eitaa logo
مهدوی ارفع
50.8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
166 فایل
🔰کانال رسمی استاد مهدوی ارفع راه های ارتباطی؛ 🔹سوالات متداول👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/4133356522Cec3ea8cd99 🔹انتقادات و پیشنهادات👇🏻 https://daigo.ir/secret/6693496851 [ مولایِ ما نمونهٔ دیگر نداشته است إعجاز خِلقت است و برابر نداشته است ] ‌
مشاهده در ایتا
دانلود
برنامه شنبه ساعت ۱۹ همراه با افطاری ساده ،خ ایستگاه،ک۷،بن بست اول،پلاک۳۱ ، مهدیه نهج البلاغه ایها @mahdavi_arfae
گمان میکنیم قرنهاحاضر بوده ایم‌،پای استغاثه و ندبه قرنها لحظاتی بارانی را سپری کرده ایم اما اینست،قرنهاست ✳کجایی ،بهانه اشک ، استغاثه و عاشقی ؟؟ تاسیس مسجد مقدس جمکران
حمیدرضا مهدوی ارفع: ⃣ امام صادق علیه السلام: اللیله فاطمه و القدر الله فمن عرف فاطمه فقد ادرک لیله القدر 2⃣ در زیارت نامه بی بی: المعروفه بالقدر المجهوله بالقبر 3⃣ پیامبر : فاطمه بضعه منی پس با شناخت پیامبر می توان بتلا رفت چون فاطمه ای که گوشه ای از وجود نبی است تمام حقیقت لیله القدر است ببین خود نبی چیست؟ 4⃣ اما عجیب و شگفت انگیز جمله امام راحلی است که امشب سالگرد رحلت اوست: اگر فاطمه زهرا مرد بود، قطعا جای رسول الله بود
حمیدرضا مهدوی ارفع: ⃣ شاید ریشه مطلب حضرت امام حدیث لولاک باشد که لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتُک و لولا فاطمه لما خلقتکما
📈✍آداب شب قدر شباهت زیادی به آداب زیارت دارد. عصاره آداب زیارت است.این طهارت سه مرحله دارد. ۱-طهارت -غسل است. ۲-طهارت باطن که از سوءظن پاک شود. ۳-طهارت باطن-اینکه انسان پاک شود از کینه،حسد،غرور،تکبرواز توجه به غیرخدا اگر دقت کنیم آداب طهارت از مرحله پایین هر چه به مرحله بالامی رود از توان ما خارج میشود اینکه من غسل کنم ولباس نو بپوشم کاملاًدست من است. اینکه ذهن خودم را پاک کنم وامید به امام داشته باشم بخش زیادی در اختیارمن است اما اینکه قلبم را از همه غیر خدا خالی کنم یک بخش کوچکی از آن در اختیار من است.بخش عظیمی از آن در اختیار من نیست.یعنی من به خودی خود بتوانم قلبم را از هر چه غیر خداست خالی کنم. پس باید کرد برای اینکه از خدا مدد بگیریم و قلب پاک شود چرا ؟ چون اگر قلب از آلودگی پاک نشود. بین این قلب وحقیقت زیارت شونده ارتباط برقرار نمی شود. اینکه در اذن دخول می خوانیم که آنها حی هستند پس می شنوند کلام ما را وسلام ما را جواب می دهند. ولی ما به دلیل حجابها نمی شنویم. ✳️ابتدا باید قلب آلوده را پر از امید به خداکرد 🖋خطبه ۴۵ نهج البلاغه: ستایش خداوندی راسزاست که کسی از رحمت اوناامید نگردد،وازنعمت های فراوان او بیرون نتوان رفت،خداوندی که از آمرزش اوهیچ گناه کاری ناامیدنگردد،واز پرستش اونباید سرپیچی کرد.خدایی که رحمتش قطع نمی گرددونعمتهای او پایان نمی پذیرد. ✳️دومین کار است.خدا امید را می دهد که بنده ها رو به درگاهش بیاورند شب قدر فرصت فوق العاده ای است برای توبه ولی توبه کار هر کسی نیست. 🖋حکمت ۴۱۷: شخصی درحضور امام علیه السلام بدون توجه لازم گفت:استغفرالله،امام فرمود:مادرت برتو بگرید.میدانی معنای استغفار چیست؟ استغفار درجه والامقامان است ودارای شش معنا است: (به ادامه خطبه رجوع شود) اینکه خیلی سخت است.این استغفار از عهده ما خارج است. خداوند می فرماید: من به تو محبتی می دهم که سخت ترین چیزها را پاک می کند.وآن محبت علی بن ابیطالب علیه السلام است.به دل مراجعه کن اگر در دلت محبت امیرالمومنین علیه السلام است.این سرمایه عظیمی است وبا محبت علی علیه السلام بیدار شو!به شرط اینکه از آن استفاده کنی وبا گناه به خودت ضرر نزنی وزشت است فردای قیامت بجای سربلندی برای امامم سرافکندگی بیاورم. ( بیانات استادمهدوی ارفع شب ۱۹ رمضان ۹۵) @mahdavi_arfae
📚 بررسی شبهات مربوط به زنان در نهج البلاغه (۲) 💯 سخنران : استاد مهدوی ارفع 💠 اصفهان ، غدیریه 🗓سه شنبه #۸خرداد۹۷، رمضان المبارک 🆔 @mahdavi_arfae
4_5807729699060712880.mp3
21.03M
🔻 🔉 بررسی (۲) 🔹 استاد اصفهان ، غدیریه 🗓سه شنبه #۸خرداد۹۷، رمضان المبارک 🆔 @mahdavi_arfae
🌑حقیقت عدل اگرچه زخم سرش راتمام مي ديدند ولي ز زخم عميق دلش نپرسيدند كسي نخواست بپرسد چرا سرش بشكافت اگر چه مردم بي درد كوفه مي ديدند شبي نخفت از غم جهالت خلق ولي تمامي آنان ز جهل خوابيدند بهار عمر شد خزان و گل نشدند دوباره در ره او خار فتنه پاشيدند نرفت رنگ سياهي بُرون از آن دل ها ز داغ سُرخ گر سياه  پوشيدند بـه غير اهل ولايت، هنوز هم آنان اسير وسوسه و اهل شك و تريدند چون شب قدر خدا كه اين مردم ز قدر و منزلتش نكته اي نفهميدند حقيقت عدل است وتا ابد زنده است ولی تمامی آنان ز جهل خوابیدند خدا گواست كه در كربلا همين مردم شکوفه های را به نيزه ها چيدند چه روزگار غريبي بود كه بعد از او به اشك زينب او اهل كوفه خنديدند دلم گرفته «وفایی»بیا که گریه کنیم به احترام غمی که به شیعه بخشیدند ▪️ @mahdavi_arfae 🍃▪️🍃▪️🍃▪️🍃▪️🍃▪️🍃▪️🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
! رسم خوبی است که شبهای قدر حضوری، تلفنی یا پیامکی از هم حلالیت می طلبیم. اما من چون بار مظالمم زیاد است عمومی حلالیت می طلبم. @mahdavi_arfae
🔳🏴 🔳 🏴▪ 🔳 #سحر_نوزدهم ... بی پدری درد بدیست ؛ دم زینب شده بازم : مکن ای صبح طلوع ... 🔳 🏴▪ 🔳🏴 🔳 @mahdavi_arfae
🌹▪️🌹▪️🌹▪️🌹▪️🌹▪️🌹▪️ 🚨همه باید وصیت‌نامه امام را مطالعه کنند 🔻رهبر انقلاب۷۷/۳/۱۴: ، میثاق همیشگی امام با امّت است. همه باید این کلمات را درست بفهمیم و بر آن تدبّر کنیم، تا راه امام را اشتباه نکنیم. ⚠️کسانی که دم از امام میزنند، اما حاضر نیستند فکر امام و راه امام را بپذیرند و به آن تن بدهند، اشتباه میکنند. @mahdavi_arfae 🌹▪️🌹▪️🌹▪️🌹▪️🌹▪️🌹▪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهدوی ارفع
بسم الله الرحمن الرحیم #فرهنگ_عبودیت ۲ #قسمت_اول در روایات راهی به ما آموخته شده برای اینکه از فر
بسم الله الرحمن الرحیم فرهنگ عبودیت ۲ قرارما این است که اگر خداتوفیق بدهد وعنایت بشودوسعادت داشته باشیم ماه مبارک رمضان درکنارقران بلکه ذیل قران و بعد از قران با این کتاب که شرح وتفسیر قران است یعنی شریف یک دوره خودرابدانیم وتمرین کنیم که باخدا چگونه رفتار کنیم وارتباط بگیریم. 💠این رابطه ما باخدا این فرهنگ عبودیت چه ابعادی دارد، درهمان خطبه اول امیرالمومنین"علیهم السلام"ارکان وابعادآن را بیان فرمودند: 1⃣اول معرفت ، معرفت راکه به اوج برسانیم میشود2⃣ تسلیم،یعنی قلبت می گویدآن خدایی که اثبات کردی هست 3⃣تصدیق اگربه اوج برسدبه 4⃣توحیدمیرسیم که جز خدا هیچ کس موثر نیست، توحیدکه به کمال برسدخودت رابرای خدا 5⃣خالص میکنی،اگر غیرخدا کسی موثر نیست چرابرای غیرخدا کار کنیم ؟ و اگر اخلاص به نهایت برسد به اوج می رسی که خدا را باهیچ صفتی نمیشود توصیف کرداین یک نگاه بود. امادرنهج البلاغه مباحث خیلی جالب دیگری برای پیدا کردن خداوارتباط انسان با خدا وجوددارد. یکی درخطبه۱۶۳است.اگردقت کرده باشیددرخطبه اول که از بند دوم ارکان و ابعاد فرهنگ بندگی را الهام گرفتیم ابتدای آن طبقِ ادبِ خطبه خواندن که حمدوثنای الهی است.در این خطبه هم امیرالمومنین"علیهم السلام" با حمد شروع فرمودند: الحمدلله خالق العباد،وساطح المهاد،ومسیل الوهاد،ومخصب النجاد.... «سپاس خداوندی را سزاست که آفریننده بندگان.وگستراننده زمین،وجاری کننده آب درزمین های پست،ورویاننده گیاه در کوههاوتپه های بلندمی باشد..... » ✳️می فرماید: یکی ازابتدایی ترین راهها مشاهده خدادرمخلوقاتش است.طبیعت را نگاه کن ببین چه صنعی به خرج داده، خدا را با آثارش بشناس این کلاس اول است.که ما چاره ای نداریم اول بایدکلاس اول را طی کنیم . در کل این مسیر وکل زندگی ما یادمان باشد "اساساً هدف از خلقت عبدشدن است" (وما خلقت الجن والانس الالیعبدون) ✨نه اینکه خدا را بندگی کنیم برای اینکه عبد شویم، همین جا فرق فهم گذشته ما با از این به بعد ماست وقتی ما می گوییم خدا فرموده:من جن وانس را خلق نکردم مگر اینکه عبادت کنند،درمقابل ممکن است گفته شود مگر خدانیازدارد به عبادت ما؟ همه اشکالات ازهمین جاشروع میشود،چون نگفتیم که لیعبدون یعنی عبدبشوم.دائم گفتیم نمازبخوان،روزه بگیر مگرفرموده لیصلون،لیصومون،نه فعل مضارع آمده دائما"عبودیت"داشته باشیم. وقتی می گوییم عبداِشکال بعدی پیش می آید اینکه ممکن است گفته شودعبد که خیلی ذلت است،خدادوست داردبنده هاذلیل باشند. دراینجا می رسیم به اینکه اقسام عبد چیست؟عبودیت یعنی بندگی ، یک وقت بندگی ابوسفیان است،یک وقت بندگی هوس است،یک وقت بندگی خداست.باید دیداین لفظ همه جا یک معنی دارد یا نه لفظ مشترک است، عبدابوسفیان،عبدمقام،عبدخداسه تا لفظ مشترک است ولی سه تا معنی کاملا متفاوت دارد مثلا در فارسی باز دوتا معنی دارد باز بودن و باز پرنده ی شکاری این لفظ عبد مشترک است معنی آن چیست؟ ✳️بسته به اینکه عبد چه کسی باشد معنی آن فرق میکند اصلا عبودیت بدون مضاف الیه معنی ندارد عبد کی؟ عبد در دو حالت است یا غیر خدا یا خدا بندگی هدف خلقت است اما بندگی کی؟ بندگی چی؟ ✨اگر باشد ذلت است اسارت است کسی که عبد مال است دائم چشمش به دست مردم است همیشه پیش مردم خفیف و خوار است عبد مقام در یک انتخابات تهمت و دروغ و کذب همه را میگوید تا به مقام برسد چقدر خوار است عبد مقام است. عبد خدا بودن هم یک ذلت است باز این ذلت با آن ذلت لفظ مشترک است این ذلت در مقابل غیر خدا است که انسان را از انسانیت ساقط میکند. ▪️ سعدی میگوید در یک مسجد دیدم ملا دارد درس میدهد همه جور بچه ای هم هست فقیر متوسط و پولدار زنگ تفریح شدبه بچه هاگفت بروید خوراکی بخورید گوشه ی مسجد فرزند یک ثروتمندوفرزندیک درویش کنار هم نشستندفرزند درویش نون خالی داشت و فرزند ثروتمند نون و حلوا داشت این فرزنددرویش به فرزند پولدار التماس میکردیک لقمه بده اون میگفت به شرطی میدهم که صدای سگ دربیاوری و هر بار لقمه میخواست صدای سگ درمی آورد این ذلت است اسیر شکم بود.این ذلت حقیقی است یعنی انسان را از انسانیت می اندازدمیشود سگ این ذلت چیست؟ ✳️این ذلت در عربی ذل،ّ یذلُ ،ذِلّت ،یک معنی آن سقوط در مقام انسانیت در فارسی هم میگویند فقیر شو پست شو یک ذلت هم به معنی رام شدن است. درنامه ۳۱بند ۲نفست را ذلیل کن یعنی رام کن مولا علی علیه السلام به امام حسن علیه السلام میفرمایند:نفس و قلب تو حالات مختلف دارد در هر حالتی چگونه کنترلش کن هر حالی دست داد نسخه ی آن چیست ؟ ادامه دارد.... @mahdavi_arfae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهدوی ارفع
برنامه سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ۲۱ماه مبارک ساعت۲۲ ▪️نکا ، خیابان انقلاب ، روبروی ایران خودرو، کوچه نیایش ، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) ساعت ۲۳:۳۰ مصلی بزرگ بابل ▪️هیات یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها ۲۳ماه مبارک ساعت ۱۰:۴۵ ▪️قائمشهر خ ساری خ شهید بلباسی مسجد امیرالمومنین(ع) ساعت ۲۳:۴۵ ▪️بابل . چهار راه گلشن . مسجد مقدس محدثین @mahdavi_arfae
.... شب شهادت مردی است که همه دردهای دردمندان را درد خود می دانست شب شهادت بابایی است که همه یتیمان و فقیران را فرزند خود می دانست شب شهادت مظلومی است که به آه بچه یتیم و فقیر و مسکین تنها نمی سوخت؛ بلکه اقدام می کرد. آری! علی علی گفتن هنر نیست، علی گونه زیستن هنر است. و اما من و تو ای خواهر و برادر من و تو ای مدعیان تشیع و محبت و پیروی علی من و تو ای عزیز چگونه ادعا کنیم مبلغ کتاب و مرام علی هستیم و در شب شهادتش ، از مرام یتیم نوازی و دستگیری محرومانش بی بهره باشیم؟ از امشب با پدر اسمانی خود عهد می بندیم ظرفیت بزرگ نهج البلاغه ایها را علاوه بر رفع فقر فکری و فرهنگی مردم به رفع نیاز مادی محرومین نیز اهتمام جدی کنیم. برای اغاز این اقدام خداپسندانه قصد داریم برای کودکی محروم به نام شریف و خانواده اش که بی سرپناه اند، در ساخت یک خانه مشارکت کنیم تا کنون مبالغی جمع شده و حداقل ۳. میلیون تومان کم داریم. از این به بعد هر حداقل ماهیانه ۱۰ هزار تومان تومان به عشق مولا به عشق مولا بسم الله شماره حساب ۰۱۰۲۶۵۱۱۸۶۰۰۰ بانک ملی تهران شعبه صبا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۲۱۵۴۲۱۸۰۲ حتما فیش واریزی را ارسال بفرمایید
مهدوی ارفع
آقای مظلوم ما رنگ به رخساره ندارد. دیگر کوچه های بی وفای کوفه آن عابر مهربان را نخواهند دید.   علی امشب در «فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ»خواهد بود و فردا وفردا و فرداها مردمان کلامش را مرور خواهند کرد که فرمود: «فردا به ياد روزهايى زندگى من مى افتيد و رازهاى درون من برايتان آشكار خواهد شد. آنگاه كه من از ميان شما بروم و ديگرى جاى مرا بگيرد، مرا خواهيد شناخت» «آن روز که مرا از دست دادید ، و نگرانی ها و مشکلات بر شما باریدن گرفت ، بسیاری از پرشس کنندگان به حیرت فرورفته میگویند : ؟» 🖋نهج البلاغه، خطبه۱۴۹، ۹۳ @mahdavi_arfae
🏴▪️▪️🏴 ▪️ ▪️باوضـو آمد به قصدِ ليله الفَرقَت ، علي... ▪️ابن ملجم لعنت الله ، درشبِ احياء چه قرآني گشود... #علي_مع_القرآن_و_القرآن_مع_علي 🏴 شهادت مولای متّقیان، امیرمؤمنان(علیه السلام) بر بقیت الله الأعظم و دوستداران آن حضرت تسلیت باد... 🆔 @mahdavi_arfae
🏴🌹🏴🌹🏴🌹🏴🌹🏴🌹🏴🌹 عن عبدالله بن عمر قال:« سمعت رسول الله(صلی الله علیه وآله ) و سئل بأیِّ لُغة خاطبک ربک لیلة المعراج؟ قال: خاطبنی بلغة علی بن أبی طالب(علیه السلام ) فألهمنی أن قلت: یا رب أنت خاطبتنی أم علی(علیه السلام)؟ قال: یا أحمد؛ أنا شی ء لا کالأشیاء لا أقاس بالناس ولا أوصف بالشبهات بالأشیاء، خلقتک من نوری و خلقت علیاً(علیه السلام) من نورک، فاطلعت علی سرائر قلبک فلم أجد إلی قلبک أحب إلیک من علی بن أبی طالب(علیه السلام ) فخاطبتک بلسانه کیما تطمئن قلبک عبدالله بن عمر می گوید به پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) عرض کردم: یا رسول الله! خداوند در شب معراج به چه لغت و زبانی با شما حرف می زد؟ فرمودند: خداوند مرا با صدای علی(علیه السلام) مخاطب قرار می داد، پس خداوند خود مرا الهام کرد که پرسیدم: پروردگارا! من با تو حرف می زنم یا با علی؟! در اینجا خداوند متعال فرمود: ای احمد! من با هیچ چیزی قیاس نشوم و با چیزهای شبیه اشیاء هم وصف نمی شوم. تو را از نور خودم خلق کردم و علی(علیه السلام) را از نور تو، و می دانم که تو چقدر علی(علیه السلام ) را دوست می داری و محبوب قلبت می باشد پس با صدای علی(علیه السلام) با تو حرف زدم تا قلبت آرامش پیدا کند. 🖋 ارشاد القلوب إلی الصواب، ج 2، ص 233 پ.ن: ... @mahdavi_arfae 🏴🌹🏴🌹🏴🌹🏴🌹🏴🌹🏴🌹