#فیلم
#کارگاه
لینک کارگاه آشنایی با نرم افزارهای تخصصی رشته فقه(شامل نرم افزارهای جامع فقه، جامع اصول فقه و مکتبة الشاملة) مورخ 27.2.1400
⚪️با ارائه دکتر علیرضا عابدی سرآسیا، استاد گروه فقه وحقوق دانشگاه فردوسی مشهد
https://vroom.um.ac.ir/ps4b4ktbrg3v/?OWASP_CSRFTOKEN=083d42885585a100f9937c002bf5423371dcf197ab500918793bb738535a65af
✅انجمن علمی بینارشته ای ماهاد با همکاری انجمن علمی ادیان وعرفان دانشگاه فردوسی مشهد برگزار میکند:
🔴آشنایی بانرم افزارهای تخصصی رشته ادیان وعرفان تطبیقی
(شامل کار بانرم افزارهای تخصصی کتاب مقدس وکلام اسلامی و... )
⚪️باحضور دکتر ولی عبدی، استادگروه ادیان وعرفان تطبیقی دانشگاه فردوسی مشهد
🟡زمان برنامه:چهارشنبه 29اردیبهشت ماه، ساعت 21
🟣حضور برای عموم شرکت کنندگان رایگان وبلامانع می باشد.
🟢بستر ادوب کانکت:
http://vroom.um.ac.ir/saftis
@mahad313
@RAM_fum
@theology_faculty
@ssafum
🔰انجمن های فلسفه، علوم قرآن و حدیث و ماهاد دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می کند:
دومین دوره سلسله نشستهای هرمنوتیک و مقولات عصری(در علوم اسلامی)
نشست چهارم با ارائه:
دکتر علی رضا قائمی نیا
عنوان نشست:
هرمنوتیک روشی و تفسیر قرآن
لینک اسکای روم جهت شرکت در کارگاه :
https://www.skyroom.online/ch/anjomanelmi/hermenotic
📌پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت
🕰 ساعت ۲۱
#انجمن_علمی_علوم_قرآن_و_حدیث
#انجمن_فلسفه
#انجمن_ماهاد
@SCIENTIFICASSOCIATIONQHS
@philosophy_in_ferdowsi
@mahad313
@Theology_faculty
@ssafum
🎓°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°🎓
🔴 شرکت کننده گرامی جهت دریافت گواهی شرکت در سلسله نشست های هرمنوتیک و مقولات عصری
به آی دی زیر پیغام دهید:
@Anjoman_philosophy
#انجمن_علمی_علوم_قرآن_و_حدیث
#انجمن_علمی_فلسفه
#انجمن_علمی_ماهاد
______
@SCIENTIFICASSOCIATIONQHS
@philosophy_in_ferdowsi
@mahad313
@Theology_faculty
@ssafum
✅انجمن علمی بینارشته ای ماهاد با همکاری انجمن علمی فلسفه وحکمت اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار میکند:
🔴آشنایی بانرم افزارهای تخصصی رشته فلسفه وحکمت اسلامی
⚪️باحضور دکتر وحید خادم زاده، عضو هیئت علمی فلسفه وحکمت دانشگاه فردوسی مشهد
🟡زمان برنامه:شنبه 1خرداد ماه، ساعت 21
🟣حضور برای عموم شرکت کنندگان رایگان وبلامانع می باشد.
🟢بستر ادوب کانکت:
http://vroom.um.ac.ir/saftis
@mahad313
@philosophy_in_ferdowsi
@theology_faculty
@ssafum
⛔️توجه⛔️
❌متاسفانه به علت اختلال در اینترنت جلسه روز چهارشنبه 20اردیبهشت کنسل وبه چهارشنبه 3خردادماه ساعت18 موکول گردید.❌
✅انجمن علمی بینارشته ای ماهاد با همکاری انجمن علمی ادیان وعرفان دانشگاه فردوسی مشهد برگزار میکند:
🔴آشنایی بانرم افزارهای تخصصی رشته ادیان وعرفان تطبیقی
(شامل کار بانرم افزارهای تخصصی کتاب مقدس وکلام اسلامی و... )
⚪️باحضور دکتر ولی عبدی، استادگروه ادیان وعرفان تطبیقی دانشگاه فردوسی مشهد
🟡زمان برنامه:چهارشنبه3اردیببهشت 18ماه، ساعت
🟣حضور برای عموم شرکت کنندگان رایگان وبلامانع می باشد.
🟢بستر ادوب کانکت:
https://vroom.um.ac.ir/v_abdi
@mahad313
@RAM_fum
@theology_faculty
@ssafum
🔰انجمن های فلسفه، علوم قرآن و حدیث و ماهاد دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می کنند:
دومین دوره سلسله نشستهای هرمنوتیک و مقولات عصری(در علوم اسلامی)
نشست پنجم با ارائه:
دکتر علیرضا عابدی سرآسیا
عنوان نشست:
هرمنوتیک و نقش آن در پاسخگویی به شبهات دینی(با بررسی موردی آیه ضربه زنان)
لینک اسکای روم جهت شرکت در کارگاه :
https://www.skyroom.online/ch/anjomanelmi/hermenotic
📌پنج شنبه 6 خردادماه
🕰 ساعت ۲۱
#انجمن_علمی_علوم_قرآن_و_حدیث
#انجمن_فلسفه
#انجمن_ماهاد
@mahad313
@SCIENTIFICASSOCIATIONQHS
@philosophy_in_ferdowsi
@Theology_faculty
@ssafum
🎓°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°🎓
🔆 متن شبهه :
پیام وضوح رهبری به مردم در کتیبهی پشت سر ایشان : شما رعیت ما هستید!!
🔆پاسخ شبهه:
1️⃣ ترجمه کتیبه نصب شده در ارتباط تصویری رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی:
فَلَيسَت تصلُحُ الرعيةُ إلا بصلاح الوُلاۃ : پس رعیت اصلاح نمیشود جز آن که زمامداران اصلاح گردند
نهج البلاغه خطبة ۲۱۶
2️⃣ سوءبرداشت برخی افراد(عمدی یا غیرعمدی)
✔️ معنای منفور واژه «رعیت» در زبان فارسی و خلط آن با معنای عربی مربوط به صدر اسلام، موجب شده است، که از اطلاق رعیت بر مردم در نظامهای سیاسی و ادبیات عصر حاضر، معنای منفي به ذهن آید و کاربرد این واژه، شنونده را به یاد نظام ارباب رعیتی میاندازد.
3️⃣ در فارسی نیز به «گروهی که دارای سرپرست هستند و به کشاورزانی که برای مالك، زراعت میکنند و به اتباع پادشاه و تبعه يك كشور» معنا شده است.
[دهخدا لغت نامه ص۵۲۲
محمد معین، فرهنگ فارسی، ج۲ ص۱۶۶۲]
4️⃣ واژه «رعیت» علي رغم مفهوم منفوری که در زبان فارسی به خود گرفته است، مفهوم زیبا و انسانی داشته است.
5️⃣ استعمال کلمه «راعی» را در مورد۵ «حکمران» و «رعیت» را در مورد توده «محکوم»، اولین مرتبه در كلمات رسول اکرم صلياللهعلیهوآله و سپس به وفور در کلمات امام علي عليه السلام میبینیم.
6️⃣ شهید مطهری دراینباره میگوید: این لغت از ماده «رعي» است که به معنای حفظ و نگهباني است. بر مردم از آن جهت کلمه «رعیت» اطلاق شده است که حکمران عهده دار حفظ و نگهبانی جان و مال و حقوق و آزادیهای آنها است.
(شهید مطهری، سیری در نهج البلاغه)
7️⃣ عوامل سوءبرداشت از این واژه را ميتوان در این موارد خلاصه کرد:
1. مفهوم فارسي رعیت باعث شده که مفهوم منفی آن، برخود واژه اثر گذاشته و اساسأ رعیت به مثابه واژهای منفور در آمده است.
2. از دیگر عوامل این سوء فهم، ترجمه نادرست اروپاییان از واژه رعیت است. يکي از نويسندگان عرب در این باره چنین مینویسد: در عصر جدید، واژه sujet فرانسوی را که به معنای تابع در دول استعماري است و الجزایری هارا sujet میگفتند رعیت ترجمه کردند و گفتند «رعیت و تابع فرانسوی» در حالي که فرانسويها را که یکی از شهروندان citoyen بود، به مواطن ترجمه کردند و گفتند (شهروند) مواطن فرانسوی همین منشا اشتباه و خلط شد و اثر نامطلوبی از واژه رعیت به جا نهاد.
[حقوق و وظایف شهروندان و دولت مردان ص۱۲۵]
8️⃣ پس رعیّت، به خودی خود معنای بدی ندارد. در زبان عربی، به حاکم سیاسی، راعی یا والی می گویند و افراد جامعه رعیّت خوانده میشوند. این معنا شامل هر نوع حکومتی می شود. چه حکومت استبدادی و دیکتاتوری چه حکومت دموکراتیک.
[ کتاب العین، ج2، ص240.]
✍️سید علی موسوی
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
از: قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@mahad313
توضیح غناء و موسیقی.mp3
11.86M
اگه شما هم در مورد موسیقی و غناء و حلال و حرام اون دغدغه دارید و به نوعی دچارش هستید بنظرم این فایل صوتی 25 دقیقه ای بسیاری از دغدغه هاتون رو رفع می کنه
دکتر علیرضا عابدی سرآسیا عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد پاسخ می دهند:
- تفاوت غنا و موسیقی
- ملاکهای حرمت موسیقی
- علت اختلاف فقها در بیان ملاک های موسیقی
- علت ابهام در ملاک تشخیص موسیقی حلال و حرام
- بیان ملاک های دقیق و واضح موسیقی های حرام در آیات و روایات
🚦 @mahad313🚦
#پویش_ملی_نامه_ایرانیان_به_رئیس_جمهور_سیزدهم
با همکاری بسیج اساتید و خبرگزاری فارس راهاندازی شده است.
👈 #خواستههای_خود در محورهای مختلف را از #رئیس_جمهور_آینده در قالب #نامه مطرح کنید تا در آیندهای نزدیک این نامهها به دست رئیسجمهور منتخب مردمی برسد.
🔹مهلت ارسال نامهها تا #پایان_خرداد ماه 1400 است.
🔸در پایان پویش نیز به 1400 نفر از برگزیدگان هدایا و #جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
🔹نامههای برتر نیز به صورت متناوب در رسانهها #منتشر خواهند شد و در معرض دید عموم مردم قرار خواهند گرفت.
🔸در انتها نیز مجموع نامههایی که بهترین نگارش را دارند، در قالب #کتاب به چاپ خواهند رسید و در #روز_تحلیف_رئیس_جمهور منتخب مردمی، در اختیار ایشان قرار میگیرند.
ارسال نامه به آدرس:
http://basijasatid.ir/node/65904
ماهاد
#پویش_ملی_نامه_ایرانیان_به_رئیس_جمهور_سیزدهم با همکاری بسیج اساتید و خبرگزاری فارس راهاندازی شده ا
#پویش_ملی_نامه_ایرانیان_به_رئیس_جمهور_سیزدهم
👈 محورهای پیشنهادی:
✅ ارتقا وضعیت معیشت عمومی، افزایش ارزش پول ملی، رونق کسب و کار و اشتغال، جهش تولید و رفع موانع پیش رو
✅ عدالت گستری، فساد ستیزی، مبارزه با ویژه خواری، رانت، نفوذ و ...
✅ تحکیم انسجام اجتماعی و همبستگی ملی در جهت مشارکت ایرانیان در مدیریت عمومی کشور
✅ تحول و تعالی فرهنگی، دینداری، معنویت، اخلاق و سبک زندگی اسلامی ایرانی
✅ تاکید بر آزادی، کرامت انسانی، اقتدار علمی، استقلال ملی و توسعه روابط خارجی
👈 به 1400 نفر از نامههای منتخب مردمی، دانشگاهیان، نخبگان، بانوان، جوانان و رای اولی ها به رئیس جمهور منتخب، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
👈 علاوه بر #انتشار متناوب نامههای برتر تا روز انتخابات در رسانههای ارتباط جمعی، مجموعه آن در قالب #کتاب منتشر و همزمان با آیین سوگند رییس جمهور منتخب، به ایشان تقدیم خواهد شد.
مهلت : پایان خرداد ماه 1400
👇
http://basijasatid.ir/node/65904