eitaa logo
میثاق تاجیک
462 دنبال‌کننده
502 عکس
219 ویدیو
113 فایل
صحبت های عمومی که لازم است در جامعه مطرح شود ساکن نجف اشرف ارتباط با حقیر @missaq14
مشاهده در ایتا
دانلود
عسی ان تکرهوا شیئا و یجعل الله فیه خیرا کثیرا چه بسا چیزی را ناپسند می دانید و خداوند در آن خیر بسیار قرار داده است. چی می دانی ؟؟ صبر کن ، درست میشه https://eitaa.com/maktubateman 🍀🍀🍀
دستور رفع چشم زخم این تخم مرغ رو خودم هم تجربه کردم واقعاً دراز کش بودم که از جا بلند شدم در یک‌ لحظه فقط https://eitaa.com/maktubateman 🍀🍀🍀
جواب: ذرع فاصله ی از نوک بینی تا سر انگشت وسط دست راست به گونه ای که دست کاملا باز باشد( به شکلی که پارچه فروش ها متر می کنند ) همان عبارت اولی کفایت می کند... https://eitaa.com/maktubateman 🍀🍀🍀
چیزی که تجربه شده رفتن به زیارت است و غیر از اون تجربه نشده حالا شما تجربه کنید اگه جواب داد به ما هم بگید 😉 https://eitaa.com/maktubateman 🍀🍀🍀
قضا شدن نماز صبح چند دلیل می تواند داشته باشد ( بنا بر دستیابی بنده البته ) لقمه ی‌ حرام یا شبهه ناک عمل حرام نخواندن بقیه ی نماز ها در وقت مقرر خود دیر خوابیدن سنگین شام خوردن مزاج بلغمی گرفتار شدن به عجب ( خودبزرگ بینی ) که خداوند کاری می کند با نخواندن نماز انسان احساس عذاب وجدان کند و عجب او زائل شود. اگر کسی بنا بر این بگذارد که نماز شب که قضا شده را در طول روز قضا کند برای نماز شب بیدار می شود چه برسد به نماز صبح https://eitaa.com/maktubateman 🍀🍀🍀
وقتی این سوال رو دیدم این آیه به ذهنم خطور کرد مَنْ كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الْآخِرَةِ نَزِدْ لَهُ فِي حَرْثِهِ ۖ وَمَنْ كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الدُّنْيَا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَمَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ نَصِيبٍ ( سوره شوری آیه ی ۲۰ ) هر کس کشت آخرت را بخواهد ما بر کشت او می افزاییم و هر کس کشت دنیا را بخواهد بعضی اش را به او می دهیم و در کشت آخرت نصیبی ندارد. یعنی : اگر شما ماشین لوکس بخواهید چون مربوط به حرث دنیا است ممکن است به شما داده شود و ممکن است داده نشود. یعنی تضمینی وجود ندارد به خواسته های دنیایی صرف برسید ولی اگر حوائج شما اخروی باشد نه تنها به داده می شود بلکه بیشترش هم می کنند و می دهند. ﴿ مَّن كَانَ يُرِيدُ ٱلۡعَاجِلَةَ عَجَّلۡنَا لَهُۥ فِيهَا مَا نَشَآءُ لِمَن نُّرِيدُ ثُمَّ جَعَلۡنَا لَهُۥ جَهَنَّمَ يَصۡلَىٰهَا مَذۡمُومٗا مَّدۡحُورٗا ﴾ [ الإسراء: ۱۸ ] هر کس حیات نزدیک تر ( عاجله ) را بخواهد برای او عاجله را می دهیم به کسی که بخواهیم و آن مقداری که بخواهیم ولی در نهایت جهنم او را می سوزاند و... این آیه هم برای کسی که فقط دنیا را می خواهد دو قید آورده است به کسی که بخواهیم می دهیم و نه هر کس و ثانیاً هر مقدار که بخواهیم می دهیم نه چیزی که او خواسته https://eitaa.com/maktubateman 🍀🍀🍀
خواسته های دنیایی ما دو قسم هستند بعضی ها در مسیر آخرت هستند و بعضی ها نیستند. مثلا غذایی که مؤمن می خورد برای آن است که خداوند را عبادت کند پس این جا دنیا در مسیر آخرت قرار گرفته و به دنبال آن رفتن نه تنها مذموم نیست بلکه واجب است. چون تا وقتی این تن تأمین نشود چطور می تواند مرکب خوبی برای روح باشد ؟ اما آن دسته از خواسته های دنیایی که در مسیر آخرت نیست مثلا همین ماشین لوکس از جمله حوائجی است که به دنبال آن رفتن نهی شده چون ذاتا طلب دنیا است و در مسیر آخرت قرار نمی گیرد. ( مگر اینکه کسی یک توجیه عقلایی برایش پیدا کند که در آن صورت اشکال ندارد ) این آیاتی که می فرماید هر کس دنبال دنیا باشد ما بعضی اش را به هر کس که بخواهیم می دهیم مرادش همین قسم دوم است. https://eitaa.com/maktubateman 🍀🍀🍀
توضیح بیشتر در مورد حوائج دنیایی 👆👇
اگر خواسته های دنیایی بیش از حد معمول مذموم است پس چرا بعضی انبیاء مانند حضرت داوود و سلیمان آنها را داشتند و حتی طلب کردند ؟ رب هب لی ملکا لا ینبغی لاحد من بعدی ملاک در مذمومیت دنیا آن بخشی از دنیا است که در مسیر آخرت قرار نگیرد پس اگر دنیا در مسیر آخرت بود داشتن آن واجب است ، حالا هر چه که باشد خواه یک لیوان آب باشد یا قصر و سلطنت باشد. حضرت سلیمان باید در این دنیا سلطنت می کرد تا یک نمونه ای باشد برای منکرین خداوند که گمان می کنند خداوند نمی تواند به بندگان خوبش نعمت و رفاه و سلطنت عطا کند، حضرت سلیمان باید سلطنت می کرد تا کسی فکر نکند هر کس پیغمبر شد و راه پیامبران را رفت حتماً باید فقیر و تهی دست باشد و... بالاخره در علم الاهی آن سلطنت یک توجیه اخروی داشته هر چند که توجیهات ما که بیان کردیم درست نباشه 🤔 پس آن دنیایی که به ایشان عطا شد در مسیر آخرت بود و خواستنش هم مذموم نبوده. ولی آیا ماشین لوکس و امثال آن را که ما می خواهیم هم همان حالت را دارد ؟ https://eitaa.com/maktubateman 🍀🍀🍀
اگر دنبال دنیا بودن مذموم است پس چرا در قرآن کریم فرموده چه کسی است که زینت خدا را که بر بندگانش خارج ساخت و رزق های پاکیزه را حرام کرده است ؟ قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِينَةَ اللَّهِ الَّتِي أَخْرَجَ لِعِبَادِهِ وَالطَّيِّبَاتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِيَ لِلَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا خَالِصَةً يَوْمَ الْقِيَامَةِ كَذَلِكَ نُفَصِّلُ الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ ( سوره ی اعراف آیه ۳۹ ) دقیقا آیه شریفه تصریح می کند زینت هایی که وجود دارد و رزق های طیب و طاهر برای مؤمنین قرار داده شده و تأکید هم فرموده که آن ها برای مومنین در دنیا به طور ویژه و خالص قرار داده شده و در آخرت هم هست. جواب اینکه: ملاک و معیار امور دنیایی همان بود که گفتیم ( در مسیر آخرت بودن ) اگر همین زینت ها و طیبات انسان را از خدا دور کند و به خود مشغول کند آیا باز هم می گویید دنبال این ها رفتن صحیح است ؟ اگر خداوند در اینجا اباحه ی زینت را بیان کرد از جهت آن بود که عده ای مطلقا زینت را حرام کرده بودند و گمان می کردند مؤمن اصلا نباید از زینت بهره ببرد ، در این آیه خداوند در صدد اصلاح این انحراف است و الا چه عقلی قبول می کنه مطلق زینت و لو اینکه انسان را از آخرت باز دارد ممدوح است ؟ https://eitaa.com/maktubateman 🍀🍀🍀
آیت الله محمدعلی شاه‌آبادی رضوان الله علیه برای امان از گزند کِلاب (سگان) حیوانی و انسانی و جنیّان می‌فرمود: عبارت «أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیم‏ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏ وَ كَلْبُهُمْ باسِطٌ ذِراعَیهِ بِالْوَصید» را ۲۲ مرتبه بخوانید و بعد از آن به شش طرف خودتان بدمید تا ان شاء الله تعالی در امان باشید. 📚نسیم های گره گُشا، ص ۱۲۸. این عمل شجاعت به شما می ده قبل از امتحان بخوانید https://eitaa.com/maktubateman 🍀🍀🍀