ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 161.mp3
5.6M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز
🌺 سهم روز صد و شصت و یکم خطبه 164
💠 کیمیای اخلاص!
✅ حضرت علامه مصباح یزدی«رحمه الله علیه»:
🔸[برای موفقیت] مهمترین شرط اثباتی که باید رعایت کنیم اخلاص است یعنی تلاشمان را برای خدا انجام دهیم؛ خدایا! چون تو دوست داری انجام میدهم، نه برای اینکه دیگران از من تعریف کنند، نه برای اینکه به من احترام بگذارند، دست من را ببوسند و…؛ فقط چون تو دوست داری انجام میدهم.
🔹اگر این گوهر و این کیمیا را پیدا کردیم مس وجود ما طلا میشود. طلا چیست؟! دیگر نمیشود برای آن قیمت قائل شد!
❇️ از همین امروز با امام زمان عهد ببندیم که آقا! ما میخواهیم در راهی قدم برداریم که شما بپسندید، خودتان کمک کنید. ما شرط میکنیم آنچه در توانمان است و میتوانیم، کم نگذاریم. شما هم آقایی بفرمایید و کمکمان کنید تا این راه را درست طی کنیم و به ثمر برسانیم.
بیانات حضرت آیتالله مصباح (ره) در تاریخ 25/01/1397
✍️مجید
✴️هیئت مجازی✴️ عضوشوید👇
@majidkh1399
18.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 کلیپ تصویری: خلاصه زندگینامه شیخ کلینی ۱
🔸 نوزدهم اردیبهشت ماه، روز بزرگداشت شیخ کلینی گرامی باد
✍️مجید
✴️هیئت مجازی✴️ عضوشوید👇
@majidkh1399
7.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 کلیپ تصویری: خلاصه زندگینامه شیخ کلینی ۲
🔸 نوزدهم اردیبهشت ماه، روز بزرگداشت شیخ کلینی گرامی باد
✍️مجید
✴️هیئت مجازی✴️ عضوشوید👇
@majidkh1399
شرح حکمت ۴۷ قسمت ۱۱ معیار صداقت و شجاعت و عفت.mp3
1.82M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
🔸 شرح #حکمت47 1️⃣1️⃣
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨
🌹شرح #حکمت47 ( 11 )
🔹 معیار صداقت و شجاعت و عفّت
🔰 همچنین مولا علی (علیه السلام) در حکمت های ۶۸ و ۳۸۰ ، زینت فقرا را عفّت معرفی می فرمایند.
حکمت ۶۸ : " عفت ورزيدن زينت فقر و شكرگزاری زينت بی نيازی است. "
🔻 و در حکمت ۲۵۲ ، فلسفه نهی از سرقت توسط خدا ، رواج و تحقق عفّت در جامعه ، شمرده شده است.
بنابراین باید نسبت به مسأله عفّت به شدت جدی بود. مولا علی (علیه السلام) ، ریشه بی عفّتی و آثار آن را در نهج البلاغه ، در خطبه ۸۸ ؛ قلب مرده ، گوش و چشم نابینا و ناشنوا ، از حقیقت معرفی می کنند و بی عفّتی را از نشانه های آخرالزّمان بیان کردند.
🔻در نهج البلاغه شریف ، در خطبه ۱۰۸ بند ۷ ، می فرمایند : « صَارَ الْفُسُوقُ نَسَباً، وَالْعَفَافُ عَجَباً »
در آخرالزمان فسق و فجور و بی بند و باری مایهٔ افتخار می شود و عفاف مایهٔ تعجّب و شگفتی مردم.
🔻 با این نگاه معلوم شد که رابطه عفّت با غیرت ، مسأله مهمی است که ان شاءالله در بخش بعدی به آن می پردازیم.
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
↩️ ادامه دارد...
⭕️ به_هم_نخندیم_با_هم_بخندیم
شاگردی با استادش از باغى عبور میکردند،
چشمشان به يک جفت کفش کهنه افتاد.
شاگرد گفت: گمان ميکنم اين کفشهاي کارگرى است که در اين باغ کار ميکند .
بيا با پنهان کردن کفشها عکس العمل کارگر را ببينيم و بعد کفشها را پس بدهيم و کمى شاد شويم ...!
استاد گفت: چرا براى خنده و شادی خودمان او را ناراحت کنيم؟؟؟
بيا مقدارى پول درون کفش قرار بده تا عکس العمل او را ببینیم.
شاگرد پذيرفت. و بعد از قرار دادن پول در کفش ، مخفى شدند.
کارگر براى تعويض لباس کنار وسائل خود آمد.
هنگامیکه پا درون کفش گذاشت متوجه شيئى درون کفش شد و بعد از برسی ، پول ها را ديد.
با گريه فرياد زد : خدايا شکرت !
خدايی که هيچ وقت بندگانت را فراموش نميکنى شکرت .
ميدانى که همسر مريض و فرزندان گرسنه دارم و در این فکر بودم که امروز دست خالى، با چه رويی به نزد آنها باز گردم و همينطور اشک ميريخت.
استاد به شاگردش گفت:
هميشه سعى کن براى خوشحالى ات ببخشى نه بستانی.
🔻سعی کنیم باظلم کردن به کسی، و اذیت و آزار کسی اسباب شادی خود را فراهم نمکنیم.
♦️ زیرا؛ خداوند تعالی فرمود: هر كس از شما ظلم كند، عذاب شديدى به او مى چشانيم.
✍️مجید
✴️هیئت مجازی✴️ عضوشوید👇
@majidkh1399
🌹ختم نهج البلاغه در ۲۷۰روز. سهم روز صد و شصت و دوم
┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄
📜 #خطبه163
1️⃣ خداشناسی
♦️سپاس خداوندی را سزاست که آفريننده بندگان و گستراننده زمين و جاری کننده آب در زمين های پَست و روياننده گياه در کوه ها و تپّه های بلند می باشد، نه اوّل او را آغازی و نه اَزَلی بودن او را پايانی است، آغاز هر چيزی و جاويدان است و پايدار و ماندگار بدون مدّت و زمان است. پيشانی بندگان در برابر عظمت او به خاک افتاده، و لب ها در اعتراف به يگانگی او در حرکتند. به هنگام آفرينش برای هر پديده ای حدّ و مرزی قرار داد تا برای وجود بی نهايت او همانندی نباشد. گمان ها خدا را با اندازه ها و حرکت ها و اندام ها و آلت ها نمی توانند اندازه گيری نمايند. نمی توان گفت: خدا از کی بود؟ و تا کی خواهد بود؟ وجود آشکاری است که نمی توان پرسيد: از چيست؟ و حقيقت پنهانی است که نمی توان پرسيد در کجاست؟ نه جسم است که او را نهايتی باشد و نه پوشيده ای که چيزی او را در برگرفته باشد، به موجودات آن قدر نزديک نيست که به آنها چسبيده و آن قدر دور نيست که جدا و بريده باشد. بر خداوند، خيره نگريستن بندگان و بازگشتن لفظی به زبان آنان، نزديک شدن به تپّه ای، گام برداشتن در تاريکی شب، يا راه رفتن در مهتاب که نور می افشاند و درخشش خورشيدی که پس از ماه طلوع می کند و با طلوع و غروبش و آمدن شب و روز، چرخ زمان می گردد و تاريخ ورق می خورد، هيچ کدام پنهان نيست. خدا پيش از هر نهايت و مدّت و فراتر از هر گونه حساب و شمارش است، خدا والاتر از آنچه می باشد که عقل های عاجز تشبيه کنندگان تصوّر می کند. والاتر از صفات پديده ها و اندازه ها و قُطرهاست که برای موجودات مادّی پندارند و جايگاه هايی که برای آن در نظر می گيرند؛ زيرا حدّ و مرز و اندازه، شايسته پديده هاست و به غير خدا تعلّق دارد.
2️⃣ وصف آفرينش
♦️ پديده ها را از موادّی اَزَلی و اَبَدی نيافريد، بلکه آنها را از نيستی به هستی آورد و برای هر پديده ای حَدّ و مرزی تعيين فرمود و آنها را به نيکوترين صورت زيبا، صورت گری کرد. چيزی از فرمان او سرپيحی نمی کند و خدا از اطاعت چيزی سود نمی برد، علم او به مردگانی که رفتند چونان آگاهی او به زندگانی است که هستند و علم او به آسمان های بالا چونان علم او به زمين های زيرين است.
3️⃣ شگفتی آفرينش انسان
♦️ای انسان! ای آفريده راست قامت، ای پديده نگاهداری شده در تاريکی های رحم های مادران و قرار داده شده در پرده های تو در تو! «آغاز آفرينش تو از گل و لای بود» و سپس «در جايگاه آرامی نهاده شدی تا زمانی مشخّص و سرآمدی تعيين شده» و آنگاه که در شکم مادرت حرکت می کردی، نه دعوتی را می توانستی پاسخ دهی و نه صدايی را می شنيدی. سپس تو را از قرارگاهت بيرون کردند و به خانه ای آوردند که آن را نديده بودی و راه های سودش را نمی دانستی، پس چه کسی تو را در مکيدن شير، از پستان مادر هدايت کرد؟ و به هنگام نياز جايگاه های طلب کردن و خواستن را به تو شناساند؟ هرگز آن کس که در توصيف پديده ای با شکل و اندازه و ابزار مشخّص درمانده باشد، بدون ترديد از وصفِ پروردگارش ناتوان تر و از شناخت خدا با حَدّ و مرز پديده ها دورتر است.
┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄
ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 162.mp3
7.23M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز
🌺 سهم روز صد و شصت و دوم خطبه ۱۶۳
9.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱مداحی حاجمهدی رسولی به یاد #شهید_حمیدرضا_الداغی
آن طرف پیاده رو
عقل صدا زد که بمان،
عشق صدا زد که برو
✍️مجید
✴️هیئت مجازی✴️ عضوشوید👇
@majidkh1399