امسال به جای اینکه فقط ختم قرآن کنیم، بیاین "فهم قرآن" کنیم و آیه به آیه با معنیش جلو بریم. حیفه فقط به صوتِ عربی دل خوش کنیم؛ بیاین ببینیم صاحبِ کلام لای این آیهها چه پیامِ خاصی برای دل و زندگیمون داره. حتی من خودم به شخصه یه دفتر گذاشتم کنار دستم که اون آیههایی که به دلم میشینه رو توش بنویسم. شما هم بیاید همین کار رو کنید.
اینجوری انگار واقعاً داریم با خدا صحبت میکنیم و اون آرامشه تازه میشینه تو عمقِ وجودمون. خوندنی که با فهمیدن باشه، یه آرامش دیگهای داره🌿✨
_ روزه گرفتن:
روزه گرفتن برای درک حال فقرا نیست
چون برای خوده فقرا هم واجبه
برای درک حال گرسنهها هم نیست
چون برای خوده گرسنهها هم واجبه
چون روزهدار برخلاف فرد گرسنه
میدونه که افطار و سحر تو راهه.
روزه حتی برای سلامتی هم نیست
چون هزار راه دیگه هم برای کسب
سلامتی وجود داره؛درواقع شاید اینها
خاصیت روزه باشه،اما دلیل اصلی نیست.
روزه یک تمرین مداوم هست برای کنترل
نفس برای مراقبت از گوشوچشمو
زبان در جهت آلوده نشدن.
درجهت پاکیزگی و پاکسازی.
هیچ تمرینی مثل روزه نميتونه
کنترل نفس رو به انسان یاد بده.
ای خدایِ پر زورِ من!
به هر دَری دارم میزنم، نمیشه...
کاش بینِ این همه دیوار،
اینبار تو برام «دَر» بشی.
حالا نوبتِ خودته که دَری بسازی،
درست اونجایی که هیچ راهی نیست✨.