eitaa logo
مهدوی ارفع
51هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
166 فایل
🔰کانال رسمی استاد مهدوی ارفع راه های ارتباطی؛ 🔹سوالات متداول👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/4133356522Cec3ea8cd99 🔹انتقادات و پیشنهادات👇🏻 https://daigo.ir/secret/6693496851 {بی حَرم نیست... کسی کہٖ حَرمش سینهٔ ماست} ‌
مشاهده در ایتا
دانلود
مهدوی ارفع
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ 🌙سحر بیست و دوم ✍ سحر بیست و دوم... اولین سحر بدون علی است. و قلب زمین، برای هضم نداشتَنَش، در انقباضی سخت، درگیر شده است. ❄️دیروز...آئینه ی خدا روی زمین، ترک خورده است... و دیگر هیــچ کس نیست، که چهره کاملی از خدا را، برایمان رونمايي کند. ❄️زمیــن؛ بی علی، فقیرترین مخلوق خداست. بیچاره زمیـ🌎ــن! من مانده ام، دردهای عظیمی را که به خود دیده است...چگونه او را از گردش روزمره اش، باز نداشته است؟ ✨همه درد زمین یک سو... فــراقِ علــی... یک سو... و انتظار هزار ساله پسر علی، از سوی دیگر، سرگیجه به جانش انداخته است. و من... در این درد زمین، همیشه، با او شریک بوده ام. ❄️آخرین لیلةالقدر در پیش است. و من، برای تسکین همه دردهای اهل زمین، قنـــوت می گیرم. اما... عظیم ترین غصه اش، همان آینه ترک خورده ایست، که باید ترمیم شود. ❄️تا زمیــن، "پسر علی" را رو نکند. هیچ آينه ای، توان ترسیم چهره خدا را، نخواهد داشت. ❄️باید برای عظیم ترین درد اهل زمین، دعا کنیم. برای ثروتـی که داریــم، اما دستمان به او نمی رسد. ❄️باید تقدیرات زمین را، با دستان رو به آسمانمان عوض کنیم. زمین، با پسر علی، دیگر فقیرترین مخلوق خدا، نخواهد بود! 💠برای غربت پسر علی، دعا کنیم.... ▪️ @mahdavi_arfae
دلم تنگ است و دلتنگ اند دلتنگان و دل‌ریشان شب قدر است،  لبخندی بزن مولای درویشان ✨یاعلی✨ «دانا کسی است که خود را بشناسد» اگر کسی قدر خود را نشناسد ، نمی داند خود را به چه ، به که بفروشد . بهای انسان چیست و قدرش کجاست ؟ انسان‌کامل مولی الموحدین میفرمایند‌:« چه بد تجارتی که دنیا را بهای جان خود بدانی» ارزش آدمی فوق تصوراست . که ظرفیت درک شب قدر به او داده شده . خدای متعالی درتوصیف شب قدر میفرماید«وما ادرئک مالیلة القدر» تو چه می دانی شب قدر چیست ؟ اگر انسان قدر و ظرفیت شب قدر را نداشت ،میفرمود «تو نمی توانی شب قدر را درک کنی» پس شب قدر است تا ظرفیت درک شب قدر را درخود ایجاد کنیم . گرچه فاصله داریم تا درک این عظمت اما با تدبر ، تفکر ، استغاثه محقق خواهد شد ،«لایدرک بالجد » ، بدانیم و‌هوشیار باشیم که این گوهرنایاب به سستی و غفلت به کس ندهند . و رمز این قدر است فاطمه سلام الله علیها . امشب شب قدر توست بشتاب قدر شب قدر خویش دریاب @mahdavi_arfae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرحوم إبن فهد حلی که از اعاظم فقهاء و عرفای شیعه است..در کتاب گرانسنگ عدة الداعی..حدیثی قابل تأمل دارد..که تدبر در این حدیث شریف نوید بخش إحیای عرشی ترین شب سال است...خدای متعال به موسای کلیم فرمود: حال که به سمت فرعون می روی..أخبره..به او خبر بده که من خدا به سوی عفو و مغفرة شتابان تر هستم تا به سمت غضب و عقوبة... إنی إلی العفو والمغفرة أسرع منی الی الغضب و العقوبة... @mahdavi_arfae
🍃🌸 #یا_ایّها_العزیز ای کاش می شد با تو قرآن سر بگيرم... در آسمانیّ نگاهت پَر بگيرم ای کاش می شد امشب ای قرآن ناطق دست شما را جای قرآن سر بگيرم... اللّٰھـُم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَج 🆔 @mahdavi_arfae
جهت دریافت صوت سخنرانی شب های قدر به کانال آثار مراجعه نمایید .👇👇 @Asaremahdavi_arfae
🔻چگونه میتوان امتی را فریب داد که به عشق پیامبر،پیامبر بکشند؟ @mahdavi_arfae
🍀 علی علیه السلام : صَوَابُ الرَّأْيِ بِالدُّوَلِ يُقْبِلُ بِإِقْبَالِهَا وَ يَذْهَبُ بِذَهَابِهَا روز انتقام گرفتن از ظالمان سخت تر از ستمكاری بر مظلوم است. 📚 ، ۳۳۹ •┈••🌿🌹🌿✾🌿🌹🌿••┈•
يا اميرالمومنين! ۱۴ قرن پیش فزت و رب الكعبه گفتي و عالم یتیم شد و حالا ما در کوچه پس کوچه های غیبت با دعاي اللهم عجل لولیک الفرج آواره ی پسرت، پدر امت آخرالزمان هستيم... "اللهم عجل لوليك الفرج"
مهدوی ارفع
بسم الله الرحمن الرحیم فرهنگ عبودیت ۲ #قسمت_دوم
بسم الله الرحمن الرحیم فرهنگ عبودیت۲ اگرکسی مسیرعبودیت راطی کردوتوانست نفس خودرا که مزاحم که عبودیت است.بجای اینکه نابودکندرام کندودر اختیار بگیرد"آزاد"میشود. وقتی آزادشد به قول حافظ: "من از آن روزی که دربند توام آزادم" لذاکسی که بنده خدانیست همه وجودش "اسارت"است. مانندسرگذشت بشرحافی، روزی امام کاظم"علیه السلام"از کنار خانه اش رد میشدند صدای سازوآواز می آمدبیرون امام کاظم"علیه السلام"با نگاه تربیتی فرمودند:صاحب این خانه عبداست یا آزاد است؟کنیز متوجه نشدامام چه می فرمایند، گفت نه دهها کنیز وغلام دارد آزاد است. امام کاظم " علیه السلام " فرمودند:اگر عبد بود که این کارها را نمی کرد. این سخن به بشرحافی رسید،سریع پا برهنه دوید دنبال امام کاظم"علیه السلام"به برکت آن روز تا آخر عمر پا برهنه راه می رفت و به بشرحافی (پابرهنه)معروف شداگر عبد بود این کارها را نمی کرد. چراما گناه می کنیم؟چون آزادیم!از چه کسی؟ ازخدا،پس اسیریم،نسبت به چه چیز؟به نفس،هر چقدر عبدخدا شدیم ازنفس آزادمی شویم. هرچقدرعبدنفس شدیم ازخدافرار میکنیم هر چقدرآزادی حقیقی پیداکنیم، این ثمره بندگی است که به سمت ربوبیت حرکت میکنیم.یعنی چه؟درقرآن کریم به حضرت عیسی می فرماید: "اذ تخلق کهیئت طیر" تو خلق می کردی از گل شبیه پرنده "فتنفخ فیهافتکون طیراُ"البته به اذن من خلق کردی. مگر خلق کردن، شان خدا نیست،پس چرا یک عبد خلق میکند،رزق می دهدو واسطه رزق میشود،واسطه خلق میشود،شفا می دهد،مرده زنده می کند.حضرت عیسی" علیه السلام"نمی گوید من زنده می کردم،خدا می فرماید تو زنده می کروی به اذن من،حالا که از خودت آزاد شدی، عبد من شدی،اینقدر به من نزدیک شدی که شئونی از ربوبیت من به توهم رسیدبه اذن من،من خلق می کنم تو هم خلق می کنی،من شفا می دهم،تو هم شفا می دهی،من زنده می کنم توهم زنده می کنی."ربوبیت سِرعبودیت است" اگر کسی عبدخداشدازعبودیت به ربوبیت می رسد.اما اگر عبد غیر خدا شد.اسیر نفس،ممکن است عارفی بوده وربوبیتی داشته،اماهمه چیزاز دست رفت و دنبال کرامت وشهرت افتاد این دیگر بدبخت شد. ببینید مسیر عبودیت چقدرعجیب است اول می گویدعبدشو،می گوید این خفت است. می فرماید : نه خفت نیست بعد میشوی جلوه ای از جلوات ربوبیت خدا این حدیث را حضرت امام(ره) درآثارعرفانی شان خیلی استفاده کردند وفوق العاده برای ماه رمضان ارزش دارد.فرمود: العبودیت جوهرت(گوهری است)کنه ها(ذات ونهایت آن)الربوبیت ادامه دارد @mahdavi_arfae
🔸جلسه ویژه فعالین فرهنگی و اعضای نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی 🔸با حضور حجت الاسلام #مهدوی_ارفع 🔹زمان: شنبه ۱۹ خرداد لغایت پنج شنبه ۲۴ خرداد 🕑👈🕞 از ساعت 14 الی 15:30 🔹مکان: #شهرکرد ، خیابان شریعتی ، سالن سازمان تبلیغات اسلامی (جنب مصلی) 🆔 @mahdavi_arfae
🔸شرمندگی گناهکار وعُجب و خودپسندی نماز شب خوان @mahdavi_arfae
آثار مهدوی ارفع: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۲۱۵۴۲۱۸۰۲ شماره حساب ۰۱۰۲۶۵۱۱۸۶۰۰۰ بانک ملی شعبه باغ صبا، تهران
از نسیم سحری روح به جانم دادند چشمی از خون جگر اشک فشانم دادند تا شدم هم نفس محفل رندان سحر لذت زمزمه و آه و فغانم دادند باورم نیست که با این همه عصیان و قصور ره به مهمانی ماه رمضانم دادند @mahdavi_arfae
مهدوی ارفع
📺کلیپ تصویری: #جهل_درد_علی_علیه_السلام #حجت الاسلام_مهدوی_ارفع @Asaremahdavi_arfae
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠 💠⚜ 💠 📢 علی (علیه السلام) هزار و چهارصد ساله که رفته است و مدعیان محبتش هم هنوز نمی خواهند بفهمند که مشکل «علی» با ما 👇 ما بود نسبت به «علی» ‼️ 🚼 تربیت مون رو دادیم به مشرکین‼️ ❌ 📚 فرهنگ مون رو دادیم به مشرکین ‼️ ❌ 💵 اقتصاد را دادیم به مشرکین ‼️ ❌ به «علی» که رسیدیم گفتیم علی که علمی نداشت❗️ فقط جون میده برای : 👏 کف زدنِ شب میلادشون و 🏴 سینه زدنِ شب شهادت شون ☝️چیکار کردی حالا امشب بجای اینکه اومدی روضه بخونی درد زیاد کردی ⁉️ یه شب هم تو درد بکِش آخه❗️ 👈 چیه الکی از خودمون راضی هستیم ⁉️ با اون عظمتش ، در مقدمه ؛ بعد از اینکه داستان آشنایی خودش رو با بیان می کنن ، میگن من و همه هم قطاران روحانی ام : ☝️ باید اعتراف کنیم که با بیگانه ایم ❗️ 💭 دنیای فکری که برای خود ساختیم کاملاً بیگانه با نهج البلاغه است❗️ بعد شهید مطهری می گن : 📖 👈این کتاب در بین شیعیان و دوستان امیرالمؤمنین و است ‼️ ✨ همانگونه که خودِ غریب است ... 🔹استاد مهدوی ارفع 🎤 سخنرانی شب قدر 🌙 رمضان المبارک ۱۴۳۹ 🗓خرداد۱۳۹۷ 🚩هیأت یافاطمه الزهرا، بابل 🆔 @mahdavi_arfae
مهدوی ارفع
#شهید_نهج_البلاغه_ای 💠به مناسبت دوم خرداد ماه گرامیداشت سی و ششمین سالگرد آسمانی شدن علمدار فتح خرم
✨✨✨✨✨✨✨ ⃣ 🌷شهید را از زبان شهید بشناسیم🌷 🌷شهید(مدافع حرم) در کتاب آورده است که اواخر سال 59 بود که از سپاه همدان پیغام رسید ، آقای همدانی ، هرچه سریع تر به همدان بیا ، کار مهمی با شما داریم. 🔺برای شرکت در مراسم معارفه ی فرمانده جدید سپاه استان... ...حوالی عصر به همدان برگشتم.نماز را به امامت حجت الاسلام جوادی اقامه کردیم. بعد شورای فرماندهی سپاه استان با شش عضو باقی مانده اش تشکیل جلسه داد و قرار شد همان شب برادر بروجردی بیاید و رسما فرمانده جدید سپاه استان را معرفی کند. 🌷حضار جلسه آقایان: محمد نوری مسول واحد اطلاعات سپاه، سعید فرجیان زاده مسول واحد پرسنلی سپاه استان، حاج محمود نیکومنظر ، اسماعیل فدایی، مسول واحد روابط عمومی سپاه استان، حاج محمود سماوات ، مسول واحد امور مالی و واحد تدارکات و حجت الاسلام محمد جوادی، مسول دفتر نمایندگی حضرت امام (ره) در استان همدان بودند. این شش نفر باقی مانده ی آن شورای فرماندهی 9نفره بودند که سه نفرشان: طایفه نوروزی،قشمی و ترابی ، روز اول جنگ در پاسگاه تیله کوه توسط دشمن به اسارت گرفته شدند... استان حدود یکساعت بعد از نماز مغرب و عشاء بود که این ها از کرمانشاه به همدان رسیدند و آمدند به سپاه استان. حین استقبال و دیده بوسی با آقای بروجردی ،دیدیم که در معیت ایشان، آمده. 📚کتاب مهتاب خین_بخش 5_صفحه 135 🌷 @mahdavi_arfae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهدوی ارفع
بسم الله الرحمن الرحیم فرهنگ عبودیت۲
بسم الله الرحمن الرحیم فرهنگ عبودیت ۲ قسمت ۴ آقای بهجت ظاهرشان العبد میدیدیم اما تصرف میکردند در عالم کون و مکان به اذن الله به اذن الله عبدی بود که ربوبیت به ایشان داده شده بود به یک معنا العبودیة گوهریست که کنه ذاتش ربوبیت است این نتیجه ی باطنش است و برعکس اگر کسی بنده ی غیر خدا شد تمام عالم در او تصرف میکنندو اسیر همه ی عالم است این مسیر عبودیت است اینها را گفتیم تازه اول کلام است قرار است به عبودیت برسیم تا بنده شویم غیر از خدا هیچکس را نبینیم و برای کسی غیر خدا کار نکنیم تا خدا ما را به آن مقام ربوبیت برسانداز امام صادق(علیه السلام) سؤال شد و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون یعنی چه؟ فرمودند أی لیعرفونِ اول که معرفت بود آخرش عبودیت است ، فرمودند: نه و ما خلقت الجن و الانس لیعبدون یعنی و ما خلقت الجن و الانس الا لیعرفونی من جن و انس را خلق نکردم مگر اینکه منِ خدا را بشناسی اوج آن دوباره شد معرفت از خطبه ی یک و بعضی از خطبه های دیگر خواهید دید که این مسئله چگونه حل میشود در خطبه ی یک فرمودند :آغاز دین معرفت خداست و پایان آن نفی صفات است اینجا که امام صادق علیه السلام میفرمایند آخرش هم معرفت خداست این یعنی چه؟ از این فرمایش امام صادق علیه السلام معلوم میشود ما در خلقت وقتی به معرفة الله رسیدیم به هدف خلقت خودمان رسیدیم به قرارگاه خودمان رسیدیم به آرامش مطلق رسیدیم دیگر بالاتر از آن چیزی نیست. دو نکته وجود دارد. یک،چرا أمیر المؤمنین علیه السلام قرآن و پیامبر ما را ارجاع میدهند به خلقت آسمانها و زمین و مورچه و خفاش و شتر دقت کنیم و خدا را بشناسیم این معرفت را که در خلقت شتر میخواهیم پیدا کنیم این چه معرفتی است که با تدبر و تفکر در خلقت شتر به خدا میرسیم در تفکر آسمانها به خدا میرسیم . نکته ی دوم اینکه خداشناسی که از خلقت مورچه یا چیزهای دیگر میرسیم با آخرین جمله ی خطبه ی اول در بند دو چیست؟ باید اول این را حل کنیم. یک وقت از اثر پی به مؤثر میبریم یا از معلول پی به علت میبریم مثلا از دود میفهمیم که آتش است علت آتش است و اثر و معلول دود است یا برعکس از علت پی به معلول میبریم یا از مؤثر به اثر پی میبریم هر دوی اینها معرفت است ولی دو جور معرفت است که در جاهای دیگر اصطلاحات دیگری میگویند مانند برهان لمّی و برهان انّی گاهی از اثر به مؤثر یا از معلول به علت و گاهی از علت به معلول هر دو معرفت است. اما اگر بخواهیم از صدامتیازبدهیم. معرفت از علت به معلول امتیاز آن صد است ومعرفت از معلول به علت امتیاز آن ده است.