eitaa logo
مهدیه بندرانزلی
2.5هزار دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
5.1هزار ویدیو
131 فایل
#کانال_رسمی_مهدیه_بندر_انزلی https://eitaa.com/mahdiyebandareanzali نشرمطالب باذکر#5صلوات جهت تعجیل درامرفرج و سلامتی یوسف زهرا سلام الله علیها 🌸شما میتوانید نظرات خود را با خادم مهدیه بندرانزلی در میان بگذارید. 👇 @sadate_emam_hasaniam
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️نیت ۱. معنای نیت و حکم آن: نیت در نماز واجب است و منظور از آن، قصد انجام نماز معین برای اطاعت از دستور خداوند است. توجه: 🔻 نیت که در نماز واجب است همان قصد انجام نماز برای خداست و لازم نیست در دل خود یا به زبان مثلاً بگوید: چهار رکعت نماز ظهر می‌خوانم قربة الی الله. 🔻 لازم است نمازگزار بداند که چه نمازی می‌خواند، بنابراین اگر مثلاً نیت چهار رکعت نماز بکند، اما معین نکند که نماز ظهر یا عصر است، نماز او باطل است. 🔻انسان باید نماز را به قصد اطاعت از فرمان خداوند عالم به جا آورد، بنابراین اگر برای ریا یعنی تظاهر به دینداری و امثال آن نماز بخواند نماز باطل است، و به طور کلی اگر همه‌ی نماز یا بخشی از آن را به خاطر غیر خدا به جا آورد نماز او باطل است. 📕منبع: khamenei.ir @mahdiyebandareanzali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(ره) 🏳راه نجات :اهل بیت( ع ) و تقوا🏳 🚩حدیثی پربار و زیبا از رسول اکرم ص🚩 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ ‌ @mahdiyebandareanzali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷حکمت سی و دوم نهج‌البلاغه امام(علیه السلام) فرمود: انجام دهنده کار نیک از کار نیکش بهتر است و انجام دهنده کار بد از کار بدش بدتر. @mahdiyebandareanzali
اربعین عروج ملکوتی جانباز سرافراز ۸سال دفاع مقدس خادم الحسین حاج کربلایی علی ولی زاده ۵شنبه ۱۸ بهمن ساعت ۱۴/۳۰ تا ۱۶ عصر مسجد جامع رضوانشهر @mahdiyebandareanzali
الهی بحق خودت حضورم ده و از جمال آفتاب آفرینت نورم ده فرازی از الهی نامه علامه حسن زاده آملی @mahdiyebandareanzali
📚 نحوه تعیین سال خمسی ⁉️۲۲۸. تعیین سال خمسی چگونه است؟ ✅تعیین سال خمسی اختیاری نیست بلکه بر اساس زمان حصول درآمد متفاوت است. کسانی که درآمدشان بتدریج _ مثلاً روزانه _ است، مانند کسبه و رانندگان تاکسی، زمان آغاز به کارشان، شروع سال خمسی آنان است و کسانی که در مقاطع زمانی _ مثل ماهانه _ درآمد کسب می کنند، زمان دریافت اوّلین درآمد، آغاز سال خمسی شان است و برای کشاورز و باغدار آغاز سال خمسی، زمانی است که بر محصول آنان صدق ربح کرده و ارزش مالی داشته باشد. ⁉️۲۲۹. اینجانب به تازگی در یکی از نهادهای دولتی مشغول به کار شده ام. در اوّل آبان ۸۳ برای گذراندن دوره ی آموزشی معرّفی شدیم و دوره ی آموزشی ما حدود پنج ماه بود. در مدّت این پنج ماه، حقوق آموزشی می گرفتیم. در فروردین ماه بود که حقوق من کامل شد. حال سؤال من این است که سال خمسی من از چه تاریخی شروع می شود؛ از اوّلی که حقوق کامل دریافت کرده ام یا قبل از آن، از زمانی که حقوق آموزشی می گرفتم؟ ✅اگر حقوق دوره ی آموزش به عنوان اجرت به شما داده شده است، از همان زمانی که اوّلین حقوق را دریافت کرده اید اوّل سال خمسی شما است، ولی اگر به شکل کمک و هدیه بوده است، خمس نداشته و اوّل سال خمسی شما زمانی است که اوّلین حقوق رسمی خود را دریافت کرده اید. ⁉️۲۳۰. حقوق و اجرت کار مرا به صورت چکی پرداخت کرده اند؛ حال آیا تاریخ گرفتن اوّلین چک را باید برای سال خمسی در نظر گرفت یا تاریخ نقد شدن آن را؟ ✅تاریخ نقد شدن. ⁉️۲۳۱. تاکنون سال خمسی برای خود تعیین نکرده ام؛ تکلیف چیست؟ آیا قرار دادن سال خمسی از اوّلین حقوق دریافتی است؟ ✅باید در اوّلین فرصت نزد وکیل مرجع تقلید، خمس اموالتان را بر اساس سال خمسی واقعی _ اگر زمان آن را میدانید _ محاسبه و پرداخت کنید؛ و اگر زمان آن را نمیدانید، با مصالحه با وکیل مرجع تقلید، زمان محاسبه خمس، سررسید سال خمسی شما است و هر سال باید در آن تاریخ محاسبه ی خمس را انجام دهید. ⁉️۲۳۲. آیا سال خمسی باید شمسی باشد یا قمری؟ ✅سال خمسی را می توان قمری یا شمسی قرار داد و مکلّف در انتخاب آن آزاد است. ⁉️۲۳۳. آیا می توانم حساب سال خمس را از میلادی به شمسی تغییر دهم؟ چگونه؟ ✅تعداد روزهای سال میلادی با سال شمسی یکی است بنابراین همان روزی که بر اساس سال میلادی سال خمسی شما است، همان روز از سال شمسی هم سال خمسی شما است؛ یعنی اگر مثلاً سال خمسی شما اوّل آوریل هر سال میلادی است، چون اوّل آوریل هر سال مصادف با دوازده فروردین است، سال خمسی شما به تاریخ شمسی دوازده فروردین هر سال خواهد بود و شما می توانید دوازده فروردین را سر سال خمسی خود حساب کنید. 📕 منبع: رساله خمس @mahdiyebandareanzali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷 حکمت سی و سوم نهج البلاغه بخشنده باش اما زیاده روی نکن . در زندگی حسابگر باش اما سخت گیر نباش @mahdiyebandareanzali
سی و سوم نهج البلاغه ✍ امام(ع) در این سخن کوتاه و پرمعنا دعوت به اعتدال در بذل و بخشش‌هاى مالى مى‌کند. 🔹 در اینجا منظور از «مُبَذِّر» کسی است که اموال خود را به صورت نادرست مصرف کرده و آن را حیف و میل مى‌کند و منظور از «مُقَتَّر» فرد خسیس و بخیل است. «مُقَدِّر» هم به معناى مدیریت صحیح اموال است که حد وسط در میان مُبَذِّر و مُقَتَّر است. 🔹قرآن کریم درباره صفات والاى بندگان برگزیده می‌فرماید: «آنها کسانى هستند که هنگامى که انفاق مى‌کنند نه اسراف مى‌کنند و نه بخل و سخت گیرى دارند و در میان این دو، حد اعتدال را رعایت مى‌کنند.» @mahdiyebandareanzali