eitaa logo
مهدیا
1.3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
863 ویدیو
6 فایل
﷽ • 🏘 تنها جایی که می‌تونه حالت‌رو واقعا خوب کنه همین‌جاست 😍💖 📆 پاتوق ما: چهارشنبه‌ها عصر؛ منتظرتیم 🤗 📍تهران، پونک، میدان استاد غفاری(عدل)، مسجدالنبی ‌• برای آشنایی بیشتر و عضویت در موسسه با ما در ارتباط باشید: @mahdiyarankhaharan
مشاهده در ایتا
دانلود
محبوب مقتدر فصل دوم2.mp3
30.58M
| 🎙 ⚫️ ۱۴۴۴ 🔅عنوان بحث: 🔹 📌شب دوم | 2⃣ 📚 با موضوع: مانع اصلی تأخیر در ظهور 💚❣️ @mahdi_yaran_ir
Haj Mahdi Azizi-Roze.mp3
22.05M
🎵 ⚫️ ۱۴۴۴ 🔳 شب دوم 🔹 🔸نپرس حال من رو ... 🔹بانوای کربلایی 🎤 🔸تنظیم در 🎛 🔸 📆۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ⚜از دوست یک اشارت از ما به سر دویدن⚜ -_-_《*مهدی یاران*》_-_-_ @mahdi_yaran_ir
Haj Mahdi Azizi-Zamine2.mp3
11.21M
🎵 ⚫️ ۱۴۴۴ 🔳 شب دوم 🔹 🔸گریون تو أم چی از این بهتر ... 🔹بانوای کربلایی 🎤 🔸تنظیم در 🎛 🔸 📆۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ⚜از دوست یک اشارت از ما به سر دویدن⚜ -_-_《*مهدی یاران*》_-_-_ @mahdi_yaran_ir
Haj Mahdi Azizi-Zamine1.mp3
7.3M
🎵 ⚫️ ۱۴۴۴ 🔳 شب دوم 🔹 🔸من از این وجه تشابه به خودم میبالم ... 🔹بانوای کربلایی 🎤 🔸تنظیم در 🎛 🔸 📆۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ⚜از دوست یک اشارت از ما به سر دویدن⚜ -_-_《*مهدی یاران*》_-_-_ @mahdi_yaran_ir
Karbalaei Mohammad Akbari-Vahed2.mp3
3.15M
🎵 ⚫️ ۱۴۴۴ 🔳 شب دوم 🔸 🔸این خبر را برسانید به کنعانی ها ... 🔸بانوای کربلایی 🎤 🔸تنظیم در 🎛 🔸 📆۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ⚜از دوست یک اشارت از ما به سر دویدن⚜ -_-_《*مهدی یاران*》_-_-_ @mahdi_yaran_ir
Haj Mahdi Azizi-Soroud.mp3
5.68M
🎵 ⚫️ ۱۴۴۴ 🔳 شب دوم 🔹 🔸من از هرکی به غیر از تو ... 🔹بانوای کربلایی 🎤 🔸تنظیم در 🎛 🔸 📆۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ⚜از دوست یک اشارت از ما به سر دویدن⚜ -_-_《*مهدی یاران*》_-_-_ @mahdi_yaran_ir
Haj Mahdi Azizi-Shoor1.mp3
4.21M
🎵 ⚫️ ۱۴۴۴ 🔳 شب دوم 🔹 🔹 دیگه خستم از این روزای تکراری ... 🔸بانوای کربلایی 🎤 🔸تنظیم در 🎛 🔸 📆۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ⚜از دوست یک اشارت از ما به سر دویدن⚜ -_-_《*مهدی یاران*》_-_-_ @mahdi_yaran_ir
Karbalaei Mohammad Akbari-Tak.mp3
5.99M
🎵 ⚫️ ۱۴۴۴ 🔳 شب دوم 🔸 🔸کربلا یه راه روشنه ... 🔸بانوای کربلایی 🎤 🔸تنظیم در 🎛 🔸 📆۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ⚜از دوست یک اشارت از ما به سر دویدن⚜ -_-_《*مهدی یاران*》_-_-_ @mahdi_yaran_ir
Karbalaei Mohammad Akbari-Shoor1.mp3
6.12M
🎵 ⚫️ ۱۴۴۴ 🔳 شب دوم 🔸 🔸تو عراقی و من ایرانم ... 🔸بانوای کربلایی 🎤 🔸تنظیم در 🎛 🔸 📆۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ⚜از دوست یک اشارت از ما به سر دویدن⚜ -_-_《*مهدی یاران*》_-_-_ @mahdi_yaran_ir
Karbalaei Mohammad Akbari-Vahed1.mp3
7.58M
🎵 ⚫️ ۱۴۴۴ 🔳 شب دوم 🔸 🔸من زیر بارون به تو رسیدم ... 🔸بانوای کربلایی 🎤 🔸تنظیم در 🎛 🔸 📆۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ⚜از دوست یک اشارت از ما به سر دویدن⚜ -_-_《*مهدی یاران*》_-_-_ @mahdi_yaran_ir
Karbalaei Mohammad Akbari-Shoor2.mp3
7.3M
🎵 ⚫️ ۱۴۴۴ 🔳 شب دوم 🔸 🔸چی میشه که همین روزا ... 🔸بانوای کربلایی 🎤 🔸تنظیم در 🎛 🔸 📆۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ⚜از دوست یک اشارت از ما به سر دویدن⚜ -_-_《*مهدی یاران*》_-_-_ @mahdi_yaran_ir
💠 سلسله مباحث محبوب مقتدر(۲) ⚫️محرم1444ه.ق/مسجدالنبی 🔸جلسه اول 🔹موضوع: فلسفه اقامه عزای امام حسین علیه السلام ✳️اعتقاد شیعه برخلاف گروههای زیادی از غیرشیعه اعم از اهل سنت و برخی ادیان دیگر این است که هردستوری که از سوی خدا صادر میشود حکمت و مصلحتی دارد و چون آن عمل خوب بوده است خدا از ما خواسته است نه اینکه چون خدا خواسته است عمل خوب شده است. در مباحث کلامی این بحث با عنوان حسن و قبح عقلی بیان میشود و در احکام و مباحث اصولی با عنوان مبادی سه گانه ی حکم یعنی ملاک و اراده و جعل از آن سخن به میان می آید.شرح مختصر آن این است که ابتدا خداوند در یک گزاره ، مصلحتی را میبیند و انجام یا ترک یا اعلام وضعیتی برای آن را برای بندگان خود اراده میکند و سپس قانون متناسب با آن گزاره صادر میشود.پس اگر در چیزی خیرکثیر نباشد واجب نمیشود و اگر در چیزی شر کثیر نباشد حرام نمیشود.البته در برخی موارد هم خیر یا شر وجود دارد ولی یا مقتضی موجود نیست و طاقت و تحمل بندگان کم است و واجب و قانون نشده است مانند حکم وجوب مسواک زدن که در روایت آمده است اگر بندگان خدا تحمل داشتند خدا مسواک را واجب میکرد یا مانعی وجود دارد برای وضع قانون مانند جهل عباد در امم پیشین و عدم جعل بسیاری از احکام در ادیان سابقه. با توجه به مقدمه ای که بیان شد باید گفت حالا که ما در امت آخر هستیم و در آخرِآخرالزمان هم هستیم لازم است که نسبت به علت یا حکمت این دستورات الهی سوال داشته باشیم.البته ادراک ما ممکن است همه ی حکمت آن دستور را درک نکند ولی آب دریا اگر نتوان کشید ، هم به قدر تشنگی باید چشید.هرقدر که ادراک ما یاری کند با تدبر در منظومه ی دین به این حکمت ها دستیابی خواهیم داشت تا با دانستن حکمت یا علت دستورات الهی با عزم راسخ آنها را اجراء کنیم.یکی از مهمترین این موارد ، حکمت تعظیم شعائر الهی مانند بعثت و غدیر و محرم است.اگر حکمت تعظیم این شعائر دانسته نشود تلاش در اقامه آنها ابتر و بی نتیجه یا کم نتیجه خواهد شد. آنچه در حکمت و دلیل ضرورت اقامه ی این شعائر الهی باید گفت این است که همه ی اینها مقدمه ای برای امر ظهور هستند و باید در نقشه ی رسیدن به ظهور ، جای قیام موسی بر علیه فرعون هم مشخص شود چه برسد به جانمایی مسئله ی بعثت و غدیر و کربلاء.اینکه بعد از صدها سال با روایات متعدد ما تشویق به اقامه ی این عزاء شده ایم به این دلیل است که کربلا باید منتهی به ظهور شود و غدیر هم همینطور و اگر این نشد ، غدیر و کربلاء فقط داستانی اساطیری خواهد شد که تنها موجب افتخار است و خروجی این همه تشویق الهی چیزی شبیه به شاهنامه ی فردوسی خواهد بود.اما اعتقاد ما چیز دیگریست و آن اینکه همه ی انبیاء الهی هدفی کوتاه مدت داشته اند که در قرآن به آنها اشاره شده است و هدفی میان مدت که از دست آنها خارج و به دست وجود مقدس سیدالشهدا محقق می شده است که عبارت باشد از احیای همه ی ادیان گذشته. به همین خاطر است که الاسلام محمدی الحدوث و حسینی البقاء است. شاید به همین خاطر است که همه ی انبیای الهی داستان کربلا را مکرر شنیده و برای آن گریسته اند.اما هدف بلندمدت چیزی جز امر ظهور منجی نیست.شواهد زیادی بر این مطلب وجود دارد که شرح آن در این مجال نمی گنجد.خلاصه اینکه کربلا پایان کار نبود بلکه شروعی دوباره است و این جمله اینطور صحیح تر است که بگوییم : الاسلام محمدیُ الحدوث و حسینیُّ البقاء و مهدویُّ الکمال است . ❇️معاونت علمی موسسه مهدی یاران❇️ @mahdi_yaran_ir