eitaa logo
مکتب‌خانه
240 دنبال‌کننده
217 عکس
127 ویدیو
16 فایل
پیامبر اعظم -صلی‌الله‌علیه‌و‌آله- زکاتِ دانش، نشر آن است‌. جواهراتی مکتوم از لابلای گفتارها و نوشتارها گاهی هم بدلیجاتی از جنس خود‌نوشت! علی‌رضا ملااحمدی طلبه‌ی سطح چهار حوزه دانشجوی دکتری فلسفه تطبیقی. ارتباط مستقیم: @Molla_ahmadi
مشاهده در ایتا
دانلود
دین جدید.mp3
12.64M
💯🔊 🔸 صوت کامل نشست علمی بررسی و تحلیل عرضه دین جدید با ظهور حضرت مهدی(عج) 🎙 با حضور: ➖ حسین عشاقی(عضو شورای علمی گروه فلسفه پژوهشگاه) ✍️ دبیر علمی: 📅 شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🆔 @iictchannel
♨️ هولناک‌ترین عبارتی که در عمرم شنیدم... @Maktabkhaaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ علم به مثابهِ متنجّس! ▪️«علوم انسانی غربی» چنین بلایی به سر انسان می‌آورند! با عقلانیتِ حاکم بر این دستگاه محاسباتی، انسان مجبور است حتّی از نجسی مثل اسرائیل دفاع کند و اساساً نمی‌تواند طور دیگری فکر کند! 🔸 یکی از بارزترین مصادیقش هم «علوم سیاسی» هستند؛ به خصوص آنچه در گرایش «روابط بین‌الملل» به دانشجویان و اساتید دیکته میشود. (دقیقاً شبیه استدلال این آقا را از کسانیکه مدافع سرسخت بودند و حتّی تصوّر نمیکردند که آمریکا از آن خارج شود هم شنیده بودم) 🔻 در این دستگاه محاسباتی، تصمیمات «نظام بین‌الملل» (که همان است) تبدیل میشود به «وحیِ منزَل» و شما با تصمیم خودت، عقلت را در برابرش تعطیل میکنی! اصلاً انگار نه انگار که اساسِ تشکیل اسرائیل بر پایۀ اشغال و ظلم بوده و اصلِ این رژیم یک موجودِ حرام‌زاده است! 🚫 یعنی اگر یک روزی آن «نظام بین‌الملل» به هر دلیلی تصمیم گرفت که نه‌تنها سرزمین‌های ۱۹۶۷ بلکه همین غزّه را هم برای اسرائیلی‌ها به رسمیّت بشناسد، تمام مردم جهان باید خفه‌خون بگیرند و فلسطینی‌ها هم باید بروند بمیرند تا دیگر یهودیان بیایند اینجا زندگی کنند! ✍️ علی‌رضا ملااحمدی 🔗
 در همین رابطه: 
«نظام بین‌الملل» یا نظام «سلطه»؟ @Maktabkhaaneh
مکتب‌خانه
♨️ علم به مثابهِ متنجّس! ▪️«علوم انسانی غربی» چنین بلایی به سر انسان می‌آورند! با عقلانیتِ حاکم بر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍آن چیزی‌که آقایان علوم‌سیاسی خوانده، بهش میگن «نظام بین‌الملل» در قاموس سیاسیِ ما اسمش است. با ویژگی‌هایی که معمولاً در علوم سیاسی، سعی میشه سربسته و مکتوم بمانند! ▪️«روز نکبت» یعنی روز تأسیس رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین در سال ۱۹۴۸. منطقه‌ای که این رژیم نجس در آن تأسیس شد، از طرف سازمان ملل (که بازوی سیاسیِ نظام سلطه برای رسمیت‌بخشیدن به سلطه‌گریِ غربی‌ها بود) برای رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته شد. ❗️حالا استادِ «روابط بین‌الملل» ما میگوید که چون بزرگانِ نظام سلطه به رسمیت شناخته‌اند، پس ما هم باید بگیم چشم! @Maktabkhaaneh
📍زنی بر بلندای تاریخ 👈 نگاهی به عبارت تاریخیِ «والله لَن‌تَمحوا ذِکرَنا» ✍️ علی‌رضا ملااحمدی 🔹 «لَن» برای «نفیِ ابدی» استفاده می‌شود؛ تقریباً معادلِ «هرگز تا ابد». تعبیر عجیبی‌ست، زینب کبری (سلام‌خدابراو) هماوردیِ عجیبی میکند و ادّعایی مطرح میکند به وسعتِ کلّ تاریخ و هم‌سنگِ ادّعای قرآن! ✔️ مثل سیمرغی که در بلندترین قلّه‌ی تاریخ ایستاده باشد و بر تمام قوانین هستی و تاریخ اشراف داشته باشد و حالا در عجیب‌ترین موقعیّت، در مجلس یزید، که درواقع مجلس پیروزیِ او به‌مناسبت محوکردنِ هر نشانه و اثری از حسین‌بن‌علی (علیهماصلواةالله) است، یکی از آن قوانینِ هستی را به صحنه فرامی‌خواند: «به‌خداقسم که هرگز تا ابد نخواهی توانست ما را مَحو کنی»! 🔹 از تمام حسین و اهل و اصحاب و اولادش، فقط زنان حرم‌ش باقی مانده‌اند (بإستثناء امام سجّاد علیه‌السلام) که -از نگاه یزیدیان- اصلاً اینها باید بمانند تا عبرتِ دیگران شوند و نشانه‌ای بر -خاک‌بردهانم- ذلّت حسین باشند؛ امّا حالا سروَرِ همین زنان، چونان مردی رزم‌جو در میدان جنگ، رجَز میخواند و در ضعیف‌ترین و -باز خاک‌بردهانم- ذلیلانه‌ترین موقعیّت ظاهری، چنین ادّعای بزرگ و شگرفی را مطرح میکند! 🔸 اصلاً از ابتدا قرار بود هیچ نشانه و اثری از حسین‌بن‌علی نماند و حالا هم در ظاهر به هدفش رسیده و حتی طفل شش‌ماهه را هم از میدان به‌دَر کرده و حتی‌تر بدنِ حسین را هم با خاک مخلوط کرده و دیگر هیچ جای نگرانی نیست. اما دقیقاً در همین موقعیّت، این زن چنین میگوید!! که خیال نکن تو زنده می‌مانی؛ از آنِ ماست و این ما هستیم که زندگیِ انسانِ آینده سرشار از شعاع وجود ما می‌شود. 🔻اینکه امروز بعد از ۱۴ قرن بگوییم یزید برخلاف همه‌ی قواعد دنیایی نتوانست نور حسین را خاموش کند هنر نیست؛ شگفت‌انگیز وقتی‌ست که در چنان موقعیّت مردافکنی بخصوص در چنان مجلسی، یک چنین عزّتمندانه و از موضع قدرت و با تمام، چنین رجز بخواند و کلّ تاریخ را انگشت‌به‌دهان بگذارد! 🔹 به تعبیر آن حکیم، این دیگر ضعیفه نیست؛ بلکه او «زنِ تاریخ» است. زنی چنان درخشان بر تارُک تاریخِ عزّت و قدرتمندی و بلندنظری و حیات، که هر مردی در برابرش به زانو می‌افتد. پ.ن ۱ : منظورم از ، "حکیمِ انقلاب" است. پ.ن۲ : این جماعت میخواهند به ما درس "زن زندگی آزادی" بدهند! :) @Maktabkhaaneh
📙 نظر رهبر انقلاب (مدّظلّه‌العالی) دربارۀ کتاب «عبقریّة الإمام علی» از «عبّاس محمود عقّاد» @Maktabkhaaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 به فرزندان‌تان خیانت کرده‌اید اگر از خیانتِ ابرقهرمان‌های هالیوودی به کودکانِ فلسطینی چیزی به آنها نگویید. @Maktabkhaaneh
مهم‌ترین مولفه‌ی شخصیتی صدیقه‌ی طاهره سلام الله علیها مجاهده بود. جهاد نه بخشی از زندگی و عمر بلکه روح حاکم بر تک‌تک ساحت‌ها و قلمروهای زندگی است و فاطمه زهرا حق جهاد را به جا آورد. برای مجاهد بودن باید صاحب اراده بود، باید صاحب تشخیص بود، باید براستقلال خود پافشاری کرد و برای جهاد باید به منبع عزم و اراده متصل گردید. هنگامی که انسان مونث اینگونه به جریان جهاد و مبارزه می‌پیوندد زنانه جهاد می‌کند و جهاد زنانه‌ی او حرکت می‌آفریند. زنانه مجاهد بودن تمام چیزی است که پروژه‌ی الگوی سوم از زن میخواهد و زن را این‌گونه باور کردن و به رسمیت شناختن تمام چیزی است که پروژه‌ی الگوی سوم از مرد می‌خواهد. پای اراده و استقلال زنان بایستید و آنان را نه ترحم‌ بلکه به عنوان یک انسان مجاهد باور و تکریم کنید. این چکیده‌ی فشرده‌ی الگوی سوم است.‌ اما کار را کسانی خراب کردند که فکر کردند باید برای تک‌تک لحظات و قلمروهای زن باید و نباید تدوین کنند. باید آوار مزخرفاتی که روی دوش زن مسلمان (ایرانی) گذاشتیم برداریم. پ.ن: ان‌شاءالله که ربط این مقدمات به چالش حل‌نشده‌ی حجاب و جمعیت روشن باشد! @Mahdi_Takallou
📌 ما این‌شکلی بودیم!... @Maktabkhaaneh
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
این تصویر یک تمبر متعلق به یک شرکت دارویی فرانسوی در سال 1929 هست که جابربن حیان شیمیدان ایرانی رو به تصویر کشیده! نکته جالب اینه که از امام صادق(ع) به عنوان دانشمندی که استادِ جابر بوده در پایین تصویر یاد کرده:)/ محمد هولمز @BisimchiMedia
هدایت شده از مجله خردورزی
🔻 رفاه عمومی، لازمۀ عدالت اجتماعی ‼️ راهبرد اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از منظر رهبر معظم انقلاب ▫️رفاه مادی، به معنای ترویج روحیۀ مصرف‌گرایی نیست -که خود، یکی از سوغات‌های شوم فرهنگ غرب است- بلکه بدین معنی است که کشور از نظر آبادی و عمران، استخراج معادن و استفاده از منابع طبیعی، تأمین سلامت و بهداشت جامعه، رونق اقتصادی و رواج تولید و تجارت، باتکیه‌بر استعدادهای ذاتی نیروهای انسانی خودی، به حد قابل‌قبول برسد و علم، فرهنگ، تحقیق و تجربۀ همگانی شود و نشانه‌های فقر و عقب‌افتادگی رخت‌بربندد. ▫️مخاطب رهبر انقلاب در فراخوانی به سمت «زهد و ساده‌زیستی»، اولاً مسئولان و کارگزاران کشور بودند و ثانیاً عموم مردم. بیشترین آسیب در کمینِ مسئولان نظام «اشرافی‌گری» بود و وقتی این پدیده از مسئولان به عموم مردم سرریز شد، «تجمل‌گرایی» در میان مردم رواج یافت. به همین دلیل، طی سالیان متمادی، رهبر معظم انقلاب نسبت به احتراز از این دو آسیبِ ویرانگر، بسیار تذکر و هشدار داده است. این هشدارها، گاه مستقیم خطاب به مسئولان و گاه خطاب به عموم مردم بوده است. ▫️مطمئناً حرکت به سمت گشودن گره‌های مردم و بازکردن راه به سمت یک زندگی مرفه، سالم و خوب که مردم از فراوانی و ارزانی و دیگر امکانات استفاده کنند، یک وظیفۀ اسلامی است که... قطعاً جزو آرمان‌های امام عزیزمان است. 📝 علی‌رضا ملااحمدی، پژوهشگر انقلاب اسلامی ➕ جهت خرید شماره سوم خردورزی با ارسال رایگان، به ادمین پیام دهید: @ErfanKhalilifar 📍مجله خردورزی: @kheradvarzi_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ «تحوّل‌خواهی» رکنِ شخصیّت امام خمینی (ره) حضرت آیت‌الله خامنه‌‎ای: ✔️ «روحیّۀ تحوّل‌خواهی» یکی از برجسته‌ترین و مهم‌ترین خصوصیات امام بزرگوار است. 🔹 این چیزی نبود که در آغاز نهضت یعنی سال ۴۱ در ایشان به وجود آمده باشد. ایشان از دوران جوانی یک انسانِ تحوّل‌خواه بودند و نشانه‌اش همان یادداشتی است که در دهۀ ۳۰ عمرشان در دفتر مرحوم وزیری نوشتند و آیۀ شریفۀ «قُل إنّما أعظُکم بواحدةٍ أن تقوموا للّه مَثنی و فُرادی» را در طلیعۀ آن ذکر کردند. 🔺 ایشان [فقط در حیطۀ فکر متوقّف نشدند و] این روحیه را إعمال هم کردند و بطور میدانی و عمَلی هم وارد عرصۀ «تحوّل‌آفرینی» شدند. از تحوّل‌آفرینیِ روحی در یک مجموعه‌ای از طلاب جوان در قم گرفته تا تحوّل‌خواهیِ وسیع در عموم ملّت ایران. 📌 پ.ن: خیلی فرق است بین اینکه شخصیّت و تفکّر حضرت امام خمینی (قدّس‌سرّه) را بر اساس یکی دو نقل‌قولی که معلوم نیست چقدر دقیق و منطبق با قرائن کلامی و غیرکلامی است بشناسیم؛ یا اینکه آن را بر اساس محکماتِ فکری و شخصیّتی و مَنشیِ ایشان در طول سالیان دراز فهم کنیم. @Maktabkhaaneh