فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 خیانت بزرگ روحانیون مقدّسنما
📝 بازخوانی منشور روحانیت و خط نفوذ در حوزههای علمیه / 4️⃣
🔸 واقعاً روحانیت اصیل در تنهایی و اسارت، خون میگریست كه چگونه آمریكا و نوكرش پهلوی میخواهند ریشهی دیانت و اسلام را بركنند و عدهای روحانی مقدّسنمای ناآگاه یا بازیخورده و عدهای وابسته كه چهرهشان بعد از پیروزی روشن گشت، مسیر این #خیانت_بزرگ را هموار مینمودند.
♨️ آنقدر كه اسلام از این مقدسین روحانینما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است؛ و نمونهی بارز آن مظلومیت و غربت امیرالمؤمنین علیهالسلام كه در تاریخ روشن است.
📌 مناهج:
عجیب و مضحک اینکه سکولارهای حوزوی، در حسرت زمان پهلوی و عهد سلاطینی هستند که نه تنها هیچ اعتقادی به دین نداشتند بلکه علنا با دین و حوزه و روحانیت، دشمنی مستقیم داشتند.
#نفوذ_در_حوزه
#جدایی_دین_از_سیاست
#منشور_روحانیت
@Manahejj
🌀 مقدّسمآبان حوزوی اصلاح نشدند؛ بلکه نقاب عوض کردند
♨️ طلاب جوان باید بدانند
📝 بازخوانی منشور روحانیت و خط نفوذ در حوزههای علمیه / 5️⃣
🔸 #طلاب_جوان باید بدانند كه پروندهی تفكر این گروه همچنان باز است و [تنها] شیوهی مقدسمآبی و دینفروشی عوض شده است.
شكست خوردگان دیروز، سیاستبازان امروز شدهاند!!
یک.
آنها كه به خود اجازهی ورود در امور سیاست را نمیدادند، پشتیبان كسانی شدند كه تا براندازی نظام و كودتا جلو رفته بودند.
غائلهی قم و تبریز با هماهنگی چپیها و سلطنتطلبان و تجزیهطلبان كردستان تنها یک نمونه است كه میتوانیم ابراز كنیم كه در آن حادثه ناكام شدند ولی دست برنداشتند و از كودتای نوژه سر برآوردند؛ باز خدا رسوایشان ساخت.
دو.
دستهای دیگر از روحانینماهایی كه قبل از انقلاب، دین را از سیاست جدا میدانستند و سر به آستانهی دربار میساییدند، یکمرتبه متدین شده و به روحانیون عزیز و شریفی كه برای اسلام آنهمه زجر و آوارگی و زندان و تبعید كشیدند، تهمت وهابیت و بدتر از وهابیت زدند!
سه.
دیروز «مقدسنماهای بیشعور» میگفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز میگویند مسؤولین نظام كمونیست شدهاند!
تا دیروز مشروبفروشی و فساد و فحشا و فسق و حكومت ظالمان برای ظهور امام زمان ارواحنا فداه را مفید و راهگشا میدانستند، امروز از اینكه در گوشهای خلاف شرعی كه هرگز خواست مسؤولین نیست رخ میدهد، فریاد وا اسلاما سر میدهند!
چهار.
دیروز حجتیهایها مبارزه را حرام كرده بودند و در بحبوحهی مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانی نیمهی شعبان را به نفع شاه بشكنند، امروز انقلابیتر از انقلابیون شدهاند!
پنج.
ولایتیهای دیروز كه در سكوت و تحجر خود آبروی اسلام و مسلمین را ریختهاند در عمل پشت پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت را شكستهاند و عنوان ولایت برایشان جز تكسب و تعیّش نبوده است، امروز خود را بانی و وارث ولایت نموده و حسرت ولایت دوران شاه را میخورند!!
📌 مناهج:
امام راحل حتی از نقاب و تاکتیک جدید سکولارهای حوزوی پرده برداشت؛ تا خیال نکنیم با همان تاکتیکهای قدیمی همچنان باید دنبالشان بگردیم.
امروز شاید هیچیک از آنها نگوید باید فسق و فجور زیاد شود تا امام زمان بیاید، اما در تضعیف نظام اسلامی، همداستانند! در فریادهای بظاهر مقدس جدایی دین از سیاست، در بزرگکردن نقاط ضعف و سیاهنمایی...
⚠️ أمارات شناخت این جماعت، واضح است.
#نفوذ_در_حوزه
#جدایی_دین_از_سیاست
#منشور_روحانیت
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 معنای عشق به رهبری
🎥 خاطره آیت الله مصباح یزدی (رضوان الله علیه) از جلسه دیدار با امام خامنهای
#امام_حوزه
#مصباح_انقلاب
@Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 اولین و مهمترین راه شناسایی خط نفوذ در حوزههای علمیه 📝 بازخوانی منشور روحانیت و خط نفوذ در حوزه
🌀 رازگشایی از اهداف حضرت آیت الله حائری (ره) در بازتأسيس حوزه قم
📝 نقدی بر تقریر سکولار محقق داماد از صد سال حوزه قم
👤 مصاحبه با محمدصادق ابوالحسنی
➖ ادعای محقق داماد در نشست صدسالگی حوزه:
شیخعبدالکریم با جداکردن حوزه از سیاست، روحانیت را دوباره در دل مردم محبوب کرد و همین رویه بعدا در دوره آیتالله بروجردی نیز استمرار یافت!!
اما با وقوع انقلاب اسلامی، دوباره روحانیت وارد سیاست شد و به آن شرط حاجشیخ عمل نشد و بعد از گذشت ۴۰ سال هم میبینیم که مردم از روحانیت فاصله گرفتند!! آقای محققداماد، با این اظهارات یک دوقطبی بین حرکت تاریخی آیتالله حائری و رهبری امامخمینی ایجاد کرده و عملا حوزه علمیه را به جدایی از سیاست دعوت کردند.
❇️ نقد محمدصادق ابوالحسنی:
آقای محققداماد اول به طرح یک سوال میپردازند که چرا حاجشیخ، حوزه قم را تاسیس کرد و انگیزه وی چه بود؟ بعد گزارشهای تاریخی گوناگونی بیان میکنند که کاستیهای زیادی دارد. سپس با نگاه خاص خودشان، یک تحلیلی در خلال گزارشها ارائه میدهند و نظریهپردازی و نتیجهگیری خود را به اتمام میرسانند.
تحلیل کردن تاریخ، اصولی دارد و هرکس دنبال نظریهپردازی تاریخی است، باید شرایط آن را مراعات کند...
بهنظر من در نظریهپردازی آقای محققداماد نیز این شرایط مهم رعایت نشد...
📌 متن کامل و دقیق این نقد را در مناهج بخوانید:
Manahej.ir/post/Taqrir-Secular
#سکولارهای_حوزوی
#جدایی_دین_از_سیاست
#منشور_روحانیت
@Manahejj
🌀 انحراف آسان!
💠 امام خامنهای
❇️ این نکات ریز را باید جوانان ما درک کنند...
#مغز_سیاسی
#بصیرت_سیاسی
@Manahejj
شعبان 1443.pdf
1.09M
🌀 جدول مراقبهی شعبانیه
📝 اعمال و اذکار ماه شعبان
📿 در ماه شعبان با تکرار ذکر «لا إله الاّ الله، وَ لا نَعْبُدُ إلاّ إیّاهُ، مُخْلِصینَ لَهُ الدّین وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرکُون» میگویی: إله و معبود و مطلوبی جز «الله» در هستی نیست.
📿 پس باید دل به او سپرد، و جز او را عبادت نمیکنیم، خالصانه دین را برای او میدانیم، هرچند مشرکان جهتهای فراوان دیگری را پیش روی ما میگذارند تا از دین خدا عدول کنیم و به مکتبها و تئوریهای آنها برگردیم.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🔹 اعمال آورده شده در جدول مراقبه، مخصوص کل ماه است که برای آسان شدن انجام آن و دائم الذکر بودن، به تعداد روزهای ماه تقسیم گردیده است؛ با انجام عمل و اذکار هر روز، خانهی مربوط را علامت بزنید.
🔹 البته هرکس مطابق توان و ظرفیت خود اذکار را انتخاب کند و لازم نیست همهی اعمال را انجام دهید.
📚 منابع:
1️⃣ اقبال الاعمال
2️⃣ مفاتیح الجنان
#نشر_حداکثری
#جدول_مراقبه
#مراقبه_شعبان
#شعبان
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 گزارش استهلال ماه شعبان المعظم
🔸 دفتر رهبر انقلاب حضرت آیتالله العظمی خامنهای، در اطلاعیهای اعلام کرد ماه رجب ۲۹ روزه بوده؛ بنابراین امروز روز اول ماه شعبان ۱۴۴۳ است.
❇️ مناطقی که هوا صاف بود و هلال رؤیت شد:
➖ استان کرمان:
یک گروه ۴ نفره در سیرجان توانستند ابتدا با دوربین سپس با #چشم_عادی (غیر مسلح) هلال را رؤیت کنند.
➖ استان خراسان رضوی:
گروه طلاب مشهد مقدس با دوربین (مسلح)
➖ استان خراسان شمالی:
رصدخانه بجنورد با تلسکوپ (مسلح)
📌 متن کامل گزارش:
https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=49699
#گزارش_استهلال
@Manahejj
🌀 حوزه علمیه هیچ کاری با قرآن ندارد
📝 رکن حوزه فقط فقه و اصول است
👤 آیت الله جوادی آملی
🔸 ضرورت حضور قرآن در جامعه از راه حوزه باید باشد. حوزه هم علوم فراوانی دارد منتها آنها #جنبی هستند؛
ولی رکن اساسی [حوزه] فقه و اصول است. علوم اصلی و عنصر اصلی و رگ حیات حوزه همان فقه و اصول است.
🔻 اجتهاد در اصول بدون قرآن
اصول از اول تا آخر هیچ ارتباطی با قرآن ندارد. ممکن است کسی در تمام مدت عمر اصلاً قرآن را ندیده باشد و در اصول مجتهد باشد. شما این جلد اول کفایه را ده بار تدریس بفرمایید، یک آیه ندارد که مثلاً مطلبی باشد که فنی به آیه تمسک بکند!
اما جلد دوم کفایه دو تا آیه است، همه، بدون استثنا -همه محققین- میگویند که این را ما «تشحیذاً للأذهان» میآوریم وگرنه دلیل حجیت خبر واحد، نه آیه «نبأ» است نه آیه «نفر» این همه هشت میلیارد [جمعیت زمین] که به خبر واحد عمل میکنند که آیه «نبأ» ندارند آیه «نفر» ندارند، این بنای عقلاء است و موثّقی خبری آورد به آن عمل میکنند، ما هم همین هستیم، انبیاء هم همینطور بودند، اولیاء هم همینطور بودند، ائمه هم همین روش را داشتند، من که یادم نیست یک محقق اصولی به آیه «نبأ» یا «نفر» تمسک بکند هر کس نقل کرد برای اشکال و «تشحیذاً للأذهان» است.
پس جلد اول و جلد دوم کفایه را دهها بار شما تدریس بکنید یک آیه در آن نیست که علم اصول به آیه تکیه کند، هیچ! این یک عنصر اصلی حوزه است.
⚠️ در فقه آیات هست اما...
فقه چرا، آیات هست، اما اگر هم آیات در یک مسئلهای باشد یا مطلق است یا عام، مخصصاتش مقیداتش به وسیله روایات بیان شده است، مثلاً شما اول تا آخر فقه را که تدریس کردید و میکنید، ببینید کجا فقط به یک آیه تمسک کرده باشد! اگر هم باشد گاهی برای تأیید است، چون اگر باشد به نحو اطلاق است یا به نحو عموم است که همان اطلاق و عموم به اضافه مقیدات و مخصصات در روایات ما فراوان است.
♨️ حوزه هیچ کاری با قرآن ندارد!
بنابراین حوزه یعنی حوزه! هیچ یعنی هیچ! کاری با قرآن ندارد و اگر قرآن را ما در بالای سر نگذاریم و به حوزه نیاوریم و در زیر چتر قرآن نباشیم، آن هدف والایی که قرآن دارد حاصل نمیشود.
این [قرآن] نیامد بگوید که ما فقط آمدیم زندگی را به شما یاد بدهیم که بعد بیایید بهشت! اینها سرجایش محفوظ است اینها را گفته است، گفته ما آمدیم شما را زنده بکنیم، این زندگی چیست؟ ﴿یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ﴾ این چه حیاتی است؟ به مردم زنده خطاب میکند، به متمدّنان آن روز هم خطاب میکند.
پس معلوم میشود که زندگی دیگری است، حیات دیگری است، یک نحو زندگی است یک نحو جامعه زنده است، یک نحو اقتصاد زنده است، یک نحو ملت زنده است، یک نحو امت زنده است که قرآن دوست دارد.
✅ بنابراین الا و لابد حوزه باید در خدمت قرآن باشد: یا تفسیر ترتیبی، یا تفسیر موضوعی، یا «علوم القرآن» یا امثال ذلک که بالاخره مشخص بشود این برای ما آمده است.
📗 مباحث علوم القرآن جلسه اول
📅 ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
📌 مناهج:
آیا وقت آن نرسیده که در کنار فقه و اصول، رکن دیگری به علوم اصلی حوزههای علمیه افزوده گردد؟
امیدواریم شورای عالی برای این مهم تدبیری بیندیشند.
#قرآن
#شورای_عالی
@Manahejj
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 سلام بر حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشتهاند و بر منبر هدایت و وعظ و خطابه ناس از شمع حیاتشان گوهر شبچراغ ساختهاند...
📕 (منشور روحانیت امام خمینی)
⚫️ تصویر روحانی شهید و امام جماعتی که امروز در انفجار تروریستی پاکستان به فیض شهادت نائل آمد
@HozeTwit
🌀 گلایه از عدم اقدام عملی در عرصه جهاد تبیین
👤 امام جمعه تبریز
🔸 همه در رابطه با جهاد تبیین سخن میگویند، اما متاسفانه اقدام عملی در این زمینه نمیبینیم و میترسیم که این بحث نیز همانند گام دوم انقلاب در حد بیانیه و اطلاعیه بماند.
🔹 جهاد تبیین یک معیار است و باید آنچه را که درک میکنیم، به درستی تبیین کنیم.
آگاهی داشتن از اینکه دقیقا چه چیزی باید در این جهاد، تبیین شود، بسیار حائز اهمیت است.
hawzahnews.com/xbCbB
#جهاد_تبیین
@Manahejj