eitaa logo
مکتب ام ابیها سلام الله علیها
709 دنبال‌کننده
40.6هزار عکس
48.6هزار ویدیو
2هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
13980315_29163_128k.mp3
2.19M
🌷🥀 ❤️رهبر_معظم_انقلاب 🔳 شباهت امام خمینی ره به مولانا امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام ☑️ویژگی های (رحمه الله علیه) 🥀 ❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮ @maktab_ommeabiha ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯
🍃🌸🍃🌸🌸🍃🌸🍃 🌷قصه های قرآن 🍂داستان اصحاب اخدود 🌿قسمت2⃣ 🌺خداوند در قرآن ماجراى قساوت و بى‏رحمى يهود، و مقاومت مسيحيان مؤمن را پس از پنج سوگند چنين بيان كرده است: 🌹قُتِلَ أَصْحَابُ الاُْخْدُودِ النَّارِ ذَاتِ الْوَقُودِ - إِذْ هُمْ عَلَيْهَا قُعُودٌ - وَ هُمْ عَلَى مَا يَفْعَلُونَ بِالْمُؤْمِنِينَ شُهُودٌ - وَ مَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّا أَن يُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ؛ مرگ و عذاب بر شكنجه‏گران صاحب گودال (آتش) باد،گودال هايى پر از آتش شعله‏ور، هنگامى كه در كنار آن نشسته بودند، و آنچه را نسبت به مؤمنان انجام مى‏دادند (با خونسردى) تماشا مى‏كردند، هيچ ايرادى بر آنان (مسيحيان مؤمن) نداشتند جز اينكه آن‏ها به خداوند عزيز و حميد، ايمان آورده بودند.(1061) به اين ترتيب خداوند، مسيحيان با ايمان را كه در آيين خود (قبل از ظهور اسلام) ايستادگى كردند و كشته شدند و راه خدا را بر تسليم در برابر طاغوت يهود، ترجيح دادند ستوده، و دشمنان خونخوار آن‏ها را سرزنش نموده، و به عذاب دردناك دنيوى و اخروى، هشدار داده است. و اين درسِ تاريخى را به مسلمانان داده كه در برابر زورمندان بايستند، و ديكتاتورى دشمن، آن‏ها را مرعوب و تسليم نكند. قابل توجه اين كه بعضى مى‏نويسند: يهوديان نخستين كسانى بودند كه كوره‏هاى آدم‏سوزى را بدعت نهادند، و سرانجام همين بدعت دامان آن‏ها را گرفت، و گروه زيادى از يهود در قرن حاضر، در ماجراى آلمان هيتلرى، در كوره‏هاى آدم‏سوزى به آتش كشيده شدند و به مكافات دنيوى اعمالشان رسيدند. شهادت رهبر مسيحيان با ايمان نجران، و تازه بودن بدن او پس از قرن‏ها از گفتنى‏ها اين كه: عبدالله بن ثامر كه از اهالى نجران بود، موجب گرايش مردم نجران به آيين مسيحيت شده بود. ذونواس پس از مسلط شدن بر نجران، دستور داد عبدالله را احضار كردند، پس از بگو مگوى شديد، ذونواس با عصاى خود بر سر عبدالله كوبيد، سر او شكست و به شهادت رسيد. از عجايب اين كه: در عصر خلافت عمر، شخصى در نجران، خرابه‏اى را حفر مى‏كرد، ناگاه در زير خاك‏ها مردى را ديد نشسته و دستش را روى زخم سرش نهاده است، معلوم شد او همان عبدالله بن ثامر است، وقتى كه دست او را مى‏كشيدند، خون تازه از سرش جارى مى‏شد، وقتى كه دستش را رها مى‏كردند، بر روى زخم سرش قرار مى‏گرفت، و خون بند مى‏آمد. در انگشت دستش انگشترى بود كه در آن نوشته شده بود: اللهُ رَبِّى، خداوند، پروردگار من است. اين حادثه را در ضمن نامه‏اى به عمر بن خطاب گزارش دادند، عمر در جواب نامه نوشت: او را به همان حالتى كه بود بگذاريد و دفن كنيد.(1062) اين حادثه نيز بيانگر مقام ارجمند شهيد است كه بدنش پس از صدها سال نپوسيده است. متلاشى شدن سلطنت ذونُواس‏ طاغوت بى‏رحم، ذونواس آن گونه مسيحيان را در خندق‏هاى آتش سوزانيد، ولى اينك ببينيد چگونه ظالم ديگرى بر او مسلط شد و تاج و تخت و لشگرش را واژگون نموده و همه تشكيلاتش را نابود ساخت. در گير و دار سوزاندن مسيحيان مؤمن، يك نفر از مسيحيان نجران به نام دَوس از منطقه گريخت و به سوى روم رفت، و ماجرا را به قيصر روم كه مسيحى بود گزارش داد، قيصر ضمن اظهار تاسف گفت: سرزمين من به يمن دور است، من نامه‏اى را به پادشاه حبشه كه سرزمينش نزديك يمن است، مى‏فرستم و از او مى‏خواهم به شما در سركوبى دشمن كمك كند. او نامه‏اى نوشت و همان مسافر مسيحى نامه را به حبشه رساند و نامه قيصر را به نجاشى پادشاه حبشه داد، نجاشى پس از خواندن نامه سخت ناراحت شد، و از خاموشى چراغ مسيحيت در نجران، افسوس خورد، و تصميم گرفت از ذونُواس انتقام بگيرد، لشگر انبوه و مجهزى را كه از هفتاد هزار نفر تشكيل مى‏شد به فرماندهى ارياط و اَبرهه، به جنگ با سپاه ذونواس به سوى يمن فرستاد، لشگر حبشه وارد يمن شدند و به جنگ با سپاه ذونواس پرداختند. ذونواس با اسبش به طرف دريا گريخت و خود را به دريا افكند و هلاك شد، طولى نكشيد كه شكست سختى به لشگر ذونواس وارد شد، و كشور يمن به دست لشگر نجاشى فتح گرديد، در نتيجه كشور يمن به عنوان يكى از استان‏هاى حبشه در آمد، نجاشى ارياط را حاكم استان يمن كرد. به اين ترتيب ذونواس و لشگرش تار و مار شدند.(1063) 📚پی نوشتها 1061 - بروج، 4 تا 8؛ درباره ماجراى اخدود، مطالب ديگرى در روايات آمده ولى معروف و مناسب‏تر همان بود كه در بالا ذكر گرديد. 1062 - سيره ابن هشام، ج 1، ص 36 و 37. 1063 - اقتباس از سيره ابن هشام، ج 1، ص 38 و 39. ❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮ @maktab_ommeabiha ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯ 🍃🌸🍃🌸🌸🍃🌸🍃
🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🥀آنچه بعد از کربلا گذشت 🌱قسمت7⃣2⃣ 🌺فصل دهم در فرستادن ابن زیاد عبدالملک سلمی را به مدینه و خطبة ابن زبیر در مکه (طبری) هشام گفت: حدیث کرد مرا عوانة بن حکم گفت: چون عبیدالله زیاد حسین بن علی(علیه السلام) را بکشت و سر او را آوردند عبدالملک بن ابی‌الحارث سلمی را بخواند و گفت به مدینه رو نزد عمرو بن سعید بن عاص و مژدة قتل حسین(علیه السلام) را بدو بده. و این عمرو آن روز امیر مدینه بود. عبدالملک خواست تعلّل کند و بهانه آورد، ابن زیاد بانگی بر او زد: (کانَ عُبَیدُاللهِ لایُصطَلی بِنارِه: کسی را یارا نبود که یکی او را دو گوید. گفت: برو تا مدینه و کسی پیش از تو خبر به مدینه نرساند؛ و چند دینار بدو داد و گفت: بهانه نیاور و اگر شترت مانده شد شتر دیگر بخر. عبدالملک گفت: به مدینه رفتم. مردی را از قریش دیدار کردم پرسید: چه خبر است؟ گفتم: الخبر عندالامیر، خبری دارم که نزد حاکم بازگویم. گفت: اِنّا لِلّهِ وَ اِنّا اِلَیهِ راجِعُون حسین بن ‌علی(علیه السلام) کشته شد. عبدالملک گفت: بر عمر بن سعید درآمدم. گفت: چه خبر؟ گفتم: خبری که امیر را بدان دلشاد کند، حسین بن ‌علی(علیه السلام) کشته شد. گفت: خبر قتل او را در شهر به بانگ بلند بگوی. من رفتم و بلند گفتم، به خدا قسم نشنیدم شیون و زاری مانند شیون و زاری زنان بنی‌هاشم در خانه‌هاشان بر حسین(علیه السلام)، پس عمرو بن سعید خندان گفت:   عَجّت نِساءُ بِنِی زیادٍ عَجّةً                          کَعَجِیجِِ نِسوَتِنا غَداةَ الاَرنَبِ «زنان بنی زیاد فریادی زدند همانطوری که زنان ما در روز جنگ ارنب فریاد زدند». ارنب جنگی بود که بنی زبید در آن جنگ بر بنی‌زیاد بن حارث بن کعب از رهط عبدالمدان غالب آمدند و این شعر از عمر بن معدیکَرب زُبیدی است. عمرو بن سعید پس از خواندن این شعر گفت: این گریه و شیون در مقابل گریه و شیون بر عثمان، آنگاه بر منبر بالا رفت و خبر کشتن شدن حسین(علیه السلام) را بگفت. ابن ابی‌الحدید در شرح نهج‌البلاغه در ذکر حکم‌ بن عاص و پسرش مروان حکم گفت که: مروان پسرش عقیدة زشت‌تر داشت و کفر والحادش عظیم‌تر بود و هم او بود که چون سر حسین(علیهالسلام) به مدینه رسید و آن روز امیر مدینه بود. سر مبارک روی دست گرفت و گفت: یـا حَبّذا بردُکَ فِـی الیَـدَینِ                     وُ حِمرُةٌ تَجری عَلَی الخَدَّینِ کَاَنَّما بِتَّ بِمُجسدَینِ146 آنگاه سر را سوی قبر مطهّر پیغمبر انداخت و گفت: ای محمد امروز عوض روز بدر. و این قول مشتق است از شعری که یزید بن معاویه بدان تمثّل جست، روزی که سر آن حضرت به دست او رسید. و شعر از ابن زبعری و خبر مشهور است. ابن ابی‌الحدید گفت: شیخ ما ابوجعفر این قصه را چنین نقل کرد ولیکن قول صحیح این است که: آن روز مروان امیر مدینه نبود بلکه عمرو بن سعید بود و سر را هم به مدینه نفرستادند بلکه عبیدالله نامه بدو نوشت و مژدة قتل حسین(علیه السلام) بداد. پس عمرو بن سعید آن نامه را بالای منبر بخواند و آن رجز بگفت و سوی قبر مبارک اشارت کرد و گفت: «یَومٌ بِیومِ بَدر» گروهی از انصار بر او انکار کردند. این حکایت را ابوعبیده در کتاب مثالب آورده است انتهی. (طبری) هشام از ابی‌مخنف روایت کرده است از سلیمان بن ابی‌راشد از عبدالرحمن بن عبید ابی‌الکنود گفت: خبر کشته شدن دو فرزند عبدالله بن جعفر بن ابی‌طالب با حسین(علیه السلام) به وی رسید مردم به تعزیت او آمدند و یکی از بستگان بر او درآمد و گمان ندارم آن مولی را مگر ابااللسلاس گفت: این هم برای خاطر ابی‌عبدالله الحسین به ما رسید. 🌸نویسنده حاج شیخ عباس قمی رحمه الله علیه ❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮ @maktab_ommeabiha ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯ 🏴🏴🏴🏴🏴🏴
🌿🌾🌿🌾🌿🌾🌿🌾🌿🌾🌿 ✨🌸قصص_قرآنی ✨🌷حضرت_موسی_عليه_السلام ✨🍃قسمت_هشتم 👈دادرسى موسى عليه السلام از يك مظلوم، و كشته شدن ستمگرى به دست او 🌴هنگامى كه موسى عليه السلام به حد رشد و بلوغ رسيد، روزى وارد شهر (مصر) شد و در بين مردم عبور مى كرد، ديد دو نفر گلاويز شده اند و همديگر را مى زنند، يكى از آنها از بنى اسرائيل، و ديگرى قبطى يعنى از فرعونيان بود، در همين هنگام، بنى اسرائيل از موسى عليه السلام استمداد نمود. 🌴از آن جا كه موسى عليه السلام مى دانست فرعونيان از طبقه اشرافى هستند و همواره به بنى اسرائيل ستم مى كنند، به يارى مظلوم شتافت و تصميم گرفت از ظلم ظالم جلوگيرى كند. 🌴موسى عليه السلام به يارى مظلوم شتافت و مشتى محكم بر سينه مرد فرعونى زد، اما همين يك مشت كار او را ساخت، او بر زمين افتاد و مُرد. 🌴موسى عليه السلام قصد كشتن او را نداشت، نه از اين جهت كه آن مرد مقتول، سزاوار كشته شدن نبود، بلكه به خاطر پيامدهاى دشوارى كه براى موسى عليه السلام و بنى اسرائيل داشت، از اين رو موسى عليه السلام به خاطر اين ترك اولى، از درگاه خدا تقاضاى عفو كرد، و از كار خود اظهار پشيمانى نمود.(مضمون آيات 14 تا 17 سوره قصص) 🌴اين قتل يك قتل ساده نبود، بلكه جرقّه اى براى يك انقلاب، و مقدمه آن به حساب مى آمد، لذا موسى عليه السلام نگران بود و هر لحظه در انتظار حادثه اى به سر مى برد، در اين گير و دار در روز بعد، باز موسى عليه السلام مردى ديگر از فرعونيان را ديد كه با همان مظلوم، گلاويز شده است، و آن مظلوم از موسى عليه السلام استمداد نمود، موسى عليه السلام به طرف او رفت تا از او دفاع نموده و از ظلم ظالم جلوگيرى كند، ظالم به موسى عليه السلام گفت: آيا مى خواهى مرا بكشى همانگونه كه ديروز شخصى را كشتى؟ 🌴موسى عليه السلام دريافت كه حادثه قتل، شايع شده، از اين رو براى اين كه مشكلات ديگرى پيش نيايد كوتاه آمد. ادامه دارد.... ❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮ @maktab_ommeabiha ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯ 🍂🍃🌼🍃🍂🌼🍂🍃🌼🍃🍂
Part06_مدیر مدرسه.mp3
5.88M
🍃مدیرمدرسه 🌼اثر: جلال آل احمد 🎤🌸باصدای استادبهروزرضوی ❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮ @maktab_ommeabiha ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 فتوای سیاسی، عالم زمان شناس نظر و فتوای حضرت آیت الله العظمی سیستانی درباره وجوب شرکت در انتخابات کاش همه مراجع چنین فتوایی را شفاف اعلام می کردند قطعا تاثیر فوق العاده ای در مشارکت مردم داشت. 🔻 لطفا نشر حداکثری.... ۱۴۰۰ ❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮ @maktab_ommeabiha ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯
♦️قانونی کردن مفاسد اقتصادی (گزیدۀ بیانیۀ حضرت آیت الله اراکی پیرامون قانون جدید بانکداری) 🔺متأسفانه در جمهوری اسلامی و دیگر کشور های اسلامی به جای طراحی نهاد پولی متناسب با نظام اقتصادی اسلام، اکثر تلاش ها به این معطوف شده است که بانکداری غربی با اصلاح ظاهری و طراحی ابزارهای مختلف بر اساس عقود اسلامی عملیاتی گردد. تجربه بیش از چهل ساله جمهوری اسلامی نشان دهنده آن است که هم به لحاظ شرعی دچار آسیب های جدی و هم به لحاظ آثار اقتصادی دچار «مفاسد فراوان» است. ⚠️متأسفانه با وجود این تجربه همچنان مشاهده می شود که ظرفیت های مختلف کشور به جای اینکه معطوف به طراحی نهاد پولی متناسب با نظام اقتصادی اسلام عمل نماید، در صدد و تثبیت وضعیت فعلی بانکداری بوده که طرح قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران از این قبیل است. 🏛مهمترین اشکالات شرعی از قبیل خلق پول، استفاده از حیل، صوری سازی در عقود، کسب سود با تضمین سرمایه، توزیع ناعادلانه ثروت نه تنها حل نشده بلکه در برخی موارد نیز شده است و در مواردی می تواند تبعات زیان باری برای اقتصاد کشور به همراه داشته باشد. (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) - متن کامل👇 https://mohsenaraki.ir/farsi/بیانیه-حضرت-آیت-الله-اراکی-پیرامون-طرح/ ❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮ @maktab_ommeabiha ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯
🇮🇷 دستاورد اقتصاد نئولیبرالی دولتمردان 🔹 ٪۳۰ زیر خط فقر مطلق ✅سازمان تأمین اجتماعی: ۳۰ درصد جمعیت ایران زیر خط فقر مطلق است روزبه کردونی، رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا می‌گوید سنجش وضعیت فقر و نابرابری کشور در دو دهه گذشته، در سطوح ملی، منطقه‌ای، روستایی و شهری در موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی توسط یک تیم پژوهشی مجرب انجام شده است. او گفت، به زودی رونمایی از این گزارش مهم توسط وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی صورت خواهد گرفت. یادمان باشد الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم: حکومت ممکن است با کفر باقی بماند ولی با ظلم باقی نخواهد ماند. ❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮ @maktab_ommeabiha ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯
🥀گل رفت و شمیم خوشش اینجاست هنوز ▪️بلبل به هوا ی گل چه شیداست هنوز 🥀رفتی ز جهان اگر چه ای روح خدا ▪️لیکن علم مهر تو بر پاست هنوز 🥀سالروز رحلت امام خمینی(رحمه الله علیه) تسلیت باد •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮ @maktab_ommeabiha ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯
🔰 یک روز انتخاب؛ چندسال اثر 💠 رهبر انقلاب: انتخابات در یک روز انجام میگیرد امّا اثر آن در چند سال باقی میماند. در انتخابات شرکت کنید، انتخابات را متعلّق به خودتان بدانید و از خدا بخواهید که شما را هدایت کند به آنچه درست و حق است و بروید پای صندوق رأی و به کسی که شایسته است رأی بدهید. ۱۴۰۰/۳/۶ ❣الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❣ ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮ @maktab_ommeabiha ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا