eitaa logo
مکتب سلیمانی🌿
108 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
75 فایل
پل ارتباطی @sarbazevelayat14313
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محتوا کمالی
✍ کمالی درس موسوی شناسی در دانشگاه حماسه مردمی انتخابات: مقدمه: حضرت موسی(ع) قبل از مواجهه با فرعون یک فرد عادی بود که کسی او را نمیشناخت اما وقتی به پیامبری مبعوث و فرمان اذهبا الی فرعون انه طغی را دریافت نمود تبدیل به یک جریان الهی در مقابل طاغوت گردید از آن به بعد موسی همان موسای قبلی نبود بلکه به یک جایگاه خاص و معنوی تعلق داشت. از آن تاریخ به بعد جریان مبارزه با طاغوت و فرعونیان، با مطالعه و شناخت موسی میسر و آموزش پذیر شد هر چند که بعضی مبلغان دین موسی و موسوی شناسان خود مایه و موجبات تحریفات در دین و آیین حضرت موسی شدند. این مقدمه را از آن جهت آوردم که شنیدم در برنامه جشن پیروزی زود هنگام (حمایت از)یکی از راه یافتگان به دور دوم انتخابات( که چندان هم از خوشنامی بهره ای ندارد) همین جریان و همین اسم و رسم ها تکرار شده است. فردی عزیز (عزیز بخاطر انتساب به دفتر امام جمعه محترم و دوست داشتنی تبریز) سخنرانی و داوطلب مذکور را با صفاتی نایافته موصوف نموده است. اینکه هر فردی مجاز به حمایت از طرز فکر های نزدیک به خود است، هیچ شک و تردیدی نیست، و از کوزه همان تراود که در اوست... اما اشکال کار آنجاست که به مخاطبین القا میشد و شده بود که نفر دوم بیت امام جمعه از فلان کس حمایت و سخنرانی میکند. و بد تر اینکه تئوریسین های اغتشاشات و شورش ها هم در آن محفل زیور و زینت مجلس بوده اند. در حالیکه میدانیم ساحت امام جمعه محترم از این افراد و از این شگردها به دور است و حاشا و کلا که امام جمعه محترم چنین اذنی را صادر کرده باشد... اما به هر حال جاهلی از روی عناد یا جهل و عدم شناخت از جریان موسی در قبال فرعونیان عصر حاضر سرمایه ای را آتش زده است. در این میان امت و امام چه نقش و وظیفه در حراست از این سرمایه دارند؟ امت وظیفه دارد که ساحت امام محترم جمعه را از این ترفندها مبری بداند و نگذارد خدشه و غباری بر قامت رعنای جایگاه امامت جمعه بنشیند اما از طرف دیگر انتظار بجا و به حق هم میرود که بیت محترم امام جمعه بیانیه ای صادر و خود را مبری از این رخداد معرفی و در ادامه نیز با کنار گذاشتن چنین افراد بی بصیرت از امورات و تردد های بیت، بیت را منزه و پاکسازی نماید . مردم و محبان و دوستداران امام جمعه گرانقدر، نگران هستند و دست خودشان نیست چون یکبار شاهد سرمایه سوزی توسط همین افراد ساده یا احتمالا نفوذی در مقطعی از عمر انقلاب و امام و در بیت نایب الامام و قائم مقام رهبری بوده است. هر اقدامی به موقع اش خوب است و مردم منتظرند. یاعلی
✅یادداشت آناج؛ 🔴یک میتینگ سیاسی و چندین حاشیه 👈علیرضا منادی که پیش از انتخابات، در ليست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب دیده میشد، پس از انتخابات مراسم قدردانی خود را به محملی برای طعنه و کنایه به نیروهای انقلاب تبدیل کرد. 👈مهم ترین تعجب ناظران‌، حمایت علنی پزشکیان، چهره شاخص اصلاح‌طلبان استان از نامزد لیست موسوم به نیروهای انقلاب در مسجد آیت الله انگجی بود. 👈حضور و حمایت علنی و تمام قد پزشکیان از منادی، ابهام بزرگ جریان انقلابی است. 👈و حاشیه دیگر این مراسم، سخنرانی آقای «موسوی‌شناس»، در حمایت از منادی و تضعیف نهاد مسجد بود. 👈او در سخنان خود با خلق دوگانه مسجد و مدرسه، عملاً تضعیف نهاد مسجد را نشانه گرفت. 👈این در حالی است که تقویت مسجد و مرجعیت نهاد مسجد در بین مردم، یکی از پرتکرارترین کلیدواژه‌های امام جمعه تبریز در سالیان اخیر بوده است. 🌐 t.me/anajnews 🌐 instagram.com/anajnews_ir 🌐 eitaa.com/anaj_news ⚡  rubika.ir/anaj_news متاسفانه آناج محترم شیپور را از طرف گشاد اش میزند اولین علامت سؤال بزرگ این بود که شورای ائتلاف چگونه و با چه سازوکار و با چه شعبده بازی در لیست خود به منادی رسیده بود. ۲/سؤال این نبود که پزشکیان چطوری از نفر لیست شورای ائتلاف حمایت کرده است چون منادی بیش از آنکه با ائتلاف سازگاری داشته باشد با پزشکیان سازگاری دارد اگر پزشکیان از نفر لیست شورای ائتلاف میخواست حمایت کند چرا از سایر نفرات لیست شورای ائتلاف حمایت نکرده است و از منادی فقط حمایت کرده این نشان دهنده این است که در میان آنان قاعده « این همانی» «هم زاد پنداری و هم کیش پنداری»ساری و جاری است. ۳/حتی سؤال مردم این نبود که چرا ایمانی از منادی حمایت کرده است چون مردم معتقد هستند منشأ و مأخذ فکری هر دوی آنان یکی است و کسی که با شعبده بازی منادی را در لیست گنجانده( این تعبیر از بعضی نیروها و اعضای شورای ائتلاف است) طبیعی است که در مسجد انگجی نیز از او حمایت کند و اگر حمایت نکند نمک به حرامی کرده است... ۴/ سؤال اساسی این بود که معمم دیگری که منصوب به مصلی و منتسب به بیت امام جمعه است و می باید بی طرف بماندچرا در حمایت از منادی خطبه سرایی کرده است. ۶/ و سوال دیگر این است که چرا تابحال دفتر و بیت امام جمعه موضع گیری و این سو گیری را محکوم نکرده است. ۷/ و مطلب آخر اینکه این سخنران منتسب به دفتر و بیت فقط نهاد مسجد را تضعیف نکرده بلکه اتهام بزرگی به نظام و دولت و وزارت کشور و فرمانداری و هیئت مردمی اجرایی، و هیئت نظارت و شورای نگهبان ، و نیروهای مخلص و مردمی سر صندوق در مساجد زده است و متأسفانه فرمانداری تبریز شکایت از فرد هتاک را موکول به اذن امام جمعه و استاندار نموده است. ۸/ سوال بعدی این است که حال که فرماندار شکایت از فرد هتاک را موکول به اذن امام جمعه و استاندار نموده است آیا این بزرگواران اذن شکایت داده اند یا نه؟ و اگر اذن نداده اند دلیل اش چیست؟ و چرا فرماندار را باز خواست نکرده اند که برای اجرای وظایف مصرح و استیفای حق و حقوق نظام و مردم چه نیازی به استیذان و خرج شدن آنان برای ترک فعل بوده است؟ خبرگزاریها و پایگاههای خبری باید چشم و‌گوش بیدار و زبان گویای مردم باشند از آناج محترم انتظار میرود که سراغ کشف پاسخ این سوالات برود نه اینکه جرم و اتهام تهمت زنندگان را در حد کلمه تضعیف مسجد تقلیل دهد.
هدایت شده از  مکتب سلیمانی🌿
✅یادداشت آناج؛ 🔴یک میتینگ سیاسی و چندین حاشیه 👈علیرضا منادی که پیش از انتخابات، در ليست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب دیده میشد، پس از انتخابات مراسم قدردانی خود را به محملی برای طعنه و کنایه به نیروهای انقلاب تبدیل کرد. 👈مهم ترین تعجب ناظران‌، حمایت علنی پزشکیان، چهره شاخص اصلاح‌طلبان استان از نامزد لیست موسوم به نیروهای انقلاب در مسجد آیت الله انگجی بود. 👈حضور و حمایت علنی و تمام قد پزشکیان از منادی، ابهام بزرگ جریان انقلابی است. 👈و حاشیه دیگر این مراسم، سخنرانی آقای «موسوی‌شناس»، در حمایت از منادی و تضعیف نهاد مسجد بود. 👈او در سخنان خود با خلق دوگانه مسجد و مدرسه، عملاً تضعیف نهاد مسجد را نشانه گرفت. 👈این در حالی است که تقویت مسجد و مرجعیت نهاد مسجد در بین مردم، یکی از پرتکرارترین کلیدواژه‌های امام جمعه تبریز در سالیان اخیر بوده است. 🌐 t.me/anajnews 🌐 instagram.com/anajnews_ir 🌐 eitaa.com/anaj_news ⚡  rubika.ir/anaj_news متاسفانه آناج محترم شیپور را از طرف گشاد اش میزند اولین علامت سؤال بزرگ این بود که شورای ائتلاف چگونه و با چه سازوکار و با چه شعبده بازی در لیست خود به منادی رسیده بود. ۲/سؤال این نبود که پزشکیان چطوری از نفر لیست شورای ائتلاف حمایت کرده است چون منادی بیش از آنکه با ائتلاف سازگاری داشته باشد با پزشکیان سازگاری دارد اگر پزشکیان از نفر لیست شورای ائتلاف میخواست حمایت کند چرا از سایر نفرات لیست شورای ائتلاف حمایت نکرده است و از منادی فقط حمایت کرده این نشان دهنده این است که در میان آنان قاعده « این همانی» «هم زاد پنداری و هم کیش پنداری»ساری و جاری است. ۳/حتی سؤال مردم این نبود که چرا ایمانی از منادی حمایت کرده است چون مردم معتقد هستند منشأ و مأخذ فکری هر دوی آنان یکی است و کسی که با شعبده بازی منادی را در لیست گنجانده( این تعبیر از بعضی نیروها و اعضای شورای ائتلاف است) طبیعی است که در مسجد انگجی نیز از او حمایت کند و اگر حمایت نکند نمک به حرامی کرده است... ۴/ سؤال اساسی این بود که معمم دیگری که منصوب به مصلی و منتسب به بیت امام جمعه است و می باید بی طرف بماندچرا در حمایت از منادی خطبه سرایی کرده است. ۶/ و سوال دیگر این است که چرا تابحال دفتر و بیت امام جمعه موضع گیری و این سو گیری را محکوم نکرده است. ۷/ و مطلب آخر اینکه این سخنران منتسب به دفتر و بیت فقط نهاد مسجد را تضعیف نکرده بلکه اتهام بزرگی به نظام و دولت و وزارت کشور و فرمانداری و هیئت مردمی اجرایی، و هیئت نظارت و شورای نگهبان ، و نیروهای مخلص و مردمی سر صندوق در مساجد زده است و متأسفانه فرمانداری تبریز شکایت از فرد هتاک را موکول به اذن امام جمعه و استاندار نموده است. ۸/ سوال بعدی این است که حال که فرماندار شکایت از فرد هتاک را موکول به اذن امام جمعه و استاندار نموده است آیا این بزرگواران اذن شکایت داده اند یا نه؟ و اگر اذن نداده اند دلیل اش چیست؟ و چرا فرماندار را باز خواست نکرده اند که برای اجرای وظایف مصرح و استیفای حق و حقوق نظام و مردم چه نیازی به استیذان و خرج شدن آنان برای ترک فعل بوده است؟ خبرگزاریها و پایگاههای خبری باید چشم و‌گوش بیدار و زبان گویای مردم باشند از آناج محترم انتظار میرود که سراغ کشف پاسخ این سوالات برود نه اینکه جرم و اتهام تهمت زنندگان را در حد کلمه تضعیف مسجد تقلیل دهد.
✍ کمالی اندر حکایت بحث موسوی شناسی جناب موسوی شناس که اولین آوازه او بصورت منفی بر سر زبان ها افتاد مدیریت بزرگترین مسجد شهر (مصلی) را در اختیار دارد و از طرف دیگر مردم را هم به مدرسه ها توصیه مینماید. و از ناحیه هر دو ، از دوسر برد بر خوردار است. خدای ناکرده قصد ندارد مردم را از مسجد و از مدرسه بیزار کند! هرچند که خروجی سخن بی بنیه و ناهنجارش، پتانسیل قوی برای ناامید سازی و بیزاری مردم از انتخابات و نظام را دارد ( همان نظام که حضرت امام ره حفظ آن را از اوجب واجبات معرفی کرده اند) ایشان همانطور که در بیانیه عذرخواهی اش هم به خوبی توصیف کرده، فقط نتوانسته مطلب را درست انتقال دهد او خواسته بود آدرس تک و توک مهندسان ستاد انتخاباتی بعضی را در مدارس بدهد اما در دادن آدرس خوب عمل نکرده است و پیامش خوب منتقل نشده است. او میتوانست برای درک بهتر مطلبش مثلا از صندوق یا صندوق هایی که هشت سال پیش در بازشماری ابطال شد و جناب م ن ا د ی از راهیابی به مجلس، به اتهام تقلب در شمارش آراء باز مانده بود، نام ببرد او باید یک مقدار تصریح میکرد که برای رأی دادن به فلان مدرسه مشخص بروید که عناصر خدوم آن مثل صندوق زندان در ارائه خدمات مهندسی در خدمت شما شهروندان عزیز هستند! ((گفته میشود ظاهرا صندوق موجود در زندان تبریز در هشت سال پیش و در دولت جناب روحانی چنان مهندسی و دست کاری شده بود که فقط با باز شماری همان صندوق و اثبات تقلب به نفع م ن ا د ی نیازی به باز شماری بقیه صندوق ها نشد و نفر بعدی به مجلس راه یافت)) با عذر بد تر از گناه نمیتوان سرمایه اجتماعی را بر گرداند. منتظر اقدامات عملی مسئولان دفتر و بیت هستیم. شناس : قابل توجه هیئت اجرایی قابل توجه نظارت. توجه دفتر محترم امام جمعه محبوب
هدایت شده از الیس الصبح بقریب ۲
تحلیل مختصات رای تهران ١۴٠٢ ✍ دکتر عبدالله گنجی رأی تهران در اکثریت ادوار انتخابات ۴۵ سال گذشته زیر ۵۰ درصد بوده است و سال ۱۳۹۸ پایین‌ترین رأی و ۱۴۰۲ همان تکرار شده است؛ بنابراین حوادث ۱۴۰۱ تأثیری در کاهش رأی تهران نداشته و از سوی دیگر افزایشی هم نداشته است. ۱- از ویژگی‌های رأی این است که نفر اول تهران سرلیست نبوده است، اما به عنوان نفر اول تهران پایین‌ترین رأی را در ۴۵ سال گذشته آورده است. قبل آن پایین‌ترین رأی سر لیست در مجلس هشتم است که ۸۴۰ هزار نفر می‌باشد. با اینکه میزان مشارکت تهران در ۱۴۰۲ همان میزان ۱۳۹۸ است و همان جریانی که ۱۳۹۸ رأی آورد امروز هم رأی آورده، اما سال ۱۳۹۸ نفر اول یک میلیون و ۲۶۵ هزار رأی و اکنون (با همان سقف مشارکت و پیروزی همان جناح) نفر اول حدود ۶۰۰ هزار رأی آورده است. علت چیست؟! وقتی سقف رأی تهران ثابت بوده و سقف رأی اصولگرایان در تهران نیز در ۲۵ سال گذشته ثابت است چرا نفر اول نزول کرده است؟ علت دقیقاً به ثبات سقف رأی اصولگرایان و عدم تمرکز بر لیست واحد برمی‌گردد. اگر اصولگرایان بر یک لیست تمرکز داشتند (مانند ادوار گذشته) و تمرکز رأی بر همان لیست بود تفاوت چندانی نداشت، اما تکثر لیست باعث رشد سقف رأی در تهران نشده و صرفاً همدیگر را تراشیده‌اند و از سبد هم کسب کرده‌اند. ۲- در جغرافیای جریان انقلاب، برای اولین بار شیخوخیت یا ریش سفیدی به پدر خواندگی معنادهی شد و جوان‌تر‌ها شبکه‌های اجتماعی را جایگزین شیخوخیت کردند و این چنین حرکت‌های فردی-هیئتی-موسمی جایگزین تشکیلات شد و آینده جریان با توجه به سقف رأی و سبد ثابت تهران را مبهم کرد. ۳- هر ساله خصوصاً به بهانه سالگرد رحلت آیت‌الله مصباح از لندن تا تهران ده‌ها اکانت و رسانه رسمی می‌نویسند که مصباح یزدی به رأی مردم اعتقادی نداشت. حال آنکه از علمای تراز اول انقلاب ایشان از معدود افرادی بودند که خود را در معرض انتخاب مردم گذاشت، هم پیروز شد و هم شکست خورد و تمکین کرد و به تحزب هم روی آورد و اکنون سه نفر اول تهران شاگردان و ارادتمندان ویژه ایشان هستند؛ لذا نمی‌شود او و شاگردان به رأی مردم بی‌اعتنا باشند، اما محل اعتنای مردم باشند. دیگر شاگردان ایشان در سنقر پیروز و در تهران (دهقانی) یا رفسنجان (جلالی) شکست خوردند و به رأی مردم تمکین کردند و این روند و تحولات خط بطلانی بر آن ادعاست. ۴- آنان که اصرار بر حضورشان در یک لیست داشتند کم‌ترین رأی را در تهران آوردند و هر کدام در تکثر لیست‌ها بیشتر بودند (مثل نفر اول) بیشتر رأی آوردند؛ بنابراین آنان که اصرار داشتند در لیست‌های متعدد نباشند تحلیلشان از جهت‌گیری رأی اشتباه بود و عمدتاً حذف یا به دور دوم رفتند. رأی قالیباف هم از ضد تبلیغات متأثر بود و هم از حضور در تک لیست. وقتی اعضای اختصاصی منتسب به ایشان رأی نیاوردند، اما خودش جزو نفرات اول می‌شود نشانگر این است که رأی ایشان محصول تک رأی‌هاست نه رأی لیستی؛ بنابراین می‌توان این تک رأی‌ها را عمدتاً رأی غیر ایدئولوژیک دانست که همچنان کارنامه قالیباف در ذهنشان هست و ریزش رأی او عمدتاً رأی ایدئولوژیک بود. ۵- عمده رأی تهرانی‌ها رأی سلبی بود. یعنی رأی آورندگان عمده تمرکز تبلیغات بر «نه به فلانی» بود و حرف ایجابی برجسته‌ای نداشتند. برای مدرن‌ترین و سیاسی‌ترین شهر ایران این‌گونه رأی دادن تأمل‌برانگیز است. امید است ابعاد ایجابی در فردای شروع به کار مجلس خود را نشان دهد. ۶- انتخابات خبرگان این دوره تهران متمایز از همه ادوار آن بود. نبود چهره‌های ملی روحانیت در هر دو لیست اولویت تهران کاملاً مشهود است. حضور امثال مرحوم مهدوی کنی، هاشمی رفسنجانی، امامی کاشانی، جنتی و... بی تأثیر نبود، اما شاید برخی حساب حسن روحانی را نیز در این تراز لحاظ کنند و چنین تحلیل نمایند که نبود ایشان نیز مؤثر بود. اما سنجشی که برای نگارنده محل اعتنا بود نشان می‌دهد که ۱۰ درصد تهران با رد صلاحیت روحانی مخالف بودند. نکته دیگر اینکه همیشه مشارکت در خبرگان تهران کمتر از انتخابات همزمان دیگر بوده است و این امر طبیعی است، زیرا رقابت و تولید هیجان ناشی از آن در حیطه علما وجود ندارد. علاوه بر آن حساسیت دوره قبل با قطب‌بندی هاشمی این دوره نبود. ۷- رأی اصلاح طلبان در تهران برخلاف اصولگرایان که سبد ثابت دارند سیال است و به مثابه صفر-سیل است یا سبدشان پرتر از اصولگرایان می‌شود یا کلاً خالی می‌ماند. در سال ۱۳۹۸ با سرلیستی مجید انصاری و اکنون با محوریت علی مطهری نفر اول زیر ۱۰۰ هزار رأی بود. اما طیف سکولار دموکراسی‌خواه متوجه انسداد در پایگاه رأی بودند و تلاش کردند ثبت نام نکنند تا هم از مردم شکست نخورند هم مانند همیشه طلبکار باقی بمانند.
هدایت شده از الیس الصبح بقریب ۲
🔰 ادا و ادب انگلیسی بی بی سی فارسی ضمن انتشار ویدئویی از سفیر انگلیس می گوید: "سفارت بریتانیا در تهران مراسم چهارشنبه‌سوری را برگزار کرد. سفیر و کارکنان سفارت، از روی آتش می‌پرند و قاشق‌زنی می‌کنند. سیمون شرکلیف می‌گوید فرهنگ و رسوم یک ملت بسیار مهم است و انتخاب مردم همیشه قابل احترام است. ‌ آقای شرکلیف معمولا آداب و رسوم رایج در ایران را برگزار می‌کند." انگلیسی ها آن قدر مبادی آداب هستند که در هند، به گاوها ادای احترام می کردند، چون مورد پرستش هندی ها بود. اما همان انگلیسی ها، به مدت ۱۵۰ سال، دار و ندار ملت هند را چاپیدند. این، ادب انگلیسی است. بی بی سی می گوید سفیر انگلیس به آداب و انتخاب ملت ایران احترام می گذارد، اما نمی گوید که همین انگلیس؛ کودتا ترتیب داد و دیکتاتور سفّاکی به نام رضاخان را بر حکومت گماشت. ایران را دو بار اشغال کرد و با غارت تمام منابع غذایی، قحطی و قتل عام چند میلیون نفری را سر سفره ملت ایران آورد. گماشته خود (رضاخان) را پس از ۱۶ سال کنار گذاشت و پسر بی کفایت تر و جنایتکار او را به سلطنت گماشت. یک دهه بعد، هنگامی که ملت ایران خواستند نفت را ملی کنند، کودتای آژاکس را با کمک آمریکا علیه دولت مصدق ترتیب داد و اختناق پهلوی را برای ۳۷ سال دیگر تمدید کرد. انقلاب اسلامی، انتخاب ملت ایران بود؛ اما انگلیس از همان روز اول به کارشکنی و توطئه پرداخت. دولت تاچر در جنگ تحمیلی، به شکل همه جانبه از تجاوزگری و جنایات صدام پشتیبانی کرد. سال ۱۳۸۸ در حالی که ۸۵ درصد مردم (۴۰ میلیون نفر) در انتخابات شرکت کرده بودند، نزاعی را مبتنی بر دروغ تقلب ترتیب داد که هدف آن، فراتر از تضییع رای اکثریت (۲۴/۵ میلیون نفری)، از هم گسیختن وحدت ملی، جنگ داخلی و ویرانی ایران بود در برجام متعهد شد تحریم ها را بر دارد؛ اما آقای طریف اعلام کرد بیست ماه پس از اجرای برجام نمی توانیم حتی یک حساب بانکی در لندن باز کنیم. تحریم های ضد انسانی -حتی در حد دارو ادامه داد. تیرماه ۱۳۹۸، نفتکش ایرانی را در جبل‌ الطارق توقیف کرد و مادام که نفتکش انگلیسی از سوی ایران توقیف نشد، دست از شرارت و یاغیگری بر نداشت. در تمام این سال ها، میزبان گروه های متعدد تروریستی شده که ملت ایران را در مناطق مختلف کشور به خاک و خون کشیده اند. خلاصه این که انگلیسی ها در ادای احترام در آوردن نسبت به ملت ها، خیلی مبادی آداب هستند. محمد ایمانی
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
🔰 سلسله جلسات پاسخ به قسمت اول 1️⃣ ، آیا امام زمان فقط یک بحث اعتقادی است و با اسناد تاریخی قابل اثبات نمی باشد ⁉️ 👈 اینجا قسمت دوم 2️⃣ ، ادامه بحث قبلی ، آیا می توان کتب حدیثی را بر همان شیوه کتب تاریخی دانست؟ اگر بله، شبهه سروش جواب داده می شود 👈 اینجا قسمت سوم 3️⃣ ، ادامه بحث قبلی ، 👈 اثبات اسناد تاریخی درباره امام زمان (عج) در کتب تاریخی ، میخ آخر بر تابوت این شبهه جناب سروش ! 👈 اینجا قسمت چهارم 4️⃣ ، سروش ادعا کرده است کسی امام زمان (عج) را ندیده است و سندی بر مشاهده ایشان وجود ندارد ، 👈 اینجا قسمت پنجم 5️⃣ ( قسمت آخر )، سروش می گوید طبق عقیده ، فقط برای شیعیان می آید و دشمن شماره یک اهل سنت است و عقیده دچار انحرافات و خرافات زیادی است. 👈 اینجا 👆👆👆 از آنجایی که در پاسخ به سوالات از مباحث مبنایی استفاده شد ، حتما هر 5 جلسه را با دقت گوش دهید.👆👆👆 🔰انقلابی باید قوی شود🔰 http://eitaa.com/joinchat/4235001869C41c082b340
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
12385-fa-khabe-parishan.pdf
1.12M
🔰یکی از پرتکرار ترین شگردهای افراد مدعی و منحرف برای بالابردن خودشان در بین طرفداران و مخاطبین ، " خواب و رویا " است. ✅ در بین فرقه ها و افراد منحرفی که در زمانه ما رشد کردند ، از احمد الحسن مدعی دروغین یمانی گرفته تا شیخ علی اکبر تهرانی ،از عرفان حلقه گرفته تا فرقه علی یعقوبی ، از حسن ابطحی گرفته تا غفار عباسی و... " خواب و رویا " نقش پررنگی دارد. 👈 یا خودشان ادعا می کنند که خواب هایی از اهل بیت (ع) دیده اند که تائید کننده آنهاست، یا طرفداران و مگس های دور شیرینی آنها پیش دیگران و مخاطب عوام ادعا می کند که خواب اهل بیت (ع) یا یک خواب معنوی دیده اند در تائید استادشان !!!!!! 🌀 با نهایت تاسف باید بگویم رصد ما نشان می دهد در جلسات خانگی یا مذهبی ما هم از این دست مطالب زیاد گفته می شود و یک سخنران فقط با استناد به یک خوابی که دیده ،برای مردم دستور معنوی تجویز می کند ‼️‼️ 👌 یکی از بهترین کتبی که در نقد این رویه نوشته شده است کتاب استاد و سرور عزیزم که نقش مهمی در فعالیت های مهدوی بنده داشته اند می باشد ، کتاب " خواب پریشان " اثر ارزشمند استاد محمد شهبازیان (زید عزه) ✅ هر چند رویکرد کلی کتاب در نقد خواب های احمد الحسن است ، اما مقدمه کتاب و همچنین بحثهای مقدماتی آن در اثبات " حجت نبودن و دلیل و اعتبار نداشتن چنین خوابهایی " به درد نقد همه چنین افراد مدعی می خورد. حتما بخوانید و استفاده کنید . چون سوء استفاده از خواب متاسفانه شدیدا رایج شده است. 🔰 کتاب هم بسیار کم حجم است و و آن کاملا است. ✍️ احسان عبادی 🔰انقلابی باید قوی شود🔰 @ma_va_o
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
🔰هفته قبل سر کلاس علوم حدیث ، استادمون جناب دکتر هادی حجت، چند روایت مشهور اما کاملا جعلی و بدون سند رو به ما نشون داد که بنده چند عددش رو خدمتتون در قالب عکس بالا میفرستم تقریبا اکثر این موارد رو بنده قبلا در کانال گفته بودم به شما مخاطبین محترم 👌 نکته جالب اینکه استاد گفت اینها رو نشون دادم تا حساس بشین و هر مطلبی رو بعنوان حدیث نشر ندین،مخصوصا در ماه مبارک رمضان 👆 بنده هم اگه خاطرتون باشه بارها این نکته رو تاکید کردم که همیشه روی مواردی که داره دست به دست میشه حساس باشیم،هر مطلب مشهوری لزوما صحیح نیست❌ انصافا چندبار روایات بالا رو شنیده بودین ⁉️ هیچ کدومش سند نداره❌ اگر کسی ادعای سند داشتن داره، سند هر کدوم رو برای ما بفرسته ⬅️ کار علمی پژوهشی یعنی دنبال منبع و سند رفتن، نه اینکه هرچیزی مشهور شد ما هم نشرش بدیم و فکر کنیم صحیحه !
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
👆👆👆👆 🔰 به فاصله به شدت کم بین نهاد ریاست جمهوری و بیت رهبری توجه کنید لطفا 💠 کسی در نیت صادقانه دوستان تجمع کننده برای حجاب شک ندارد ، متشکر دغدغه دوستان هستیم، اما تجمع در چنین مکانی با این فاصله کم با بیت رهبری ، قطعا از نظر امنیتی صحیح نیست ، مخصوصا که دشمن هم می توانست سوء استفاده کند و خودش را در قالب دوست جا بزند و خطرات بعدی که خودتان می دانید.... انتحاری ...
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلم مختار میخواهد و فریاد دوباره این جملات... هیچگاه در مسیر حق حرکت نکردند ، یا افراط کردند یا تفریط یکبار برای واکسن یکبار زیر سوال بردن اعضای بیت رهبری یکبار زیر سوال بردن تدابیر رهبری و دست بسته خطاب کردن ایشان یکبار... ‎
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
🔰 می گویند طبق قانون اساسی تجمعی که بدون حمل سلاح و با آرامش باشد نیازی به مجوز ندارد باشه قبول ⁉️ اما چند سوال ⁉️ 1️⃣ این فیلم که رپلای کردیم کاملا و واضح حقیقت ماجرا را روشن می کند ، آیا این تجمع یک تجمع ساده بود ⁉️ 👈 به طور واضح نشان داده شده که " راه بندان و سد معبر " ایجاد شده ، این قانونی هست ⁉️ 👈آیا راه بندان و ایجاد اختلال برای نظم شهری ، غیرقانونی نیست ⁉️ 👈 آیا پلیس این اجازه را ندارد که با این کار غیرقانونی برخورد کند ⁉️ 2️⃣ به طور واضح نشان داده شده که فردی که سابقه حضور در تجمعات مختلف ضدواکسن و... را داشته ، با بلندگو در حال حرف زدن هست ، همین کار خودش مصداق مردم آزاری هست ، حتی صدای قرآن هم از بلندگوی مسجد پخش شود و باعث مردم آزاری شود گناه است ، فقط صدای " اذان " هست که مجوز انتشار عمومی دارد . 👈 آیا این کار مصداق " اخلال در نظم عمومی" نبود ⁉️ 3️⃣ در فیلم کاملا نشان داده شده که پلیس ابتدا با آرامش از این افراد می خواهد که در چنین جایی تجمع نکنند یا سدمعبر نکنند و خیابان را نبندند ، اما این خود این جماعت بودند که شروع به درگیری کردند و از این درگیری فیلم تهیه کردند . 👈 آیا درگیری با پلیس و با کله به صورت پلیس زدن و فیلم تهیه کردن از این موارد که به نوعی تضعیف پلیس هست ، مصداق " جرم و بی قانونی " نیست ⁉️ 👈 کجای قانون اساسی نوشته شده که یک انسان حتی به نام اسلام ، حق دارد به پلیس جمهوری اسلامی حمله کند⁉️ یک مورد به ما نشان دهید که قانون به شما گفته با کله بروید داخل صورت پلیس‼️ بی قانونی به این واضحی کردید ، آن وقت انتظار دارید پلیس به شما گل و هدیه بدهد⁉️ 4️⃣ از همه مهمتر ، این تجمع در مکانی بود که بیت رهبری هم در همان نزدیکی ها بود ، کدام عقل اجتماعی این اجازه را می دهد که در مکانی فوق امنیتی و حساس به نام " بیت رهبری " و " دفتر نهاد ریاست جمهوری " ، تجمع برگزار کنید که هر عاقلی احتمال سوء استفاده دشمن را می دهد ⁉️ بله ، اینطور نیست که هر کجا که انسان دلش بخواهد برود تجمع کند و هر کار غیرقانونی ای انجام دهد ، نزدیک به بیت رهبری بشود ، بعدش بگوید چرا جلوی من را گرفتید ‼️ 👈 تندروی این جماعت ما را یاد همان هایی می اندازد که به سفارت عربستان و انگلیس حمله کردند و با تشر و نارضایتی رهبری همراه شد ، ما را یاد آن هایی می اندازد که دقیقا خرداد 1401 در حرم امام ، موقع صحبت سید حسن خمینی ، شعار دادند و باز هم با تشر و ناراحتی رهبری همراه شدند . بس کنید این حرکات را .
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ هشدار برای تمام انقلابی ها ❌ 🎥 این کلیپ از را همه ببینند ، نه یک بار ، بلکه صدها بار ‼️ 🔰 فریادهای شهید مطهری درباره خطر که همیشه در جامعه حضور دارند... 👆 امیرالمومنین (ع) فرمود این جماعت بدترین افراد هستند !!!! جمله ای که حتی درباره و هم نگفت!! ⬅️ حضرت می فرمایند این جماعت همواره آلت دست و شیاطین بوده اند و آنها هروقت خواستند غلطی علیه اسلام بکنند ، از این تندروهای به ظاهر مسلمان استفاده می کردند ‼️‼️‼️ خیلی جمله عمیقیه ، خیلی ، باید ساعت ها روی این مورد فکر کرد 💠 افرادی که همیشه جلوتر از امام جامعه خود حرکت می کنند 👆👆 خاک قبرت توتیای چشمانم ای مطهری عزیز که چه زیبا خطرهای جامعه را هشدار میدهی ❌❌ فتنه خوارج در جمهوری اسلامی ابتدا با گروهک و (منافقین) شروع شد ، بعد از دهه شصت آرام شد 👈 و الان دوباره از سال 98 و قضایای بنزین به بعد شروع شده و عده ای فرمان و تدابیر رهبری را قبول نکردند و در زمان فتنه ضدواکسن ها به اوج خود رسید و حالا هم که می بینید با فتواهای خودشان به پلیس رسمی کشور حمله می کنند و... ، مراقب باشیم هرکجا افرادی با سوادی اندک با فتواها و نظرات خودشان جلوتر از امام جامعه حرکت می کنند ، به شدت پتانسیل شدن را دارند .❌❌ 👆👆 یادمان نرود خوارج همان یاران حضرت علی در جنک جمل وصفین بودند ، اما بعد از وقایع حکمیت ، نتوانستند تدابیر علی را درک کنند و از سپاهش بیرون رفتند....👆👆 ✅ حالا می فهمیم چرا رهبری در این چند سال اخیر بارها از ها و خطر آنها نام برد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀🔥💣🆘خانم معترض: اگر امریکا به ما حمله کنه بهتر از این زندگیه که ما داریم‼️شب می خوابیم صبح بلند نشده می بینی دلار شده..........تومن! 🔻 آقای منتقد مجرب هم مطالب شنیدنی، به یاد ماندنی، آینده نگرانه، عالمانه و بیدارکننده ی دل ها و ذهن های سالم را بیان می‌کند . ✍ ببینید، قضاوت نهایی و انتخاب با شما 🙏 ✌️ 🇮🇷کانال روابط عمومی پلیس استان قم را به دوستان خود معرفی نمایید🇮🇷🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/3624927405C401df35511
هدایت شده از خبرگزاری دانشجو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥علامت‌های دل نورانی 🔸شرح حدیث اخلاق توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🆔 @snn_ir
🔴بازخوانی جملات مهم رهبر معظم انقلاب در سالی که گذشت ♦️در آستانه‌ی فرارسیدن سال نو مهم‌ترین جملات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۴۰۲ مرور می‌شود: 🔸امیدآفرینی، خودفریبی نیست. (۱۴۰۲/۰۱/۰۱) 🔹مهم‌ترین مشکل ما «دولتی بودن اقتصاد» است. (۱۴۰۲/۰۱/۰۱) 🔸آن چیزی که قطعاً رشد تولید را به وجود می‌آورد، حضور مردم در تولید است. (۱۴۰۲/۰۱/۱۵) 🔹همه ظرفیت‌ها و امکانات و منابع کشور باید در خدمت مهار تورم و رشد تولید قرار بگیرد. (۱۴۰۲/۰۱/۱۵) 🔸کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است. (۱۴۰۲/۰۱/۱۵) 🔹راهبرد دشمن این است که ما به خودمان بدبین بشویم. (۱۴۰۲/۰۱/۲۹) 🔸مسئله‌ی فلسطین یک مسئله‌ی صرفاً اسلامی نیست، یک مسئله‌ی انسانی است. (۱۴۰۲/۰۲/۰۲) 🔹ستون فقرات اقتصاد کشور «تولید» است؛ ستون فقرات تولید هم کارگر است. (۱۴۰۲/۰۲/۰۹) 🔸من تأکید میکنم که برای کودکان، برای نوجوانان، هر چه میتوانند کتاب تهیّه کنند و ما را از کتابهای بیگانه بی‌نیاز کنند. (۱۴۰۲/۰۲/۲۴) 🔹شهیدان در یکی از حسّاس‌ترین مقاطع تاریخ کشور، سرنوشت کشور را عوض کردند. (۱۴۰۲/۰۴/۰۴) 🔸امروز سپاه بزرگ‌ترین سازمان ضدّ تروریستی در دنیا است. (۱۴۰۲/۰۵/۲۶) 🔹به قلّه‌ها نزدیک شده‌ایم، نباید خسته بشویم. (۱۴۰۲/۰۵/۲۶) 🔸یکی از مهم‌ترین شاخصهای خنثی کردن تحریمها یقیناً این است که تورّم را کاهش بدهید؛‌ یعنی تلاش بشود بر روی کاهش رشد تورّم. (۱۴۰۲/۰۶/۰۸) 🔹فلسطین امروز، مسئله‌ی اوّل دنیای اسلام است. (۱۴۰۲/۰۷/۱۱) 🔸در عملیات طوفان الأقصی رژیم غاصب صهیونیستی، هم از لحاظ نظامی، هم اطّلاعاتی، یک ‌شکست غیر قابل ترمیم خورده است.‌‌ (۱۴۰۲/۰۷/۱۸) 🔹در قضیّه بعد از عملیات طوفان الأقصی ، آمریکا شریک جرم قطعی جنایت‌کاران است. (۱۴۰۲/۰۸/۰۳) 🔸دنیای آینده دنیای فلسطین است.(۱۴۰۲/۰۸/۰۳) 🔹میدان، میدانِ غزه و اسرائیل نیست، میدانِ حق و باطل است. میدان، میدانِ استکبار و ایمان است. (۱۴۰۲/۰۸/۱۰) 🔸«مرگ بر آمریکا» صرفاً یک شعار نیست، این یک خطّ‌مشی است. (۱۴۰۲/۰۸/۱۰) 🔹رژیم صهیونیستی در حادثه‌ی «طوفان الاقصیٰ» ضربه‌فنّی شد. (۱۴۰۲/۰۹/۰۱) 🔸نگذارید جوششِ خونِ شهیدان فروبنشیند. (۱۴۰۲/۰۹/۱۵) 🔹در حادثه طوفان الاقصی آبروی آمریکا رفت، نقاب از چهره‌ی تمدّن غربی افتاد. (۱۴۰۲/۱۰/۰۲) 🔸«مادری» مهم‌ترین نقش در عالم خلقت و در عالم وجود مادّی انسان است. (۱۴۰۲/۱۰/۰۶) 🔹بزرگ‌ترین کسی که «جهاد تبیین» کرد امام راحل بود. (۱۴۰۲/۱۰/۱۳) 🔸آنچه میتواند راه‌های دشوار را بپیماید و کشور را به اوج و قلّه برساند، نیروی انسانی توانا و نخبه است. (۱۴۰۲/۱۱/۱۰) 🔹شتاب‌دهنده حرکت های اجتماعی آن چیزی است که ما به آن میگوییم «خواص»؛ خواصّ جامعه. (۱۴۰۲/۱۱/۱۶) 🔸دنیای اسلام، به لطف الهی، نابودی غدّه‌ی سرطانی صهیونیستی را به چشم مشاهده خواهد کرد. (۱۴۰۲/۱۲/۰۳) 🔹قرآن رَبیعُ القُلوب؛ بهار دلها است. (۱۴۰۲/۱۲/۰۳) 🔸حضور مردم در صحنه، پای صندوق رأی نشانه‌ی حضور ملّت در صحنه‌های مهمّ اداره‌ی کشور است؛ این برای کشور ثروت بزرگی است. (۱۴۰۲/۱۲/۰۹)   🔹ملّت ایران با حضور در انتخابات، هم یک وظیفه‌ی اجتماعی و تمدّنی و هم یک جهاد انجام دادند. (۱۴۰۲/۱۲/۱۵) 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌حتما ببینید و نشر بدید چیزهایی که گفته نمیشه و بجاش تزریق یأس و ناامیدی مرسوم شده ۸ دقیقه رگباری همه مردم ایران ، همه مردم منطقه و جهان باید بدانند انقلاب ایران با ایران چه کرد. 📚با سند و مدرک از سایت های جهانی ✅ @nurehedayat_ir
هدایت شده از کانال استاد عالی
🌹17 ماه رمضان/معراج پیامبر صلّی الله علیه و آله ♦️معراج پیامبر صلّی الله علیه و آله در سال های بعد از بعثت در شب چنین روزی واقع شده، (1) و آیه ی «سُبحانَ الَّذی أسری بِعَبدِهِ لَیلاً مِنَ المَسجِدِ الحَرامِ اِلَی المَسجِدِ الأقصی …» (2)، در این باره نازل شده است. معراج پیامبر صلّی الله علیه و آله در 21 ماه رمضان نیز نقل شده است. (3) ♦️معراج از جمله ضروریات اسلام است (4)، و از آیات کریمه و احادیث متواتره ثابت شده است که خداوند متعال حضرت رسول صلّی الله علیه و آله را در یک شب از مکّه ی معظمه تا مسجد الأقصی و از آنجا به آسمان ها تا سدرة المنتهی و عرش أعلی بُرد، و عجایب آفرینش آسمان ها را به حضرت نمایاند و رازهای نهانی و معارف نامتناهی را به آن حضرت إلقا فرمود و آن حضرت در بیت المعمور تحت عرش به عبادت حقّ تعالی قیام فرمود و با انبیاء علیهم السلام ملاقات نمود و داخل بهشت شد و منازل بهشت و احوال کسانی که در عذاب بودند را مشاهده فرمود. ♦️احادیث متواتر دلالت دارد که عُروج آن حضرت به بدن بوده و نه به روح، و در بیداری بوده نه در خواب. (5) اقوال دیگر در تعیین روز معراج چنین است : 17 ماه رمضان سال 12 قبل از هجرت، 17ربیع الأوّل قبل از هجرت، 17 رجب قبل از هجرت، 17 ماه رمضان 5 سال قبل از بعثت، 27 ماه رمضان، 21 ماه رمضان، 9 ذی الحجّة. درباره ی مکانی که آغاز حرکت پیامبر صلّی الله علیه و آله به سوی معراج بوده نیز چند قول است : از منزل خدیجه علیها السلام، منزل امّ هانی خواهر امیر المؤمنین علیه السلام، از شعب ابی طالب علیه السلام. (6) امام صادق علیه السلام فرمودند : «حق تعالی حضرت رسول صلّی الله علیه و آله را صد و بیست و چهار مرتبه به آسمان بُرد، و در هر مرتبه به آن حضرت درباره ی ولایت و امامت امیر المؤمنین علیه السلام و دیگر ائمه ی طاهرین علیهم السلام زیاده از سایر فرایض تأکید و توصیه نمود». (7) 📚 منابع : 1. الوقایع و الحوادث : ج 1، ص 194. و ... . 2. سوره ی اسراء : آیه ی 1. 3. مسار الشیعة : ص 9. و ... . 4. الغدیر : ج 5، ص 16. و ... . 5. بحار الأنوار : ج 18، ص 289. حق الیقین : ص 30. 6. بحار الأنوار : ج 18، ص 302، 319، 380، ج 95، ص 196، ج 97، ص 168. و ... . 7. بصائر الدرجات : ص 79. و ... . 🇮🇷
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
می‌گویند ایران برای فلسطین چه کار می‌کند؟ کاری که ایران می‌کند را از آن کسی بپرسید که کار ایران دارد بر سرش فرود می‌آید! یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل امروز با لوید آوستن وزیر دفاع آمریکا در پنتاگون دیدار داشته و در آنجا گفته: «اسرائیل امروز در حال جنگیدن در 7 جبهه است که همۀ آنها را ایران فرماندهی می‌کند!» mohammad solymani @Afsaran_ir
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
عصبانیت وحوش اسرائیلی از حضور دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین در تجمع صد هزار نفری استادیوم آزادی😂 نوشته: «زیاد النخالة در حضور ده‌ها هزارنفر سخنرانی کرده. کاش یه موشکی روی سر همه‌شون فرود میومد!» @Afsaran_ir
هدایت شده از قطب نما ۱۴
❇️ ۱۲ فروردین تجلی جمهوریت و اسلامیت❇️ ✍ پورخردمند « وَ لَقَدۡ أَرۡسَلۡنَا مُوسَىٰ بِـَٔايَٰتِنَآ أَنۡ أَخۡرِجۡ قَوۡمَكَ مِنَ ٱلظُّلُمَٰتِ إِلَى ٱلنُّورِ وَ ذَكِّرۡهُم بِأَيَّام ٱللَّهِۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَأٓيَٰتٖ لِّكُلِّ صَبَّارٖ شَكُورٖ » تبریک و تهنیت عرض میکنم یوم الله ۱۲ فروردین را خدمت ملت شریف ایران . ۱۲ فروردین در تقویم انقلاب اسلامی مهمترین رویداد بعد از دهه فجر و تجلی بارز مردم سالاری دینی و انتخاب نوع نظام سیاسی در قالب « جمهوری اسلامی » ست که باید همواره گرامی داشته شود . اشاره به آیه ۵ سوره ابراهیم در مقدمه ؛ ناظر بر این نکته هست که روزهای خدا ؛ باید به مردم یادآوری گردد ؛ از طرفی این روز تجلی و تجسم عینی حق تعیین سرنوشت هست که در ادامه به آن خواهم پرداخت . 🔵 چرا مردم به رفراندوم جمهوری اسلامی رای آری دادند؟ ✅ پاسخ این سوال را باید در بستر شکل گیری نهضت و فلسفه قیام مردم به رهبری مرجعیت دینی بر علیه حکومت ستم شاهی جستجو کرد ؛ به این معنی که در دهه چهل در کنار تفکر و گفتمان دینی که در حاشیه بود تا جاییکه اندیشمندان غربی قرن بیستم را پایان ایدئولوژیهای دینی از جمله اسلامیسم می دانستند گفتمانهای دیگری اعم از چپ مارکسیستی ؛ راست لیبرالیستی ؛ گفتمان روشنفکری و گفتمان التقاطی فعال بودند و برخی از اینها نه در حاشیه بلکه در متن بودند اما چرا در بسیج عمومی موفق نبودند و نتوانستند مردم را همراه خود کنند ؟ چرا مردم دنباله رو نهضت امام خمینی شدند ؟ پاسخ اینست که اندیشه های امام برگرفته از عمق باورهای دینی و ریشه در اعتقادات مردم داشت که بواسطه حاکمیت چند هزار ساله طاغوت بویژه در دویست ساله گذشته که هیچ ارزش و اعتباری برای مردم قائل نبود و از طرفی حق تعیین سرنوشت که جزو حقوق طبیعی و مطابق با فطرت و خواست و میل بشری بود نادیده گرفته شده بود بر این اساس مردم خواسته های بحق و مشروع خود را در نهضت الهی - مردمی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران جستجو میکردند و تنها این گفتمان بود که به ندای درونی پاک انسانها پاسخ میداد و موجب بیداری و خودآگاهی میگردید به همین دلیل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که خود مردم یکی از مولفه های اصلی آن بود در همه پرسی جمهوری اسلامی شرکت کردند و با رای قاطع دنبال تخقق آرمانهای تاریخی خود ؛ یکی حق تعیین سرنوشت بعنوان مهمترین موهبت خدا بر انسان بر اساس آیه شریفه « إِنَّ اللّهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ » و دیگری احیای ارزش‌های دینی و حاکمیت حکومت الله و سرنگونی حکومت طاغوت بودند و نیل به این هدف متعالی در قالب رای به « جمهوری اسلامی » امکانپذیر بود . مروری بر شعارهای مردم در طول پانزده سال مبارزه با رژیم پهلوی موید این انگاره هست . 🔵 آیا غیر از جمهوری اسلامی ، شکل دیگر سیاسی برای ایران متصور بود؟ ✅ با نگاهی به نظام‌های سیاسی موجود در جهان ؛ در میان انواع نظام‌های سیاسی ؛ دو‌ مدل بیشتر به چشم نمی‌خورد یکی نظام‌ سلطنتی ( مطلقه و مشروطه ) که تقریبا هیچ نقشی برای مردم در اداره کشور قائل نیستند و در نقطه مقابل آن نظام‌های جمهوری هستند که مردم پایه می باشند لذا از آنجائیکه نظام حاکم در ایران سلطنتی آنهم از نوع مطلقه بود و مردم دنبال تغییر این نظام بودند بنابراین بهترین مدل جایگزین همانا « جمهوری » بود . در دوره گذار ( ۲۲ بهمن ۵۷ تا ۱۲ فروردین ۵۸ ) در انتخاب نوع نظام سیاسی دیدگاههای مختلفی وجود داشت : _ عده ای معتقد به « حکومت اسلامی » بودند _ گروهی « جمهوری » را پیشنهاد کردند _ نهضت آزادی « جمهوری دموکراتیک اسلامی و جریان انقلابی هم « جمهوری اسلامی » را پیشنهاد کردند . حضرت امام (ره) در بیان تاریخی فرمودند « جمهوری اسلامی » نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد . ایشان حتی با عنوان « حکومت اسلامی » هم که بظاهر صبغه دینی بیشتری نسبت به « جمهوری اسلامی » داشت مخالفت کردند چرا که بشدت معتقد به نقش و جایگاه مردم در شکل گیری ؛ پیروزی و تداوم انقلاب داشتند و اینگونه نبود که امام نگرش ابزاری به مردم داشته باشند لذا اعتقاد راسخ امام این بود که نظام جایگزین بر دو پایه اصلی ( خدا _ مردم ) استوار است یعنی تجلی اراده خدا و اراده مردم تحت عنوان مردم سالاری دینی . 🔵 چرا امام به ایجاد مدل سیاسی حکومتی دست زد که تاکنون در دنیا نظیر نداشته است ؟ ✅ در منظومه فکری حضرت امام ؛ هدف انقلاب صرفا تغییر یک رژیم سیاسی و جایگزینی رژیم دیگر مطابق آنچه در انقلابهای مرسوم دیده می شود نبود بلکه در کنار توجه به وجه جمهوریت نظام ؛ اهتمام جدی به اسلامیت نظام نیز داشتند و به جرات میتوان گفت که مدل جدیدی از مردم سالاری را به جهان عرضه کرد . نکته قابل توجه اینکه حضرت امام عنوان « جمهوری اسلامی » را زمانی که در فرانسه بودند مطرح کردند و این نشان از جامعیت فکری معظم له بود . @ghotbnama1