eitaa logo
کشکول|محسن مهدیان
3.6هزار دنبال‌کننده
413 عکس
137 ویدیو
3 فایل
روزنامه‌نگار. ارتباط با ادمین @mohsen_mahdian
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️دست برتر مردم در حجاب 1⃣یکم. خاطرتان هست رهبری انقلاب فرمود بی حجابی گناه سیاسی است؟ آنروی دیگر این سخن چیست؟ جماعتی ناجوانمردانه در کمین زنان و دختران ما نشسته اند که غرض شان فراتر از برچیدن پوشش آنهاست و صبح تا شب ذهن و قلب زنان ما را زیر آماج بمباران های رسانه ای و فرهنگی برده اند. پوشش جامعه ایرانی را باید با این سطح از هجمه بی امان دشمن تحلیل کرد. آنگاه روشن می شود که در ابعاد جامعه زنان و دختران ما چه مبارزه و مقاومتی صورت گرفته است. 2⃣دوم. مسوولین دولتی و انتظامی می گویند 99 درصد افراد مکشفه بعد از تذکر مجریان قانون حجاب خود را اصلاح می کنند. این یعنی مردم ما سَرِ جنگ با قانون ندارند. اگر قانون روشن باشد و دقیق و مدبرانه اجرا و نظارت شود، جامعه همراهی می کند. 3⃣سوم. این روزها در فضای مجازی گفت وگوی جدی درباره سبک برخورد با بدحجابی است. برخی در دفاع از اقدامات سلبی و عده ای نیز در نقد آن می گویند و می نویسند. اما فصل مشترک همه آنها دغدغه حجاب است. بجز جریان مطرود خارج نشین، کسی از اباحه گری و کشف حجاب دفاع نمی کند و بحث بر سر نحوه اصلاح و ارتقای حجاب است. 4⃣چهارم. وضعیت بدحجابی در جامعه ما نه خدای نکرده مرتبط به بی حیایی و بی عفتی است و نه تقابل های سیاسی. برخلاف تصور ضدانقلاب حجاب در جامعه ما امری مرتبط به سبک زندگی است و به همین دلیل است که بارها شاهد بودیم زنان و دختران ما در هر سطحی از حجاب در بزنگاه های سیاسی پای کار انقلاب و در ایام معنوی سال، اهل تهجد و عبادت و مناجات هستند. 5⃣پنجم. مجموعه نظرسنجی های موجود در نهادهای مختلف نشان می دهد اکثریت قریب به اتفاق مردم ما معتقد به حجاب هستند و بر الزام قانونی حجاب تاکید دارند و حتی شل حجاب ها نیز همین که دارند را حجاب می دانند. ❇️تا اینجای ماجرا مردم؛ ❇️و اما عملکرد مسوولین: 1⃣یکم. کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد از 32 دستگاه اجرایی کشور که دارای وظایف قانونی در حوزه عفاف و حجاب هستند مطالبه کرده است تا نسبت به عملکرد خود پاسخ دهند. نتیجه این گزارش نشان می دهد 19 دستگاه با دهن کجی هیچ توضیحی ندادند و باقی نیز جز 4 یا 5 دستگاه وظایف خود را ناقص اجرا کردند. چرا؟ 2⃣دوم. ترک فعل دستگاه های اجرایی جرم نیست؟ مدعی العموم نباید وارد شود؟ سخنگوی دستگاه قضائی صریحا اعلام کرده است دستگاه های اجرایی وظیفه قانونی خود را در قبال حجاب انجام ندادند. خب؟ قدم بعدی چیست؟ چرا برخورد نمی شود؟ 3⃣سوم. فراجا تنها دستگاهی است که وظیفه اقدام سلبی دارد. در این میدان نیز به تنهایی پیشرو است. اما آیا فراجا به تجهیزات و ابزار لازم برای اجرای وظایف خود مجهز است؟ آیا نباید حمایت شود؟ 4⃣چهارم. چرا باید مجلس و دولت و دستگاه قضایی در تدوین و تصویب لایحه حجاب تا این اندازه تعلل به خرج دهند. هزینه این فرصت سوزی و پاسکاری های توجیه ناپذیر را چه کسی باید دهد؟ مردم؟ ❇️واقعیت اینست که مردم در ماجرای حجاب بسیار جلوتر از مسوولین هستند و به ناچار هزینه کم کاری دستگاه ها و گیجی در تصمیم گیری را نیز همین مردم می دهند. همشهری @mahdian_mohsen
✅سه پیام اصلی رهبرانقلاب بعد از تنبیه سخت منتظر بودید بعد از تنبیه سخت رژیم صهیونیستی رهبری انقلاب پیام دهند؟ روز گذشته این پیام را در جمع فرماندهان نیروهای مسلح بیان کردند. این پیام هم مخاطب بیرونی داشت و هم داخلی. مخاطب خارجی پیام اقتدار گرفت و اما مخاطب داخلی... 1⃣یکم. اصلاح یک خطای ذهنی از ساعت اولیه پس از تنبیه سخت رسانه های دشمن در جنگ روایت ها سراغ تردید سازی در اهدافی موشک های سپاه رفتند. ابتدا گفتند 99 درصد موشک ها رهگیری شدند. بعد ناچار شدند اصلاح کنند و به 97 درصد رسیدند. پس از انتشار فیلم ها باز هم با خفت حرف خود را پس گرفتند و به 84 درصد رسیدند. حال آنکه باز هم دروغ می گفتند تا اینکه ناچار شدند اعلام کنند هرکس فیلم و عکس از حمله موشکی ایران منتشر کند مجازات می شود. گذشت تا اینکه دیروز فیلم شلیک به پایگاه .... توسط سپاه منتشر شد و باز هم رسانه های دشمن روسیاه تر شدند. اما واقعیت اینست که رهبری انقلاب غیرمستقیم فرمودند از این مسائل عبور کنید. موفقیت ایران اینجا نیست و این موضوع مساله فرعی است. سخنان رهبری انقلاب یک خطای تحلیلی را در ذهن ها اصلاح کردند و آن دقیقا همان بود که اتفاقا غربی ها و خاصه صهیونیست ها بهتر از ما فهمیده بودند. به همین دلیل فرمود: آنچه باعث شد دشمن از دست ما عصبانی شود همین موضوع اصلی است. اما موضوع اصلی چیست؟ موضوع اصلی را فرمودند: "ظهور قدرت اراده ملت ایران". به سخن دیگر اصل ماجرا انتساب تنبیه سخت به اراده ملت است. این ملت بود که تصمیم گرفت دشمن را ادب کند و این سیلی سخت ثمره وحدت درونی مردم و بروز اراده توحیدی آنهاست. این جملات را داشته باشید؛ آشناست. رهبری انقلاب همین تعابیر را پس از حمله ایران به عین الاسد داشتند. آنروزها نیز عده ای در این ماندند که در عین الاسد چه گذشته است. اما رهبر انقلاب حمله به پایگاه نظامی آمریکا را یوم الله دانستند و علت این نام گذاری را اینطور توضیح دادند: "این‌که ملتی با چنین قدرت و توان روحی به یک قدرت متکبر و زورگوی عالم سیلی بزند، نشان‌دهنده دست قدرت الهی است، پس این روز بزرگ نیز جزو ایام‌الله است". تا اینجا را داشته باشیم. بند دوم ادامه همین بخش است. 2⃣دوم. پاسخ به یک سوال ذهنی اجازه دهید چند روز قبل برگردیم. وقتی اسرائیل غاصب به کنسولگری ایران در سوریه حمله کرد بلافاصله رهبری انقلاب فرمودند سیلی سخت خواهند خورد. چند روز بعد نیز تاکید کردند تنبیه می شوند. همان روزها بود که چه بسا برخی در دل شان این گذشت که رهبری انقلاب چطور با این صلابت و استحکام از تنبیه و سیلی سخت و ادب کردن دشمن می گویند؟ شاید هم نگران شدند که اگر انتقام بگیریم چه اتفاقی می افتد؟ پاسخ به این سوال را هم رهبری انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی مسلح دادند. آنجا که گفتند: "به خداوند متعال حُسن ظن داشته باشید و به او توکل کنید و بدانید که وعده خداوند در دفاع از مومنین حتمی و تخلف ناپذیر است." صلابت و استحام رهبری انقلاب در تهدید و تنبیه دشمن را باید در همین اعتماد به سنت قطعی الهی در دفاع از مومنین دید. و اما این دو بند یک جمع بندی کلیدی دارد. 3⃣سوم. درس نهایی 🔸در بند یکم فرمودند: تنبیه سخت ثمره ظهور اراده ملت است. 🔸در بند دوم فرمودند: وعده خداوند در دفاع از مومنین حتمی و تخلف ناپذیر است. 🔻و نتیجه اصلی؟ این را نیز سالها قبل در سال 94 فرمودند. جمله ای که تاریخی ماند: "من به تک تک این مردم اعتماد دارم. این حرکت عمومی را می بینم و اعتقاد دارم این دست خداست که کار می کند. " حرف نهایی اینجاست: جائی که اراده مردم حاکم شود یدالله نیز همانجاست و احدی یارای مقابله با یدالله نیست. و راز اینکه فرمودند به خدا حسن ظن داشته باشید اشاره به همین پیروزی قطعی است. همشهری @mahdian_mohsen
✅حجاب و چالش خلاقیت در حکمرانی ماجرای حکمرانی در این روزگار با گذشته یک تفاوت اساسی کرده است. مهمترین رکن متفاوت آن حکمرانی در فضای شیشه ایست. جائی در معرض چشم مردم. اساسا در نزدیک ترین حالت ممکن به متن مردم هستیم. همه تصممیات مسوولین در مقابل چشم مردم قرار دارد. نتیجه اقدامات آنها توسط مخاطب دیده و ارزیابی می شود. اجمالا اگر این حکمرانی شیشه ای منجر به مردم سالاری و رشد آگاهی مردم شود باید بدان بالید و اما اگر ثمره اش پوپولیسم باشد باید نگران بود. پدیده هایی شبیه پروژه بگیری در فضای مجازی ثمره همین آسیب است. بماند. درین رابطه باید بیشتر نوشت. 🔻اما غرض این متن توجه دادن به مساله دیگری از جمله قصه دامنه دار حجاب است. هر میزان که حاکمیت مردمی تر شود، باید به هنر نزدیک تر شود. مخلص کلام همین یک جمله است. هر میزان مردم سهم شان در حاکمیت فربه تر شود چالش هنر و بطور اخص خلاقیت بیشتر خود را نشان می دهد. 🔻واقعیت اینست که نظام حکمرانی ما هنوز به اندازه رشد مردم، غنا نیافته است. نظام حکمرانی ما هنوز تصور می کند مردم یعنی صندوق رای و خلاص. فضای مجازی با همه آسیب هایش باعث شده است مردم به شکل ناخواسته قدر و منزلت پیدا کنند و جبر روزگار کم کاری مارا جبران و به مردم سالاری به مثابه آرمان انقلاب اسلامی کمک کرده است. اینجاست که باید قدر دانست و اما متناسب با این تحول خودمان را مهیا سازیم. یکی از مهمترین مقدمات نیز همین ساحت هنر در سیاست است. 🔻هر میزان تصمیم حاکمیتی مردمی تر شود باید هنری تر جلوه کند. هر میزان به متن حقیقی مردم نزدیک تر شویم باید هنرمندانه تر رفتار کنیم. چون ساحت وجودی انسان ساحتی هنری است. هنر زبان فطرت است. گرایش فطرت، جمال پرستی است. به همین دلیل است که شهید مطهری نام دیگر هنر را زیبایی آفرینی می نامد و آیت الله جوادی آملی هنر را در اعلی درجه اش حرکت به سمت جمال وجودی می دانند. 🔻با این مقدمه مختصر وقتی قرار است حکمرانی مردمی شود و به زبان فطرت اجتماعی باشد و مردم را همراه سازد، باید هنرمندانه باشد و خلاقیت ابزار گفت وگو با مردم است. اینکه در مواردی بین حاکمیت و مردم گوئی یک زبان بیگانه حاکم است، به همین دلیل است. چون سهمی برای خلاقیت در سیاست ورزی مان قائل نیستیم. اساسا زبان هنر و خلاقیت را بلد نیستیم. هر تصمیمی ک بدون خلاقیت باشد محکوم به شکست است. 🔻خلاقیت تبدیل یک ایده کارشناسی در سطح حاکمیت به ادراک اجتماعی است. یعنی به قاعده سیاست هنرمندانه، تصمیمات در بالاترین سطح کارشناسی اگر ابعاد هنری نداشته باشد، نمی تواند به زبان مردم ترجمه شود و لذا همراهی مردم را نخواهد داشت. با این توضیح ماجرای حجاب را نگاه کنید. مردم ما واقعا دیندار اند. اما ما چقدر توانستیم با خلق زیبایی و زبان فطری مردم از دین بگوییم؟ چقدر بازبان هنر از حجاب گفتیم؟ فقط هم وجه تبلیغی و فرهنگی حجاب نیست که هنر لازم دارد. حتی قهریه ما نیز برای اقدام سلبی باید به رنگ هنر و خلاقیت شود؛ واگرنه بهترین تصمیمات شکست می خورد. اینجاست که برای مقدس ترین سیاست ها، در اجرا دچار لکنت می شویم. 🔻چه باید کرد؟ واقعیت اینست که هنوز مسوولین ما فکر می کنند رسانه یعنی همان روابط عمومی سنتی گذشته. سالها گفته می شد، تصمیمات حاکمیتی باید همراه با پیوست رسانه ای باشد. اما واقعیت اینست که هنوز به این مرحله نرسیده، باید از آن عبور کنیم. در دوره ای قرار داریم که اینبار سیاست ها و تصمیمات حاکمیتی، باید پیوست هنر و رسانه شود. چون ابتدا جان مخاطب هدف است و بعد محیط و کالبد او. برای ساخت ذهن و قلب و ادراک اوست که توسعه و پیشرفت را در واقعیت رقم می زنیم. اساسا انقلاب اسلامی یعنی همین. باید بیشتر گفت. همشهری @mahdian_mohsen
🔻اگر این صحنه‌ها در ایران بود... 🔻این چند روز که عکس‌ها و فیلم‌های ضرب‌وشتم دانشجویان آمریکایی در رسانه‌های خارجی سانسور می‌شود، نخستین سؤالی که به ذهن می‌رسد این است که اگر این تصاویر مربوط به ایران بود، روایت ماجرا چطور شکل می‌گرفت! ضرب‌وشتم وحشیانه دانشجویان و حتی استادان دانشگاه در حالی است که مطالبه معترضان تنها توقف جنایت در غزه است اما همین را هم تحمل نمی‌کنند. 600نفر را تا روز شنبه دستگیر و ده‌ها نفر را تحقیر كردند و زیر باد کتک گرفتند؛ تا آنجا که مجبور شدند خون‌های ریخته‌شده دانشجویان را با ماشین آبپاش شست‌وشو ‌دهند بلکه آثار جنایت پاک شود. اما تمام رسانه‌های اصلی این خروش بی‌سابقه را سانسور کرده‌اند. 🔻تا اینجا آزادی‌بیان به روایت آزادی آمریکایی است؛ اما بیایید فرض کنیم كه این ماجرا در ایران اتفاق می افتاد. آنگاه رسانه‌ها و سیاستمداران غربی و نهادهای حقوق بشری چطور رفتار می‌کردند؟ این در حالی است که کنشگری دانشجویان اعتراض به وحشی‌گری ناتمام و بی‌سابقه رژیم صهیونیستی است و نه اقدامی علیه امنیت ملی کرده‌اند و نه آسیبی به اموال عمومی زده‌اند و نه آدم کشته‌اند و نه کف خیابان مأموران را برهنه و سلاخی نموده‌اند و نه با گروه‌های آدمکش و تفرقه‌افکن و برانداز همکاری کرده‌اند و یا اجیر آنها شده‌اند. 🔻با همه اینها فرض کنید این وقایع در ایران بود؛ آنگاه آنها چه رفتاری می‌کردند؟ 1⃣یکم؛ تمام رسانه‌هایشان به‌خط می‌شدند تا شب و روز عکس‌ها و تصاویر را به کرات بازنشر و تحلیل کنند. اگر هم تصویری پیدا نمی‌کردند از عکس‌های گذشته یا ساختگی یا تصاویر تجمعات دیگر کشورها استفاده می‌کردند. 2⃣دوم؛ از فرصت استفاده و تمام گروه‌های آدمکش و تروریست و اراذل و اوباش را به‌صف می‌کردند تا وارد کشور شوند یا از گوشه و کنار شهر جمع‌شان می‌کردند تا تجمع دانشجویان را تبدیل به شورشی علیه امنیت کشور كنند. 3⃣سوم؛ تمام مسئولان و سیاستمداران در رده‌های مختلف در دیگر کشورها را رديف می‌کردند تا اين تصاویر را محکوم کنند. از دولت‌ها درخواست می‌کردند با ایران قطع‌رابطه کنند و نهادهای امنیتی ایران را تروریستی بنامند. 4⃣چهارم؛ تمام سلبریتی‌ها باید به‌صف مي‌شدند و موضع‌گیری مي‌كردند. هر سلبریتی‌اي هم اعلام موضع نمي‌كرد به‌صورت مجازی به او حمله ور می‌شدند تا از سر ترس سخن بگوید و ساکت نباشد. هر میزان هم لازم بود پول خرج می‌کردند . 5⃣پنجم؛ هر زمان اعتراضات از دایره اخبار خارج مي‌شد و به سمت آرامش پیش مي‌رفت با ریختن خون چند بی‌گناه آن‌ را شعله‌ور می‌ساختند. حتي اگر لازم بود، در کف خیابان مامور امنیتی یا انتظامی یا آدم عادی را نيز سلاخی می‌کردند و خون می‌ریختند. 6⃣ششم؛ همه نهادهای حقوق بشری را به‌خط می‌کردند تا بیانیه دهند و محکوم کنند و قطعنامه دهند و تحریم جدید وضع کنند. 7⃣هفتم؛ از صفحات آشپزی و آرایشگری و پیج‌های فیتنسی و صفحات رقص و جادوگری و شومنی گرفته تا همه اینفلوئنسرها را به‌خط می‌کردند و سکه می‌دادند تا مطالب آنها را بازنشر کنند و این احساس ایجاد شود که تنها یک صدا بیشتر در جامعه وجود ندارد. 8⃣هشتم؛ عده‌ای ساده‌لوح و خودحقیرپندار را هم تحریک می‌کردند تا کاملا واداده، غرب را تشویق کنند و کشور را متهم به ناکارآمدی و فساد و تباهی کنند. البته برای این گروه خرج نمی‌کردند؛ آنها خودبه‌خود همراهند. 9⃣نهم؛ جهت تهییج بیشتر و تحریک احساسات، آثار هنری توليد می‌کردند و شعر می‌ساختند و موسیقی درست می‌کردند. اما هیچ‌کس برای دختران و زنان دانشجوی آمریکایی شعر «برای خواهرم، خواهرت، خواهرامون» نمی‌خواند و با عکس‌های آنها فیلم و کلیپ نمی‌سازد. 🔟دهم؛ و دست‌آخر تا می‌توانستند به اموال عمومی و دارایی شخصی مردم و کشور لطمه می‌زدند تا ترس و وحشت در شهر حاکم شود و مردم احساس کنند همه‌‌چیز از دست رفته است و به‌زودی انقلاب می‌شود. بعد هم تصاویر آن ‌را با ضریب بالا توزیع می‌کردند تا بگویند قدرت برتر در میدان آنها هستند. 🔻این 10خط اصلی برایتان آشنا نیست؟ یقین بدانید نعل به نعل آن‌ را اجرا می‌کردند. اما امروز هتک حیثیت دانشجویان آمریکایی را نادیده می‌گیرند بلکه صدای‌شان آگاهی‌ساز و روشنگرانه نباشد. 🔻دانشجوی آمریکایی امروز به برکت خون‌های پاک غزه در دل تاریکی علمی دانشگاه‌های نظام سرمایه‌داری روزنه‌های نور و روشنایی را می‌بیند و فریاد می‌زند و این فریاد‌ها به‌زودی برای مظلوم عالمگیر و برای ظالم دامنگیر خواهد شد. همشهری @mahdian_mohsen
🔻آقای دادستان کجاست؟! 1⃣یکم؛ بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ بلدیه را به اسم عدالت‌خواهی افشا کردند. احتمال برهم‌خوردن قرارداد وجود دارد. طرف چینی این قرارداد، به جهت شرایط تحریم بر رازداری مصر بوده است و البته حق هم دارد گلایه قهرآمیز کند. 2⃣دوم؛ مطابق این قرارداد 2500اتوبوس برقی وارد کشور می‌شود؛ آن هم از طریق تأمین مالی نوین در حوزه مشارکت، مولدسازی و یوزانس. جهت روشن‌شدن این عدد، باید گفت که خرید اتوبوس طي 12سال دوره مدیریت آقای قالیباف 1200عدد بوده است و در تمام سال‌های دوره اصلاحات 130دستگاه. تا الان نیز 7برابر دوره اصلاحات یعنی حدود 826دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی وارد شده است و باز هم جهت تقریب به ذهن، در حال حاضر 5200 دستگاه در ناوگان اتوبوسراني شهر تهران هست كه تقريبا 3هزار و 53دستگاه آن فعال است. حالا تصور کنید ورود 2500اتوبوس برقی چه تحولی در رفت‌وآمد مردم ایجاد می‌کند! تحول در چه چیز؟ کاهش ترافیک، کاهش آلودگی زیست‌محیطی، کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و تسهیل در رفت‌وآمد عمومی. 3⃣سوم؛ افشاکننده قرارداد مدعی است که این قرارداد پشت درهای بسته نوشته شده و به ضرر کشور است. به همین سادگی و با همین بهانه‌جویی ساده‌انگارانه یک تصمیم سازنده را به چالش کشیده‌اند. اجمالا چه کسانی از این قرارداد اطلاع داشته‌اند؟ شخص رئیس‌جمهور، 4وزارتخانه صمت، امورخارجه، کشور و نفت و در نهایت بانک مرکزی. قرارداد نیز سراسر به‌نفع مردم است؛ هم در عدد و رقم که به‌جای هزار دستگاه در قرارداد اولیه، 2500دستگاه وارد می‌شود و هم در زمان تحویل 6ماه بعد از واریز پیش‌پرداخت اولیه انجام می شود و اگر سنگ‌اندازی نشود می توان تا پایان سال اتوبوس‌های برقی را در تهران دید. 4⃣چهارم؛ اگر این قرار تجاری به‌هم‌بخورد که بیم آن می‌رود و موجب نگرانی شده، آنگاه چه ‌کسی پاسخگو است؟ به‌طور حتم دستگاه قضایی. سؤال کاملا شفافي وجود دارد که آیا افشای یک قرارداد در شرایط تحریم، تخریب آشکار امنیت روانی و حقیقی مردم نیست؟‌ آيا مواجهه مستقیم با منافع شهر و مردم نیست؟ آیا شبهه ضدامنیتی‌بودن آن وجود ندارد؟ چه‌کسی یا کسانی از برهم‌خوردن این قرارداد نفع می‌برند؟ آیا پای یک مافیای ناسالم و پرمسئله و البته دامنه‌دار در میان نیست؟ در نهایت اینکه دقیقا عدلیه چه‌وقت خود را مسئول می‌داند با این جریان سراسر موهن و دکاندار افشاگری، برخورد جدی و بهنگام داشته باشد؟ چرا برخورد‌ها بازدارنده نیست؟ 5⃣پنجم؛ واقعیت این است که؛ 🔸آن ‌روز که مثل آب خوردن آبروی مردم را در فضای مجازی می‌ریختند کسی سراغ‌شان نرفت تا عبرت بگیرند. 🔸کار بدانجا رسید که همین دستگاه قضایی و نظارتی را به سخره گرفتند و با تعطیل نشان دادن آنها از خود یک قهرمان دست‌ساز و تصنعی ساختند. باز هم قهریه خاموش بود و بدتر اینکه حمایت هم شدند. 🔸کار بالا گرفت و در مسابقه دکانداری برای افشاگری و گنده‌گویی‌های مجازی، نظام را متهم به فساد سیستمی کردند و باز هم انگار نه انگار. گويی امنیت روانی این مردم حرمتی ندارد! 🔸اما اكنون ماجرا فرق دارد؛ «حق‌الناس» و «بیت‌المال» و «حق‌الله» را توجه نکردیم و امروز «حیات‌جمعی» مردم را تهدید می‌کنند. آیا قرار نیست به قاعده عقل و قانون تغییر رویه دهیم؟ دادستان محترم کجاست؟ همشهری @mahdian_mohsen
6.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴پاسخ محسن مهدیان؛ مدیرعامل موسسه همشهری به شبهه لزوم کار فرهنگیِ تک بعدی در مورد حجاب: کار فرهنگی همراه با کار سلبی ست. ✅ کانال آخرین خبر 👇 http://eitaa.com/joinchat/1622999058C0293b71f29
هدایت شده از همشهری
⬅️ صفحه‌های همشهری جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ چه کتابی بخوانیم تا بتوانیم تحلیلگر انقلابی شویم؟ 🔺همشهری جمعه هر هفته در قالب «روزنامه دیواری» منتشر می‌شود و قابل نصب در جاهای مورد نظر شماست. 🔺برای دریافت نسخه چاپ شده و آماده نصب این روزنامه دیواری عدد ۷ را به ۳۰۰۰۳۳ پیامک کنید 🔺نسخه با کیفیت بخش اول و بخش دوم این روزنامه دیواری را دانلود کنید بخش اول: https://media.hamshahrionline.ir/d/2024/05/09/0/5007371.pdf?ts=1715276471000 بخش دوم: https://media.hamshahrionline.ir/d/2024/05/09/0/5007372.pdf?ts=1715278686000 🆔 @hamshahrinews
کشکول|محسن مهدیان
⬅️ صفحه‌های همشهری جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ چه کتابی بخوانیم تا بتوانیم تحلیلگر انقلابی شویم؟ 🔺هم
همشهری امروز را حتما ببینید. با عنوان "چه کتابی بخوانیم تا تحلیلگر انقلابی شویم؟" یک سیر مطالعاتی در سه سطح ارائه شده. ضروری، تکمیلی و عمیق بعد کتاب‌هایی برای مطالعه بیشتر هم پیشنهاد شده. ضرورت این مطالعات و چرایی این سیر هم توضیح داده شده، همگی در قالب اینفو. درباره هر کتاب هم یک توضیح یک خطی و درباره کتاب‌های سطح ضروری هم توضیح صوتی بیان شده. کلا پیشنهاد میکنم این نشریات جمعه ها را که در قالب روزنامه دیواری چاپ میشه دنبال کنید و ازش تو مجموعه هاتون استفاده کنید. اما خوب این شماره به نظرم مهمتر باشه. https://media.hamshahrionline.ir/d/2024/05/09/0/5007372.pdf?ts=1715278686000
23.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چهار اثر رای مردم بر قدرت مجلس آینده @mahdian_mohsen
24.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر علاقه‌مند به بحث‌های جدید ارتباطات و سواد و خرد رسانه‌ای هستید، کتاب‌های یکی دو سال گذشته انتشارات همشهری را از دست ندین. این کتاب‌ها ظاهرا درباره رسانه است، اما به‌واقع درباره سبک زندگی و سبک حکمرانی نوینی است که پلتفرم‌ها برای ما رقم زدند. وعده ما نمایشگاه کتاب. راهرو 26. غرفه 666. همشهری @mahdian_mohsen
انالله و اناالیه راجعون اگر شهادت حاج قاسم روح تبری از دشمن را زنده کرد شهادت آیت الله روح تولی به انقلاب را مجدد زنده ساخت. و اینهمه نشانه هایست از تحول روحی یک ملت. عرض تبریک و تسلیت