eitaa logo
امام مهدی منتظر ماست...
11.9هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
125 فایل
آرشیو مهدی شناسی: @mahdishenasi کانال "سیاست مهدوی" ‌‌‌‌: @siyasatemahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جـ🌱ـوانه زده گلدان کوچکم، دلم کمی بهـ🌸ـار می خواهد ... بهـ❤️ـار دلها نمی آیی؟ سلام بهـ❤️ـار دلها ... @mahdimontazeremast
‌🌷امام مهدی شناسی ۸۸۵🌷 🔶تعامل انسان و جامعه و نقش امام جهانی ❓❓چه کسی است که در میان جامعه رفت و آمد می‌کند اما از تأثیر بسیار زیاد آن بر خویش بی خبر است؟ ◀️حقیقت آن است که انسان- به دلایل مختلفی که اندیشمندان در فلسفه و جامعه شناسی و علوم دیگر گفته اند- موجودی اجتماعی است و برای برآوردن نیازمندی‌های خود از تعامل و رابطه با دیگران ناگزیر است اتفاقاً در همین رابطه‌ها از جنبه‌های مختلف و به ویژه صفات روحی تأثیر می‌پذیرد. ◀️ انسان می‌خواهد دارای ویژگی‌های انسانی صالح باشد تا با این سرمایه به سعادت ابدی دست یابد و همه قبول دارند که جامعه صالح در اصلاح آنها مؤثر است و یکی از بزرگترین موانع در مسیر صلاح آنها، جامعه فاسد است. ✅گام اول. اصلاح جامعه و قوانین آن ❓سؤال: اگر صلاح جامعه تأثیر زیادی بر صالح بودن ما دارد، راه اصلاح جامعه در چیست؟ ◀️اگر جامعه را به مجموعه ای از افراد معنی کنیم و صالح بودن آن را به صحیح بودن روابط بین افراد در نظر بگیریم، برای درست کردن این روابط نیازمند قوانین جامعی هستیم که تمام جوانب امور را در نظر گرفته باشد و سعادت فرد و جامعه را تضمین نماید؛ اما به دست آوردن این قوانین با توجه به گسترگی روابط از سویی و وابستگی‌های قومی و منافع فردی و گروهی از سویی دیگر تقریباً امری محال است. «تجربه عینی تاریخ گواه این مطلب است که انسانها به واسطه وابستگی‌های نژادی، اختلاف طبقانی، خودخواهی‌ها و... به علاوه جهالت به هدف و سرانجام زندگی دنیایی انسانها و نیز عدم شناخت راه‌های رسیدن به آن اهداف عالی (علت غایی) کفایت لازم را برای ترسیم قانون و برنامه ای جامعه ندارند». ◀️شاید کسی عقل را برای رسیدن به چنین برنامه ای کافی بداند؛ اما همان طور که پیش از این اشاره شد اگر اندکی در کارکرد و توانایی عقل تأمل کنیم، در می‌یابیم که اولاً عقل تنها توان درک کلیاتی همچون خوبی عدالت، عبادت و بدی ظلم را دارد اما از درک مستقیم جزئیات کیفیت انجام آنها ناتوان است و هرگز به طور مستقل نمی تواند درک کند که چرا عبادتی مانند نماز صبح را باید دو رکعت و آن هم پیش از طلوع آفتاب و با کیفیت خاص خود به جای آورد. ◀️ثانیاً عقل برای سنجش نیازمند علم است و بدون غذای دانش همانند معده خالی از غذاست که کاری از آن بر نمی آید. امام کاظم در این باره به هشام می‌فرماید: «ای هشام عقل همراه علم است» و آنگاه این آیه را تلاوت فرمود: «وَ تِلْکَ الْأَمْثالُ نَضْرِبُها لِلنَّاسِ وَما یَعْقِلُها إِلاَّ الْعالِمُون»؛ این مثلها را برای مردم می‌زنیم و جز دانشمندان اندیشه و تعقل نمی کنند». ◀️در این میان ،گزینه‌های دیگری مانند تجربه هم مطرح است که در گامهای پیشین مشکل و ضعف آن بیان شد. اما راه چاره چیست؟ ◀️در پاسخ باید بدانیم که اگرچه دستان عقل به طور مستقیم به این قوانین نمی رسد؛ اما خود عقل اعتراف می‌کند که برای به دست آوردن برنامه جامع برای حفظ و اصلاح جامعه انسانی تنها از مسیر دریافت آن از سوی آفریدگار انسان و هستی و حاکم و عالم بر آنها امکان پذیر خواهد بود و به طور حتم خداوندی که حکمت او بر ما ثابت شده است، این قوانین را به واسطه فرستاده ای برای انسانها خواهد فرستاد؛ «رسول» همان فرستاده خدا برای سعادت بشر است که قوانین جامع زندگی را با تعلیم و تفسیر درست آن، در اختیار آنها می‌گذارد و البته این وظیفه انسانهاست که وقتی وجود چنین کسی را با عقل خویش درک نموده اند، در پی شناخت او برای دریافت آن قوانین باشند. ◀️لزوم چنین انسان فرهیخته ای برای سعادت فرد و جامعه اقتضای عقلی دارد که پس از وفات رسول، جانشینی با همان توانایی برای انجام این مسؤؤلیت وجود داشته باشد که از آن به وصی و امام تعبیر می‌شود و معرفت او به همان دلیل لزوم شناخت پیامبر لازم و ضروری است. ادامه دارد... 📚حس حضور ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅در آخرالزمان، از مسیر غلط،‌ باور به حضرت مهدی عجل الله فرجه را نابود می‌کند. ✅ ،‌مجموع رفتار است نه تک تک رفتار. ✅با تأثیر ظاهر بر باطن، می‌توانید بفهمیم چه اهمیتی فوق العاده‌ای دارد. ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
1_449619691.mp3
2.04M
❤️تمام عمرم برای مهدی... ❤️همه وجودم فدای مهدی... ‌‌‌‌@mahdimontazeremast
‌‌‌💐معرفت مهدوی💐 ◀️پیامبر ﺍﻋﻈﻢ (ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ ﻭﺁﻟﻪ) ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:"ﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ!ﺑﺎ ﻣﻮﺩﺕ ﻣﺎ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻣﻼ‌ﺯﻡ ﺑﺎﺷﯿﺪ؛ﭘﺲ ﺑﻪ ﺩﺭﺳﺘﯽ ﮐﻪ ﻫﺮ ﮐﺲ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻣﻮﺩﺕ ﻣﺎ ﻣﻼ‌ﻗﺎﺕ ﮐﻨﺪ،ﺑﺎ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﻣﺎ ﺩﺍﺧﻞ ﺑﻬﺸﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ.ﻗﺴﻢ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﯾﯽ ﮐﻪ ﺟﺎﻥ ﻣﺤﻤﺪ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﺍﻭﺳﺖ،ﻋﻤﻞ ﺑﻨﺪﻩ ﺍﯼ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﻣﻔﯿﺪ ﻧﯿﺴﺖ،ﻣﮕﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻣﺎ ﻭ ﺑﻪ ﻭﻻ‌ﯾﺖ ﻣﺎ"    ◀️ﻃﺒﻖ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺍﯾﺖ،ﺑﺪﻭﻥ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻭ ﻋﺮﻓﺎﻥ ﺍﻣﺎﻡ ،ﻋﻤﻞ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﯼ ﻻ‌ﺯﻡ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﺪ.ﻧﻤﺎﺯﺵ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻗﺮﺏ ﺧﺪﺍ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﺎﻧﺪ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻋﺒﺎﺩﯼ ﺍﻭ ﺑﻬﺸﺖ ﻭ ﺭﺿﺎﯾﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻧﺪﺍﺭﺩ.    ◀️"ﺍﺭﺯﺵ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ،ﻓﻘﻂ ﺍﺯ ﺟﻬﺖ "ﻃﺮﯾﻘﺖ" ﺩﺍﺷﺘﻦِ ﺁﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻓﺮﻭﻉ ﺩﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ؛ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺎﻻ‌ﺗﺮ ﻭ ﻣﻬﻢ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ "ﻣﻮﺿﻮﻋﯿﺖ" ﺩﺍﺷﺘﻦ ِﻣﻌﺮﻓﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺳﺖ؛ﺑﻪ ﻃﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﺍﺻﻼ‌ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﯾﻦ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻼ‌ﺻﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﯼ ﺁﻥ ﭼﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﺭﻭﺯﻩ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﻋﺒﺎﺩﺍﺕ،ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ،ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯽ ﭘﺬﯾﺮﺩ. ◀️ﺗﺴﻠﯿﻢ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ،ﺑﺎﻻ‌ﺗﺮﯾﻦ ﺑﻨﺪﮔﯽ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﻭﺡ ﻫﻤﻪ ﯼ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻋﺒﺎﺩﯼ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﻫﺮ ﭼﯿﺰ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﻭ ﻗﺒﻮﻝ ﻭﻻ‌ﯾﺖ ﺑﻨﺪﮔﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ". ◀️ ﻫﺮ ﯾﮏ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﻭﻇﺎﯾﻒ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﺍﻣﺎﻡ بشناسیم ﮐﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ.ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻫﻤﺮﺍﻫﯽ ﮐﻨﯿﻢ.    ◀️ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺪﺍﻧﯿﻢ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺍﺻﻮﻟﯽ ﻭ ﻓﻠﺴﻔﯽ،ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻋﻮﺍﻣﺎﻧﻪ،ﺭﺍﻩ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﻭ ﻣﺴﯿﺮ ﺷﻮﻕ ﻭ ﻋﺸﻖ ﺑﻪ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻗﻮﯼ ﺗﺮ ﺑﺎﺯ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ◀️ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﻋﻘﻠﯽ ﻭ ﻭﺟﻮﺩﯼ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺣﻘﺎﯾﻖ ﺭﺍ ﭼﺸﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ،ﺍﺛﺮﺍﺕ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﯾﺎﻓﺖ. @mahdimontazeremast
جانـ❤️ـا بیا ... که بی تـ❤️ـو دلم را ... قرار نیست بیشم مجال صبر و ... سر انتظار نیست... @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با تـ❤️ـو ... هر جزء جهان ... باغچه و بستـ🌸ـان است سلام حضرتـ❤️ـ بهــار .... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۸۶🌷 ✅‌گام دوم. جایگاه حاکم در جامعه ❓❓آیا وجود قوانین جامعه برای اصلاح جامعه کافی است و یا اینکه این قوانین باید در جامعه اجرا شود؟ ضمانت اجرای آن چیست؟ ❓❓اگر صلاح جامعه تأثیر زیادی بر صالح بودن ما دارد، راه اصلاح جامعه در چیست؟ ◀️بی تردید افزون بر وجود قوانین جامع و محکم برای تأمین اصلاح جامعه، اجرای این قوانین در جامعه لازم و ضروری است و از همین رو وجود حاکمی لازم است که بر دانایی بر این قوانین، نه تنها توانایی اجرای آن در جامعه را داشته باشد بلکه از بند هوسها و منافع خویش آزاد بوده و در عمل آن‌ها را در جامعه اجرا کند. ◀️در توضیح این مطلب باید گفت: یکی از عواملی که چه بسا بیش از علت‌های دیگر بر اصلاح – و حتی فساد- یک جامعه مؤثر است، حاکم آن جامعه می‌باشد. ◀️ شدت این اثرگذاری آن قدر زیاد است که امیرالمومنین علی علیه السلام درباره آن فرمود: «النَّاسُ بِأُمَرَائِهِمْ أَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبَائِهِمْ؛ مردم به امیران و حاکمان خود شبیه ترند تا به پدرانشان» و این حتی اثری بیشتر از وراثت در تربیت انسانها است. ◀️لازم به ذکر است که هدف از طرح این بحث سلب اختیار از آدمی نیست زیرا در قاموس قرآن و فرهنگ اهل بیت علیه السلام هیچ کس با داشتن والدین ناصالح و یا زندگی در جامعه فاسد معذور نخواهد بود و هر کس مزد انتخاب و تلاش خویش را دریافت می‌کند. داستان‌های فراوانی که از حضرت ابراهیم علیه السلام، جناب آسیه (س)، اصحاب کهف و مانند آنها که در قرآن کریم آمده برای همین منظور بوده تا کسی به بهانه‌های مختلف خود را تبرئه نکند؛ اما با وجود این اسلام به عوامل مؤثر بر تربیت انسانها که از جمله آنها جامعه است، اهمیت می‌دهد و اتفاقاً به همین اثرپذیری روحی از دیگران است که باب گسترده ای در باب دوست و همنشین، همسر، همسایه و حتی سرزمین در آیات و روایات ما وجود دارد و سفارش‌های زیادی از خداوند، پیامبر و امامان معصوم علیه السلام به ما شده است. بنابراین حاکم صالح است زمینه ایجاد جامعه صالح و چنین جامعه ای زمینه مناسبی برای صلاح انسانها خواهد بود. 📚حس حضور ‌‌@mahdimontazeremast
📌 نقدِ معصوم با چاشنیِ دلسوزی! ▪️ خودمان را ارادتمند به امام حسین و عقلِ کل می‌دانیم و به بهانه‌ی دلسوزی، به خود اجازه می‌دهیم حتی حادثه‌ی کربلا و عملکرد امام حسین و یارانش را نقد کنیم. دقت نمی‌کنیم که حسین، خلیفة‌الله است و عملکردِ او مورد تایید خداست. توجیه‌مان اینست که با دیپلماسیِ مذاکره و تعامل، می‌شود جلوی وقوعِ حادثه‌ای عظیم و از دست دادن نیروهای ارزشی را گرفت. ▫️ با همین توجیه می‌توان حتی با دشمن هم نرمِش و مذاکره کرد و در مقابل هر سیاستی، با دشمنان، با منطقِ بِده بِستان عمل کرد؛ غافل از اینکه در مقابلِ دشمن، بُردِ دوسره وجود ندارد و اگر به دشمن، چراغِ سبز نشان بدهیم، فقط مسیر دشمنی را برای او هموارتر می‌کنیم. ▪️ اگر ما به جای حضرت عباس امان‌نامه می‌گرفتیم، ممکن بود با این توجیهات به راحتی خودمان را گول بزنیم و اماممان را تنها بگذاریم. وقتی به خود اجازه می‌دهیم با این توجیهات عملکردِ خدا محورِ امام حسین و یارانش را نقد کنیم، وقتی امام زمان بیاید، آیا تسلیم و همراهِ او خواهیم بود یا منتقد و مقابلِ او؟! ۱۸ ‌‌@mahdimontazeremast
4_5821400425345057696.mp3
2.14M
🍀حِلم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نسبت به شیعیان گنه کارشان ‌‌@mahdimontazeremast
‌🍀وظایف منتظران🍀 🔶دار و ندار خدا روی زمین (عجل الله فرجه) است و دار و ندار امام زمان هم روی زمین مقام معظم رهبری است. 🔶 ما هم باید دار و ندار خود را خرج دار و ندار امام زمان(عج) کنیم. 🔶امروز کمک به مقام معظم کمک به (عج) است و شهدا را بدون چون و چرا تمرین کرده بودند. ‌‌@mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏪ اوانجلیکال ها و نظر آنها درباره ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و حضرت عیسی علیه السلام ♨️داعشی ها منتظران امام زمان بودند 😳 ✅حتما ببینید و نشر دهید ‌‌@mahdimontazeremast
پر می شود ... حوالی قم ... از نگاه تـ❤️ـو آرامشِ ... سه شنبه شب جمکران ؛ بیااااا .... @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تـ❤️ـو بهــاری ... نه ... بهــ🌸ــاران از توست ؛ از تـ❤️ـو می گیرد وام ... هر بهـــار اینهمه زیبایی را ... سلام بهــ🌸ـارترین ... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۸۷🌷 ◀️‌گام سوم:جامعه فاسد با وجود حاکم صالح 💠بنابر آنچه در قسمت های قبلی گذشت ممکن است شبهه ای به ذهن خطور کند و آن این که ما در جامعه کنونی خود برخی از مظاهر فساد را می‌بینیم که بیش از این چنین مواردی در جامعه دیده نمی شد و بنابر قاعده باید علت آن را به حاکمان جامعه مربوط بدانیم. 💠 به عبارت دیگر سؤال این است که آیا می‌توان علت فساد جامعه را نشانه فساد زمامدار و حاکم آن جامعه دانست؟در پاسخ باید به این نکته مهم دقت کرد که اولاً نباید در طرح این مطلب به گونه ای برداشت کنیم که اختیار و انتخاب آدمی از او سلب گردد چنان که بیش از این تذکر داده شد. در تاریخ نیز نمونه‌هایی وجود دارد که با وجود صلاحیت زمامداری همچون امیرالمؤمنین علی علیه السلام که الگوی حاکم عادل اسلامی است؛ اما جامعه زیر فرمان او چندان صلاحیتی ندارد و به دلیل نافرمانی از ایشان، انواع فساد‌ها در آن جامعه دیده می‌شود. 💠ثانیاً باید بدانیم همان گونه که مجموعه زیر نظر حاکمی تحت تأثیر افکار و اراده اوست همین مجموعه نیز اگر زیر مجموعه یک مجموعه بزرگتر قرار بگیرد، تحت تأثیر اراده حاکم بر آن زیر مجموعه خواهد بود. 💠پدری صالح را در نظر بگیرید که حاکم خانه خویش است و به طور طبیعی فضای این خانه، زمینه مناسبی برای رشد فضیلت‌های انسانی در فرزندان آن خانه است؛ اما با وجود این گاهی می‌بینید که فرزند این خانه فاسد است. علت آن شاید این باشد که منزل او در محله و یا شهری قرار گرفته که حاکمیت آن و در نتیجه فضای جامعه فاسد است و همین امر بر انتخاب‌های بد او تأثیر گذاشته است و اگر زمامدار آن شهر شایسته است چه بسا اراده حاکم بر استان و کشوری که این شهر در آن است، اراده صالح و سالمی نبوده است. 💠اگر بگویید که در کشوری همچون ایران که یک فقیه عادل و آگاه ولایت و حاکمیت را بر عهده دارد، نباید در شهرهای آن مظاهری از فساد یافت شود در حالی که چنین نیست خواهیم گفت که افزون بر پاسخ اول، پاسخ دوم ما این معما را حل می‌کند و آن اینکه کشور ما در فضای بین المللی و جهانی قرار دارد و همه ما اعتراف داریم که حاکمیت جهان، حاکمیت عدالت نیست و حاکمان جهانی مظاهر ظلم و تعدی هستند؛ 💠بنابراین مَثَل ایران، مَثَل همان منزلی است که پدری صالح، مدیریت آن را برعهده دارد اما خود منزل، در محله ای فاسد به واسطه حاکمی فاسد قرار دارد. انواع فشارهای نظامی، سیاسی و اقتصادی که پس از انقلاب اسلامی بر ملت و دولت ایران اسلامی وارد می‌شود، بهترین دلیل بر این مدعاست. 📚حس حضور @mahdimontazeremast
‌❓❓ اَسبَت را کجا پنهان کردی؟ ▪️ تا اینجای کار که همه چیز خوب پیش رفته است؛ هم از کسی که دوستش دارم دفاع کردم و هم خطری مرا تهدید نمی‌کند؛ حتی اگر خطری هم در کار باشد، راهِ فرار را می‌دانم. «ضحاک بن عبدالله مشرقی» از کسانی بود که در واقعه‌ی عاشورا حضور داشت اما... او حضور و حمایتی موقت و مشروط به امام حسین پیشنهاد داده و برای فرار، اسبش را در میان خیمه‌ها پنهان کرده بود. گویا از همان اول، قصد ماندن نداشت. ▫️ مبادا ما هم برای پایِ کار امام زمان بودن، شرط و شروط بگذاریم! شرط‌هایی مانند: تا وقتی که خانواده، جان یا مال و آبرویم به خطر نیفتند؛ تا وقتی که احساس کنم مفید هستم و یا تا وقتی که تعدادمان کم نشود و... . اینها شاید توجیهاتِ خوبی باشند، اما کربلا هم پُر از توجیهاتِ قابل ملاحظه بود که نتیجه‌اش زیانکار شدنِ توجیه کنندگان شد. ▪️ برای پای کارِ امام بودن و ماندن، باید امام زمان، از همه‌ی علایقَت عزیزتر باشد؛ سخت است، اما عاشقی سختی را لذت بخش می‌کند؛ همانطور که تیر خوردن، باعث لبخندِ سعید بن عبدالله شد و مرگ برای قاسم بن الحسن همچون عسل شیرین بود. ۱۹ @mahdimontazeremast
🍀 از علمایی که شیفته امام زمان عجل الله فرجه بودند.بالای سر خود نام مبارک حضرت مهدی را زده بودند و زیر نام حضرت، نوشته بودند👇 ❤️بالای سرم نام تو را نقش نمودم یعنی که سر من به فدای قدم تو❤️ @mahdimontazeremast
🍀حضرت ولی عصر (عجل الله فرجه) تکیه‌گاه مردم است و کسانی که تکیه گاهشان امام باشد، کوه ایمانند... 🍀نوکرهای امام زمان باید به وظیفه ی خویش عمل کنند و توسلات را هم داشته باشند. @mahdimontazeremast