eitaa logo
محمود معلمی
1.5هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
24 فایل
🔹ارتباط با ادمین: @moallemi110
مشاهده در ایتا
دانلود
💢آیت الله یزدی در دیدار با : ♦️در رسانه ملی به دو گروه علمی و فنی اسلامی نیاز داریم؛ گروه اول باید افرادی باشند که محتواهای صحیح و مفید و ارزنده را استخراج کرده و مطابق با قشرهای مختلف جامعه، محتوای متین و مؤثر آماده کنند و گروه دوم باید عهده دار کار فنی شوند و قالب های جذاب، زیبا و متناسب با علائق و سلائق مختلف مردم در گروه های سنی مختلف آماده کنند. ♦️این مسأله، یک حرف نو و جدید نیست،بلکه هر عاقلی این مطلب را می داند؛ اما سخن در این است که صدا و سیما در این دو بعد در حد مطلوب و ایده آل کار کرده است یا خیر؟ بنده فکر می کنم در حد ایده آل نیست؛ هم در محتوا نقص وجود دارد و هم در شیوه ارائه. ♦️گاهی کسانی عهده دار ساخت برخی برنامه ها می شوند که صلاحیت ساخت آن را ندارند و مطالبی در آن بیان می شود که مغایر با هدف هاست. ♦️اگر فکر می کنید این دو مؤلفه در حد کامل در برنامه های صدا و سیما اجرا می شود، که باید خدا را شکر کرد ♦️اما اگر باور دارید، ضعف هایی وجود دارد، نمی توان از کنار آن بی خیال گذشت؛ چرا که ما مسئولیم؛ روزی باید در مقابل خدا، پیامبر(ص)، ائمه(ع)، شهدا و خانواده های آن ها پاسخگو باشیم که در مقابل این همه نعمت و این همه فداکاری آن ها برای اسلام، چه کرده ایم؟ ♦️آیا می توانیم بگوییم ما برای این که مردم جذب شبکه ماهواره ای نشوند، مجبور شدیم چنین برنامه هایی بسازیم؟ آیا شما برای برنامه هایی با محتوای مفید، تا حدامکان برای جذابیت آن تلاش کردید و نتیجه نگرفتید یا خیر؟ اگر در حدامکان تلاش نکرده اید، نمی توانید بگویید برای این که مردم جذب شبکه های خارجی نشوند مجبور به ساخت فلان برنامه شدیم! ♦️اگر در «حدامکان» برای جذاب سازی برنامه با محتوای غنی تلاش کردید، دیگر ناراحت نباشید که عده ای از برنامه های شما خوششان نمی آید؛ چرا که قرآن با آن همه زیبایی اش وقتی به گوش عده ای می رسید، نه تنها به پیامبر(ص) ایمان نمی آوردند بلکه پیامبر را ساحر و شاعری مجنون می نامیدند! ♦️عامه مردم که توقع بجایی دارند، دوست دارند مطالب سودمند البته به صورت جذاب ارائه شود تا برای آنها مفید باشد. لذا توصیه بنده این است که اگر ضعفی در این دو رکن وجود دارد، جبران شود..https://eitaa.com/mahmoodmoalemi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺یک کامیون در اقدامی عجیب اقدام به خالی کردن نخاله در میان اعتراض امروز مردم کرد ☘ بازاریان وفادار و محترم بایست به هوش باشند که دشمنان از آب گل آلود ماهی مطلوب خودشان صید نکنند ✅ @ostadraefipoor1
🔴تلاش آمریکایی‌ها برای نفوذ مجدد داعش به عراق 🔶یک نماینده عراقی فاش کرد آمریکا درحال آموزش هشت هزار تروریست داعشی در سوریه به منظور اجرای عملیات تروریستی در عراق است. .https://eitaa.com/mahmoodmoalemi
🔴دستگیری عوامل سازماندهی شده شبکه ضدانقلاب ❌ نیروهای امنیتی دقایقی پیش چند لیدر ضدانقلاب که سعی در برهم زدن اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی به ناکارامدی دولت در مهار وضعیت اقتصادی کشور را داشتند شناسایی کردند. ▪️ این افراد با مراجعه به درب مغازه‌های کاسبان بهارستان، شعارهای ضد انقلاب سر می‌دادند و سعی در برهم زدن جو اعتراضات داشتند. ▪️با هوشیاری مردم و دخالت پلیس، توطئه این افراد خنثی شد و هم‌اکنون وضعیت میدان بهارستان درحالت عادی است
متن شبهه :👇👇👇 ⁉️ باتوجه به ضرر المثل "چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است" پس چرا باید به کشورهای دیگر مثل یمن و فلسطین و غزه کمک کنیم؟ مگر کشور خودمان فقیر کم دارد؟؟ ✅ پاسخ شبهه 👇👇👇 (قسمت اول) توصیه به دستگیری از نیازمندان و کمک به نیازمندان وظیفه ی هر مسلمانی است . در آیاتی از قرآن کریم کمک به نیازمندان یکی از وظایف مسلمان شمرده شده است که این کار برای کسانی که توانایی آن را دارند (به هر مقدار) وظیفه ‌ای است واجب و نه مستحب. قرآن کریم در آیات 15 به بعد سوره ذاریات که ویژگی های مردم اهل تقوا را بیان می ‌کند بعد از اینکه می ‌فرماید: متقین کسانی هستند که اهل مناجات سحرگاهی با خداوند متعال ‌اند (وَ بِالْأَسحارِ هُمْ یَسْتَغْفِرُون) درباره ی ایشان می ‌فرماید: «وَ فىِ أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ لِّلسَّائلِ وَ المَحْرُوم»[1] : بخشی از دارائیشان را به نیازمندان و محرومان از روزی[2] اختصاص می ‌دهند. و نیز درباره ی نمازگزاران واقعی می فرماید : آنها کسانی اند که همواره بر نمازشان مداوم و پایدارند و بخش مشخصی از دارائی هایشان را به درخواست كننده [نیازمند] و محروم [از معیشت] اختصاص داده اند: «... الْمُصَلِّینَ * الَّذِینَ هُمْ عَلىَ صَلَاتِهمْ دَائمُونَ * وَ الَّذِینَ فىِ أَمْوَالِهمْ حَقٌّ مَّعْلُومٌ * لِّلسَّائلِ وَ الْمَحْرُوم»[3] وقتی که از مجرمین در جهنم سوال می ‌شود چه کردید که جهنمی شدید؟ « قَالُواْ لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّینَ * وَ لَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِینَ ... »[11] پاسخ مىدهند: ما از نمازگزاران نبودیم و به تهیدستان و نیازمندان طعام نمىدادیم. ممکن است گفته شود منظور از این بخش مشخص از دارایی، همان خمس و زکات واجب باشد که بر مسلمانان واجب است و اگر کسی آن را پرداخت کند دیگر بیش از آن بر او واجب نیست و افزون بر آن برای او می شود مستحب که اگر خواست و کمک کرد ثوابی برده است و اگر نخواست و کمک نکرد گناهی نکرده است. اما این سخن درست نیست و منظور آیه نمی تواند خمس و زکات واجب و مصطلح در احکام فقهی باشد؛ چرا که این آیات در مکه نازل شد و در آن زمان سخنی از خمس و زکات مصطلح نبود و وجوب این دو، سال ها بعد در مدینه اعلام شد.[4] بنابراین مراد از این حق معلوم، کمک هایی است که هر مسلمان باید متناسب با وضعیت مالی خود به نیازمندان و درماندگان تقدیم کند. امام صادق(علیه السلام) فرمود: «فَالْحَقُّ الْمَعْلُومُ مِنْ غَیْرِ الزَّكَاةِ وَ هُوَ شَیْءٌ یَفْرِضُهُ الرَّجُلُ عَلَى نَفْسِهِ فِی مَالِهِ یَجِبُ عَلَیْهِ أَنْ یَفْرِضَهُ عَلَى قَدْرِ طَاقَتِهِ وَ سَعَةِ مَالِه»[5] «حقّ معلوم غیر از زكات واجب مصطلح است و آن مال یا كمكى است كه شخص بر خود لازم مىدارد كه نسبت به نیازمندان و محرومان انجام دهد؛ و واجب است كه اندازه ‌ی آن را در خور توانایى و گشایش زندگى خویش تعیین كند.» مراد از این حق معلوم، کمک هایی است که هر مسلمان باید متناسب با وضعیت مالی خود به نیازمندان و درماندگان تقدیم کند. علامه طباطبایی(ره) درباره ‌ی اینکه آیه می فرماید: «فِی أموَالِهِم حَقٌّ: در اموال اهل تقوا حقی است» با اینکه این حق در دارائی تمام انسان های دارا و توانا وجود دارد می نویسد: «براى این بوده كه بفهماند متقین با صفایى كه در فطرتشان هست این معنا را درك کرده و خود مىفهمند كه سائل و محروم، حقى در اموال آنان دارد برای همین نسبت به پرداخت آن جدی هستند تا رحمت الهی را گسترش داده و نیكوكارى را بر امیال نفسانى خود مقدم بدارند.»[6] بنابراین با اینکه هر انسانی وظیفه دارد بخشی از درآمد و دارایی خود را به انسان های نیازمند اختصاص دهد؛ اما این خداباوران هستند که این معنا را درک کرده و در انجام این وظیفه که امروز کمک به نیازمندان غزه است تلاش جدی دارند. ادامه در پست بعدی
ادامه پست بالا👆👆 👇👇👇 (قسمت دوم) 🔶کمک به کافر نیازمند در فرهنگ قرآن کریم که سیره ی اهل بیت(علیهم السلام) نیز منطبق بر آن است حتی اگر کسی مسلمان هم نبود و رسماً کافر بود و دشمن اسلام و در عین حال به امکانات اولیه ی زندگی مانند آب و غذا و دارو نیاز داشت؛ کرامت انسانی و فرهنگ والای اسلامی حکم می کند که به او نیز کمک شود. این نکته مهم از ماجرای مشهور سوره «هل اتی» به دست می آید؛ آنجا که اهل بیت رسول خدا(صلی الله علیه و آله)؛ یعنی امیرالمومنین، فاطمه، حسن و حسین (علیهم السلام) روزه می گیرند و غذای افطار خود را به سه انسان نیازمند تقدیم می کنند. این سه، بنابر تصریح قرآن کریم یکی مسکین است و دیگری یتیم و نفر آخر هم اسیر: «وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى حُبِّهِ مِسْكیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً»آ‌[7] نکته در نفر سوم یعنی اسیر است. با توجه به نبردهای آن دوره که میان سپاه اسلام و کفر صورت می گرفته است بی تردید آن «اسیر» یکی از همان کافرانی بوده که به قصد نابودی اسلام به روی مسلمان شمشیر کشیده و اسیر مسلمانان شده بود. اما وقتی نوبت به نیازمندی و احتیاج به امکانات اولیه ی زندگی مانند غذا می ‌رسد اهل بیت(علیه السلام) او را استثناءنکرده اند. 🔶معیاری مهم در یاری رساندن به دشمنان این نکته را نیز باید در نظر داشت که کمک به دشمن اگر موجب تقویت او علیه اسلام و مسلمین شود ممنوع است؛ بنابراین اگر بیم چنین خطری از جانب او نمی ‌رود ، حکم همان است که بیان شد. «خدا شما را از نیكى كردن و عدالت نسبت به كسانى كه در كار دین با شما نجنگیدند و شما را از دیارتان بیرون نكردند باز نمىدارد ...»[8] برای همین، کمک به دیگر مذاهب، دیگر ادیان و یا حتی کسانی که خدا را هم قبول ندارند نه تنهای جای تعجب و گله ندارد؛ بلکه موافق با آموزه ‌های قرآن و فرهنگ والای اهل بیت(علیهم السلام) است؛ تعجب از کسانی است که سنگ اسلام و قرآن را به سینه می‌زنند و کمک به نیازمندان و محرومان غزه را به جرم سنی بودن و شام و عراق را به جرم پیروی از اهل بیت (علیهم السلام) حرام می دانند! کمک به دیگر مذاهب، دیگر ادیان و یا حتی کسانی که خدا را هم قبول ندارند نه تنهای جای تعجب و گله ندارد؛ بلکه موافق با آموزه ‌های قرآن و فرهنگ والای اهل بیت(علیهم السلام) است. کمک به نیازمندان در اوج نیازمندی خود از همین آیات استفاده می ‌شود که در کمک رسانی به نیازمندان، نبود نیاز داخلی، شرط نیست. برخی بر این پندارند که کمک به دیگران وقتی رواست که خود انسان احتیاجی به آن مال اهدایی نداشته باشد که اگر داشت کمک به دیگران جایز نخواهد بود. سرگذشتی که قرآن کریم با تأیید آن، از اهل بیت(علیهم السلام) نقل می کند و ما هم آن را بیان کردیم و نیز آیاتی مانند آیه «9/حشر»[9] بر این نکته تأکید فراوان دارد که تنها ملاک برای کمک به نیازمندان، وجود توان یاری رسانی در کمک کننده است به هر مقدار ممکن و دیگر شرط نیست که آیا خود انسان به آن احتیاج دارد یا نه؟  ادامه در پست بعدی
ادامه پاسخ بالا👆👆 👇👇👇 (قسمت سوم ) 🔶چراغی که به خانه رواست ... این ضرب المثل هم به مانند برخی از ضرب المثل های رایج در بین مردم؛ مانند «گر خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو» و «یک شب هزار شب نمی شه» با مبانی قرآنی سر ستیز دارد؛ چرا که اگر چنین سخنی حق باشد و این چراغ به خانه روا و بر مسجد حرام باشد پس معنای ایثار و از خود گذشتگی که از کمالات انسانی است و از ویژگی ‌های جدا کننده انسان از حیوان است چه می شود؟ آن سخن در فرهنگ و ادبیات ایثار و از خود گذشتگی این گونه بیان می ‌شود: چراغی که به خانه رواست به مسجدی که نیاز دارد واجب است. بنابراین در کمک به نیازمندان غزه و دیگر نیازمندان جای این پرسش نیست که آیا در داخل کشور نیازمندی هست یا نه؟ که اگر نبود صدقه ای به آنان حواله کنیم؛ بلکه شرط یاری این است که اگر آن طرف نیازمند بود (که هست) و ما نیز توان یاری داشتیم (که بحمدالله داریم) به قدر وسع و توانمان به آنها کمک کنیم و این آموزه ی قرآن است و امثال آن ضرب المثل که برای برخی از وحی منزل هم بالاتر شده ، با فرهنگ قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) بیگانه است. چراغی که به خانه رواست به مسجدی که نیاز دارد واجب است. توبیخ کسانی که از یاری نیازمندان سربازمی ‌زنند «الَّذینَ یَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَ الْفِضَّةَ وَ لا یُنْفِقُونَها فی سَبیلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ أَلیمٍ»[10]: كسانى را كه طلا و نقره مىاندوزند و آن را در راه خدا هزینه نمىكنند، به عذاب دردناكى مژده ده. و یا در آیاتی دیگر یکی از دلایل جهنمی شدن مردم را رسیدگی نکردن به امور نیازمندان و بی ‌تفاوت بودن نسبت به نیازهای اولیه ‌ی آنها برمی شمرد. وقتی که از مجرمین در جهنم سوال می ‌شود چه کردید که جهنمی شدید؟ « قَالُواْ لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّینَ * وَ لَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِینَ ... »[11] پاسخ مىدهند: ما از نمازگزاران نبودیم و به تهیدستان و نیازمندان طعام نمىدادیم.  پی نوشت: 1.     ذاریات/19 2.     «سائل» یعنی كسى كه از انسان چیزى بخواهد و نزد انسان اظهار فقر كند؛ ولى «محروم» به معناى كسى است كه از رزق محروم است و كوشش او به جایى نمىرسد. المیزان، ج18، ص370 3.     معارج/22-25 4.     وجوب زکات در آیه 60 توبه و خمس در آیه 41 انفال اعلام شد. 5.     کافی، ج3، ص398، ح8 6.     المیزان، ج18، ص369 7.     انسان/8 8.     ممتحنه/8-9 9.     « وَ یُوْثِرُونَ عَلىَ أَنفُسِهِمْ وَ لَوْ كاَنَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ ... » : و دیگران را بر خویش ترجیح مىدهند هر چند خود نیازمند باشند. و آنان كه از بخل خویش در امان مانده باشند رستگارانند. 10. توبه/34 .https://eitaa.com/mahmoodmoalemi # #
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
کفش های فرزند رهبر انقلاب 🔹یکی از تصاویری که در مراسم ختم حاج آقای حسینی مورد توجه عکاسان قرار گرفته است، صندل‌های کهنه فرزند رهبر انقلاب است. پ.ن: خانواده رهبری مانند #مردم_عادی زندگی میکنند/هر چند دشمن علیه‌شان دروغ پراکنی میکند http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
هدایت شده از جنگ نرم
📛 جوسازی آمدنیوز و کانال های نیابتی دولت در تهران شکست خورد. کسبه و بازاریان تهران بلافاصله پس از موج سواری ضدانقلاب و احتمال آشوب و اغتشاش صف خود را از آشوبگران جدا کردند. امید است دولت فشل روحانی پس از ماه ها هشدار و نصیحت کمی به فکر ساماندهی امور باشد. اگر نیست، این انقلاب نیروهای آماده ای دارد که می توانند مشکلات مردم را حل کنند. تعارف باید تمام شود. ♨️ "بپیوندید" ↙️ 🇮🇷 @jangenaarm
هدایت شده از عارفین
؟ 🍃حیدر رحیم‌پور ازغدی (پدر استادازغدی): آیت الله خامنه‌ای آمدند خانه‌ما. برایش وقتی آوردیم ، خندید و گفت من آجیل نمی‌خورم از وقتی رهبر شدم اصلاً آجیل نخوردم چون رهبر باید مثل فقرا زندگی کند ، مگر فقرا آجیل می‌خورند؟ @Arefin
د خبر: 19044تاریخ انتشار: 5:01 ب.ظ - دوشنبه 1394/08/11 سرلشکر جعفری: فتنه چهارم علیه ملت ایران به بهانه مسائل هسته‌ای است فرمانده کل سپاه با انتقاد از عکملکرد برخی مسئولان داخلی، گفت: برخی مسئولان داخلی می‌گویند که دیدید چگونه با دشمنان می‌توان به نتیجه رسید و مدام می‌گویند حالا که در هسته‌ای توافق شد پس در مسائل دیگر نیز می‌توان توافق کرد، در حالی که خطر اصلی همین جاست. به گزارش فتن، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش استکبارستیزی که عصر امروز (دوشنبه) در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه امنیت پایدار، اقتدار ملی، عزت اسلامی و نفوذ معنوی مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: دشمن به امنیت پایدار و اقتدار ملی ایران اذعان کرده است. وی ادامه داد: دشمن با ترفندهای مختلف سعی دارد، ما دست از انقلاب و شعارهای انقلابی برداریم. ما از دشمن انتظاری نداریم، اما از برخی کسانی که با امام بودند و ادعای خط امامی دارند انتظار نداریم این‌گونه عمل کنند. فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: ملت ایران با ایستادگی و مقاومت از 4 فتنه بزرگ بعد از انقلاب سربلند بیرون آمد. در فتنه 88 به بهانه تقلب می‌خواستند انقلاب را متوقف کنند. به عنوان کسی که سال‌ها کار امنیتی کرده می‌گویم فتنه 88 بسیار خطرناک‌تر از جنگ 8 ساله بود. سرلشکر جعفری فتنه چهارم علیه ملت ایران را به بهانه مسائل هسته‌ای عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری فقط درباره موضوع هسته‌ای و با این هدف که فشار اقتصادی برداشته شود، اجازه مذاکره با آمریکا را دادند. آمریکایی‌ها به اجرای برجام دل بسته‌اند و دل‌شان بیشتر از ما می‌خواهد که برجام هرچه زودتر اجرایی شود. وی با انتقاد از عکملکرد برخی مسئولان داخلی، گفت: برخی مسئولان داخلی می‌گویند که دیدید چگونه با دشمنان می‌توان به نتیجه رسید و مدام می‌گویند حالا که در هسته‌ای توافق شد پس در مسائل دیگر نیز می‌توان توافق کرد، در حالی که خطر اصلی همین جاست. فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: شرایط پس از برجام و تلاش دشمن برای انحراف افکارعمومی و نفوذ، فتنه چهارم است که باید مراقب بود. سرلشکر جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: دانشجویان باید با مطالعه و بررسی دقیق با نفوذ مقابله کنند. به نظر می‌رسد عمر فتنه نفوذ طولانی باشد. فرمانده کل سپاه پاسداران درباره مسائل منطقه گفت: بخشی از اقدامات سپاه پاسداران درباره تحولات منطقه قابل بیان نیست. وی درباره مسائل مربوط به سوریه تاکید کرد: اکثر مردم سوریه یشار اسد را قبول دارند و طرفدار او هستند. ما فقط زمانی می‌پذیریم بشار اسد نباشد که مردم سوریه نخواهند. سرلشکر جعفری در ادامه گفت: برخی مسئولان می‌گویند چرا روی بشار اسد حساس هستید، وی نباشد دیگری بیاید، اما ما می‌گوییم مقاومت وابسته به بشار اسد است.https://eitaa.com/mahmoodmoalemi
🔴فشارهای سه‌گانه کلید خورد ♦پروژه هم‌افزایی فشارهای سه‌گانه از امروز با فراخوان‌های گسترده‌ در شبکه‌های اجتماعی کلید خورد و تلاش شد تا اعتصاب و تجمعات اعتراضی در تهران و چند استان دیگر شکل بگیرد. ♦سناریوی هم افزایی فشارهای سه‌گانه‌ی آمریکا (اقتصادی، روانی و عملی) برای تغییر محاسبات ایران و تحمیل برجام‌های جدید را می‌شود چنین روایت کرد. «مرحله اول» خروج آمریکا از برجام برای بی‌تعادل سازی اقتصاد ایران و تحریک فضای کسب و کار جهت انتقال فشارهای روانی به مردم «مرحله دوم» ظهور و بروز نارضایتی و اعتراضات اجتماعی ناشی از بی‌تعادلی اقتصادی و فشارهای روانی در محیط داخلی ایران «مرحله سوم» میدان‌ داری عناصر ضدانقلاب برای تبدیل نارضایتی و اعتراضات اجتماعی به آشوب و فشارهای عملی «مرحله چهارم» بازگرداندن تحریم‌ها و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در نقطه جوش بی‌تعادلی اقتصادی و فشارهای روانی و عملی در اواخر تیر تا اواسط مرداد ماه «مرحله پنجم» ایجاد دوگانگی در حاکمیت و گسست ملی در ایران بر سر مذاکره و توافق مجدد و وانهادن مزیت‌های موشکی و منطقه‌ای به آمریکا ♦با این شرایط بی‌عملی نسبت مشکلات مردم در دولت و مجلس به همراه توچال‌گردی و رفتن به تعطیلات تابستانی، عملا پُرکردن جدول آمریکایی‌ها است. به نظر می‌رسد غربگرایان تغییر محاسبات برای مذاکره و توافق مجدد با آمریکا را به انتظار نشسته‌اند. در این ارتباط تلاش برای بررسی fatf طی دو ماه آینده در مجلس این انگاره را تقویت می‌کند. ‌.https://eitaa.com/mahmoodmoalemi 🌍