❤️جلوه های محبت امام زمان❤️
🔷شريك غم و شادي
💠در اين مورد، طوايفي از روايات وجود دارد كه صاحب مكيال المكارم آنها را متذكّر شده است. جداي از آنها از ديگر ائمه عليهم السلام نيز در اين مورد، روايات فرواني به ما رسيده است:
💠امام اميرالمؤمنين عليه السلام ميفرمايد: «أنا لنفرح لفرحكم و نحزنُ لِحُزنكم... »؛«ما، در شادماني شما، شاد، و براي اندوه شما، اندوهگين ميشويم... ».
💠امام صادق عليه السلام ميفرمايد: «والله! لأنا ارحم بكم منكم بأنفسكم... ؛«به خدا سوگند! كه من، نسبت به شما، از خود شما، مهربان تر و رحيم ترم. ».
💠امام رضاعليه السلام نيز ميفرمايد: «ما من احد من شيعتنا ولا يغتّم إلّا اغتممنا لغمّه ولا يفرح إلاّ فرحنا لفرحه... »؛«هيچ يك از شيعيان ما، غم زده نمي شود، مگر اين كه ما نيز در غم آنان، غمگين، و از شادي آنان، شادمان ايم. و هيچ يك از آنان، در مشرق و مغرب زمين، از نظر ما، دور نيستند و هر يك از شيعيان ما كه بدهي از او بماند (و نتوانسته باشد بپردازد)
بر عهده ي ما است... ».
📗میرِ مهر
👤مسعود پور سید آقایی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@mahdaviatsahebazama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دورة پاياني دنيا و زمان شكلگيري ظهور و حكومت مهدي موعود ❤️
«آخرالزمان» تركيبي اضافي و به معناي بخش پاياني زندگي دنيا است. توجه به «آخِرالزمان» در فرهنگ بيشتر دينها و آيينهاي بزرگ ـ بهويژه در اديان ابراهيمي ـ به چشم ميخورد. اين توجه در فرهنگ اسلامي از اهميّت ويژهاي برخوردار است.
واژة آخرالزمان در قرآن به كار نرفته است؛ اما مطالب گوناگوني در بارة آن، از آيات قابل استفاده است. قرآن كريم به طور كلّي، جهانيان را به دو بخش پيشينيان و پسينيان تقسيم كــرده و بـــراي هـــر يك ويژگيهايي بيان نموده است. به نظر ميرسد بتوان پسينيان را بخشي از انسانهاي آخرالزمان دانست.
در بـــارة آغـــاز شكــلگيري و چگونگي انجام جهان، سخن روشني در آيات و روايات به چشم نميخورد؛ امـا آنگـــاه کــه سخــن از دوران آخرالزمان به ميان ميآيد، همواره به دو پديدة بسيار مهم و بزرگ اشاره ميشود:
1. ولادت و برانگيخته شدن پيامبر اسلام ❤️ در جايگاه واپسين فرستادة الهي؛
2. ظهور و قيام موعود نجاتبخش، حضرت مهدي ❤️
👤استاد سلیمیان
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@mahdaviatsahebazama
ﺁﺧِﺬٌ ﺑِﻘَﻮْﻟِﻜُﻢ
♦️ﻫﺮ ﻛﺲ،ﻫﻮﻳﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻣﻲﻛﻨﺪ.ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻌﺮﻓﻲﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻲﮔﻴﺮﺩ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺳﻢ ﻓﻌﻞ ﺍﺳﺖ. ﻳﻌﻨﻲ ﻣﻦ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺍﻳﻨﮕﻮﻧﻪﺍﻡ ﻭ ﺍﻳﻦ ﭼﻨﻴﻦ ﺍﻧﺸﺎﺍﻟﻠﻪ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﻣﺎﻧﺪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﻣﻦ ﻧﻴﺰ ﭼﻨﻴﻦ ﺍﺳﺖ.
♦️توضیح این فراز:
🌿ﮔﻔﺘﺎﺭ امام زمانم ﺭﺍ ﭘﺬﻳﺮﺍ هستم ﻭ ﺁﻥ رﺍ ﻧﺸﻨﻴﺪﻩ ﻧمیﮕﻴﺮﻡ. ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻌﻨﺎ ﻛﻪ ﻣﻦ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺣﺮﻑ ﺣﻖ ﺭﺍ ﻣﻲﭘﺬﻳﺮﻡ ﻭ ﻛﻼﻡ امام ﻣﻌﺼوم (ﻉ) ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺣﻖ ﺍﺳﺖﻫﻴﭻ ﻭﻗﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﻧﺎﺩﺭﺳﺖ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﻲﺩﻫﻢ. ﻳﻌﻨﻲ ﮔﺮ ﭼﻪ ﺑﻴﺎﻧﺎﺕ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻧﻔﻬﻤﻢ ﺍﻣّﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﻣﻲﻛﻨﻢ.ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻧﻤﻲﺑﻴﻨﻢ ﺍﻣّﺎ ﭼﺸﻢ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻣﻲﻣﺎﻧﻢ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﻬﺎﻱ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﻭ ﻗﺒﻮﻝ ﻣﻲﻛﻨﻢ.
ﻋَﺎﻣِﻞٌ ﺑِﺄَﻣْﺮِﻛُﻢ
📝ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺟﺮﺍ ﻣﻲﻛﻨﻢ.ﺍﻫﻞ ﺷﻌﺎﺭ ﻧﻴﺴﺘﻢ، ﺍﻫﻞ ﻋﻤﻠﻢ.ﺳﺮﺧﻮﺩ ﻛﺎﺭﻱ ﻧﻤﻲﻛﻨﻢ ﺑﻠﻜﻪ ﻛﺎﺭﻱ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺷﻤﺎﺳت ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻲﺩﻫﻢ.
📝ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﻦ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻩ ﺷﻤﺎ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻧﺒﺮ ﻣﻦ ﻫﺴﺘﻢ.
📝ﻣﻦ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻏﻴﺒﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﻳﻦ ﭼﻨﻴﻦ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻣﻲﻛﻨﻢ ﻛﻪ ﻫﺮ ﻧﻈﺮﻱ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﻲﺩﻫﻴﺪ ﻣﻲ ﺷﻨﻮﻡ ﻭ ﺗﻮﻗﻔﻲ ﻧﺪﺍﺭﻡ ﻭ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﺍﺟﺮﺍ ﻣﻲﻛﻨﻢ.
📝ﭘﺲ ﻣﺎ ﻣﺤﺐ ﺑﻲﻛﺎﺭ ﻭ ﻣﺤﺐ ﺧﻮﺩﻛﺎﺭ ﻧیستیم. ﺑﻠﮑﻪ ﻣﺤﺒﻲ ﻫﺴﺘﻴﻢ ﻛﻪ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﻓﺮﻣﺎﻧﻴﻢ...
👤استاد شجاعی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@mahdaviatsahebazama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰باید همیشه دغدغه ی ما یاری امام باشد، نه منافع خودمان.
👤 استاد کفیل
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@mahdaviatsahebazama
ﻣُﺴْﺘَﺠِﻴﺮٌ ﺑِﻜُﻢْ
🌸ﻣﻦ ﻫﻤﺠﻮﺍﺭﻱ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻣﻲﺧﻮﺍﻫﻢ. ﺁﻗﺎ ﻣﻲﺩﺍﻧﻢ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﻫﻤﺴﺎﻳﻪ ﺑﺪ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﭘﻨﺎﻩ ﻣﻲﺑﺮﻳﺪ (ﺩﻋﺎﻱ ﺳﻤﺎﺕ ) ﺍﻣﺎ ﻣﻦ ﺩﻟﻢ ﻣﻲﺧﻮﺍﻫﺪ ﻫﻤﺴﺎﻳﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﺸﻮﻡ.
🌸ﻫﻤﺴﺎﻳﮕﻲ امام زمان عجل الله فرجه ﺑﺎ ﻣﺎ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ «ﺗﻨﻬﺎ ﺧﻮﺭﻱ» ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ.ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺎ ﻫﻢ ﻣﻲﻓﺮﺳﺘﻨﺪ.
🌸ﮔﺮﻓﺘﺎﺭﻱ ﻣﺎ ﺯﻳﺎﺩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﭘﻨﺎﻩ ﺍﻣﺎﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﻴﺮﻳﻢ ﻣﺤﻞ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﺎ ﺍﻣﻦ ﻣﻲﺷﻮﺩ.
🌸ﻗﺮﺁﻥ می فرماید:»"ﺍﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﮔﺮ ﻣﺸﺮﻛﻲ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺧﻮﺍﺳﺖ، ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭘﻨﺎﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫی،ﺗﻮ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭘﻨﺎﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﺪﻩ ﺗﺎ ﭘﻴﺎﻡ ﺣﻖ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﻮﺩ."
🌸ﻣﺎ ﻫﻢ ﻣﻲ خواهیم ﺩﺭ ﭘﻨﺎﻩ ﻭ ﻫﻤﺴﺎﻳﮕﻲ ﺷﻤﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﻴﺮﻳﻢ.ﺁﻗﺎ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﭘﻨﺎﻫﻨﺪﻩ ﻣﻲﺷﻮﻡ ﺗﺎ ﺩﻳﻦ ﻭ ﺩﻧﻴﺎﻳﻢ، ﻇﺎﻫﺮ ﻭ ﺑﺎﻃﻨﻢ،ﺧﻮﺩﻡ ﻭ ﺫﺭﻳﻪﺍﻳﻢ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ ﻛﻨﻴﺪ.ﻛﺎﺭ ﺩﺳﺖ ﺷﻤﺎﺳﺖ ﻭ ﻣﻦ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﻡ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﻣﺮ و ﻧﮕﺮﺍﻥ ﻫﻴﭻ ﺍﻣﺮﻱ ﻧﻴﺴﺘﻢ.
👤استاد شجاعی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@mahdaviatsahebazama
ﺯَﺍﺋِﺮٌ ﻟَﻜُﻢ
🔶ﻣﺎ ﺑﺎ ﻫﺮ ﻳﻚ ﺍﺯ ﻋﻨﺎﻭﻳﻦ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ را که می خوانیم،با ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻗﺎﺑﻠﻴﺘﻬﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﻣﺎ عطا ﻛﺮﺩﻩ ﺁﺷﻨﺎ ﻣﻲﺷﻮﻳﻢ،ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺍﻛﺮﺍﻡ ﺧﺪﺍ ﻭ ﻛﻢ ﻛﺎﺭﻱ ﺧﻮﺩ ﻣﻲﺷﻮﻳﻢ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﺭﺍ ﻣﻬﻤﻞ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪﺍﻳﻢ.
🔶ﻣﻌﻨﺎﻱ ﻟﻐﻮﻱ ﺯﻳﺎﺭﺕ : «ﺣﻀﻮﺭ ﺍﻟﻤﺰﻭﺭ ﻋﻨﺪ ﺍﻟﺰﺍﺋﺮ » ﺣﻀﻮﺭ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺷﺪﻩ ﻧﺰﺩ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﻛﻨﻨﺪﻩ.ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﻌﻨﺎ ﺍﺩﺭﺍﻙ ﺣﻀﻮﺭ ﺍﺳﺖ ﻭﻟﻲ ﻇﺎﻫﺮﺍً ﻓﻴﺰﻳﻜﻲ. ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﻣﺸﺎﻫﺪ ﻣﺸﺮﻓﻪ ﻫﻢ ﻧﺒﺎﺷﻴﻢ ﻣﺜﻼً ﺁﻥ ﻛﺲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ ﻣﻲﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ (ﻉ) ﺑﮕﻮﻳﺪ: « ﺯَﺍﺋِﺮٌ ﻟَﻜُﻢ» ﻭ ﺣﻀﻮﺭ ﺁﻥ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺷﺪﻩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻫﻤﻴﻦ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﺍﺩﺭﺍﻙ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺷﺎﻳﺪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺑﺎﺷﺪ ﺁﻥ ﺣﻀﻮﺭ ﺭﺍ ﺍﺩﺭﺍﻙ ﻧﻜﻨد. ﭼﻮﻥ ﺣﻘﻴﻘﺘﺎً ﺯﺍﺋﺮ ﻧﻴﺴﺖ.
🔶ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺁﻥ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﻧﺰﺩ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺷﺪﻩ ﺑﺮﻭﻳﻢ ﻭ ﺣﺎﺟﺖ ﺑﮕﻴﺮﻳﻢ ﺑﻠﻜﻪ «ﻗﺼﺪ ﺍﻟﻤﺰﻭﺭ ﺗﻌﻈﻴﻤﺎ » ﺍﺳﺖ ﻳﻌﻨﻲ ﻣﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﺰﺭﮔﺪﺍﺷﺖ ﺍﻭ ﻗﺼﺪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﻴﻜﻨﻴﻢ. ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻋﻼﻡ ﺧﻀﻮﻉ ﻭ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻋﻈﻤﺖ ایشان ﺣﻀﻮﺭ ﭘﻴﺪﺍ ﻣﻲﻛﻨﻴﻢ.
🔶ﻭﻗﺘﻲ ﺩﺭ ﺣﻀﻮﺭ ﻣﻌﺼﻮﻣﻴﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲﮔﻴﺮﻳﻢ. ﻗﺼﺪﻣﺎﻥ ﺗﺼﺤﻴﺢ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﻭ ﺍﺻﻼﺡ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻭ ﭘﻴﺮﺍﻳﺶ ﺭﺫﺍﻳﻞ ﻭ ﺍﺗﺼﺎﻑ ﺑﻪ ﻓﻀﺎﻳﻞ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﻳﻚ ﺣﺮﻳﻢ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻲﮔﻴﺮﺩ.
🔶ﺩﺭ ﺯﻳﺎﺭﺗﻲ ﻛﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻛﺎﻣﻞ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻛﺎﻣﻞ ﻛﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﻓﻴﺾ ﺍﺳﺖ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﻧﺴﺎﻧﻴﺖ ﻧﺼﻴﺐ ﺍﻭ ﺷﻮﺩ ﺍﻳﻦ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﻣﻘﺪﻭﺭ ﻧﻴﺴﺖ.
🍃یکی از معانی "ﺯَﺍﺋِﺮٌ ﻟَﻜُﻢ" ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﻀﻮﺭ ﻭ ﻳﺎ ﻏﻴﺒﺖ ﺍﻭﻻً ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻛﻞ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻗﺒﻮﻝ ﻛﻨﻴﻢ، ﺳﭙﺲ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺍﻣﺎﻡ ﻛﻨﻴﻢ، ﺳﭙﺲ ﻣﻌﺮﻓﺘﻲ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﻛﺴﺐ ﻛﻨﻴﻢ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻛﻨﻴﻢ ﻛﻪ ﻭﺳﺎﻃﺖ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﺁﻟﻮﺩﮔﻴﻬﺎﻱ ﻣﺎ ﻣﺘﺮﻓﻊ ﻭ ﻓﻀﺎﻳﻞ ﻣﺎ ﺍﻓﺰﻭﻥ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﻗﺮﺏ ﻭ ﻭﺻﻞ ﺩﺍﺋﻢ ﻧﺼﻴﺐ ﻣﺎ ﺷﻮﺩ.
🍃"ﺯَﺍﺋِﺮٌ ﻟَﻜُﻢ" ﺑﺪﻭﻥ ﺗﺒّﺮﻱ ﻣﻌﻨﺎ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺯﻳﺎﺭﺕ ﻣﻌﺼﻮﻣﻴﻦ ﺑﺪﻭﻥ ﺑﺮﺍﺋﺖ ﺍﺯ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺍﻳشان ﻣﻴﺴﺮ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﻢ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﻧﺼﻴﺐ ﻣﺎ ﺑﺸﻮﺩ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﺍﻋﺪﺍﺀ ﺩﻳﻦ ﺑﺮﺍﺋﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ.
🍃ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﻲ ﻗﺼﺪ ﺍﺳﺖ. ﻗﺼﺪ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺭ ﻣﺤﻀﺮ ﻣَﺰﻭﺭ(زیارت شونده)
ﺁﻳﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻛﺮﺑﻼﻳﻲ ﺍﺯ ﺷﺎﺭﺣﻴﻦ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻲﮔﻮﻳﺪ: ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻋﻤﻠﻲ ﻗﺼﺪ ﻭﺻﺎﻝ ﺑﻪ ﻣﻌﺼﻮﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻳﻢ. "ﻣَﻦْ ﺃَﺭَﺍﺩَ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﺑَﺪَﺃَ ﺑِﻜُﻢ" ﺑﺮﺍﻱ ﺭﺳﻴﺪﻥ به خدا و زیارت قلبی او ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ امامم ﺑﺮﺳﻢ.
👤استاد شجاعی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@mahdaviatsahebazama