⭕️ سخنگوی جنبش نجباء در دیدار با ذوالنوری:
♦️ طرحی در دستور کار کنگره آمریکا قرار دارد که بر اساس آن، هر عراقی طرفدار ایران (اعم از فرد یا گروه) تحریم میشود
▫️ در صورت تصویب این طرح، گروههای مقاومت عراقی روابط بغداد ـ واشنگتن را قطع و سفیر آمریکا را اخراج میکنند
▫️سرنگونی پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی نشان داد که قدرت محور مقاومت تنها در عرصه نظری نیست و این محور در میدان عمل هم قدرت دارد
▫️ غربیها از هلال شیعی یا امپراتوری ایران سخن میگویند، ولی در واقع این امپراتوری محور مقاومت است که برای ظهور زمینهسازی میکند.
▫️فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا در منطقه اعلام کرد که 80 درصد خسارتهایش در عراق از جانب گروههای شیعی مورد حمایت ایران بوده است.
▫️ آمریکاییها تاکنون نتوانستهاند بهصورت رسمی در مناطق شیعهنشین عراق پایگاه نظامی ایجاد کنند و ما آنها را به این چالش دعوت کردهایم که ـ اگر جرأت دارند ـ چنین کاری را انجام بدهند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گلایه تأثیرگذار مادر ۴ شهید به آذری جهرمی
🔴 قیافه های دیدنی....‼️
🔻در طول زمان فعالیتم در #قوه_قضاییه اولین بار بود دیدم که قاضی متهمان رو برای ابلاغ حکم احضار کرد و همونجا هم فرستادشون زندان...
قیافهی مدیرانی که گوشتِ موردنیازِ مردم رو توی بازار آزاد میفروختن وقت شنیدن حکم دیدنی بود، شوکه بودن یکیشون گفت ماشینو بدجایی پارک کردم برم بیام...
💬 فراهانی
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
🇮🇷 #زمانه= جامع ترین کانال تحلیل سیاسی با حضور نخبگان سیاسی، اصحاب رسانه، اساتید محترم دانشگاه
http://eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd
🌷 بازنشر #مجاز است
ارسال شده از سروش+:
✔️چرا ظریف نمی تواند جزییات دیدارش با نماینده ترامپ را بگوید؟
✍️این روزها، اخبار و روایتهای از دیدار ظریف با سناتور رند پال منتشر شده که نشان میدهد که نباید از کنار دقایق مهم آن دیدار به راحتی گذشت. از آنچه تاکنون در اینباره منتشر شده ، می توان ابتدا جمع بندی ذیل را مطرح کرد:
1️⃣: سناتور رند پال هماهنگ و در واقع نماینده و به نوعی فرستاده ترامپ برای دیدار با ظریف بوده است.
2️⃣: موضوع گفتگو به ادعای سناتور آمریکایی فقط برجام نبوده و درباره حوزه موشکی نیز سخن گفته شده است.
3️⃣: مسیر گفتگو به نحوی بوده که سناتور آمریکایی از ظریف برای دیدار با ترامپ به کاخ سفید دعوت می کند. روایت ظریف از این دعوت تهدیدگونه بوده ولی طرف آمریکایی نوعی دیگری نحوه دعوت را روایت کرده است.
4️⃣: ظریف در این دیدار مستقیما جواب سناتور برای رفتن به کاخ سفید را نداده و بعد از تماس با تهران جواب منفی را داده است.
5️⃣: ارزیابی سناتور آمریکایی از دیدار با ظریف این بوده که دولت ایران آمادگی توافق دارد.
6️⃣: ارزیابی سناتور آمریکایی درباره مذاکرات موشکی با ایران نیز بسیار خطرناک است. او مدعی شده است که مقامات ایران، مذاکره نظامی و تسلیحات خود را منوط به کاهش تسلیحات عربستان و اسرائیل و پای میز مذاکره کردن آوردن عربستان میدانند.
7️⃣: جمع بندی کلی منتشر شده در رسانه ها این است که آنچه تاکنون از دیدار جواد ظریف و رند پال منتشر شده، بررسی و گفتگو درباره نوع و شرایط مذاکره میان ایران و آمریکا بوده و یا حداقل سنجش دو طرف از یکدیگر برای احتمال مذاکره در آینده!
👈اما این هفت بخش هرکدام حساسیت و نگرانیهای خود را تولید می کنند، بنابراین بیشتر بخوانید:
🔻الف: با اشرافی که محمد جواد ظریف مدعیست که از فضای سیاسی آمریکا و بازیگران موثر آن دارد، ادعای اولیه او که دلیل دیدار با رندپال را عدم نمایندگی ازطرف دولت آمریکا عنوان کرده، به شدت دچار تردید میشود. به تعبیر دیگر این مساله به این واقعیت نزدیکتر میشود که ایشان دقیقا میدانستند باچه کسی درحال مذاکره هستند!
🔻ب: آنچه که روایت ظریف را بسیار قابل تامل میکند، این است که طرف آمریکایی اورا تهدید کرده که یا تحریم را بپذیرد یا ملاقات با ترامپ را! واقعا شش سال مذاکره چه تصوری را برای آمریکایی ها ایجاد کرده که کار را به تهدید مستقیم ظریف رساندهاند؟ یکبار خودمان را جای طرف آمریکایی بذارییم؛ تهدیدشخص ظریف یعنی آنها بر اثربخشی تهدید خود بر وزیرخارجه ایران به عنوان یکی از آخرین حربهها برای کشاندن ایران به میز مذاکره، امید داشتهاند! انگیزه دیگر آمریکاییها نیز در این گزاره بدتر خلاصه می شودکه آنها "رفتار ظریف را متفاوت از رفتار حاکمیت ایران تصور میکنند" و بیش از اهمیت به تحریم وزیر جمهوری اسلامی، تهدید خودرابه شخصیت ظریف معطوف کردند. این اتفاقا نکته اصلی و البته غم انگیز ماجرا است و بدتر نیز اینکه طرف آمریکایی مدعی شده که ظریف هم جواب این تهدیدرا مستقیم نداده و منوط به مشورت و پاسخ ازتهران کرده است!
🔻ج: اساسا ظریف درآن دیدارچه گفته است؟! چرا طبق رویههای گذشته بازاین طرف آمریکایی است که جزییات را با افتخار وبدون ترس منتشر میکند؟ سخنان ظریف دارای چه محتوایی بوده که اینک راندپال مدعی است که ایران راآماده توافق دیده است؟!درسخنان ظریف چه نکات امید بخشی برای طرف آمریکایی بوده است؟
🔻د: تا آنجایی که مواضع علنی رهبری نشان میدهد، حتی مذاکره در حوزه هسته ای با دولت فعلی آمریکا نیز ممنوع شده چه برسدبه گفتگو درباره حوزه موشکی!اماروایت خطرناکتر سناتور آمریکایی این است که اودرباره شرایط مذاکره موشکی موردمقبول بری ایران،پای عربستان واسرائیل راوسط کشیده است.ظاهر این شرایط گرچه تاحدی قابل قبول بنظر میرسد ولی آنچه درحوزه امنیت ملی برای جمهوری اسلامی اهمیت بالاتری دارد،داشتن تسلیحات بازدارنده دربرابرآمریکا است و بعد کشورهای کوچکترهمانند عربستان! اساسا تدابیر نظامی ایران دربرابرآمریکا به عنوان دشمنی که هرروزبر دشمنیاش افزوده وتنها کشوری است که به همراه رژیم صهیونیستی ایران راتهدید نظامی میکند،ابتداتعریف میشود وبعد دیگران. یعنی مذاکراتی که قدرت نظامی ایران رادرسطح عربستان وحتی اسرائیل کاهش دهدولی دربرابر آمریکا آسیب پذیر! درراستای منافع امنیت ملی هرگز نخواهد بود.
♦️♦️پی نوشت: تحریم ظریف توسط آمریکا برای شخص او ودولت روحانی یک افتخار است وهمه بایددر برابر این تحریم درداخل کشور واکنش مناسب وحمایتی داشته باشند. ولی برای روشن شدن ابعاد گفتگو با فرستاده ترامپ بهتراست آقای ظریف خودروایت این دیداررا برای مردم صادقانه و باجزییات بیشتر بگوید و بیش ازاین بردامنه شبهات نیافزاید، زیرا تجربه گذشته مردم ازدیدارهای آقای ظریف برایشان فواید خوشایندی نداشته
غرض از مزاحمت
استاد معلمی
نظرتون در مورد این متن از این کتاب چیست؟
راز قتل جان اف کندی
حضرت آیۀ الله آقای سید عبدالکریم کشمیری می فرمودند: شخصی از اهل علم که مورد وثوق بودند نقل کردند، روزی در مدرسه فیضیه قم با عده ای از علماء و دوستان نشسته بودیم که ناگهان آقای مجتهدی با یک هیبت خاصی وارد شدند و در کنار ما نشستند، هنوز چند دقیقه ای بیشتر نگذشته بود که ناگهان رنگ رخسارشان برافروخته شد و به زبان ترکی پی در پی فرمودند: «وُور»(بزن) و در مرتبه سوم فرمودند:«دِنَن یا علی وُور» آنگاه سکوت نمودند.
چند لحظه بعد که به حالت عادی بازگشتند، از ایشان پرسیدم چه اتفاقی افتاد؟! و با چه کسی صحبت می کردید؟!
فرمودند: دیدم در آمریکا شخصی می خواهد رئیس جمهور آمریکا جان اف کندی را ترور کند، ولی می ترسد و دستشمی لرزد، دو مرتبه به او گفتم بزن ولی باز می ترسید ، در مرتبه سوم به او گفتم بگو یا علی و بزن، او هم گفت: یا علی و کندی را ترور نمود.
همه رفقا گفتند : آقا این چه حرفی است! فیضیه کجا!؟ آمریکا کجا!؟
آقای مجتهدی فرمودند: بله آقاجان شما رادیو را روشن کنید تا خبر کشته شدن کندی را بشنوید.
پس از حدود نیم ساعت که رادیو را روشن کردیم، در کمال تعجب شنیدیم که جان اف کندی به طور مرموزی ترور شد.
حضرت آیۀ الله کشمیری می فرمودند: بنده این ماجرا را از آقای مجتهدی سئوال کردم و ایشان تائید نمودند. همچنین آقای مجتهدی این قضیه را برای عده ای از جمله حجۀ الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ علیرضا گل محمدی و آقایان چایچی و قریشی و جمعی دیگراز دوستان نقل کرده اند.
ناگفته نماند که در اواخر سال 1378 ه ش از تلویزیون اعلام شد که فرزند و همسر کندی در یک سانحه هوایی کشته شدند و رئیس جمهور آمریکا(کلینتون) در این رابطه به بررسی پرونده قتل جان اف کندی پرداخته و گفت خیلی مایلم بدانم کندی چطور ترور شده است و تاکنون قتل جان کندی مرموز باقی مانده است. .....
......لاله ای از ملکوت: سیری در زندگی عارف بالله و عاشق دل سوخته اهل بیت علیهم السلام آقای حاج شیخ جعفر مجتهدی (دوره چهار جلدی)
10
مولف : حمید سفیدآبیان
تصویرگر : مسعود نجابتی
ناشر کتاب : به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) سال نشر : 1396
تعداد صفحات : 1720
پاسخ:
سلام علیکم
درمورداین متن امثال بنده صاحب نظرنیستیم بلکه بایدازاهل عرفان سئوال کردولی مرحوم مجتهدی ازعرفاوقابل احترام است قبراودرحجره ای درصحن آزادی درجوارمرقدمطهرامام رضا(ع)است بنابراین ازشخصیت های عرفانی مانندآیت الله ناصری سوال کنیدولی درترور کندی تردیدی نیست امادرعلت ورمزورازاین ترورهمچنان مخفی مانده است باتشکر معلمی
سلام
آقای معلمی
عیدتان مبارک استاد...
استاد خیلی از جوانان به قوانین بانکی ایراد میگیرند. واین مسئله که بسیاری از مراحه ایراد به بانک در بحث ربا خواری دارند را این گونه تعبیر میکنند.
که چرا به اینصورت است مگر قوانین بانک ها در کشور اسلامی تدوین نشده،مگر شورای نگهبان رسد نکرده،مگر شورای فقهی بانک ها این مطلب را زیر نظر ندارند. و چرا رهبری حال با وجود نبود اختیارت درمورد ربای بانک ها دستوری نمیدهند.
وچرا شورای فقهی به جای جلوگیری از رباخواری بانک ها دست به دست بانکداران داده تا برایشان یهجوری قوانین را اسلامی کنه
آیا این کلاه گذاشتن نیست.
درمورد آقای کرمانی هم بسیاری حجمه کرده بودند که من یه مورد آن را در زیر میارم.
🔸موحدی کرمانی: گناه دریافت سود بانکی با زنا با محارم در خانه خدا برابری میکند!
▪️آیتالله محمدعلی موحدی کرمانی، ۱۸ امرداد، در خطبههای نماز جمعه به زیادهگویی افتاده و با تاکید بر ضرورت رونق تولید و مقابله با ربا گفته «اگر مردم از کار تولید خسته شوند، به سراغ بانکها و سودگیری میروند که ربا محسوب میشود و ربا نیز حرام است.»
▪️او ادعا کرده «اگر مردم به ربا بیاعتنا شوند خود را برای جنگ با خدا آماده میکنند و در نزد خداوند گناه ربا خواری با زنا با محارم در خانه خدا برابری میکند.»
@kayhanlondonchannel
نقد یکی از اعضای گروه:
شما باید به بانکها دستور بدید که بهره ندهند
ولی نتوانسته اید که سرمایه ها را به سمت تولید ببرید و چند بار امتحان کرده اید ولی پول به سمت زمین و مسکن و سکه و دلار رفته است
سی ساله که نتوانسته اید غول عظیم نقدینگی را کنترل کنید
حرف زدن که فایده نداره
کشورهای کفار از دید شما بین 0 تا 5 درصد بهره میدهند
وکشور چین وام های بالا آن هم بدون بهره بصورت ۱۲ سال میدهد.
بعد درکشوری که شما ادعای اسلام دارید و این طور کشور را اداره میکنید.
بنظر من در ایران بیشتر حرف اسلام را میزنند ولی در خارج با وجود مسلمان نبودن میبینیم بیشتر به اسلام عمل میشود.
پاسخ:
سلام علیکم اصل سئوال ربای بانکی مسئله شرعی است که هرکس بایدازمرجع تقلید خودش استفتاء کندومسئله سیاسی نیست که درتخصص بنده باشدولی به طورکلی عرض می کنم ماپس از۵۷سال که ازشروع انقلاب اسلامی (ازسال۱۳۴۱تاکنون)بارهبری امام خمینی می گذردتاکنون۲مرحله ازانقلاب راپیروزشده ایم(مرحله اول ساقط کردن نظام کودتایی ،وابسته،موروثی وطایفه ای ودیکتاتوری ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی ومرحله دوم تشکیل نظام اسلامی)ولی سه مرحله باقی مانده است(تشکیل دولت اسلامی ،جامعه اسلامی وتمدن نوین اسلامی)بنابراین هنوزبه طورکامل قوانین درحوزه های مختلف ازجمله بانکداری و...پیاده نشده که انشاالله درگام دوم انقلاب به شرط همراهی مردم وتبعیت ازولایت فقیه انجام خواهد شد واین نوع اشکالات مرتفع خواهدشد باتشکرمعلمی
سلام استاد گرامی
آگه امکان داره به این سوال جواب بدید ممنون میشم
🌹 عید
عید، روز کشتن نیست، روز زنده کردن است.
اگر جان بخشیدی و زندگی دادی؛ مبارک خواهی شد. به زنده کردن ، زنده می شوی، نه به ستاندن زندگی.
🌱
شقاوت و شرارت را باید قربانی کرد تا شفقت و شرافت زاده شود.
آنچه به آسمان می رود جان است نه تن و آنچه که مقبول درگاه است عشق است نه گوشت و خون و استخوان.
پاسخ :
سلام علیکم
پاسخ سئوال شماراازربان دونفر ازمتخصصین مسائل اعتقادی (آقایان احمدبهشتی ومحمدباقرتحریری)عرض می کنم
آیت الله احمدبهشتی با بیان این که قربانی کردن نه فقط در اسلام بلکه ریشه در دوران تاریخ بشر دارد و گفت: در روایتهای بسیاری بر این مساله تاکید شده که در روز عید قربان، قربانی کنید تا گرسنگان و بیچارگان نیز بتوانند از این طریق غذایی به دست آورند و گرسنه نمانند.
قربانی کردن؛ نشانه تعظیم شعائر اسلامی
آیت الله بهشتی افزود: قربانی یک عبادت بسیار مهم و از شعائر اسلام است و در مقابل دیگر عبادت های مالی، شاخصه ها و ویژگی های خاصی دارد بهویژه به خاطر این که خود نمادی از قربانی کردن خواسته ها و منیت های نفسانی به منظور تقرب یافتن به پرودرگار عالم می باشد.
وی در ادامه صحبت های خود درباره فلسفه قربانی در حج ابراز داشت: از آنجا که شارع احکام اسلام، خداوند متعال است، تمام دستورات و قوانین این دین مبین بر اساس حکمت وضع شده، هر چند ممکن است ما از بسیاری از علل و حکمتهای آن آگاه نباشیم.
قربانی کردن هوای نفس و منیت های نفسانی
عضو خبرگان رهبری همچنین با بیان این نکته که قربانی کردن حاجیان در روز عید قربان، نمادی از قربانی کردن هواهای نفسانی و ذبح نفس اماره است، گفت: منظور خداوند از دستور به ذبح حضرت اسماعیل(ع) به این دلیل بود تا حضرت ابراهیم(ع) در پرتو این عمل، با سرسختترین و ریشه دارترین عامل تعلّق نفس که حُبّ و دوستی فرزند است مبارزه کند و بدین وسیله در پرتو اطاعت از پروردگار، تعلّق نفسانی را ریشه کن سازد.
وی افزود: به همین خاطر نیز قربانی کردن حاجیان در واقع نوعی جهاد با نفس در راستای زدودن تعلّقات و وابستگیهای دنیوی و مادی و رهایی از زندان مالپرستی و دنیاطلبی است.
مهم کسب فضیلت تقواست
این استاد حوزه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به آیهای از قرآن مجید مبنی بر این که پروردگار عالم اساساً نیازی به قربانی شما ندارد و برای خدا تنها تقوای انسانها مهم است، اظهار داشت: در واقع هدف خداوند متعال از واجب کردن قربانی در روزعید قربان به خاطر آن است که حاجیان با پیمودن مراحل ایمان و تقوا، در مسیر انسان کامل قرار گرفته و هر چه بیشتر و بهتر زمینه تقرب خود به سوی منبع خیر مطلق که خداوند است را فراهم نمایند.
درس گذشت و ایثار در مکتب عید قربان:
وی تاکید کرد: از این روست که ما معتقدیم قربانی کردن درس فداکاری و ایثار، همچنین گذشت و نوع دوستی و کنار گذاشتن منیت ها و خواهش های نفسانی است تا انسان بهتر بتواند مشکل و گرفتاری دردمندان و گرفتاران و نیازمندان را درک کرده، سراسیمه به یاری و کمک آن ها بشتابد.
گوشت قربانی باید به دست چه کسانی برسد؟!
آیت الله بهشتی همچنین با بیان این که اساساً از نگاه برخی بزرگان و علما، هر نیکی و عمل خیر را که باعث قرب الهی باشد، قربانی است، گفت: یکی از اهداف قربانى کردن آن است که گوشت آن به مصارفی برسد که هم قربانى کننده از آن استفاده کند و هم قسمتى را به فقیران نیازمند برساند؛ از این رو و بر اساس احکام فقهی مربوطه گوشتهای حاصل از قربانی در روز عید قربان در سرزمین مقدس منی باید در درجه اول به مصرف افراد نیازمند آن سرزمین برسد و اگر نیازمندانى در آن روز و در آن سرزمین پیدا نشود، باید آن را به مناطق دیگر حمل کنند و در اختیار نیازمندان قرار دهند......ادامه درپست زیر
آیت الله محمدباقرتحریری :
آیا قربانی کردن حیوان، عمل خشنی است؟
در این شرایط این سؤال در مورد عید قربان مطرح میشود که عدهای قربانی کردن گوسفند یا گاو را عملی خشن و سنگدلانه میدانند.
توجه داشته باشید که در دین اسلام احکام و اموری در رابطه با حقوق حیوانات وجود دارد. به این مفهوم که حتی حیوانات هم دارای حقوقی هستند که باید آن را رعایت کنیم. از جمله این که پیغمبر اسلام صلیالله علیه و آله فرمودهاند: «حرام است که کسی بر روی حیوانی بنشیند و با دیگری مشغول صحبت شود.» چون آن حیوان اذیت میشود و فقط میتوان برای رفت و آمد از حیوان استفاده کرد، ولی اگر موجب خستگی حیوان شویم عمل حرامی مرتکب شدهایم.
همچنین سیلی زدن یا شلاق زدن به صورت حیوان حرام است و یا قربانی کردن در شب که زمان آرامش و استراحت حیوانات است، حرام است. جلوی یک حیوان نباید حیوان دیگر را سر برید و یا حتماً قبل از ذبح باید به حیوان آب بدهیم تا حیوان سیراب باشد. این نوع احکام که باب مخصوصی در فقه اسلامی دارند، نشان میدهد که دین اسلام در مورد حیوانات اهمیت ویژهای قائل است و نسبت به این گروه از مخلوقات الهی هم رئوف است.
اما آیا اصل این عمل، کار خشنی نیست؟
باید دقت شود که اصل ذبح حیوان برای تهیه خوراک و پوشاک عمل خشنی نیست چون گروهی از حیوانات را خداوند برای خوراک انسان حلال کرده است و میتوانیم از آنها ارتزاق کنیم. در همین راستا لازم است که آنها قربانی کنیم تا بتوانیم از گوشت آنها تغذیه کنیم. پس اساساً عمل قربانی عملی غیراخلاقی نیست.
اما در اسلام برای اینکه این عمل به درستی انجام شود، ضمن اینکه در ذبح حیوان باید نام خدا برده شود، لازم است شرایطی رعایت شود. مانند اینکه قربانی کردن در شب انجام نشود یا چاقویی که با آن حیوان ذبح میشود حتماً تیز باشد تا موجب اذیت شدن حیوان نشود. در غیر این صورت عمل قربانی نه تنها موجب قرب الهی نمیشود، بلکه انسان مرتکب کار حرامی شده است.
آیتالله محمدباقر تحریری
باتشکرازطرح سوال معلمی