﻪ روزهای رمضان... قسم به لیالی قدر، ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﯼ ﻟﻄﻒ ﻭ ﻣﺤﺒﺘﺖ ﺭﻭ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﻣﺎ ﻧﺒﻨﺪ. ﻣﺎﻫﺎ ﭼﻘﺪﺭ ﺷﻔﯿﻊ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﯾﻢ ؟ ﭼﻘﺪﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ‏( ﻉ ‏) ﻭ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ‏(ﺱ ‏) ﻭ فرزندانشان ﺩﺳﺘﻤان را ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ؟ ﯾﺎﺩﺗاﻥ ﻫﺴﺖ آﻥ ﺷﺒﻬﺎﯼ ﻗﺪﺭﯼ ﮐﻪ ﻗﺮﺍﻥ ﺭﻭی ﺳﺮ میگذﺍﺷﺘﯿﻢ ... ﻣﯿﮕﻔﺘﯿﻢ ﺧﺪﺍﺍﺍﺍﺍ ....ﺧﺪﺍﺍﺍﺍﺍ ... یاﺩﺗاﻥ ﻫﺴﺖ ﭼﻘﺪﺭ ﺗﺎ ﺻﺒﺢ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯿﮑﺮﺩﯾﻢ ؟ ﺑﺨﺸﯿﺪﻩ میﺷﺪﯾﻢ ، ﭘﺎﮎ میﺷﺪﯾﻢ اما ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺻﺒﺢ میﺯﺩﯾﻢ ﺑﻪ ﺧﺎﮐﯽ .... ! ﺧﺪﺍﯾﺎ ﻓﻬمی ﺑﻪ ﻣﺎ ﻋﻄﺎ ﮐﻦ ﮐﻪ ﺟﺰ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﯼ ﺗﻮ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﯼ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ ... ﺧﺪﺍﯼ ﺧﻮﺑﻢ ﻧﮕﺬﺍﺭ ﺍﯾﻦ ﺻﻮﺭﺗﻤﻮﻥ ﺭﻭ ﺭﻭﯼ ﺧﺎﮎ ﻗﺒﺮ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﻢ ﺑﻌﺪ ﺑﻔﻬﻤﯿﻢ ... ﺧﺪﺍﯾﺎ ﻣﯿﺪاﻧﯽ ﺑﺪﺗﺮﯾﻦ ﺁﺗﺶ برای بندگانت حسرت است ...! ﻧﮕﺬﺍﺭ ﻭﻗﺘﯽ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﯼ ﺯﻫﺮﺍ (س) ﺭا ﺩﯾﺪﯾﻢ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﻣﯿﺮﺍﻟﻤؤمنین ‏(ع) ﺭا ﺩﯾﺪﯾﻢ ...وقتی 14معصوم رادیدیم یک دﻓﻌﻪ ﻗﻠﺒﻤاﻥ ﺑﺴﻮﺯد، ﮐﻪ ﺍﯼ ﻭﺍﺍﺍﺍﯼ .... ﭼﯽ ﺭﻭ به ﭼﯽ ﻓﺮﻭﺧﺘﯿﻢ ؟ ... ﭼﯽ ﺭﻭ ﺑﺎ ﭼﯽ ﻋﻮﺽ ﮐﺮﺩﯾﻢ؟! ﺍﯼ ﮐﺎﺵ ﻫﻤﻪ ﻋﻤﺮﻡ ﺩﻭﺭﺕ ﻣﯿﮕﺸﺘﻢ ﻧﺒﯿﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﺩﯾﮕﻪ ﮐﺎﺭ ﺍﺯ ﮐﺎﺭ ﮔﺬﺷﺘﻪ ... ﭼﻘﺪﺭ ﻣﺎ آﻣﺪﯾﻢ ﺩﺭ ﺧاﻧﻪ اش وﺧﺪﺍ ﺭﺍهمان ﺩﺍﺩ ... ؟! دوستان، ماه مهمانی خداست... ﭼﻘﺪﺭ ﺗﻮﺷﻪ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﯿﻢ ﺍﺯﯾﻦ ﻣﺎﻩ ﺯﯾﺒﺎ و پر خیر و برکت ؟ ای که دستت میرسد کاری بکن پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار! شب وعاقبتتون ختم بخیر 🌷 التماس دعا @mah_daviat313
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم پروردگارا، ما را از ارادتمندان اهل‌بیت قرار بده ☀️سلام‌ بر شما که صبور و مقاومید، صبحتان‌بخیر🌷 🌤اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ذکر روز یکشنبه :یا ذَالجَلالِ وَ اْلاِکْرام سوره مبارکه القدر آیه ۳ لَيلَةُ القَدرِ خَيرٌ مِن أَلفِ شَهرٍ شب قدر بهتر از هزار ماه است! : پروردگارا! به محمد و آل محمد تو را سوگند میدهیم ما را از شناسندگان و دوستداران و ارادتمندانِ اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) قرار بده؛ ما را با این ایمان و اعتقاد زنده بدار و با این ایمان و اعتقاد بمیران؛ ما را در دنیا و آخرت از آنها جدا مفرما. پروردگارا! وظائف ما را برای ما تسهیل بگردان؛ آنچه که از ما سؤال خواهی کرد، ما را بر انجام آن موفق بدار؛ قلب مقدس ولیعصر را از ما راضی و خشنود گردان. الهی آمین 🆔 @mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
✨بسم‌الله‌الرحمن‌اارحیم✨ ☘ محمدرضا رنجبر /تفسیرگزیده #قسمت_هفتادوچهارم #بقره #صفحه_۷۴قرآن‌کریم📚 🎧س
4_6034995883483860807.mp3
9.01M
✨بسم‌الله‌الرحمن‌اارحیم✨ ☘ محمدرضا رنجبر /تفسیرگزیده 📚 🎧سروران عزیز و ارجمندمهدوی، سعی کنید وقت بگذاریدبشنوید 👌🏻 [روزتان را بدون قرآن سپری نکنید، اما با توجه و حضور قلب❤️ ] ❤️ثواب نشرش هم هدیه کنید محضر قرآن کریم ،کلام الله جل وعلا ، امیداست در زمره ی ذاکرین و صالحین محشور شویم ،ان‌شاءالله‌تعالی... 🌤 🌴 🆔 @mah_daviat313 ➕صوت تحدیر،جزء۲۰استادآقایی ➕صوت تحدیر،جزء۲۰شاکرنژاد ➕صوت تحدیر،جزء۲۰سعدالغامدی ➕صوت دعای‌عهد ➕زیارت‌‌جامعه‌کبیره ➕زیارت‌عاشورا التماس دعا.
مهدویت_بصیرت
امّا معرفت احکام آنست که «واعبد ربّک حتّی یأتیک الیقین». و این معرفت درست نشود الا به منع نفس و ترک
✍🏻و هیچ بنده ی سالک را قویتر از حب جاه و قبول خلق نیست و چون سالک از این ورطه عبور کند دیدۀ دل به نور عقل منور گردد، از آن سبب که عقل در حجاب نفس است و نفس در بند هوی و چون حجاب مرتفع شود آنگاه در هر چه نظر کند در آن آیتی از آیات حق مشاهده نماید. امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمود که «مانظرت فی شیء الا و رأیت اللّه فیه». و به زبان حال از جمیع ذرات کاینات به گوش هوش آن رسد که «انا للّه و انّا الیه راجعون». آنگاه مقام عبودیت است و چون سالک به قدم عبودیت بر قانون طریقت ملازمت نماید، اسماء را در افعال مشاهده فرماید و حقیقت «سنریهم آیاتنا فی الآفاق و فی انفسهم حتی یتبین لهم انّه الحق» بداند. ای درویش ترکیب قالب انسانی خلاصه و۵ زبدهٔ حقیقت عالم کبیر است و درعالم صغیر که وجود انسانی است به ازاء هر جزوی و حالی از عالم کبیر رقمی است. و چون سالک را طلب این شناخت پیدا شود چهار حجاب از پیش دیدهٔ روح بر باید داشت تا روح به دیدهٔ اِلهی مشاهدهٔ وجود خود کند: محبت مال و محبت جاه و تقلید و معصیت. و عوض این چهار چهار مقام اختیار باید کرد: توبه و تجرد و یقین و اخلاص. آنگاه تجلی الوهیت بر آینهٔ احکامی و افعالی و اسمائی جلوه کند، عاشق از تاب سبحات جلال احدیت من غیر اشاره محو شود و از کثرت موهوم خلاص یابد، موجود حقیقی بجز از ذات خدا نیست مائیم صفات و صفت از ذات جدانیست هر جا که تو انگشت نهی آیت حق است زان نیست معین که کجا هست و کجا نیست.
🔰 سی روز سی آیه (شماره20) 💠 روش های شیاطین (7) القاء سخنان باطل آراسته شده وَ كَذلِكَ جَعَلْنا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَياطينَ الْإِنْسِ وَ الْجِنِّ يُوحي‏ بَعْضُهُمْ إِلى‏ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُوراً وَ لَوْ شاءَ رَبُّكَ ما فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَ ما يَفْتَرُونَ (انعام:112) ✍ ترجمه: و اين گونه براى هر پيامبرى دشمنانى از شياطين انس و جن قرار داديم، كه براى فريب مردم همواره گفتارى باطل ولى به ظاهر آراسته و دلپسند به يكديگر القاء مى‏كنند، و اگر پروردگارت مى‏خواست چنين نمى‏كردند، پس آنان و آنچه را به دروغ به هم مى‏بافند واگذار. نکات: 🔹 1- زخرف به معنای طلا یا زیبایی آن و یا هر چیزی که به وسیله آن چیزی را تزیین می کنند آمده است. زخرف القول به معنای سخنان باطلی است که تزیین شده است و ظاهری موجه و حق به آن داده شده است. شیاطین برای اینکه سخنان باطلشان مورد پذیرش انسانها قرار بگیرد از این روش استفاده می کنند که کلام باطل را با کلام حق می آرایند تا قابل پذیرش شود. دوستان عزیز: در این مبحث نکات دقیقی است که اهل دل آن را خوب دریافت می کنند. 🔹 2- شیاطین با استفاده از همین روش به دشمنی با انبیاء پرداخته اند و طبیعتاً یکی از اقدامات انبیاء علیهم السلام نشان دادن کنه و مغز باطل سخنان و تفکراتی است که شیاطین به جامعه القاء می کنند. از جمله مهمترین وظائف کسانی که در مسیر انبیاء علیهم السلام قدم گذاشته اند همین جدا سازی حق و باطل و نشان دادن وجوه باطل در تفکرات شیطانی است. 🔹 3- طبق کلام امیر المؤمنین علیه السلام همین ممزوج کردن حق و باطل و آراستن باطل بوسیله حق منشاء تحقق فتنه است و در فتنه افرادی که اهل معرفت و بصیرت نباشند گمراه خواهند شد. در نهج البلاغه خطبه 50 می فرماید: « إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْكَامٌ تُبْتَدَعُ يُخَالَفُ فِيهَا كِتَابُ اللَّهِ وَ يَتَوَلَّى عَلَيْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَى غَيْرِ دِينِ اللَّهِ فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِينَ وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْجُو الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنى‏» (ابتداى ظهور فتنه‏ها، هواهايى است كه پيروى مى‏شود، و احكامى كه در چهره بدعت خودنمايى مى‏كند، در اين فتنه‏ها و احكام آلوده به بدعت، با كتاب خدا مخالفت مى‏شود، و مردانى مردان ديگر را بر غير دين خدا يارى و پيروى مى‏نمايند. اگر باطل از آميزش با حق خالص مى‏شد، راه بر حق جويان پوشيده نمى‏ماند. و اگر حق در پوشش باطل پنهان نمى‏گشت زبان دشمنان ياوه‏گو از آن قطع مى‏گشت. ولى پاره‏اى از حق و پاره‏اى از باطل فراهم شده و در هم آميخته مى‏شود، در اين وقت شيطان بر دوستانش مسلط مى‏شود، و آنان كه لطف حق شاملشان شده نجات مى‏يابند.) ✅ در لیالی برحق قدر قدر شیعه علی بودنمان بدانیم و متعهد بشویم علی وار و در مسیر تعالیم گهربارش گام برداریم. 👈سروران عزیز: به جمع دوستان خود در قرارگاه رسانه ای بصیر(قرب) و مراکز تحت امر آن بپیوندید و با اطمینان خاطر و به دور از غلو و تبلیغات از مطالب آن بهره ببرید. در جهاد تبیین یاریگر همرزمان خود باشید:
💥ابهامات پرونده حاج آقا صدیقی و شبهات مرتبط- قسمت اول ♻️پرداختن به موضوع حاج آقا صدیقی و ابعاد شبهه افکنی های بعضا هدایت شده در باب ایشان در چند باب می توان مورد مداقه قرار داد که در مجال خود به ریشه یابی آن خواهیم پرداختن، لیکن به رسم شیوه های رسانه ای مرسوم قصد داریم شفاف و به قولی لخت حرف و حدیث ها را مورد کنکاش قرار دهیم: ◀️ طرف درباره شایعات پیرامون زمین خواری آیت الله صدیقی، کامنت گذاشته که ای کاش منم جای صدیقی بودم و امضا من را هم جعل می کردند و هزاران میلیارد زمین به نامم می زدند! ◀️ پاسخ) شبهه افکنی یا شبهه زدایی؟ شیوه ها و اقسام ترور شخصیت و خراب کردن افراد متفاوت است. برای مثال اگر در شایعه مطرح شده در خصوص آیت الله صدیقی گفته می شد، فلان شخص کلاه ایشان را برداشته و فلان قدر مال و اموال ایشان را سرقت کرده است چندان برای جامعه اهمیت پیدا نمی کرد. اما مطرح شدن شایعه زمین خواری و به نام زدن هزاران متر زمین به نام ایشان به راحتی مورد پذیرش و توجه جامعه قرار می گیرد. در نتیجه برای جامعه مهم خواهد بود که فردی که امام جمعه موقت تهران است و مشهور به ساده زیستی و اخلاق است چگونه زمین خوار شده است؟! لذا این شایعه ، ابهام جامعه را باور پذیر تر می کند. جعل امضای هرکسی جرم است و در صورت اثبات فرد جاعل به سزای عمل خود خواهد رسید. در این بین اگر کسی سودی برده باشد باید اموال کسب کرده را باز پس دهد و اگر هم کسی ضرر کرده باشد باید ضرر او جبران شود. در نتیجه فرقی نمی کند که به حساب من و شما با جعل امضا، زمینی داده شود یا آقای صدیقی. مهم این است که بایستی این اموال بازگردانده شود. در شبهه مطرح شده بگونه ای بیان شده که گویا آقای صدیقی با اطلاع قبلی زمین را به نام خود زده و الان هم بنای بازگرداندن زمین را ندارد! در حالی که اتفاقاً ایشان به محض اطلاع از جعل امضا و سواستفاده فرد مورد اعتماد قبلی، مسئولان نظارتی و قوه قضاییه را برای پیگیری مطلع کرده اند که بعید است افرادی که این شبهه را مطرح می کنند قدرت گذشت از این همه اموال را داشته باشند.لذا آرزو می کنند که جای ایشان بودند و همه آن زمین را بالا می کشیدند. در فضای غبارآلود فتنه گونه تا روشن شدن ابعاد گوناگون ماجرا باید صبور بود و از قضاوت عجولانه پرهیز کرد تا خدای نکرده دین و دنیای خود را به تاراج نگذاریم و خود را آلوده به تهمت و غیبت نکنیم.چرا که از یک طرف بازی با آبروی یک مومن آن هم یک عالم دینی، تبعات نه تنها بسیار منفی در جامعه، بلکه موجب عقوبت الهی و از بین رفتن فضیلت ماه مبارک رمضان خواهد بود.لذا باید هوشیار بود که چرا این ماجرا که چند ماه پیش رخ داده در روزهای پایانی سال و ایام نوروز داغ شده است!؟ این نکته را هم نباید فراموش کرد که راه مبارزه با فساد، افشاگری در فضای مجازی نیست. هرکسی که اسنادی درباره فساد دارد بایستی از راه قانونی خود یعنی مراجعه به قوه قضاییه اقدام کند نه اینکه با آبروی افراد بازی و فضای جامعه ملتهب شود. ضمن اینکه اینگونه به اصطلاح افشاگری ها، نه تنها کمکی به مبارزه با فساد نمی کند، بلکه موجب بدبینی جامعه و تعلل در روند مبارزه با فساد و انحراف رفتن اصل ماجرا خواهد شد. از قوه قضاییه انتظار می رود در موارد این چنینی که واکنش جامعه را به دنبال دارد، با فوریت به موضوع ورود کرده و با هرکس و در هر مقامی چه جاعلان و چه منتشر کنندگان اخبار تقطیع شده و حتی قصورهای احتمالی تا روشن شدن حقیقت ماجرا برخورد نموده و مردم را در جریان امور قرار دهد.هرچند آن کسانی که روایت اول را کردند و این ماجرا را ناقص به قول خودشان افشا کرده اند و به خورد جامعه دادند، برنده این داستان هستند و ارائه هر سند و مدرک مبنی بر عدم دخالت آقای صدیقی در این ماجرا صرفاً ماله کشی حساب خواهد شد، اما یک بار هم که شده با بررسی دقیق این پرونده اجازه ندهند با فضای روانی جامعه بازی شود.
**/وال استریت ژورنال-آیا نفرت سیاسی میان بایدن و ترامپ، آمریکا را شبیه آلمان دوران هیتلر خواهد کرد؟ ◀️"لانس مارو" در یادداشتی در روزنامه "وال استریت ژورنال" نوشت: فضای حاکم بر رقابت بایدن و ترامپ در آمریکا رنگ و بوی وایمار آلمان یا شیکاگوی سال ۱۹۶۸ را دارد. ◀️ در ادامه این مطلب آمده است: مادرم از ریچارد نیکسون متنفر بود. او نیکسون را از زمانی که هر دو در دهه ۱۹۴۰ میلادی در واشنگتن مشغول فعالیت سیاسی بودند می‌شناخت. وی یک نماینده جاه طلب کنگره از کالیفرنیا بود و مادرم ستون نویس نشریه نایت سیندیکت. او گاهی هم مقالاتی برای ستردی ایوینینگ پست می‌نوشت. آن‌ها گاهی در ضیافت‌های سیاسی به هم بر می‌خوردند. رفتار و منش شخصی نیکسون موجب شده بود تا مادرم تا دم مرگ در سال ۲۰۰۸ از نیکسون متنفر باشد.همیشه از دیدن این حجم از تنفری که سیاستمداران قادر به ایجاد آن هستند شگفت زده می‌شوم. این بخش منفی کاریزمای شخصی است. فرانکلین روزولت این نوع از تنفر را به ویژه در وال استریت ایجاد کرد. آن دسته از ما که در دهه ۱۹۶۰ زندگی می‌کردیم، نفرت درونی و غیرقابل رفعی را به یاد داریم که بسیاری از شهروندان آمریکایی به ویژه مردان جوان در برابر لیندون جانسون احساس می‌کردند. «آهای لیندون جانسون، امروز چند تا بچه کشتی؟» خشم و نفرت در سال ۱۹۶۸ در جریان کنگره ملی حزب دموکرات در شیکاگو به خیابان‌ها سرریز شد. در خیابان میشیگان بیرون هتل هیلتون  بود که من شاهد خشن‌ترین و ناب‌ترین نمونه نفرت سیاسی ممکن بودم. افراد گارد ملی در یک سمت سیم خاردار، ییپی‌ها و هیپی‌ها و دیگر گروه‌های جوانان در سمت دیگر. اکثرشان کلاه‌های فوتبال امریکایی پوشیده بودند تا از جمجمه شان در برابر آنچه در پیش است محافظت کنند.   ◀️دوست داشتنی و نفرت انگیز؛ نسخه‌ای سیاسی از داستان رایج پلیس خوب، پلیس بد است که همواره کم و بیش در تاریخ آمریکا در حال تکرار است. هیچ رئیس جمهوری صرف نظر از خط مشی سیاسی خود به اندازه دوایت آیزنهاور و رونالد ریگان محبوب نبوده اند. هر دوی این‌ها توانستند این کاریزمای شخصی را به یک مزیت قابل توجه و حتی تاریخی تبدیل کنند.متاسفانه مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۲۴ در آمریکا مرا به یاد خاطرات اتفاقات سال ۱۹۶۸ می‌اندازد. این احتمال وجود دارد که خوی انسانی و دینامیسم سیاسی بین مقطع فعلی و ۵۶ سال قبل تفاوت زیادی نکرده باشد. اگر هم تغییری کرده باشد هر دوی این عوامل وضعیت وخیم تری پیدا کرده اند. تابستان امسال دموکرات‌ها مجددا در شیکاگو دور هم جمع خواهند شد.اگر کسی باشد که بتواند آن نوع از نفرت درونی‌ای را که مادر من نسبت به نیکسون احساس می‌کرد مجددا القا کند، آن فرد دونالد ترامپ است. امسال الفاظ و عبارات تند و توهین آمیز خطاب به ترامپ و به همان نسبت از سمت مقابل تا آستانه تبدیل شدن به اقدامات خشونت بار پیش رفته است. متاسفانه به نظر می‌رسد که اتفاقات پس از مرگ جورج فلوید پیش قراول رویداد‌هایی باشد که قرار است اتفاق بیافتد. ◀️مقایسه ترامپ با هیتلر، شیطان مجسم قرن بیستم به یک امر کلیشه‌ای تبدیل شده است. عباراتی که زمانی توهین تلقی می‌شدند اکنون آنچنان آشنا و تکراری شده اند که دیگر قدرت و مخرب بودن خود را در چشم افکار عمومی از دست داده اند.   ◀️شاید همه چیز ختم به خیر شود، اما این مقایسه‌ای با وایمار است، نه بخش مربوط به هیتلر آن، بلکه بخش مربوط به فروپاشی کلی نظام سیاسی. دیالوگ سیاسی در آلمان آن سال‌ها به خیابان‌ها کشیده شد و جهان به مکانی بی نهایت زشت‌تر تبدیل شد.
چرا در تحقق شعار سال مشارکت کنیم؟ ✍ جعفرعلیان‌نژادی 🔸جهش تولید با مشارکت مردم ممکن می‌شود.‌ اما مشارکت مردم به خودی خود حاصل نمی‌شود. باید دانست، در کنار مشوق‌های دستگاه‌های دولتی -نظیر ایجاد ظرفیت‌های لازم و رفع موانع مشارکت-، بوجود آمدن میل مشارکت در مردم، داستان جداگانه‌ای دارد که نیاز به واکاوی و‌ توضیح بیشتر دارد. به عبارت دیگر در کنار وجود مشوق‌های بیرونی برای مشارکت، وجود انگیزه‌های درونی مشارکت، نیز حایز اهمیت وافر بوده و بدون توجه به آن، اساسا امکان جهش تولید میسر نخواهد بود. 🔸وجود انگیزه درونی مشارکت، به این معنا است که هر فرد با خود کنار بیاید یا به این نتیجه برسد که نقشی ولو اندک در چرخه تولید کشور بازی کند. رسیدن به این انگیزه، در گرو دست‌یابی به آگاهی‌های لازم و کافی است. اگر مسأله دانایی هر فرد نسبت به این موضوع حل شود، خروجی آن ایجاد حس فایده‌مندی و تاثیرگذاری در افراد است. اینکه آنها حس کنند، می‌توانند به طور مستقیم و به نوبه خود نقشی جدی در چرخه تولید کشور و سرعت بخشی به آن داشته باشند. 🔸دستگاه دولتی تنها می‌تواند بخش کوچکی از این آگاهی را در اختیار مردم قرار دهد. واقعیت آن است که دانش لازم در این خصوص بیش از آنکه در اختیار نهادهای حاکمیتی و دولتی باشد، در میان مردم پخش و منتشر است. آنها بجای آنکه منتظر باشند برایشان فکر شود، ترجیح می‌دهند خودشان فکر کنند و بگویند چه کاری از دستشان بر می‌آید. بنابراین مشارکت در جهش تولید قبل از آنکه به یک عمل جمعی از سوی مردم تبدیل شود، نیازمند یک فکر جمعی است. فکری که به این سوالات پاسخ دهد. 🔸کدام عمل علاوه بر انتفاع فردی، خیر بیشتری به هم‌وطنان و کشورم می‌رساند؟ در چه جاهایی حاضر هستیم، بجای یک نفع موقت و فردی، نفع پایدار و جمعی را در نظر بگیریم؟ چگونه می‌توانیم با در نظر داشتن چشم‌انداز ملی، به کسب و کار خود معنای جدید بخشیده و تغییراتی مثبت ایجاد کنیم؟ چگونه می‌توانیم، هرجایی که هستیم را نزد خود تبدیل به مرکز عالم کرده و سرشار از انگیزه کار کنیم؟ چه جواب جدیدتر و بهتری برای پرسش فایده‌داری و سودمندی خود برای جامعه و کشور داریم؟ 🔸پاسخ به این سوالات و حتی فکر کردن به آن توسط آحاد مردم کشورمان و طرح و بحث آن نزد یکدیگر، می‌تواند تا حد زیادی انگیزه‌های درونی چنین مشارکتی را تقویت کند. نگارنده نیز به عنوان یکی از آحاد مردم کشورمان، پاسخی به این سوالات داده است که به قضاوت و طرح و بحث عمومی می‌گذارد. از نظر نگارنده، طرح شعار سال توسط ولی فقیه به عنوان یک رهبری دینی و سیاسی، علاوه بر آنکه ناشی از نیازسنجی مادی کشور است، معطوف به نوعی هدایت معنوی جمعی است که در صورت فهم آن، به سوالات طرح شده پاسخ بهتری خواهیم داد. 🔸اگر ما بدانیم، مشارکت فکری و سپس عملی‌مان در تحقق شعار سال، یکی از بزرگترین مصادیق تقوای جمعی در سال جدید است، معنایی والا یافته‌ایم که انگیزه‌های درونی و بیرونی‌مان را صدچندان می‌کند. فهم نگارنده آن است که ولی فقیه در موضوع‌شناسی اجتهادی خویش، مشارکت مردم در جهش تولید را مصداق تقوای جمعی در سال پیش‌رو دانسته است. مصداقی که تحقق آن به سه مقوله حفظ وحدت، ایمان افزایی و امیدآفرینی، بستگی دارد که در سخنرانی نوروزی خود بار دیگر به آن تاکید و سفارش کردند. 🔸درک اهمیت و شناخت تفصیلی این موضوع (جهش تولید) با مقدمات پیش‌گفته توسط مردم می‌تواند، به انگیزه‌های درونی آنها شدت بخشیده و ایمان به این مسیر را در آنان ایجاد کند. این تحول می‌تواند منجر به تغییر روش کاری و منش شغلی مردم شود. حفظ چنین انگیزه‌ها و اقدام متناسب با آن، نیاز به مراقبت عمومی دارد. داوم مشارکت مردم در جهش تولید و تبدیل آن از شعار به کار، عمل به همان تقوای جمعی است. در پایان می توان توصیه کرد، جریان نویسندگان و تبیین‌گران، با چرخاندن این آگاهی‌ها و توسعه آن در مردم، وظیفه خود را در عمل به این تقوای جمعی و جبران نارسایی تبلیغاتی، به نحو احسن بازی کنند.
مهدویت_بصیرت
💢 #نبرد_پایانی ✍خاطراتی از آخرین روز #عملیات_بدر و لحظه شهادت فرمانده دلاور لشگر۳۱ عاشورا #شهید_مهد
💢 ✍خاطراتی از آخرین روز و لحظه شهادت فرمانده دلاور لشگر۳۱ عاشورا 💠 قسمت سوم _ آنسوی دجله 🖌...محور عملیاتی درست منطقه ای بود که شب دوم عملیات گردان حر قرار بود آنجا عمل کند که بصورت ناگهانی ماموریت گردان تغییر کرد و برای همین هم شناخت خوبی از موانع طبیعی و مصنوعی و مواضع دفاعی عراقیها داشتم . رزمندگان خط شکن بامدادان با عبور از رودخانه ، منطقه نعل اسبی (کسیه ای) را تصرف و به سمت روستای حریبه در کنار اتوبان بصره به العماره پیشروی کرده بودند. محل استقرارمان بسیار ناامن و شلوغ بود و هواپیماها و هلیکوپترهای عراقی بصورت یکسره رودخانه و اطراف پل شناور را بمباران و موشک باران می کردند‌. به دلایل نامعلومی توقف گردان به درازا کشید . یواشکی از جمع یاران خارج و مشغول گشت و گذار در اطراف شدم. عده زیادی از برادران تدارکاتچی با جان و دل مشغول کار و تلاش بودند و عرق ریزان و نفس زنان جعبه ها و گونی های مهمات و آب و آذوقه را از پشت تویوتاها پیاده و کنار دیواره رودخانه میچیدند. دهها دستگاه آمبولانس کاملاً نو و تمیز هم کنار هم به صف شده و منتظر مسافر بودند. مهندسی لشگر طبق طرح قبلی با قطعات کوچک یونولیت معروف به پل خیبری ، پل شناوری سبک بر روی رودخانه دجله زده بودند که فقط نفرات قادر به رفت و آمد بر روی آن بودند. دوتا قبضه پدافند هوائی چهار لول هم برای حفاظت از پل در چپ و راست ورودی پل مستقر کرده بودند که یکسره در حال تیراندازی بودند و با رگبارهای متوالی از نزدیک شدن هواپیماها و هلیکوپترها به پل جلوگیری میکردند. مشغول وارسی نخلستان آنطرف رودخانه بودم که یکدفعه صدای شورانگیز و روحیه بخش مارش عملیات در فضای منطقه پیچیده و چنان شور و حالی به رزمندگان بخشید که صدای فریادهای تکبیر و صلوات منطقه را برداشت . طولی هم نکشید که ماشین تبلیغات گرد و خاک کنان و مارش زنان به همراه دهها دستگاه تویوتا پر از نیرو به کنار رودخانه رسیده و رزمندگان با تکبیر و صلوات پیاده و با روحیه بسیار بالا به نیروهای گردان ملحق شدند. آن دلاوران پاکباز و عاشق ، همگی از رزمندگان قدیمی جبهه ها بودند که با شنیدن خبر آغاز عملیات ، تاب ماندن در شهرها را نیاورده و سراسیمه خود را به منطقه رسانیده و اکنون هم تازه نفس و نیرومند و شادمان روانه میدان نبرد بودند. با الحاق نیروهای تازه وارد ، نفرات گردان به حدود ۱۲۰ نفری افزایش یافته و بلافاصله هم دستور حرکت صادر و هر کدام با برداشتن چندگونی موشک آرپی جی و گلوله کلاش و تیربار شروع به عبور از روی پل کردیم.  روی پل بسیار شلوغ و پر رفت و آمد بود و برادران‌ حمل مجروح مدام در حال انتقال پیکر پاک شهدا و مجروحین به اینطرف رودخانه بودند. شتابان از روی پل عبور کرده و وارد نخلستان آنسوی رودخانه معروف به نعل اسبی (کسیه ای) شدیم. هنوز چند قدمی در داخل نخلستان راه نرفته بودیم که ناگهان آتش‌باری دشمن آغاز و از زمین و آسمان آتش بر سرمان باریدن گرفت. آتشباران بقدری شدید و پرحجم گردید که دیگر ادامه مسیر امکان پذیر نشده و بنا به دستور وارد کانالی کم عرض و کم عمق شده و همه بصورت کاملاً فشرده کنار هم نشستیم. ادوات سبک و سنگین دشمن انگار گرای دقیق نخلستان را داشتند و بصورت دقیق و میلیمتری وجب به وجب آن را میزدند و آتش و انفجارات نقطه به نقطه به محل استقرارمان نزدیک و نزدیکتر می شدند. نگران انبوه گلوله های توپ و خمپاره بودیم که ناگهان هواپیمایی بسیار بزرگ و غول آسا در روبروی نخلستان ظاهر شد که شباهت عجیبی به هواپیماهای مسافربری داشت. واقعاً چیز عجیب و غریبی بود و اندازه و هیکل رعب آوری داشت. داشتیم با تعجب و شگفتی قد و قواره بزرگ هواپیما را تماشا می کردیم که نم نم به بالای نخلستان رسیده و دوتا بمب سیاه رنگ و بسیار بزرگ بر روی نخلستان انداخت که اندازه شأن در فراز آسمان به اندازه بشکه دویست و بیست لیتری بود. خلاصه در میان دیدگان حیران مان ، بمب ها یکی پس از دیگری در داخل نخلستان فرود آمده و با صدای بسیار گوش خراش و وحشتناکی منفجر شدند. یکدفعه قیامتی برپا شده و همه جا تیره و تاریک شد. نخل ها دسته دسته از ریشه کنده و به این طرف و آن طرف پرتاب شدند و زمین همچون پارچه ای نازک جر خورد و شکاف های طویل و عمق کف نخلستان را فرا گرفت. کانال دیگر محل امنی برای ماندن نبود و برای همین هم سریع فرمان حرکت صادر و زیر بارانی از آتش و گلوله و ترکش از کانال خارج و سراسیمه به سمت روستای حریبه راه افتادیم . آتشباران و بمباران بقدری پرحجم و وحشتناک بود که بعضی‌ها از همراهی گردان منصرف و از همانجا عقب گرد کرده و شتابان به آنسوی رودخانه بازگشتند.. 🌀 🖍 خاطره از بسیجی جانباز @mah_daviat313
درباره ی رائفی پور: 1؛ تمام انتقادها به ایشان این است که بفهمد ایشان صلاحیت علمی در حوزه دین را ندارد. دو راه بیشتر ندارد: ادامه تحصیل دهد یا در موضوعات تخصصی دین نظر ندهد. 2؛ رائفی پور شخصیتی است که نمی خواهد قبول کند اشتباهات فراوان داشته این از همه خطرها بزرگتر است.ایشان بابت این همه اشتباهاتی که گفته حتی یک نمونه عذرخواهی نکرد. لذا این فرد که مصر در اشتباهات خود است، نمی تواند جوان امروزی او را الگو در معارف دینی قرار دهد. 3؛ رائفی پور نه استاد است و نه انسان ناصالح، ما او را دوست داریم اما نسبت به فعل ها و سخنان ایشان انتقاد جدی داریم. 4؛ هر روز رائفی پور در ژست جدیدی ظاهر می شود. اوایل با یهودیت و فراماسونی و سپس روایات ضعیف السند و جعلی مهدویت سپس در عالم سیاست و امروزه تدریس کتب تخصصی اخلاق و مدعی جریان عدالت خواهی است. او ثبات پذیر نیست و اینکه در آینده در کدام ژست هست هم معلوم نیست. 5؛ من بهترین راهکار را برای ایشان مناظره و گفتگو می دانم.اگر خود را مبرا از عیب و نظر می داند و به نظرات خود اطمینان دارد پس این همه اهل فن ایشان را دعوت به گفتگو کردند، اما نیامده است. اگر نظرات خود را معیوب می دانند بابت آنها عذرخواهی کنند. 6؛ جریان نقد رائفی پور بیش از یک دهه است که توسط اهل دین صورت گرفته و واکنش های عجیب و غریب ایشان در "موضوع امامت" باعث شد این انتقادها علنی تر شود. لذا این جریان نه با آقای اسدی شروع شده و نه باآن تمام می شود. 7؛ رائفی پور مدعی است که در عرصه تبلیغ دین موفق ترین است اما برادر عزیز تبلیغ شما دعوت به خود است و اساسا شما نمی توانید دین را تبلیغ کنید. چون اساس تبلیغ بر معیار سواد دینی است. دینی که درست منتقل نشده عامل انحراف در جامعه خواهد شد و نسل جوان تحلیل و تبیین درستی از دین نخواهد گرفت. رائفی پور باید بماند که این مدل تبلیغ که با هر چیزی مخاطب را جذب کنی، آن مخاطب با هر چیزی جذب دین و آیین دیگر خواهد شد،چونکه پایه و مایه استدلالی او ضعیف است. بماند اینکه اگر پی به اشتباهات تبلیغی شما ببرد، منکر کل مجموعه دین هم خواهد شد و او را من درآوردی می خواند. 8؛ اما موافق عزیز؛ دوران فحاشی گری و پشت رسانه قایم شدن گذشته نه ما آدمی هستیم که بترسیم و نه شما افرادی هستید که بر پایه استدلال و منطق گفتگو کنید. رائفی پور هم باید بماند جریانی که ایشان درست کرده دوام ندارد و بوی زوالش می آید، چون این جریان فاقد تئوری صحیح می باشد. یوسف فشکی 🌤 🆔 @mah_daviat313