🌷مهدی شناسی ۲۲۵🌷
🌹...و اصول الکرم...🌹
🔸زیارت جامعه کبیره🔸
🌿يک درخت تنه دارد و روی آن تنه ﻫﻢ ﯾﮏ ﺷﺎﺧﻪﻫﺎﯾﯽ ﺳﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ.ﺭﻭﯼ ﺁﻥ ﺷﺎﺧﻪﻫﺎ ﻫﻢ ﯾﮏ ﺑﺮﮒﻫﺎ ﻭ ﻣﯿﻮﻩﻫﺎﯾیست.ﺍﯾﻦ ﺗﻨﻪ،ﺍﯾﻦ ﺷﺎﺧﻪﻫﺎ،ﺍﯾﻦ ﺑﺮﮒﻫﺎ،ﺍﯾﻦ ﻣﯿﻮﻩﻫﺎ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺍﺯ ﺭﯾﺸﻪﻫﺎ ﺩﺍﺭﻧﺪ.
🌿ﻫﻤﺎﻥ ﺭﯾﺸﻪﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻇﺎﻫﺮ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﮔﺎﻫﯽ ﻣﺎ ﭘﺎ ﺭﻭﯼ ﺁﻥﻫﺎ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﯾﻢ ﺗﺎ ﯾﮏ ﺳﯿﺒﯽ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺷﺎﺧﻪﺍﯼ ﺑﭽﯿﻨﯿﻢ.
🌿ﻋﺮﺏﻫﺎ ﺑﻪ ﺭﯾﺸﻪﻫﺎ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ ﺍﺻﻮﻝ. ﺍﺻﻮﻝ ﺟﻤﻊ ﺍﺻﻞ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺻﻞ ﯾﻌﻨﯽ ﺭﯾﺸﻪ. ﺍﺻﻮﻝ ﯾﻌﻨﯽ ﺭﯾﺸﻪﻫﺎ.
🌿ﺩﺭ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﮐﺮﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺗﻨﻪﯼ ﺩﺭﺧﺖ ﺗﺸﺒﯿﻪ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﻣﻌﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺁﻥ ﮐﺮﻡ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﻣﺼﺎﺩﯾﻘﯽ ﮐﻪ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺷﺎﺧﻪﻫﺎ ﺗﺸﺒﯿﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ.
🌿ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﮐﺮﻡ ﭼﻪ ﭼﯿﺰﯼ است؟ ﻣﻌﻨﺎ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﮐﺮﻡ ﻣﻄﻠﻖ ﺧﻮﺑﯽ ﺍﺳﺖ ﯾﻌﻨﯽ ﻫﺮ ﺧﻮﺑﯽ ﺭﺍ ﻋﺮﺏ ﮐﺮﻡ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ. ﻣﻄﻠﻖ ﺧﻮﺑﯽ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺑﯽ ﺩﺭ ﻫﺮ ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺁﻥ ﭼﯿﺰ ﻣﯽﮔﻮﯾﯿﻢ ﮐﺮﯾﻢ.
🌻ﮐﺮﻡ یعنی خوبی به طور مطلق.ﺧﻮﺩ ﺧﻮﺑﯽ ﺷﺎﺧﻪﻫﺎﯾﯽ دارد.ﺩﺭ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﯽﺧﻮﺍﻧﯿﻢ ﮐﻪ ﻣﻄﻠﻖ ﺧﻮﺑﯽ ﻣﺜﻞ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺭﺧﺖ ﺳﯿﺐ ﺍﺳﺖ. ﺭﯾﺸﻪﻫﺎﯾﯽ ﺩﺍﺭﺩ.
🌻ﮐﺮﻡ ﻫﻢ ﺭﯾﺸﻪﻫﺎﯾﯽ ﺩﺍﺭﺩ. ﺭﯾﺸﻪ ﻫﺎﯾﺶ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ.ﯾﻌﻨﯽ ﻣﻄﻠﻖ ﺧﻮﺑﯽ ﻓﻘﻂ ﺍﺯ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺳﺮ ﻣﯽﺯﻧﺪ.
🌻ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﭼﻬﺮﻩ ﺍﺵ ﺯﯾﺒﺎ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﻣﺎ ﺍﺧﻼﻗﺶ ﺯﯾﺒﺎ ﻧباشد. ﮔﺎﻫﯽ ﭼﻬﺮﻩ ﺍﺵ ﺯﯾﺒﺎ ﺍﺳﺖ ﺍﺧﻼﻗﺶ ﻫﻢ ﺯﯾﺒﺎﺳﺖ.ﮔﺬﺷﺘﻪﯼ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ.ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩﯼ ﺧﻮﺑﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ.پس ﻣﻄﻠﻖ ﺧﻮﺑﯽ ﻧﯿﺴﺖ.
🌻ﻣﻄﻠﻖ ﺧﻮﺑﯽ ﻓﻘﻂ ﻭ ﻓﻘﻂ ﺍﺯ ﺍهل بیت ﺭﯾﺸﻪ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ.ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾشان ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺳﺮﺍﭘﺎ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﺍﻧﺪ. ﻫﻤﻪﯼ ﺧﻮﺑﯽﻫﺎ ﺭﺍ ﯾﮏ ﺟﺎ ﺩﺍﺭﻧﺪ.
🌻ﺍﯾﻦ ﯾﮏ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺍﺻﻮﻝ ﺍﻟﮑﺮﻡ ﺍﺳﺖ ﯾﻌﻨﯽ ﺩﺭ ﻋﺎﻟﻢ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﻤﯽﮐﻨﯿﺪ ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﻣﻄﻠﻖ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺧﻮﺑﯽ ﻣﻄﻠﻖ ﺑﺎﺷﺪ.
#مهدی_شناسی
#قسمت_225
#جامعه_کبیره
@mahdimontazeremast
❓❓روايات در بيان تسليحات نظامى امام در جنگها و پيكارها كه كُلًاّ با كلمه «سيف و سيوف»؛ يعنى شمشير و شمشيرها، آمده است [ آيا همان شمشيرهاى قديم و عهد عتيق است و ارتش آن حضرت در برابر تسليحات پيشرفته و فوق مدرن جهان با اعجاز پيش روى خواهد كرد يا بگونه اى ديگر، لطفاً اين را روشن و شفاف بيان فرمائيد؟
✅ابتدا به يك نكته توجه نمائيد، در محاورات روز مره مثل هائى هست كه مى گويند: در برابر فلان موضوع سر تسليم فرود نياوريد-حواله شما باشمشير است- و يا به زور شمشير، حق خود را مى گيرم- يا از قديم معروف بود، كشور با دو چيز اداره مى شود، قلم و شمشير- همه اين تعبيرها جنبه سمبوليك دارند و مفهوم آن تكيه بر قدرت و استفاده از نيروى نظامى است.
✅ضرب المثل هاى بسيارى امروز در اين زمينه در دست است، مثلًا مى گويند: «فلان كس شمشير را از رو بسته» يعنى آشكارا قدرت نمايى مى كند يا اين كه «شمشير ميان ما و شما حكومت خواهد كرد» اشاره دارد بر اين كه جز از راه جنگ مسأله حل نمى شود يا اين كه «شمشيرها را غلاف نمى كنيم تا به هدف برسيم» كنايه از اين است كه مبارزه را تا آخر ادامه مى دهيم، يا اين كه «فلان كس شمشيرش را غلاف كرده» يعنى دست از پيكار برداشته است، يا «فلان كس شمشير دو دم است» يعنى از دو سو مبارزه مى كند. تمام اين تعبيرات از شمشير، كنايه از قدرت و مبارزه است.
✅در روايات اسلامى نيز مى خوانيم «الجنّة تحت ظلال السّيوف» بهشت زير سايه شمشيرها است؛ «السّيوف مقاليد الجنّة» شمشيرها كليدهاى بهشتند؛ همه اين عبارات اشاره به جهاد و جانبازى و استفاده از قدرت است و اين گونه تعبيرات سمبوليك از «شمشير» يا «قلم» در زبان هاى مختلف فراوان است.
✅از اين جا روشن مى شود كه منظور از قيام حضرت مهدى عليه السلام با شمشير، همان اتّكا به قدرت است.
✅در اين گونه تعبيرها دو نوع معنا نهفته است.
🔶۱- چون در زمان ائمّه معصومين عليهم السلام، أسلحه كلاسيك و مدرن امروز وجود نداشت، براى تفهيم مردم ناچاراً، از همان اسلحه مألوف و معهود، نام مى بردند چون راهى ديگر وجود نداشت، در اين صورت مى توان گفت، كه حضرت از تسليحات نظامى روز، استفاده خواهد كرد؛ و كلمه «سيف» به عنوان «سمبليك» آورده شده است، چون هيچ مانعى در كار نيست، بلكه به طور قطع و يقين خداوند دانش تمامى علوم بالأخص علم تسليحات مدرن و مترقى، تا آن روز را به حضرت مهدى- عجّل اللَّه فرجه الشريف-» عطافرمايد و با تعليم آن به متخصصين فنّ، در مقابل تمام سلاح هاى مدرن آن روز ايستادگى كرده و با قدرت سريع و قوى و برتر، عمليات آنها را از دور و نزديك، خنثى كرده و تباه سازد؛
✅وانگهى مگر اميرمومنان عليه السلام به كميل نفرمود كه از ۲۷ حرف علم فقط ۲ حرف آن تا زمان قائم تفسير و در عهد او ۲۵ حرف ديگر تفسير خواهد شد و نيز فرمود: من دَرِعلم را باز كردم و مهدى آن را كامل خواهد كرد.مانند اين روايت؛ امام صادق عليه السلام فرمود: « زمانى كه« قائم عليه السلام» قيام كرد، شمشيرهاى جنگ، نازل مى شود و بر هرشمشير، نام و نام پدر صاحبش، نوشته خواهد شد.
✅پس كمال علم با وجود او و تمام فرمول هاى انواع علوم؛ از جمله تسليحات نظامى، در اختيار او قرار خواهد گرفت.
۲- جهان گرفتار جنگ خانمان سوز (جنگ سوّم جهانى يا بالاتر) خواهد شد كه در اثر اين تسليحات مدرن و فوق مدرن؛ از قبيل «أتم» و غير آن، زير و زبر شده و همه اين تكنولوژىها محو و نابود خواهد شد و بشريت دوباره با آن تسليحات ابتدايى و قديمى، سر و كار خواهند داشت.
✅در اين صورت كلمه «سيف» مصداق صحيح خود را باز خواهد يافت و امام عليه السلام نيز طبق اوضاع زمان خود، براى فراگيرى و برقرارى دين حق، از آلات و ادوات جنگى آن روز استفاده خواهد نمود.
✅به خاطر داشته باشيد كه زمان هيچ وقت، عقب گرد نخواهد داشت و تسليحات فعلى و فرمول هاى آن، نابود نخواهد شد؛پس منظور از كلمه «سيف» در روايات، همان جريان سمبليك بودن ميباشد.
✅پس اين كه همواره گفته شده است «مهدى- عجّل اللَّه فرجه الشريف-» با شمشير قيام مى كند، چه بسا مراد، اقدام آن حضرت از موضع قدرت و قيام مسلّحانه باشد، نه در خصوص خود شمشير، و همچنين بعد از اتمام حجتها و تبليغات گوناگون و ارعاب و غيره، اگر تسليم نشدند، ديگر با مماشات و گذشت رفتار نخواهد كرد چون بيش از دو راه براى انسانها باقى نمى ماند؛ ايمان آورده و تسليم شوند يا ايمان نياورده و نابود گردند؛ زيرا براى همه اتمام حجت خواهد شد، و چنين مقدّر است كه جهان بايد روزى روى خوشى و خرّمى و بسط عدالت و امنيّت فراگير وجز آن را ببيند و لمس نمايد.
#شبهات_مهدویت
#پرسش_مهدوی
📚پرسش و پاسخ درباره ی امام زمان
✍محمد امینی گلستانی
http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
💐زندگی مهدوی در سایه ی دعای عهد💐
🔶🔶بخش چهارم: عهد مهدوی
♦️اشاره
🌻عهد و پیمان و میثاق با امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از دیگر مضامین این دعاست. عهد در زندگی منتظر، باید همیشگی باشد. وقتی زندگی بر مبنای انتظار شکل گرفت، عهد، دائمی و همیشگی میشود. منتظر واقعی هرگز از عهدش با امام خود روی گردان نمی شود.
🌻قرائت صبحگاهی این دعا موجب میشود که فراموش نکنیم پیش از هر کس با امام خود عهد بسته ایم و اولویت عهد با امام را بر همه پیمانها حفظ کنیم؛ چرا که:
🌹رسم عاشق نیست با یک دل دو دلبر داشتن
🌹یا ز جانان یا ز جان باید که دل برداشتن
🌻عهد با امام زمان علیه السلام یعنی زندگی بر اساس رضایت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف.
🌻کسی که دست بیعت با امام خود میدهد، فقط رضایت حضرت را در نظر میگیرد؛ بنابراین عمل بر اساس دغدغه و خواسته امام باید اولویت منتظران باشد.
🌻در این قسمت منتظران امام مهدی عهدنامه خود را در چند مقام بیان میکند:
💠۱. اَللّهُمَّ اِنّی اُجَدِّدُ لَهُ فی صَبیحَةِ یَوْمی هذا؛ خدایا من تجدید بیعت میکنم با او در صبح امروزم.💠
🍃میثاق با امام از هدایای ارزشمند غدیراست. وقتی پیامبر، امیرالمومنین علیه السلام را در غدیر معرفی فرمود، مسلمانان وظیفه یافتند با آن حضرت بیعت کنند.
🍃 همچنین هنگامی که هرکدام از ائمه، به امامت میرسیدند مردم با حضرتش بیعت میکردند.
🍃بیعت با امام مهدی نیز در نهم ربیع الاول سال دویست و شصت صورت گرفته است؛ ولی در این قسمت، صحبت از تجدید عهد و پیمان است و منتظران راستین هر روز با امام زما نشان تجدید عهد و پیمان میکنند.
💠۲. وَ ما عِشْتُ مِنْ اَیّامی؛ و تمام ایام زندگانی ام. 💠
🍃وعلاقه به امام در این دعا تازه به تازه است؛ زیرا میگوید: در این روز و در همه روزها.
گاهی کسی میگوید: «دوستت دارم» و دیگر خبری از او نمی شود؛ ولی گاهی یک کسی هر روز زنگ میزند که: «آقا دوستت دارم».
🍃این دعا میگوید: مهدی جان، امروز و هر روز، بیعتم را تجدید میکنم.
#استاد_قرائتی
#دعای_عهد
http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
🍃ویژگی ها و نشانه های مهدیاران🍃
🔵زاهدان شب، شیران روز
⬅️در ساختار شخصیت انسان،شب وروز، نقشهای مختلفی را ایفا میکنند. گردش شب وروز،یک گردش تکاملی است.هر کدام از آنها، دیگری را کامل میکند و به ناچار با مشارکت یکدیگر در بنای شخصیت انسان مؤمن دعوتگر و مجاهد نقش دارند.
⬅️اگر تهجّد وعبادت در شب نباشد، انسان در رویارویی با گردنههای دشوار، استواری لازم را نمی یابد واز ادامه حرکت در راه پرخاری که در طیّ روز باید بپیماید، باز میماند. همچنین اگر حرکت در «روز» نباشد، «شب» یار و همراه خود را از عمل به وظیفه دعوتگری به سوی خدا در اجتماع باز میدارد وانسان دومین نقش خود را در زندگی دنیا پس از عبادت خدا که دعوت به سوی عبودیت او است از کف میدهد.
⬅️قرآن کریم بر تأثیر شب در ایجاد آمادگی در انسانها به منظور دعوت به سوی خدا و کوشش در این راه تأکید دارد.
⬅️در آغازین روزهای رسالت پیامبراکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) سوره مبارک «مزمّل» بر آن حضرت نازل شد. در این سوره خدای تعالی از پیامبرش خواسته است تا شبانگاهان، خود را برای تحمّل «قول ثقیل»در روز، آماده سازد:
(یا ایّها المزّمّل قُم اللّیل اِلاّ قلیلاً نصفه او انقص منه قلیلاً اَوْزِدْ علیه وَرتّل القرآنَ ترتیلاً اِنّا سَنُلْقی عَلَیْکَ قَولاً ثقیلاً اِنَّ ناشئَة اللّیل هِیَ اشَدُّ وَطْأً وَ اَقْوَمُ قیلاً اِنَّ لَکَ فی النهار سَبْحاً طویلاً)؛
«ای جامه به خود پیچیده! شب را برخیز، مگر اندکی. نیمی اش را یا کمی از نیم بکاه یا بر آن بیفزای و قرآن را آرام و با درنگ بخوان. ما بر تو سخنی گران القا میکنیم. که خیزش شب، به اثر سخت تر است وبه گفتار استوارتر که تو را در روز، آمد وشدی دراز است».
⬅️تعبیر از شب به «ناشئه»، دقیق وگویا است. شب، انسان را میسازد و او را آماده انجام دادن کارهای بزرگ میکند و شخصیت وی را صیقل میدهد. واژة «قیلاً»؛ یعنی، سخن و یاد خدا. امیرمؤمنان علی علیه السلام دو بخش از زندگی پرهیزگاران را چنین توصیف کرده است:
«چون شب شود برپا ایستاده، آیات قرآن را با تأمّل واندیشه میخوانند وبا خواندن وتدبّر در آن، خود را اندوهگین میسازند وبه وسیله آن به درمان درد خویش کوشش دارند. پس هرگاه به آیه ای برخورند که به شوق آورده وامیدواری در آن است، به آن طمع نموده و با شوق به آن نظر کنند، آن سان که گویی پاداشی که آیه از آن خبر میدهد، در برابر چشم ایشان است وآن را میبینند. هرگاه به آیه ای برخورند که در آن بیم دادن است، گوش دلهای خویش بدان نهند، چنان که گویا شیون [اهل] دوزخ در بیخ گوشهای ایشان است. [در پیشگاه الهی برای رکوع] قد خم میکنند و [برای سجود] پیشانیها و کفها و زانوها و اطراف قدم هایشان را بر روی زمین میگسترانند. از خدای تعالی آزادی خویش را [از عذاب رستاخیز] درخواست میکنند. امّا در روز، دانشمندانی خویشتن دار و نیکوکارانی پرهیزگاراند. ترس [از خدا] آنان را چون تیر پیراسته لاغر و نزار کرده است. چون کسی بدانها نگرد، پندارد بیمارند؛ امّا آنان بیمار نیستند، و گوید خردهایشان آشفته است، [امّا]
موجب آشفتگی ایشان کاری است بزرگ».
⬅️شب و روز دو نیمه ی زندگی انسان اند که یکدیگر را تکمیل میکنند. شب را دولتی ودولتمردانی است و روز را دولتی و دولتمردانی.
دولتمردان روز، بدون قیام شب به نتیجه نمی رسند و دولتمردان شب، بدون تلاشِ روز، در دعوت مردم به بندگی خدا وحاکمیت دین حق موفّق نخواهند بود.
⬅️یاران امام عصر علیه السلام هم مردان شب اند و هم مردان روز و خداوند بدیشان دولت شب و روز هر دو را عنایت فرموده است.
اگر آنان مردان دولت شب نبودند، به تنهایی قدرت رویارویی با گردنکشان زمین را نداشتند و اگر مردان روز نبودند، قادر به تطهیر زمین از آلودگی شرک وبرپایی توحید وعدل نبودند. همچنین اگر آنان از مردان روز نبودند، در زندگی مردم به توحید وعدل حکم نمی کردند و نیز اگر از مردان شب نبودند، دچار غرور شده واز صراط مستقیم منحرف میشدند.
❓دو مرحله یا دو نسل؟
🔶ما در مقابل دو نسل قرار داریم: نخست، نسلی که شاهد سقوط و فروپاشی تجربه ی سوسیالیسم مارکسیستی و تجربه دموکراسی سرمایه داری [غربی] است وزمین را مهیّای ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد ساخت. اینان همان «زمینه سازان» هستند.
🔶دوم، نسلی که به یاری امام علیه السلام بر میخیزد وپیش روی او نبرد میکند. اینان همان «انصار»اند.
❓آیا اینان تنها دو نسل محسوب میشوند یا آنکه دو نسل و دو مرحله از تاریخ هستند؟ ما [به درستی] نمی دانیم؛ لیکن بعید است که چنین اقدام بزرگی تنها در یک نسل سامان پذیرد.
#مهدیاران
📚انتظار پویا
✍محمدمهدی آصفی
http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
🌾هیچ کس به من نگفت...
🔷هیچ کس به من نگفت که رمز دیدار شما، پاکی و دوری از گناه است...
🔷به ما نگفتند که در دیدار علی بن مهزیار اهوازی که بیست سال به انتظار ایستاد تا شما را ملاقات کند به او فرمودی که علت دوری شما از ما، چند گناهی بود که انجام میدادی. [۱]
🔷و فرمودی که علت در پشت پرده بودن ما، اعمال بد شما شیعیان است و اگر شما پیمان پاکی که با امامان خود بسته بودید را فراموش نمی کردید، پردهها کنار میرفت. [۲]
🔷کاش به ما گفته بودند که چشم پاک، سزاوار سیمای پاک است نه چشمی که به هر کس و ناکس نگاهی انداخته و زلف پریشان دیگران را خیره شده، کجا این چشم میتواند خال مشکین صورت شما را مشاهده کند؟!! مگر اینکه با باران اشک، آن آلودگیها را شستشو دهد و به کنترل در آورد چشمی را، که وظیفه اش کرنش است در هنگام روبرو شدن با نامحرم.
🔷به ما نگفتند که "سید بن طاووس" و "شیخ مفید" و "سید مهدی بحرالعلوم" که به دیدارت نائل شدند اهل گناه نبودند، یعنی ما هم باید این چنین باشیم.
🔷کاش میدانستم که هر گناه، فاصله را دورتر میکند و هر ترک گناهی، قدمی است برای رسیدن به رضایت شما.
🔷کاش میدانستم که باید مایه زینت شما باشم نه باعث شرمساری.
🍃گفتم شبی به مهدی اذن نگاه خواهم
🍂گفتا که من هم از تو ترک گناه خواهم
----------
[۱]: به نقل از ارتباط معنوی با حضرت مهدی علیه السلام. ص۶۱: علی بن مهزیار اهوازی، ۲۰ سال به حج رفت تا به دیدار و ملاقات امام زمان علیه السلام برسد. در سفر آخر، قاصدی دنبال او آمد و او را از راه بیابانها به سمت جان جانان امام زمان علیه السلام راهنمایی کرد.... وقتی علی بن مهزیار در مقابل امام زمان علیه السلام در خیمه نشسته بود حضرت فرمودند: من شب و روز منتظرت بودم. علی با تعجب گفت: قاصد شما دیر آمد. حضرت فرمودند: من مشتاق شما بودم ولی در وجود شما گناهانی بود که مانع از دیدار میشد... (دلائل الامامه، ص۲۹۷).
[۲]: امام زمان علیه السلام فرمودند: اگر شیعیان ما... در وفای پیمانی که از ایشان گرفته شده، یکدل و مصمم باشند، البته نعمت دیدار، از آنان تاخیر نمی افتاد. (نگین آفرینش، ص۱۲۵)
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
📚 #هیچکس_به_من_نگفت
#غفلت_از_امام
✍حسن محمودی
http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
🌷مهدی شناسی ۲۲۶🌷
🌹... و اصول الکرم...🌹
🔸زیارت جامعه کبیره🔸
🌸ﮐﺮﻡ ﺩﺭ ﺯﺑﺎﻥ ﻋﺮﻑ ﯾﻌﻨﯽ ﺑﺨﺸﺶ. ﯾﻌﻨﯽ ﺩﻫﺶ ﻭ ﺟﻮﺩ ﻭ ﺳﺨﺎ ﻭ ﻋﻄﺎ. ﻭﻟﯽ ﻧﻪ ﻫﺮ ﺑﺨﺸﺶ ﻭ ﻋﻄﺎﯾﯽ. ﺁﻥ ﺑﺨﺸﺶ ﻭ ﻋﻄﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﮐﺎﻣﻼ ﺑﻼ ﻋﻮﺽ ﺑﺎﺷﺪ. ﯾﻌﻨﯽ ﻃﺮﻑ ﺍﺯ ﺑﺨﺸﺶ ﺧﻮﺩﺵ ﻫﯿﭻ ﺍﻧﮕﯿﺰﻩﯼ ﻣﺎﺩﯼ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻧﻪ ﺩﺭ ﻇﺎﻫﺮ ﻧﻪ ﺩﺭ ﺑﺎﻃﻦ.
🌸 ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ علیه السلام ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ ﮐﺮﯾﻢ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ. ﺗﻨﻬﺎ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺿﺎﯼ ﺧﺪﺍ. «ﺇِﻧَّﻤَﺎ ﻧُﻄْﻌِﻤُﻜُﻢْ ﻟِﻮَﺟْﻪِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻟَﺎ ﻧُﺮِﻳﺪُ ﻣِﻨﻜُﻢْ ﺟَﺰَﺍﺀ ﻭَﻟَﺎ ﺷُﻜُﻮﺭًﺍ» (ﺍﻧﺴﺎﻥ/9) ﺑﻪ ﭼﻨﯿﻦ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭﮔﺮﻧﻪ ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻇﺎﻫﺮﯼ ﺑﺨﺸﺸﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ و حتی ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺑﺎﻃﻨﯽ ﻭ ﻣﻌﻨﻮﯼ ﺑﺨﺸﺸﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ،ﯾﺎ ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺑﺨﻞ ﻧﺠﺎﺕ ﭘﯿﺪﺍ ﺑﮑﻨﺪ،ﺑﺨﺸﺶ ﻣﯽﮐﻨﺪ،ﺍﯾﻦﻫﺎ ﻫﻤﻪ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﻭﻟﯽ ﺑﻪ ﺁﻥ ﮐﺮﻡ ﮔﻔﺘﻪ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ.
🌸 ﮐﺮﻡ ﺁﻥ ﺑﺨﺸﺸﯽ ﻭ ﻋﻄﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﺎﻣﻼ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﻖ ﺑﺎﺷﺪ.
🌸ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺍﺻﻮﻝ چنین کرمی هستند...
☘ﮐﺮﻡ ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻖ ﺩﯾﻦ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﯾﻦ طور ﺍﺳﺖ،ﺟﺰ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺭﯾﺸﻪﻫﺎﯼ ﭼﻨﯿﻦ ﮐﺮﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.
یعنی ﺍﯾﻦ ﭼﻨﯿﻦ ﮐﺮﻣﯽ ﺍﺯ ﻫﯿﭻ ﮐﺴﯽ ﺳﺮ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺯﺩ.
☘ﯾﮏ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺻﻮﻝ ﺍﻟﮑﺮﻡ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﺮﻡ ﻣﺜﻞ ﺧﯿﻠﯽ ﭼﯿﺰﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺻﻞ ﻭ ﻓﺮﻉ ﺩﺍﺭﺩ. ﮐﺮﻡﻫﺎﯼ ﺍﺻﻞ ﻓﻘﻂ ﺍﺯ اهل بیت ﺳﺮ ﻣﯽﺯﻧﺪ.
☘ﯾﮏ ﻭﻗﺖ ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﯾﮏ ﻋﺪﺩ ﺷﻤﻊ ﻣﯽﺩﻫﺪ.ﺧﻮﺑﯽ ﺍﺳﺖ.ﯾﮏ ﻭﻗﺖ ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﭼﺸﻢ ﻣﯽﺩﻫﺪ. ﺍﯾﻦ ﻫﻢ ﺧﻮﺑﯽ و ﮐﺮﻡ ﺍﺳﺖ. ﻭﻟﯽ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺻﻞ ﺍﺳﺖ ﮐﺪﺍﻡ ﻓﺮﻉ ﺍﺳﺖ؟
☘ﭼﺸﻢ ﺍﺻﻞ ﺍﺳﺖ،ﭼﻮﻥ ﺍﮔﺮ ﭼﺸﻤﯽ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﺷﻤﻊ ﺑﻪ ﭼﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽﺁﯾﺪ؟ ﺷﻤﻊ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﺩﺭﺩ ﻣﯽﺧﻮﺭﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﯽ ﺩﺭ ﮐﺎﺭ ﺑﺎﺷﺪ ﭘﺲ ﺷﻤﻊ ﻓﺮﻉ ﺑﺮ ﭼﺸﻢ ﺍﺳﺖ.
☘ﯾﮏ ﻭﻗﺖ ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﮐﻼﻩ ﻣﯽﺩﻫﺪ. ﮐﺮﻡ ﺍﺳﺖ. ﻭﻟﯽ ﯾﮏ ﻭﻗﺖ ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺳﺮ ﻣﯽﺩﻫﺪ. ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺻﻞ ﺍﺳﺖ ﮐﺪﺍﻡ ﻓﺮﻉ ﺍﺳﺖ؟ ﺗﺎ ﺳﺮﯼ ﻧﺒﺎﺷﺪ،ﮐﻼﻩ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻪ؟
☘ﯾﮏ ﻭﻗﺖ ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﮐﺖ ﻭ ﺷﻠﻮﺍﺭ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﯾﮏ ﻭﻗﺖ ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻗﺪ ﻭ ﺑﺎﻻ ﻣﯽﺩﻫﺪ. ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺻﻞ ﺍﺳﺖ ﮐﺪﺍﻡ ﻓﺮﻉ ﺍﺳﺖ؟
☘ﺍمام زمان ﺍﺻﻮﻝ کرمند.ﯾﻌﻨﯽ ﮐﺮﻡﻫﺎﯼ ﺍﺻﻞ ﺍﺯ ﺍﯾشان ﺳﺮ ﻣﯽﺯﻧﺪ.ﯾﻌﻨﯽ کسی است که ﺑﻪ ما چشم ﻣﯽﺩﻫﺪ،آن هم چشم بینا...
#مهدی_شناسی
#قسمت_226
#جامعه_کبیره
@mahdimontazeremast
♨️ اسارت ها، ما را از #امام_مهدی جدا می کند...
⏪اسارتها را بايد شناخت...
⏪وقتى كه من به تجارت، به صنعت، به علم و طبابت و يا فقه و اصول خودم مشغول باشم و در كنار اين شغلها به تربيت مردم و تلقى جديد تودهها فكر نكنم و در كنار شغلها به تربيت مهرههاى كارساز و به جايگزينى آنها فكر نكنم، فقط و فقط خودم را بخواهم و پفك، شيرينى و لباس رنگارنگ و هوسهاى بچههايم را...
⏪خوب معلوم است كه ولىِّ من محصور مىشود و تنها مىماند و معلوم است كه وِترَ المَوتُور مىگردد...
⏪مشكل در همين اسارتهاست كه ما را از امام زمان عليه السلام جدا مى كند. معيّت امام و همراهى او در دنيا و آخرت، رزق معرفت و رزق برائت مىخواهد...
#استاد_صفایی_حائری
📚 وارثان عاشورا، ص 271
#یاری_امام
#معرفت_امام
#غربت_امام
#زمینه_سازان
@mahdimontazeremast
🌷مهدی شناسی ۲۲۷🌷
🌹... و اصول الکرم...🌹
🔹زیارت جامعه کبیره🔹
🌼امام زمان علیه السلام ﺷﻤﻊ ﺩﺳﺖ ما ﻧﻤﯽﺩﻫﻨﺪ.ﺑﻪ ما ﭼﺸﻢ ﻣﯽﺩﻫﻨﺪ.
🌼 ﺍﯾشان ﺑﻪ ما ﮐﻼﻩ ﻧﻤﯽﺩﻫﻨﺪ. ﯾﮏ ﺳﺮ ﭘﺮ ﺧﺮﺩﯼ ﻣﯽﺩﻫﻨﺪ. ﯾﮏ ﮐﺎﺭﯼ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺳﺮﯼ ﺩﺭ ﺳﺮﻫﺎ ﺑﻠﻨﺪ ﮐﻨیم.
🌼 ﺍﯾشان ﺑﻪ ما ﺟﺎﻣﻪ ﻧﻤﯽﺩﻫﻨﺪ.ﺑﺎ ما ﯾﮏ ﮐﺎﺭﯼ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﻣﻌﻨﺎ ﻭ ﻣﻌﻨﻮﯾﺖ ﯾﮏ ﻗﺪﯼ ﺑﮑﺸیم. ﺑﺎﻻ ﺑﯿﺎﯾیم. ﯾﮏ ﺗﻌﺎﻟﯽ و عُلُوی ﭘﯿﺪﺍ ﺑﮑﻨیم.
🌼ﺍﺻﻮﻝ ﺍﻟﮑﺮﻡ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺧﯿﻠﯽ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﻠﻨﺪ ﺗﺮﯼ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺁﻥ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻫﺮ ﺧﻮﺑﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻋﺎﻟﻢ ﺑﻪ ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﻣﯽﺭﺳﺪ،ﺍﮔﺮ ﺭﯾﺸﻪ ﯾﺎﺑﯽ ﮐﻨﺪ ﺑﻪ کرامت امام زمان علیه السلام می رسد...
🌻هر فیض و نعمتی که به ما می رسد ﺍﺯ امام زمان علیه السلام ﻧﺸﺄﺕ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ.ﭼﻪ ﺑﺪﺍﻧیم و ﭼﻪ ﻧﺪﺍﻧیم.ﭼﻪ ﺑﺨﻮﺍﻫیم و ﭼﻪ نخواهیم.
🌻ما ﮔﺎﻫﯽ ﺣﺪﻭﺩﺷﺎﻥ و ﺣﻘﻮﻗﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺯﯾﺮ ﭘﺎ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭیم ولی امام ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﮐﺎﺭ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.
🌻ﻣﺜﻞ ﺩﺭﺧﺖ ﺳﯿﺐ. ما وقتی می رویم زیر درخت ﭘﺎ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭیم ﺭﻭﯼ ﺭﯾﺸﻪ ﻫﺎﯾﺶ،ﻭﻟﯽ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﺳﯿﺐ ﻣﯽﺩﻫﺪ. ﺩﺭﯾﻎ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ.
🌻امام مهدی علیه اسلام هم ﻫﻤﯿﻦ ﻃﻮﺭ ﻫﺴﺘﻨﺪ.ﺍﺻﻼ ما ﺭﯾﺸﻪ ﺭﺍ ﻧﻤﯽﺩﺍنیم و نمی شناسیم که ﭼﻪ ﻫﺴﺖ و ﮐﺠﺎﯼ ﺯﻣﯿﻦ ﺍﺳﺖ.ولی درخت میوه ی خود را می دهد.
🌻 امام ﮐﺎﺭﯼ ﺑﻪ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻭ ﻋﺪﻡ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻤﺎ ﻧﺪﺍﺭﺩ.ﺑﺨﻮﺍﻫﯿﻢ و ﻧﺨﻮﺍﻫﯿﻢ امام مهدی ﻭﺍﺳﻄﻪﯼ ﻓﯿﺾ ﺍﻧﺪ.ﺍﺯ ﮐﺎﻧﺎﻝ ایشان فیض و خوبی ها ﻣﯽﺭﺳﺪ.
🌻 ﺑﻪ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ و ﺑﻪ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ.ﻫﻤﯿﻦ ﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﺳﯿﺐ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺩﻭﺳﺖ ﻫﻢ ﻣﯽﺭﺳﺪ، ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺩﺷﻤﻦ ﻫﻢ ﻣﯽﺭﺳﺪ. ﭼﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺩﻭﺳﺖ و ﭼﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺩﺷﻤﻦ برسد ﻫﯿﭻ ﻓﺮﻗﯽ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ. ﺍﺯ ﺭﯾﺸﻪﻫﺎ ﺍﺳﺖ.
🌻امام زمان ﺭﯾﺸﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺧﯿﺮﺍﺕ ﻭ ﺧﻮﺑﯽﻫﺎ ﺩﺭ ﻋﺎﻟمند. ﺑﻪ ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﭼﻪ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﭼﻪ ﻏﯿﺮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﭼﻪ ﺩﻭﺳﺖ،ﭼﻪ ﺩﺷﻤﻦ، ﭼﻪ ﻣﺤﺐ، ﭼﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﻐﻀﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ؛ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾشان ﻓﺮﻗﯽ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ.ﺳﺨﺎﻭﺗﻤﻨﺪﺍﻧﻪ ﻧﺜﺎﺭ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.
🌻 ﺍمام مهدی علیه السلام ﻣﺜﻞ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪند، ﺩﺍﺋﻢ در حال تابشند.
#مهدی_شناسی
#قسمت_227
#جامعه_کبیره
@mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای اولین بار صدا سیما چیزی پخش کرد که باید با آب طلا نوشت و بر در و دیوار قاب گرفت! هرکس عشق ایران در دلش می تپد، ببیند و نشر دهد! درود بر شرف این کارشناس شبکه ۴!
👏👏👏
http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
⁉️⁉️انصافا ما شیعیان چقدر برای ظهور امام و منجی حقیقیمان دعا می کنیم⁉️⁉️
⁉️ آیا میدانستید یهودیان در نمازهای سه گانه ی خود که هر روز صبح، عصر و شب می خوانند (و دارای بیش از ۱۸ بند است) یکی از دعاهایشان مختص سریعتر آمدن ماشیح است؟ و یک فرد یهودی،هم در اصول ایمان و هم در نمازهایش مرتباً با این قضیه اعتقادی درگیر است؟!
⁉️ آیا ما نسبت به منجی و موعود نهایی - که همه ی پیامبران چشم انتظارش و زمینه ساز حکومتش بودند - چنین هستیم؟!
📚 منجی در ادیان، زواردهی، ص۵۹
#غربت_امام
#یهود
#شیعه
http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
استاد شجاعی- قسمت دوم.mp3
3.26M
💐 #دولت_کریمه_امام_عصر
◀️ قسمت دوم
#استاد_شجاعی
#سخنرانی_کوتاه
http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
🌾هیچ کس به من نگفت...
♦️هیچ کس به من نگفت که گناه، خانه قلب را تیره میسازد و شما که نورانی ترین هستی، در خانه سیاه نمی مانی.
♦️ آن وقت خانه دل ما، سوت و کور میشود مثل خرابه ها، مگر اینکه با توبه، آن تیره گیها را از بین ببریم و دوباره مهیای پذیرایی از شما شویم.
♦️قلب من در نوجوانی، آمادۀ کاشتن بذر عشق بود، اما هر چه انتظار کشیدم کسی نگفت که باید عاشق برترین شد تا قلب آباد شود، به من نگفتند که مواظب باش قلبت را به هر کس و ناکسی نسپاری که صاحب اصلی آن، کسی است که وقتی قلبت پاک شود میآید.
♦️و به ما نگفتند که جای شما در قلب ماست نه در جزیرۀ خضرا و مثلث برمودا.
♦️به ما نگفتند که مواظب باشیم تا شما را از مهمانی قلبمان بیرون نکنیم.
♦️وقتی از آیت الله بهجت پرسیدند که شما کجایی؟ ایشان جواب داد که: « آقا در قلب شماست مواظب باشید بیرونش نکنید». [۱]
♦️کاش، قلبم را در نوجوانی به تو میسپردم و هر دم یادت را از قلبم به زبان جاری میساختم.
🔶آن دل که به یاد تو نباشد دل نیست
🔶قلبی که به عشقت نتپد جز گِل نیست...
----------
[۱]: یکی از دوستان از حضرت آیت الله بهجت درباره جزیره خضرا پرسید. حضرت آیت الله بهجت فرمودند: جزیرة خضرا آن قلبی است که امام زمان علیه السلام در آن تاب بیاورد. (ارتباط معنوی با حضرت مهدی علیه السلام، ص۶۹)
📚 #هیچکس_به_من_نگفت
✍حسن محمودی
#دلنوشته_مهدوی
http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa