eitaa logo
مهدویت
225 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
125 فایل
ارسال مطالب فقط با لینک کانال
مشاهده در ایتا
دانلود
18.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺️اعتراف می‌کنیم گناه کرده‌ایم و از آزادی و برکت تو به درستی بهره نبرده ایم.... 🔸️نمونه‌ای از تضرع بشر در آخرالزمان 👌حتما تا آخر ببینید https://eitaa.com/mahdaviatsahebazaman
در ظهور عجله نکنید. بسطامی.mp3
2.78M
❌ راز جمله رهبری که در ظهور عجله نکنید چه بود ؟ 👤امین بسطامی https://eitaa.com/mahdaviatsahebazaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎓 🎒ــــلاس درس مهدویت 💠 از حسین(ع) تا مهدی(عج) ⏪ قسمت: پنجم ✍....با توجه به احادیث، رابطه ای دقیق و عمیق بین عاشورا و انتظار نمایان می شود، درک حقیقت عاشورا و انتظار بدون یاری از یکدیگر، بی مایه و بدون هویت است، حضرت مهدی(عج) فرزند و وارث امام حسین(ع) است و قیامی که برای آزادی جهان صورت می پذیرد بدون در نظر گرفتن فرهنگ و نهضت نینوا نافرجام است. شیعه رمز بقا، تلاش و حرکت خود را "کربلا" و سرّ پایداری و ماندگاری را "ظهور" می داند. در هر جای جهان اندیشه و تفکر شیعه حاکم باشد، سازش و سکوت بی معنا خواهد بود. 🔹شیعه با ظلم و تن دادن به آن بیگانه است. زیرا همواره شعار"کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" با جان او آمیخته است. همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم واقامه عزا برای سالار شهیدان و تبیین معارف عاشورا جان تازه در کالبد شیعه دمیده می شود.از سوی دیگر وقتی حرکت و نهضتی با یاد امام حسین(ع) اقامه می شود با یاد فرزندش امام مهدی(عج) بیمه و پیموده می شود. شیعیان در عصر غیبت خود را موظف به زمینه سازی برای"ظهور" می دانند و محرم و صفر ماه فرهنگ سازی و زمان الهام پذیری برای همین مسئله است.این مسئله از دید و نگاه دشمنان درجه یک اسلام؛ یعنی صهیونیزم نیز مخفی نمانده است. 👈 آنها با حضور چهارصد اندیشمند خود همایشی را در "تل آویو" تشکیل دادند و به این نتیجه رسیدند که شیعه دو نگاه دارد: نگاه و نگاه عاشورا نگاه سرخ الهام بخش و ظهور نگاه سبز تداوم و استمرار است .شیعه با الگو قرار دادن امام حسین(ع) زندگی با ظلم را ذلت دانسته، لذا مانند آتشفشان همیشه فعال در هیچ جای جهان با ظلم نمی سازد و بعد از قیام، حرکتش را زمینه ساز ظهور می داند و از هیچ قدرت و تهدیدی هراس ندارد.(۱) لذا به گوشه ای از پیوند این دو جریان گذشته و آینده اشاراتی می شود. 🔹ادامه دارد.. ✍...پی نوشتها: 📚 کتاب از حسین تا مهدی اثر: 📻 برگرفته از کانال کتابخانه مدافعان حرم ولایت https://eitaa.com/mahdaviatsahebazaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهدویت
بقیةالله ❣ #بقیةالله کسی است که بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری، یعنی بودن ما به واسطه‌ی بقیةالله است؛ کس
بقیه الله ۲ ✅اگر به حکمت جلالیه‌اش دیدی در نگشود یا از در براند زود ناامید نشو که همیشه جمال و نوازش بعد از جلال و قهر است چون اقتضای بسط، قبض است و اقتضای ملاقات، طهارت. پس او به جلالش پاکت می‌کند تا جمالش را بنماید در اینصورت بر در او باش و به ابتهال و رغبت بگو: ◽گرم تو در نگشایی کجا توانم رفت ◽به راستان که بمیرم بر آستان ای دوست 🔹️اگر باز دیدی دری باز نشد به صاحب خانه از پشت در بگو: اگرم در نگشایید من مردن پشت این در را برگزیده‌ام که جایی خوشتر از اینجا برای من نیست، مگر من کم از سگان هستم که به وفا شهره‌اند و به پاره نان و کهنه استخوانی که از اربابشان گرفته‌اند او را رها نمی‌کنند، پس من که حیات و قوام خود را از شما گرفته‌ام چگونه پشت این در را به بهانه نگشودن آن رها کنم و به سراغ اغیار بروم؟ من که می‌دانم کسی که پشت در خانه شما راهش دهند در واقع به درونش هم راه داده اند که این خانه درون و برونش همه نور است و اگر به حکمتی در را نگشایند به حکمتی دیگر پشت در نوازشها می‌کنند: ◽بود که پیش تو میرم اگر مجال بود ◽و گر نه بر سر کویت به آرزومندیدری به روی من ای یار مهربان بگشای ◽که هیچ کس نگشاید اگر تو در بندی https://eitaa.com/mahdaviatsahebazaman
یا ایها العزیز!لستِ أمام عيني، لكنّكِ كُل مَا أرى در برابر چشمانم نیستی،اما تمام آنچه می‌بینم تویی احمدشوقي https://eitaa.com/mahdaviatsahebazaman
⁉️آیا سرداب، محل زیارت است؟ ✍️اگر سرداب، نه محل ظهور امام مهدی «عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف» است و نه محل سکونت و مخفیگاه آن حضرت، چرا شیعیان آن‌جا را زیارتگاه می‌دانند و در کتب ادعیه برای آن، دعاها و اعمال مخصوصی ذکر کرده‌اند؟ مثلاً برای ورود به سرداب، اذن دخول می‌خوانند و در آن‌جا به ائمه و مخصوصاً امام مهدی «عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف» سلام می‌دهند! مقدس بودن سرداب سامرا به دلیل زندگی کردن سه امام آخر شیعیان در آن محل است. سرداب، جای مقدس، مبارک و محترم است؛ چون ائمۀ ما در آن‌جا عبادت و اقامت کرده‌اند، مانند هر جایی که بدانیم ائمه در آن‌جا حضور داشته‌اند و با قدوم خود آن‌جا را متبرک کرده‌اند، مانند بیت النور (در شهر مقدس قم) که مدتی محل زندگی حضرت معصومه «عليهاالسلام» بوده است، یا اماکنی از کربلا تا شام که رأس مطهر امام حسین «عليه‌السلام» در آن‌جا به زمین گذاشته شده‌ است و به آن‌جا «مقام رأس الحسین» می‌گویند و برای شیعیان قداست و احترام دارد. اما اذن دخول و خطاب کردن به امام، به سبب آن است که منزل ائمه را در هر حالی (حضور یا عدم حضور) محترم می‌دانیم. طبق عقیدۀ شیعه، هر‌جا که باشیم، امام صدای ما را می‌شنود و جواب ما را می‌دهد، ولی ما صدای امام را نمی‌شنویم. لذا می‌توان امام را در هر جایی مورد خطاب قرار داد. البته این مسئله شامل همۀ معصومان می‌شود. برای مثال، خطاب به امام حسین «عليه‌السلام»، زیارت عاشورا می‌خوانیم. در پایان گفتنی است که شیخ محمود ابوریه، از علمای معاصر و اهل تحقیق و تتبع اهل‌سنت می‌گوید: من نشنیده‌ام که شیعه‌ای در مورد سرداب غیبت که در حله یا سامراست، بگوید امام در آن‌جا پنهان است، یا در آن‌جا زندگی می‌کند و یا از آن‌جا ظهور خواهد کرد. شاید سرداب سامرا، مکان نماز امام هادی و عسکری «عليهماالسلام» بوده که تا به حال باقی مانده است. [۱] 📚۱. أضواء علی السنة المحمدیة، ص۲۳۶. https://eitaa.com/mahdaviatsahebazaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏹❔⏹❔⏹ ❓نسبت انجمن حجتیه با انقلاب اسلامی چه بود؟ 🔹شیخ محمود حلبی، موسس انجمن حجتیه از روحانیون سیاسی‌ای بود که در جریان نهضت ملی نفت هم گاها سخنرانی‌هایی داشت، اما بعد از کودتای ۲۸ مرداد تصمیم گرفت سیاست را رها کند. 🔹یکی از شروط عضویت در انجمن حجتیه، عدم مداخله سیاسی بود چنانکه در تبصره دو اساسنامه‌ انجمن تاکید شده بود؛ انجمن به هیچ‌وجه در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت. 🔹با همین دیدگاه در جریان انقلاب و در سال ۱۳۵۵، انجمن به سه گروه تقسیم شد و تحت سه عنوان عسگریون، مهدویون و انجمن حجتیه به فعالیت ادامه داد که دو دسته نخست به مبارزه مسلحانه با رژیم تمایل نشان دادند و از مشی عملی و فکری انجمن فاصله گرفتند اما خودِ انجمن کما فی‌السابق با همان مشی و اندیشه به فعالیت خود ادامه داد. 🔹امام خمینی اوایل از انجمن حمایت می‌کردند و حتی به آن انجمن اجازه داده بودند یک سوم سهم امام را برای ترویج و تبلیغ مذهبی به مصرف برساند، اما با اوج‌گیری انقلاب، وقتی امام بی‌تفاوتی موسس انجمن را نسبت به انقلاب اسلامی مشاهده کردند، اجازه مذکور را کان لم یکن تلقی کردند. ✍ (پاسخ دکتر اکبر اشرفی به سوال یکی از مخاطبان «شما بپرسید») https://eitaa.com/mahdaviatsahebazaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎓 🎒ــــلاس درس مهدویت 💠 از حسین(ع) تا مهدی(عج) ⏪ قسمت: ششم ✍....در بیش از سیصد روایت، وارد شده که امام مهدی(عج) نهمین فرزند امام حسین(ع) است و در بیشتر احادیثی که از وجود مقدس رسول اکرم(ص) درباره حضرت ولی عصر(عج) آمده، به آن حضرت با عناوینی چون: "از تبار پسرم حسین" و " از نسل این پسرم" ، " نهمین فرزند پسرم حسین" معرفی شده است. 📚که مجموع روایات پیامبر(ص) در این زمینه یکصد و هشتاد و پنج حدیث می باشد دراینجا چند روایت از قول امام حسین (ع) نقل می شود: 👤مردی از طایفه همدان می گوید: از امام حسین بن علی(ع) شنیدم که می فرمود : قائم این امت نهمین از فرزندان من است و او صاحب غیبت است، و او کسی است که میراثش را در حیاتش تقسیم می کنند. 🔹امام حسین(ع) می فرماید: 《رسول خدا (ص) در بشارتی به من فرمود ای حسین! تو سید پسر و پدر ساداتی، و "نُه" فرزند از تو، امامان ابرار و امین و معصوم اند، و نهمین آنان، مهدی قائم (عج) است. تو امام پسر امام و پدر ائمه هستی ونه فرزند از پشت تو ائمه ابرارند و نهمین آنان، مهدی است که دنیا را در آخرالزمان، پر از عدل و قسط می کند. 🔰این اتحاد و پیوند در حسب و نسب و ابوت و بنوت گویای این حقیقت است که حضرت مهدی(عج) فرزند سالار شهیدان(ع) است(۵) و وارث اوست. راه و منطق هر دو، یکی است. امام حسین(ع) به خوبی می دانست که از نسل او کسی خواهد آمد که جهان را گلستان و پر از عدل و نیکی خواهد کرد، زیرا بارها این مسئله به او یادآوری شده بود. ♥️در روایتی نسبتاً طولانی امام علی(ع) به فرزندش امام حسین(ع) فرموده بود: 《امیر بزرگان و کشنده کافران، سلطانی که آرزوی او را دارند و عقل ها در زمان غیبتش سرگردان می شود. نهمین فرزند تو ای حسین(ع) است. او بین رکن و مقام بر همه جای زمین و همه انسان ها و جنیان ظاهر می شود. خوشا به افراد مومنی که زمان او را درک کنند و ملحق به او شوند و شاهد حکومت و ملاقات کننده یارانش باشد. 🔹ادامه دارد.. ✍...پی نوشتها: 📚 کتاب از حسین تا مهدی اثر: 📻 برگرفته از کانال کتابخانه مدافعان حرم ولایت https://eitaa.com/mahdaviatsahebazaman