eitaa logo
مهدویت
226 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
125 فایل
ارسال مطالب فقط با لینک کانال
مشاهده در ایتا
دانلود
1_171338831.mp3
1.77M
‌سبک زندگی مهدوی ✅ اکثر روایات مربوط به در مربوط به است. ✅ امام زمان در از ما پیشی گرفته‌اند. ✅ خطا درست ما را از بین خواهد برد. ✅ اگر رفتاری مناسب با عصر غیبت درست نکنیم دشمنان برای ما الگو درست می‌کنند. 👤استاد ملایی ایتا👈 https://eitaa.com/mahdaviatsahebazaman سروش👈 http://sapp.ir/mahdaviatsahebazaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
31.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 پیام به ملت ایران در هفته دفاع مقدس (بررسی علل و ابعاد جنگ تحمیلی) تاریخ: ۲۷ شهریور ۱۳۶۰/ ۱۹ ذی القعده ۱۴۰۱ مکان: تهران مناسبت: اولین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی (هفته دفاع مقدس) موضوع: بررسی علل و ابعاد جنگ تحمیلی، جنایات صدام با حمایت قدرتهای بزرگ مخاطب: ملت ایران و مسلمانان و آزادگان جهان شناسه ارجاع: جلد ۱۵ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۳۸ تا صفحه ۲۴۱ 👈 به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس ایتا👈 https://eitaa.com/mahdaviatsahebazaman سروش👈 http://sapp.ir/mahdaviatsahebazaman
السلام علی الحسین 🌹 نوع نگاه🌷 ✅حضرت ﻣﻮﺳﯽ ‏(ﻉ ) ﺧﻄﺎﺏ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﮐﻮﻩ ﻃﻮﺭ فرمود: ﺍَﺭَﻧﯽ ‏( ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻧﺸﺎﻥ ﺑﺪﻩ ‏) ✳️ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ در پاسخش فرمود : ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ ‏( ﻫﺮﮔﺰ ﻣﺮﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﯽ ﺩﯾﺪ ‏) ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ اول : ❇️ﭼﻮ ﺭﺳﯽ ﺑﻪ ﮐﻮﻩ ﺳﯿﻨﺎ ﺍﺭﻧﯽ ﻣﮕﻮ ﻭ ﺑﮕﺬﺭ ❇️ﮐﻪ ﻧﯿﺮﺯﺩ ﺍﯾﻦ ﺗﻤﻨﺎ ﺑﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ دوم : 🔹ﭼﻮ ﺭﺳﯽ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺳﯿﻨﺎ ﺍﺭﻧﯽ ﺑﮕﻮ ﻭ ﺑﮕﺬﺭ 🔹ﺗﻮ ﺻﺪﺍﯼ ﺩﻭﺳﺖ ﺑﺸﻨﻮ، ﻧﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ سوم : 🔸ﺍﺭﻧﯽ ﮐﺴﯽ ﺑﮕﻮﯾﺪ ﮐﻪ ﺗﺮﺍ ﻧﺪﯾﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ 🔸ﺗﻮ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﻨﯽ ﻫﻤﯿﺸﻪ، ﭼﻪ ﺗﺮﯼ ﭼﻪ ﻟﻦ ﺗﺮﺍﻧﯽ ﺳﻪ ﺑﯿﺖ، ﺳﻪ ﻧﮕﺎﻩ، ﺳﻪ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ 🔶برداشت ﻋﺎﻗﻼﻧﻪ 🔷برداشت ﻋﺎﺷﻘﺎﻧﻪ 🔶برداشت ﻋﺎﺭﻓﺎﻧﻪ. 🔴 مکتب سیدالشهدا علیه السلام: 🔺عاقلانه، عارفانه و عاشقانه است. الهی بالحسین توفیق : عقل، عشق و معرفت عنایت فرما 👤 استاد قربانلو ایتا👈 https://eitaa.com/mahdaviatsahebazaman سروش👈 http://sapp.ir/mahdaviatsahebazaman
5.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕌 امام زمان علیه السلام پس از ظهور چهار مسجد را خراب می کند . چرا ؟ ایتا👈 https://eitaa.com/mahdaviatsahebazaman سروش👈 http://sapp.ir/mahdaviatsahebazaman
این طالب بدم المقتول بکربلا 🕋 تا نیایی گره از کار بشر وانشود 🏴 🤲 "اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَيْكَ فَقْدَ نَبِيِّنَا صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ غَيْبَةَ وَلِيِّنَا " ❇️به خدا شکایت کدام را ببریم ❇️نداشتن پیامبر مهربانی ها ❇️دور افتادن از ⚫️ "شکایت " علامت احساس درد و "درک ستم "است. 🔴 "شکایت " فریاد بلند فقدان "منتقم " و بحران "جدائی از منجی " است. 🔵 "شکایت " درخواست ظهور "منتقم مقتول مظلوم " و اصلاح جهان ستمدیده است. ⬛️ "شکایت " فریاد بلند "ستم کاری بشر" و احساس نیاز به جراحی غده سرطانی "بی ولایتی " است. الهی بالحسین فریادرس شاکیان برسان 👤 استاد قربانلو ایتا👈 https://eitaa.com/mahdaviatsahebazaman سروش👈 http://sapp.ir/mahdaviatsahebazaman
آیا بانوان در زمان دولت حضرت حجت عج نیز نقشی خواهند داشت؟ جواب: باسمه جلت اسمائه؛ 👈 نقش بانوان در دولت حضرت حجت عج همان نقشی بانوانی خواهد بود که زنان مطهر در زمان انبیاء و معصومین علیهم السلام در دولتهای انبیاء و یا در زمان حیات آنها داشتند❗️ 👈 بانوان نیز در تعلیم علوم الهی و تفسیر قرآن و نشر روایات و معارف الهی سهم بسزای داشتند❗️ لذا قرآن و روایات از زنان مطهری مانند خدیجه، و آمنه، حضرت صدیقه کبری، زینب، رباب، ام کلثوم، رقیه، لیلا، معصومه بنت موسی ابن جعفر، مریم، آسیه، حواء، هاجر، سمیه، ام ایمن، فضه و اسماء علیهن السلام و غیره در نقش و اثر آفرینی در نشر نورانیت در زمین صحبت شده است❗️ 👈 خصوصا در سیره معصومین از حضرت فاطمه و زینب و معصومه و حکمیه خاتون دختر امام جواد، علیه‏السلام صحبت شده است که رابط بین معصومین علیهم السلام با بقیه مردم بودند❗️ 👈 من باب مثال مجالس تفسیر و تعلیم احکامی که برای بانوان کوفه و مدینه و غیره داشتند، و یا اصحاب معصومین با واسطه این بانوان الهی پاسخ سوالات و حاجات خویش را دریافت میکردند❗️ و یا حتی نقش زنان در اوان غيبت صغري، و یا حتی وجود زنانی در ميان ياوران حضرت قائم عج که به ایشان تصريح شده است❗️ چنانکه پیامبر اکرم صل الله علیه و آله فرمودند: ینزل عیسی بن مریم علی ثمان ماة رجل و أربع مائة امرأة خیار من علی الأرض و أصلح من مضی. عیسی بن مریم علی السلام همراه هشتصد مرد و چهارصد زن از بهترین ترین انسانهای که در زمین زیسته اند در زمان دولت حضرت حجت عج به زمین نازل میشود ❗️ معجم احادیث الامام المهدی - ج5 - الصفحه 515. و امام باقر علیه السلام فرمودند: مهدى عج قیام می‌کند، و با او 313 مرد که 50 زن با ایشان است جمع میشوند❗️ 👈 هیچکدام از ایشان وعدۀ قبلى با هم ندارند و مثل ابرهاى پراکنده به هم میپیوندند و برخى در پى دیگرى می‌آیند، و این است تفسیر آیۀ 128 از سوره‏ بقره است که خداوند متعال میفرماید: هر جا که باشید خدا همۀ شما را جمع می‌کند زیرا خدا بر هر کارى توانا است❗️ آنها بین رکن و مقام با حضرت مهدى عج بیعت میکنند، و مهدى عج با ایشان از مکه خروج می‌نماید❗️ بحار الانوار - ج 52 - الصفحه 223. امام باقر علیه اسلام فرمودند: 👈 در زمان حضرت حجت عج حکمت و علم آنچنان در زمین گسترده میشود که بانوان در خانه بر طبق کتاب خدا و سنت رسول الله صلی الله علیه و آله قضاوت میکنند❗️ بحار الانوار - ج 52 - الصفحه 352. 👈 و یا بانوانی که به دنیا رجعت میکنند و بعد از مرگ دوباره زنده میشوند چنانکه در دعاهای عهد و در زیارت جامعه میخوانیم، آن بانوان از شیعیان مخلص معصومین علیهم السلام بودند که هر کدام در زمان دولت حضرت حجت عج باز میگردند و وظیفه ای به عهده خوهند داشت چنانکه امام صادق عليه السلام فرمودند: همراه قائم آل محمد صلّي اللّه عليه وآله سيزده زن خواهند بود❗️ عرض کردم: وظیفه آن بانوان چیست؟ حضرت فرمودند: از جمله که به مداواي مجروحان پرداخته، سرپرستي بيماران را به عهده خواهند گرفت❗️ عرض کردم: نام آنها را میفرماید؟ حضرت فرمودند: 👈 قنواء دختر رشيد هجري از خواص اصحاب امیرالمومنین علیه السلام، ام ايمن، حبابه والبيه، سميه مادر عمار پسر ياسر، زبيده ام خالد احمسيه زن هارون الرشيد، ام سعيد حنفيه، صيانه ماشطه، ام خالد جهنيه❗️ دلائل الامامة - الطبری الشیعی - الصفحه 314. ایتا👈 https://eitaa.com/mahdaviatsahebazaman سروش👈 http://sapp.ir/mahdaviatsahebazaman
هشدارهایی که در احادیث ائمه علهیم السلام نسبت به زمان طولانی غیبت امام عصر علیه السلام وجود دارد، نشانگر این حقیقت تلخ می باشد که چنین خطری در این زمان به طور جدی برای همه اهل ایمان مطرح می باشد و اگر احتمال آن، جدی گرفته نشود به سراغ هر کس در هر رده ای می آید تا آن جا که مطابق کلام امام حسن عسگری علیه السلام، اکثر معتقدان به امامت امام عصر علیه السلام را از عقیده خود بر می گرداند. اما آنها که هوشیارانه عمل می کنند و با ادای شکر نعمت ولایت امام عصر علیه السلام با قلب و زبان و عمل خویش، از خداوند نور ولایت بیشتری را طلب می نمایند، می توانند بهره های زیادی از خورشید پشت ابر امام علیه السلام ببرند و تا آن جا ترقی کنند که به فرموده امام زین العابدین علیه السلام غیبت امام علیه السلام برای ایشان به منزله «مشاهده» گردد. متن عبارت ایشان خطاب به یکی از بهترین یارانشان چنین است: یَا أَبَا خَالِدٍ إِنَّ أَهْلَ زَمَانِ غَیْبَتِهِ الْقَائِلُونَ بِإِمَامَتِهِ الْمُنْتَظِرُونَ لِظُهُورِهِ أَفْضَلُ أَهْلِ کُلِّ زَمَانٍ لِأَنَّ اللَّهَ تَعَالَى ذِکْرُهُ أَعْطَاهُمْ مِنَ الْعُقُولِ وَ الْأَفْهَامِ وَ الْمَعْرِفَةِ مَا صَارَتْ بِهِ الْغَیْبَةُ عِنْدَهُمْ بِمَنْزِلَةِ الْمُشَاهَدَةِ ای ابو خالد، همانا اهل زمان غیبت او (حضرت مهدی علیه السلام) که اعتقاد به امامت ایشان دارند و منتظر ظهورش می باشند، از مردم همه زمانها بهترند. زیرا خدای تبارک و تعالی چنان عقل و فهم و معرفتی به آنها عنایت فرموده که غیبت برای آنها به منزله دیدن حضوری شده است همچنین در زیارت سرداب مقدس سامرا که یک درسوارة اعتقادی است خطاب به مولای غایب خود اینچنین عرض عقیده میکنیم: فَلَو تَطاوَلَتِ الدُّهُورُ و تمادَتِ الاَعمارُ لَم اَزدَد فيکَ اِلاّ يقيناً و لک اِلاّ حُبّاً و عَلَيکَ اِلاّ مُتکِلاً وَ مُعتَمداً و لِظُهُورِکَ اِلاّ مُتَوَقِّعاً وَ مُنتَظِراً وَ لِجهادي بَينَ يَدَيکَ مُتَرَقِّباً.. پس اگر روزگاران طولاني و عمرها بلند شود جز اين نيست که يقينم دربارهِ تو افزون مي‌شود و محبت و توکل و اعتمادم به تو، افزايش مي‌يابد. و براي ظهور تو متوقع و آماده و براي جهاد در رکاب و پيشگاه تو چشم به راه هستم... اصل و پایه حصول این حالت را دو رکن رکین دانسته اند: یکی اعتقاد به امامت آن حضرت در زمان غیبت و دیگری انتظار ظهور ایشان. مسئله اول همان معرفت نسبت به آن حضرت است که محور ولایت ایشان می باشد و دومی نیز یکی از مهمترین آثار و لوازم این معرفت ایتا👈 https://eitaa.com/mahdaviatsahebazaman سروش👈 http://sapp.ir/mahdaviatsahebazaman .
تحلیل و بررسی کلامی مبانی حاکمیت دین واحد در عصر ظهور، با نگاهی نقادانه بر پلورالیسم جان هیک بررسی شبهه ناسازگاری غیبت با لزوم استمرار هدایت تشریعی، به عنوان فلسفه نصب امام رویکرد عالمانه به مهدویت، در بیان رهبرمعظم انقلاب اسلامی «انتظار پویا» در پرتو آموزه‌های وحیانی در اندیشه مقام معظم رهبری ماهیت و مؤلفه‌های بنیادین انتظار، در اندیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بررسی و نقد استنادی ایده تعدد قائم در جریان مدعی یمانی احمدبن اسماعیل بصری لینک دریافت رایگان مقاله:http://www.entizar.ir/issue_14437_15192.html http://www.entizar.ir ✅ دفتر مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت✅ ایتا👈 https://eitaa.com/mahdaviatsahebazaman سروش👈 http://sapp.ir/mahdaviatsahebazaman
💠 معرفی کتاب سربازان خورشید 🔷کتاب سربازان خورشید به پیوند متقابل فرهنگ مهدویت و فرهنگ می پردازد. 🔹 نویسنده بر این باور است که فرهنگ موجب تحول، پویایی و شکوفایی جامعه می گردد و با اشاره به سیره عملی رزمندگان دوران دفاع مقدس، از همسانی فرهنگ این شهیدان و ایثارگران با فرهنگ مهدوی یاد می نماید و معتقد است با تکیه بر چنین فرهنگی می توان سربازان و رزمندگانی آماده و پرتوان پرورش داد و در مقابل قدرتمندان و زورگویان ایستاد. 🔸 در فصلهای این کتاب تلاش شده است تا مفهوم صحیح انتظار و اهمیت ارتباط معنوی با امام زمان، در سیرۀ رزمندگان دفاع مقدس تبیین شود و شهدای دفاع مقدس را به عنوان الگوهایی مناسب برای انتظار و منتظران معرفی نماید. ایتا👈 https://eitaa.com/mahdaviatsahebazaman سروش👈 http://sapp.ir/mahdaviatsahebazaman
مباحث_معرفتی بهره وری از امام غایب علیه السلام بهره مند شدن از نور ولایت شرط بهره وری از خورشید وجود امام علیه السلام "دیدن" آن بزرگوار نمی باشد – چنان که در زمان امامان گذشته هم بسیاری از شیعیان، در طول عمر خود، توفیق زیارت امام زمان خود را پیدا نمی کردند – و البته می توان با ایجاد ارتباط قلبی با حضرت، بخشی از آن چه را که به خاطر غیبت ایشان از دست رفته، جبران نمود. در فرمایش های رسول گرامی اسلام، بهره بردن از وجود امام علیه السلام در زمان غیبت – به بهره وری از خورشید – در هنگامی که ابرها آن را پوشانده – تشبیه شده است.ایشان در پاسخ به جابر بن عبدالله انصاری دربارة بهره وری شیعیان در زمان غیبت از وجود امام عصر علیه السلام فرمودند: إی والذی بعثنی بالنبوّة إنّهم لینتفعون به و یستضیئون بنور ولایته فی غیبته، کإنتفاع النّاس بالشمس و إن جلَّلَها السحاب. آری، قسم به آن که مرا به نبوت مبعوث کرد، آنها از نور امام علیه السلام روشنی می گیرند و از ولایت او در غیبتش – هم چون خورشید پشت ابر – بهره مند می گردند. براساس این تشبیه می توان گفت که شرط بهره وری از امام علیه السلام در زمان غیبت، آگاه بودن از مکان ایشان نیست، همان گونه که نور خورشید – حتی اگر پشت ابر باشد و به همین جهت مکانش در آسمان مشخص نباشد – به اهل زمین می رسد و شرط استفاده از آن، دانستن جایگاهش نیست. غیبت امام علیه السلام به این معناست که خورشید وجود ایشان به طور عادی و عمومی دیده نمی شود، اما همان طور که نور خورشید برای چشمها بینا و روشنگر است، نور امام علیه السلام نیز در تاریکی های گمراهی و حیرت زمان غیبت برای اهل ولایت ایشان، روشنی بخش و راهگشا می باشد. در این زمینه توجه به چند نکته ضروری است اولین نکته این است که دیدن خورشید به دیدن قرص آن است. اما نور خورشید حسابی جدا از قرص آن دارد و لازمه نورافشانی خورشید، دیده شدن قرص آن نمی باشد. در مورد امام علیه السلام نیز باید همین تفکیک را انجام داد. در زمان غیبت، بدن و جسم شریف ایشان از دیدگان عموم افراد پنهان است، اما نور وجود ایشان می تواند دلها را روشن نماید و آنها را از سرگردانی گمراهی برهاند و به سرمنزل مقصود برساند. البته همان طور که دیدن قرص خورشید، چشم بینا می خواهد، استفاده از نور آن نیز احتیاج به بینایی دارد. در مورد وجود امام عصر علیه السلام در زمان غیبت هم مطلب از همین قرار است، یعنی استفاده از نور ایشان نیز احتیاج به بینایی دل دارد. انسان کور دل، از نور حضرت بهره مند نمی شود. آن چه قلب و روح انسان را منور می کند. نور ولایت ایشان است که در فرمایش رسول اکرم صلی الله علیه و آله به لزوم آن تصریح شده است. این که فرموده اند: «ینتفعون بنور ولایته» به این معناست که استضائه (طلب روشنایی) به نور امام علیه السلام از طریق ولایت آن بزرگوار امکان پذیر است. تعبیر «نور ولایت» بر این حقیقت دلالت می کند که ولایت امام غایب علیه السلام، نور است و این نور، قلب و روح انسان را روشن می کند. بنابراین کسانی که دلهایشان به نور ولایت آن حضرت روشن شده از وجود ایشان بهره ببرند. منکران ولایت و حتی جاهلان مقصر در این امر، از نگریستن به این نور، محروم و از برکات آن بی بهره اند، هم چون نابینایانی که نمی توانند روشنایی خورشید را ببینند و هر قدر هم که برای انها دلیل و برهان ارائه شود چون دلها خاموش و چشمها نابینا و قلب ها مهر خورده است سودی ندارد. پایه و اساس ضروری این "نور ولایت"، معرفت امام علیه السلام می باشد که آن هم یک امر قلبی است و دیدار امام علیه السلام شرط تحقق آن نمی باشد. هر قدر این معرفت، عمیق تر و کامل تر باشد، آثار و لوازم آن بیشتر ظاهر می گردد. برخی از این آثار، قلبی است و برخی هم جوارحی، از مهمترین آثار قلبی می توان به محبت، انتظار و تسلیم نسبت به امر امام، و از ضروری ترین لوازم جوارحی می توان از تقوی، ورع و دعا در تعجیل فرج آن بزرگوار نام برد. توجه به این نکته ضروری است که نور ولایت امام علیه السلام چیزی نیست که به صرف ادعا و گمان خود شخص، محقق شود. این نور به معرفت امام علیه السلام – با همه لوازم و آثار قلبی و جوارحی اش – اطلاق می گردد و این همان چیزی است که وسیله امتحان خلایق – اعم از انبیاء علیهم السلام و اوصیاء علیهم السلام و ملائکه و ... در همه عوالم خلقت بوده و هست و هر کس از این امتحان الهی سر بلندتر برون آمده، فضایل و درجات بالاتری پیدا کرده است.چگونگی کسب این معرفت و مراتب آن نیز از همان طریقی باید کسب شود که خود اهل بیت علیهم السلام فرموده اند. ایتا👈 https://eitaa.com/mahdaviatsahebazaman سروش👈 http://sapp.ir/mahdaviatsahebazaman