eitaa logo
ماهاد
209 دنبال‌کننده
358 عکس
88 ویدیو
41 فایل
مرکز ارزشی هنری اندیشه ورزان دانشگاهی- پاسخگویی به شبهات و سوالات مذهبی در قالب‌های علمی، ادبی و هنری
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5879784415470554236.mp3
4.98M
🔺 نمایشنامه صوتی "من امام حسینی ام" 🖤 قسمت بیست و دوم 🗃 تهیه شده در رادیو صدای میقات 🚦 @mahad313🚦
7.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺سرنوشت بسیار جالب «ژمی براون» بانویی که در هالیوود تلاش داشت همکار مسلمانش را مسیحی کند اما...😄 🚦@mahad313🚦
ماهاد
🔺 نمایشنامه صوتی "من امام حسینی ام" 🖤 قسمت بیست و دوم 🗃 تهیه شده در رادیو صدای میقات 🚦 @mahad313
man emam hosseiniam 23.mp3
18.19M
🔺 نمایشنامه صوتی "من امام حسینی ام" 🖤 قسمت بیست و سوم 🗃 تهیه شده در رادیو صدای میقات 🚦 @mahad313🚦
ماهاد
💌 امام على(ع): ارزش هر كس به اندازه خوبى هاى اوست. 📌فراخوان همیاری برای تهیه لوازم التحریر📚✏️ ✨با
💌 به همت شما همراهان عزیز و انجمن علمی میان رشته‌ای ، ۷ پک لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند شناسایی شده، خریداری و به آنها تحویل داده شد☺️ سپاس از همه بزرگوارانی که ما را در این امر خیر یاری کردند🙏🌸 🚦 @mahad313 🚦 🆔 @ta_zohoor_mahdi_313
ماهاد
🔺 نمایشنامه صوتی "من امام حسینی ام" 🖤 قسمت بیست و سوم 🗃 تهیه شده در رادیو صدای میقات 🚦 @mahad31
man emam hosseiniam 24.mp3
15.7M
🔺 نمایشنامه صوتی "من امام حسینی ام" 🖤 قسمت بیست و چهارم 🗃 تهیه شده در رادیو صدای میقات 🚦 @mahad313🚦
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸ماه رجب؛ ماه آمادگی برای پرواز🔸 ، شب اوج گیری است. اما هواپیما که شب قدر یکدفعه نمی تواند اوج بگیرد! کسی اوج می گیرد که از اول ، کم کم دور موتور را شدیدتر کرده باشد تا شب قدر بتواند پرواز کند. @mahad313
🔰برگزاری مسابقه حکمت‌های مهدوی در بیان آیت الله حائری شیرازی ⏰ زمان مطالعه: 55 دقیقه 🔺این مسابقه، با محوریت «حکمت‌های مهدوی» که برگرفته از بیانات آیت الله حائری شیرازی است برگزار می‌گردد. 📚 جهت شرکت در این مسابقه، فایل pdf مسابقه را از لینک زیر دریافت نموده و پاسخنامه دیجیتال را تکمیل نمایید: حکمت‌های مهدوی پاسخنامه دیجیتال 🗓 مهلت شرکت در مسابقه: تا پایان 13 فروردین1401 ⭐️ قرعه کشی : 14 فروردین 1401 🔸جوایز: 14 دوره از کتب آیت الله حائری شیرازی شامل: دوره 4 جلدی تمثیلات، تعلق، تفکر، مربی و تربیت، تربیت دینی کودک، آیینه تمام نما 💠دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حائری شیرازی @haerishirazi
000.pdf
898.4K
🔰 فایل pdf حکمت‌های مهدوی در بیان آیت الله حائری شیرازی جهت شرکت در مسابقه پاسخنامه دیجیتال را تکمیل نمایید پاسخنامه دیجیتال @haerishirazi
🔸پرسش: آیا مسئله رؤیت هلال و تولد ماه یک امر تخصصی نجومی نیست؟ پس چرا فقها در مورد آن اظهار نظر می کنند؟ آیا با وجود اینکه با تکنولوژی امروزی و محاسبات نجومی می توان زمان تولد ماه را به طور قطعی و از مدتها قبل تشخیص داد و با چشم مسلح نیز، در زمان تولد ماه، می توان آن را مشاهده کرد، آیا باز هم باید فقها در این امر اظهار نظر کنند و ستاد استهلال، تشکیل و اعزام گردد؟ خصوصا که معمولا فقها در این امر دچار اختلاف می شوند و مردم دچار بلاتکلیفی و سرگردانی می شوند! اساسا چرا فقها باید در این زمینه دچار اختلاف شوند؟ یا چرا همگی از رهبر تبعیت نمی کنند؟ و یا چرا همه کشورها دراین امر از مکه –که امّ القری محسوب می شود- تبعیت نمی کنند که اختلاف بین امت مسلمان به وجود نیاید؟ اگر فقها در تشخیص اول و آخر ماه رمضان اشتباه کنند مسئولیت روزه و افطار اشتباهی مردم به عهده چه کسی است؟ ✍ حجت الاسلام دکتر علیرضا عابدی سرآسیا 🔹پاسخ: 1- تولد ماه یک امر تخصصی نجومی است و کارشناسان خاص خود را دارد اما اینکه ملاک اول ماه قمری یا ملاک وجوب روزه در ماه رمضان وحرمت آن در ماه شوال(عید فطر) و امثال آن چیست یک امر کاملا تخصصی فقهی است و مجتهدان باید با مراجعه به ادله فقهی استنباط کنند که ملاک این امور «خود هلال»(تولد ماه) است یا «رؤیت هلال». همچنین در فرض اخیر، اینکه رؤیت با چشم عادی ملاک است یا رؤیت با چشم مسلح نیز کفایت می کند بحثی فقهی است. بخشی از اختلاف فقها نیز به همین امر بازمی گردد و مثلا اگر فقیهی رؤیت با چشم مسلح را کافی بداند و فقیه دیگری نداند خود این امر در فرضی که رؤیت هلال فقط با ادوات و تجهیزات نجومی قابل رؤیت است منجر به اختلاف در ثبوت ماه و عید فطر می شود. 2- طبق نظر مشهور فقها «رؤیت هلال با چشم عادی» ملاک وجوب و حرمت روزه در ماه رمضان و عید فطر است؛ و از آنجا که این امر اهمیت خاصی داشته و فرایض و سنت های دینی مهمی مثل ماه رمضان(وجوب روزه)، حج، عید فطر و قربان(حرمت روزه) و نیز تشخیص شبهای قدر و روزه عرفه و... در گرو آن است و اختلاف ها در آن باید به حداقل کاهش یابد، و تشخیص آن نیز در برخی موارد بسیار دشوار بوده و مهارتهای خاصی را می طلبد، افرادی در این زمینه آموزش می بینند و برای استهلال ماه اعزام می شوند. 3- اگر امر رؤیت هلال و حکم به اول ماه را امری حکومتی بدانیم همه مردم موظف اند از نظر حاکم شرعی تبعیت کنند و اگر آن را یک امر فقهی معمولی بدانیم هر کسی موظف است به نظر مرجع تقلید خودش عمل کند و بنابراین بلاتکلیفی و سرگردانی مردم در این امر معنا ندارد. از آنجا که تشخیص حکومتی بودن یا فقهی بودن حکم به اول ماه نیز، خود یک امر تخصصی فقهی است مردم عادی موظف اند دراین مسئله نیز به مرجع تقلید خود رجوع نمایند. 4- اگر ملاک وجوب و حرمت روزه «رؤیت ماه» باشد تبعیت مردم سایر نقاط جهان از یک نقطه دیگر معنا ندارد و مردم هر منطقه ای باید بر اساس افق منطقه خود و امکان رؤیت هلال در آن منطقه رفتار کنند. ضمن اینکه ای بسا در برخی کشور ها ملاکهایی برای اثبات اول ماه پذیرفته شود که برای دیگران قابل قبول نباشد مثلا در عربستان اگر تنها دو نفر عادل شهادت دهند که ماه را دیده اند همین مقدار برای اثبات ماه نو کفایت می کندهر چند هیچ گونه مهارتی در این زمینه نداشته باشند!! 5- رهبر و یا مراجع عظام تقلید بر اساس شهادت کارشناسان خبره و مورد اعتماد، حکم به اول یا آخر ماه می کنند و مردم نیز بر اساس نظر کارشناسان دینی و رجوع به اهل خبره و متخصصان عمل کرده اند بنابراین هر دو گروه طبق حکم عقلی و شرعی یعنی: «لزوم رجوع به کارشناس در امور تخصصی» عمل کرده اندو از این رو، به فرض اینکه در موارد نادری اشتباهی رخ داده باشد این افراد معذورند و بر طبق وظیفه عقلی و شرعی خود عمل کرده اند و قطعا مرتکب ترک واجب عمدی نشده اند. 6- اینکه برخی فقها رؤیت با چشم مسلح را کافی ندانسته و بر رؤیت با چشم عادی تاکید دارند دلایلی دارد که یکی از آنها به طور مختصر بدین شرح است: اگر شما وسایل جدید را در رؤیت هلال کافی بدانید باید این وسائل را همه جا کافی بدانید یعنی در تمام مسائلی که در فقه رؤیت در آن لازم است استفاده از دوربین، تلسکوپ و میکروسکوپ باید کافی باشد و آن را حجت بدانید در حالی که نمی توان به این امر ملتزم شد زیرا مثلا: اگر در بحث حد ترخص از فاصله بسیار دوری دیوارهای شهر را با دوربین ببینید آیا می توان ملتزم شد که هنوز از شهر خارج نشده اید؟! یا اگر وجود ذرات بسیار ریز خون در شیر تنها با میکروسکوب دیده شود می توان حکم به نجاست و حرمت کرد؟! در مورد خسوف و کسوفی که تنها با تلسکوپ قابل دیدن است آیا باید قائل به وجوب نماز آیات بود؟! و... تفصیل این دلیل را در لینک زیر مشاهده کنید http://abedisa.blogfa.com/ @mahad313
1_1632881278.pdf
5.78M
http://B2n.ir/alhadighadir 📣📣📣📣 توجه توجه توجه 🔆🔆به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر ، براتون مسابقه کتابخوانی توپ داریم: ✅✅مسابقه دارای 15 سوال سه گزینه ای از محتوای کتاب بوده و کتاب را بصورت پی دی اف در کانال قرار دادیم . ❌❌ نکته مهم: به صورت قومی و قبیله‌ای همه تون شرکت کنید و به دیگران نیز اطلاع رسانی بفرمایید و در کانال ها و گروه‌هایی که دارید بارگذاری بفرمایید. امیدوارم شما جزء برنده ها ی ما باشید. 🤲🤲🤲🤲🤲🤲 إن شاء الله تعالی 🌺🌺 جوایز: 94 جایزه نفیس به شرح زیر 🎁۱جایزه ۱/۰۰۰/۰۰۰(یک میلیون تومانی) 🎁 ١ جایزه ۵۰۰/۰۰۰ تومانی 🎁 ١ جایزه ٣٠٠/٠٠٠ تومانی 🎁 ١ جایزه ٢٠٠/٠٠٠ تومانی 🎁 ٩٠جایزه ۱۰۰/۰۰۰ تومانی ✍️ مهلت شرکت در مسابقه تا ٢٩ تیر ماه ۱۴۰۱ برندگان مسابقه در همین لینک اعلام خواهد شد 📣 لینک شرکت در مسابقه: http://B2n.ir/alhadighadir ⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️ ✍️ نام و شماره معرِف 👇 نام معرف : غلامحسین محمدزاده همراه معرف: 09157030867 @masjedfatemealzahra
برنامه تلویزیونی اشاره با حضور: دکتر محمدعلی وطن دوست عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با موضوع: بررسی حوادث اخیر (اعتراضات و اغتشاشات) به همراه پاسخ به برخی پرسش ها و شبهات پخش شده در تاریخ سه شنبه، 12 مهرماه 1401 - ساعت 22 از شبکه خراسان رضوی لیتک ضبط شده برنامه از سایت و نرم افزار تلوبیون جهت استفاده علاقمندان👇 https://telewebion.com/episode/0x299dd9b