eitaa logo
امام مهدی منتظر ماست...
11.8هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
125 فایل
آرشیو مهدی شناسی: @mahdishenasi کانال "سیاست مهدوی" ‌‌‌‌: @siyasatemahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مکانی برایت ... بهتر از دلـ💔ـم ندارم؛ تنگی اش را ... به مهـ❤️ـربانی خودت ببخش سلام حضرت عشـ❤️ـق ... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۵۲🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز سی‌ام ☘أَیْنَ قَاصِمُ شَوْکَةِ الْمُعْتَدِینَ أَیْنَ هَادِمُ أَبْنِیَةِ الشِّرْکِ وَ النِّفَاقِ أَیْنَ مُبِیدُ أَهْلِ الْفُسُوقِ وَ الْعِصْیَانِ وَ الطُّغْیَانِ أَیْنَ حَاصِدُ فُرُوعِ الْغَیِّ وَ الشِّقَاق أَیْنَ طَامِسُ آثَارِ الزَّیْغِ وَ الْأَهْوَاءِ أَیْنَ قَاطِعُ حَبَائِلِ الْکِذْبِ وَ الافْتِرَاءِ أَیْنَ مُبِیدُ الْعُتَاةِ وَ الْمَرَدَةِ أَیْنَ مُسْتَأْصِلُ أَهْلِ الْعِنَادِ وَ التَّضْلِیلِ وَ الْإِلْحَادِ؛ کجاست آنکه شوکت ستمکاران و متعدیان را در هم می‌شکند؟ کجاست آنکه بنا و سازمان‌های شرک و نفاق را ویران می‌کند؟ کجاست آنکه فسق، عصیان و طغیان را هلاک و نابود می‌گرداند؟ کجاست آنکه برای کندن ریشة گمراهی و دشمنی مهیاست؟ کجاست آنکه اندیشه باطل و هواهای نفسانی را نابود می‌سازد؟ کجاست آنکه ریسمان دروغ و افترا را قطع خواهد کرد؟ کجاست آنکه متکبرانِ سرکش را هلاک و نابود می‌گرداند؟ کجاست آنکه مردم ملحد، معاند و گمراه کننده را بیچاره کند؟🍀 💠این فرازهای زیبا نیز بخشی دیگر از فعالیت‌های امام زمان که مربوط به پاک سازی جامعه جهانی از تباهی، بداخلاقی و فساد است را به تماشا می‌گذارد. بدیهی است که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مظهر لطف و رحمت خداست؛ چنانچه امام رضا علیه السلام در حدیثی مفصل در بیان ویژگی‌های ایشان فرمود: «الْإِمَامُ الْأَنِیسُ الرَّفِیق؛ امام، همدم و رفیق واقعی است». در حدیثی از جابر، صحابی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با عنوان «رحمةٌ للعالمین» یاد شده است.آن امام، ذخیره خداوند برای آینده جهان و واسطه لطف و رحمت او در زمین است. خود ایشان در نامه ای خطاب به یکی از نمایندگان خاص خود در زمان غیبت صغر ی فرمود: «من موجب امان و آرامش اهل زمین هستم». 💠 اما گاهی مصلحت ایجاب می‌کند که وی همانند خود خداوند متعال دست به کارهای اصلاحی بزند که ظاهر آن قهر و خشونت اما باطن آن برای بشریت مهر و رحمت است. حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم در قسمتی از خطبه غدیر به اصلاح گری حضرت قائم اشاره و فرمود: مَعَاشِرَ النَّاسِ إِنِّی نَبِیٌّ وَ عَلِیٌّ وَصِیِّی أَلَا إِنَّ خَاتِمَ الْأَئِمَّةِ مِنَّا الْقَائِمُ الْمَهْدِیُّ أَلَا إِنَّهُ الظَّاهِرُ عَلَی الدِّینِ أَلَا إِنَّهُ الْمُنْتَقِمُ مِنَ الظَّالِمِینَ أَلَا إِنَّهُ فَاتِحُ الْحُصُونِ وَ هَادِمُهَا أَلَا إِنَّهُ فَاتِحُ کُلِّ قَبِیلَةٍ مِنَ الشِّرْک؛ای مردم! من پیامبرم و علی وصی من است و همانا مهدی قائم که خاتم امامان است از ماست. اوست که دین را آشکار می‌سازد و از ستمگران انتقام می‌گیرد. همانا که او گشاینده و ویرانگر دژهاست و اوست که تمام فرقه‌های مشرکان را می‌کشد. 💠در این باره نیز برخی نکات توضیحی قابل بیان است که در ضمن آیاتی بیان می‌شود. ✨آیه اول «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ جاهِدِ الْکُفَّارَ وَ الْمُنافِقِینَ وَ اغْلُظْ عَلَیْهِمْ وَ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمَصِیرُ؛ای پیامبر! با کافران و منافقان ستیز کن و بر آنان سخت گیر و خشن باش که جایگاهشان دوزخ است و بد سرنوشتی دارند». ✅نکته‌ها 🔺۱. جنگ و جهاد، باید زیر نظر رهبر الهی باشد: «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ جاهِدِ الْکُفَّارَ». 🔺۲. اسلام دین جامع است. در جای خود رأفت و در جای خود سخت گیری و خشنونت دارد. «وَ اغْلُظْ عَلَیْهِمْ». 🔺۳. باید هم با دشمنانِ آشکار خارجی مبارزه کنیم: «جاهِدِ الْکُفَّارَ» و هم با دشمنانِ پنهانِ داخلی: «وَ الْمُنافِقِینَ». 🔺۴. رهبر مسلمانان باید در برابر استکبار قاطع باشد: «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ جاهِدِ، وَ اغْلُظْ». 🔺۵. با آنکه پیامبر، سرچشمه ی رحمت است، ولی به دلیل کفر و نفاق دشمنان، مأمور به خشونت می‌شود: «وَ اغْلُظْ عَلَیْهِمْ». 🔺۶. جهاد با کفّار و منافقان، جزای دنیوی آنان است و کیفر اخروی شان جهنّم است: «وَ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ». 🔺۷. جهاد با کفّار و منافقین، فرمان خداست؛ ولی شکل و شیوه آن در اختیار پیامبر و جانشینان به حق آن حضرت است. بنابراین، پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در برابر منافقان لشکرکشی نکرد، ولی در زمان حضرت علی علیه السلام ؛ چون آنان سپاه و لشکری تشکیل داده بودند آن حضرت با آنان جنگید. 🔺۸. انسان بر اثر کفر و نفاق به جایی می‌رسد که پیامبر رحمت باید بر او بخروشد و با او برخورد شدید کند: «وَ اغْلُظْ عَلَیْهِمْ». ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
امام مهدی منتظر ماست...
🌷امام مهدی شناسی ۸۵۲🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز سی‌ام ☘أَیْنَ قَاصِمُ شَوْکَةِ الْمُعْتَدِینَ
‌✨آیه دوم «وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّی لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَلا عُدْوانَ إِلَّا عَلَی الظَّالِمِین؛و با آنها بجنگید تا فتنه (بت پرستی و سلب آزادی از مردم، ) باقی نماند و دین، تنها از آنِ خدا شود. پس اگر (از روش نادرست خود) دست برداشتند، (مزاحم آنها نشوید زیرا) تعدّی جز بر ستمکاران روا نیست». ✅نکته‌ها 🔺۱. مقابله به مثل و خشونت با دشمن در مواردی لازم است: «قاتِلُوهُمْ». 🔺۲. هدف از جنگ در اسلام، برچیدن شرک و فتنه و استقرار دین و قانون خداست: «حَتَّی لا تَکُونَ فِتْنَةٌ». 🔺۳. پاکسازی، قبل از بازسازی است. ابتدا باید فتنه برداشته شود تا پس از آن دین الهی برقرار گردد. اوّل کفر به طاغوت، بعد ایمان به خدا: «حَتَّی لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ لِلَّهِ». 🔺۴. راه برگشت و توبه بر هیچ کس و در هیچ شرایطی بسته نیست. حتّی دشمن سرسخت نیز اگر راه خود را تغییر دهد، خداوند او را عفو خواهد کرد: «فَإِنِ انْتَهَوْا فَلا عُدْوانَ... ». 🔺۵. در آیه قبل بخشش خداوند نسبت به گناه کفّار مطرح شده است: «فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ». در این آیه به مردم سفارش می‌کند که در صورت دست برداشتن دشمن از جنگ، شما هم از جنگ صرف نظر کنید: «فَلا عُدْوانَ». 🔺۶. تعبیر به عدوان، به دلیل رفتار آنهاست وگرنه اسلام اهل عدوان نیست. مثل اینکه می گوییم: جواب بدی، بدی است. با اینکه جواب بدی با بدی، عدالت است، ولی به خاطر عمل او، نام آن را بدی می‌گذاریم. 🔺۷. انسان باید خود زمینه دریافت رحمت الهی را به وجود آورد: «فَإِنِ انْتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ». به طور خلاصه اصل در اسلام رحمت و رأفت، محبّت و مودّت، عفو و کرامت، کظم غیظ و مسالمت است که برای هر یک از این واژه‌ها آیاتی در قرآن آمده است. برای مثال: در نمازهای پنجگانه ده‌ها بار سخن از رحمت و مهربانی «الرّحمن الرّحیم» (در هر رکعت شش بار) آمده است که نوعی گسترش و دعوت به مهر و محبت و رفتار دوستانه به یکدیگر است. «رئوف» از صفات خدا و پیامبر دانسته شده و در مقابل از قساوت و سنگدلی انتقاد شده است: «ثم قست قلوبکم».محبّت هدیه الهی است که خداوند آن را در دل زن و شوهر قرار می‌دهد: «و جعل بینکم مودّة و رحمة». در برخورد با افراد نااهل، ابتدا رفتار و گفتار مسالمت آمیز را سفارش کرده است؛ امّا در برابر همه اینها گاهی تهدید و خشونت برای سرکوب روحیه‌های مغرور و حفظ دست آوردهای مهم لازم است؛ برای نمونه: به مسلمانان دستور می‌دهد، هر چه در توان دارید برای ترساندن دشمنان خدا و آمادگی دفاع و برخورد با دشمنان، خودتان را آماده کنید: «و أعدّوا لهم ما استطعتُم من قُوَّة». «مردم به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم گفتند: علی علیه السلام خشونت دارد، (نمی گذارد هرطور که دوست داریم و می‌پسندیم، عمل کنیم) آن حضرت فرمود: «انّه لَخشن فی ذات اللّه؛ علی دربارة انجام امور الهی سختگیر و خشن است». آری، در انجام فرمان خدا باید صلابت، قاطعیت و خشونت داشت. در اجرای حدود الهی دربارة خلافکاران می‌فرماید: دلسوزی و رأفت را کنار گذاشته و حکم خدا را اجرا کنید: «لاتأخذکم بهما رأفة فی دین اللّه». 🔺۲.در بعضی دعاهای دیگر نیز همانند این الفاظ وجود دارد که: خداوندا! ستمگران کفرپیشه را به واسطه حضرت قلع و قمع کن، سران گمراهی را بشکن، پیمان شکنان و مخالفین را در شرق و غرب و دریا و خشکی از میان بردار. ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
💐معرفت مهدوی💐 ◀️بیاییم کمی به زندگی روزمره ی خود دقیق شویم... ◀️به راستی روزی چند روایت از ائمه طاهرین را مورد دقت قرار میدهیم؟ ◀️هر روز ساعت ها به مطالعه ی روزنامه ها و مجلات و دیدن فیلم های سینمایی، سریال های پلیسی، برنامه های طنز - که گاه مملو از صحنه های گناه و اختلاط محرم و نامحرم است- می پردازیم و آنان که اهل ادب و فرهنگ اند اشعار فلان شاعر و عارف و شوریده را مرور میکنند و در ابیات آن تدبر و تعمق می کنند؛ اما دریغ از خواندن یک روایت! ◀️این در حالی است که کلام معصوم نور است و فرمان معصوم موجب رشد و کمال معنوی میگردد و حدیث امام قلبها و جانها را زنده می کند. ◀️بسیاری از بزرگان شیعه برای سهولت مراجعه ی مردم به آثار اهل بیت کتاب های متعددی به زبان فارسی تألیف کرده اند و امروزه ترجمه ی بسیاری از آثار اعتقادی و روایی شیعه در دسترس همگان قرار دارد. حیف نیست عمر و وقت گرانمایه ی خویش را صرف گفتارهای افراد عادی کنیم و از سخنان پیشوایان نور بی بهره باشیم؟ ◀️اگر امام عصر تنها کشتی نجات در طوفان های هلاکت بار آخر الزمان است، آیا به هنگام روی آوردن سختی ها، شبیخون فتنه ها و هجمه های بی امان ابلیس و سپاه بی شمارش، چشم امید مان به آن سفینه ی نجات دوخته می شود؟ آیا توجه و نگاهمان به آن وجود مقدس معطوف هست؟ ◀️البته هیچ کس هم چون کسی که در حال غرق شدن است و در میان امواج خروشان دریا دست و پای مرگ می زند، قدر و قیمت کشتی نجات را نمی داند. بیاییم این نعمت والا را قدر بشناسیم. ◀️متأسفانه اکثر ما حضور سفینه ی نجات را از یاد برده ایم؛ او را فراموش کرده ایم؛ چشمانمان در جست و جوی دیدار او نیست؛ مرغ جانمان برای زیارت جمالش پر نمیکشد؛ به هر تخته پاره ای به امید نجات چنگ می زنیم؛ ولی از تمسک به این کشتی نجات ابا داریم... در حالی که امام عصر اینک تنها (پناهگاه محکم) و یگانه «فریادرس زمان» است و از کسانی که او را بطلبند دستگیری می کند. ما متأسفانه در توجه و توسل به آن جناب کوتاهی می ورزیم. گر گدا کاهل بود، تقصیر صاحب خانه چیست؟ ◀️آری، پیوند دائمی با آن محبوب دلها نجات بخش ما در لحظه لحظه ی زندگانی است و ثمره ی این پیوند توجه دائمی ما به آن حضرت است و تا این پیوند باقی است، زندگی و دین داری ما معنادار و مصون از آفات و خطرات خواهد بود. ◀️بیاییم مضطر امام زمان ارواحنافداه شویم. در شبانه روز دقایقی را برای خلوت با او خالی کنیم؛قطب نمای زندگی مان قطب عالم امکان را نشانه دهد؛دل را با قلب عالم هستی پیوند بزنیم؛بگذاریم خون با نوای یا مهدی در رگ هایمان بدود و ضربان قلب ما العجل یا بقية الله بگوید. ◀️هر چند یک بار،فقط محض خود آن حضرت،و نه برای حاجت های خویش، ندبه کنیم.یادمان نرود که او صاحب زمان و امان زمین است. خود را صاحب خانه ندانیم که او علاوه بر زمان، صاحب مکان نیز هست. یادمان نرود که زندگانی به دور از او مردگی و مرگ بدون معرفت او مرگ جاهلی است. همه ی اوقات زندگی را با یاد او زنده و جاودانه کنیم. ◀️برای سلامتی امام زمان ارواحنافداه صدقه دهیم؛ روزه بگیریم؛ قربانی کنیم... در نثار هر صلواتی، با ذکر «و عجل فرجهم» تعجیل فرجش را بخواهیم و با نفرین «أهلك أعداءهم» از دشمنانش بیزاری بجوییم؛ بی تاب زیارتش باشیم و برای آمدنش لحظه شماری کنیم. ◀️اگر همیشه در حوائج و دردهایمان به آن آستان متوسل می شویم، در خوشی هامان نیز به یاد او باشیم. از امام زمان برای خود خرج نکنیم؛ مال و جان و آبروی خود را برای حضرت او هزینه کنیم که در واقع هزینه نیست؛ سرمایه گذاری جاودانه ی آخرتی است. ◀️چنان چشم به راهش باشیم که دیگران از ماعطر انتظار را استشمام کنند. خانواده ی خویش را بیمه صاحب الزمان می کنیم. فرزندانمان را مهدی و مهديه نام نهیم. یقین بدانیم (امام زمان شناسی) و برقراری پیوند معنوی و قلبی با آن امام همام از کلاس زبان و کامپیوتر برای آنها ضروری تر است. ◀️گاه تنها و تنها برای خود آن حضرت به جمکران برویم. نه... در قلبمان جمکرانی احداث کنیم، خانه هامان را با یاد حضرتش، مهدیه کنیم. فاصله و حجاب میان ما و امام زمان ارواحنا فداه ، فاصله ی مکانی نیست. ◀️از داستان سید ابن طاووس و سید بحر العلوم گرفته تا سرگذشت سید کریم پینه دوز، پیر مرد قفل ساز، ابوراجح حمامی، استاد جعفر نعل بند و یولی، دختر چینی حجت را بر همگان تمام می کند. مهم این است که رفتار ما مورد رضای امام عصر باشد. ◀️چه می شود اگر گوش به زنگ فرج باشیم؟ زنگ خانه هامان آوای با مهدی سر دهد؟ در مدارس زنگ انتظار را به صدا در آوریم ؟ نه در قنوت که در رکوع و سجود نیز برای فرج دعا کنیم؟ صبح ها با دعای عهد در لشكر صاحب الزمان أرواحنافداه اعلام حضور کنیم؟ صبح جمعه، آماده و مترصد شنیدن خبر ظهور آن ولی دوران باشیم؟ ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
چه خوشَ است در فراقی همه عمر صبر کردن به اُمیدِ آنکه روزی ... به کف اوفتد وصالـی @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عشـ❤️ـق است ... اینکه یک نفر آغاز می‌ کند هر روز صبح را ... به هوای سلامِ ... تـ❤️ــو سلام حضرت عشـ❤️ـق .... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۵۳🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز سی و یکم 🍀أَیْنَ مُعِزُّ الْأَوْلِیَاءِ وَ مُذِلُّ الْأَعْدَاءِ؛ کجاست آنکه دوستان را عزیز و دشمنان را ذلیل خواهد کرد؟🍀 💠بخشی دیگر از چشم انداز حکومت عدل مهدوی در این فراز به تصویر کشیده شده است. 💠این تصویر به عزت یافتن مؤمنان و ذلیل شدن دشمنان در سایه حکومت حضرت بقیة الله مربوط است، چنانچه امام رضا علیه السلام در بخشی از صفات امام در حدیث معروف خود می‌فرماید: «إِنَّ الْإِمَامَةَ زِمَامُ الدِّینِ وَ نِظَامُ الْمُسْلِمِینَ وَ صَلَاحُ الدُّنْیَا وَ عِزُّ الْمُؤْمِنِین». در قرآن کریم آیات فراوانی درباره عزت مؤمنان می‌توان یافت که می‌توانید به آنها مراجعه کنید اما به طور خلاصه بدانیم که «عزّت» به معنای نفوذناپذیری است. خداوند، پیامبر و مؤمنان هم این گونه هستند: «وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِینَ» و مکتب نیز از همین عزّت برخوردار است: «وَ إِنَّهُ لَکِتابٌ عَزِیزٌ». 🔶فراز سی و دوم 🍀أَیْنَ جَامِعُ الْکَلِمَةِ عَلَی التَّقْوَی أَیْنَ بَابُ اللَّهِ الَّذِی مِنْهُ یُؤْتَی؛ کجاست گردآورنده سخن بر پایه تقوا، کجاست در راه خدا که از آن آمده شود؟🍀 💠در این فراز دو ویژگی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف معرفی شده که یکی از آنها به حکومت وی مربوط است؛ ازجمله: متحد کردن مردم بر محور خدا و تقوای الهی و دیگری به ویژگی شخصیتی ایشان مربوط است که محل ورود انسان‌ها به سوی خداوند هستند و البته این دو ویژگی - که توضیح آن خواهد آمد - با هم ارتباط دارند. ✅نکته‌ها 🔺۱. امام رضا علیه السلام درباره ویژگی‌های امامان معصوم علیهم السلام فرمود: «نَحْنُ کَلِمَةُ التَّقْوَی وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَی؛ما نمونه پرهیزگاری و ریسمان محکم الهی هستیم». 🔺۲. قرآن کریم دستور می‌دهد: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا». امروز، در دنیا گروه‌هایی گرد هم جمع می‌شوند و تشکّل‌هایی به راه می‌اندازند: از جمله: تشکّل شغلی و حرفه ای مانند: تشکّلات دانشجویی و اصناف؛ تشکّل جنسی مانند: تشکّلات بانوان، جوانان؛ تشکّل نژادی مانند: سیاهان، اسرائیل؛ تشکّل منطقه ای و اقلیمی مانند: تشکّل‌های آسیایی؛ تشکّل سرمایه ای و اقتصادی مانند: بانک جهانی یا سازمان اوپک (نفت) ؛ تشکّل قبیله ای مانند: کرد‌ها و عرب‌ها درحالی که تمام تشکّل‌های بشری، ریشه ی عمیق علمی و فطری و معنوی ندارند و تک بعدی هستند؛ اما اسلام، محور تشکّل را حبل اللّه: «و اعتصموا بحبل اللّه سرمایه اصلی تشکّل را ایمان می‌داند: «یا ایّها الذین آمنوا ادخلوا فی السّلم کافة»؛زیرا صلح و آشتی در مبانی، فقط در سایه ایمان است. 🔺۳. امام باقر علیه السلام فرمود: «ما همان حبل الله هستیم که آیه فرمود: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» و فرمود منظور از آیه «ادْخُلُوا فِی السِّلْمِ کَافَّةً» همانا ولایت ما ائمه است. بنابراین، در جامعه اسلامی فرمان و حکومت از آن خداست باشد و هیچ سلیقه شخصی، حزبی، نژادی، قبیله ای و مانند آن در این امر دخالتی ندارد. 🔺۴. اگر در این فراز آمده است که ولی عصر مردم را بر محور تقوا جمع می‌کند و از تفرقه نجات می‌دهد، حقیقت این تقوا همان پذیرش امامت معصومین و اطاعت از رهبر آسمانی است؛ چرا که در قرآن از زبان انبیای الهی این ملازمت تصریح شده و چنین آمده است: «وَ لَمَّا جاءَ عِیسی بِالْبَیِّناتِ قالَ قَدْ جِئْتُکُمْ بِالْحِکْمَةِ وَ لِأُبَیِّنَ لَکُمْ بَعْضَ الَّذِی تَخْتَلِفُونَ فِیهِ فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُونِ؛ و چون عیسی همراه با دلایل روشن (و معجزات) آمد، گفت: همانا من برای شما حکمت آورده‌ام (و آمده ام) تا بعضی از آنچه در آن اختلاف می‌کنید برای شما بیان کنم. پس از خداوند پروا و مرا اطاعت کنید». معلوم می‌شود که اولاً، رفع اختلافات دینی از اهداف انبیا بوده و ثانیاً، تقوا و اطاعت از رهبران الهی، تضمین کننده وحدت اجتماعی است. این نکته پر اهمیت از تکرار عبارت: «فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطیعُون» در آیات دیگر از جمله در هشت مورد در سوره شعراء از زبان پیامبران مختلف نیز استفاده می‌شود. @mahdimontazeremast
‌💐معرفت مهدوی💐 ◀️می دانیم امر فرج یک شبه اصلاح خواهد شد. پس هر لحظه امکان دارد صدای «أنا بقية الله » در عالم طنین انداز شود. ◀️عصرهای جمعه -که اشک در چشم کائنات و بغض در گلوی جهان از به تأخیر افتادن غیبت تا جمعه ای دیگر حکایت دارد- چرا ما نیز با تمام عالم هم دردی نکنیم؟ روزهای غیبت امام عصر ، شب های دیجور زندگی مان نباشد؟ ◀️به هنگام تحویل سال، خدا را به ((مقلب القلوبي)) اش سوگند دهیم که امسال قلوب ما و همه ی اهل عالم را به جانب بقية الله أرواحنافداه برگرداند و توجهات آن امام همام را به سوی ما معطوف دارد تا همه ی احوال ما به بهترین حالات مبدل گردد؟ ◀️مگر جز این است که در همین روزهای تیره ی غیبت امام زمان هر جا قلبی می تپد و نفسی در سینه ای جاری است. هر کجا آثاری از حیات و زندگی هست، هر نعمتی که می رسد و کنار هر سفره ای که متنعم می شویم، همه از وجود و برکت ولي الله الاعظم أرواحنافداه است. پس اینک -که همه ی عالم مهمان سفره ی اویند- ولی نعمت را فراموش نکنیم و سفره دار را از یاد نبریم. ◀️باور داریم قرآن و عترت جدایی ناپذیرند. کتاب خدا ما را به امام هدایت می کند. قرآن را که گشودیم، شريك القرآن را فراموش نکنیم. با مدعیان حسبنا کتاب الله هم آوا نشویم. تفسیر قرآن را از قرآن ناطق روزگار بشنویم. به نماز که ایستادیم، «و اجعل صلاتنا به مقبولة» را به خاطر بیاوریم، به هنگام گفتن ((اهدنا الصراط المستقيم)) به هوش باشیم که صراط مستقیم این روزگار، وجود مقدس اوست. ◀️به حج خانه ی خدا اگر مشرف شدیم. باطن قبله یادمان نرود. حج حقیقی طواف بر گرد وجود امام است. بهترین مصداق «امر به معروف» را سوق دادن جامعه به سوی امام عصر تلقی کنیم. هیچ «منکری» را بالاتر از غفلت از محبوب ندانیم. ◀️پایه های تربیت کودکان و فرزندانمان را بر القای محبت او استوار کنیم و دل و جان آنان را با روایت الطاف و مهربانی های آن حضرت به دوست و دشمن نور و جلا بخشیم و آتش عشق و محبتش را در قلب های آنان شعله ور سازیم تا با تمامی وجود به داشتن امامی این چنین مفتخر باشند و بنازند و ببالند که آقایی با این کرامت و بزرگی دارند. ◀️در این راستا، یاری گرفتاران و نیازمندان - که در حکم فرزندان معنوی امام اند -را عرض ادبی به آستان آن ولی دوران بدانیم که موجب رضایت آن بزرگوار می شود و لبخند شادمانی را بر لبان او شکوفا می سازد. این گونه تلاش ها و توفیقات را از سوی آستان بلند او بدانیم و از کمک شدگان بخواهیم که سپاس آن را به درگاه کریمانه ی او به جای آورند و وام دار الطاف آن حضرت باشند و بدین وسیله، ارادتمندانی مخلص و پروانگانی عاشق برای طواف شمع وجودش و یاورانی از جان گذشته برای پای رکابش فراهم آوریم. ◀️مشی ما در زندگی، انجام عمل صالح در راه کسب رضایت خدا و امام عصر (عج) باشد. به یقین آن وقت است که نیازی به جست و جو کردن مکان امام نخواهیم داشت؛ حضرتش خود به سراغمان می آید یا در حقمان دعا می کند و شر و فتنه و بلا را از ما و خانواده و دوستان ما دور می سازد و ما را مورد اِشراف خاص خویش قرار می دهد. ◀️حقیقت و اساس دین، ولایت است. نماز، روزه، حج و ... فروع دین اند، شاخه ها نباید ما را از ریشه ی درخت غافل سازند و پوسته ها از مغز! تنها صراط مستقیم، شاهراه انحصاری هدایت و یگانه کشتی نجات در این دوران، وجود مقدس حجة بن الحسن است. در عین حال، ادعای ولایت مهدوی نیز بدون برائت از دشمنان حق بی اساس است. @mahdimontazeremast