eitaa logo
باورهای مهدویت
62 دنبال‌کننده
21 عکس
29 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
تبیین دشمن شناسی در ضرورت پرداختن به مهدویت که هر موجودي در عالم ، دشمناني دارد و همچنين انسانها، و بين انسانها ، قوم ها ، و مليتها و اديان هر کدام به دليلي ممکن است با عده اي ديگر در تعارض و دشمني باشد. ما مسلمانان از اين موضوع مستثناء نمي باشيم بلکه به دليل اصرار بر حق و حقيقت ، دشمنان ما نيز بيشتر از ديگر اديان مي باشند. دشمنان اسلام و مذهب شيعه و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در عصر کنوني را در دو حوزه ديني و غير ديني مي توان شناسائي کرد : الف) حوزة ديني: از بين اديان جهاني ، بيشترين دشمني را با اسلام ، دين مسيحيت و دين يهود مي نمايد البته بايد توجه داشت که دشمني هاي کنوني نه از جانب کل مسيحيت و يهوديت بلکه گروههايي خاص که در هر دو دين نام صهيونيسم بر خود نهاده اند مي باشد. صهيونيستهاي يهودي و صهيونيستهاي مسيحي که فرقه هائي از مسيحيت پروتستان با نام ايوانجليسم و نو انجيلي هستند ، با اسلام و مسلمانان دشمني خاصي داشته و هيچگاه اين موضوع را در گفتار و رفتار انکار ننموده اند اين دشمنان نيز در حوزه آخرالزمان و منجي گرائي ، نظرات خاص خودشان را دارند و قصد تحقق اين نظرات را نيز در عالم دارند يعني اعتقادات آخرالزمانيِ صهيونيسم مسيحي و يهودي ، همانند يهوديان و مسيحيان سنتي (که بايد دست روي دست گذاشت تا منجي مان بيايد) نمي باشد،‌ بلکه اين صهيونيستها معتقدند که بايد براي آمدن منجي کارهائي را انجام دهند مثلاً ايوانجليست ها مي گويند براي نزول عيسي ( که مدعي اند منجي شان است ) بايد يهوديان عالم را در فلسطين جمع نمود و براي آنها حکومت تشکيل داد و آنها را ياري داد تا دشمنانشان ( که مسلمانان هستند) را نابود کنند و مسجدالاقصي را تخريب و بجاي آن معبد موسوم به سليمان را ساخت تا اينکه منجي بيايد، و اينگونه ادعا ميکنند که منجي مسلمانان دشمن منجي غربي ها و مسيحيان است و بايد منجي مسلمانان و پيروان او را نابود کرد تا جهان متعلق به خودشان گردد ، ناگفته پيداست که اين اهداف صهيونيستي در تعارض با دين هاي آسماني خصوصاً اسلام و مسلمانان مي باشد اما متأسفانه صهيونيستهاي مسيحي و يهودي شديداً اين فکر را با رسانه ها و شبکه هاي ماهواره اي و فيلم هاي سينمائي ترويج مي نمايند و از حوزه فرهنگ سازي نيز گذشته و عملاً به لشکرکشي به خاورميانه دست ميزنند و هدف خود را نيز زمينه سازي براي نزول منجي معرفي مي نمايند يعني با اسم دين مبارزه با اديان و به اسم منجي به مبارزه با منجي عالم مي روند! همچنين در بخشي ديگر از جبهه ديني مي توان از يهوديان صهيونيست نام برد که اعتقادات آخرالزماني شان تقريباً با ايوانجليست هاي مسيحي يکي است بجز قسمت آخر آن ، يعني يهوديان به ايوانجليست ها اين خادمان حلقه بگوششان هم فرصت حيات نمي دهند و معتقدند منجي بني اسرائيل که آمد ، حکومت جهاني يهود برپا مي شود و تمامي ساکنان زمين بجز نژاد بني اسرائيل کشته خواهند شد. https://eitaa.com/mahdavibavar
ب) حوزة غير ديني: مکتب ديگري که درباره آينده جهان در غرب و آمريکا نظرات جدي و خشني دارد، ليبرال دموکراسي است، استراتژيست هاي اين گروه که پايگاه اصليشان در آمريکا حزب دموکرات است، نظرات خطرناکي درباره آينده جهان عنوان مي نمايند. از جمله اين افراد فرانسيس فوکوياما، ژاپني الاصل آمريکائيست که در نظريه و کتاب معروفش "پايان تاريخ" عنوان نمود، تمامي اديان و مکاتب در طول تاريخ ، مارا به اينجا رساندند که بفهميم ليبرال دموکراسي تنها دين و راه زندگي است و مابقي اديان و مکاتب بايد نابود شوند و بشر در آينده يک دين، يک حکومت و يک کشور دارد و در يک حکومت جهاني راه و رسم زندگي بشر ،روش ليبرالي يعني سبک زندگي آمريکايي است و نه چيز ديگر. فرد ديگر اين جبهه نظريه پردازي به نام ساموئل هانتيگتون آمريکايي است که با ارائه نظريه " برخورد تمدن ها " راه را براي اقدامات صهيونيستهاي ليبرال هموار نمود؛ او جهان را به چند حوزه تمدني تقسيم مي نمايد و اعلام مي کند هر تمدني که قويتر است حق است! و چون تمدن غربي برپايه ليبرال دموکراسي از همه قويتر است پس بايد حاکم باشد و مخالفيتش نابود شوند. براي نابودي ديگر تمدن‌ها هم دو راه پيشنهاد مي‌کند: 1- هزم شدن فرهنگي: مثلاً تمدن ارتودکس که شامل روسيه و حوزه پيراموني اش مي شود را در مقابل تهاجم فرهنگي غرب بي دفاع مي داند و اعلام مي کند که بزودي روسيه جزئي از فرهنگ غرب مي شود و تمام ماهيت ديني، ملي، سنت ها و .... به روش ها و فرهنگ و ارزش هاي غربي تبديل مي شوند. 2- نبرد نظامي براي از بين بردن تمدن: درباره تمدن اسلامي با محوريت ايران ، عنوان مي کند با تهاجم فرهنگي نمي شود تمدن اسلامي-ايراني را بطور کامل از ميان برداشت بلکه بايد با جنگي تمام عيار مسلمانان و آثار اسلامي را از بين برد تا اثري از اين تمدن باقي نماند! با توجه به دو رويکرد ديني و غير ديني فوق که در رأس آنها صهيونيستهاي يهودي قرار دارند و هدف مشترکشان نابودي اسلام و مسلمانان است و رهبري هر دو جريان در آمريکا ( با مشخصه دو حزب سياسي نامبرده) در اختيار صهيونيست ها قرار دارد ، صحنه نبرد آينده و دليل دشمني هاي غرب با اسلام و ايران اسلامي روشنتر مي شود. بصورت خلاصه بايد گفت دشمنان اسلام در حوزة ديني و غير ديني ، نظراتي نسبت به آينده و منجي دارند و بر اساس آن نظرات دست به اقداماتي مي زنند که اين اقدامات در حوزة فرهنگ، سياست ، اقتصاد و نظامي گري در جهت دشمني و ضربه زدن به اسلام و مسلمانان و فرهنگ اسلامي است . ميدانيم که يکي از شرايط ظهور حضرت مهدي(عج) پذيرش مردمي براي حکومت الهيِ عادلانة جهاني مي باشد ، که در فرج و ظهور آقا امام زمان (عج) تأثير مستقيم دارد ، درست در مقابل اين ديدگاه اقدامات فرهنگي دشمنان اسلام قراردارند ، آنها براي اينکه ظهور حضرت مهدي(عج) به تأخير افتد و حاکميت آنها بر مردم جهان ادامه داشته باشد ، دست به منحرف کردن مردم و ترويج گناهان در سطح جهان مي زنند و با اينکار به نتيجه مورد نظر خود (که همانا گمراهي بشريت و خواست آنها براي ظلم و فساد و حکومتي مستکبر و جهاني و بي تفاوتي آنها در قبال اعمال ظالمانه حکّام بين المللي و زرسالاران جهاني مي باشد) ، مي رسند و اين انحراف در تفکر و تيرگي باطني ،منجر به نتيجه غم انگيزي براي مظلومين و انسنهاي آزاد در سراسر جهان يعني تأخير در ظهور منجي بشريت حضرت مهدي (عج) مي گردد . https://eitaa.com/mahdavibavar
هدایت شده از باورهای مهدویت
https://eitaa.com/mahdavibavar
مفهوم و جایگاه امامت پس از رحلت پیامبرگرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) مهمترین بحثی که در جامعه نوپای اسلامی مطرح شد موضوع خلافت و جانشینی رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) بود. گروهی براساس اراء بعضی بزرگان صحابه پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)، خلافت ابوبکر را پذیرفتند و گروه دیگر معتقد شدند که جانشین پیامبر بنا برتعیین ان حضرت، امام علی علیه السلام است. در زمان های بعد دسته اول به عامّه ( اهل سنّت و جماعت ) و گروه دوم به خاصّه ( تشییع ) معروف گردیدند. نکته قابل توجه اینکه اختلاف شیعه وسنی تنها در شخص جانشین پیامبر(ص) نیست؛ بلکه در دیدگاه هر یک، «امام» معنی و مفهوم و جایگاه ویژای دارد که این دو مذهب را از یکدیگر متمایز می کند. برای روشن شدن موضوع، معنای امام و امامت را بررسی می کنیم تا تفاوتِ دیدگاه ها اشکار گردد. « امامت » در لغت به معنی پیشوایی و رهبری است و« امام » کسی است که سرپرستی یک گروه را در مسیری مشخص به عهده می گیرد. و در اصطلاحِ علم دین، امامت به گونه های مختلف تفسیر شده است. به نظر اهل سنّت، امامت حاکمیتی دنیوی( ونه منصبی الهی ) است که از رهگذر ان جامعه مسلمین سرپرستی و اداره می گردد و از انجا که هر جمعیتی نیاز به پیشوا و بزرگی دارند جامعه مسلمین نیز، پس از پیامبر(ص) باید برای خود رهبری برگزیند و چون برای این گزینش راه و رسم ویژه ای در دین ترسیم نشده است، انتخاب جانشین پیامبر(ص) می تواند از راه های مختلف همچون رجوع به اراء اکثریت مردم یا بزرگان انها یا وصیت خلیفه پیشین و یا حتی کودتا و غلبه نظامی باشد. ولی شیعه که امامت را ادامه نبوت و امام را حجت خدا در میان خلق و واسطه فیض او به مخلوقات می داند معتقد است که « امام » تنها به تعیین الهی است که از زبا ن پیامبر(ص)، پیام اور وحی، معرفی می گردد. این ایده به خاطر جایگاه رفیع وبلند امامت درتفکر شیعی است که امام را نه تنها سرپرست ومدیر جامعه مسلمین که بیان کننده ی احکام الهی و مفسر قران کریم وراه بر راه سعادت می داند. به بیان دیگر در فرهنگ شیعه، امام، مرجع امور مردم در دو بخش دین ودنیا است نه ان گونه که اهل سنت معتقد اند که تنها وظیفه خلیفه، حکومت داری و اداره دنیای مردم باشند. https://eitaa.com/mahdavibavar
0100.pdf
7.54M
پی دی اف کتاب شریف مکیال المکارم (مهدویت) هر دو جلد. شرط استفاده صلوات جهت ظهور حضرت عصر ارواحنا له الفداء. https://eitaa.com/mahdavibavar
Mekyalol-Makarem-.apk
1.57M
کتاب شریف مکیال المکارم (مهدویت) جهت استفاده در موبایل. شرط استفاده صلوات جهت ظهور حضرت عصر ارواحنا له الفداء. https://eitaa.com/mahdavibavar
نیاز به امام پس از روشن شدن دیدگاه ها، بجاست به این سؤال پاسخ دهیم که با وجود قران و سنت پیامبر(ص) چه نیازی به امام و رهبر دینی، آنگونه که شیعه معتقد است وجود دارد؟ برای ضرورت وجود امام، دلیل های فراوانی بیان شده است ولی ما تنها به یک بیان ساده اکتفا می کنیم: همان دلیلی که نیاز به پیامبر را بیان میکند، بیانگر نیاز مردم به «امام» نیزاست. زیرا از سویی، اسلام اخرین دین وحضرت محمد(ص) اخرین پیامبر خداست، بنابراین، اسلام باید پاسخگوی تمام نیازهای بشر تا قیامت باشد. از سوی دیگرقران کریم، اصول وکلیات احکام و معارف الهی را بیان کرده است و تبیین وتوضیح آن به پیامبر(ص) واگذار شده است.4 ولی روشن است که پیامبر(ص) به عنوان رهبر مسلمین، مطابق نیازها وظرفیت جامعه اسلامی زمان خود به بیان ایات الهی پرداخته است ولازم است برای او جانشینان لایقی باشد که همچون او متصل به دریای بیکران علم خدا باشند تا آن چه را پیامبر(ص)، تبیین نفرموده است، بیان کنند ونیاز های جامعه مسلمین را در هر زمان پاسخ گویند. در روایتی که شیعه وسنی از پیامبر اسلام(ص) نقل کرده اند امده است: «إنّی تارِکُ فیکُمُ الثِّقَلَین کِتابَ الله وَ عِترَتی؛ مااِن تَمَسَّکتُم بِهِما لَن تَضِلّوُابَعدی اَبداً...5 به راستی که من دو چیز گرانبها در میان شما باقی می گذارم: قران و اهل بیتم، تا وقتی که به این دو چنگ بزنید هرگزپس از من گمراه نخواهید شد». طبق این حدیث، هیچ زمانی خالی ازحضورعترت پیامبر در کنار قران نخواهد بود. همچنین امامان علیه السلام نگهبان میراث به جا مانده از پیامبر(ص) ونیز مبیّن و مفسّرحقیقی قران کریم هستند تا دین خدا دستخوش تحریف غرض ورزان و دشمنان قرار نگیرد و این سرچمه زلال تا قیامت، پاک و پاکیزه باقی ماند. بعلاوه « امام » به عنوان انسان کامل، الگوی جامعی در همه ابعادِ انسانی است و بشر نیاز جدی به چنین نمونه ای دارد که با دستگیری و هدایت او، انگونه که در خورکمال انسانی اوست تربیت گردد ودر پرتو راهنمایی های این مربی اسمانی از انحراف ها و دام های نفس سرکش خود و شیطان های بیرونی محفوظ بماند. از مطالب بالا روشن شد که نیاز مردم به امام یک نیاز حیاتی است و برخی از وظایف امام به شرح زیر است: -رهبری و اداره امور جامعه ( تشکیل حکومت ) -حفظ دین و ائین پیامبر از تحریف وبیان صحیح قرآن -تزکیه نفوس و هدایت معنوی مردم https://eitaa.com/mahdavibavar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای منجی دل‌های خزان دیده کجایی کی می‌رسد آن جمعه موعود بیایی ای نبض زمان ذکر دعای فرج تو مافوق مکان در نظر اهل ولایی کنزُ الفقرایی و همانند نداری تو رحمت موصوله احسان خدایی عیب از دل ما نیست گرفتار تو هستیم عیب است کریمان که برانند گدایی https://eitaa.com/mahdavibavar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🌹 مقدمه سازی ظهــ💓ــور 🌹 🌸 لازم نیست همه مسلمون بشن تا اتفاق بیفته! 🌼 با سخنرانی استاد پناهیان 🌼 💐 تا نیایی گره از کار بشر وا نشود درد ما جز به ظهور تو مداوا نشود 💐 🌺🌷🌹 🌺🌷 منتظران ظهور 🌷🌺 🌷 اللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷 https://eitaa.com/mahdavibavar
ویژگی های امام جانشین پیامبر(ص) که ضامن تداوم حیات دین و نیز پاسخگوی نیاز های بشراست شخصیت ممتازی است که به تناسب جایگاه والای پیشوایی و رهبری، ویژگی هایی دارد که مهمترین آنها عبارتند از: تقوا و پرهیزگاری و برخورداری از ملکه عصمت به گونه ای که کوچکترین گناهی از او سر نمی زند. علم ودانش که از علم پیامبر(ص) سرچشمه گرفته است و متصل به علم الهی است. بنابراین پاسخگوی همه در تمام زمینه های مادی و معنوی، دینی و دنیوی است. آراستگی به فضائل و سجایای اخلاقی در بالاترین درجات؛ توان اداره جامعه بشری و مدیریت صحیح آن براساس آموزه های دینی؛ با توجه به صفات یاد شده برای امام، بدیهی است که انتخاب چنین فردی از توان و دانش مردم بیرون است و تنها خداوند است که به سبب علم بی نهایت خود می تواند پیشوایان و جانشینان پیامبر(ص) را برگزیند. بنا براین از مهمترین ویژگی های امام، منصوب بودن اوازسوی خداست. 🌷 اللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج 🌷 https://eitaa.com/mahdavibavar
علم امام امام که سمت پیشوایی ورهبری مردم را به عهده دارد؛ لازم است دین را در تمامی زوایای خود بشناسد و به قوانین آن آگاهی کامل داشته باشد ونیز با دانستن تفسیرآیات قران و احاطه کامل به سنّت پیامبر(ص) به تبیین معارف دین پرداخته و به همه سؤلات مردم در موضوعات مختلف پاسخ دهد و آنها را به بهترین شیوه راهنمایی کند. بدیهی است که چنین مرجع علمی می تواند مورد اعتماد و تکیه گاه تودها قرار گیرد و چنین پشتوانه علمی تنها به واسطه اتصال به علم الهی می تواند وجود داشته باشد به همین دلیل است که شیعه معتقد است علم امامان و جانشینان واقعی پیامبر(ص) برگرفته از علم بیکران خدایی است. امام علی علیه السلام درباره علامت های امام برحق می فرماید:«امام آگاهترین فرد است به حلال و حرام خدا واحکام گوناگون و اوامر و نواهی او و هرآنچه مردم نیازمند هستند. https://eitaa.com/mahdavibavar
عصمت امام یکی ازصفات مهم امام و شرایط اساسی امامت،« عصمت» است و آن ملکه ای است که از علم به حقایق و اراده ای قوی به وجود می آید و امام به سبب برخورداری ازاین دو، از ارتکاب هر گناه وخطایی خوداری می کند. امام هم در شناخت و تبیین معارف دینی و هم در عمل به آنها و هم در تشخیص مصالح و مفاسدجامعه اسلامی، معصوم از لغزش می باشد. برای عصمت امام، دلائل عقلی و نقلی ( از قران و روایات)، وجود دارد. مهمترین دلیل های عقلی عبارتند از: الف: حفظ دین و راه ورسم دینداری، در گرو عصمت امام است. چون امام مسئولیت حفظ دین از تحریف و هدایت دینی مردم رابه عهده دارد ونه تنها سخن اوکه رفتار او و تأیید و عدم تأییدش نسبت به عمل دیگران، در رفتار جامعه تأثیر می گذارد. پس باید در فهم دین و عمل به آن از هر لغزشی محفوظ باشد تا پیروان خود را به گونه صحیح، هدایت کند. ب: یکی از دلائل نیاز جامعه به امام این است که مردم در شناخت دین و اجرای آن، مصون از خطا نیستند. حال اگر پیشوای مردم نیزچنین باشد، چگونه می تواند مورد اعتماد کامل آنها قرار گیرد؟ به بیان دیگر اگر امام معصوم نباشد، مردم در پیروی از او و انجام همه دستوراتش، دچار تردید خواهند شد. https://eitaa.com/mahdavibavar
آیات دال بر عصمت امام آیاتی از قران نیز برلزوم عصمت امام دلالت دارد که یکی ازآنها آیه124 سوره بقره است. در این آیه شریفه آمده است که پس از مقام نبوت، خداوند مقام والای امامت را نیز به حضرت ابراهیم علیه السلام عطا فرمود. انگاه حضرت ابراهیم از خداوند درخواست کرد که مقام امامت را درنسل او نیز قراردهد. خداوند فرمود: «عهد من( امامت) به ستمگران و ظالمان نمی رسد». یعنی منصب امامت مخصوص آن دسته از ذرّیه ابراهیم علیع السلام است که ظالم نباشد. حال با توجه به اینکه قران کریم، شرک به خدا را ظلم بزرگ دانسته ونیز هر گونه تجاوز از دستورات الهی(= گناه) راظلم به نفس شمرده است، هرکس در برهه ای از زندگی خود، مرتکب گناهی شده، مصداق ظالم بوده و شایسته مقام امامت نخواهد بود. به بیان دیگر، بدون شک حضرت ابراهیم علیه السلام «امامت» را برای آن دسته از ذرّیه خود که در تمام عمرگناه کار بوده و یا در آغاز نیکو کار بوده و سپس بدکار شده اند، درخواست نکرده است.بنابراین دو دسته باقی می ماند: 1: آنان که در آغاز، گناه کار بوده و سپس توبه کرده و نیکوکار شده اند. 2: آنها که هیچ گاه مرتکب گناهی نشده اند. خداوند در کلام خود، دسته اول را استثنا کرده است. نتیجه اینکه مقام « امامت» تنها به دسته دوم اختصاص دارد. https://eitaa.com/mahdavibavar
روشنگری قزوینی در مورد احمد بن الحسن.mp3
15.56M
سخنرانی آقای قزوینی در رابطه با احمد الحسن بصری جهت نشر فرهنگ مهدویت و مقابله با مدعیان دروغین نشر دهید https://eitaa.com/mahdavibavar
-آقا! قنوت سبز نمازم به التماس در آمد چه مي‌شود که مرا هم به نام در قنوتت دعا کنی... فرج مولا صلواتــــــ 🍃💕🍃💕 https://eitaa.com/mahdavibavar
هیچ کس به من نگفت.mp3
3.12M
❤️ 📝 هیچ کس به من نگفت... کاش به ما از کودکی گفته می شد که شما... https://eitaa.com/mahdavibavar
مدیریت اجتماعی امام ازآن جا که انسان، موجودی اجتماعی است و اجتماع بر روح و روان و رفتار او تأثیر فراوانی دارد لازم است برای تربیت صحیح و رشد او به سوی قرب الهی، زمینه های اجتماعی مناسب پدید آید و این در سایه تشکیل یک حکومت الهی، ممکن خواهد بود. بنابراین امام و پیشوای مردم باید توان اداره امور جامعه را دارا بوده و با استفاده از تعالیم قران و سنت نبوی(ص) و بهره گیری از عناصر کارآمد، حکومتی اسلامی را پی ریزی کند. https://eitaa.com/mahdavibavar
آراستگی امام به کمالات اخلاقی امام که پیشوا و راهبر جامعه است باید از همه بدی ها و رذائل اخلاقی دور بوده و در مقابل، همه کمالات اخلاقی را در عالی ترین حدّ آن دارا باشد زیرا او به عنوان انسان کامل بهترین الگو برای پیروان خود به شمار می رود. امام رضا (علیه السلام) فرمود: « برای امام نشانه هایی است: او دانا ترین،... پرهیزکارترین، برد بارترین، شجاع ترین، سخاوتمند ترین و عابدترینِ مردم است.» بعلاوه او در مقام جانشینی پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) در پی تعلیم و تربیت انسان هاست. بنابراین خود باید پیش از همگان و بیش تر از مردمان، به اخلاق الهی آراسته باشد. امام علی (علیه السلام) می فرماید: کسی که به امر خدا، خود را امام مردم قرار داده است براوست که پیش از تعلیم دیگران، به تعلیم خود همّت گمارد و باید دیگران را به وسیله رفتار خود تربیت کند پیش ازآنکه با گفتار تربیت کند. https://eitaa.com/mahdavibavar
نصب امام از سوی خدا از دیدگاه شیعه،امام و جانشین پیامبر تنها به دستور خداوند و انتخاب او انجام می گیرد و پیامبر، امام پی از خود را معرفی می کند. بنابراین هیچ فرد یا گروهی حق دخالت در این امر را ندارند. ضرورت نصب امام از سوی خداوند دلیل هایی دارد از جمله: الف: به فرموده قرآن، حاکم مطلق برهمه چیز خداوند است و همه باید تنها از او اطاعت کنند. بدیهی است این حاکمیت می تواند از سوی خداوند به هر کسی، مطابق شایستگی و مصلحت داده شود. بنابراین، همان گونه که پیامبربه وسیله خدا انتخاب می گردد، امام نیز به تعیین الهی، بر مردم ولایت می یابد. ب: پیش از این برای امام، ویژگی هایی را از قبیل عصمت و علم و... بیان کردیم. روشن است که یافتن وشناختن کسی که دارای این صفات، آن هم در عالی ترین درجه باشد تنها به وسیله خداوند که دانای به آشکارو نهان انسانهاست، امکان پذیر است. همان گونه که خداوند در قرآن کریم به ابراهیم می فرماید: من تورا به مقام امامت مردم قرار دادم . https://eitaa.com/mahdavibavar
بیانی جامع و زیبا از زبان عصمت بخشی از بیانِ زیبای پیشوای هشتم، حضرت رضا(علیه السلام) را که درباره مقام امام و ویژگی های اوست: « آنها {که در امرامامت اختلاف کردند و گمان کردند که امامت امری انتخابی است} نادانی کردند... مگر مردم ، مقام ومنزلت امامت در میان امت را می دانند تا روا باشد که به اختیار و انتخاب ایشان واگذار شود؟ همانا امامت، قدرش والاتر و شأنش بزرگتر و منزلتش عالی تر و مکانش رفیعتر و عمقش ژرف تراز آن است که مردم با عقل خود به آن برسند یا با ارای خود ان را دریابند... همانا امامت ، مقامی است که خدای عزّ و جل، بعد از رتبه نبوّت و خلّت ( مقام خلیل اللهی) در متبه سوم به ابراهیم (ع) اختصاص داد...امامت، خلافت خدا و خلافت رسول خدا(ص) و مقام امیرالمؤمنین(ع) ومیراث حسن وحسین (ع) است . به راستی که امامت، زمام دین و مایه نظام مسلمین وصلاح دنیا و عزّت مؤمنان است... کامل شدن نماز، روزه، حج و جهاد و... نیز حفظ مرزها به سبب امام( و پذیرفتن ولایت) است. امام، حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام می کند( و مطابق حکم واقعی پروردگار، حکم می کند) و حدود الهی را به پا می دارد و از دین خدا حمایت کرده و با حکمت و مؤعظه نیکو ودلیل رسا به راه پروردگار دعوت می کند. امام مانند خورشید طلوع کننده است که نورش عالم را فرا می گیرد و خودش درافق است به گونه ایی که دست ها ودیدگان به او نرسد. امام، ماه تابان، چراغ فروزان، نور درخشان و ستاره راهنما در شدت تاریکی ها و در راه های شهرها و کویرها ودر گرداب دریاها ( و نجات دهنده از انواع فتنه ها و نادانی ها) است... امام انیس، همراه و پدر مهربان وبرادرتنی و مادرنیکو کاربه فرزند کوچک وپناهگاه بندگان در مصیبت های بزرگ است. امام کسی است که از گناهان پاک و از عیب ها برکنار است. او به دانش مخصوص و خویشتن داری و حلم نشانه دار است... امام ، یگانه روزگار خویش است و کسی به ساحت او نزدیک نمی شود و هیچ دانشمندی با او برابر نمی گردد. نه کسی جای او را می گیرد ونه برای او مثل و مانندی یافت می شود... پس کیست که بتواند امام را بشناسد و یا انتخاب امام بر ای او ممکن باشد؟ هیهات هیهات در اینجا خردها گمگشته و عقل ها سرگردان وحیران گردیده است ( دراینجا) دیده ها بی نور، بزرگان کوچک، حکیمان متحیر... و سخن دانان در مانده اند ازاینکه بتوانند یکی از شوؤن یا فضیلت های امام را توصیف کنند و آنان همگی به عجز و ناتوانی اعتراف می کنند... کافی ج1- باب 15- ح1. https://eitaa.com/mahdavibavar
خلاصه درس های 1 تا 18 مهدویت _ با توجه به جایگاه اصیل مهدویت، تبیین معارف مهدوی و بررسی ابعاد آن، یک امری مهم و ضروری است. _ با عنایت به حدیث « من مات...» شناخت امام عصر(عج) یک ضرورت است. _ طبق مفاد حدیث« ثقلین» قرآن و عترت ملازم هم و جدایی ناپذیر از یکدیگرند. _ اعتقاد به امام زمان «عج» به عنوان امام وحی و حاضر، یک اعتقاد مستحکم و خدشه ناپذیر است. _ توجه به شبهات مطرح پیرامون موضوعات مهدویت، امری لازم است. _ تفاوت اساسی دیدگاه شیعه وسنّی در باب امامت بر این است که در اعتقاد شیعه، امامت منصب الهی و جزء اصول دین است اما از نظر اهل سنّت امامت یک مقام دنیوی و امر عرفی است. _ امام(ع) آراسته به کمالات مانند: علم، عصمت، مدیریت و دیگر ارزش های الهی و صفات عالی انسانی است. https://eitaa.com/mahdavibavar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از باورهای مهدویت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای منجی دل‌های خزان دیده کجایی کی می‌رسد آن جمعه موعود بیایی ای نبض زمان ذکر دعای فرج تو مافوق مکان در نظر اهل ولایی کنزُ الفقرایی و همانند نداری تو رحمت موصوله احسان خدایی عیب از دل ما نیست گرفتار تو هستیم عیب است کریمان که برانند گدایی https://eitaa.com/mahdavibavar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📸 تصویری از تشرف حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به حرم حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) در سال ۱۳۶۳. 🌻 سالروز ولادت حضرت زینب علیها‌السلام مبارک باد. 🌷 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸ویژه ولادت حضرت زینب 📹ببینید| عشق یعنی کلنا عباسک یا زینب 🔺شعرخوانی درباره حضرت زینب(س) و #مدافعان_حرم در حضور رهبرانقلاب 🌷 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در یک نگاه مشخصات ظاهری حضرت آخرین امام شیعیان و دوازدهمین جانشین رسول خدا(صلی الله علیه و آله وسلم) در سپیده دم جمعه، نیمه شعبان سال 255 هجری قمری ] 868 میلادی [ در سامراء یکی از شهرهای عراق، دیده به جهان گشود. پدر گرامی او، پیشوای یازدهم شیعیان حضرت امام حسن عسکری(علیه السلام) و مادر بزرگوار آن حضرت، بانویی شایسته به نام «نرجس» بود که درباره ملیّتِ او روایات، مختلف است. مطابق روایتی، آن حضرت دختر «یشوع» پسر امپراتور روم بوده و مادرش از نسل «شمعون» وصی حضرت عیسی(علیه السلام) است. برابر این روایت نرجس در پی خوابی شگفت مسلمان شد و به هدایت امام عسکری(علیه السلام) خود را در میان سپاه روم که عازم نبرد با مسلمانان بودند قرار داد و همراه جمعی دیگر به اسارت لشکر اسلام در آمد. امام هادی(علیه السلام) کسی را فرستاد که او را خریداری کرد و به سامراء آورد. کمال الدین، شیخ صدوق، ج 2، باب 41، ح 1، ص 132. روایات دیگری نیز نقل شده است. بحارالانوار، ج 5، ح 29، ص 22، و ح 14، ص 11. ولی آنچه مهم و قابل توجه است اینکه حضرت نرجس(علیها السلام) مدتی در خانه حکیمه خاتون ـ از خواهران بزرگوار امام هادی(علیه السلام) ـ بوده و تحت تعلیم و تربیت ایشان قرار گرفته است و مورد احترام فراوان حکیمه(علیها السلام) بوده است. حضرت نرجس(علیها السلام) آن بانویی است که سال‌ها پیش در کلام پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم)همان، ج 50، ح 7، ص 21 و امیرالمؤمنین(علیه السلام) الغیبة طوسى، ح 478، ص 470 و امام صادق(علیه السلام) کمال الدین، ج 2، باب 33، ح 31، ص 21 مورد ستایش قرار گرفته و از او به عنوان بهترین کنیزان و سرور آنان یاد شده است. گفتنی است که مادر امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به نام‌های دیگری مانند سوسن، ریحانه، ملیکه و صیقل (صقیل) نیز خوانده می‌شد. https://eitaa.com/mahdavibavar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا