eitaa logo
کشکول|محسن مهدیان
3.5هزار دنبال‌کننده
413 عکس
136 ویدیو
3 فایل
روزنامه‌نگار. ارتباط با ادمین @mohsen_mahdian
مشاهده در ایتا
دانلود
اجازه آدرس غلط نمی دهیم؛ اجازه نمی دهیم جای و را عوض کنید. بی رونقی امروز از ناکارآمدی دولت شماست. اجازه ندادید مردم طعم شیرین رای شان را بچشند. ازاینرو، از حالا با منتخبین جدید مردم یک شرط بیشتر نداریم. خروجی شعار و برنامه و خدمت شان را با مشارکت در دور بعد می سنجیم. یقین داریم این مجلس انقلابی و قوی، امید را به صندوق ها برمی گرداند و چندین برابر می کند.انشالله‌ @mahdian_mohsen
الحمدالله به وحدت @mahdian_mohsen
حقیقت ماجرا اینست که ائتلاف نسبت به گذشته رشد معناداری از جهت فرآیند و سازوکار پیدا کرده بود. اما عدم شفافیت و روشنگری باعث شد خیلی ها تغییر را باور نکنند. تمام شد... اما در همین نیز درس هاست برای منتخبین و آن اینکه هیچ تصمیمی در هیچ سطحی از کارآمدی نتیجه نمی دهد مگر با اقناع سازی و اجماع سازی. با این راهبرد، نیازمند تغییر جدی در سطح حکمرانی هستیم. @mahdian_mohsen
🛑تقابل مناسک با کرونا؟! هیئت ها برقرار باشد؟ نمازجمعه ها و نمازجماعت برگزار شود؟ حرم ها چطور؟ پاسخ شما بله است. احتمالا معتقدید مراقبت های لازم صورت گیرد و مناسک دینی تعطیل نشود. ممکن است پاسخ تان منفی باشد. احتمالا می گوئید وقتی قرار شد تجمعات محدود شود حرم و نمازجمعه و مسجد و هئیت نیز خارج از این دسته بندی نیست. اما فراتر از این بله و خیر، یک ملاحظه جدی تر هم وجود دارد. یک زمان حضرت روح الله مجالس امام حسین را به خدمت شکل گیری یک حادثه بزرگ سیاسی به نام انقلاب کشاند. وقتی طاغوت بهوش شد و درصدد ممانعت برآمد، استاد عرفان امام حضرت آیت الله شاه آبادی طرح هیات های خانگی را کلید زد. امام حسین همیشه بود. گریه و ندبه و عزاداری نشانه شیعه بود، اما خمینی کبیر قدرت گریه را به ظهور کشاند و از دل عزاداری و سینه زنی یک تحول سیاسی را در عالم رقم زد. مسجد نیز. مسجد و نماز جماعت و دعا و نیایش همیشه تاریخ بوده است. اما حضرت امام از درون مسجد، جهاد و بسیج و خیریه را رقم زد. نه اینکه حاشیه نماز بود؛ خیر. معنای اقامه نماز را ارتقا بخشید؛ تعالی یافت تا یک قیام اجتماعی. اهل نماز شدند اهل کار خیر؛ شد صندوق جاوید بازار که با خوش فکری استاد عرفان امام شکل گرفت. شد مسجد قبا که محفل انقلابیون بود. شد مسجد جلیلی که سنگر مجاهدین بود. شد مسجد هدایت که محل هدایت انقلاب بود. شد مسجد سید عزیزالله و شیخ علی و امین الدوله  که همه قیام های تهران را مدیریت می کرد. شد پایگاه بسیج و مامن و محل صیانت و امنیت. آمد و شد شبکه ای عظیم مسجدی ها که اعزام داوطلبین روزهای مقدس را شکل می داد. رهبرانقلاب می گویند اقامه نماز تنها برپایی نماز نیست. یعنی برقراری ذکر بر یک شهر؛ بریک دیار. یک امت را به ذاکری کشاندن و به یاد خدا بردن و به رفتار الهی رساندن، اقامه نماز است. شهرسازی براساس ذاکری؛ تابه حال اقامه نماز را چنین یافته بودید؟ امروز، روز وزن کشی است. هرکس و هرجا و هرمکان با هرمناسکی هرچه اندوخته است امروز خرج کند. خرج مردم کند. انقلاب مناسک را به خدمت اجتماعی کشاند. مناسک را از پستوخانه ها درآورد و با آن یک تحول سیاسی و بیرونی را رقم زد. مناسک شدند انسان ساز. شدند جامعه ساز. نقش ها روشن است. نقش بگیریم با نام کرونا. امام جمعه و امام جماعت و ذاکر و واعظ نقش بگیرند. هرانچه داریم به خدمت مردم ببریم و الله را به ظهور بکشیم. توحید را از بیرق هیات تا سراسر شهر امتداد بخشیم. عالم را مجدد به تماشای کارامدی مناسک بنشانیم. حسین علیه السلام اینجاست؛ نماز اینجاست؛ توحید اینجا میان مردمست.   @mahdian_mohsen
بدرقه متفاوت برای حامد . درباره حامد جلالی باید نوشت. از عاشقانه های اعتقادی اش پای انقلاب. از ساعات خالصانه اش برای خانواده. از تلاش مردانه اش پای تربیت. اجرش با حقیقت هدایت حضرت رب العالمین. او متفاوت هجرت کرد. هرچند تنگی ایام، اجازه بدرقه درخورش نداد، اما نفس های حزن ناک آشنا و غریبه در خط و برخط دیدنی بود. حامد را هم دوستان بدرقه کردند و هم دشمنان. از دیشب دلگیرم که با شیطنت اهریمنان شرک اندیش و خاک بهم زدن موریانه های سیاه اندیش حتا به جنازه حامد هم رحم نشد و تا توانستند رجم کردند و زبان به یاوه گشودند. اما امروز صبح احساس کردم همین نیز نسیم رحمتی است بر پیکر حامد عزیز. دقیقتر ببینیم؛ حامد را هم دوست بردست گرفت و هم دشنام دشمن فرازش بخشید. خوشا به رزقش. جوان انقلابی را باید با لعن و نفرین ضدانقلاب تشییع کرد. جوان انقلابی را جز محبت دوست، باید با برائت دشمن به خاک سپرد. جوان انقلابی فخرش به این است که دشمن اش بی تابی کند و هذیان گو حیثیت نداشته شان را فریاد کنند. خواستم بگویم حامد مظلوم رفت؛ دیدم الحمدالله با هیبت و اقتدار رفت. دشمنی ضدانقلاب بدرقه راه این خوش رکاب. اگر باور داریم که "هل الدین الا الحب و البغض"؛ پس جوان مومن را باید بدرود دوست و نفرت دشمن به خاک سپرد. @mahdian_mohsen
در #چالش_رقص متوقف نشوید @mahdian_mohsen
✅جنگ روایت ها در کرونا/ چطور به چالش رقص رسیدیم یک نکته؛ جنگ روانی با جنگ روایت ها متفاوت است. مبنای اصلی جنگ روانی شایعه است. اما جنگ روایت، جنگ شناختی است. خوانش شما از واقع است. پسا حقیقت اینجاست. مبارزه با این جنگ بسیار سخت تر است و مهمترین نکته این است که سربازان مبارزه در این جنگ همه مردم اند. اما یک روش رایج در جنگ روایت ها، استدلال استقرایی است. در این روش یک جزء را به کل تعمیم می دهند. یک خبر مبنای تفسیر کل صحنه می شود. اما جنگ روایت ها در کورنا چطور شکل گرفت و چرا به چالش رقص رسید؟ 🔹یکم. بی اعتنایی. اول گفتند حکومت بی اعتناست. مستندشان هم حرم و نماز جمعه و نام یک شرکت هواپیمایی یا فیلمی از یک ماشین اورژانس مقابل بیمارستان فرمانیه بود. اما گزارش کامل از بسیج ملی و حکومتی باعث شد این گزاره نگیرد. 🔹دوم. پنهان کاریی. بعد گفتند حکومت پنهان کارست. ولی انتشار امار روزانه مبتلایان و مرگ و میر و بعد هم منتشر شدن اولین آمار قبل از انتخابات با علم به اینکه روی مشارکت هم تاثیر گذارست، این گزاره را باطل کرد.   🔹سوم. بی تدبیری مرحله سوم گفتند بی تدبیرست. چنان وانمود کردند که ایران با بی تدبیری باعث شده است کورنا به امارات و کانادا و افغانستان و لبنان و آلمان منتقل شود. طبیعتا این تصویر همه نمی توانست ماندگار باشد. چون نحوه اطلاع رسانی دقیق از میزان بهبود یافته ها و تصمیمات کلان درمانی باعث میشد مردم بی تدبیری را باور نکنند. 🔹چهارم. ناتوانی در نهایت گفتند تدبیر دارند اما توان ندارند. اینجا بود که پمپئو و ترامپ به کمک ابرروایت آنها آمدند و البته پاسخ سرد داخلی و بی اعتنائی به پیشنهاد آنها در کنار توان ایران در تولید کیت های تشخیص و تولید ماسک های نانوئی و غیره این روایت را هم باطل کرد. 🔹پنجم و گام آخر خود مردمند. از حکومت ناامید شدند و سراغ خود مردم آمدند. با 3 روش. 🔸روش اول تخریب سرمایه های معنوی و اعتقادی مردم. به تمسخر گرفتن دعا و مناجات آنهم با تمسک به فیلم یک شیعه انگلیسی که ضریح را لیس میزد. 🔸روش دوم نشان دادن بی اعتمادی اجتماعی بود. اینکه مردم به فکر هم نیستند. در همین رابطه اخباری از محتکرین مستندشان شد. طبیعی بود که با موج خبرهای خوب از همدلی های اجتماعی عملا عقب نشستند. 🔸روش سوم تقابل مردم با مردم بود. را باید اینجا ببینید؛ با دو اثر: اول اینکه دو جریان را مقابل هم قرار دهند. جریان دعا و نیایش با جریان رقص و شادی. دوم اینکه از خط مقدم بودن سفید پوش ها در جمهوری اسلامی بسیار عصبانی شدند و با این چالش و شکل دادن دوقطبی، تلاش می کنند بین فرهنگ متنوع جامعه پزشکی با ارزش هائی مثل فداکاری که آنها را به انقلاب نزدیک می کرد فاصله بیاندازند. جنگ شناختی امروز خود مردم را هدف گرفته است؛ هوشیار باشید از شکل گیری دوقطبی ها.   @mahdian_mohsen
❤️چهره های جدید از شهدای انقلاب امروز با موافقت رهبرانقلاب جانباختگان مدافع سلامت، شهید خدمت نام گرفتند. در میان شهدا، نام خانم نرجس خان علیزاده بیشتر جلب توجه می کند. نرجس خانم همان پرستاری است که بعد از رحلت فداکارانه، مورد دسیسه ضدانقلاب قرار گرفت تا نظام را به اهمال و پنهان کاری متهم کنند. امروز پدرش مصاحبه کرد و گفت نرجس دوستدار شهادت بود و به آرزویش رسید. ❤️مختصری تامل فرمائید شهدای دفاع مقدس و شهدای امنیت و شهدای هسته ای و شهدای مدافع حرم و ... و امروز شهید سلامت و خدمت. شهیدانی که شاید با نگاه ظاهربین ما هیچ وقت چنین ارتقا و تعالی معنوی شان به چشم نیاید. نرجس خانم در متنی که مدتها پیش منتشر کرده بود می نویسد من که تحمل دیدن درد و خون و زخم و ... نداشتم امروز یادگرفتم چطور درین میدان شجاعانه بمانم و لحظه های ارزشمند بسازم. ❤️مختصری تامل فرمائید شهید را تنها در میدان رزم یافتیم؟ شهید کسی است که خودش را در هرجای عالم و هر نقطه ای خرج حضرت حق کند. به رضای حق زیست می کند و اخلاص می یابد و می سازد و معنویت را به چشم می اورد. شهدای پرستار و پزشک را نظاره کنید. مهمترین اثر رفتن شان رشد معنویت در جامعه بود. اولین تلنگر من و شما بعد از شهادت مدافعان سلامت چه بود جز ایثار و فداکاری؟ مهمترین اثر اقدام شهید همین است؛ می رود تا جامعه معنوی شود. چه شهید حججی و چه نرجس خانوم. ❤️مختصری تامل فرمائید... و اینهمه میراث حضرت روح الله است. انقلاب خمینی ذکر و نماز و عبادت را از سرسجاده ارتقا داد و به عرصه خدمت به مردم کشاند. دقیق ببینیم؛ امروز هیئت و نماز جمعه و نماز جماعت تعطیل موقتی است اما معنویت در جامعه روح نواز و طوفان همدلی چشم نواز است. انقلاب خمینی روح عبادت و بندگی را در خدمت به خلق و جامعه ایمانی به ظهور کشاند تا همه الگوها و قهرمانان عرصه خادمی خلق، جلوه کنند و دیگران برای "حق یافتن" و "حق شدن" بدان ها تاسی کنند. @mahdian_mohsen
بحران ناشی از بی اعتمادی است. اول مسوولین مقصرند و دوم مسوولین و سوم هم... اما نقدی که اعتماد به مسوول و بخشی از حاکمیت را از بیخ و بن بزند نیز درین بی اعتمادی و بی اعتباری کم موثر نبوده و نیست. @mahdian_mohsen
❤️این آخوند آشنا نیست؟! طلبه آذری دل همه مان را سوزاند. همسرش درحالیکه دوقلو باردار بود مبتلا به کرونا می شود و از دنیا می رود و او حتا اجازه نداد اشکش مقابل بیماران سرازیر شود تا نکند جهادخدمتش ناتمام بماند. روزها در بیمارستانی که همسرش بستری بود به بیماران کرونائی خدمت می کرد و هرازگاهی از گوشه درب اتاق، همسرش را نظاره می کرد و زیرلب برایش ذکر میگفت و دعا می خواند. ❤️اما این آخوند آذری آشنا نیست؟ آشناست. او همانست که ابتدای امسال در میان آب بود و پیرمرد اهل سنت سیل زده را بر دوش می کشید. شعر میخواند و ذکر می گرفت و گل های تلنبار شده در خانه عروس و داماد لر را جمع می کرد. ❤️به یاد آوردید؟ آشناست. این آخوند همانست که وقتی دختر خانم در حلقه اراذل گرفتار شده بود تاب نیاورد و رگ غیرتش را مقابل تیغ قمه اوباش قرار داد تا ناموس مردم امان یابد. ❤️در رفتارش دقیق شوید. او همانست که سه ماه خانواده را تنها گذاشت و در یکی از روستاهای سرپل ذهاب برای اهل حق کارگری کرد و خانه ساخت. ❤️اشک امروزش نیز آشنست. او همانست که وقتی رنج کودک دیالیزی و پدر غمینش را دید اشکش سراریز شد و بی تعلل برای اهدای کلیه اش اقدام کرد و هیچ نخواست. این طلبه از دسته همان طلابی است که هرچه از محرم و نامحرم شنید و طعنه خورد، حتا سربلند نکرد تا از خود دفاع کند. ❤️این طلبه آشناست. طلبه جوان ما آینه بسیاری است؛ این طلبه نماد است و نشانه. نماد آنها که دیده ایم و ندیده ایم. دیده ایم و گذر کرده ایم. آنها که هم خاک زلزله زده ها را خوردند و هم آب سیل زده ها را و هم غصه رنج کشیده ها را. امروز نیز انبان علمی شان را پشت درب درمانکده ها گذاشتند و شاگردی پرستارها می کنند و تیمارداری بیماران. با نسل جدیدی از آخوندها مواجهیم. با کسانی که علم شان برای عمل شان است. طلبه نسل جدید قیام کرده علیه مشربی است که علم اش برای علم است و حجره و مدرسه. طلبه نسل جدید، طلبه نسل قیام است که می آموزد تا رنگی زند و نقشی کشد. بلند شده است تا بلند کند و قیامش را در قیام دیگران بسازد. طلبه نسل جدید منبرش بر دوش است و خطبه اش در عملش. ❤️این طلبه آشناست؛ این طلبه ها آشنا هستند. طلبه نسل جدید؛ تربیت شده دست انقلاب خمینی اند. راز آشنائی شان اینجاست. @mahdian_mohsen
🔻درسی از قدیمی ها برای این روزها خدا رفتگان شما را رحمت کند؛ مرحومه مادربزرگ ما با یک اشتباه پزشکی، عمری زمینگیر شد که بگذریم. اما هر وقت قصه این غصه غم انگیز را تعریف می کرد، بلافاصله می گفت اما خدا را شکر. فرزندان و پسر باوفا و عروس مهربانی داشتم که ... زاهدی بر سر منبر می گفت: خواهران و برادران. مومن در نعمت شاکرست و در بلا صبور. پیرمرد رندی در مجلس این پا و آن پا کرد و بلافاصله گفت: "در بلا الحمدالله". گوئی درس زاهد برایش کسر بود. باور داشت در بلا هم شاکری است؛ فراتر از صبوری. 🔻قدیمی ها در بلا با حداقل هفت ایمان و باور اکسیری، مشقت را نعمت می دیدند. 🔸اول اینکه وقتی با بلا مواجه می شدند در کنارش پی نعمت بودند. می گفتند گرچه فلان مشقت رسید، اما خدا را شکر سقف به سر دارم و صحت به بدن. 🔸دوم اینکه بلا را تجربه می دانستند. می گفتند رنج کشیدیم اما سبب شد تجربه کنیم. مثلا اگر گرفتار شریک بد می شدند، مال باختگی را درس آدم شناسی و رفیق گزینی می دانستند. 🔸سوم اینکه اعتقاد داشتند اقتضای رحمت خدا چنین است که مشقت فزونتر از توان آنها نیست. لذا یقین داشتند راهی هست برای فائق شدن. 🔸چهارم حکیمانه می دیدند. " تا نباشد میل حق برگی نیافتد از درخت". می گفتند در این بلا خیری است و می گشتند پی حکمتش. حکمت را هم اغلب در هدایت می دانستند. بلا برایشان امتحان بود. آنهم آزمونی برای رشد و رفتن و نه ماندن. 🔸پنجم اینکه هر که در این بزم مقرب تر است/ جام بلا بیشترش می دهند. روشن است؛ با بلا فخر ایمانی داشتند. 🔸ششم اینکه مشهور بود "پایان شب سیه سپید است". پیران منبردیده و حکمت چشیده برای نوه هایشان قصه یوسف می گفتند تا انجا که خبر تلخ بنیامین به جناب یعقوب رسید و غم ایشان فزون یافت.اینجا بود که گلو صاف می کردند و از زبان حضرت یعقوب امید می دادند که "ولاتیاسوا من روح الله" و این غم را پایانی است. 🔸هفتم و آخر اینکه ورد زبان شان این بود: ان الله معنا. اینکه ورای همه چیز قدرت اوست. ایمان داشتند و کمتر از این را شرک می دانستند و از اینکه قدرت او برتر از همه اسباب عالم است آرامش می گرفتند. "چو تیر از شست او باشد خطا نیست..." بعدها که بزرگتر شدم، فهمیدم همه آن حکیمانه های پدربزرگ و مادربزرگ ها از شریعت است و منشا روائی و عرفانی دارد. خلاصه اینکه این روزها را کنار بزرگترها و اهل معنا سرکنید؛ حالا مجدد سال 98 را مرور کنید. کنار هر حادثه تلخی، معنوی تر شدن ملت ایران را خواهید یافت. @mahdian_mohsen
✅پاسخ به شبهات کرونائی امیرحسین رستمی اتهامات کرونائی امیرحسین رستمی حرف جدیدی نداشت. سیاهه ای که مدتهاست رسانه های سعودی و انگلیسی مطرح می کنند و احتمالا در ذهن برخی از هموطنان نیز به صورت شبهه مطرح است. البته قطع برنامه هم عجیب بود و غیرحرفه ای. شبهه را باید پاسخ داد نه اینکه سیم برنامه را چید. دقت کنیم که مواضع سلبریتی ها، هیچی ثمره ای نداشته باشد یک نشانه است از حرف مردم کف خیابان. و اما مرور چند شبهه. ✅می گوید: وزارت بهداشت در کنترل کرونا کوتاهی و پنهانکاری کرده است. دقیقا مبنای این ادعا چیست؟ باید چه می کردند که نکردند؟ دقیقا کدام کشور چه کرده است که الگوی این بازیگر محترم است؟ آیا 162 کشور دیگر نیز اهمال کردند؟ اگر اغلب کشورها بنا بر گزارش های رسمی رسانه های خودشان و سازمان جهانی بهداشت پنهانکاری کرده اند، مسئولین وزارت بهداشت دو ساعت بعد از مطلع شدن خبررسانی کردند. اینکه قبل انتخابات چنین خبری با علم بر اثرگذاری بر مشارکت منتشر می شود گواه صداقت نیست؟ رسانه های داخلی و مسئولین را باور ندارند، تائید و گزارش سازمان بهداشت جهانی هم ملاک نیست؟ ✅می گوید: چرا یک شهر و کشور قرنطینه نشد. چه کسی گفته قرنطینه جواب می دهد؟ چه کسی گفته تنها راه، همین راه است و جز این نیست؟ اگر قرنطینه جواب می داد چرا چین با حکومت نظامی و برقراری سنگر در شهر ویروس را به 160 کشور دیگر صادر کرد؟ چرا ایتالیا قرنطینه کرد وبعد نیمه کاره و ناقص رها کرد؟ چرا جواب نگرفت؟ چرا بقیه کشورها همراهی نکردند؟ اگر مختصری اخبار مواجهه کشورها با کرونا را مرور می کردند چنین ادعائی نداشتند. ✅می گوید: چرا پروازهای ماهان لغو نشد. کدام پرواز؟ چرا بدون بررسی، سیاهه های ضدانقلاب را تکرار می کنیم؟ ماهان تنها با درخواست وزیر بهداشت مبنی بر بازگرداندن دانشجویان نخبه و هم‌وطنان ایرانی گرفتار آمده در چین، مبادرت به انتقال دانشجویان در شرایط خاص و ویژه پزشکی نمود که مشخص شد هیچ‌یک از دانشجویان و پرسنل پروازی مبتلا به کرونا نشده اند. پروازهای دیگر نیز هیچ کدام مسافرتی نبوده است و ده‌ها تن اقلام پزشکی شامل کیت‌های تشخیصی، لباس‌های محافظتی، تیم پزشکان متخصص چینی، دستگاه اکسیژن‌سنج، دستگاه اکسیژن‌ساز و سایر اقلام پزشکی و دارویی را از مبدأ چین و با رعایت ضوابط سازمان بهداشت جهانی به ایران منتقل کرده است. نباید انجام می داد؟ اگر این تجهیزات وارد ایران نمی شد عواقبش را چه کسی پاسخگو بود؟ ✅می گوید: چرا فیلترینگ؟ خب. اولن ارتباطش به کرونا؟ دوم اینکه عجیب است کسی برای سلامتی جسم افراد معتقد به قرنطیه و اجبار و نظامی گری باشد اما برای سلامت و امنیت فکری و جسمی مردم فیلترینگ را منکر شود. آنهم در چنین شرایطی که به گواه شرایط موجود، رسانه های خارجی و ضدانقلاب کمر بستند بر تلفات بیشتر کرونائی در ایران. ✅اما بدترین بخش سخنان جایی بود که گفت اگر مردم ایران شبیه مردم دنیا فروشگاه ها را غارت نکردند، بدلیل فقر و بی پولی است. این میزان شیفتگی به غرب و این قدر خودحقیرپنداری باور پذیر نیست. کمتر پیش می آید یک نفر تا این اندازه خود و ملت را حقیر بداند که نقاط مثبت رفتار و سبک زندگی مردمش را هم اینطور زشت و زننده تصویر کند. @mahdian_mohsen
🔹علت هراس دولت از اعمال محدودیت 🔸یکم. عاملی که مانع محدودیت است، همانست که مخالف نظارت بر حساب شخصی بانکی بود و در نهایت سر گرانی بنزین مجبور شد سرک بکشد. اینبار نیز با گردن شکسته مجبور به محدودیت خواهند بود. مشکل این سبک حکمرانی فهم غلط از ارجحیت جامعه بر فرد است. امان از لیبرالیسم، آنهم سنتیش و آنهم کاریکاتورش 🔸دوم ما نیاز به اصلاح حکمرانی داریم. این اصلاح نیز ریشه در تلقی نادرست از مردم دارد. اینکه مردم را دستکم و کوچک می گیریم و لذا «اعمالی» با مردم رفتار می کنیم، نه «اعلامی». نمونه اش گرانی شبانه بنزین. ملت، محدودیت را تحمل می کند ولی عدم صداقت را تاب نمی آورد. 🔸سوم ‏البته محدودیت فقط قرنطینه نیست. قرنطینه هم فقط مدل چینی نیست که با سنگر گرفتن در شهر و زور اسلحه و اعدام، اعمال محدودیت شود. با رعایت حرمت انسانی هم میشود محدودیت ساخت. سفرهای بین شهری را مانع شوند سفرهای درون شهری را زمانبندی کنند بازار و مغازه های غیر ضرور را تعطیل کنند و غیره @mahdian_mohsen
🔻ارزیابی فرهنگ کشورها و مقایسه ملت ها را بگذارید برای این روزها @mahdian_mohsen
✅چرا آقا را دوست داری؟/بعثت من وشما پرسید اگر ولی فقیه امروز ما، آیت الله خامنه ای نبود، بازهم امرش مطاع بود؟ گفتم حتما؛ اینکه روشن است. گفت یعنی همین مقدار هم محبت داشتید؟ گفتم لزوما نه؛ محبت امر دیگری است. ولی فقیه حکمش نافذ است به حکم عقل و شرع. اما محبت وجه دیگری است و مرتبط به شخص نه جایگاه. رهبرانقلاب را دوست دارم چون هم فقیه است و هم عارف و اهل سلوک. آنهم سلوکی که با صبر و استقامت اجتماعی در راه قیام لله، منازلش طی می شود. اگر قیام خمینی در "تاسیس انقلاب" بود، قیام خامنه ای در "تثبیت انقلاب" است. تثبیت در هر امری، مشقت آورتر از تاسیس است. لذا رهبری امروز با رهبری سال 68 نیز متفاوت است. صبر و استقامت در این سالها او را ارتقای روحی بخشیده است. حکمرانی امروز او اگر حکمیانه و داهیانه است، ریشه در رشد سلوکی و معنوی او دارد. رشد جامعه امروز برآمده از رشد اوست و رشد او به رشد معنوی جامعه منتج می شود. ✅این بحث را با مفهوم بعثت دقیقتر می شود فهم کرد. حضرت آقا ذیل بحث بعثت نکته متفاوتی را از آنچه ما در کتب اعتقادی دیده ایم مطرح می کنند. به تعبیر ایشان بعثت یعنی برانگیختگی. یکی برانگیختگی جامعه و یکی هم خود پیامبر. پیامبر در معراج چنان اوج می یابد که در "قاب قوسین او ادنی" در نزدیک ترین حالت به الله جل جلاله و ذات الوهیت قرار می گیرد. آنجا که فراترش براحدی میسر نیست. آنگاه از این حرف یک نتیجه می گیرد و ان اینکه بعثت یعنی "حرکت کنی تا بتوانی حرکت دهی." همه درس بعثت اینجاست. چنین تعبیری از مفهوم نبوت و بعثت را در سخنان حضرت امام نیز می یابیم. امام ذیل آیه "فاستقم کما امرت" در سوره هود توضیح می دهند که آنچه پیامبر را پیر کرد، استقلامت در مسیر هدایت و رشد امت بود. ✅ما رهبری را دوست داریم چون رشد معنوی او را در راه رشد کمالی مردم وجدان می کنیم. اما پیام این محبت چیست؟ درس عید بعثت اینجاست. هدایت در گفتن و نوشتن نیست. هدایت در منبر و خطابه نیست. این همه هست و اما این نیست. هدایت در حرکت کردن و حرکت دادن است. باید قیام کرد تا قیامت ساخت. باید هدایت شد تا هدایت کرد. هدایت تنها به حرف نیست. هدایت نفوذ کلام می خواهد و نفوذ کلام در محبت به هادی است و محبت به هادی در عمل اوست. درس بعثت برای من و شماست. برای ما که ادعای کار فرهنگی و رسانه ای و انقلابی داریم. اگر دغدغه اصلاح داریم باید اصلاح شویم. جوان انقلابی باید دوست داشتنی باشد به عملش، تا علمش نیز موثر افتد. دعاکنیم در این روز عزیز برای یکدیگر/ @mahdian_mohsen
🔻10 پیشنهاد برای قوی شدن در فجازی فرمودند قوی شدن در فضای مجازی حیاتی است. پیشتر فرمودند: مهمترین جنگ امروز کشور، ذهنی است. جنگ امروز جنگ شناختی است.  رسانه به شما قدرت ادراک می دهد و شما با درک تان از واقع زندگی می کنید. انشالله مساله روشن است. 🔻اما چند پیشنهاد برای قوی شدن. 🔹یکم.بدبین باشید رسانه دشمن را خوب رصد کنید و کلا بدبین باشید. فراموش نکنید که دشمن حتا یک خبر ساده برای اطلاع رسانی صرف و خیرخواهی شما منتشر نمی کند. هرانتخابی برای آنها قطعه ای از پازل ماموریت شان است. باچشم باز؛ اما بدبین.   🔹دوم. گرد ببینید گرد یعنی چند بعدی. مسائل را تک ساحتی نبینید. قدیما خبرنگار خوب را می گفتند خبرنگار تخصصی. اما الان فقط اقتصاد و هنر بدانید دور می خورید. تخصصی باشید؛ اما جامع. بین رشته ای تحلیل کنید. مسائل امروز بسیار نیازمند تحلیل چندوجهی است. 🔹سوم. گعده ای نباشید برخی گعده ای اند؛ یعنی فقط خودشان و رفقا و هم فکران شان. سعی کنید با حلقه های بیشتری از مردم و مخاطب ارتباط بگیرید. همه رنگ های اجتماعی را ببینید و برای شان بنویسید و دلسوزی کنید. مخاطب عیال الله است. 🔹چهارم. عمیق ببینید مگس چشم دارد و می بیند و آیت الله بهاالدینی هم می بیند. فرق شان چیست؟ در کیفیت دیدن. خوب ببینید. یعنی چی؟ عمیق ببینید. لایه های عمیق تر از سطح. چه کنیم؟ هم تخصصی ببینید و هم الهی و دینی. زیاد مطالعه کنید و با اهل علم حشرونشر داشته باشید. 🔹پنجم. هیجانی نشوید تحت هیچ عنوان و با هیچ بهانه ای هیجان زده نشوید. حجت داشته باشید؛ برای نوشتن و توزیع و حتا لایک و فالو کردن و نکردن. به اسم انقلابی گری و عدالتخواهی و مطالبه گری و نقد و غیره هیجان زده نشوید. شبکه اجتماعی فوران هیجان های کاذب است. 🔹ششم. عصبی نکنید رحما بینهم باشید. تیزی و تندی کلام و متن را بگذارید برای دشمن. خودی را نقد کنید اما عصبی نکنید. این معیار ساده را فراموش نکنید؛ مخاطب تان ولو مخالف، با متن شما عصبی نشود. تنها وادار به تامل شود، ولو قبول نکند. 🔹هفتم. مجهز شوید تجهیز شوید. کار رسانه ای ابزار می خواهد. همه ابزار جدید رسانه ای اعم از تولید صوت و تصویر و شبکه اجتماعی و سوادرسانه را خوب یاد بگیرد. 🔹هشتم. داد نزنید استدلال کنید. اول خودتان قانع شوید بعد بنویسید. برای قوی شدن استدلال، زیاد مباحثه کنید. فراموش نکنید که دادزدن جزئی از استدلال نیست. 🔹نهم. باشید کلا باشید. غیبت نکنید. رصد دقیق و کامل و همراه با جزئیات از صحنه داشته باشید. نبینید، نمیتوانید تحلیل کنید. 🔹دهم. عکس هوائی داشته باشید جزئی ببینید اما کلان تحلیل کنید. برای کلان تحلیل کردن باید روابط مسائل و عمق و مبانی شان را درک کنید. کلان نبینید دچارظاهرگرائی می شوید. نقشه کلان دشمن و انقلاب در دستتان باشد و بعد سراغ خبر روید.   @mahdian_mohsen
🔴‏به همسایه و آشنا و نزدیکان تان بگویید: سفر رفتید فی امان الله. اما مراقب باشید نام تان کنار داعشی و بعثی و تروریست ها در تاریخ شهدای ایران ثبت نشود. @mahdian_mohsen
الحمدلله❤️ @mahdian_mohsen
🔻هرچه هست دوقطبی وطن پرست و وطن فروش است و ولاغیر. 🔻پ.ن: تاج زاده و زیباکلام و صادقی و بقیه نیز نقشی فراتر عامل و ابزار ندارند. یاباید این سو باشند و یا آنسو. خلاصه دشمن اصلی گم نمی شود. @mahdian_mohsen
28.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این فیلم را دیدید؟ همسایگان چند مجتمع در بابل برای روحیه دادن به پزشکان بیمارستان روبرویی این آهنگ را پخش کردند. حالا این خبر را در یورونیوز بخوانید. تعدادی از پرستارهای فرانسوی گزارش دادند که همسایه ها روی درب آپارتمان و خودروی شان پیام نصب کردند که زودتر از محله ما بروید. آلوده اید. کرونا فقط دست دولت های ضدانسانی غربی را رو نکرد، عیار ملت ها را هم به رخ عالم کشید @mahdian_mohsen
39.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸گام به گام رفتارشناسی رسانه های غربی با کرونای ایران 🔸چرنوبیل سازی از آبان تا کرونا 🔸چرا رسانه های ضدانقلاب به دنبال قرنطینه چینی در ایران هستند؟ 🔸در جنگ روایت ها رسانه های داخلی چه سبک هم آوردی با ضدانقلاب داشتند؟ @mahdian_mohsen