eitaa logo
ماهاد
209 دنبال‌کننده
358 عکس
88 ویدیو
41 فایل
مرکز ارزشی هنری اندیشه ورزان دانشگاهی- پاسخگویی به شبهات و سوالات مذهبی در قالب‌های علمی، ادبی و هنری
مشاهده در ایتا
دانلود
✅انجمن بینارشته ای ماهاد با همکاری انجمن علمی فقه ومبانی حقوق دانشگاه فردوسی مشهد برگزار میکند: 🔴آشنایی بانرم افزارهای تخصصی رشته فقه ومبانی حقوق (شامل کار بانرم افزارهای: جامع فقه، اصول فقه، مکتبة الشاملة و...) ⚪️باحضور دکتر علیرضا عابدی سرآسیا، استادگروه فقه وحقوق دانشگاه فردوسی مشهد 🟡زمان برنامه:دوشنبه 27اردیبهشت ماه، ساعت 21 🟣حضور برای عموم شرکت کنندگان رایگان وبلامانع می باشد. 🟢بستر ادوب کانکت: http://vroom.um.ac.ir/a-abedi ⛔️میتوانید بااسکن کد کیو ار داخل پوستر به راحتی ومستقیما به جلسه وارد شوید. @mahad313 @anjomanfeghh @theology_faculty @ssafum
ماهاد
✅انجمن بینارشته ای ماهاد با همکاری انجمن علمی فقه ومبانی حقوق دانشگاه فردوسی مشهد برگزار میکند: 🔴آ
پیشنهاد می شود افراد علاقه مند جهت استفاده بهتر و کاربردی تر از کارگاه، قبل از شرکت، نرم افزارها را در سیستم خود نصب کنند.
⁉️ آیا تزکیه نفس به معنای میراندن میل و خواهش است؟ 🔰در قرآن تعبیر «تزکیه نفس» آمده ولی تعبیر میراندن نفس به معنای کشتن میل و خواهش و اراده نیست، بلکه به معنای تعدیل خواست و خواهش و اراده است. میراندن هر میل طبیعی، سرکوبی و پس‌راندن اوست و پس راندن هر میل، عوارض روحی و بیماریهای روانی دارد. 👈در میان زاهدمسلکان بوده‌اند کسانی که مبنای کار آنها بر مبارزه با میل و خواهش بوده. مثلاً در حالی که تشنه بوده‌اند، روی هندوانه شیرین نمک ریخته و سپس خورده‌اند. مسلماً این عمل کفران نعمت است و صحیح نیست. این میل و احساس در ما جواب و لبخند اجابتی است به روی آن هندوانه یا عسل شیرین و از طرف دیگر اعلام احتیاج طبیعت ماست. ❇️ تزکیه نفس، تعدیل تمایلات و مبارزه با تفنن و تنوع و هوسبازی است نه زجر و شکنجه دادن نفس.🍃 📝یادداشتهای استاد مطهری، ج 14 /ص 287 و 288 🚦@mahad313 🚦
لینک کارگاه آشنایی با نرم افزارهای تخصصی رشته فقه(شامل نرم افزارهای جامع فقه، جامع اصول فقه و مکتبة الشاملة) مورخ 27.2.1400 ⚪️با ارائه دکتر علیرضا عابدی سرآسیا، استاد گروه فقه وحقوق دانشگاه فردوسی مشهد https://vroom.um.ac.ir/ps4b4ktbrg3v/?OWASP_CSRFTOKEN=083d42885585a100f9937c002bf5423371dcf197ab500918793bb738535a65af
✅انجمن علمی بینارشته ای ماهاد با همکاری انجمن علمی ادیان وعرفان دانشگاه فردوسی مشهد برگزار میکند: 🔴آشنایی بانرم افزارهای تخصصی رشته ادیان وعرفان تطبیقی (شامل کار بانرم افزارهای تخصصی کتاب مقدس وکلام اسلامی و... ) ⚪️باحضور دکتر ولی عبدی، استادگروه ادیان وعرفان تطبیقی دانشگاه فردوسی مشهد 🟡زمان برنامه:چهارشنبه 29اردیبهشت ماه، ساعت 21 🟣حضور برای عموم شرکت کنندگان رایگان وبلامانع می باشد. 🟢بستر ادوب کانکت: http://vroom.um.ac.ir/saftis @mahad313 @RAM_fum @theology_faculty @ssafum
🔰انجمن های فلسفه، علوم قرآن و حدیث و ماهاد دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می کند: دومین دوره سلسله نشست‌های هرمنوتیک و مقولات عصری(در علوم اسلامی) نشست چهارم با ارائه: دکتر علی رضا قائمی نیا عنوان نشست: هرمنوتیک روشی و تفسیر قرآن لینک اسکای روم جهت شرکت در کارگاه : https://www.skyroom.online/ch/anjomanelmi/hermenotic 📌پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت 🕰 ساعت ۲۱ @SCIENTIFICASSOCIATIONQHS @philosophy_in_ferdowsi @mahad313 @Theology_faculty @ssafum 🎓°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°🎓
🔴 شرکت کننده گرامی جهت دریافت گواهی شرکت در سلسله نشست های هرمنوتیک و مقولات عصری به آی دی زیر پیغام دهید: @Anjoman_philosophy ______ @SCIENTIFICASSOCIATIONQHS @philosophy_in_ferdowsi @mahad313 @Theology_faculty @ssafum
✅انجمن علمی بینارشته ای ماهاد با همکاری انجمن علمی فلسفه وحکمت اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار میکند: 🔴آشنایی بانرم افزارهای تخصصی رشته فلسفه وحکمت اسلامی ⚪️باحضور دکتر وحید خادم زاده، عضو هیئت علمی فلسفه وحکمت دانشگاه فردوسی مشهد 🟡زمان برنامه:شنبه 1خرداد ماه، ساعت 21 🟣حضور برای عموم شرکت کنندگان رایگان وبلامانع می باشد. 🟢بستر ادوب کانکت: http://vroom.um.ac.ir/saftis @mahad313 @philosophy_in_ferdowsi @theology_faculty @ssafum
💌 علی صفائی‌حائری میگه «مؤمن نمی‌تواند بی‌تفاوت و یا سازش‌گر بماند. سازش‌گری و بی‌تفاوتی با ایمان و بالاتر، با توحید نمی‌سازد.» از: تبیان @mahad313
⛔️توجه⛔️ ❌متاسفانه به علت اختلال در اینترنت جلسه روز چهارشنبه 20اردیبهشت کنسل وبه چهارشنبه 3خردادماه ساعت18 موکول گردید.❌ ✅انجمن علمی بینارشته ای ماهاد با همکاری انجمن علمی ادیان وعرفان دانشگاه فردوسی مشهد برگزار میکند: 🔴آشنایی بانرم افزارهای تخصصی رشته ادیان وعرفان تطبیقی (شامل کار بانرم افزارهای تخصصی کتاب مقدس وکلام اسلامی و... ) ⚪️باحضور دکتر ولی عبدی، استادگروه ادیان وعرفان تطبیقی دانشگاه فردوسی مشهد 🟡زمان برنامه:چهارشنبه3اردیببهشت 18ماه، ساعت 🟣حضور برای عموم شرکت کنندگان رایگان وبلامانع می باشد. 🟢بستر ادوب کانکت: https://vroom.um.ac.ir/v_abdi @mahad313 @RAM_fum @theology_faculty @ssafum
🔰انجمن های فلسفه، علوم قرآن و حدیث و ماهاد دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می کنند: دومین دوره سلسله نشست‌های هرمنوتیک و مقولات عصری(در علوم اسلامی) نشست پنجم با ارائه: دکتر علیرضا عابدی سرآسیا عنوان نشست: هرمنوتیک و نقش آن در پاسخگویی به شبهات دینی(با بررسی موردی آیه ضربه زنان) لینک اسکای روم جهت شرکت در کارگاه : https://www.skyroom.online/ch/anjomanelmi/hermenotic 📌پنج شنبه 6 خردادماه 🕰 ساعت ۲۱ @mahad313 @SCIENTIFICASSOCIATIONQHS @philosophy_in_ferdowsi @Theology_faculty @ssafum 🎓°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°🎓
🔆 متن شبهه : پیام وضوح رهبری به مردم در کتیبه‌ی پشت سر ایشان : شما رعیت ما هستید!! 🔆پاسخ شبهه: 1️⃣ ترجمه کتیبه نصب شده در ارتباط تصویری رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی: فَلَيسَت تصلُحُ الرعيةُ إلا بصلاح الوُلاۃ : پس رعیت اصلاح نمی‌شود جز آن که زمامداران اصلاح گردند نهج البلاغه خطبة ۲۱۶ 2️⃣ سوءبرداشت برخی افراد(عمدی یا غیرعمدی) ✔️ معنای منفور واژه «رعیت» در زبان فارسی و خلط آن با معنای عربی مربوط به صدر اسلام، موجب شده است، که از اطلاق رعیت بر مردم در نظام‌های سیاسی و ادبیات عصر حاضر، معنای منفي به ذهن آید و کاربرد این واژه، شنونده را به یاد نظام ارباب رعیتی می‌اندازد. 3️⃣ در فارسی نیز به «گروهی که دارای سرپرست هستند و به کشاورزانی که برای مالك، زراعت می‌کنند و به اتباع پادشاه و تبعه يك كشور» معنا شده است. [دهخدا لغت نامه ص۵۲۲ محمد معین، فرهنگ فارسی، ج۲ ص۱۶۶۲] 4️⃣ واژه «رعیت» علي رغم مفهوم منفوری که در زبان فارسی به خود گرفته است، مفهوم زیبا و انسانی داشته است. 5️⃣ استعمال کلمه «راعی» را در مورد۵ «حکمران» و «رعیت» را در مورد توده «محکوم»، اولین مرتبه در كلمات رسول اکرم صلي‌الله‌علیه‌و‌آله و سپس به وفور در کلمات امام علي عليه السلام می‌بینیم. 6️⃣ شهید مطهری دراینباره می‌گوید: این لغت از ماده «رعي» است که به معنای حفظ و نگهباني است. بر مردم از آن جهت کلمه «رعیت» اطلاق شده است که حکمران عهده دار حفظ و نگهبانی جان و مال و حقوق و آزادی‌های آنها است. (شهید مطهری، سیری در نهج البلاغه) 7️⃣ عوامل سوءبرداشت از این واژه را مي‌توان در این موارد خلاصه کرد: 1. مفهوم فارسي رعیت باعث شده که مفهوم منفی آن، برخود واژه اثر گذاشته و اساسأ رعیت به مثابه واژهای منفور در آمده است. 2. از دیگر عوامل این سوء فهم، ترجمه نادرست اروپاییان از واژه رعیت است. يکي از نويسندگان عرب در این باره چنین می‌نویسد: در عصر جدید، واژه sujet فرانسوی را که به معنای تابع در دول استعماري است و الجزایری هارا sujet می‌گفتند رعیت ترجمه کردند و گفتند «رعیت و تابع فرانسوی» در حالي که فرانسويها را که یکی از شهروندان citoyen بود، به مواطن ترجمه کردند و گفتند (شهروند) مواطن فرانسوی همین منشا اشتباه و خلط شد و اثر نامطلوبی از واژه رعیت به جا نهاد. [حقوق و وظایف شهروندان و دولت مردان ص۱۲۵] 8️⃣ پس رعیّت، به خودی خود معنای بدی ندارد. در زبان عربی، به حاکم سیاسی، راعی یا والی می گویند و افراد جامعه رعیّت خوانده می‌شوند. این معنا شامل هر نوع حکومتی می شود. چه حکومت استبدادی و دیکتاتوری چه حکومت دموکراتیک. [ کتاب العین، ج2، ص240.] ✍️سید علی موسوی 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. از: قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات @mahad313