هدایت شده از 🎧رادیو تئودیو🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زخمهای کهنهی کوچه دوباره باز شد
فصل تنهایی مولایم علی آغاز شد💔
📻 هفتمین شماره از فصل جدید رادیو تئودیو، به زودی...
همراهمون باشید🙂
#فاطمیه
#رادیو_تئودیو
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
🆔 @radio_theodio
🆔 @mahad313
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum
7.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀✅ شبهه/پرسش:
❇️سگ که حیوان مفید و با وفایی است چرا اسلام نگهداری آن را در کنار خود و همدم شدن در خانه با سگ را منع کرده است؟*
✅ پاسخ:*
مهربانی با حیوانات به طور عام و سگ به طور خاص، بسیار در اسلام سفارش شده ولی آوردن سگ به درون خانه و زندگی، نامطلوب تلقی شده. نجاست سگ هم ربطی به بد یا پست بودن این حیوان ندارد و مسایل دیگری در این زمینه دخالت دارد همانطور که خون انسان نجس می باشد.
برخی از دلایل علمی این مطلب را در کلیپ بالا ببینید.
واقعا جای سگ درخانه نیست!
کلیپ بالا از مجله دانستنیها، تحقیقی ازخود غربی ها است که در باره نگهداری سگ بیان گردیده است.
✨✨✨مرکز ارزشی هنری اندیشه ورزان دانشگاهی✨✨✨
🆔 @mahad313
هدایت شده از 🎧رادیو تئودیو🎙
نم.mp3
18.5M
●━━━━━━─────────────
⇆ ㅤ◁ㅤ ㅤ❚❚ㅤ ㅤ▷ㅤㅤ↻
📻 هفتمین قسمت #رادیو_تئودیو: بانوی بی نشان🖤
📌 مجریها: سمیرا رحیمی مقدم، الهه آرامی
🗣 گویندگان: فاطمه پور ابراهیم، مائده شریفی، زهرا حیدری، زهرا طاهری، مهدی صفاری، مصطفی رضایی
✍ نویسندگان: ریحانه حسینی، مصطفی کلارن
📽 تدوین و کاور: افسانه جوان
🎬 کارگردان: مهدیه اسماعیلی
🏷 تهیه شده در گروه رسانهای #انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
🆔 @radio_theodio
🆔 @mahad313
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum
ماهاد
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد 🆔 @mahad313 🆔 @Theology_faculty 🆔 @ssafum
منابع گزاره های سمت راست تصویر به ترتیب از بالا به پایین:
۱. فَاطِمَهُ بَضْعَهٌمِنِّى ، فَمَنْ أَغْضَبَهَاأَغْضَبَنِى
صحیح بخاری جلد5 ص 29. بَابُ مَنَاقِبِ فَاطِمَةَ عَلَيْهَا السَّلاَمُ
۲. فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی ومَن آذانی فَقَد آذَی الله
صحیح البخاری، ج ۳، کتاب الفضائل، باب مناقب فاطمه، ص ۱۳۷۴/ خصائص الإمام علی للنسائی، ص ۱۲۲/ الجامع الصغیر، ج ۲، ص ۶۵۳، ح ۵۸۵۸/ کنز العمال، ج ۳، ص ۹۳ ـ ۹۷/ منتخب بهامش المسند، ج ۵، ص ۹۶/ مصابیح السنه، ج ۴، ص ۱۸۵/ اسعاف الراغبین، ص ۱۸۸/ ذخائر العقبى ص ۳۷/ ینابیع الموده، ج ۲، ص ۵۲ ـ ۷۹.
۳. إِنَّ الَّذينَ يُؤْذُونَ اللهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللهُ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهيناً
(احزاب-57)
منابع گزاره های سمت چپ تصویر به ترتیب از بالا به پایین:
۱. «فَغَضِبَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ رسول اللَّهِ صل الله علیه وسلم فَهَجَرَتْ أبا بَکْرٍ فلم تَزَلْ مُهَاجِرَتَهُ حتى تُوُفِّیَتْ.»
(صحیح البخاری، ج ۳، ص ۱۱۲۶)
۲. «فَوَجَدَتْ فَاطِمَةُ عَلَى أَبِى بَکْرٍ فِى ذَلِکَ فَهَجَرَتْهُ، فَلَمْ تُکَلِّمْهُ حَتَّى تُوُفِّیَتْ، وَعَاشَتْ بَعْدَ النَّبِىِّ – صلى الله علیه وسلم – سِتَّةَ أَشْهُرٍ، فَلَمَّا تُوُفِّیَتْ، دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِیٌ لَیْلاً، وَلَمْ یُؤْذِنْ بِهَا أبا بَکْرٍ وَصَلَّى عَلَیْهَا، وَکَانَ لِعَلِی مِنَ النَّاسِ وَجْهٌ حَیَاةَ فَاطِمَةَ، فَلَمَّا تُوُفِّیَتِ اسْتَنْکَرَ عَلِیٌ وُجُوهَ النَّاسِ، فَالْتَمَسَ مُصَالَحَةَ أَبِى بَکْرٍ وَمُبَایَعَتَهُ، وَلَمْ یَکُنْ یُبَایِعُ تِلْکَ الأَشْهُرَ.»
(صحیح البخاری، ج ۴، ص ۱۵۴۹ کتاب المغازی، باب غزوة خیبر، الحدیث رقم ۳۹۹۸) – (صحیح مسلم , ج ۵ , ص ۱۵۴)
۳. «انطلق بنا الی فاطمة فانا قد اغضبناها فانطلقا جمیعا فاستاذنا علی فاطمة فلم تاذن لهما فاتیا علیا فکلماه فادخلهما علیها فلما قعد عندها حولت وجهها الی الحائط فسلما علیها فلم ترد (علیهماالسّلام) فتکلم ابوبکر فقال یا حبیبة رسول الله .....»
ابنقتیبة الدینوری، ابومحمد عبدالله بن مسلم الوفاة:۲۷۶ه. الامامة و السیاسة، ج۱، ص۱۷، دار النشر:دار الکتب العلمیة - بیروت - ۱۴۱۸ه - ۱۹۹۷م، تحقیق:خلیل المنصور.
۴. فقال (ابوبکر): «اجل انی لا آسی من الدنیا الا علی ثَلاثٍ فَعَلْتُهُنَّ وَدِدْتُ اَنِّی تَرَکْتُهُنَّ، وثلاث ترکتهن وددت انی فعلتهن، وثلاث وددت انی سالت عنهن رسول الله (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم)، اما اللاتی وددت انی ترکتهن، فوددت انی لم اَکُنْ کَشَفْتُ بیتَ فاطِمَةَ عن شیء، وان کانوا قد اَغْلَقُوا علی الحرب....»
طبری، محمد بن جریر، تاریخ الطبری، ج۲، ص۶۱۹.
۵. مَنْ مَاتَ وَ لَيْسَ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً
صحيح مسلم، مسلم النيسابوري ، ج3 ، ص1478والسنن الكبري ، البيهقي ، ج8 ، ص156 و مجمع الزوائد، ج5 ، ص218 و مشكاة المصابيح، ج2 ، ص1088و سلسلةالأحاديث الصحيحة، ج2 ، ص715 .
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
🆔 @mahad313
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum
💫 انجمن علمی فقه و حقوق با همکاری سایر انجمنهای علمی و بسیج دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار میکنند:
💥 دورهمی یلدایی🍉
♨️همراه با برنامههای شاد و مفرح شامل:
🎭 استندآپ
🎼 موسیقی سنتی
🎖 مسابقه
🍿 پذیرایی
👤 با حضور اساتید فقه و حقوق اسلامی
📖 حافظ خوانی و....
📅 زمان: دوشنبه، ۴ دی ۱۴۰۲
🕛 ساعت: ۱۲ الی ۱۴
📍مکان: دانشکده الهیات، سالن شیخ طوسی
#انجمنعلمیفقهومبانیحقوقاسلامی
#انجمنعلمیادیانوعرفانتطبیقی
#انجمنعلمیتاریخوتمدنمللاسلامی
#انجمنعلمیعلومقرآنوحدیث
#انجمنعلمیفلسفه
#انجمنعلمیمدرسیمعارفاسلامی
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
#بسیجدانشجویی
🆔 @anjomanfeghh
🆔 @Ram_fum
🆔 @HcmnSSC
🆔 @quran_hadith_fum
🆔 @philofum
🆔 @maaref_fum
🆔 @mahad313
🆔 @bs_elahiat_fum
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum
💫 انجمن علمی میانرشتهای ماهاد و کارگروه مدرسی معارف اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی برگزار میکنند:
📌 سلسله نشستهای #الهیات_کاربردی
💢 نشست سوم: الهیات زیارت
👤با حضور: دکتر جعفر مروارید
(عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه فردوسی مشهد)
⏳زمان: چهارشنبه، ششم دی ۱۴۰۲
⏱️ ساعت: ۱۲:۳۰ الی ۱۴:۰۰
🏣 مکان: آمفی تئاتر شیخ طوسی دانشکده الهیات
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
#انجمنمدرسیمعارفاسلامی
🆔 @mahad313
🆔 @maaref_fum
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum
ماهاد
💫 انجمن علمی میانرشتهای ماهاد و کارگروه مدرسی معارف اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی برگزار می
📌#اطلاعیه
باتوجه به تعطیلی دانشگاه در روز چهارشنبه، ۶ دی ۱۴۰۲، نشست الهیات زیارت دکتر مروارید به زمان دیگر موکول شد.
تاریخ نشست متعاقبا اعلام خواهد شد.
💠چگونه حضرت ام البنین(س) به مقام شفاعت رسیدند و «باب الحوائج» شدند؟
◾️برشی معنا دار و راهنما از زیارت بانو ام البنین سلام الله علیها
وَ لَقَد أَعطَاکِ اللهُ مِن الکَرَامَات البَاهِرَات
همانا که خداوند به تو کراماتی باهره و عظیم عنایت نمود
۱- حَتَّى أَصبَحتِ بِطَاعَتکِ لله وَلِوَصیِّ الأَوصِیَاء
تا بواسطه اطاعت تو از خدا و امیرمومنان
۲- وَ حُبّک لِسَیِّدَة النِّسَاء الزَّهرَاءِ
و همچنین محبت و عشق تو به فاطمه زهرا
۳- وَ فِدَائکِ أَولادکِ الأَربَعَة لِسَیِّدِ الشُّهَدَاء
و نیز فداکردن چهار فرزندت در رکاب اباعبدالله الحسین
بَابَاً لِلحَوَائِج فاشفَعِی لِی عِندَ الله ...
(به واسطه این امور) شما «باب الحوائج» شده و مقام شفاعت پیدا کردید؛
پس سرّ اینکه حضرت ام البنین(س) به مقام شفاعت رسیدند و «باب الحوائج» شدند سه چیز است:
۱-اطاعت از خدا و امیرالمومنین(ع)
۲-محبت حضرت صدیقه(س)
۳-گذشتن از فرزندان در راه امام حسین (ع)
🏴 سالروز وفات حضرت امالبنین(سلام الله علیها) بانوی ادب و ایثار تسلیت باد.
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
🆔 @mahad313
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum
💫 انجمن علمی میانرشتهای ماهاد و کارگروه مدرسی معارف اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی برگزار میکنند:
📌 سلسله نشستهای #الهیات_کاربردی
💢 نشست سوم: الهیات اجتماعی به مثابه جایگزین جامعه شناسی دین
👤با حضور: دکتر محمدرضا قائمینیک
(عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه علوم اسلامی رضوی)
⏳زمان: دوشنبه، یازدهم دی ۱۴۰۲
⏱️ ساعت: ۱۲ الی ۱۴
🏣 مکان: سالن شهید عبدالکریمی دانشکده الهیات
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
#انجمنمدرسیمعارفاسلامی
🆔 @mahad313
🆔 @maaref_fum
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum