eitaa logo
لبیک یا مهدی(عج الله)
80 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
5.7هزار ویدیو
499 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ثامن البرز - خواهران
🔴 نظریه مقاومت طب سنتی؛ سخنی با مخالفان 🔺استاد خسروپناه نوشت: 👈مدتی است بازار مخالفت با طب سنتی رونق گرفته و بسیاری از منتقدان بدون اطلاع و آگاهی از طب سنتی ایرانی به نقدهای غیر علمی و‌ گاه غیر اخلاقی و طعن گونه می پردازند. شاید توجه به فلسفه طب و تبیین پارادایمهای آن پاسخ به چالش را روشن سازد. 🔸 پارادایم طب مدرن در برابر باکتریها و ویروسها، عبارت از تولید داروهای دفاعی از جمله داروهای آنتی باکتریال و آنتی ویرال برای نابودی آنها است یعنی رویکرد تهاجم را در پیش گرفتند و لکن ویروس ها و باکتری ها هوشمندانه جهش یافته و در برابر داروهای آنتی باکتریال و آنتی ویرال مقاومت نشان می دادند و‌ خطرناکتر وارد صحنه مبارزه با انسان می شدند. 🔹 پاستور، پارادایم دیگری در برابر این آسیب‌ها پیش گرفت و آن پارادایم مقاوم سازی بدن از طریق واکسن و ورود باکتری و ویروس ضعیف به بدن بود. این رویکرد به دنبال مرگ و نابودی ویروس نبود و لکن ویروس جدید، زحمت دیگری در تولید واکسن جدید برای بشر فراهم می ساخت. 🔸پارادایم طب سنتی بدون جنگ با ویروس و باکتری، مقاوم سازی بدن از هر گونه آسیب است؛ با توصیه های سبک زندگی و چگونگی خوردن و آشامیدن و تجویز داروهای گیاهی تقویت و کمک کننده طبیعت مدبره بدن که هم توان و مقاومت بدن را مقابل هر گونه آسیب میکروبی بالا می برد و هم عفونت ها را زایل می سازد. 🔹این سه پارادایم مبتنی بر مبانی هستی شناختی و طبیعت شناختی و معرفت شناختی و انسان شناختی است. (رک به: فلسفه علوم انسانی و روش شناسی علوم اجتماعی) 🔸این مبانی در طب سنتی اجازه نابودی مخلوقات الهی را نمی دهد و‌ همزیستی مسالمت آمیز بین همه موجودات زنده را با نظریه مقاومت فراهم می‌سازد و از جنگ و ستیز با طبیعت و حتی شرور طبیعی پرهیز می کند. این رویکرد، نوعی تسخیر طبیعت است که باعث کنار آمدن موجودات طبیعی با بدن انسان می شود. نقش دعا هم در کنترل امور طبیعی و تقویت روحیه انسان در برابر بیماری در چارچوب این مبانی معنا پیدا می کند. 🔹طب سنتی در برابر آسیب ها نه تساهل را می پسندد و نه تهاجم را ؛ بلکه مقاوم سازی کلان را از طریق کمک به طبیعت مدبره بدن دنبال می کند. 🔸غلبه طبیعت گرایی و‌ تجربه گرایی در طب مدرن، باعث شده نه تنها تصرف بلکه به تعبیر هایدگر، تعرض و‌ تهاجم بر طبیعت بالا رود و طبیعت هم جنگ جهانی علیه بشریت راه بیندازد. نظریه مقاومت در طب سنتی از مبانی عقلانی و اسلامی بدست آمده است و جا دارد در باب آن گفتگوی بیشتری صورت گیرد. ⁉️ مخالفان طب سنتی به جهت ناآگاهی از فلسفه طب و‌ حتی فلسفه طب مدرن، خود و جامعه را از بهره طب سنتی محروم می سازند. یک حوزوی معممی گمان می کند مدرن یعنی جدید و سنت یعنی قدیم و لذا استفاده از طب سنتی را بازگشت به عصر بوق می خواند؛ در حالیکه نه مدرن به معنای جدید است و نه سنتی به معنای قدیم است. معنای مدرن و سنت را باید در مبانی پیش گفته یافت (ر.ک به: کلام نوین اسلامی و تاریخ فلسفه کاپلستون) و به همین جهت بین علم به معنی ساینس و حکمت تفاوت هست.(رک به: فلسفه فلسفه اسلامی) 🔸سیاستمداری از مسئولان نظام پزشکی با تمسخر و‌ بدون دانستن ظرفیت های طب سنتی، آن را تجویز علفی می نامد و اما چشم بر قراردادهای جنایت‌بار مافیای دارو و درمان و پولهای زیرمیزی می بندد. 🔹مدیر دیگری هم بی باکانه از تجویز پیوند مدفوع انسان دم می زند و در ادامه ی سیاست دولت منحوس پهلوی اول و با همکاری افراد مدعی علم و فقیر در فلسفه علم به ستیز حداکثری با طب سنتی می پردازد و نسبت به قرارداد کلان و ورود داروهای غیر مصوب جهانی به کشور جهت تست بر مردم مظلوم ایران ساکت می ماند و مشارکت می کند و ننگ بهداشتی بر پیشانی بهداشت ایران می زند و اما همین مدیر اجازه تحقیق و هزینه کرد نسبت به داروهای طب سنتی را نمی دهد و بعد با ترفند فرار به جلو و با ادبیات متبخترانه و ظاهراً بعد از عزل، استعفا می دهد. 💢 این وقایع اخیر نشان از فقدان حکمرانی طب و طبابت در کشور دارد که باید مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را جدی بگیرد. ناگفته نماند بشر باید از تجربه بشری بهره ببرد و مجموعه دستاوردهای مثبت طب مدرن و سنتی ایرانی و غیرایرانی را برای پیشگیری و درمان بکار گیرد. خداوندا منجی بشریت را برسان که به شدت منتظر و‌ محتاجیم. ✍️ عبدالحسین خسروپناه اول آذر ۱۳۹۹
هدایت شده از ثامن البرز - خواهران
13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀ثامن البرز ✅موضوع: بدون بن بست‼️ 👌قسمت اول
هدایت شده از ثامن البرز - خواهران
هدایت شده از ثامن البرز - خواهران
🔴 نظریه مقاومت طب سنتی؛ سخنی با مخالفان 🔺استاد خسروپناه نوشت: 👈مدتی است بازار مخالفت با طب سنتی رونق گرفته و بسیاری از منتقدان بدون اطلاع و آگاهی از طب سنتی ایرانی به نقدهای غیر علمی و‌ گاه غیر اخلاقی و طعن گونه می پردازند. شاید توجه به فلسفه طب و تبیین پارادایمهای آن پاسخ به چالش را روشن سازد. 🔸 پارادایم طب مدرن در برابر باکتریها و ویروسها، عبارت از تولید داروهای دفاعی از جمله داروهای آنتی باکتریال و آنتی ویرال برای نابودی آنها است یعنی رویکرد تهاجم را در پیش گرفتند و لکن ویروس ها و باکتری ها هوشمندانه جهش یافته و در برابر داروهای آنتی باکتریال و آنتی ویرال مقاومت نشان می دادند و‌ خطرناکتر وارد صحنه مبارزه با انسان می شدند. 🔹 پاستور، پارادایم دیگری در برابر این آسیب‌ها پیش گرفت و آن پارادایم مقاوم سازی بدن از طریق واکسن و ورود باکتری و ویروس ضعیف به بدن بود. این رویکرد به دنبال مرگ و نابودی ویروس نبود و لکن ویروس جدید، زحمت دیگری در تولید واکسن جدید برای بشر فراهم می ساخت. 🔸پارادایم طب سنتی بدون جنگ با ویروس و باکتری، مقاوم سازی بدن از هر گونه آسیب است؛ با توصیه های سبک زندگی و چگونگی خوردن و آشامیدن و تجویز داروهای گیاهی تقویت و کمک کننده طبیعت مدبره بدن که هم توان و مقاومت بدن را مقابل هر گونه آسیب میکروبی بالا می برد و هم عفونت ها را زایل می سازد. 🔹این سه پارادایم مبتنی بر مبانی هستی شناختی و طبیعت شناختی و معرفت شناختی و انسان شناختی است. (رک به: فلسفه علوم انسانی و روش شناسی علوم اجتماعی) 🔸این مبانی در طب سنتی اجازه نابودی مخلوقات الهی را نمی دهد و‌ همزیستی مسالمت آمیز بین همه موجودات زنده را با نظریه مقاومت فراهم می‌سازد و از جنگ و ستیز با طبیعت و حتی شرور طبیعی پرهیز می کند. این رویکرد، نوعی تسخیر طبیعت است که باعث کنار آمدن موجودات طبیعی با بدن انسان می شود. نقش دعا هم در کنترل امور طبیعی و تقویت روحیه انسان در برابر بیماری در چارچوب این مبانی معنا پیدا می کند. 🔹طب سنتی در برابر آسیب ها نه تساهل را می پسندد و نه تهاجم را ؛ بلکه مقاوم سازی کلان را از طریق کمک به طبیعت مدبره بدن دنبال می کند. 🔸غلبه طبیعت گرایی و‌ تجربه گرایی در طب مدرن، باعث شده نه تنها تصرف بلکه به تعبیر هایدگر، تعرض و‌ تهاجم بر طبیعت بالا رود و طبیعت هم جنگ جهانی علیه بشریت راه بیندازد. نظریه مقاومت در طب سنتی از مبانی عقلانی و اسلامی بدست آمده است و جا دارد در باب آن گفتگوی بیشتری صورت گیرد. ⁉️ مخالفان طب سنتی به جهت ناآگاهی از فلسفه طب و‌ حتی فلسفه طب مدرن، خود و جامعه را از بهره طب سنتی محروم می سازند. یک حوزوی معممی گمان می کند مدرن یعنی جدید و سنت یعنی قدیم و لذا استفاده از طب سنتی را بازگشت به عصر بوق می خواند؛ در حالیکه نه مدرن به معنای جدید است و نه سنتی به معنای قدیم است. معنای مدرن و سنت را باید در مبانی پیش گفته یافت (ر.ک به: کلام نوین اسلامی و تاریخ فلسفه کاپلستون) و به همین جهت بین علم به معنی ساینس و حکمت تفاوت هست.(رک به: فلسفه فلسفه اسلامی) 🔸سیاستمداری از مسئولان نظام پزشکی با تمسخر و‌ بدون دانستن ظرفیت های طب سنتی، آن را تجویز علفی می نامد و اما چشم بر قراردادهای جنایت‌بار مافیای دارو و درمان و پولهای زیرمیزی می بندد. 🔹مدیر دیگری هم بی باکانه از تجویز پیوند مدفوع انسان دم می زند و در ادامه ی سیاست دولت منحوس پهلوی اول و با همکاری افراد مدعی علم و فقیر در فلسفه علم به ستیز حداکثری با طب سنتی می پردازد و نسبت به قرارداد کلان و ورود داروهای غیر مصوب جهانی به کشور جهت تست بر مردم مظلوم ایران ساکت می ماند و مشارکت می کند و ننگ بهداشتی بر پیشانی بهداشت ایران می زند و اما همین مدیر اجازه تحقیق و هزینه کرد نسبت به داروهای طب سنتی را نمی دهد و بعد با ترفند فرار به جلو و با ادبیات متبخترانه و ظاهراً بعد از عزل، استعفا می دهد. 💢 این وقایع اخیر نشان از فقدان حکمرانی طب و طبابت در کشور دارد که باید مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را جدی بگیرد. ناگفته نماند بشر باید از تجربه بشری بهره ببرد و مجموعه دستاوردهای مثبت طب مدرن و سنتی ایرانی و غیرایرانی را برای پیشگیری و درمان بکار گیرد. خداوندا منجی بشریت را برسان که به شدت منتظر و‌ محتاجیم. ✍️ عبدالحسین خسروپناه اول آذر ۱۳۹۹
هدایت شده از ثامن البرز - خواهران
🌷🌷🍃🍃 💠 بیست جمله از رهبر انقلاب درباره «بسیج» 🌷 * هفته بسیج، در حقیقت فرصتی برای ارائه حرکت عظیمی است که به وسیله امام بزرگوار راحل، در این کشور پایه‌گذاری شد و این حرکت، در این منطقه اسلامی و دینی، برای دیگر ملتها هم ان‌شاءاللَّه الگو و سرمشق خواهد شد. ۱۳۷۵/۰۸/۳۰ 🌷 * سازماندهی بسیج، یکی از نوآوری‌های امام بزرگوار بود. ۱۳۸۷/۰۲/۱۴ 🌷 * امروز اگر شما جلوه‌های زیبای پُرشور حضور جوانان را در صحنه‌های پُرخطر فلسطین و لبنان مشاهده میکنید، این الگوگیری از بسیج است. ۱۳۸۴/۰۶/۰۲ 🌷 * میتوان بسیج را بحق مکتبی‌ترین و مردمی‌ترین نیروی مقاومت جهانی نامید. ۱۳۶۲/۰۹/۰۴ 🌷 * بسیج، عبارت است از مجموعه‌ای که در آن، پاکترین انسانها، فداکارترین و آماده‌به‌کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی این ملت و برای به کمال رساندن و به خوشبختی نائل کردنِ این کشور، جمع شده‌اند. ۱۳۷۶/۰۹/۰۵ 🌷 * بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان ارواحنافداه و این انقلاب مقدّس به آن نیازمند است؛ لذا پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولی عصر ارواحنافداه - مهدی موعود عزیز - یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است. ۱۳۷۸/۰۹/۰۳ 🌷 * همه باید بدانند که در دوران دفاع مقدس چه معجزات عظیمی از حضور مؤمنانه و پر تلاش نیروهای بسیجی در صحنه‌های جنگ اتفاق افتاد؛ این را باید همه بدانند. ۱۳۸۷/۰۲/۱۴ 🌷 * مطمئن باشید اگر حضور بسیج مستضعفین در هشت سال دفاع مقدس نبود، امروز سرنوشت کشور چیز دیگری بود. ۱۳۸۸/۰۹/۰۴ 🌷 * تا بسیج هست، نظام اسلامی و جمهوری اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد؛ این یک رکن اساسی است. ۱۳۸۸/۰۹/۰۴ 🌷 * عرصه‌ی بسیج یک عرصه‌ی عمومی است؛ نه مختص یک قشر است، نه مختص یک بخشی از بخشهای جغرافیائی کشور است، نه مختص یک زمانی دونِ زمان دیگری است؛ نه مختص یک عرصه‌ئی دون عرصه‌ی دیگری است. در همه‌ی جاها، در همه‌ی مکانها، زمانها، عرصه‌ها و در همه‌ی قشرها، این وجود دارد. این معنای بسیج است. ۱۳۸۹/۰۴/۰۲ 🌷 * بسیج دانشجویی یکی از ارزنده‌ترین یادگارهای امام راحل بزرگوار ما است. ۱۳۷۷/۰۷/۱۴ 🌷 * بسیج به کیفیت‌بخشیدن روزافزون به خود نیازمند است و این حلقات «صالحین»، از کارهای بسیار خوب و برجسته است و در طریق همین تکمیل بسیج قرار دارد که ان‌شاءالله روز به روز باید آن را کاملتر کرد. ۱۳۹۱/۰۹/۰۱ 🌷 * از جمله‌ی اساسیترین کارهائی که بر عهده‌ی بسیج است و در بافت درونىِ هویت بسیج دخالت دارد، عبارت است از حمایت و دفاع از اصول مسلّم اسلامی. ۱۳۹۰/۰۷/۲۲ 🌷 * جوانی که در نیروی مقاومت بسیج به عنوان یک نیروی بسیجی، خود را خدمتگزار اهداف انقلاب و آرمانهای اسلامی میداند، باید چنان خود را بسازد که مثل شمعی پروانه‌ها را به دور خود جمع کند و سازندگی علمی، اخلاقی، معنوی، فکری و سیاسی داشته باشد. ۱۳۸۰/۰۸/۲۱ 🌷 * اخلاص و معنویت بسیجی و ارتباط با خدا در بسیجی، یک خصوصیت عمده است. ۱۳۷۶/۰۹/۰۵ 🌷 * بسیج نگاه میکند ببیند که این حرکت عمومی انقلاب و نظام از مسیرِ درست منحرف نشود؛ مراقب است که انحراف به وجود نیاید؛ هر جا انحرافی مشاهده شد، بسیج در مقابل آن میایستد. این از جمله‌ی خصوصیاتی است که مربوط به بسیج است. ۱۳۹۰/۰۷/۲۲ 🌷 * آنچه که برای همه‌ی ما، برای همه‌ی بسیجیان عزیز، برای جوانها در هر نقطه‌ای از این عرصه‌ی عظیم که مشغول کار هستند، باید به عنوان شاخص مطرح باشد، عبارت است از این سه عنصر: بصیرت، اخلاص، عمل بهنگام و به اندازه. این سه عنصر را همیشه با یکدیگر توأم کنید و در نظر داشته باشید. ۱۳۸۹/۰۸/۰۲ 🌷 * بسیجیان در قبال پیچیدگی اوضاع توانسته‌اند در ذهن خود و فکر خود و شخصیت خود پیچیدگی ایجاد کنند و بشناسند؛ قضایای سال ۸۸ این را نشان داد. ۱۳۸۹/۰۸/۰۲ 🌷 * بسیج تنها تا آن روز پیروز است که در یک دست بسیجی«قرآن» و در دست دیگرش«سلاح» باشد. ۱۳۶۲/۰۹/۰۴ 🌷 * راز پیروزی مسلمین و وحشت و هراس دشمنان و معاندین از مسلمین در برافراختن پرچم قرآن است. بسیج باید مطیع مسجد، حامی مسجد، عامل به قرآن و حافظ قرآن باشد. ۱۳۶۲/۰۹/۰۴ 🌷🌷🍃🍃
هدایت شده از ثامن البرز - خواهران
هدایت شده از ثامن البرز - خواهران
💢 زبان فارسی از افغانستان محو می شود!! ✍ صادق چگینی 🔻 حرکت استکبار در خاورمیانه توسط عوامل نفوذی خویش و لشکر کشی عوامل فرهنگی و حلقه وصل ملت ها را نشانه رفته تا بتوانند سلطه خود را تا ابد بر مردم متفرق تحکیم ببخشد. ترور یما سیاوش مجری و گوینده خبر تلویزیون طلوع به جرم جاسوسی با ایران و استفاده از زبان فارسی در محاورات سبب شد چهره واقعی اشرف غنی عامل استکبار آمریکایی به وضوح دیده شود. 🔻 مردم افغانستان انسان های رنج کشیده تاریخ هستند که ۱۱۰ سال از جدایی آنها می گذرد، سالی که انگلستان بیخ گوش محمدشاه را گرفت، قبل از آن پس گردنی به ناصرالدین شاه سبب شد تا پاره تن ایران که اصیل ترین زبان فارسی را با خود یدک می کشید از ایران جدا شود. 🔻 به تازگی هر کس در افغانستان با زبان فارسی سخن بگوید توسط پشتو زبانان و دولت غنی به عنوان جاسوس های ایران محاکمه و برخورد می شود. سکوت وزارت خارجه در برابر افسار گسیختگی دولت دست نشانده افغانستان در خصوص خیانت به پارسی زبانان پذیرفته نیست. 🔻 بی تفاوتی در فرایند حوادث افغانستان ظلم به ایران است. زبان مردم افغانستان برابر مصوبه دولت به جای فارسی دری زبان انگلیسی خواهد شد.تغییر فرهنگ و زبان ملت ها و هضم شدن آنها در هاضمه گرگ های غربی حوادثی را رقم خواهد زد تا ابد جنگ را در منطقه سازماندهی خواهد کرد. 🔻 آمریکا و انگلستان حق ندارند بیخ گوش ایران دست به هر کاری بزنند، اما ایران را به بهانه دخالت در امور دیگران در مرزهای خودش محصور کنند. وزارت خارجه نسبت به حوادث افغانستان بی تفاوت نباشد. دولت اشرف غنی تمام توان خویش را برای سرکوب حامیان اتحاد ایران و افغانستان به کار می برد و روابط پنهانی با طالبان و سرویس های جاسوسی سعی در پایان فرهنگ و زبان ایران در افغانستان دارد. ایران نسبت به تقویت پایگاه فرهنگی خود در افغانستان اقدام کند. غرق شدن دولت در اروپا و آمریکا یکی از بزرگترین ضربات مهلک به نفوذ فرهنگی ایران در منطقه زد.
هدایت شده از ثامن البرز - خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خیانت سینمای ایران به مخاطب نشانه نفوذ در هنر کشور ‌ 🔺 سکانسی از فیلم موچین که متاسفانه در همین مملکت مجوز گرفته است .
هدایت شده از ثامن البرز - خواهران
🔻قسمت دوم 🔵بررسی تحولات جنگ آذربایجان و ارمنستان ☑️محمد زاده در ادامه با اشاره به نقش ایران در جنگ اول قره باغ اظهار کرد: ایران در آن هنگام نقشی میانجی گرانه داشت و سعی داشت دو طرف را به ترک مخاصمه و حل منازعه از طریق سیاسی ترغیب کند. سرانجام پیمان نامه صلح منعقد می گردد و جریان خائن داخلی باعث می شود شهر شوشی سقوط کند و جبهه خلق و ملّی گرایان افراطی که نگاه تجزیه طلبانه ای به ایران داشتند روی کار بیایند و با گستاخی عنوان کنند می خواهند تبریز را به پایتخت خود تبدیل کنند! با این وجود ایران با ارائه کمک بشردوستانه همچون تأمین برق و غذا و اردوگاه به کمک مردم جنگ زده آذربایجان می شتابد. وی با اشاره به لزوم شناخت حیدر علی اف رییس جمهور پیشین آذربایجان گفت: حیدر علی اف در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی با زیرکی و سیاستِ خاص در نامه ای به وی نوشت و از ایران تقاضای کمک کرد. اما با توجّه به اینکه هنوز مدتی از پایان جنگ با عراق نگذشته بود و معادلات به گونه ای طراحی شده بود که ایران به لحاظ نظامی وارد درگیری شود و روس ها خود را متعهّد به دفاع از ارامنه می دانستند، لذا ایران با رعایت این ملاحظات جدی به طور مستقیم وارد این جنگ نشد لکن کمک های مستشاری و طرح های عملیاتی خود را به آذربایجان ارائه داد و پادگان هایی جهت آموزش نیروهای آذربایجان دایر کرد و برخی سرداران ایرانی فرماندهی افسران جمهوری آذربایجان را به عهده گرفتند. کارشناس مسائل منطقه افزود: در این مقطع زمانی روس ها که از مشکلات داخلی رهیده بودند و به تبع به قدرت رسیدن پوتین سیاست خارجی بسیار عملگرایانه ای را تعریف کرده بودند به مناقشه قره باغ ورود نظامی کردند و حیدر علی اُف نیز با رویگردانی از ایران آتش بس را پذیرفت و گروه صلح مینسک موظف می شود مناقشه را با صلح حل کند که تاکنون در این موضوع موفقیتی به دست نیاورده است، زیرا منافع این کشورها به شکلی است که این مناقشه باید باقی بماند. از آن بالاتر حتی منافع آذربایجان نیز در گرو حل نشدن این مناقشه است و طرح های گروه مینسک برای حل نزاع در این سال ها این موضوع را تأیید می کند که آن ها می خواهند وضعیت نه جنگ نه صلح ادامه پیدا کند تا هم سلاح‌های خود را بفروشند و هم بهانه‌ای برای حضور در این منطقه داشته باشند. محمد زاده با تأکید بر این موضوع که ترکیه ثابت کرده در کنار نقش آفرینی سیاسی در حوزه میدانی، عملگرایانه رفتار می کند اظهار داشت: انتقال گروه های تکفیری به قره باغ کاملا تأیید شده است و ترکیه برای تکفیری مستقر در این کشور که بحران جدی امنیتی به شمار می آیند. آنها یک زمین جدید در قره باغ تعریف کرده و سعی دارند از این گروه ها به عنوان برگ برنده جدید و اهرم فشاری بر ایران و روسیه استفاده کنند. از سوی دیگر تفوّق نظامی دولت آذربایجان در مناقشه با ارامنه با بهره گیری از کمک امریکا و تجهیزات اسرائیلی است و اسرائیل با حضور در این منطقه علاوه بر تثبیت حوزه نفوذ در مرزهای ایران به دنبال کسب محبوبیت در فضای عمومی شیعه آذربایجان است، لذا به صورت علنی از آذربایجان حمایت کرده و به صورت غیرعلنی از ارمنستان حمایت می کند. این کارشناس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ملاحظات طرف ایرانی، در توجیه دوگانگی موجود در سیاست خارجی کشورمان گفت: ما از یک سو با خاک کشور اسلامی که توسّط دولت ارمنی غصب شده و ضرورت حمایت از کشور شیعه و اسلامی روبرو هستیم و از سوی دیگر این کشور شیعه بازی خود را کاملا در پازل اسرائیل و آمریکا تعریف کرده است و در مقابل دولت ارمنستان کاملا با ایران همسو و همراه است.   وی در تبیین ملاحظه دوم با اشاره به افکار عمومی شیعیان آذربایجان گفت: شیعیان آذربایجان با اخبار کذب پوشش داده شده توسّط دشمن در حال بمباران رسانه ای با این مضامین هستند که ایران حامی ارمنستان است و اینگونه حس وطن دوستی آذربایجانی ها را تحریک می کنند تا طرح های تجزیه در منطقه به واسطه تیم های آموزش داده شده پیاده شود و این موضوعی است که ما نباید به سمت آن حرکت کرده و پازل آنان را تکمیل کنیم. محمد زاده تصریح کرد: یکی از دلایلی که ما نتوانسیتم بنا به ملاحظاتی موضع رسمی بگیریم وجود برخی تفکرات قوم گرایانه و ملّی ـ منطقه ای پیرامون آذربایجان و مناطق آذری زبان کشورمان بود. در پایان با یادآوری گسترش نفوذ آمریکا و اسرائیل و ترکیه در منطقه گفت: وظیفه ما ابتدا شناخت مسأله است و نبایست بدون شناخت موضع گیری کرد و در فضای رسانه های اجتماعی به دو قطبی کاذب دامن زد.
هدایت شده از ثامن البرز - خواهران
🔻قسمت اول 🔴بررسی تحولات جنگ آذربایجان و ارمنستان ☑️وبینار بررسی تحوّلات جنگ آذربایجان و ارمنستان و منازعه قره باغ هجدهم مهر ماه با حضور کارشناسان، اساتید و پژوهشگران و طلّاب برگزار شد. محسن محمدزاده کارشناس مسائل منطقه در این وبینار ابتدا به ریشه یابی وقایع پرداخت و در ادامه چگونگی رویارویی با این موضوع بررسی شد.  وی در مقدمه با توضیح جریان قره باغ به ریشه تاریخی آن اشاره کرد و در تشریح ژئوپولوتیک منطقه گفت: این منطقه در قفقاز جنوبی قرار دارد که منطقه استراتژیک و محلّ تلاقی اسلام و اروپای شرقی است و به دلیل قرار داشتن در حوزه انرژی و مسیر ترانزیت در طول تاریخ مورد طمع قدرت ها بوده است. همچنین کشورهای ایران، ترکیه و روسیه به مرزهای زمینی قره باغ احاطه دارند و از سمت شرق به دریای خزر متصل است. محمد زاده در ادامه افزود: وجود منابع نفت و گاز و موقعیت استراتژیک نظامی منطقه باعث شده قره باغ مورد توجه رژیم هایی همچون آمریکا و اسرائیل قرار گیرد و حضور جدی امنیتی و نظامی این کشورها در این منطقه تقویت شود. اما در این میان روس ها از دوره تزاری در تلاش بوده اند ترکیب جمعیتی منطقه را تغییر داده و جمعیت وفادار به روس ها را در قره باغ افزایش دهند تا بدین وسیله جای پایی برای این کشور فراهم شود؛ با اجرای این سیاست اکثریت ساکنان به نفع ارامنه تغییر پیدا کردند که این سیاست در دوران حکومت شوروی نیز ادامه پیدا می کند. وی در ادامه با اشاره به حکومت چند ده ساله فضای الحادی در جمهوری های تحت رهبری شوروی بیان کرد: علی‌رغم این فضا یکی از کانون های تولید علم دینی و تربیت مجتهد طراز اول در باکو و شهرهای اطراف آن بوده است و برای نمونه در تاریخ شفاهی آمده است که در یک روز بیش از صد تن از علما را غرق کردند؛ در حال حاضر نیز اکثریت جمهوری آذربایجان را شیعیان تشکیل می دهند. این کارشناس منطقه قره باغ را منطقه ای بسیار استراتژیک خواند و در آن مورد آن اظهار داشت: بخشی از ساکنان قره باغ ارامنه هستند که خودمختاری و حکومت محلّی داشتند که پس از فروپاشی شوروی با توجه به اهمیت آن، این منطقه محل نزاع و مناقشه دو کشور آذربایجان و ارمنستان قرار می گیرد، بدین صورت که در ابتدا تمام آذری ها منطقه کوچ اجباری داده می شوند و به جای آنان ارمنی ها وارد می شوند. سپس حکومت خودمختار قره باغ اعلام استقلال می کنند که این موضوع با مخالفت آذربایجان روبرو شده و درگیری آغاز می شود و در این درگیری ها ارمنستان علاوه بر مناطق ارمنی نشین، مناطق دیگری از خاک آذربایجان، که در مرزهای شرقی قره باغ قرار داشتند را نیز اشغال می کند. به گفته محمدزاده بحران قره باغ با طراحی قبلی در منطقه شکل گرفت و روس ها در چینش آن نقش داشتند تا اینکه همواره محلّ اعمال نفوذ آنان از طریق میانجی‌گری مهیا باشد و از سوی دیگر محیطی برای اشراف به ایران به‌وجود بیاید. از سوی دیگر آمریکایی ها نیز با انگیزه ورود به حیاط خلوت شوروی و مقابله با روسیه و جلوگیری از نفوذ ایران در قفقاز جنوبی متمرکز می شوند. بسیاری از شیعیان آذربایجان نسبت به کشور و مردم ایران نگاه ویژه و تعلق خاطر دارند. شیعیانی که قرآن تلاوت می کنند و مراسم روضه برپا می نمایند و با ایرانی ها احساس همبستگی می کنند و این موضوع از آن جهت که می تواند به پایگاهی برای نفوذ ایران تبدیل شود، برای آمریکا خطرناک است و این کشور به دنبال ایجاد حوزه نفوذ در این منطقه است. این کارشناس منطقه در ادامه افزود: اما در ترکیه با جریان ملّی گرا و پانترکیسم مواجه هستیم که فضای ترکی بر گفتمان آن حاکم است که همواره از یک سو به اقتصاد توجّه داشتند و از سوی دیگر به حوزه نفوذ فرهنگی می اندیشیده است و از آنجا که ترکیه در موضوع نسل کشی ارامنه با ارمنستان نزاع دارد، لذا ترک ها تمایل به حضور در این درگیری را مخفی نمی کنند. فرانسوی ها اما عمدتا طرفدار ارمنی ها بوده اند و رژیم صهیونیستی نیز که در جنگ اول قره باغ این نگاه را نداشت، با گسترش نفوذ ایران و قدرت حزب الله، به این سو گرایش پیدا کرد. وی ادامه داد: اما هیچ کدام از این کشورها به دنبال حلّ مناقشه قره باغ نیستند زیرا با حل این نزاع منافع این کشورها با خطر مواجه می شود و در این مدت تلاش شده تا با حفظ وضعیت موجود، جایگاه خود را در منطقه حفظ کنند. ادامه در پست بعدی...
هدایت شده از ثامن البرز - خواهران
🌷🌷🍃🍃 💠 بیست جمله از رهبر انقلاب درباره «بسیج» 🌷 * هفته بسیج، در حقیقت فرصتی برای ارائه حرکت عظیمی است که به وسیله امام بزرگوار راحل، در این کشور پایه‌گذاری شد و این حرکت، در این منطقه اسلامی و دینی، برای دیگر ملتها هم ان‌شاءاللَّه الگو و سرمشق خواهد شد. ۱۳۷۵/۰۸/۳۰ 🌷 * سازماندهی بسیج، یکی از نوآوری‌های امام بزرگوار بود. ۱۳۸۷/۰۲/۱۴ 🌷 * امروز اگر شما جلوه‌های زیبای پُرشور حضور جوانان را در صحنه‌های پُرخطر فلسطین و لبنان مشاهده میکنید، این الگوگیری از بسیج است. ۱۳۸۴/۰۶/۰۲ 🌷 * میتوان بسیج را بحق مکتبی‌ترین و مردمی‌ترین نیروی مقاومت جهانی نامید. ۱۳۶۲/۰۹/۰۴ 🌷 * بسیج، عبارت است از مجموعه‌ای که در آن، پاکترین انسانها، فداکارترین و آماده‌به‌کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی این ملت و برای به کمال رساندن و به خوشبختی نائل کردنِ این کشور، جمع شده‌اند. ۱۳۷۶/۰۹/۰۵ 🌷 * بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان ارواحنافداه و این انقلاب مقدّس به آن نیازمند است؛ لذا پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولی عصر ارواحنافداه - مهدی موعود عزیز - یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است. ۱۳۷۸/۰۹/۰۳ 🌷 * همه باید بدانند که در دوران دفاع مقدس چه معجزات عظیمی از حضور مؤمنانه و پر تلاش نیروهای بسیجی در صحنه‌های جنگ اتفاق افتاد؛ این را باید همه بدانند. ۱۳۸۷/۰۲/۱۴ 🌷 * مطمئن باشید اگر حضور بسیج مستضعفین در هشت سال دفاع مقدس نبود، امروز سرنوشت کشور چیز دیگری بود. ۱۳۸۸/۰۹/۰۴ 🌷 * تا بسیج هست، نظام اسلامی و جمهوری اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد؛ این یک رکن اساسی است. ۱۳۸۸/۰۹/۰۴ 🌷 * عرصه‌ی بسیج یک عرصه‌ی عمومی است؛ نه مختص یک قشر است، نه مختص یک بخشی از بخشهای جغرافیائی کشور است، نه مختص یک زمانی دونِ زمان دیگری است؛ نه مختص یک عرصه‌ئی دون عرصه‌ی دیگری است. در همه‌ی جاها، در همه‌ی مکانها، زمانها، عرصه‌ها و در همه‌ی قشرها، این وجود دارد. این معنای بسیج است. ۱۳۸۹/۰۴/۰۲ 🌷 * بسیج دانشجویی یکی از ارزنده‌ترین یادگارهای امام راحل بزرگوار ما است. ۱۳۷۷/۰۷/۱۴ 🌷 * بسیج به کیفیت‌بخشیدن روزافزون به خود نیازمند است و این حلقات «صالحین»، از کارهای بسیار خوب و برجسته است و در طریق همین تکمیل بسیج قرار دارد که ان‌شاءالله روز به روز باید آن را کاملتر کرد. ۱۳۹۱/۰۹/۰۱ 🌷 * از جمله‌ی اساسیترین کارهائی که بر عهده‌ی بسیج است و در بافت درونىِ هویت بسیج دخالت دارد، عبارت است از حمایت و دفاع از اصول مسلّم اسلامی. ۱۳۹۰/۰۷/۲۲ 🌷 * جوانی که در نیروی مقاومت بسیج به عنوان یک نیروی بسیجی، خود را خدمتگزار اهداف انقلاب و آرمانهای اسلامی میداند، باید چنان خود را بسازد که مثل شمعی پروانه‌ها را به دور خود جمع کند و سازندگی علمی، اخلاقی، معنوی، فکری و سیاسی داشته باشد. ۱۳۸۰/۰۸/۲۱ 🌷 * اخلاص و معنویت بسیجی و ارتباط با خدا در بسیجی، یک خصوصیت عمده است. ۱۳۷۶/۰۹/۰۵ 🌷 * بسیج نگاه میکند ببیند که این حرکت عمومی انقلاب و نظام از مسیرِ درست منحرف نشود؛ مراقب است که انحراف به وجود نیاید؛ هر جا انحرافی مشاهده شد، بسیج در مقابل آن میایستد. این از جمله‌ی خصوصیاتی است که مربوط به بسیج است. ۱۳۹۰/۰۷/۲۲ 🌷 * آنچه که برای همه‌ی ما، برای همه‌ی بسیجیان عزیز، برای جوانها در هر نقطه‌ای از این عرصه‌ی عظیم که مشغول کار هستند، باید به عنوان شاخص مطرح باشد، عبارت است از این سه عنصر: بصیرت، اخلاص، عمل بهنگام و به اندازه. این سه عنصر را همیشه با یکدیگر توأم کنید و در نظر داشته باشید. ۱۳۸۹/۰۸/۰۲ 🌷 * بسیجیان در قبال پیچیدگی اوضاع توانسته‌اند در ذهن خود و فکر خود و شخصیت خود پیچیدگی ایجاد کنند و بشناسند؛ قضایای سال ۸۸ این را نشان داد. ۱۳۸۹/۰۸/۰۲ 🌷 * بسیج تنها تا آن روز پیروز است که در یک دست بسیجی«قرآن» و در دست دیگرش«سلاح» باشد. ۱۳۶۲/۰۹/۰۴ 🌷 * راز پیروزی مسلمین و وحشت و هراس دشمنان و معاندین از مسلمین در برافراختن پرچم قرآن است. بسیج باید مطیع مسجد، حامی مسجد، عامل به قرآن و حافظ قرآن باشد. ۱۳۶۲/۰۹/۰۴ 🌷🌷🍃🍃