دو شنبه:
يا قاضيَ الحاجات (۱۰۰مرتبه)
بِسمِ الله الرَّحمَن الرَّحِیم
إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزَاءً وَلَا شُكُورًا
جز اين نيست كه شما را براى خدا اطعام مىكنيم و از شما نه پاداشى مىخواهيم نه سپاسى. (۹ الانسان)
صَبَاح الخَیر وَالنُّور وَالعَاقِبَه لِلمُتَّقِین
قَالَ الامَام زین العابدین عَلیهِ السَّلام
مَنْ أطْعَمَ مُؤْمِناً مِنْ جُوع أطْعَمَهُ اللّهُ مِنْ ثِمارِ الْجَنَّهِ، وَمَنْ سَقى مُؤْمِناً مِنْ ظَمَأ سَقاهُ اللّهُ مِنَ الرَّحیقِ الْمَخْتُومِ، وَمَنْ کَسا مُؤْمِناً کَساهُ اللّهُ مِنَ الثّیابِ الْخُضْرِ.
هرکس مؤمن گرسنه اى را طعام دهد خداوند او را از میوه هاى بهشت اطعام مى نماید، و هر که تشنه اى را آب دهد خداوند از چشمه گواراى بهشتى سیرآبش مى گرداند، و هرکس برهنه اى را لباس بپوشاند خداوند او را از لباس سبز بهشتى ـ که بهترین نوع و رنگ مى باشد خواهد پوشاند.
(بحار الأنوار ،..)
دعاءخیردرحق خواهران وبرادران ایمانی رافراموش نفرمایید
https://splus.ir/yavar_almahdi313
🌴 بنیادفرهنگی حضرت مهدی موعودعجل الله شهرستان ری
هدایت شده از کانال به لینک آخر منتقل شده است
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از کانال به لینک آخر منتقل شده است
هم اکنون سخنرانی امام جماعت حرم زینب کبری سلام الله علیها دمشق_زینبیه
سه شنبه:
يا ارحمَ الرّاحمين (۱۰۰مرتبه)
بِسمِ الله الرَّحمَن الرَّحِیم
وَوَصَّيْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَيْهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْنًا عَلَى وَهْنٍ وَفِصَالُهُ فِي عَامَيْنِ أَنِ اشْكُرْ لِي وَلِوَالِدَيْكَ إِلَيَّ الْمَصِيرُ
آدمى را درباره پدر و مادرش سفارش كرديم. مادرش به او حامله شد و هر روز ناتوانتر مىشد و پس از دو سال از شيرش باز گرفت. و سفارش كرديم كه: مرا و پدر و مادرت را شكر گوى كه سرانجام تو نزد من است
(۱۴ لقمان)
صَبَاح الخَیر وَالنُّور وَالعَاقِبَه لِلمُتَّقِین
"قالَ رَسُولُ اللّهِ صَلَّی الله عَليه و آله:
مَنْ اَصْبَحَ مُطيع الِلّهِ فِى الْوالِدَينِ اَصْبَحَ لَهُ بابانِ مَفْتُوحانِ مِنَ الْجَنَّةِ وَ اِن كانَ واحِدا فَواحِدا.
كسى كه دستور الهى را در مورد پدر و مادر اطاعت كند، دو درب از بهشت برويش باز خواهد شد، اگر فرمان خدا را در مورد يكى از آنها انجام دهد يك درب گشوده مى شود.
(کنز العمّال، ج۱۶ ، ص۴۶۷)
دعاءخیردرحق خواهران وبرادران ایمانی رافراموش نفرمایید
https://splus.ir/yavar_almahdi313
🌴 بنیادفرهنگی حضرت مهدی موعودعجل الله شهرستــــــــــــــان ری
🔴 حواسمون به این امتحان های ریز،اما به شدت مهمِ الهی،باشه...!
از مرحوم ميرزا جواد ملكى تبريزى نقل شده كه فرمود:
آيا هيچ شده است كه خود را در صدق بندگى امتحان كنيد تا بدانيد آيا بنده ى خداييد يا نه؟
تصور كنيد با زن و فرزند خود به قصد زيارت كربلا مهيّاى حركت سفر نموده و با زحمت فراوان و هزينه ى زياد تا لب مرز برسيد.
ولى در آن جا مى بايست یک عمل حرامى (مانند كشف حجاب يا نظر اجنبى به همسر و دختران همراه) را مرتكب شويد تا مقدّمه ى خروج از گمرك و گرفتن گذرنامه و مجوّز عبور از مرز باشد؛
🔴 در اين صورت خود را چگونه مى يافتيد؟
آيا با خود مى گفتيد: اين يك حرام عيب ندارد، ما كه اين همه زحمت كشيده و هزينه نموده ايم تا به اين جا رسيده ايم، بگذار عبور كنيم؛
و يا با كمال شجاعت و مردانگى وبا آن همه رنج و دورىِ راه و تحمّل مخارج،با عائله ى خود برمى گشتيد؟
❌ ادامه در پست بعدی....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 زیبایی عجیب عزرائیل
سخنران استاد عالی
🔴 کافران_در_شام_و_عذاب_الهی
از امام باقر (علیه السلام) نقل شده است که فرمودند:
امیرمؤمنان درباره ی آخرالزمان و نزدیکی ظهور امام زمان فرموده است:« آن هنگام که بین دو قشون اشغالگر در شام، مختلف بودند حادثه ای رخ می دهد که آن یکی از نشانه های قدرت خداست.
از آن حضرت پرسیدند که بعد از آن چه می شود؟ فرمودند: پس از آن یک لرزش شدید در زمین یکی از مناطق اطراف شام رخ می دهد که باعث به هلاکت رسیدن بیش از صد هزار نفر از متجاوزین خواهد شد و مردم مسلمان از این حادثه بسیار خوشحال می شوند و خداوند این واقعه را مایه ی رحمت و خیر و شادی مؤمنان قرار می دهد و عذابی هولناک بر متجاوزین کافر خواهد بود.
آن هنگام بنگرید به اشغالگران متجاوز، همان هایی که دارای سواری های تجاوزگر بسیار تند رو که همچون #شهاب _آتشین می باشند با #پرچم های #غرب، گسیل می شوند و در شام مستقر می شوند و اگر این وضع پیش آمد #منتظر باشید و ببینید که در یکی از مناطق اطراف شام زمین فرو میرود و هم چنین خواهید دید که از سوی دیگر دشمن جگر خوار و بی رحم در کویر مستقر می شود»
در تفسیر این حدیث نویسنده ذکر کرده است که براذین (که در متن به عنوان شهاب آتشین ترجمه شده است) معنای دیگری هم دارد که نوعی سنجاقک های تند و مزاحم تعبیر شده و چیزی مشابه هلیکوپتر های امروزی بهترین مصداق این معنا خواهدبود.
📚پی نوشت:
📙الغیبه الطوسی ،ص ۴۶١
❤️ داستانهایبحارالانوار
چرا امام زمان سهم امام را قبول نکرد؟!
عثمان بن سعید میگوید: مردی از اهالی عراق نزد من آمد، و سهم امام خود را آورد خدمت امام زمان فرستاده شود.
من آن را به امام عصر(علیه السلام) رساندم. حضرت آن را قبول نکرد و رد نمود، و فرمود که به آن مرد بگویید: «حق پسر عمویت که چهار صد درهم است از میان آن بیرون کن!»
آن مرد از این پیشامد مبهوت شد و سخت تعجب کرد (چون نمی دانست بدهکار است) به خانه که برگشت، به حساب اموال خود رسیدگی نمود معلوم شد، زمین زراعتی پسر عمویش در اختیار او بوده، که قسمتی از حق او را رد کرده، و قسمتی را تا آن وقت نپرداخته است.
به دقت حساب کرد معلوم شد، باقی مانده سهم پسر عمویش از همان زمین، چهار صد درهم است، همان طور که امام فرموده بود.
مرد عراقی آن مبلغ را به عمو زاده اش رد کرد، و بقیه را فرستاد، آنگاه مورد قبول واقع گردید.
📚بحارالانوار، ج ۵۱ ص ۳۲۶.
🔴اگر خدا گفته زنهای خبیث برای مردان خبیث و پاکها برای پاکها هستن،پس چرا اطرافمون اینجوری نمیبینیم؟
به زبان ساده مینویسم تا راحت قابل فهم باشه.
در واقع اصلا اینجوری نیست! ما فکر میکنیم هرجا اسم زن و مرد میاد، قضیه ازدواج و این چیزاست!
در حالیکه ممکنه آیه،در اصل مربوط به متهم کردن دیگران به بدگویی، فحش و ... باشه!
چون دقت کنید آخر آیه اشاره میکنه که: مردان و زنان طیب و پاک، از این تهمتها و اتهاماتی که به آنان میزنند مبرا هستند. أُوْلَئِكَ مُبَرَّؤُونَ مِمَّا يَقُولُونَ
پس در اصل منظور آیه، یعنی کلمه الْخَبِيثَاتُ به یک زن خبیثه اختصاص ندارد، بلکه به سخن خبیث مثل اتهام، فحش و ... اشاره دارد که متعلق به افراد خبیث (للْخَبِيثِينَ) هست
میفرماید: گفتار خبیث یا همون بد متعلق به افراد بد هست.مثلا دیدید ما به کسی که میگیم فحاشی در شان تو نیست! چون اون آدم،آدم پاکیه و ازش انتظار گفتار زننده و زشت نداریم.
ولی از افراد بد،انتظار هر فحاشی و بی ادبی رو داریم.
پس خدا اینجا میگه گفتار خبیث مال آدمای خبیث هست و گفتار طیب و پاک هم برای زنان و مردان پاک.
از کوزه همان تراود که در اوست خودمون میشه. پس ربطی نداره به ازدواج زن و مرد پاک و ناپاک!
احتمال بعدی اینجوریه که ما اصلا در نظر میگیریم خدا منظورش ازدواج افراد پاک با پاک و ناپاک با ناپاکه!
❌ ادامه در پست های بعدی....
حتی اگر منظور این باشه دلیل نمیشه ما فکر کنیم خدا جلوی ازدواج ناپاک با پاک رو میگیره که!! بلکه خدا داره راهنمایی میکنه میگه پاک ها با پاک ها ازدواج کنن ناپاک ها با هم.افراد هم کفو با هم ازدواج کنن.پس این یه راهنماییه!
خب اگر بخوایم قبول کنیم که منظور آیه راهنمایی برای ازدواجه یه سوال مهم پیش میاد!
مسأله پاکی یا بد بودن زن یا مردی فقط در مورد رعایت روابط محرم نامحرم و روابط جنسی خلاصه شده؟
نه! ممکنه مثلاً دختری باشه که در بحث جنسی و ارتباطات با نامحرم خیلی رعایت کرده.
اما مثلاً آدم بداخلاقی هست یا اصلاً نمیتونه جلوی زبونشو بگیره و فحش میده و غیبت میکنه و ...
خب این آدم درسته از بُعد جنسی آدم طیبی هست اما در بعد زبان و اخلاق خیلی هم آدم خبیثی هست!
پس ممکنه گیر انسانی بیفته که اخلاقش خوبه زبانش هم خوبه،اما در بحث جنسی خیلی طیب نبوده.
خب اینجا شاید نشه اشکال گرفت که چرا این دختر که آفتاب مهتاب ندیده بوده گیر آدمی افتاده که 10 تا دوست دختر داشته !چون هر کدوم از این دختر و پسر از بعدی خبیث هستند و بعدی دیگر طیب و پاک!
حالا اگر دختر همه جوره خوبه ولی گیر نامرد افتاده،ممکن امتحان الهی باشه..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حیله بسیار عجیب شیطان
🎙 آیت الله مجتهدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رضایت شوهر به رابطه حرام همسرش در آخرالزمان
🌕 امام صادق علیه السلام:
در آخرالزمان میبینی که زن از راه نامشروع پول به دست آورد و مرد از درآمد او بخورد؛ و او این وضع نامطلوب او را بداند و با او زندگی کند؛
و میبینی كه مرد، زن و دخترش را به اجاره مىدهد، و به خوراك و نوشيدنى پست دنیا که از راه رذالت تحصیل میکند راضى میشود.
🔴امیرالمومنین علی علیه السلام:
مرد از همسرش انحرافات را میبیند و اعتراضی نمیکند؛ از آنچه از طریق خود فروشی به دست آورده میگیرد و میخورد؛ اگر انحراف سراسر وجودش را فرا گیرد، اعتراض نمیکند، به آنچه انجام میشود و در حقش گفته میشود گوش نمیدهد.
🔴 صبر و توکل مرحوم آیت الله قاضی (ره)
مرحوم آیت الله قاضی در نهایت تهیدستی زندگی می نمود. با عائله سنگین و چنان غرق توکل و تسلیم و تفویض وتوحید بود که این عائله به قدر ذرهای او را از مسیر خارج نمی کرد.
«مرحوم آیت الله قاضی از نقطه نظر عمل آیتی عجیب بود. اهل نجف و بالاخص اهل علم از او داستان هائی دارند. در نهایت تهیدستی زندگی می نمود. با عائله سنگین و چنان غرق توکل و تسلیم و تفویض وتوحید بود که این عائله به قدر ذرهای او را از مسیر خارج نمی کرد.
جناب حاج احمد انصاری ـ فرزند آیت الله میرزا جواد آقا انصاری (ره) ـ نقل می کردند که جناب آیت الله سید عباس قوچانی وصی مرحوم آیت الله علی آقا قاضی برای اینجانب نقل کرد که مرحوم علی آقا قاضی معمولاً در حال تردد بین نجف و کوفه بودند و من مطمئن بودم که ایشان پولی در بساط ندارد و برایم همیشه جای سؤال بود که مخارج این رفت و آمد بین نجف و کوفه چگونه تأ مین می شود تا اینکه یک روز که ایشان عزم کوفه را داشت از خانه خارج شدند ومن مخفیانه پشت سر ایشان راه افتادم.
.. ایشان از میان بازار عبور کرد تا به ترمینال رسید و مستقیم رفت که سوار ماشین شود، ناگهان دیدم که درست هنگامی که مرحوم قاضی پایش را روی پلة ماشین گذاشت سیدی به سرعت آمد و مقداری پول به قاضی داد. ایشان برگشت نگاهی به پشت سر کرد لبخندی زد و به من فهماند اگر انسان صبر کند و توکل نماید، خداوند اینگونه می رساند.»