eitaa logo
مهدیه بزرگ ساری
2هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
5.1هزار ویدیو
41 فایل
کانال اطلاع رسانی مهدیه شهرستان ساری ارتباط با ادمین جهت انتقادات و پیشنهادات 👇 @smohammad43 قق 📴 09372834811 نشانی سایت 👇 mahdiesari.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📠 یکشنبه های حقوقی در کانال پیام رسان ایتا مهدیه بزرگ ساری 📚 وکیل دادگستری و مشاور حقوقی سید عباس حسینی 🔖 قسمت اول: مهریه 📌 به کانال مهدیه بزرگ ساری بپیوندید ╭─═ঊঈ🌸یامهدی🌸ঊঈ═─╮    🆔 https://eitaa.com/joinchat/344719566C925c7e2a87 ╰─═ঊঈ🍃یامهدی🍃ঊঈ═─╯
هدایت شده از بیداری ملت
اصول‌گرایان و اصلا‌ح‌طلبان برانداز! ▪️کسانی که ته دلشان با امام یکی باشد، خیلی کم هستند! یکی از مسئولینِ در مناصب عالی کشور صراحتاً گفت که می‌خواهیم کشوری مانند لبنان داشته باشیم تا هرکس هرگونه خواست زندگی و رفتار کند؛ کسی که می‌خواهد، با چادر بیرون آید و کسی که می‌خواهد برهنه باشد،‌ آزاد باشد! 👤علامه مصباح (ره)؛ دیدار جمعی از سرداران ▪️آن گفته‌های دیروز برخی مسئولان را امروز ائتلافی از مسئولان اصول‌گرا و اصلاح‌طلب، که نام امام و نظام و انقلاب هم از دهان برخی از آن‌ها نمی‌افتد، دانسته و نادانسته می‌خواهند محقق کنند. این طبق تصریحات امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) یعنی نظام؛ براندازی سیرت نظام از طریق تغییر رفتار و عدول از آرمان‌ها و جهت‌گیری‌ها. ▪️امت حزب‌الله و مردم مسلمان ایران بیدار باشد و بداند که عبور از حجابِ حکم اسلام و قرآن را عده‌ای از خواص اصول‌گرا و اصلاح‌طلب دارند به ولی فقیه زمان تحمیل می‌کنند و با رفتن حجاب، دیگر حکومت اسلامی و اقامۀ احکام الهی معنا ندارد و چند صباحی دیگر اسلام نیز از نظام اسلامی حذف می‌شود. خطر جدی است. 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
❌نو صورتی ها! 🔸 به تدریج همگرایی نسل جدید “مدیر جوان به ظاهر حزب‌اللهی اما تکنوکرات” عاشق بازار آزاد و گران کردن معیشت مردم با اسلام‌ صورتی و خانباجی پسند نمایان‌تر می‌شود! فتنه های آخرالزمانی این ایام را دوست دارم . خیلی از مدعیان انقلابی‌گری دیروز ،حالا دارند درون مایه واقعی خود را فاش می‌کنند... 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴فقط سید جواد هاشمی نیست که برای جذب بی‌حجاب؛ به نسل خود خیانت می‌کند ▪️شما این صحبت‌ها را گوش کنید و گمان کنید دختری ۱۵ ساله در خانه آقای هاشمی هستید، آیا با چنین احترام و حرمت گذاری به کشف حجاب و بی نمازی اصلا مایل می‌شوید محجبه شوید و سختی‌های حجاب را که از گرما‌ی مضاعف گرفته تا تمسخر‌های متعدد در محافل گوناگون را به جان بخرید و از حجاب مراقبت کنید؛ حال آنکه در نگاه افراد باصطلاح روشنفکر جامعه محجبه و بی‌حجاب برابر باشند؟ عده‌ای از ما سالهاست دچار چنین خطای فاحشی شده‌ایم و بالکل حجاب را با بی‌حجابی برابر کرده‌ایم. باور کنید این راهش نیست .آقای هاشمی می‌توانست بگوید حجاب را تحمیل نکردم اما به حجاب دخترم افتخار می‌کنم؛ با خاطر بی‌حجابی به عروسم اهانت نکردم اما لذت می‌برم همسرم و دخترم محجبه هستند و به عنوان زنان پاکدامن زندگی کرده‌اند و نسبت به حفظ جامعه و خانواده احساس تعهد داشتند . ◀️باور کنید اگر می‌خواهید حجاب را ترویج کنید نباید فیلم دلشکسته بسازید و پسرمذهبی را عاشق دختر کم‌حجاب کنید و آخر سر هم دختر مرام بگذارد و محجبه شود؛ بلکه باید دختر محجبه را آنقدر در آثار نمایشی عزیز و باشخصیت بکنید تا در نوجوانان گرایش ایجاد شود. این سالها هم اگر به جای زن سیگاری، زن چادری را قهرمان می‌کردند الان آمار رشد چادری ها ۷۳ درصد شده بود نه دختران سیگاری. ✍عالیه سادات 🍃__________________________ 👇 @shookoohzan
✨به نام خدا. ص ۱ از ۳ حکمت ۷۲ 🌴ترجمه و شرح حکمت ۷۲ نهج البلاغه 🌷امیر المومنین علی علیه السلام(اخلاقی،علمی) 🟡 بی وفایی‌های دنیا متن نهج البلاغه نهج البلاغه ( نسخه صبحی صالح ) وَ قَالَ (علیه السلام): الدَّهْرُ يُخْلِقُ الْأَبْدَانَ، وَ يُجَدِّدُ الْآمَالَ، وَ يُقَرِّبُ الْمَنِيَّةَ، وَ يُبَاعِدُ الْأُمْنِيَّةَ؛ مَنْ ظَفِرَ بِهِ نَصِبَ، وَ مَنْ فَاتَهُ تَعِبَ. فرهنگ لغت فرهنگ‏ نهج‏ البلاغه (رحیمی نیا)واژه های نهج البلاغه (عمران علی زاده) يُباعِدُ الُامْنِيَّةَ: آرزوها را دور و دست يابى به آن را دشوار ميكند. نَصِبَ: بسيار خسته شد.   ترجمه؛ مرحوم عبدالحمید آیتی رحمة الله علیه و فرمود (ع): روزگار بدنها را فرسوده سازد و آرزوها را تازه گرداند و مرگ را نزديك و اميدها را دور كند. هر كه بر آن ظفر يابد به رنج افتد و هر كه از دستش بدهد، سختى كشدشرح : پیام امام امیر المومنین ( مکارم شیرازی ) ⚠️ بيداد روزگار: امیر المومنین علی(علیه السلام) در این کلام حکمت آمیز و بیدارگر، آثار گذشت روزگار را در وجود انسان ها بیان مى دارد و مى فرماید: «روزگار، بدن ها را کهنه و آرزوها را نو مى سازد مرگ را نزدیک و خواسته ها را دور مى کند. کسى که (تلاش کند و) به مواهب آن برسد سخت خسته مى شود و کسى که (بعد از تلاش) به آن نرسد رنج مى برد»; (الدَّهْرُ یُخْلِقُ الاَْبْدَانَ، وَیُجَدِّدُ الاْمَالَ، وَیُقَرِّبُ الْمَنِیَّةَ، وَیُبَاعِدُ الاُْمْنِیَّةَ: مَنْ ظَفِرَ بِهِ نَصِبَ، وَمَنْ فَاتَهُ تَعِبَ).
. ص ۲ از ۳ حکمت ۷۲ 🌷امام علی(علیه السلام) در این چند جمله کوتاه و پر معنا چند نکته مهم را یادآورد مى شود: ⬅️ نخست این که گذشت روزگار بدن ها را کهنه و فرسوده مى کند و این از واضحات است که بسیارى از مردم به آن توجه ندارند; هر سال و ماه، بلکه هر روز و ساعتى که بر انسان مى گذرد، بخشى از قوا و نیروهاى خود را از دست مى دهد. درست مانند لباسى که بر اثر مرور زمان کهنه و پوسیده مى شود و هیچ گونه استثنایى در آن نیست، بنابراین باید کوشید در مقابل آنچه از دست مى رود چیزى به دست آورد تا گرفتار خسران نشود. آیات شریفه (وَالْعَصرِ * إنَّ الاْنْسَانَ لَفِى خُسْر) نیز به همین معنا اشاره دارد. ⬅️ در دومین نکته مى فرماید: «گذشت روزگار آرزوها را نو مى کند» این مطلب به تجربه ثابت شده که حرص بزرگسالان بر جمع مال و به دست آوردن مقام از جوانان بیشتر است و شاید دلیل آن این باشد که انسان هر چه خود را به مرگ نزدیک تر مى بیند احساس مى کند وقت کمترى براى رسیدن به آرزوها در اختیار دارد. به عکس جوانان فکر مى کنند وقت طولانى براى رسیدن به آرزوها دارند. در حدیث معروف نبوى مى خوانیم: «یَشیبُ ابْنُ آدَمَ وَیَشُبُّ فیهِ خِصْلَتانِ; انسان پیر مى شود ولى دو صفت در او جوان خواهد شد: حرص و آرزوهاى دور و دراز».(1) آدمى پیر چو شد حرص جوان مى گردد *** خواب در وقت سحرگاه گران مى گردد ⬅️ در سومین و چهارمین نکته به نزدیک شدن انسان به مرگ و فاصله گرفتن از خواسته ها اشاره مى کند. فاعل این دو فعل همان «دهر» و گذشت روزگار است زیرا عمر انسان به هر حال محدود است و سرمایه اى است که با گذشت زمان تدریجاً نقصان مى پذیرد و به همان نسبت، انسان از خواسته هایش دور مى شود چون زمان کوتاه ترى براى رسیدن به خواسته ها در اختیار دارد. اضافه بر این نیروهاى او هم رو به ضعف و کاستى مى رود و این عامل دیگرى است که او را از خواسته هایش دور مى سازد. 🔸گرچه «آمال» و «اُمنیّه» هر دو معناى قریب به یکدیگر دارند و به معناى آرزوها و خواسته هاست; ولى به نظر مى رسد «آمال» بیشتر در مورد آرزوهاى دست یافتنى و «اُمنیّه» در مورد آرزوهاى دست نیافتنى به کار مى رود، هرچند گاه در غیر این مورد نیز استفاده مى شود. بنابراین جمله «یُجَدِّدُ الاْمالَ» اشاره به این است که انسان هر روز آرزوى تازه اى براى خود پیدا مى کند و براى رسیدن به آن مشغول تلاش مى شود و هر روز خواسته هاى او بر اثر گذشت زمان از دسترس وى دورتر مى شود. ⬅️ سپس امام(علیه السلام) به پنجمین و ششمین نکته اشاره فرموده و کسانى را که به خواسته هاى دنیوى خود مى رسند گرفتار خستگى و آنان راکه به آن نمى رسند گرفتار درد و رنج معرفى مى کند و مفهوم آن این است که نه آنها که بر خواسته هاى دنیوى خود پیروز مى شوند آرامش و راحتى دارند و نه آنان که ناکام مى مانند، زیرا همان گونه که به دست آوردن مواهب مادى با مشکلاتى روبروست، نگه داشتن آن مشکلات بیشترى را در پى دارد. 🔸ضمیر در «به» گرچه ظاهراً به «دهر» (روزگار) باز مى گردد; ولى از آنجا که پیروزى به روزگار معنا ندارد، منظور از آن همان مواهب دنیاست و قرینه آن جمله هاى «ظَفِرَ» و «فاتَ» است. ✅ دقت در نکات حکمت هاى بالا کافى است انسان را به موقعیت خود در زندگى دنیا آشنا سازد و از هر گونه زیادى روى و خیال پردازى و غفلت باز دارد و به تلاش درباره فراهم ساختن زاد و توشه آخرت توجه دهد. 🔸این نکته نیز شایان دقت است که «دهر» در اصل و ریشه لغت به معناى غلبه است; ولى از آنجا که زمان بر هر کس و هر چیز غلبه پیدا مى کند، آن را دهر نامیده اند، بنابراین دهر همان گذشت شب و روز و سال و ماه است و گاه (مانند آنچه در ذیل کلام حکمت آمیز بالا آمد) به معناى مواهب دنیا آمده است. 🌷در حدیثى از امام امیرالمؤمنین(علیه السلام) مى خوانیم که مى فرمود: دهر سه روز است و تو در میان این سه روز قرار گرفته اى: ⬅️ روزى که گذشت و آنچه در آن بودى که هرگز باز نمى گردد. اگر در آن روز عمل نیکى انجام داده اى از گذشتن آن غمگین نخواهى شد و از رفتن به استقبال آینده خوشحال خواهى بود و اگر کوتاهى و تقصیر در آن کرده اى از رفتنش شدیدا غمگین مى شوى و از کوتاهى خود حسرت مى خورى. ⬅️ روز دیگر همان است که تو امروز در آن از صبحگاهان آغاز کرده اى و نمى دانى به آخر مى رسانى یا نه و اگر آن را به آخر برسانى نمى دانى آیا بهره تو در آن همان کوتاهى و تقصیر همانند روز گذشته است یا نه. ⬅️ و روز سوم روزى است که در انتظار آن هستى و باز نمى دانى آیا در آن کوتاهى خواهى کرد یا نه (و هرگز نمى دانى آن را درک خواهى نمود یا نه) بنابراین آنچه را که الان در آن هستى غنیمت بشمار و فکر کن که غیر از امروز و امشب را در اختیار ندارى.(2)
. ص ۳ از ۳ حکمت ۷۲ ابن ابى الحدید در شرح نهج البلاغه خود در اینجا اشعارى را آورده و نام شاعرش را ذکر نکرده است; اشعارى بسیار گویا و بیدار کننده که ذیلاً به چند بیت آن اشاره مى شود: کَأنَّکَ لَمْ تَسْمَعْ بِأخْبارِ مَنْ مَضى * وَلَمْ تَرَ بِالْباقینَ ما صَنَعَ الدَّهْرُ فَإنْ کُنْتَ لا تَدْرى فَتِلْکَ دِیارُهُمْ * عَفاها مَحالُ الرّیحِ بَعْدَکَ وَالْقَطْرُ وَهَلْ أبْصَرَتْ عَیْناکَ حَیّاً بِمَنْزِل * عَلَى الدَّهِرِ إلاّ بِالْعَراءِ لَهُ قَبْرٌ فَلا تَحْسَبَنَّ الْوَفْرَ مالاً جَمَعْتَهُ * وَلکِنْ ما قَدَّمْتَ مِنْ صالِح وَفْرٌ مَضى جامِعُوا الاْمْوال لَمْ یَتَزَوَّدُوا * سِوَى الْفَقْرَ یا بُؤسى لِمَنْ زادَهُ الْفَقْرُ فَحَتّامَ لا تَصْحُو وَقَدْ قَرُبَ الْمَدى * وَحتّامَ لا یَنْجابُ عَنْ قَلْبِکَ السُّکرُ گویا اخبار پیشینیان را نشنیده اى و گویا ندیده اى که روزگار با آنان که باقى ماندند، چه مى کند. اگر نمى دانى این خانه ها و کاخ هاى آنهاست که ورزش بادها گرد و غبار کهنگى بر آن پاشیده و باران ها بر آن باریده و فرسوده ساخته است. آیا هرگز چشم تو انسان زنده اى را دیده است که از گردش روزگار کنار برود جز این که زمانه قبرى براى او در بیابان فراهم خواهد ساخت؟ گمان نکن اموالى را که جمع کرده اى چیز پرارزشى است، بلکه اعمال صالحى را که از پیش فرستاده اى پر ارزش است. گردآورندگان اموال رفتند و زاد و توشه اى جز فقر با خود نبردند واى به حال کسى که زاد و توشه اش فقر باشد. تا کى بیدار نمى شوى هنگام رفتن نزدیک شده و تا کى مستى شهوات از قلب تو خارج نمى شود(3). (4) * پی نوشت: (1). بحارالانوار، ج 70، ص 22. (2). کافى، ج 2، ص 453، ح 1. (با تلخیص) (3). شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج 18، ص 218. (4). سند گفتار حکیمانه: نویسنده کتاب مصادر مى گوید: آمدى این کلام حکمت آمیز را در غررالحکم با تفاوت هاى متعددى ذکر کرده که نشان مى دهد مصدر دیگرى در اختیار داشته، ابن جوزى نیز در کتاب تذکره آن را با تفاوت مختصرى آورده است. (مصادر نهج البلاغه، ج 4، ص 57). پایان اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل الفرجهم 🔵 با نشر حکمت ها در ثواب آن شریک هستید. 📌 به کانال مهدیه بزرگ ساری بپیوندید ╭─═ঊঈ🌸یامهدی🌸ঊঈ═─╮    🆔 https://eitaa.com/joinchat/344719566C925c7e2a87 ╰─═ঊঈ🍃یامهدی🍃ঊঈ═─╯
هدایت شده از اخبار مجلس 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عارف، معاون اول رئیس‌‌جمهور: کدام عقل سلیمی می‌گوید بنزین را با دلار وارد کنیم و ۱۵۰۰ تومان بفروشیم؟ ‌‌ 🇮🇷 اخبار مجلس شورای اسلامی https://eitaa.com/joinchat/2884370684C177c1422e0
دم مخملی نهایی.mp3
5.57M
🌛قصه شب (هر شب ساعت ۲۲ ) 🌹دم مخملی👈🏻 قصه گو: خانم آرزو اسدپور 💛 ویژه ی کودکان و نونهالان 🔰 کاری از مهدیه بزرگ ساری ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💢مهدیه یعنی خانه امام زمان علیه السلام ╭─═ঊঈ🌸یامهدی🌸ঊঈ═─╮ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/344719566C925c7e2a87 ╰─═ঊঈ🍃یامهدی🍃ঊঈ═─╯
جشن سالروز آغاز امامت امام زمان عج نزدیک است... ══❉ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج❉══ 📌 به کانال اطلاع رسانی مهدیه بزرگ ساری بپیوندید🌸 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💢مهدیه یعنی خانه‌یآقا امام زمان علیه السلام💢 ╭─═ঊঈ🌸یامهدی🌸ঊঈ═─╮ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/344719566C925c7e2a87 ╰─═ঊঈ🍃یامهدی🍃ঊঈ═─╯
✅ اگر ولایت فقیه نبود ⁉️ در آن صورت می‌دیدیم که برخی رئیس‌جمهورها و خواص عافیت‌طلب و غرب‌گرا با کشور و مردم چه می‌کردند. 🔺 امام بزرگوار فرموده بودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به کشور نرسد. ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله است. 🔹 اگر ولایت فقیه نبود؟ ۱- مهدی بازرگان، کشور را دو دستی تحویل منافقین، کومله، دموکرات‌ها، لیبرال‌ها و آمریکا می‌داد. ۲- بنی‌صدر ملعون با همراهی منافقین و آمریکا کودتا می‌کرد و حمام خون به راه می‌انداخت. ۳- خواص بی‌بصیرت و تمامیت‌خواه، ریاست‌جمهوری هاشمی را مادام‌العمر می‌کردند، همان‌طور که اصرار زیادی بر این موضوع داشتند. اما مقام معظم رهبری مقابل این بدعت خلاف قانون ایستادند. ۴- محمد خاتمی کشور را به‌طور کامل استحاله می‌کرد و مردم انقلابی را به دامن و فرهنگ غربی می‌انداخت. دیدیم که در پناه دولت او، اصلاح‌طلبان با تأسیس احزاب مخرب و روزنامه‌های زنجیره‌ای چه بلایی بر سر فرهنگ جامعه آوردند. ۵- مجلس ششم با تفکر ضد انقلابی خود، کشور را متلاشی می‌کرد. لوایح دوقلو، تحصن و نطق‌های ضد انقلابی و پیشنهاد نوشیدن جام زهر از جمله اقدامات و باورهای آن‌ها بود. ۶- محمود احمدی‌نژاد کشور را به دیکتاتوری می‌کشاند و خود را به‌جای نائب امام زمان به مردم ساده‌لوح قالب می‌کرد. ۷- حسن روحانی تحت عنوان مذاکرات هسته‌ای، برجام ۱ تا ۷ را به تصویب می‌رساند و ضمن بلعیدن تمام ثروت کشور، آمریکا و غرب را بر ملت ایران مسلط می‌کرد و به‌عبارتی کودتایی شبیه ۲۸ مرداد انجام می‌داد. ۸- خواص طرفدار ناطق نوری، او را در سال ۷۶ از صندوق رأی بیرون آورده و خاتمی را حذف می‌کردند، که حضرت آقا مقابل این اراده باطل و سناریوی آن‌ها ایستادند و نگذاشتند که رأی مردم مصادره شود. ۹- فتنه‌گران نتیجه انتخابات سال ۸۸ را باطل و به مردم تحمیل می‌کردند و یک بدعت خطرناک را پایه‌گذاری می‌کردند. ۱۰- احزاب سیاسی اصلاح‌طلب، به‌ویژه خواص مذبذب، چندین مورد از انتخابات‌های گذشته را برای فتنه‌گری به تعویق می‌انداختند تا کشور دچار هرج‌ومرج گردد. ۱۱- آمریکا و اروپا، غرب‌گرایان را فریب داده و با تطمیع آن‌ها، کشور را به گروگان می‌گرفتند و به انقلاب آسیب می‌زدند. 🔹 و حرف آخر اینکه مردم هنوز از اتفاقات پشت صحنه و خون دل خوردن‌های ۳۵ ساله رهبری برای حفظ جان و مال و گشایش زندگی مردم و مقابله با دشمنان خارجی و برخورد با مسئولین منحرف و نفوذی‌های داخلی مطلع نیستند. 🔺 ای‌کاش ارزش نعمت ولایت فقیه را، که بعد از حدود ۱۲۰۰ سال نصیب ملت ایران شده است، درک می‌کردیم.
🔻خطرِ سایش در اعتقادات و ظهور پلورالیسم(تکثرگرایی) در میان متدینین را جدی بگیریم 🔹یکی از هشدارهای مهمی که امام خامنه‌ای بارها به فعالان فرهنگی و رسانه‌ای داده‌اند، خطرِ و تزلزل در مسیر دینداری و مبارزه بوده است. 🔹️سایش در باورها یعنی انحراف در اندیشه و کم‌رنگ‌شدنِ مرزبندی‌ها و تضعیف پایبندی به ارزش‌ها و استحاله فرهنگی و تغییر تدریجی در رفتار، یعنی انسانی که محکم پای عقایدش ایستاده، با گذر زمان و روبروشدن با دشواری‌ها، باورهایش متزلزل شده و راهْ کج کند. 🔸یک زاویه کوچک که در حرکت انسان مؤمن ایجاد شود، با گذر زمان فاصله‌ی عمیقی میان او و ارزش‌های دینی پدید خواهد آورد. 🔹️افراد زیادی را می‌شناسیم که زمانی به شدت نسبت به نظام ارزش‌ها حساسیت داشته‌اند، نسبت به گناه‌ حساسیت شدیدی داشته‌اند، به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر پایبند بوده‌اند و هیچ فساد و انحراف اقتصادی و اخلاقی و سیاسی را برنمی‌تابیدند ⬅️ اما‌ گذر زمان و دشواری‌های مسیر مبارزات روی آنها اثر منفی گذاشته‌اند ⬅️ کسانی که روزی اعتقادات راسخ و تزلزل‌ناپذیر داشتند، به‌تدریج از مواضعشان کوتاه آمدند. 🔹بعضی‌ به‌خاطر بی‌مهری‌ها، بعضی به‌خاطر فشار نهادهای امنیتی، بعضی به‌خاطر تأثیرپذیری از بازخوردهای عمومی و ترجیح رضایت مردم بر رضایت خداوند، بعضی به‌خاطر شرایط اقتصادی و. و. 🔸ضعف اعتماد و ایمان به خداوند، و نداشتنِ روحیهٔ مقاومت، می‌تواند برخی فرد را دچار سایش کند. 🔹️کسی که از دینداری و مبارزه شد، به بهانهٔ اینکه باید دیگران را جذب کنیم و مؤمن باید خوش‌اخلاق و بشّاش باشد و با فهم غلط و ناقص از چند روایت و داستان دینی‌، و نیز برای برون‌رفت از محدودیت‌هایی که‌ پایبندی به دین برایش ایجاد کرده بود، تمام چارچوب‌ها را کنار گذاشته و کم کم با دست دوستی خواهد داد! 🔺خطری که‌ پس از ایجاد می‌شود چیست؟! تکثرگرایی در حوزهٔ دینداری است. 🔹️تکثرگرایی یعنی‌ نوع حاد سکولاریسم، یعنی مشروعیت‌سازی برای نگاه‌های کاملا متضاد و موجه‌انگاریِ انحراف، یعنی عادی‌انگاری گناه، یعنی همزیستی مسالمت آمیز با تمام باورها و رفتارها، یعنی تأیید هر نوع نگرش و بینش و منش و رفتاری در جامعه! یعنی‌ سازش با انحراف و تسامح نسبت به نگاه‌های غیراسلامی و ضداسلامی! یعنی پذیرش هر اندیشه‌ای! 🔹️مؤمنی که از حرف حقش کوتاه‌ آمد، هر رفتاری در حوزه‌های اجتماعی را توجیه می‌کند و با آن کنار می‌آید؛ ⏪ بی‌تفاوتی نسبت به مظلومیت ولی‌فقیه، رأی‌آوریِ عناصر نااهل، عادی‌شدن کشف حجاب و بی‌حیایی، شباهت یافتن جلسات عزاداری به پارتی، توسعه معضل حجاب‌استایل‌ها، گسترش رباخواری و حرام لقمگی، مسلط شدن افراد ناپاک و نااهل بر جامعه، منزوی‌شدن آمران به معروف و متهم‌شدنشان به افراطی‌گری، منزلت‌یافتنِ افراد ناشایست و ترویج نگاه صورتی در فضای دینداری از جمله نتایج تکثرگرایی و سایش در باورها هستند. ‼️در ادامه عرض میشود👇👇👇 🔻تفضل و عنایت و نعمت بزرگی که امام راحل برای ایران اسلامی و دین اسلام به ارمغان آوردتد با دقت وافر، پایبندی و تعهد به اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه آله بود که انقلابی بودن و عملکرد جهادی در آن شناخته شد و شکل گرفت و در راه این اسلام و انقلاب شهید دادیم، وقتی هم که جنگ تحمیلی رخ داد، عملکرد انقلابی با همین محور سرلوحه بسیجیان و مبارزین و شهدا قرار گرفت‌. این مسئله با کندی و به صورت فرسایشی رو به سوی قرائت های متعدد رو نهاده که البته دستان پنهان شیاطین داخلی و خارجی بی تاثیر نبوده اند. انقلابیون زیادی از اصلاح طلب و اصول گرا امروز در همان لباس و قامت، امروزبه نوع دیگری سخن گفته و تعبیر و تفسیر و عمل می کنند و از عملکرد انقلابی نیز فاصله بسیاری گرفته اند‌. رهبری معظم حفظه الله تعالی همواره این مسئله را مورد توجه و دقت قرار داده اند و خود نیز همواره بدون وقفه در مسیر حق قدم برداشته و پیشتاز و سردمدار بوده و هستند و مراقب بودند که هرگز مورد خدشه قرار نگیرد در بیانیه گام دوم که به صراحت اعلام نموده اند و در سایر حرکتها نیز به صراحت اعلام موضع کرده اند تا جایی که این رایحه دل انگیز تا لبنان و غزه و عراق و... رسوخ نموده است. در داخل افراد به ظاهر انقلاب هستند که روش تکثرگرایی و نوع حادی از سکولار را جایگزین می کنند و تفکری را نفوذ می دهند که هیچ سنخیتی با ارکان و آرمانهای انقلاب و نظام ندارد؛ مبارزه با اسرائیل چرا و تا کجا؟! همزیستی مسالمت آمیز با جهان؟! خداوند به قلوب و اندیشه همگان برکت و عمق عنایت فرماید. ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۳