هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
🔴حمایت از طلبه سیرجانی تا آملی لاریجانی
♦️عدالت و شجاعت در رفتارهای سیاسی- اجتماعی رهبرمعظم انقلاب از نقاط برجسته شخصیت ایشان است و در مدیریت برخی رویدادهای اجتماعی که به دلیل جریان سازی رسانه ای از مسیر عدالت خارج شده اند تجلی یافته است. ایشان در برخی موارد با ورود به هنگام به عرصه های پر مخاطره که عافیت طلبان برای اینکه آماج حملات قرار نگیرند راه سکوت را بر می گزینند، راه عادلانه برخورد با مسائل را نشان می دهند که در ادامه به چند نمونه اشاره می شود:
۱- در شهریور ۷۸ دولت #خاتمی، درگیر بحران سنگین رسانه ای -اجتماعی به دلیل اهانت سخیف نشریه موج به امام زمان(عج) شد تا جایی که برخی خواستار اعدام نویسنده مقاله شدند.در شرایطی که رهبری نسبت به ولنگاری فضای مطبوعات گلایه مند بودند؛ اما ورود حکیمانه ایشان باعث شد موضوع به مسیر عادلانه برگردد و دولت خاتمی از یک بحران مهم اجتماعی نجات پیدا کند.
۲- در دولت #خاتمی نشریات اصلاح طلب جریان سازی سنگینی را بر علیه #هاشمی_رفسنجانی انجام می دادند اما علیرغم اختلاف نظر با هاشمی؛ رهبرمعظم انقلاب در آن زمان در بسیاری از موارد از هاشمی دفاع کردند. حتی سالها بعد در خطبه های خرداد سال ۸۸ با وجود جفاهای مستقیم هاشمی؛ او را مردی معرفی کردند که بارها تا مرز شهادت پیش رفت.
البته ایشان در همان خطبه تاریخی هم از دیدگاههای احمدی نژاد (تا آن زمان) در باب مسائل عدالت اجتماعی دفاع کردند و هم به گونه ای محترمانه از ناطق نوری و حتی موسوی و کروبی نام بردند.
۳- #آیت_الله_مصباح_یزدی به عنوان متفکر برجسته انقلاب در دوران اصلاحات آماج شدیدترین اهانت ها و تمسخر های اصلاح طلبان بود. ولی رهبری انقلاب در اوج این فشارها و جریان سازی های رسانه ای بارها محکم از آیتالله مصباح دفاع و وی را تداوم بخش اندیشه شهید مطهری معرفی کردند.
۴- در ابتدای دولت نهم، #احمدی_نژاد مورد حمله ویرانگر جریانات مخالف دولت بود.
حمایتهای رهبری موجب سامان یافتن دولت و پشتیبانی گسترده فکری و اجرائی جریان انقلابی از وی شد.
زمانی که جریان فتنه مقابل رای مردم به احمدی نژاد ایستاد، رهبری مظلومانه آماج شدیدترین حملات ضد انقلاب و فتنه گران قرار گرفتند تا از رای مردم دفاع کند و جالب اینجاست که در آن سال احمدی نژاد و حلقه نزدیکانش تقریبا از تیرهای این حملات محفوظ بودند!
۵- در دولت #روحانی هم علی رغم موضع واضح ایشان در مساله مذاکرات و برجام و طعنه های منتقلی برجامیان؛ ایشان از تیم مذاکره کننده در اوج انتقادات دفاع کردند و از تشطط داخلی در برابردشمن جلوگیری کردند.
۶- در جریان اعتراض #طلبه_سیرجانی به موضوع زمین خواری برخی اقدامات او موجب بازداشت وی شد ولی در هر دو بار با دستور رهبری آزاد شد و ایشان با ارسال پیام «شکر الله مساعیک» از تلاش های وی حمایت کردند.
♦️اینگونه رفتارها که ریشه در قرآن و سیره اهل بیت دارد و در منش امام راحل و رهبر معظم انقلاب فراوان دیده میشود بخاطر معصوم بودن مخاطب رفتار نیست بلکه بخاطر برگرداندن مسیر افکار عمومی به مسیر عدالت است تا آنانکه از ولایت پیش افتاده اند برگردند و آنها که عقب مانده اند برسند.
♦️موضوع گلایه ایشان از اتهام به #آیت_الله_آملی_لاریجانی نیز از این دست می باشد. در حالی که برخی جریانات نامعلوم و حتی بعضا انقلابی یا عدالتخواه، در یک جریان فضاسازی رسانهای گسترده، به قاضی القضات قبلی تلویحا اتهام فساد زدند رهبری وارد میدان شدند از ایشان دفاع کردند.
♦️طبعاً دفاع از مجموع عملکرد آیت الله آملی لاریجانی به معنای تایید همه جزئیات اقدامات و نبود نقص و نارسائی در دوره قبلی قوه قضاییه نیست؛ بلکه به معنای ایجاد فضای عادلانه و به دور از جریان سازی های مصنوعی رسانه ای در برخورد با اینگونه مسائل می باشد تا جائیکه شاید بتوان برخی توصیه های ایشان به مسئولان کنونی قوه قضائیه را نوعی انتقاد تلویحی به روند قبلی تحلیل کرد.
♦️به این نکته #کلیدی هم باید توجه کرد که اگر بنا باشد مسئولان قضائی که با مفسدین دانه درشت و آقازاده های مجرم و عناصر ضد انقلاب و نفوذی ها برخورد قاطعانه می کنند در برابر هجمه های تلافی جویانه تنها و بی دفاع باشند؛ ممکن است مسئولان دیگر #جرات برخورد با مفسدین را از دست بدهند.
♦️به نظر می رسد همانطور که رهبرمعظم انقلاب در برخی دیدارها با مسئولان قبلی قوه قضائیه اشاره کرده اند ویا حتی برخی مسئولان وقت هم بر آن اذعان داشته اند نارسائی در تعامل رسانه ای و #بیان_هنرمندانه خدمات و اقدامات عملی انجام شده در حوزه مقابله با فساد و کاستی در ارتباط نزدیک مردمی مهمترین ضعف قوه قضائیه در دوران قبل به شمار می رود که امید است در دوران جدید اصلاح شود.
حمیدرضا ابراهیمی
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سردار شهید حاج قاسم سلیمانی: بعضی ها بجای نامه سرگشاده نوشتن به استکبار و صهیونیست، نامه سرگشاده به ولی ایستاده در خط مقدم می نویسند
رهبر انقلاب: کسانی که همه امکانات مدیریت کشور دستشان بوده حالا ژست اپوزیسیون می گیرند؟ اینها باید پاسخ گو باشند.
✍️بیداری ملت
@bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 استفاده اعضای گروهک فرقان از آموزههای موسوی خوئینیها
🔹علی اکبر ناطق نوری قاضی اصلی دادگاه اعضای گروهک فرقان به صراحت میگوید که اعضای گروهک فرقان از آموزههای موسوی خوئینیها استفاده کردهاند.
🔹«من بعدها در دادگاه فرقان، از یکی از اینها (اعضای گروهک فرقان) سوال کردم که شما از کجا به اینجا رسیدید؟، او گفت: «ما اول تفسیر پرتوی از قرآن را خواندیم. بعد دیدیم یک کسی روشنفکرتر از او تفسیر میگوید و رفتیم به مسجد جوستان در خیابان نیاوران قدیم!»
✍️بیداری ملت
@bidariymelat
هدایت شده از ایران سیاست
8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️اگر واقعیتهای تاریخی را به نسلهای بعدی نگوییم به راحتی جای شهید و جلاد را عوض میکنند...
✅ @iransiasat_ir 👈
هدایت شده از ایران سیاست
🌹امام علی علیه السلام :
هرکس به وقت یاری رهبرش در خواب باشد، زیر لگد دشمنش بیدار میشود.
"غرورالحکم ص۴۲۲"
✅ @iransiasat_ir👈
هدایت شده از موسسه مصاف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤توییت استاد #رائفی_پور
تا ۱۴۰۰ با #روحانی
https://twitter.com/a_raefipour1/status/1276969610487762947?s=19
✅ @Masaf
هدایت شده از موسسه مصاف
11.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #کلیپ استاد رائفی پور
📝 «سیستم سازی جریان کفر»
🌐 دانلود با کیفیت های مختلف👇
https://masaf.ir/RaefipourClips/post/37844
✅ کانال رسمی استاد رائفی پور و موسسه مصاف👇
✅ @Masaf
هدایت شده از موسسه مصاف
طالبی: برای فیلمی که نساختهام به دادگاه احضار شدم!
کارگردان فیلم قلادههای طلا:
🔹پس از احضار به دادگاه و بعد از گفتوگوی اولیه، قرار شد دوباره من را به دادگاه فرا بخوانند.
🔹جرم من تنها این بود که گفته بودم می خواهم فیلمی بسازم.
🔹شاکی من نهاد ریاست جمهوری است و الان به قید وثیقه آزاد هستم.
🔸در سال ۹۷ طالبی عنوان کرده بود که می خواهد فیلمی درباره حسن روحانی بسازد.
✅ @Masaf
هدایت شده از موسسه مصاف
«ابوالقاسم طالبی» بعد از تبرئه باز هم به دادگاه فراخوانده شد!
طالبی:
🔹نهاد ریاست جمهوری بر حکم صادره اعتراض کرده و پرونده دوباره به شعبه دو کیفری ارجاع داده شده است.
🔹قانون اساسی تفتیش عقاید را ممنوع کرده؛ اما دولت آنچه به ذهن هنرمند رسیده را هم جرم تلقی میکند.
🔹اینها تاوان فیلمی است که هنوز نساخته ام. مشخص نیست که اگر فیلم را ساخته بودم چه اتفاقی می افتاد.
✅ @Masaf
سه چهره آشکار از مرد خاکستری اصلاحات(1)
موسوی خوئینی ها می گفت مطهری با حکومت ساخته است!/ رهبر تیم ترور شهید مطهری، پامنبری موسوی خوئینی ها بود
«موسوی خوئینی ها» نامی است که بارها و بارها در تحلیل های سیاسی و امنیتی به آن اشاره شده و از او به عنوان شخصیت محوری و کانونی اصلاح طلبان یاد شده است، اما با این حال، اطلاعات اندکی از هویت وی در دست است؛ آنچنان که او به شخصیتی «معماگونه» و «مبهم» تبدیل شده است.
گروه سیاسی ـ مهدی جمشیدی: «موسوی خوئینی ها» نامی است که بارها و بارها در تحلیل های سیاسی و امنیتی به آن اشاره شده و از او به عنوان شخصیت محوری و کانونی اصلاح طلبان یاد شده است، اما با این حال، اطلاعات اندکی از هویت وی در دست است؛ آنچنان که او به شخصیتی «معماگونه» و «مبهم» تبدیل شده است.
بولتن نیوز در این یادداشت به دنبال بازگویی بخش هایی از هویت فکری و سیاسی اوست؛ هویتی که در هر زمانه ای به شکل و صورتی درآمده است و از وی، یک فعّال سیاسی «چند چهره» ساخته است.
1- در قامت یک «مارکسیست»
شاید برای کسانی که با چهره ی امروزی موسوی خوئینی ها آشنا هستند، چندان باورپذیر نباشد که این شخص، در دوره ی قبل از انقلاب، گرایش های مارکسیستی بسیار عمیق و محسوسی داشته است. در دهه های چهل و پنجاه شمسی که بازار تفکرات و گرایشات مارکسیستی در جامعه ی ایران پررونق و گرم بود، گروه قابل توجهی از نیروهای سیاسی و فکری مخالف رژیم پهلوی که در صف انقلابیون قرار داشتند، «مارکسیسم» را به عنوان «ایدئولوژی مبارزه» پذیرفتند و از اصالت و هویت اسلامی خود عبور کردند. این روند آن چنان گسترده بود که حتی برخی از «روحانیون» نیز گرفتار چنین انحرافی شدند. از جمله ی برجسته ترین این افراد، موسوی خوئینی ها بود.
او پس از آن که مجذوب مفاهیم و گزاره های مارکسیستی شد، کلاس هایی را به عنوان «تفسیر قرآن» در مسجد جوزستان منطقه ی نیاوران تهران برپاکرد. وی در این جلسات، این چنین تبلیغ می کرد که اسلام با مارکسیسم، هیچگونه تعارضی ندارد، بلکه حتی بسیاری از آیات قرآن، مؤیّد این مکتب هستند. او مفاهیمی از قبیل توحید، معاد، قیامت، نماز، نبوّت، ایمان، عدالت و .. را بر اساس آموزه های مارکسیستی تفسیر و تأویل می کرد. چندی نگذشت که این جلسات شبه مذهبی، با استقبال گسترده ای از سوی جوانان روبرو شد. حدادعادل در این باره می گوید: «موسوي خوئيني ها در مسجد جوزستان، براي خودش جرياني شده بود و سخنراني هايي با اين گرايش [ماركسيسم] مي كرد.» (حدادعادل، 1389: 28). جالب این است که جمعی از اعضای حلقه ی مرکزی گروهک فرقان، با علاقه ی فراوان در این جلسات شرکت می کردند. «اکبر گودرزی»، رهبر این گروهک و کسی که به تیم ترور گروه، دستور ترور آیت الله علامه مطهری (رحمه الله علیه) را صادر کرد، در همین جلسات دیده شده است.
در مقابل، علامه مطهري نسبت به اين رويه ی او، اعتراض جدّي و علني داشت و در اين باره به او تذكر داده بود. یکی از نیروهای انقلابی می گوید: «خوئيني ها در مسجد جوزستان تفاسير داشت كه مورد تأييد خيلي ها نبود، از جمله شهيد مطهري كه نسبت به تفاسير ايشان، انتقادات جدّي داشتند.» (رحیمی، 1389: 179). حتي يك بار، علامه ی شهید از طريق يكي از دوستان روحاني خود، پيامي به اين مضمون را براي وي ارسال ميكند: «به اين محمد خوئيني ها بگو اين تفاسيري كه داري از قرآن مي كني، همه خلاف و تفسيرهاي ماركسيستي است» (مطهری، 1389: 151). این در حالی بود که موسوی خوئینی ها، کوچک ترین توجهی به این توصیه نکرد. آیت الله مطهری که در دشمن شناسی و تشخیص خطوط انحراف و التقاط، سرآمد و زبده بود، اعتقاد داشت که وی کاملاً به مارکسیسم گرویده است. حجت الاسلام و المسلمین شجونی تصریح می کند: «آقاي مطهري معتقد بود كه او [موسوي خوئينيها] ماركسيست شده است» (شجونی، 1389: 94). تا آنجا که علامه مطهري در يكي از جلسات خصوصي، به روحانيون انقلابی حاضر خطاب ميكند: «خبر داريد [موسوي خوئيني ها] ماركسيست شده؟!»(همان). البته متأسفانه بسياري بر اين باور بودند كه اعتراض علامه مطهري، اعتراض به جا و به هنگامي نيست و موجب گريز جوانان از دین مي شود، اما جناب علامه، سخت معتقد بود كه ترويج انديشه هاي التقاطي، فرجام خوبي را به دنبال نخواهد داشت و در آينده اي نه چندان دور، جامعه ی ما را آبستن تحولات ناخوشايندي خواهد كرد. مهندس هاشم صباغیان اظهار داشته است:
«آن موقع برخي از همين دوستان روحاني ما به مرحوم مطهري حمله مي كردند و مي گفتند آقاي خوئينيه ا دارد جوان ها را جذب مي كند، چرا مي گوييد تفسيرهاي او درست نيست؟ ايشان [در مقابل] ميگفت بايد جوان ها را با پايه ريزي فكر صحيح جذب كنيم، اگر اين پايه ها صحيح نباشند، در آينده گرفتار اينها خواهيم شد.» (صباغیان، 1389: 212)
از سوي ديگر، موسوي خوئيني ها كه علامه مطهري را ایستاده در برابر خود مي دي
د، از هيچ فرصتي براي حمله به ايشان و تخريب وي نمي گذشت، به گونه اي كه مسجد جوزستان كه او در آن تفسير مي گفت، به يكي از محافل تبليغي بر ضدّ آيت الله شهيد تبديل شده بود. حجت الاسلام و المسلمین شجونی، از وی نقل می کند:
«مي گفت آقاي مطهري و آقاي مفتح كه تدريس در دانشگاه را پذيرفته اند، با حكومت سازش كرده اند و تبديل به ترمز انقلاب شده اند[در واقع،] منبرهاي آقاي خوئيني ها و مسجد او، يكي از كانون هاي تبلیغ عليه آقاي مطهري بوده [است.]»(شجونی، 1389: 93)
اما درباره ی ارتباط «اكبر گودرزي» - سرکرده ی گروهک فرقان- با موسوي خوئيني ها، نيز شواهد متعددي وجود دارد. بر اساس آنچه گفته شده، گودرزي پس از آن كه به دلیل ناهنجاری های رفتاری و انحرافات فکری، از چند حوزه ی علميه در تهران اخراج ميشود، به سراغ موسوي خوئيني ها در مسجد جوزستان ميرود. موسوي خوئيني ها كه ميان تفكر خود و تفكر او، شباهت ها و اشتراكات بسيار زيادي را مشاهده مي كند، او را ميپ ذيرد و از اين پس، روابط نزديكي با او پيدا مي كند. حجت الاسلام والمسلمین شجونی، می گوید:
«گودرزي بعد از آنكه از طرف علماي محترم و شناخته شده و حوزه هاي علميه ی مهم تهران طرد شد، به سراغ آقاي موسوي خوئيني ها در مسجد جوزستان رفت و او هم گودرزي را پذيرفت و اين هم امر غيرمنتظره اي نبود. آقاي خوئيني ها قبل از انقلاب در آن مسجد در مقام تفسير قرآن، حرفهاي عجيب و غريبي مي زد[...] آقاي موسوي خوئيني ها هم به گفتن تفاسير ماركسيستي، معروف بود. آقاي مطهري چندباري به او هشدار داده بودند، ولي او كار خودش را مي كرد[...] آقاي موسوي خوئيني ها هم او [گودرزي] را به مسجد خمسه فرستاد.[...] اين مسجد از همان زمان تبديل به يكي از پايگاه هاي ترويج افكار گودرزي شد.»(همان)
هم چنان که گفته شد، گودرزي در جلسات تفسيري موسوي خوئيني ها شركت ميكرد (نقاشیان، 1389: 99) و بسيار زياد از محتواي آن تأثير مي پذيرفت (شجونی، 1389: 93). حتی گفته می شود:
[موسوي خوئيني ها] در يكي از منبرهايش، در حالي كه گودرزي و يكي ديگر ازاعضاي اصلي گروه فرقان به شدّت، مجذوب و محو سخنان او شده بودند، آيه ی «و يصدون عن سبيل الله» را بر استاد مطهري تطبيق مي كرد و مدعي مي شد كه وي با رژيم همكاري مي كند.»(همان)
اين ارتباط و تأثيرپذيري آنچنان بود كه به اعتقاد برخي، اساساً گروهک فرقان از متن تفكري كه موسوي خوئينيها اشاعه مي داد، برخاست. علی مطهری تأکید می کند: «اينها [گروه فرقان] بيشتر متأثر از افردي چون موسوي خوئيني ها [...] بودند.» (مطهری، 1389: 151). هاشم صباغیان نیز بر این باور است: «[در همان دوره] متوجه شدم كه [گروه فرقان] از محصولات جلسه ی تفسير آقاي موسوي خوئيني ها هستند.»(صباغیان، 1389: 211). علاوه بر ضدّيت با شخصيتي همچون علامه مطهري، گروه فرقان، نگرش افراطي و خاص خود را در زمينه ی ساده زيستي، تا حدّ زیادی از موسوي خوئيني ها برگرفت:
«بعضي از برداشت هاي نادرست و حتي مخرّبي كه از ساده زیستي مي شد، به تفسيرهايي برمي گشت كه آقاي خوئيني ها در مسجد جوزستان ميك رد.[...] مرحوم مطهري به شدّت در مقابل اين فكر ايستادگي مي كرد و مخالف جدّي اين نوع برداشتها بود.»(همان: 210)
سرانجام، او در اواسط دهه ی پنجاه، به دلیل فعالیت های سیاسی و فکری بر ضدّ رژیم و همچنین ارتباط با سازمان مجاهدین خلق، دستگیر و به پانزده سال حبس، محکوم شد. با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57، موسوی خوئینی ها، فصل تازه ای از زندگی سیاسی و ایدئولوژیک خود را آغاز کرد و چهره ای متفاوت از خود را به نمایش گذاشت. چهره ای که البته نیاز به بازخوانی دوباره ای دارد...
ادامه دارد...
تأملي در نامه موسوي خوئينيها
محمدكاظم انبارلويي
نامه سرگشاده حجتالاسلام والمسلمين موسوي خوئينيها طي دو روز گذشته مورد نقد مشفقانه برخي در داخل و بازتابهايي در خارج قرار گرفت.
وقتي يك عالم پردهنشين سخن ميگويد، بايد استقبال كرد و در نقد آن ادبيات گفتوگو را در سطح ملي ارتقا داد و آن را مديريت كرد.
1- دشمن از انتخابات رياستجمهوري سال 76 به اين فكر افتاد براي ضربه زدن به نظام، كافي است «دز رقابت» در داخل را مديريت كرد و از آن يك نبرد نرم فتنهآميز ساخت. براي همين موفق شد به بهانه تعطيلي روزنامه سلام به مديرمسئولي آقاي خوئينيها، فتنه 18 تير سال 78 را پس از دو سال از روي كار آمدن خاتمي كليد بزند.
همين شيوه را 10 سال بعد به بهانه رقابتهاي انتخابات رياستجمهوري سال 88 به كار برد و 8 ماه كشور را دچار اغتشاش و آشوب كرد. در هر دو فتنه، مجمع روحانيون مبارز و علماي محترم آن بهويژه حجتالاسلام سيدمحمد موسوي خوئينيها نقشآفرين بودند. اين دو فتنه محصول توطئه سرويسهاي امنيتي آمريكا، انگليس، فرانسه و رژيم صهيونيستي و به كارگرداني بنياد سوروس و كمكهاي مستقيم مالي وي صورت گرفت.
يحييكيان تاجبخش عضو سيا و نماينده سوروس در ايران با وصل به مصطفي تاجزاده جزء كارگردانان اصلي اين دو فتنه بودند و سعيد حجاريان با كمك دكتر حسين بشيريه كه بعد از فتنه 88 به آمريكا گريخت، سوخت ايدئولوژيك آن را تأمين ميكردند و اين دو به همراه اشراري از جبهه اصلاحات تحت عنوان جنبش سبز در خدمت مجمع روحانيون مبارز از دوستان نزديك آقاي خوئينيها بودند. اشراري كه در وسط معركهگيري و اردوكشي خياباني به پارلمان اروپا و كنگره آمريكا رفتند و عاجزانه درخواست تشديد تحريمها عليه ملت ايران را مطرح كردند. متأسفانه مجمع و آقاي خوئينيها در مسير وحدت و همگرايي جماعتي قرار گرفتند كه يك سرش سرويسهاي امنيتي، سر ديگرش منافقين و سلطنتطلبها و ضدانقلاب و سر سوم آن احزاب به اصطلاح اصلاحطلب بودند.
بعد از فتنه 18 تير 78 و حوادث ناشي از اعلام رمز تقلب در آشوبهاي 88، شاهد چند اردوكشي خياباني هم به بهانههايي از اين دست در دولت آقاي روحاني بوديم، اما اين آشوبها چون منشأ خارجي آشكار داشت و رمقي هم از اصحاب فتنه در داخل باقي نمانده بود، عقيم ماند. امروز ما در فرانسه هر هفته شنبهها شاهد اردوكشي خياباني هستيم كه با جنبش ضدنژادپرستي به صورت روزانه پيوند خورده است. امروز در انگليس هم اين صحنهها را ميبينيم. در 50 ايالت آمريكا هر روز مردم به خيابانها ميآيند و به حكام جابر، جائر، نژادپرست و ستمكار كاخ سفيد لعن و نفرين ميفرستند، پرچم آمريكا را آتش ميزنند و نمادهاي نژادپرستي را يكي پس از ديگري به زير ميكشانند. معلوم شد بادي كه ميخواستند در ايران بكارند، توفان آن را در خيابانهاي خود درو كردند. اين مكر الهي با دشمنان انقلاب ديدني است.
بزرگترين اقتصادهاي جهان در غرب نظير آمريكا، انگليس، آلمان و فرانسه از پس اين آشوبها برنيامدهاند و اين در حالي است كه در ايران با آن كه هر روز فهرستي به نارضايتي مردم اضافه ميكنند، نه شورشي است، نه آشوبي. اين آرامش در ايران مورد حقد و حسد قدرتهاي جهاني است.
امروز آمريكاييها و شركاي جهاني آن در تدارك يك آشوب در تهران و برخي شهرهاي بزرگ ايران هستند. ميخواهند ريخت حكومت و نظم معنوي ايرانيان را به هم بريزند. تشديد تحريمها از يك سو و اخلال در نوع تصميمات مسئولان دولتي در پاسخگويي به مطالبات مردم از سوي ديگر، در تدارك آشوب يادشده است.
سرويسهاي خبري آمريكا و جريان رسانهاي آنها هر روز در تدارك افزايش ضريب نفرت و ضريب افسردگي هستند تا با تلفيق آن دو شايد آشوبي را تدارك ببينند. حتي جريان نيرومندي كه در دستگاه قضا به وجود آمده براي مبارزه با فساد را تخطئه ميكنند تا به ضريب دلخواه برسند، اما هرچه تلاش ميكنند، كمتر به نتيجه ميرسند.
جنبش مواسات و كمك مؤمنانه طي ماه رمضان و پس از آن، آب سردي به اين تحركات بود، جنبشي كه در هيچ كشور دنيا به خاطر مخاطرات كرونا به وجود نيامد تا درد معيشتي محرومان و مستضعفان را كاهش دهد، اما در ايران با هوشمندي رهبري به خوبي عملياتي شد.
در وسط معركه نبرد نرم و سخت جمهوري اسلامي ايران با آمريكا و اروپا يك دفعه نامه سرگشاده آقاي خوئينيها سر باز ميكند و برخي ناگواريها در مديريت دولت و غفلت مسئولين و عدم عمل به وعدهها را به حساب رهبري و شيوه و روش مديريت كلان كشور فاكتور ميكند، آنهم از سوي كسي كه خود و جريان او در به وجود آمدن وضعيت كنوني و كاركرد دولت فعلي مسئوليت مستقيم دارند.
آقاي خوئينيها كافي است يك بار ديگر شعارها و وعدههاي آقاي روحاني را در ميتينگهاي انتخاباتي كه اين روزها در فضاي مجازي مورد بازخواني قرار گرفته، مطالعه كنند، ببينند از چه كسي حمايت كردهاند و او چه كارنامهاي از خود باقي گذاشته است و نقش او