آیا رهبرانقلاب را می شود نقد کرد؟
بعد از ماجرای بنزین و تدبیر رهبری در حمایت از این تصمیم، برخی انقلابیون یک سوال برایشان ایجاد شد. آیا تصمیم رهبری را می شود نقد کرد؟ آتش بنزین نشست؛ اما این سوال همچنان باقی است. بهترین پاسخ مرور دیدارهای دانشجویی رهبری است. ایشان در یکی از دیدارها در واکنش به نقد یکی از دانشجوها می فرمایند: " خیال نکنید من از شنیدن اینجور نقدها ناراحت میشوم؛ نه، من از اینکه این حرفها زده نشود، ناراحت میشوم"
پس از اصل انتقاد عبور می کنیم؛ اما انتقاد از رهبری را باید با ۴ شاخص محک بزنیم. طبیعی است که این متن و ملاحظات برای کسانی است که دغدغه انقلابی گری دارند...
یکم. نقد رهبری نمی تواند بی اعتنا به نظام اندیشه ایشان باشد. باید جایگاه مردم و جمهوریت و ساختارهای انقلاب و مفهوم ولایت و عدالت و غیره را در نظام بینشی رهبری توجه کرد و مصادیق را با ارجاع به همین مبانی مورد پرسش قرار داد. با تراز "لیبرالیسم" و "عدالت خواهی دلبخواهی" و "بی اعتنایی به جمهوریت" و ... نمی شود سراغ نقد رهبری رفت . نقد باید منتهی به انقلابیگری در همان شعارهای راستین باشد.
دوم. عقل حکم میکند که در نقد یک کارشناس در حوزهی تخصص خودش، به علم او توجه کنیم. این ملاحظه متفاوت از ادب و احترام است. ادب که جای خود، اما به حکم عقلانیت در نقد، فردی که علم و تجربه و اطلاعاتش در اداره و رهبری انقلاب بیش از هرکسی است، اظهارات و عملکرد او یک متغیر مؤثر در تحلیل است. روشنست که این ملاحظه نفی نقد نیست؛ اما یک ملاحظه منطقی است.
سوم. اگر در نقد رهبری به مصادیق متعدد رسیدیم، احتمالاً به جهت گفتمانی اختلاف داریم نه مصادیق. اینجا باید نگران شد. باید سطح اختلاف را جای دیگر و در سطح دیگری از اعتقادات حل و فصل کرد.
چهارم و از همه مهمتر؛ نقد باید موجب تقویت نظام اسلامی شود. نقدی که نقشه گفتمانی و انقلابی رهبری را در ابعاد کلانتر بهم بریزد، ناحق است ولو اینکه در ظاهر حق بنماید. گرچه شاخص ولایت، عدالت است؛ اما راه رسیدن به عدالت با ولایت است. نقدی که هیمنه ولایت و نقشه راهبردی اورا تضعیف کند ولو اینکه با شعار عدالت باشد، بی عدالتی محض است.
منبع:جام جم انلاین
@mahdian_mohsen
فرمان سرکوب
درخبرها امده بود که معاون محترم رئیس جمهور در نامه ای خطاب به دستگاه های اجرایی نوشتند که نه تنها از بودجه دفاع کنید که طرح اصلاحی و ترمیمی و غیره هم ندهید. این خبر همزمان با درخواست یک نهادمرتبط رسانه ای است که از رسانه ها خواسته است در شرایط فعلی بودجه را نقد نکنند.
عمق ماجرا زمانی درک می شود که متوجه باشیم دولت محترم، بودجه 99 را با درآمدهای به غایت موهوم بسته است و سال آینده کسری بودجه ای گسترده و بسیار متفاوت از گذشته خواهیم داشت. این درحالی است که دولت به وظایف قانونی خود در حوزه اصلاح سیاست های مالیاتی و افزایش درآمد حاصل از این بخش عمل نکرده است و همچنان سوداگران بازار مسکن و طلا و ارز و غیره از مالیات معاف و سلبریتی ها و پزشکان و غیره با مجوز دولت از مالیات فراری اند.
وضعیت اسفبار بودجه یک سوی ماجراست و دستور جلوگیری از نقد مصیبت بزرگتری است. تحریم اگر هیچ ثمری نداشته است، برای تکنوکرات های وطنی فرصتی فراهم کرد تا به بهانه های امنیتی مانع انتقاد شوند. خصلت ذاتی جریان تکنوکرات مردم گریزی است. دهها نمونه از این خصلت آشکار را می توان فهرست کرد که مهمترینش در روزهای اخیر تکبربنزینی است. این فرمان سرکوب ریشه در همین تکبر ساختاری دولت دارد که تصور می کند نه تنها مردم رعیت اند که می شود شبانه تصمیم گرفت و مردم را شوک زده کرد، بلکه می تواند در اتاق های تاریک، سندی در ابعاد بودجه را تصویب و نقد کارشناسان و رسانه ها را سرکوب کند.
اما مجلس نباید سکوت کند. مجلس در ماجرای بنزین شکایت داشت که از راس افتاده است؛ اما اگر از اصل نیافتاده، میدان آزمون اینبار بودجه است. رد کلیات بودجه یک پیام به دولت است که بجای امنیتی کردن جداول اعداد و ارقام، باید به وظیفه اش برای اصلاح ساختاری بودجه و ایجاد تناسب با شرایط تحریم عمل کند.
@mahdian_mohsen
🌷امان از یک خون...
خبر مرحوم #تابنده که رسید، زیر لب دعای مغفرت کردم؛ اما به دل گفتم امان از یک خون...
🔸یکم. اغتشاش زیاده دیده بودم. اما این یکی فرق می کرد. موتورهای ناجا را در یک نقطه جمع کرده و آتش زده بودند. کل خیابان قرق جمعی از اراذل بود. یکی با قمه وسط خیابان راه می رفت. آن سوتر دیگری زنجیر به دست ایستاده بود. دیگری عربده می کشید. کنار ایستادم و تماشا می کردم. فرمانده ناجا به یکی از اراذل نزدیک شد و تاخواست حرف بزند، جاهل ارشد، به تندی گفت "عقب بایست. خط قرمز ما اول امیرالمومنین و بعد هم نورعلی تابنده است." این صحنه از ذلت را برای اولین بار می دیدم. به غایت دلم سوخت.
فردای آنروز فیلمی منتشر شد از گفت وگوی فرمانده ناجا با نماینده دراویش. بی عزتی ناجا آنجا هم دلسوزی داشت.
🔸دوم. با جمعی از رفقا منزل شهید حدادیان رفتیم. پدر شهید از فضائل محمدحسین گفت تا رسید به رذائل این جمعیت داعشی. از مثله کردن محمد حسین که گفت جانمان به لب رسید، اما واپسین جمله اش تیر آخر بود:" به ما گفتند اگر خون پسر تو نبود فرمان تیر صادر نمی شد. خون محمدحسین فتنه را جمع کرد."
🔸سوم. دیروز از کنار بیمارستان مهر عبور کردم. عده ای اطراف بیمارستان تجمع کرده بودند. ناجا هم با اقتدار حضور داشت. تحرکی صورت نگرفت و بدون شعار و فریاد بعد چند ساعت متفرق شدند.
🔹خون محمدحسین 2 اثر جدی داشت.
🔸اول اینکه ناجا به خودش آمد که قهریه است و هیبتش. مماشات یعنی به مسلخ بردن امنیت. اگر تساهل ورزد، انگاه پلیس مورد تعرض راننده لندکروز قرار می گیرد و دختر چهارشنبه ای، گشت ارشاد را به تمسخر می کشد و در رشت زن مست مامور ناجا را مورد هتک قرار می دهد. عملیات تروریستی بنزینی با خودآگاهی مقتدرانه ناجا جمع شد. اولین درس از خون محمدحسین، خاک ریختن بر آتش افروزی جهالت است.
🔸اما اثر دوم و مهمتر.
می گفت خط قرمزمان امیرالمومنین است؛ اما همان ها که حیدر حیدر می گفتند را به خون کشیدند.
می گفت چنان لطیفند که پر پر شدن یک گل را تاب نمی آورند ولی عربده کشان روی مردم قمه کشیدند.
می گفت آزادی های مدنی مهمترین اصل سیاسی ماست اما به روی مخالفان تیغ کشیدند.
می گفت قانونگرایی، اما برخورد با درویش سارق را تاب نیاوردند و اعتراض شان را به خیابان کشیدند.
خون محمدحسین نقاب انداز بود.
حرف آخر.
در روزگاری از انقلاب قرار داریم که نقاب ها یکی پس از دیگری می افتد؛ از نقاب عرفان های جهل زده تا نقاب تکنوکرات های غربزده. این رشد یک جامعه است که نفاق رخت می بندد و ظلم های آشکار می شود؛ هرچند پایش خون ها و هزینه ها داده می شود.
جام جم آنلاین
@mahdian_mohsen
✅به روایت تاج زاده...
غرض این یادداشت آقای تاج زاده نیست. هدفم #سواد_رسانه است. یک اصل مهم رسانه ای در این روزها #چالش_روایت هاست. روایت چیست؟ خوانش شما از موضوع. خوانش و یا روایت شما از مسائل می تواند کاملا متفاوت از واقع و حقیقت باشد. روایت، قدرت قلب واقع دارد. به تعبیری می تواند حقیقت را با نعل وارونه به ضدخودش تبدیل کرد.
نحوه سیاست ورزی تاج زاده را مرور کنید و ببینید چطور حقیقت در عالم سیاست می تواند وارونه شود.
یکم. تصمیم و روش گرانی بنزین باعث شد مردم احساس غریبگی کنند و به جهت فشار علی حده اقتصادی به خیابان ها بریزند. طبیعی بود که عصبی باشند و روشنتر اینکه خناسان خارجی و داخلی کمین کنند. در ابتدا چه انتظاری داشتیم؟ رسانه های انقلابی دولت و اصلاح طلبان را به خط کنند و خون هایی که ریخته شد را از آقایان روحانی و زنگنه طلب کنند. اما آقای تاج زاده چه می کند؟ بدون هیچ اشاره ای به علت خروش معترضین، علت اصلی ریختن خون ها را به عدم تحمل گفت وگو تقلیل می دهد. از این جا به بعد، اوست که مطالبه می کند نه دیگران.
دوم. موجی از مطالبات علیه اصلاح طلبان ناکارآمد شکل گرفته است. مدعی روشن است. کافیست عملکرد شورای شهر و مجلس و دولت یک بار مرور شود.
اما تاج زاه چه خوانشی از این سطح بی لیاقتی دارد؟ او معتقد است دولت منتخب هیچ کاره است و قدرت به دست دولت سایه است. برای اینکه کسی از او سوال نکند که بالاخره دولت سایه کجاست، سطح دعوا را هم یک گام جلوتر می برد ومی گوید اساسا انتخابات را باید تحریم کرد چون نمی شود تغییری ایجاد کرد.
سوم. درماجرای زدن پهپاد آمریکایی و گرفتن کشتی انگلیسی در حالی که همه در جشن و غرور ناشی از این اقدام هستند، خوانش تاج زاده اینست که با این وضعیت کشور، این قبیل توفیقات در بهترین حالت ما را کره شمالی می کند. یعنی یک خوانش به غایت منفی از غرور ملی.
چهارم. وقتی همه در داخل سخنان ترامپ را تاکید بر توان داخلی قلمداد می کنند و از عدم مذاکره می گویند، تاج زاده از دوگانه مرگ و زندگی می گوید که اگر مذاکره نکنیم باید خون دهیم. او این خوانش را فرض می گیرد و یک گام جلوتر می رود که نظر همه مردم همینست و چرا رفراندوم برگزار نمی کنید؟
در چنین مواردی باید توجه داشت که نباید در زمین بازی معارض بازی کرد. هر نوع گفت وگو و نقدی با اتکا به خوانش معارض منجر به مسلط شدن آن روایت می شود.
باید گفت حرف تان درست؛ اما سفره خالی فقرا و خون معترضین گردن شماست. پاسخگو باشید.
@mahdian_mohsen
✅مهمترین شاخص انتخابات برای این روزها
می گفت "با یکی بحث کردم که چرا باید به نامزد ما رای دهی." پاسخ داد: "من اگر هم رای دهم به شماها رای نمی دهم." ادامه داد: "با خنده به دل گفتم همان بهتر که رای ندهی."
چند نفر از من وشما چنین هستیم؟ باخودمان خلوت کنیم. اگر قرار باشد مردم به شما رای ندهند، همان بهتر8 که پای صندوق هم نباشند؟ اگر در دلمان چنین گذشت یعنی دستمان به دست امام و رهبری نیست. انقلاب اسلامی را متوجه نشدیم. جمهوریت، کلیدی ترین شاخص است. اسلام را هم روی زمین، مردم محقق می سازند. قرنها اسلام داشتیم، اما مردم قیام کردند و آنرا محقق ساختند و سر دست گرفتند و به چشم آوردند. نامزدی، انقلابی است که تلاش کند مردم پای صندوق بیاید ولو به او رای ندهند.
این روزها ضدانقلاب داخل و خارجی از تاجزاده تا مسیح علی نژاد با نسخه پمپئو و اندیشکده های صهیونیستی تلاش می کنند مردم را از حضور پای صندوق ناامید سازند. در داخل نیز برخی باکوته فکری تصور می کنند پیروزی در مشارکت پایین است. کسی که پیروزی و کارامدی را در غیبت مردم بداند انقلابی نیست ولو شعارش شب و روز آرمانی باشد.
از 9 دی چه در خاطر دارید؟ فقط فتنه؟ من 9 دی را جمهوریت می فهمم. همه مردم آمدند. سبز و زرد و آبی و غیره آمدند بگویند حق ندارید به سیدالشهدا توهین کنید. 9 دی را در تاریخ نخوانید. آخرینش راه پیمائی بعد از آبان تلخ. مردم عصبانی از دست دولت و نگران از سفره خالی، آمدند تا بگویند هرچه هست خاک و نظام ماست.
مشروعیت همه ما به حضور مردم است. هر انگیزه ای با هر اعتقادی باید از مسیر مردم بگذرد. اگر نمی توانیم حرف مان را به همین مردمِ رنگین کمانی بزنیم و پیروزی را از دل جمهوریت نمی دانیم، یعنی روزگار و زمانه ما نیست.
برخی تصور می کنند مردم سالاری یک روش، میان دهها روش حکومت داری است. مردم سالاری حقیقت انقلاب است. رهبری فرمود وقتی حضور مردم را می بینم دست خدا را می بینم. می فرماید مفهوم ولایت یعنی "ولی" به علاوه "مردم". انشالله عمق ماجرا روشن است.
حرف تمام است.
کسی که امروز دغدغه حضور مردم را نداشته باشد، قدرت هم بگیرید به دهها بهانه از جمله بهانه مصلحت مردم به پنهانکاری می رسد. کسانی که امروز از شفافیت در مجلس گریزانند، با پروژه تکرار می کنم و پا گذاشتن بر جهل مردم به قدرت رسیدند.
اول شاخص برتر انقلابی گری تلاش برای مشارکت حداکثری مردم است. مشارکتی که البته با ایجاد دوقطبی های هیجانی و غیرواقعی شکل نگیرد.
منبع:جام جم آنلاین
@mahdian_mohsen
🔴خون...رستاخیز...انتقام
کدام انتقام بشما تسکین می دهد؟ قرار است چه چیز رقم بخورد که جبران این خون شود؟ یک یا دو یا ده عملیات تهاجمی علیه شرارت و خباثت که انتقام خون حاج قاسم نیست. پس رستاخیز این خون تاکجاست؟
اجازه دهید یک نکته معرفتی را مرور کنیم.
اطرافتان را مرور کنید. دوست و آشنا از دیروز نه تنها معنوی، بلکه حماسی شده اند.
جامعه ما دینی است. اما بین «جامعه دینی و مومنانه» با «جامعه حماسی و آرمانی» تفاوت است. جامعه حماسی و آرمانی، جامعه رشد یافته دینی است. مردم ما برای قیام درونی و بیرونی نیازمند آرمانی شدن هستند. جامعه ای که آرمانش ضعیف شود قدرت قیام ندارد.
اما جامعه آرمانی چطور ساخته می شود؟ تنها با خون.
جهاد با قتال متفاوت است. جهاد اعم از قتال است. جهاد و مجاهدت در همه زمینه هاست. هر نوع تلاشی که منجر به تحقق دین شود، جهادست. تلاش برای رشد علمی برای مقابله با دشمن نیز جهاد است. اما آرمانی شدن جامعه نیازمند خون است. نیازمند شهادت. فراتر از مجاهده، مقاتله می خواهیم. شهادت یعنی مقاتله و اوج جهاد که ایثار و بذل جان است.
چنین فرمود حضرت روح الله که "رمز پیروزی ملت ما شهادت طلبی بود". فرمود: "ملت با خون حیات یافت." فرمود "اگر عشق به شهادت نبود، الان در زندان طاغوت بودیم." تاکید داشت "این عشق به موت است که همه مسائل اسلام را حل می کند."
هر گاه این کشور نیاز به تقویت آرمان داشت، خون یک شهید دستگیر یک ملت شد. از شهدای هسته ای تا شهدای مدافع حرم تا شهدای پرنمادی چون حججی و امروز خون حاج قاسم.
خون معجزه می کند. مقاتله، سرعت مجاهده را چند ده برابر می کند.
اما پرسش نهائی؛
قرارست چه چیزی رقم بخورد که چنین رستاخیزی نیاز بود؟ بازگردیم به پرسش اول؛ کدام انتقام تخلیه این خروش آتشین است؟ این میزان تجمع و انبان قدرت معنوی و حماسی برای کدامین گام نهائی است؟
امروز و فردا و یک و یا دو و یا ده عملیات، جبران این خون نیست. این خون قیمت یک رستاخیز در ملت است تا حماسی و آرمانی بمانند. روح انتقام تا آخرین میخ بر تابوت متجسد شیطانی و شقاوت و شرارت باید ادامه یابد. افق این رستاخیز یک انسجام مستمر برای واپسین گام ظهور است.
استمرار این خون نیز به خون خواهد بود.
صبح صادق زده و ضربت آخر مانده ست...
@mahdian_mohsen
شهید مطهری به نقل از حکمای قدیم، تعبیری دارد بنام استسباع.
میگوید برخی حیوانات وقتی مقابل یک حیوان درنده قرار می گیرند، مستسبع میشوند یعنی اراده و همه چیز خود را از دست می دهند و از ترس بلعیده شدن، بدتر به سمت حیوان وحشی حرکت می کنند.
بزدلان داخلی را شبیه همین حیوان مستسبع ببینید، بلکه بدتر. چون غیر غریزه اش، فکرش نیز تعطیل می شود.
@mahdian_mohsen
❤️راز محبوبیت کرار...
راز این قلب های شرحه شرحه و داغدار چیست؟ انقلابی و غیرانقلابی کوه حزن و آتشفشان نفرت اند. چرا؟
حاج قاسم را کرار می شناسیم؛ به اشداء علی الکفار؛ اما با یک تفاوت. او "اشداء علی الکفار" را از دل "رحماء بینهم" یافته بود. یکبار یکفنر اشداء علی الکفار است. یکبار رشد می کند و هم اشداء الکفار است و هم رحماء بینهم. اما یکبار فرد چنان تعالی می یابد که اشداء علی الکفار را از دل رحماء بینهم می یابد. غضبش از درون رحمت است. مبارزه با دشمن را از دل محبت به مردم می فهمد. از دل وحدت ولائی به تلاش برای عزت و استقلال می رسد.
این راز محبوبیت حاج قاسم است؛ فاصله "مردی" تا "جوانمردی".
بیائید مرور کنیم...
🔸"وعده صادقش" بعد از شهادت شهید حججی را کنار "قول مردانه اش" به دختر شهید مدافع حرم ببینید. وقتی گفت: "زینب جان، قول میدهم بدن پدرت را پیدا کنم" و دو ماه گذشت تا ...
🔸مدافع غیرتی حریم اهل بیت را وقتی ببینید که به کمک سیل زده ها می شتابد و می گوید:"امروز دفاع از سیل زده ها دفاع از حرم اهل بیت است."
🔸مرد تمام عیار جنگ و قتال را کنار این جمله خالصانه ببینید که: "سینه سپاه برای مردم سپر است و برای ما بالا و پایین شهر فرقی نمی کند."
🔸روی دیگر تجسم اقتدار و هیبت را در رفتار معلم گونه اش ببینید:"همین دختران کم حجاب دختران من هستند...این ها همه مردم ما هستند. بچه های ما هستند."
🔸مبتکر جنگ های پارتیزانی وقتی پیرمرد عرب را گرفتار سیل می بیند می گوید: "تنهایمان فدای شما. اگر دست و پای این مردم را هم ببوسیم، کار مهمی نکردهایم."
🔸مقابل مفسدین داخلی دژ سهمگین است اما اعتراض می کند نکند "کولبرها را با قاچاقچی ها یکی بگیرید."
🔸با اشرار داخلی برخورد قاطع می کند اما باجوانمردی خانواده یشان را جمع می کند و در یک منطقه امکانات می دهد و از آنها در نبود مردهایشان مراقبت می کند.
🔸علیه جریان های انحرافی و غربگرای داخلی اعلام موضع می کند اما وقتی یکی از آنها موضعش را ولو ظاهری اصلاح می کند نامه ای در تمجید می نویسد که: "هرکس با انقلاب است اهل حق است و باید دستش را بوسید"
🔸نماد مجاهدت و انقلابی گری است اما به انقلابی ها توصیه می کند:"آنچه اهمیت دارد رابطه حزب اللهی ها با غیرحزب اللهی هاست نه رابطه خودشان با هم. "
🔹حاج قاسم ظهور اسما جمال و جلالی الهی است. راز محبوبیت سردار در هیبت "جامعیت" اوست. او جمع اضداد بود. این سطح از شیدایی، عمق الهی دارد. عشق به او، عشق به "هو" ست.
@mahdian_mohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من از طلب شهادت رهبرم یک جمله می فهمم: " آی مردم؛ قلب و دلتان محکم. وعده #انتقام_سخت محقق شدنی است و این راه متوقف نمی شود. تا قیامت یا می کشیم یا کشته می شویم که احدی الحسنیین وعده الهی است.
و البته با دعای رهبرم یک شهر دعا کرد. شهری که امروز تمام قامت قیام کرد و یکصدا طلب خونخواهی داشت. طلب شهادت، دعای سازمان ولایت است؛ دعای ولی و امت.
@mahdian_mohsen
✅حادثه ای بزرگ در راهست
یک سوال. انتقام سخت قبول؛ اما چطور انتقامی می تواند حق انتقام را ادا کند؟
سید حسن نصرالله گفت سرترامپ با کفش حاج قاسم برابری نمی کند. درود؛ حق گفت. حالا بگوئید با این موازنه، انتقام چیست و تا کجاست؟
من اهل بحث ذوقی نیستم. تطبیق آخرالزمانی هم نمی دهم و نمی دانم حاج قاسم نفس زکیه است یا خیر. اما یک سوال جدی دارم. ابعاد حادثه اخیر بسیار عمیق و پیچیده است. ماجرا چیست؟ حکمتش کجاست؟ یک برگ بی حساب از درخت نمی افتد.
نگوئید وحدت داخلی. نگوئید حضور مردم در صحنه. نگوئید افشای زبونی دشمن. حتا نگوئید انتقام سخت و انشاالله عزت و اقتدار. ماجرا فراتر از این حرف هاست؛ پای خون حاج قاسم به میان است. امروز تهران را به تماشا نشستید؟ ساده بود؟ تحلیلی از این هیبت داریم؟ شهر تمام قد ایستاد. چرا؟
همه آنچه از آثار خون حاج قاسم می گویند، تبعی است. اصلی چیست؟ شهدای غواص هم وحدت ساختند. شهید حججی نازنین نیز غیرت ساخت. انتقام هم گرفتیم وبساط داعش جمع شد. ما چنین آثار تبعی را از خون سربازان حاج قاسم انتظار داریم؛ ابعاد خون حاج قاسم بسیار فراترست. نشانه هایش را ببینیم. همه موضوعات مرتبط با حاج قاسم ابعاد جهانی دارد. حاج قاسم را راس شیطان می زند نه عواملش و جوشش خونش عالم گیر می شود و وصف ناپذیر.
سوالم را دقیق کنم. قرار است با رفتن حاج قاسم چه حادثه بزرگی در عالم رخ دهد؟
نشانه می خواهید؟ تهران امروز و مشهد دیروز و کرمان فردا. از عراق تا لبنان و یمن و حتا کشورهای اروپائی. برای اولین بار رسانه های خبیث نیز جسارت سانسور نداشتند.
حرف اینجاست: تحول درونی مردم را این روزها نظاره کنید و حظ ببرید.
تحول درونی را دست کم گرفتید؟ آخرین باری که تحول درونی در ابعاد یک ملت رخ داد، ثمره بیرونی اش انقلاب 57 بود. حضرت روح الله گفت انقلاب ما نتیجه یقظه است. یقظه یعنی تحول درونی مردم. فرمود انقلاب روحی مردم باعث شد یک انقلاب سیاسی رقم بخورد. مردم از درون متحول شدند، یکی از هزاران هزار ثمره اش شد حاج قاسم.
حالا سوالم اینست؛ امروز این تحول درونی، کجا را نشانه گرفته است؟ منتظر یک حادثه بزرگیم. فراتر از انتقام سخت.
اما حادثه بزرگ چیست؟ فقط به اطراف تان نگاه نکنید. حادثه بزرگ اثر ضرب شست یک امت است. حادثه بزرگ من و مائیم.
هرکس هرجا هست بلند شود و یک قدم جلوتر بیاید؛ حادثه ای بزرگ دامنگیر عالم می شود.
این خشم مقدس و حزن زیبا و نفرت متعالی را حفظ کنید؛ قدرت اینجاست.
حادثه بزرگ رخ خواهد داد؛ انشالله ما بسازیم و اگرنه خسران محضیم.
پ.ن: کنار این متن استوری های اینستاگرام را ببینید. اگر استوری ها پاک شد به بخش هایتلایت یا برگزیده ها به نام «حاج قاسم»رجوع کنید. آدرس اینستاگرام: @mohsen_mahdian
@mahdian_mohsen
⭕️چرا آرام نیستیم؟
خدا قوت به مردان غیور سپاه. دست مریزاد. ضرب شست تان جانانه بود. سیلی تان محکم و مردانه بود. اما حقیقت اینست که آرام نیستیم. همچنان خونخواهیم.
این ملت غیرتی اند. از 57 به بعد احدی جسارت به بازی گرفتن عزت این ملت را نداشته است. چند نفر کشته شدند؟ 80 نفر؟100 نفر؟ تقاص یک قطره خون حاج قاسم هم نیست. حاج قاسم روح این ملت بود.
البته خونخواهی تنها در خونریزی نیست. انتقام باید هویت آمریکا را نشانه بگیرد و متوقف به هلاکت چند سرباز و ژنرال نمی شود. حاج قاسم را زدند تا نقشه اش محقق نشود. انتقام در تحقق همین نقشه راهبردی است.
🔻اما دو نکته برای حکومت و خودمان.
🔸برای حکومت؛
حضرت آقا فرمودند حضور مفسد انگیز آمریکا در منطقه باید پایان یابد. خب؟ برای مردم توضیح دهید گام بعدی چیست؟ تا کجاست؟ خانه آخر را همین امروز نشان دهید. چه زمان قرار است محقق شود؟ قرار نیست وارد جنگ شویم؛ اما این راه شپیور جهاد می خواهد. رجز می طلبد.
دل خوش به جسارت ترامپ داشتیم تا وعده 25 ساله خاک مال شدن حیفا و تل آویو را امروز محقق سازیم که حقیرانه عقب نشست. اما خونخواهی این مردم همچنان جوشان است. آرام نیستند. ببینید در چهره شان. سکوت کردن اهلش در این روزها بلاست.
🔸برای خودمان؛
دست بسته و مسلوب الاراده مقابل ام الخبائث رسانه ای و شرائر خبری و سلیطه های اجیر شده وانمانیم. خبر حماسه موشکی را از ایران اینترنشنال یا بی بی سی نخواهید. تعداد کشته شده ها را قرار نیست ترامپ و پمپئو بخوانند. ابعاد تخریبی عملیات سپاه را "من و تو" پوشش نمی دهد.
رسانه اهریمنی هویتش بر دروغ است. حرف راستش نیز برای باور کردن حرف دروغش است. شما چرا؟ شبهه می کنند ایران و آمریکا در این عملیات هماهنگ بودند. همین را هم عده ای باور می کنند. یعنی این شبهه را هم یک مقام عالی رتبه در سپاه باید تکذیب کند؟ بعد گفتند کسی به هلاکت نرسیده است. آمریکائی که اخبار آتش سوزی در ابعاد کالیفرنیا را چنان مدیریت می کند تا با 10 روز تاخیر اولین فیلمش منتشر شود، انتظار دارید از هلاکت سربازش بگوید؟
این روزها منتظر این رسانه و آن مسوول نباشید. همه تان رسانه هستید. هر کس هرجا نشسته است روایت گر صحنه است. روایت اصلی را خرده روایت های من و شما می سازد. برای یک لایک و یک ریتوئیت و ریشیر باید حجت داشته باشید.
اخبار درست و دقیق را بی اعتنا به پروژه اهریمن های رسانه ای چنان دست به دست کنید تا روایت غالب شود. در غیر اینصورت در بازنمایی پیروزی به شکست همه مقصریم.
@mahdian_mohsen
🛑برای شماها که دفاع کردید...
دفاع ناآگاهانه دولت و فلان مسوول و دیگر رسانه ها مهم نیست. مهم کسانی هستند که این روزها با عشق و علاقه و با تمام وجود مقابل ضدانقلاب ایستادند و گفتند و شنیدند. برخی از مدافعان این روزها تازه واردهائی بودند که بعد از رفتن حاج قاسم تصمیم گرفتند محکم بایستند و از انقلاب و مردم دفاع کنند؛ برخی را خبر دارم و می شناسم. اما امروز بسیاری از اینها بهت زده اند و دلخور...
من هم معتقدم دو خطا صورت گرفته است. خطای اول قصور و خطای دوم تقصیر. صداقت امروز جناب حاجی زاده که الحق شجاعانه به میدان آمد را زودتر از اینها نیاز داشتیم. ولی بررسی 48 ساعته هم پذیرفتنی نیست. در همین مدت نیز می توانستند اعلام کنند که در حال بررسی هستیم و یا دیگر بخش های کشور را مطلع و یا دعوت به سکوت کنند.
اما یک نکته مهمتر را توجه کنیم.
حضور قیامت گونه مردم در تشییع حاج قاسم یک پیام روشن داشت و آن اینکه مردم بین انقلاب و خطاهای ناشی از اجرا و دیوانسالاری تفاوت قائلند. این تفکیک را حفظ کنیم.
دلخوری های امروز وارد است، اما فراموش نکنیم که در شرایط تمام عیار جنگی هستیم. این شرایط حساس را توجه کنیم و واقع بین باشیم. در این شرایط هر نوع خطائی محتمل است. چه خطای تشخیص از هدف نظامی و چه خطای ادراکی از جامعه. اما خطا نباید اجازه دهد راه گم شود و به خودزنی برسیم. خطا، خطاست ولو پرهزینه از نجابت و پاکی مدافعان وطن کم نمی کند. دفاع من و شما نیز دفاع از همین نجابت و پاکی سیستمی است؛ نه این و آن مصداق. نقد و مطالبه کنیم اما جبهه اهریمن را رها نکنیم. همه تحت رصد دشمنیم. کوچکترین تردیدی در راه و مسیر و کمترین انفعال و شکنندگی جشن دشمن است.
میدان جنگ را گم نکنیم. جان و آبروی مان فدای مردم و انقلاب.
@mahdian_mohsen
✅2 روز آبرو
✅اصلا سردار حاجی زاده را برکنار یا محاکمه کنید. اما حرف من چیز دیگری است.
🔹19 دی به عنوان قهرمان مقابل دوربین ظاهر شد تا از یک عملیات تاریخی و اولین سیلی تحقیرآمیز بگوید و دو روز بعد مقابل دوربین ایستاد تاعذرخواهی کند و به گردنش اشاره کند که از مو باریکتر است.
🔹دو روز پیش باافتخار از انتقام سخت برای عزت مردم گفت و امروز از طلب مرگی که بخاطر جان مردم کرده است.
🔹دو روز پیش پیروزی را به نام یک ملت زد و امروز ناکامی را به نام خودش.
🔹آبروئی که 19 دی ماه جمع کرده بود 21 دی ماه خرج کرد.
🔹با همان هیبتی که از قهرمانی گفت امروز از شکست گفت. با همان شمایل ساده و صمیمانه.
🔹برایش دو روز آبرو قدری ندارد. نه قهرمانی اش نه شکستش. برایش فرقی ندارد دو روزپیش روی دست ببرند و امروز مقابل دانشگاه ناسزایش گویند.
🔹مجاهد چنین است.
🔸اما یک حرف داغ بردل مانده است.
سردار ما همانست که گفت عملیات موشکی ما برای کشتن سربازان آمریکایی نبود. دقت دارید؟ جوانمردی با دشمن. در غضبش نیز با رحمت و انسانی رفتار می کند. چنین مردی و چنین نهادی می تواند مقابل جان مردم خودش سهل انگار و بی مبالات باشد؟ با تمام وجود بر این قصور عذرخواه است. برکنارش کنید ومحاکمه اما با حرف گوشه دار و زهردار نگوئید جان مردم برایش قیمت ندارد.
✅هرچند مهم نیست. مجاهد آبرویش خرج امامش است. هرچه کسب کند، دو روزه پای انقلاب می ریزد و رضاست.
@mahdian_mohsen
⛔️درباره بی حرمتی به حاج قاسم
1⃣یکم. سفیر انگلیس را پلیس دستگیر و وزارت خارجه او را احضار می کند و مردم درخواست اخراج وی را دارند. به چه جرمی؟ دخالت در مسائل ایران از طریق شرکت در تجمعات.
خاطرتان هست؟ یک روز ناصرالدین شاه گفت: "می خواهم سفر بروم باید از سفیر انگلیس اجازه بگیرم. ای مرده شور این مملکت را ببرد." بعدها فردوست در خاطراتش آورد که محمدرضا شاه همیشه شکایت داشت که این انگلیسی ها از کجا خبر دارند در کاخ من چه می گذرد؟ من رادیو گوش می دهم و یابه چه علاقه دارم؟
🔸این سطح از عزت و غرور کشور را قدر دانستیم؟
2⃣دوم. موضوع شلیک به هواپیما را از منظر دیگر ببینیم. مردم تمام قد دفاع کردند. انقلابی و غیرانقلابی با رنگ های مختلف تاکید کردند هواپیمای مسافربری را ما نزدیم. بعد که مشخص شد خطای فردی بوده است دنبال ردپای دیگری هستند و معتقدند پای نفوذ و خرابکاری و فتنه آمریکایی در جنگ الکترونیکی به میان است. مهم نیست این ادعا درست است یا نه. مهم اینست که این مردم چه آن زمان که دفاع کردند و چه امروز که دنبال نفوذی هستند، انقدر به نظام و سپاه اعتماد دارند که دوست ندارند باور کنند.
روزگاری در همین تهران خفت گیری لات و لوت های شهر را مردم پای آژان می گذاشتند و عربده کش ها را مامور ساواک می دانستند و حق هم داشتند.
🔸این سطح اعتماد به پاکی انقلاب را قدر دانستیم؟
3⃣سوم. گفتیم انتقام سخت؛ مردم ساعت شمار گذاشتند. اولین سیلی سخت نواخته شد؛ اما مردم پای یک تار موی حاج قاسم هم نگذاشتند. گفتند آرام نشدیم. گفتند همچنان در انتظار انتقام سختیم تا اینکه رهبری افق انتقام را نشان داد: " حضور مفسده انگیز آمریکا از منطقه باید حذف شود".
روزگاری در این مملکت شیخ فضل الله را اعدام کردند. حتا اجازه ندادند نماز عصرش را بخواند. سرش بر دار بود که آهنگ زدند و رقصیدند و وقتی پیکرش بر زمین افتاد روی جنازه اش ادرار کردند و در همه حال مردم مات نگاه می کردند.
🔸عزت این مردم و احساس کرامت شان را قدر دانستیم؟
✅هویت حاج قاسم را در قلب مردم ببینیم؛ حالا چهارتا آدم غافل یا فریب خورده یا ابزار دست شیطان، به عکس حاج قاسم هم بی حرمتی کنند؛ سنگ به تصویر ماه بر چاله آب می زنند.
دچار خطای تصویر نشویم... مردم همانند که قیامت کردند.
@mahdian_mohsen
✅برخی حکمت حوادث و بلایای اخیر را در این دیدند که در پیروزی های پیش از آن و حضور قیامت گونه مردم دچار غرور شدیم.
البته حوادث سطوح حکیمانه مختلفی دارد و یک برگ از درخت می افتد، دهها و بلکه صدها حکمت بر آن متصور است.
اما راز اصلی این حوادث را رهبرانقلاب در یک حکمت عمیقتری دیدند. به فهم من با 180 درجه تفاوت نسبت به آنچه ترویج شده است.
رهبری راز بلا را امتحانی برای ندیدن همان غرور دانستند. گوئی غرور را باید دید و شکرگذار بود و سر دست گرفت. بلا را در این دیدند غرورمان فراموش کنیم.
غروری که برآمده از یدالله است. غروری که یوم الله ساخته است.
و دشمن خواست این غرور فراموش شود حال آنکه و مکرو ومکر الله والله خیرالماکرین.
راز این بلایا این است که خطا های داخلی و دسیسه های خارجی باعث فراموشی یدالله و یوم الله شود. امتحان بود. ولی ملت باز هم پیروز شدند.
@mahdian_mohsen
✅درباره کلید واژه جدید رهبرانقلاب
رهبرانقلاب در دو سخنرانی اخیرشان بعد از "یوم الله قیامت مردم" و "شلیک به حیثیت آمریکا" در مرحله "چه باید کرد" فرمودند: باید #قوی_شویم.
تعبیر جدیدی نیست اما یک تاکید مجدد در ماموریت هاست. گوئی زمانه، زمانه جدی تر این مطالبه است. قوی شدن ارتقای مقاومت است. مقاومت در واکنش است و قوی شدن یک کنش فعال است. هرچند در بطن مقاومت نیز قوی شدن است اما اینبار رهبری اصل قوت را در دل مقاومت از اجمال خارج و نشان دار ساختند. مسیر مقاومت در قوی تر شدن است.
"قوی شویم" را بارها صریحا و مضمونا فرمودند اما تاکید این روزهایشان بدون رمز و راز نیست. سوال اینست که نسبت این تاکید مجدد با این ایام الله چیست؟
این تاکید مجدد، ناشی از یک ارتقای داخلی است که می تواند شنیدن این ماموریت و حرکت بران را محسوس تر سازد.
یوم الله اول، محشر مردم بود. فرمودند اشتباه نکنید. این حضور مردم یعنی بیعت مجدد با مکتب امام. حضور خروشان مردم، باطنی دارد و آن نیز "انقلابی بودن و انقلابی ماندن" است.
یوم الله دوم، شلیک به حیثیت و ابهت و هیبت استکبارست. رهبرانقلاب ریشه این یوم الله را نیز در یوم الله اول می دانند. فرمودند درخواست انتقام مردم، سوخت اصلی این موشک ها بود.
حضور مردم به خودی خود ظهور "مامی توانیم" است. اینجاست که میگوید قوی تر شویم. اینجاست که نعمت را دیده اند و این دارایی را سردست گرفته اند و ارتقای آنرا مطالبه می کنند.
#قوی_شویم برای ملت "صبار" و "شکور" است. صبار را فرمودند استقامت و شکور یعنی شاکری. ملتی که شاکرست امیدوارست و می تواند استقامت را تا قوی شدن ارتقا دهد.
هرجا مردم حاضر باشند و امیدوار، می توانیم شعار "قوی تر شویم" را بیرق سازیم. حالا با این اشاره وارد انتخابات شویم. اول حضور حداکثری مردم و انشالله ظهور مجلس قوی.
@mahdian_mohsen
✅روایت و ابرروایت بعد از حاج قاسم/
✅رهبرانقلاب چه کرد؟
🔸روایت چیست؟ گزارش من و شما از واقع. ما حقیقت را با روایت مان از صحنه می فهمیم. ابرروایت چیست؟ مفهوم اصلی و مضمون مادر در فهم روایت ها. مثال می زنم. مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد. روایت چیست؟ مار دیدن ریسمان. ابرروایت چیست؟ مار گزیدگی.
با این توضیح یکبار کوران روایت ها را بعد از شهادت حاج قاسم مرور کنیم و بعد ببینیم رهبری چه کردند.
🔸بعد از شهادت حاج قاسم سه دوره خبری داشتیم.
🔸دوره اول: از شهادت حاج قاسم تا عملیات عین الاسد
ابرروایت چیست؟ شهادت حاج قاسم.
روایت های ضدانقلاب چیست؟ اول نماد سازی. گفتند حاج قاسم تروریست بود. نگرفت. تلاش کردند مصداق بسازند؛ گفتند حاج قاسم عامل کشتار آبان ماه و همانست که به عراقی ها طعنه زد که چرا تجمعات را جمع نمی کنید؟! بازهم نگرفت. با هجوم میلیونی مردم در خیابان ها بی بی سی از همه تجمعات دنیا و حتا تاریخی در ایران نوشت. از ناصرالدین شاه تا پاشایی و منتظری و غیره. تلاش کردند اعتبار زدایی کنند. بازهم نگرفت. از حضور در تشییع نازی های گزارش رفتند تا جعل انگاری کنند. نگرفت. خوار انگاری کردند و در نهایت از سندرم استکهلم نوشتند. اینکه زندانی به زندان بانش عشق می ورزد. نشد.
چرا در این جنگ روایتی موفق نبودند؟ ابرروایت پر قدرت حاج قاسم.
🔸دوره دوم. از عملیات عین الاسد تا سقوط هواپیما
روایت کاربران داخلی چه بود: کشته های عین الاسد. ابرروایت چه بود؟ انتقام سخت.
روایت ضدانقلاب چه بود؟ ابتدا تخفیف انگاری. گفتند اتفاقی نیافتده است. در ادامه با سقوط هواپیما سمت قطره چکانی دروغ بزرگ رفتند. موثر بود. ابرروایت چه بود؟ ضعف کارامدی در ایران.
در این رویارویی نزاع برابر بود. چرا؟ هم آوردی ابرروایت ها نزدیک بهم بود.
🔸دوره سوم. اعلام خطای انسانی
روایت ما: مامقصریم. ابرروایت: هیچ. نداشتیم. گیجی ابرروایت.
روایت ضدانقلاب فراتر از خطای انسانی و شکل گیری هشتگ چرنوبیل. این هشتگ می گفت این خطا نشانه عمق ناکارامدی است و رژیم به آستانه فروپاشی رسیده است. پس ابرروایت ضدانقلاب براندازی شد.
در این دوره موفق بودند.
🔸اما رهبرانقلاب چه کردند؟
رهبری ابرروایت را اصلاح کرد تا خرده روایت سقوط هواپیما درست فهم شود. تا با یک خطا دچار انفعال نشویم و میدان را نبازیم. دقیقا چه کردند؟ ابرروایت شد ملت صبار و شکور. توضیح دادند. صبار یعنی اگر اشکالی هم ببیند استقامت می ورزد و از مسیر اصلی منحرف نمی شود. وانمی ماند. شکورست یعنی نعمت اصلی را می بیند و رها نمی کند و شاکرست؛ ایام الله.
روایت چه شد؟ آنچه این روزها از تلخی ها می بینیم؛ بزرگنمایی دشمن برای فراموشی ایام الله است.
و میدان بازی را عوض کردند.
برای فهم دقیق خرده روایت ها باید ابر روایت را درست فهم کرد. رهبری چنین کرد.
@mahdian_mohsen
✅سوژه/ درباره چی بنویسم؟/ قاعده خب که چی
سوژه چیست؟ : بهانه نوشتن. ابزار جلب توجه و کشاندن مخاطب پای منبر و مقاله و خبر.
سوژه ابزار توجه دادن است؛ قدرت تبدیل ذغال به طلا.
انتخاب سوژه مهمترین تفاوت روزنامه نگار حرفه ای و آماتور است
سوژه یا "بکر" است یا "ابداعی و خلاقانه"
🔸چه موضوعاتی سوژه خبری محسوب نمی شوند؟
1ـ کلی باشند
2ـ تصویری نباشند
3ـ تکراری باشند
4ـ جذابیت نداشته باشند
5- فوریت نداشته باشد
6-عمومیت نداشته باشد
🔸برای پیدا کردن سوژه
زیاد بخوانید. خبر و کتاب و ...
زیاد حرف بزنید و مباحثه کنید؛ با گروه های مختلف و نه فقط حلقه رفقا و هم فکرا.
جلسات طوفان فکری راه بیاندازید.
زیاد ببینید. "نگاه" کنید که با "دیدن" فرق دارد.
کنجکاو باشد. پرسش کنید.
مویز بخورید. یعنی حافظه تان را برای ارجاع تقویت کنید. اگر مثل من حافظه ندارید بانک اطلاعات درست کنید.
✅اما تفاوت "ایده" و "مضمون" و "موضوع" و "سوژه"
برخی همه اینها را یکی می دانند. اینطور نیست.
🔸مضمون مفهوم است. یک حرف کلی. مثلا جاه طلبی.
🔸موضوع کشیدن مضمون روی مصداق است. قرار است این جاه طلبی را در چه موضوعی نشان دهیم؟ مثلا در سیاست یا فرهنگ یا چی؟ جزئی تر شوید.
🔸ایده چیست؟ زاویه نگاه شما. مثلا قرارست جاه طلبی را در حزب بازی از منظر دینی مورد توجه قرار دهید.
🔸سوژه چیست؟ قلاب شما برای نگه داشتن مخاطب در این نقطه. سوژه دارای رخداد وقصه و شخصیت و شهرت و ارزش های خبری است.
سوژه و ایده ملازم همند.
✅و اما راه رسیدن به سوژه و ایده؛
گام اصلی ایجاد یک نقشه ذهنی است. نقشه ذهنی از چشم مسلح بوجود می اید.
چشم مسلح چیست؟ مفصل است اما با این چند کار می توانید تمرین کنید.
🔸یکم نگاه ذره ای
خود موضوع را دقیق شوید. تا می توانیم موضوع را خرد کنیم و جزئی شوید. توجه به جزئیات و نگاه ذره ای و ریز بینانه بسیار مهم است.
نگه ذره ای قدرت تمثیل می دهد.
🔸دوم. رمزگشایی
رمزگشایی نگاه عمودی به سوژه است. یعنی نگاه عمیق و طولی. همان روح حاکم بر سوژه. همان نگاه علی و معلول به سوژه .
رمزگشایی قدرت تعمیم به ما می دهد.
🔸سوم. عکس هوایی
نگاه عرضی به سوژه . نگاه انسجامی. روابط بین سوژه ها؛ هم در نسبت با هم و هم روابط اصلی و فرعی آنها.
عکس هوایی قدرت تمایز و تشابه می دهد.
✅سوژه یا ایده تان را به دوستتان بگوئید. اگر گفت "خب که چی" یا شانه بالا انداخت و یا چشمش گرد نشد، یعنی باید دنبال سوژه جدید باشید. این قاعده را فراموش نکنید.
@mahdian_mohsen
✅درباره ردصلاحیتم...
امروز از هیات نظارت تماس گرفتند و گفتند ردصلاحیت شدم. گفتم مستند کدام ماده؟ گفتند ماده 28 قانون انتخابات بند دوم؛ یعنی عدم التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی. تشکر کردم.
اول گفته بودند ماده 31 و محکومیت مالی و بعد گفتند عدم التزام به ولایت فقیه. در شکایتم در فرامانداری نوشتم من نه محکومیت دارم، نه دادگاهی و اتهامی با این عنوان داشتم؛ درباره عدم التزام به ولایت فقیه هم اشتباه گرفتید. همین.
با این حال تردید کردم. پرونده ای سالها پیش نزد قاضی صلواتی داشتم و تصمیم گرفتم پرس وجوی مجدد کنم. آقای صلواتی را در جلسه ای کوتاه ملاقات کردم. حاج آقا پرونده را به خاطر داشت. از ماجرا پرسید و توضیح دادم. حاج آقا مستاصل شد. گفت شما دادگاه هم نرفتید چطور برای شما محکومیت ثبت شده است؟ چند جا با گوشی قدیمی خود تماس گرفتند. پشت تلفن مشفقانه می گفت "آقای مهدیان جوان انقلابی است و چرا با آبرویش بازی شده است؟ اصلا محکومیت ندارد. اشتباهست." تماس آخر رئیس اجرای احکام بود؛ توضیح داد. دست آخر گفتند "همین الان برو اجرای احکام."
جوان مومن و باصفایی به نام قاضی براعه؛ تا من را دید از جلسه بیرن آمد و گفت هیچ نگران نباشید. یک اتفاق نادر و شاذ افتاده است. پرونده منع تعقیب شما به اشتباه محکومیت ثبت شده است. الان اصلاح می کنم و برای آقای کدخدایی هم نامه می زنم. نامه زد. دوتا نامه زد. یکی مبنی بر منع تعقیب و دومی را خودشان توصیه کردند که صریح تر بنویسند؛ "اینکه ثبت محکومیت اشتباه است." (سند پیوست.)
نامه ها را ضمیمه شکایتم به شورای نگهبان کردم. اما ظاهرا تصمیم گرفته بودند ردصلاحیت کنند. آنهم به اتهام عدم وفاداری به انقلابی اسلامی. ای انصاف....کاش حداقل این بند نبود.
مهم نیست. سلمنا. حکم ظالمانه ای است اما به حرمت قانون که پایش امضای مشروعیت بخش مردم و اسلام است می پذیرم.
من انقلاب اسلامی را از روی دست این و آن و موروثی و برای پست و مقام برداشت نکردم. انقلاب اسلامی را وجودی درک کردم و مظهر سنت الهی تفوق حق بر باطل می دانم. معرفتم به انقلاب را حضوری و از دست مکتب روح الله کبیر و حضرت آقا گرفتم. با این نسبت های ناروا نیز عقب نخواهم نشست.
پ.ن: از آنجائیکه احتمال می دهم این اتهام بهانه ای برای خناسان در تضعیف عملکرد همکارانم در خبرگزاری فارس شود از امروز از معاونت خبر هم استعفا می دهم.
باا ین حال در این جنگ تمام عیار ذهنی و ادراکی و رسانه ای، محکم تر از گذشته در همین کانال و دیگر شبکه های شخصی ام خواهم نوشت وباقی وقتم را نیز خرج بشاگرد و گروه جهادی محبین الائمه خواهم کرد.
https://b2n.ir/406869
@mahdian_mohsen