🌺🌺🌺
خبر مهم. خبر مهم
الحمدلله مشکل تمام کانالهای بنده حل شد و دیگر نیازی به جابجایی اعضا از کانالهای سابق به لینک جدید نیست
کانال های مهدوی ارفع
@mahdavi_arfae
مدرسه نهضت
https://eitaa.com/IRAN10_80
ختم نهج البلاغه
https://eitaa.com/khatm_nahj
گروه خواهران
http://eitaa.com/joinchat/1966866443C596cdf22ce
🖌 من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق
از برادران انقلابی، صبور و مخلص مجموعه ایتا بابت همه زحماتی که در سالهای راه اندازی و مدیریت ایتا متقبل شده اند به سهم خود سپاسگزارم.
چه در زمان خشکسالی غیرت انقلابی در دولت لیبرال قبلی که برای امثال تلگرام دوره سرمستی بود و برای ایتا دوره شعب ابی طالب
و چه در دولت انقلابی که برخی پلتفورم های خودی نظیر روبیکا متاسفانه از فرصت فیلتر شدن اینستا سوءاستفاده کرده و به منظور جلب مخاطب به هر قیمت بخش ایرانی فاضلاب اینستاگرام را جبران می کنند، همچنان سعی دارند که محیطی پاک و سالم و آرام را برای استفاده ما و فرزندانمان فراهم بفرمایند.
خداوند اجر این تلاش را اولا به سلامتی و سعادت خود و خانواده های محترمشان تبدیل فرماید و ثانیا با همت دولت انقلابی و ملت حزب الله این پلتفورم را به بزرگترین، فعالترین، موثرترین و تا ابد پاک ترین پلتفورم جهانی مبدل سازد.
از زحماتی هم که برای فضای مجازی بنده و هم نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی متقبل شده اند، نیز صمیمانه تشکر می کنم.
🖌 مهدوی ارفع
اسرائیل نمیداند که:
اگر تمام کودکان غزه را بکشد؛ باز مادری کودکش را در سبدی خواهد گذاشت و خداوند او را بزرگ میکند؛ آنقدر بزرگ که کاخ فرعونیان را فرو بریزد.
#فلسطین
#غزه
#حجت_الاسلام_مهدوی_ارفع
🆔 http://eitaa.com/mahdavi_arfae
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد مهدوی ارفع
متاسفانه فیلم صبحانه با معرفت امروز شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ضبط نشده است البته در پخش الحمدلله مشکلی نبود.
حکمت ۱۲۵ معرفی ابتکاری اسلام
تعداد شرکت کنندگان ۳۴۲ نفر
🆔http://eitaa.com/mahdavi_arfae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رئیسی در پاسخ به امیر قطر که از او احوال پرسی کرد: با اوضاع غزه حالی برای ما و امت اسلامی باقی نمانده
🆔 http://eitaa.com/mahdavi_arfae
مذمت افراد فحاش در روايات اسلامي 1⃣
پرسش : در روايات اسلامي چه مذمت هائي درباره افراد فحاش آمده است؟
پاسخ اجمالی حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی:
درباره مذمت اشخاص فَحّاش در روايات عباراتی وجود دارد؛ مانند: 1- شیطان شریک و رفیق شخص فحاش است. 2- بهشت بر فحاش حرام شده است. 3- وعده آتش به فحاش داده شده است. 4- فرد فحاش یا زنازاده می باشد یا شیطان با او رفیق و همراه است. 5- فحاش از بدترین بندگان خداست. 6- فحاش پست و جفاکار است. 7- فحاشی موجب عدم استجابت دعا می شود. 8- فحاش ستمکار می باشد. 9- فحاشی سلاح انسان پست است و ...
پاسخ تفصیلی:
درباره مذمت از شخص فَحّاش، روايات زيادى آمده و به او وعده آتش داده شده است، مرحوم خوئى 5 روايت آورده است.
1. ابى بصير از امام صادق(عليه السلام) نقل مى كند كه فرمودند: «مِنْ عَلَامَاتِ شِركِ الشَّيْطَانِ الَّذِى لَايُشَكُّ فِيهِ اَن يَكُونَ فَحّاشاً لَايُبَالِى بِمَا قَالَ وَ لَا بِمَا قِيلَ لَهُ»؛ (از علامت هاى حضور و شرك شيطان كه شكى در آن نيست، اين است كه كسى فَحّاش باشد كه باكى از آنچه گويد و از آنچه درباره او گويند نداشته باشد [يعنى شيطان در نزد چنين شخصى حاضر و با او شريك است]).
2. امام صادق(عليه السلام) فرمودند: «رسول اللّه(صلی الله علیه و آله) فرمودند: «اِذَا رَأَيتُمُ الرَّجُلَ لَايُبَالِى مَا قَالَ وَ لَا مَا قِيلَ لَهُ فَاِنَّهُ لِغَيَّةٍ اَو شِركِ شَيطَانٍ»؛ (هنگامى كه مردى را ديديد كه باكى ندارد در آنچه مى گويد و يا آنچه به او گفته مى شود اين بواسطه ضلالت يا شركت شيطان است)».(1)
.... ادامه دارد
#مهدوی_ارفع
🆔 @mahdavi_arfae
مذمت. افراد فحاش 2⃣
3. سليم بن قيس از اميرالمؤمنين علی(عليه السلام) نقل مى كند كه: «رسول اللّه(صلی الله علیه و آله) مى فرمودند: خداوند بهشت را حرام كرده است بر هر فحّاش بى آبرو و كم شرمى كه باكى از آنچه گويد و آنچه به او گفته شود ندارد؛ زيرا اگر از حالش بازرسى كنى يا از زنا است يا از شركت شيطان. به وى عرض شد: اى رسول خدا(صلی الله علیه و آله) در ميان مردمان شركت شيطان هم هست؟ فرمود: گفتار خداى عزوجل را نخوانده اى كه به شيطان فرمود: شركت كن با ايشان در مالها و فرزندان».
همين راوى مى گويد: «مردى از فقيهى [مراد يكى از ائمه(علیهم السلام) است] سؤال كرد آيا در بين مردم كسى هست كه از آنچه درباره او گفته مى شود ناراحت نشود و باكى نداشته باشد؟ فرمود: كسى كه متعرّض مردم شود و به آنان دشنام گويد در صورتى كه مى داند كه آنها رهايش نمى كنند و تلافى مى كنند، او كسى است كه به آنچه مى گويد و يا درباره او گفته مى شود اهميت نمى دهد».
4. سماعه از امام صادق(عليه السلام) نقل مى كند كه: «رسول اللّه(صلی الله علیه و آله) فرمودند: «اِنّ مِن شَرِّ عِبَادِ اللّهِ مَنْ تَكرَهُ مُجَالَسَتُهُ لِفُحْشِهِ»؛ (از بدترين بندگان خدا كسى است كه همنشينى با او به خاطر فحش دادن او ناپسند شمرده می شود)».
5. ابى عبيده از امام صادق(عليه السلام) نقل مى كند كه فرمودند: «الْبَذَاءُ مِنَ الْجَفَاءِ وَ الْجَفَاءُ فِي النَّارِ»؛ (بدزبانى از جفاكارى است و جفاكار در آتش است).
... ادامه دارد
#مهدوی_ارفع
🆔 http://eitaa.com/mahdavi_arfae
مذمت افراد فحاش در روایات 3⃣
خدا به فرياد انسان هائى برسد كه به خاطر بددهن بودن آنها، مردم از آنها كناره گيرى مى كنند، اين گونه افراد از بدترين مردم در مكتب رسول اللّه(صلی الله علیه و آله) هستند، رسول گرامى(صلی الله علیه و آله) فرمودند: «اِنّ مِنْ شَرِّ النّاسِ مَنْ تَرَكَهُ النّاسُ اِتِّقَاءَ فُحْشِهِ»(3)؛ (از بدترين مردم كسى است كه مردم به خاطر دورى از بدزبانى او، او را ترك گويند).
در روايتى نيز از امام صادق(عليه السلام) نقل شده كه فرمودند: «در بنى اسرائيل مردى بود كه خدا را پيوسته سه سال دعا مى كرد كه خدا پسرى به او عطا كند، وقتى ديد خداوند اجابت نكرد، گفت: پروردگارا آيا من از تو دورم سخن مرا نمى شنوى يا تو نزديك من هستى و اجابت نمى كنى؟ امام صادق(عليه السلام) فرمودند: در خواب ديد كسى نزد او آمد و گفت: تو خداوند عزوجل را سه سال است با زبانى فحّاش و قلبى سركش و غير متقى و نيّتى غيرصادق مى خوانى، خود را از فحاشى دور كن و قلبت را از خداوند بترسان و نيت خود را نيكو گردان. حضرت فرمودند: چنين كرد و خداوند دعاى او را مستجاب كرد و فرزند پسرى به او عنايت كرد».(۴)
🆔 http://eitaa.com/mahdavi_arfae
مذمت افراد فحاش در روایات 4⃣
قرآن مى فرمايد: «اى اهل ايمان هرگز نبايد قومى، قوم ديگر را مسخره و استهزاء نمايند، شايد آن قومى كه مسخره مى كنيد بهترين مؤمنان باشند و نيز بين زنان باايمان، قومى قوم ديگر را مسخره نكند، چه بسا آنها بهترين زنانند و هرگز عيب جوئى از همدينان خود نكنيد و با نام و لقب هاى زشت همديگر را نخوانيد كه بعد از ايمان آوردن نام فسق [بر مؤمن نهادن] زشت است و كسى كه توبه نكند ستمكار است».(۵)
آيا ما همان گونه ايم كه قرآن مى خواهد؟ من نمى دانم بعضى چه لذتى مى برند كه براى خنداندن چند نفر هر نسبتى و هر لقب زشتى هست به افراد مى دهند، هر عيبى كه در ظاهر اندام آنها است با لحنى زشت براى مسخره كردن آن مؤمن مى گويند، هر خصلتى را مثل قدكوتاهى، قدبلندى، بى موئى، چاقى، لاغرى همه را با حالتى زشت براى كوچك كردن او مى گويند، آيا اين روش را خداوند به ما توصيه كرد؟ آيا اين اعمال مورد رضایت رسول الله(صلی الله علیه و آله) و ائمه اطهار(علیهم السلام) است؟ باشد تا روز جزاء روشن شود و هر كس ببيند چه كسى مسخره است، مسخره شونده در اين دنيا یا مسخره كننده در آن دنيا.
خداوند در زمره صفات منافقين و گم گشتگان از راه حقيقت مى فرماید: «عُتُلٍّ بَعدَ ذَلِكَ زَنِيمٍ»(۶)؛ (با اين همه[عيب باز] بدگوى و خشن بى اصل و نسبند). در روايتى از رسول گرامى در ذيل اين آیه آمده كه: «هُوَ الفَاحِشُ اللَّئِيمُ»(۷)؛ (مراد، فحش دهنده پَست است).(۸)
🆔 http://eitaa.com/mahdavi_arfae
پی نوشت:
(1). «لِغَيّةٍ» لام براى ملكيت مجازيه است كه بر سر «غَيّة» به كسر و فتح اول و فتح ياء مشدّده بمعنى ضلالت و گمراهى است آمده است. گفته مى شود او ولد غيّه است؛ يعنى فرزند زنا است «الغيى» مثل «الغِنى»: پست و ساقط از اعتبار (الكافي، كلينى، محمد بن يعقوب بن اسحاق، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر و آخوندى، محمد، دار الكتب الإسلامية، تهران، 1407 قمری، چاپ: چهارم، ج 2، ص 323، باب (البذاء).
(2). كشف الغمة في معرفة الأئمة( ط- القديمة)، اربلى، على بن عيسى، محقق / مصحح: رسولى محلاتى، هاشم، بنى هاشمى، تبريز، 1381 قمری، چاپ: اول، ج 2، ص 121،( و أما عمره)؛ بحار الأنوار، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، محقق / مصحح: جمعى از محققان، دار إحياء التراث العربي، بيروت، 1403 قمری، چاپ: دوم، ج 75، ص 185، باب 22 (وصايا الباقر ع).
(3). كنز العمال في سنن الأقوال و الأفعال، متقي هندي، علاء الدين علي بن حسام الدين، محقق: بكري حياني - صفوة السقا، مؤسسة الرسالة، بيروت، 1401 قمری / 1981 میلادی، الطبعة الخامسة، ج 3، ص 597، ح 8082.
(4). «سِنْد» به كسر اول و سكون دوم... شهرى بين شهرهاى هند و كرمان و سجستان، گفته اند «سند» و «هند» دو برادر از فرزندان «بوتير بن يقطين بن حام بن نوح» بوده، به يك فرد از اهل آنجا «سِنْدى» گفته مى شود و جمع آن «سِنْد» است مثل زِنجى و زِنج (معجم البلدان، حموى، شهاب الدين ابو عبد الله ياقوت بن عبد الله، بيروت، دار صادر، 1995 میلادی، الطبعه: الثانية، ج 3، ص 267، (السند)) شبيه به اين را در مراصد الإطلاع علي أسماء الأمكنة و البقاع، ابن عبد الحق بغدادى، صفى الدين عبد المومن، محقق / مصحح: بجاوى، على محمد، دار الجيل، بيروت، 1412 قمری، چاپ: اول، ج 2، ص 746، (السند) مختصرتر آورده است.
(۵). الكافي، همان، ص 324، باب (البذاء)؛ وسائل الشيعة، شيخ حر عاملى، محمد بن حسن، محقق / مصحح: مؤسسة آل البيت(ع)، مؤسسة آل البيت(ع)، قم، 1409 قمری، چاپ: اول، ج 16، ص 36، باب 73 (تحريم القذف حتى للمشرك مع عدم الاطلاع).
🆔 http://eitaa.com/mahdavi_arfae