eitaa logo
malekiarch
123 دنبال‌کننده
260 عکس
272 ویدیو
24 فایل
دوستان مرتضی ملکی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴⚡️نسلی که نه می‌بخشند و نه فراموش می‌کنند. 🔺انتشار فیلم‌هایی از اعتراض دانش آموزان در مدارس شهرهای مختلف به وضعیت کشور، نشان می‌دهد که با نسل جدیدی از معترضین روبرو هستیم. کسانی که فکر می‌کردیم نسبت به نسل‌های قبل‌تر از خود کمتر سیاسی و بیشتر درگیر روزمرگی‌های خود هستند. 🔺نسلی که به واسطه گسترش شبکه‌های اجتماعی، با دنیا و پیشرفت‌هایش در ارتباط و به شدت از نظر فکری با اعضای خانواده خود متفاوت هستند. آنها تقریبا با مدارا کردن و درک شرایط بیگانه هستند و تنها به رسیدن به آنچه می‌خواهند فکر می‌کنند. این نسل بدون واهمه در برابر آنهایی که از نظر سنی از او بزرگ‌ترند می‌ایستد و بدون ترس حرف‌های خود را می‌زند. 🔺برای او فرقی نمی‌کند که مخاطبش پدر است یا معلم و یا حتی رئیس آموزش و پرورش. آنها در گروه موسیقی "BTS" هستند و یا از عصیانگری امیر تتلو لذت می‌برند. این بخش از جامعه که دیگر نمی‌شود آنها را جدی نگرفت، خیلی از عقاید مذهبی را به سخره می‌گیرند و به آن به مثابه داستان‌های هری‌پاتر نگاه می‌کند. 🔺این نسل تحت تاثیر هیچ نام و مقامی قرار نمی‎گیرد. دیگر نمی‌شود برای آنها از تقدس گفت چون متولیدن دهه ۸۰ و ۹۰ حتی برای خانواده و پدر و مادر خود هم تقدسی قائل نیستند. البته شایان ذکر است که این معنا شامل همه نمی‌شود و قطعا هستند بچه‌هایی که بسیار متفاوت از آنچه نوشته شده است هستند. 🔺این بخش از جامعه هرچه را دوست داشته باشد، می‌پذیرد و هرچه را نپسندد به طرز عجیبی رد می‌کند. تقریبا برای آنها این جمله که "صلاحت را می‌خواهیم" معنایی ندارد، چون آنها بر این باور هستند که بهتر از دیگران صلاح خود را می‌دانند. نکته مهم در مورد نسل تازه ایران این است که برخلاف متولدین دهه شصت و هفتاد، بدون لکنت در برابر دیگران حرف می‌زنند و نظرات خود را بیان می‌کنند. ازجمع‌های فامیلی و شنیدن حرف‌های تکراری فراری هستند و به دنبال دنیای خود می‌گردند. 🔺حالا تصور کنید حاکمیت با این نسل از فیلتر و محدودیت سخن می‌گوید. واقعا می‌شود برای این نسل مانند دهه ۶۰ تصمیم گرفت؟ می‌شود با طرحی مثل صیانت آنها را کنترل کرد؟ نه، این بچه‌ها در دنیای اطلاعات زندگی می‌کنند. 🔺اکنون اعتراض به این نسل رسیده است. کسانی که خودشان برای خودشان تصمیم می‌گیرند و کاری به آنهایی که فکر می‌کنند هادیان جامعه هستند ندارند. این شامل مذهبیون و روشنفکران باهم می‌شود. نسل دهه هشتاد و نود، نه می‌بخشد و نه فراموش می‌کند. مسئولان کشور هیچ راهکاری برای گفت و گو با نسلی که مشتاق شنیدن و گفتن بود نداشته‌اند و نمی‌دانم چگونه می‌خواهد با نسلی که فقط می‌خواهد حرف خودش به کرسی بنشیند رفتار کند؟ ✍️ مصطفی داننده 🆔 @Cultural_governance
وقتی سعی می کنم در ایجاد چنین فاجعه عظیمی سهمی نداشته باشم‼️ خیلی آرامش دارم☺️😊🍃❤️🍃🍃 زندگی سالم بدون زباله احداث باغ مزرعه مرتع قرانی روائی🐝🌿🐣 🐥🦆🌱🐐🌱🐑🌱🐏🍃🐪🌱🕊🍃 🦃🍃🐓🌳🌴🌻🌾🍇🍌🍋🌾🍊☘️🍐 🍇🍐🍎🍒🥦🌽🥕🍆🍆 تولید زباله ⛔️⛔️⛔️ https://eitaa.com/joinchat/832503820C53ab7428df
حجاب اجباری در ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8_%D8%A7%D8%AC%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C_%D8%AF%D8%B1_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86
هدایت شده از ⛲⛲ کف میدون،مرد میدون ⛲⛲
فرهنگ سازی زیبا و خلاقانه 👌 "یکی پول تو را خرج می‌کند و تو را چاق می‌کند، دیگری چربی تو را آب می‌کند و پولت را حفظ می‌کند!"
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
انسان شناسی ۱۵۲.mp3
11.83M
۱۵۲ ▪️شاید بارها کلمه‌ی "هرزه دلی" را شنیده باشید! و برای آن تعابیر، معانی، و مصادیقی را در ذهن داشته باشید. اما متأسفانه، با احتمال بسیار بالا، آنچه در ذهن ماست، با معنای حقیقی آن بسیار متفاوت است. ❓راستی ؛ معنای واقعی "هرزه دلی" چیست؟ @Ostad_Shojae
اگر در همین نظام حجاب آزاد شود, زنها چند دسته خواهند شد؟ ۱. زنهای مومن: بین ۱۵تا۳۰ درصد: حجاب شرعی ۲. زنهای سرپرست خانوار؛ کاسب و کارمند شرکت خصوصی: حدود ۲۰ درصد: حجاب عرفی با توجه به نوسانات اقتصادی و رقابت کاری دختر, پسرها ۳. زنهای خانه دار و دخترهای معمولی: حدود ۳۰ درصد: متغیر بین گروه اول و دوم ۴. زنان روشنفکر غربزده: ۱۰ الی ۲۰ درصد: حجاب آزاد و مشابه مردها ۵. زنهای بی پناه فراری و تن فروش: حدود ۱۰ درصد: بی حجابی غیر متعارف و لباس شهرت اگر ازدواجها زیاد شود و شرایط اقتصادی بهبود یابد و برای زنهای بی پناه و فراری و سرپرست خانوار کسب و کار و اشتغال مناسب ایجاد شود و اختلاس ها پایان یابد, آیا در وضعیت حجاب,عفت و ایمان انسانها هیچ تغییر نخواهد داشت؟ اگر آموزشهای پیش از ازدواج به خوبی انجام شده و از ازدواجهای نامتعارف منجر به طلاق جلوگیری شود، آیا این همه زن مطلقه سرپرست خانوار یا بی شوهر پدید خواهند آمد؟ آیا به مشکل بی حجابی علمی نگاه کرده ایم و راه حل علمی داده ایم؟