تحصیل و تدریس
سید اسدالله مدنی در آغاز جوانی برای کسب علم و کمال، زادگاه خویش را ترک گفت و به شهر مقدس قم عزیمت نمود. وی با وجود مشکلات فراوان ناشی از فوت پدر و استبداد رضاخانی با پشتکار بسیار به تحصیل علوم دینی پرداخت.
او پس از بهرهگیری از محضر استادان بزرگی چون آیت الله سید محمدتقی خوانساری و آیت الله حجت کوهکمری و حضور در حلقه درس فلسفه و عرفان مرحوم امام خمینی، به نجف اشرف هجرت کرد و در کنار تکمیل تحصیلات عالی خویش، تدریس در سطوح گوناگون را نیز آغاز کرد. دیری نپایید که از استادان معروف حوزه علمیه نجف شد و توانست از مراجع بزرگی چون آیت الله سید محسن حکیم، آیت الله حجت کوهکمری و آیت الله خوانساری اجازه اجتهاد بگیرد
فعالیتهای سیاسی و مذهبی
مبارزه با فرقه استعماری بهائیت:
آیت الله مدنی از مجاهدان غیوری است که نخستین فعالیت سیاسی و اجتماعی خود را ستیز با فرقه گمراه بهائیت قرار داد. به روایت تاریخ، رضاخان و عوامل داخلی استعمار برای سرکوب اسلام، مخصوصاً مکتب شیعه، زمینه فعالیت بهائیت و دیگر فرقههای ساختگی را فراهم نمودند؛ تا آنجا که در زمانی کوتاه، سرمایهداران بهایی در آذربایجان و به ویژه اطراف تبریز، بعضی از کارخانههای برق را در دست گرفتند. آیت الله مدنی پس از آگاهی از وضع موجود، با سخنرانیهای افشاگرانه و تحریم برق تولیدی آن کارخانهها و منع خرید و فروش با این فرقه گمراه، سرانجام شهر مذهبی آذرشهر را از لوث وجود استعمارگران پاک نمود
مبارزه با طاغوت:
مبارز نستوه آیت الله مدنی تمام عمر خویش را در راه ترویج اسلام و مبارزه با رژیم فاسد طاغوت گذراند. او با زبان گویای خود، آگاهی و باور دینی را برای مردم به ارمغان میآورد. و با مسافرتهای تبلیغی در داخل و خارج از کشور، چهره منفور طاغوت را بر همگان آشکار میساخت و برای احیای دین مقدس اسلام از شهادت هراسی نداشت. شهید آیت الله مدنی از جمله مبارزان خستگی ناپذیری است که با انجام سفرهای تبلیغیِ داخلی و خارجی و نیز همکاری با گروه فدائیان اسلام به رهبری نواب صفوی، و تحمل رنجهای تبعید و زندان، ضربه سهمگینی بر پیکره پوسیده طاغوت زد.
شهید مدنی پس از پیروزی انقلاب:
پس از به ثمر رسیدن قیام خونین ملت ایران به رهبری امام خمینی، شهید محراب آیت الله مدنی - این یار دیرینه امام که پرچم مبارزه را آنی بر زمین نگذاشته و از سنگری به سنگر دیگر، در صف مقدم مبارزه حرکت کرده بود - فصل دیگری از مبارزات خود را برای پاسداری از انقلاب شکوهمند اسلامی آغاز نمود. او این بار برای حل مشکلات مردم شهر همدان به صورت موقت، به امامت جمعه آن شهر منصوب شد.سپس در اولین انتخابات مجلس خبرگان به نمایندگی از مردم همدان به مجلس راه یافت و با تصدی نمایندگی مجلس خبرگان قانون اساسی از طرف مردم همدان خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آغاز کرد. این مبارز خستگیناپذیر در سنگر نماز جمعه با افشای ماهیت پلید عناصر فرصتطلب، ملیگرا و لیبرال و نیز منافقین کوردل، توطئههای استعمار و عناصر داخلی آنان را نقش بر آب نمود و از حریم انقلاب اسلامی پاسداری کرد
ویژگیهای اخلاقی
شهید آیت الله مدنی در موقعیتهای مختلف، هرگز سادهزیستی و زهد را فراموش نکرد و همیشه با زندگی اشرافی، علنی و عملی، مبارزه کرد. زندگی ساده او همیشه توطئههای دشمن را برای تخریب شخصیت وی نقش بر آب میکرد. هنگامی که از قیامت سخن میگفت، چنان میگریست که گویی صحرای محشر و عظمت آن را میبیند. او انسان خودساختهای بود که جامعهسازی کرد.
آیت الله مدنی به تهذیب نفس و تقوی بسیار اهمیت میداد و معتقد بود پیروزی بر دشمنان و طاغوتیان زمان در گروی اصلاح نفس و خودسازی است. او درباره اصلاح نفس می گوید: «مادامی که بت نفس در وجود انسان حاکم است؛ یعنی آن حکم میکند و انسان بدان عمل میکند، رسیدن به خداوند تبارک و تعالی محال است؛ به خاطر این که این ظلمات برای انسان حجاب شدهاند. وقتی ما میتوانیم از این پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به خودمان استفاده صحیحی بکنیم که اول نفس خودمان را اصلاح کرده باشیم. به تعبیر دیگر اگر نفسمان اصلاح نشده باشد، پیروزی به هر حدی برسد چاره دردهای ما را نخواهد کرد».
شهادت
شهید والامقام آیت اللّه سید اسدالله مدنی، پس از پیروزی انقلاب و شکست توطئههای امریکا و مزدوران داخلیاش، در سنگر نماز جمعه ماهیت پلید لیبرالها و منافقین را بر مردم آشکار میکرد. این امر باعث شد تا آنان این چهره درخشان را هدف کینه خود قرار دهند. در آبان سال ۱۳۵۸
امام خمینی ایشان را به عنوان امام جمعه تبریز منصوب کرد.آیت الله مدنی در بیستم شهریورماه ۱۳۶۰، پس از اتمام خطبههای نماز جمعه در تبریز، با انفجار نارنجک منافقی کوردل به شهادت رسید. پیکر مطهرش بعد از تشییع و انتقال به قم، در حرم حضرت معصومه (علیهاالسلام) به خاک سپرده شد.
۲۰ شهریور سالروز شهادت شهید والامقام حضرت آیت الله مدنی دومین شهید محراب
تسلیت عرض می نماییم
جهت شادی روحشان 👇
بخوانید:
👈 فاتحـــه همراه با صلواااااااااااااات
11.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شرعا بر گردن همه ی شماست که این کلیپ را منتشر کنید
اگر یک عمل صالح در طول عمرمان بتوانیم انجام بدیم و قدمی برای ظهور برداریم و مورد قبول خداوند قرار بگیره، شاید انتشار همین کلیپ چند دقیقه ای باشه....
خواهشا تمام دوستان مذهبی و انقلابی این چند دقیقه را با دقت ببینند و نشر دهند
وظیفه خودمون را در قبال ظهور بدانیم و کوتاهی نکنیم😔😔😔😔
بیاید کاشت ناخن رو از چند دیدگاه بررسی کنیم.
۱۱نوع دلیل داریم برای مضرات وحشتناک این عمل که برای نابودی شیعه ترویج داده شد:
۱_فقر و کم شدن حافظه ناشی از غسل صحیح نداشتن بخاطر کاشت و احتمال ابتلا به بیماری پیسی:طبق روایت
۲_ناخنها ،از مراکز اصلی جذب ویتامینD خورشید،محسوب میشن که با حنا گذاشتن ناخن،جذب ویتامینDچند برابر میشه طبق روایات که تاکید بر حنا گذاشتن بر ناخن هست.اما ...وقتی رویه ای بر ناخن قرار میگیره چه کاشت ناخن،چه لاک،مانع از جذب ویتامینD و در نتیجه موجب جذب نشدن کلسیم خواهد شد و آسیب به کل بدن خواهد رسید.
۳_ناخن ها با رشد خود،بیماری ها رو از بدن خارج میکنند و حتی به عبارتی جنس ناخن از بیماری هست در روایات اهل بیت(طب اهل بیت) که توضیح آن مفصله. کوتاه کردن ناخن،کمک به خروج بیماری ها از بدن میکنه و خصوصا روز ۵شنبه و جمعه طبق روایات،تاثیرات وضعی عجیب و مفیدی داره.مثلا
از حضرت رسول روايت شده:هر كس ناخنهاى خود را در روز جمعه بگيرد، خداوند دردهايش را از سر انگشتانش بيرون كرده، دواى درد را جايگزين آن مىكند.ثواب الأعمال، ص ۴۱، ح ۱
۴_از دیدگاه پزشکی هم عوارض گزارش شده:تغییر رنگ ناخن،التهاب دور ناخن،عفونت های قارچی،اگزمای تماسی،شل شدن ناخن ها،ترک و شکاف ناخن هست.
۵_در بحث شرعی،دیدن ناخنهای کاشته شده ی لاک زده،یا کلا ناخن لاک زده توسط نامحرم،حرامه.
۶_در بحث غسل و وضو،نظر تمام مراجع،اینه که باید مانع #کاشت_ناخن رفع بشه مگر آسیب جدی به ناخن قرار باشه وارد بشه که قطعا با برداشتن کاشت با روشهای ساده و حتی خانگی،اسیب جدی به ناخن و دست وارد نمیشه.نظر آقای صانعی هم اگر غسل و وضوی جبیره بوده،چون فوت شدند،دیگه نمیتونه قابل رجوع باشه برای مقلدانشون و باید به مرجع تقلید زنده رجوع کنن
حالا فرض کنید سالها،نه نماز صحیح نه روزه ی صحیح داشته باشید.برای چی آخرت رو فروختید؟برای خوش آمدن مردم و دل خودتون! آیا ارزشش رو داره؟
۷_بعد از صد و بیست سال،که البته مرگ خبر نمیکنه،غسل میت شما هم به ناچار جبیره هست ولی صحیح نیست.فرض کنید که ناپاک،محشور بشید یا در برزخ باشید و...! اگر هم غساله ای بخواد کاشت ناخنی که به دلیل بافت پوست میت،سفت شده،به سختی جدا کنه،چه آسیبی به روح اون فرد که ناظر هست میرسه.و درک این آسیب رو داره قطعا
۸_در صورت اقدام به فرزندآوری بدون غسل ها و ناپاک،احتمال جنون فرزند هست.امام رضا:آمیزش پس از آمیزش،بی آن كه میان آنها غسلی صورت پذیرفته باشد، دیوانگی فرزند را در پی میآورَد.بحار الأنوار،ج62، ص۲۶۸
۹_نداشتن غسل،احتمال بیماری های ماورایی ناشی از دخالت اجنه رو چندبرابر میکنه که مفصل هست .جنابت باعث باز شدن هاله و راه نفوذ جنیان به بدن میشن
۱۰_و تاثیر وضعی بدی که بر پخت غذا میذاره همسر یا مادری که بدون غسل صحیح،غذا درست کنه برای اهل منزل
۱۱_خوردن،خوابیدن،اشامیدن،قرائت قرآن و...در هنگام جنابت،همه ،عمل مکروه محسوب میشود طبق روایات
🌺🌺🌺 ازاین پیام پرینت بگیرید ودربین مردم انتشاربدید🌺🌺🌺
نشر واجب با صلواتی نذر ظهور
33.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌زندگی برای دیگران
🔮برای خودت زندگی کن نه دیگران
#دکتر_سعید_عزیزی