eitaa logo
امام مهدی منتظر ماست...
11.9هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
125 فایل
آرشیو مهدی شناسی: @mahdishenasi کانال "سیاست مهدوی" ‌‌‌‌: @siyasatemahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
‌❤️سلام همراهان عزیز❤️ ✨انگشت مبارکتون رو روی لینک زیر بزنید! ببینید چی روزیتون میشه😊🌺👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1481441408C1fabd9c502 https://eitaa.com/joinchat/1481441408C1fabd9c502
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سال‌ها ... در پی کار دل ما ... راه افتاد یادمان رفت ولی ... در پی کارش باشیم امام‌ تنهایم سلام ... @mahdimontazeremast
‌🔵‌فرض کنيد يه آدم فقير کنار يه آدم ثروتمند خونه داره. در واقع دو تا همسايه اند که يکي پولداره يکي بي پول. 🔵اوني که بي پوله هر روز که ميره براي خونشون نون بخره، براي همسايه پولدارشم ميخره. 🔵بنظرتون بعد از يه مدت چي ميشه؟ همسايه ثروتمنده به فکر ميفته که خب ديگه، حالا نوبت منه که لطف اينو جبران کنم. و چقدر هم که دستش بازه براي جبران کردن... 🔵شماها رو نميدونم اما من خودم امتحان کردم، با همين کارهاي کوچکم و هديه کردن برا آقا صاحب الزمان... از همين صلوات فرستادن ها... از همين مطالب کوچک نوشتن ها... صدقه دادن ها... جالبه که گره هاي زندگيم خيلي راحت و بي دردسر باز ميشن... حضور آقارو احساس ميکنم در برطرف شدن مشکلاتم... 🔵امتحان کنيد، ضرر نميکنيد... ۶ @mahdimontazeremast‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
‌❓❓چگونه برای ظهور زمینه سازی کنیم؟ 2⃣نقش انسان‌ها در ظهور ⏪وقتی از ضرورت زمینه‌سازی سخن می‌گوییم، مقصودمان اقداماتی است که با شکل‌گیری آن، جریان ظهور جلو می‌افتد و با تحقق نیافتن آن، در ظهور تأخیر می‌شود. ⏪پیش از بررسی ادله و تحقیق دربارۀ میزان دلالت آن‌ها، بجاست با دیدگاه دانشمندان بزرگ شیعه در این زمینه نیز آشنا شویم. ⏪نتیجۀ آشنایی با دیدگاه عالمان شیعه، این است که چون برداشت ما از ادله، با دیدگاه آن‌ها همسو شد، به برداشت خود اعتماد بیش‌تری خواهیم یافت. ♦️♦️نقش انسان‌ها در ظهور از منظر اندیشه‌وران شیعه 💠شیخ مفید💠 ◀️شیخ مفید از متکلمان برجستۀ شیعه، اعتقاد دارد که رفتار مردم در ظهور تأثیرگذار است. این مطلب را از مواضع مختلفی از کلمات وی می‌توان استنباط کرد. ◀️برای نمونه، وی در جایی ضمن پاسخ به این پرسش که علت غیبت امام مهدی چیست و اگر صعوبت زمان عامل غیبت بود، این علت در زمان سایر امامان نیز وجود داشت در حالی که آنان غایب نشدند، چنین می‌نویسد: ◀️ از آن‌جا که امام زمان، همان کسی است که از اول خلقت و در گذر زمان‌ها از شمشیر کشیدنش و جهاد با دشمنان خداوند و برداشته شدن تقیه از دوستانش و ملزم کردن آن‌ها به جهاد در زمان ظهورش سخن گفته شده و بیان شده بود که او همان مهدی‌ است که خداوند حق را به وسیلۀ او آشکار می‌سازد و گمراهی را نابود می‌کند و معلوم بود که او با شمشیر قیام نمی‌کند، مگر با وجود انصار و اجتماع یاران؛ ولی با وجود این، انصار او از زمان وجودش تا زمان ما، آماده و بر یاری او متحد نبوده‌اند و در تمام کرۀ زمین کسی که برای جهاد آمادگی داشته باشد، وجود نداشت؛ گرچه کسانی بودند که برای نقل آثار و حفظ احکام و دعا به درگاه خداوند برای فراهم شدن اسباب این کار اهلیت داشتند. از این‌رو، بر امام زمان لازم شد که به تقیه رو بیاورد و رعایت تقیه بر آن حضرت واجب شد، همچنان‌که بر پدران گرامی‌اش واجب شده بود؛ زیرا اگر بدون یاور آشکار شود با دست خودش، خودش را به هلاکت افکنده است و اگر خودش را به دشمنان بنمایاند، از تلاش برای رساندن ضرر به او و مستأصل کردن شیعیانش و حلال کردن خونشان دریغ نمی‌ورزیدند ... و چون عصمت او ثابت شده، بر او واجب است که مخفی شود تا آن‌جا که یقین کند که یاران و انصارش مهیا و مجتمع شده‌اند و مصلحت عمومی در ظهور او با شمشیر است و بداند که می‌تواند حدود را اقامه کند و احکام را اجرا نماید. (مفید، 1414: ج4، 12) ◀️در این کلمات شیخ مفید آشکارا، ظهور امام را مشروط به فراهم شدن یاران دانسته است. به اعتقاد وی مردم می‌توانند با تلاش خود و ایجاد صفات و ویژگی‌هایی که در اصحاب امام مهدی لازم است، شرط ظهور امام مهدی را مهیا کنند و تسریع در ظهور را باعث شوند. ◀️وی در جایی دیگر در این باره می‌نویسد: روزی در مجلس یکی از صاحب‌منصبان حضور داشتم. در آن‌جا دربارۀ امامت سخن به میان آمد و عنان سخن به بحث غیبت کشیده شد. صاحب مجلس گفت: «آیا شیعه از جعفر بن محمد روایت نکرده است که اگر برای امام به تعداد اهل بدر 313 مرد فراهم می‌گردید، خروج به شمشیر بر او واجب بود؟» گفتم: آری این حدیث را روایت کرده است. پرسید: «آیا ما یقین نداریم که شیعیان در این زمان بسیارند و چندین برابر اهل بدرند؛ پس چگونه با وجود روایت یادشده، غیبت بر امام رواست؟» گفتم: تعداد شیعه در زمان ما بسیار و چندین برابر اهل بدر است، ولی آن جمعیتی که به تعداد اهل بدرند و اگر فراهم شوند تقیه بر امام روا نیست و ظهور بر او واجب می‌شود، در این زمان فراهم نگردیده و یا آن صفات و شرایط خاص موجود نشده‌اند. (همو: ج3، 11) ◀️از این کلام، به روشنی اعتقاد شیخ مفید مبنی بر تأثیرگذاری رفتار انسان‌ها در ظهور فهمیده می‌شود. البته از این روایت و تأیید شیخ بر روایت شدن آن، نمی‌توان چنین استنباط کرد که به نظر او برای ظهور، آمادگی همه شیعیان و یا آمادگی جهانی در سطح بالای آن لازم نیست و با فراهم شدن تعداد یاران یاد شده، امام مهدی می‌تواند حکومتی به گسترۀ جهانی را اداره نماید. بلکه ممکن است مقصود این باشد که اگر امام به تعداد یادشده یاران راستین داشته باشد، آن‌ها با تلاش خود، به تربیت و نیروسازی خواهند پرداخت و بسیاری دیگر را که برای امر حکومت جهانی مورد نیاز است مهیا خوهد کرد؛ همچنان که در دوران معاصر ما، امام خمینی در ابتدا کار خود را با تعداد اندکی از شاگردان خود آغاز کرد و شاگردان او با تلاش‌های خود، دایره یاران امام را مدام گسترش دادند و زمینه‌های انقلاب عظیم او را فراهم کردند. @mahdimontazeremast
‌❤️سلام همراهان عزیز❤️ ✨انگشت مبارکتون رو روی لینک زیر بزنید! ببینید چی روزیتون میشه😊🌺👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1481441408C1fabd9c502 https://eitaa.com/joinchat/1481441408C1fabd9c502
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و تُ .... پنهانى ترين.... دلْ ـــــــــتنڱىِ منى سلام حضرت عشق ..... @mahdimontazeremast
‌🌿یه منتظر واقعی: 🔺۱- "جون عزيز نيست" 🍀محمد بن بشير در همان ايام محرم، پسرش بدست کفّار اسير شد. وقتي خبر به امام حسين رسيد، حضرت از او خواستند که برود و هديه اي يا پولي به آنان دهد تا آزاد شود ولي او گفت: درنده هاي بيابان زنده زنده مرا بخورند، اگر من چنين کاري بکنم. پسرم گرفتار است، باشد، مگر پسر من از شما عزيزتر است؟ (بحارالأنوار ج ۴۴) 🔺۲- "اسير پول نيست" 🍀مردي صابون فروش، خيلي علاقه به ديدن امام زمان داشت. بالاخره قرار شد روزي توسط يکي از ابدال به خدمت امام زمان برسند. در مسير باران گرفت و مدام به فکر صابون هايش بود که لِه و خراب شده اند. وقتي خدمت حضرت رسيدند، امام فرمود او را برگردانيد، همانا او مرد صابوني است... 🔺۳- "توي کسب وکارش دقت داره و حسّاسه"؛ مثل داستان پيرمرد قفل ساز... 🔺۴- "براي آوردنِ امامش بيکار نِميشينه" ؛ چرا که افضل الاعمال، انتظار الفرج... 🔺۵- "برا ظهور امامش زياد دعا ميکنه" ۷ @mahdimontazeremast‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
‌❓❓چگونه برای ظهور زمینه سازی کنیم؟ ♦️♦️روایات و ضرورت آمادگی 🔶به نظر می‌رسد دلالت روایات بر ضرورت آمادگی و مهیا بودن مؤمنان برای ظهور بسیار شفاف است. 🔶برای نمونه، به مجموعۀ روایات انتظار می‌توان اشاره کرد که مؤمنان را به انتظار توصیه کرده‌اند و از فضیلت و آثار آن سخن گفته‌اند. دلالت این روایات بر لزوم آمادگی و مهیا بودن، به این است که انتظار در اصطلاح روایات، به معنای بی‌کاری و بی‌مسئولیتی نیست، بلکه به معنای آمادگی و مهیابودن است: «من انتظر امراً تهیأ له». 🔶برای نمونه، امام صادق در این باره می‌فرماید: "... کسی که دوست دارد از اصحاب قائم باشد، پس منتظر و اهل ورع باشد و خود را به محاسن اخلاقی بیاراید، در حالی که منتظر است؛ پس اگر بعد از آن‌که از دنیا رفت قائم قیام کرد، اجر او مانند کسی است که قائم را درک کرده است... "(نعمانی، 1422: 207). 🔶افزون بر روایات باب انتظار، به این روایت حضرت نیز می‌توان اشاره کرد:"هریک از شما باید برای خروج قائم و لو یک تیر فراهم نماید. پس اگر خداوند بلندمرتبه نیت او در این باره را بداند، امید دارم که عمرش را طولانی کند تا این‌که از یاران و انصار او باشد." (همان: 335) 🔶در این روایت، امام با صیغۀ امر و با نون تأکید، به شیعیان دستور می‌دهند که برای خروج قائم مهیا باشند ولو این آمادگی در قالب کاری به ظاهر کم‌معونه و کم‌ارزش همچون نگه‌داری یک تیر باشد. اما از آن‌جا که این آمادگی برای یک حرکت بزرگ است، متناسب با همان هدف بزرگ اهمیت و ارزش دارد. 🔶باز آن حضرت چنین می‌فرماید: هر کس که به ما منسوب است و چهارپایی را در انتظار امر ما مهیا می‌کند، در حالی که دشمن ما را به وسیلۀ آن غضبناک می‌سازد، خداوند روزی‌اش را وسیع می‌نماید و به او شرح صدر می‌دهد و او را به آرزویش می‌رساند و به او در رفع نیازمندی‌هایش کمک می‌کند. (کلینی، 1363: ج6، 535) 🔶ابوعبدالله جعفی می‌گوید: امام باقر از من پرسید: «رباط نزد شما چند روز است؟» عرض کردم: چهل روز. فرمود: «ولی رباط ما همیشۀ روزگار است؛ پس هر کس چارپایی را برای ما مهیا کند تا هنگامی که آن چارپا نزد اوست، به اندازۀ دو برابر وزن آن ثواب خواهد برد و هر کس سلاحی را برای ما مهیا کند، تا زمانی که آن سلاح نزد اوست، به اندازۀ وزنش ثواب خواهد برد. از یک‌بار و دوبار وسه‌بار و چهاربار شکست ناراحت نشوید. همانا مَثل ما و شما، مَثل پیامبری است که در بنی‌اسرائیل بود که خداوند به او وحی کرد که قومت را برای جنگ فرا بخوان و من به زودی تو را یاری می‌کنم. پس او آن‌ها را از کوه‌ها و دیگر جاها جمع کرد و همراه با آن‌ها به جنگ پرداخت. آن‌ها شمشیر و نیزه‌ای نزدند مگر این‌که شکست خوردند. خداوند بار دیگر به او وحی کرد که قومت را برای جنگ فرا بخوان! من به زودی تو را یاری می‌کنم. پس او آن‌ها را جمع کرد و همراه با آن‌ها به جنگ پرداخت. آن‌ها شمشیر و نیزه‌ای نزدند مگر این‌که شکست خوردند. خداوند بلندمرتبه بار دیگر به او وحی کرد که قومت را برای جنگ فرابخوان! پس تو را به زودی یاری می‌کنم. پس او آن‌ها را جمع کرد و به جنگ پرداخت. پس آن‌ها شمشیری و نیزه‌ای نزدند مگر این‌که شکست خوردند. پس قومش گفتند: "تو به ما وعدۀ پیروزی دادی ولی ما پیروز نشدیم." پس خداوند به او وحی فرستاد که به آن‌ها بگو یا جنگ را انتخاب کنند و یا آتش را. پیامبر عرض کرد: خداوندا، جنگ برای من محبوب‌تر از آتش است. پس آن‌ها را دعوت کرد و از میان آنان 313 نفر به تعداد اهل بدر دعوتش را اجابت کردند. پس به سمت دشمن رفتند و شمشیر و نیزه‌ای نزدند مگر این‌که خداوند بلندمرتبه آنان را پیروز گردانید» (همو: ج8، 381). 🔶در روایت نخست، گرچه امام صادق به صورت خاص از ظهور امام مهدی سخن به میان نیاورده است، عمومیت واژۀ «امرنا»، همۀ ائمه و از جمله امام مهدی را شامل می‌شود. در روایت دوم نیز به این مطلب که مرابطه ما تا آخر دهر به شمار می‌رود تصریح فرموده است. از این‌رو این روایت، مرابطه برای امام مهدی را نیز شامل می‌شود؛ همچنان که ملاصالح مازندرانی در شرح این روایت به آن تصریح کرده است. وی در توضیح این روایت چنین می‌نویسد: فیه تحریك على اتخاذ الفرس و السلاح و استعمالها و مزاولتها المعتبرة لتحصل ملكه و استعداد للقتال مع الأعداء عند ظهور القائم. (مازندرانی، 1421: ج12، 552) 🔶قرینۀ دیگری که مطلب یادشده را تأیید می‌کند، این بخش از فرمایش امام است که «لاتجزعوا من مرّة و لا من مرّتین و لا ثلاث و لا من اربع مرآت»؛ از یک‌بار و دوبار و سه و چهاربار پیروز نشدن ما ناراحت نشوید؛ یعنی بالأخره ما پیروز می‌شویم. روشن است که پیروزی نهایی ائمه، با ظهور امام مهدی شکل خواهد گرفت. بنابراین امام در این روایت، حداقل به ظهور امام مهدی نیز نظر داشته است. @mahdimontazeremast
‌‌‌‼️😳مقام عجیب حضرت ابوالفضل علیه السلام😳‼️ ⏪از زبان علامه امینی (ره)👇 https://eitaa.com/joinchat/1481441408C1fabd9c502 😔😔😔😔😔😔😔😔😔 💔اگه از این زمونه خسته شدی بیا... 💔اگه دلت شکسته و بغض گلوت رو گرفته بیا... 💔اگه حاجت داری و مضطر شدی بیا..‌. 🌷کانال باب الحوائج (ع) 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1481441408C1fabd9c502
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باز آی ... که در مقدم تو ... جان بفشانم من زنده از آنم ... که به عشق تو ... دهم جان سلام حضرت عشق ... @mahdimontazeremast
‌🔶‌امام علي(عليه‌السلام)مي‌فرمود: ❓«چقدر با شما (کوفيان) مدارا کنم؟! چونان مدارا کردن با شتران نوباري که از سنگيني بار، پشتشان زخم شده و مانند وصله زدن لباسهاي فرسوده اي که هرگاه از جانبي زخمش را بدوزند، از سوي ديگر پاره ميشود! 🔶هر وقت دسته اي از لشگريان شام (سپاه معاويه) به شما حمله ميکند هر کدام از شما به خانه رفته، درب خانه تان را مي‌بنديد و چون سوسمار در سوراخ خود مي‌خزيد و چون کفتار در لانه مي‌آرميد!!» 📚خطبه ۶۹-نهج البلاغه ⏪فکر کنم شما هم متوجه لحن امام شده ايد… انصافا غريبونه ست… آدماي شُل و وِل رو يکبار به «شترهاي ضعيف» [کسي که از زير کار، شونه خالي ميکنه] و يکبار به «لباسهاي پوسيده» [کسي که فرسوده و غيرقابل استفاده شده] تشبيه مي‌فرمايد! نکنه ما هم اينجوري باشيم واسه اماممون... ‼️....….بدون شرح!……… ۸ ‌‌@mahdimontazeremast
‌❓❓چگونه برای ظهور زمینه سازی کنیم؟ 🔖مفهوم زمینه‌سازی ظهور 🔵زمینه‌سازی در لغت، به معنای به وجود آوردن مقدمات انجام دادن امری است. 🔵بر این اساس، زمینه‌سازی ظهور در نگاه اولیه، به معنای مقدمه‌چینی و آمادگی برای ظهور است. از این معنا، دو برداشت مختلف می‌توان داشت؛ این دو برداشت در عین نزدیکی به یکدیگر، دارای تفاوتی اساسی هستند که بی‌توجهی به آن، ممکن است مانع دست‌یابی به تصویر درستی از این اصطلاح باشد. 🔵مهیا بودن و آمادگی برای ظهور، نخستین برداشت است، بدون این‌که به تأثیرگذاری این آمادگی در ظهور معتقد باشیم؛ یعنی وقتی از زمینه‌سازی ظهور سخن می‌گوییم، مقصودمان آمادگی برای ظهور از نظر معرفتی، اخلاقی، رفتاری و مهیا بودن برای پذیرش امر معصوم است؛ به‌گونه‌ای که اگر امام ظهور نماید، از ناحیۀ افراد یا جامعۀ زمینه‌ساز، هیچ خطر یا کاستی برای آن حضرت وجود نداشته باشد و زمینه‌سازان، پذیرای ولایت معصوم شوند. 🔵در عین حال، در پس‌زمینۀ ذهنمان به این نکته توجه داریم که این آمادگی، هیچ نقشی در ظهور امام ندارد؛ مانند این‌که پدری همۀ لوازم موردنیاز نوزادی را که در راه دارد فراهم کرده و از همه جهت برای تولد او آماده شده است و یا مانند کشاورزی که زمین را شخم زده و مسطح کرده و بذر را پاشیده و منتظر بارش باران است. بی‌شک این کارها آمادگی است، اما این آمادگی در تولد فرزند و بارش باران کم‌ترین تأثیری ندارد. 🔵 کسانی که از زمینه‌سازی سخن می‌گویند، ممکن است از زمینه‌سازی، چنین معنایی را اراده کرده باشند. البته به نظر می‌رسد، اگر از این معنا با واژۀ آمادگی تعبیر شود، مناسب‌تر از واژۀ زمینه‌سازی باشد؛ زیرا زمینه‌سازی به معنای مقدمه‌چینی و تهیۀ مقدمات است و با تهیه شدن مقدمات یک امر، تحقق آن نزدیک‌تر و در دسترس‌تر خواهد بود. 🔵بنابراین به نظر می‌رسد واژۀ زمینه‌سازی، جایی به کار می‌رود که تحقق یک پدیده (زمینه) در تحقق پدیده دیگر (آن‌چه برایش زمینه‌سازی می‌شود) تأثیرگذار است. 🔵🔵آمادگی و ایجاد مقدمات ظهور، دومین برداشت است، با این ذهنیت که این آمادگی، در تحقق ظهور تأثیرگذار است و به تعجیل فرایند ظهور می‌انجامد. 🔵🔵بنابراین وقتی کسی از زمینه‌سازی سخن می‌گوید، در صدد القای این معناست که زمینه‌سازی، انجام دادن رفتارها و رسیدن به ظرفیت‌هایی است که زمینه را برای ظهور مهیا می‌کند و تعجیل در ظهور را سبب می‌شود. 🔵🔵به تعبیر دیگر، وقتی از ضرورت زمینه‌سازی سخن می‌گوید، مقصودش ضرورت تلاش در مسیری است که در تحقق ظهور تأثیر می‌گذارد و آن را سرعت می‌دهد و اهمال در برابر آن، باعث تأخیر ظهور می‌شود. 🔶🔶تفکیک میان دو برداشت یادشده، از این جهت ضروری است که در مقام بحث، توجه داشته باشیم که منکران زمینه‌سازی، چه نوع تلقی از آن دارند و مثبتان آن، درصدد اثبات چه حدی از آن هستند. 🔶🔶از نکات پیش‌گفته، دو مسئله شکل می‌گیرد: 1⃣نخست این ‌که اگر طرف‌داران زمینه‌سازی آمادگی و تهیۀ مقدمات را از این واژه اراده می‌کنند، آیا این معنا از روایات نیز استنباط می‌گردد؟ یعنی روایات نیز از ضرورت آمادگی و تهیه مقدمات ظهور سخن گفته‌اند؟ این مسئله طبق هر دو برداشت یادشده از زمینه‌سازی قابل طرح است. 2⃣مسئلۀ دوم که تنها طبق برداشت دوم طرح‌شدنی است، این است که آیا اساساً انسان‌ها در ظهور نقش دارند و می‌توان ظهور را متأثر از عملکرد انسان‌ها دانست؟ @mahdimontazeremast
‌❤️سلام همراهان عزیز❤️ ✨انگشت مبارکتون رو روی لینک زیر بزنید! ببینید چی روزیتون میشه😊🌺👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1481441408C1fabd9c502 https://eitaa.com/joinchat/1481441408C1fabd9c502
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زمانش می‌رسد ... جای غم و اندوه ها‌ داریم فقط لبخنــدها.... لبخنــدها ... لبخندها با تـو سلام موعود مهربانم .... @mahdimontazeremast
‌◀️امام زمان که نمياد آدماي مؤمن و عوام غير مؤمن رو بکُشه؛ حتي ايشون نمياد که گناهکارا رو بکُشه، بلکه خيلي از گناهکارها با اومدن ايشون، آدماي خوبي ميشن؛ کشتن، قاعده اي داره! ◀️حتي قرار نيست بعضي از گناهکارايي که با اومدن ايشون هم خوب نشدند، کشته بشن... ◀️بله، نبايد موضوع شمشير رو از عملياتِ اصلاحي حضرت، حذف کرد! چرا که «مستکبران» هيچ زبوني جز زبون زور نمي فهمند... ◀️براي تامين امنيت جامعه، ترسوندن مستکبران از «شمشير عدالت» يک اصل اساسي به حساب مياد، چرا که اين طائفه جز با گردن هاي شکسته، سر تعظيم فرود نمي آورند! ◀️تنها در اينصورت ست که جامعه روي آرامش خواهد ديد... 📚انتظارعاميانه،عالمانه،عارفانه/ص ۳۰ ۹ ‌🌷با نشر مطالب،مهدیار باشید👇👇 @mahdimontazeremast
‌🛩فرودگاه آخرالزمان ⬅️هواپیما که میخواهد فرود بیاید، باید فرودگاهش مطمئن باشد. ⬅️اگر یک هواپیمای کوچک بخواهد بنشیند، یک باند دویست متری هم کافی است، اما، یک هواپیمای بزرگ، گاهی تا چند کیلومتر باند برای فرود لازم دارد. ⬅️ چون وقتی مینشیند چرخش چند صد تن فشار روی یک نقطه وارد میکند؛ به همین دلیل باید زیرسازیاش محکم باشد. ⬅️امام زمان علیه السلام که هزار سال در پشت پرده غیبت بوده است،فرودگاهش که فرودگاه نازک نارنجی نمیتواند باشد! ⬅️باید یک فرودگاه محکمی باشد تا بتواند فرود بیاید... @mahdimontazeremast
‌❤️سلام همراهان عزیز❤️ ✨انگشت مبارکتون رو روی لینک زیر بزنید! ببینید چی روزیتون میشه😊🌺👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1481441408C1fabd9c502 https://eitaa.com/joinchat/1481441408C1fabd9c502
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گفتند که پنهانی اما به خدا دیدم هر لحظه که درماندم آن لحظه همان جایی سلام غایب همیشه حاضر .... @mahdimontazeremast
‌🥀هیچکس به من نگفت ‌که چرا نشسته اي در هنگام شنيدن آن نام زيبـا که قيام را خاطره آور است... و من.. چه بسيار تو را شنيده ام و تکاني نخورده ام... 🔷به من نگفتند امام صادق(عليه السلام) وقتي نام زيبايت را مي شنيد، تمـــــام قد مي‌ايستاد... 🔶آن عالِم پاک دل؛ آيت الله صافي، وقتي در مجلسي که همه قيام کردند، عذر آورد که «من پيرم و پاهايم طاقت ايستادن ندارد! ببخشيد» اما بعد از لحظه اي تا مجري نام مبارک تان را به زبان آورد، ناگاه با همه ي زحمتش روي دو پا ايستـــاد در حالي که بسياري مثل من نشسته بودند و غافل... 🌿آري! او به خود نگفت که بنشين وقتي که همه نشسته اند! شايد خوب مي دانست کسي که حاضر نيست از جايش برخيزد چگونه ميخواهد منتظرت باشد؟! که “انتــظار” به انتظار نماندن است و بس... ✅منتظران غائب، غائبــند ومنتظران قائم، قائــــم... لبّيکــــَ ياقـــائمـ آل محمَّــــد... 📚هيچ کس به من نگفت/ص ۵۶ ۱۰ @mahdimontazeremast
‌❓❓چگونه برای ظهور زمینه سازی کنیم؟ 5⃣ رشد فرهنگي وموانع زدايي: ⬅️رشد فرهنگي و موانع زدايي از عناصر مهم زمينه سازي ظهور امام زمان(ع) هستند. ⬅️در برخي روايات به لزوم شناخت رهبري و اطاعت از آن سفارش شده است. از اين رو شناخت امام زمان(ع) و ويژگيهاي حكومت امام يك ضرورت است. ⬅️ برخي در هنگام ظهور امام زمان(ع) با او مخالفت ميكنند و تصور ميكنند كه امام زمان دين جديد آورده است‌. طبيعي است جمود گرايي با حكومت امام زمان هم خواني نداشته و موانع بزرگ ظهور هستند. ⬅️شايد بر اساس ضرورت بصيرت و رشد فرهنگي در عصر غيبت است كه يكي از ويژگيهاي ياران امام زمان(ع) بصيرت و آگاهي بيان شده است. ⬅️ از سوي ديگر راحت طلبي و دل به دنيا بستن نيز مانع بزرگ ظهور به حساب ميآيد. ⬅️در هنگام ظهور امام زمان(ع)راحت طلبان به دليل اين كه حكومت عدالت گراي امام زمان(ع)را با منافع خويش در تضاد ميبينند، با آن حضرت مخالفت ميكنند. ⬅️ نكته قابل دقت آن است كه يكي از خصوصيات ياران امام زمان(ع) خدا محوري و ساده زيستي ذكر شده است. ⬅️برخي از مردم ادعاي پيروي امام زمان(ع) را دارند، ولي به دليل گذشته گرايي و راحت طلبي با امام زمان(ع) مخالفت ميكنند. ⬅️ امام صادق(ع) فرمود: چه بسيار از كساني كه ادعاي پيروي او را دارند، ولي پس از ظهور حضرت از او روي ميگردانند. @mahdimontazeremast