eitaa logo
مناهج 🇵🇸🇮🇷
20.4هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
182 فایل
﷽ 🌀 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت 🌐 Manahejj.ir 📠 ارتباط با سردبیر: 🆔 @Manahejj_Admin 📻 رادیو مناهج: 🎧 @Manahejj_Radio 💳 جهت حمایت مالی از مناهج: به ادمین پیام بدهید... ⛔️ تبلیغ و تبادل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 استفتاء درباره واکسیناسیون عمومی 📝 همه باید عمل کنند ❓سؤال: اگر طبق مقررات، زدن الزامی شود، تکلیف چیست؟ ✅ پاسخ: اگر حکومت اسلامی با ملاحظه مصالح عمومی کشور، مقرراتی را اعلام کند، همه باید عمل کنند. 📌 مناهج: پاسخ محکم به توجیه‌گران و بهانه‌جویان و افرادی که مدام بیانات رهبری را تفسیر به رأی و تأویل می‌کنند... @leader_ahkam @Manahejj
🏴 إنا لله و إنا الیه راجعون ◾️ حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مسلم اسماعیلی، از خیرین بزرگوار قم در اثر ابتلا به کرونا به دیدار حق شتافت. ◾️ بیانات حضرت آیت الله شب زنده دار در درس خارج اصول امروز، درباره ایشان: «آقای آشیخ مسلم اسماعیلی، سالیان عدیده‌ای که من ایشان را می‌شناختم از کسانی بود که به امور اخلاقی و دینی و همچنین فریادرسی به مردم و نیازمندان، اهتمام ویژه داشت. خودش سر و وضع ظاهری آنچنانی نداشت؛ اما در رسیدگی به نیازمندان اهتمام خیلی فراوانی داشت. حتی نسبت به افغانستان و مراکز علمی افغانستان و تهیه کتاب و ارسال به آنجا اهتمام داشت. همواره دستگیر مستمندانی که از جهات مالی نیاز داشتند بود. مردم هم که صدق و صفای ایشان را دیده بودند کمک می‌کردند و آن مرحوم واسطه در خیر بود. متأسفانه ایشان هم بخاطر ابتلا به کرونا به رحمت خدا رفتند.» 📌 اسامی علما، اساتید و روحانیونی که به علت ابتلا به کرونا فوت کردند: https://eitaa.com/manahejj/4332 @Manahejj
🌀 اختیار بدن خود را داریم، حرف سید علی برای ما حجت نیست!! ⚠️ ولایت‌گریزی با واکسن‌هراسی! 🖋 جعفر ولایی منش 🔸 شبهه‌ای در فضای مجازی در حال انتشار است که: «صدای مخالفت ما با واکسن، به رهبری نرسیده است؛ ما اختیار بدن خودمان را داریم؛ واکسن نمی‌زنیم و حرف سید علی برای ما حجت نیست»!! 🔹 یک. خود شما سال‌ها می‌گفتید سیدعلی، یگانه حامی بزرگ طب سنتی و اسلامی است و علاوه بر دغدغه و حمایت، با کارشناسان و اطبایی مثل استاد خیر اندیش و دیگران، ارتباط دائمی دارد؛ 🔹 دو. دفتر حفظ و نشر آثار رهبری، در پیام‌رسان‌ها خصوصا پیام‌رسان‌های داخلی، تیم رصد محتوا دارد و هرگونه مطلبی که خطاب به رهبری یا درباره رهبری باشد، مرتبا جمع‌آوری کرده و در اختیار فرزندان رهبری و مسؤولین مؤسسه حفظ و نشر آثار قرار داده و گزارش تیم رصدی به صورت مستمر در اختیار حضرت آقا قرار داده می‌شود؛ مگر اینکه ادعا کنید همه مسؤولان بیت و فرزندان رهبر انقلاب نیز خائن هستند!! 🔹 سه. چرا علم و حکمت و اجتهاد و إشراف کامل امام خامنه‌ای را زیر سؤال می‌برید که بنا به فرموده حضرتش از چندین کانال، اخبار و اطلاعات کشور را دریافت می‌کنند؟ شما ۱۶-۱۷ ماه است فضای مجازی را از ادعاهای خود پر کرده‌اید؛ عالم و آدم، ادعاهای شما را در مخالفت با واکسن و نفی دستاوردهای طب مدرن و ... شنیده‌اند؛ پس چرا رهبر انقلاب را بی‌خبر از عالم و آدم معرفی می‌کنید؟ آیا رهبر معظم انقلاب نبودند که به وزرات بهداشت دستور دادند تا به دستاوردهای بومی اعتماد شود و پس از اقدام وزیر سابق بهداشت، چند تن از معاونین وزارتخانه در واکنش منفی به این اقدام، استعفا دادند؟ چطور آنجا حرف ایشان درست و حجت بود، اینجا (در مورد واکسیناسیون) حجت نیست؟ اگر نظرات کارشناسی طرفین را نشنیده بودند، پس چگونه چنین دستوری صادر کردند؟ 🔹 چهار. به اعتراف خودتان، بارها نامه‌های سربسته و سرگشاده به رهبری نوشته‌اید و با مسئولین گوناگون دولتی و حاکمیتی و انقلابی، وقت ملاقات گرفته‌اید که سخنان شما را به رهبری برسانند؛ چرا حتی یک درصد احتمال نمی‌دهید که امام جامعه بی‌خبر از فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور نباشند و در دیدارهای گوناگون و جلسات مختلف، ادعاهای شما را شنیده باشند؟! 🔹 پنج. رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیأت دولت جدید، «واکسیناسیون عمومی را لازم دانستند که حتما بایستی انجام شود»؛ آیا صراحتاً نفرمودند که «حرف‌ها و شایعاتی در خصوص واکسن مطرح است که غالبا بی‌اعتبار است»؟! آیا همین سید علی نبود که فرمود واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع است؛ چطور حرف امام جامعه در آنجا حجت بود؛ ولی در زمینه لزوم واکسیناسیون عمومی حجت نیست؟ این «ولایتمداری گزینشی» چه بدعتی است که برخی آن را باب کرده و مدام ترویج می‌کنند؟ نؤمن ببعض و نکفر ببعض... 🔹 شش. این جماعت با تکنیک بهانه‌های بنی اسرائیلی می‌گویند رهبری واکسیناسیون عمومی را لازم دانسته‌اند ولی آن را در زمره وظایف مردم نگفته‌اند! شنونده عاقل و بالغ می‌فهمد که جامعه‌ی هدف واکسیناسیون عمومی، مرغ و خروس‌های جامعه نیستند، بلکه آحاد مردم جامعه هستند که رهبری در سخنرانی‌های قبلی فرمودند هر طور هست واکسن را به دست مردم برسانید. وقتی حاکم در «مقام بیان» هست و قبلش هم صراحتا گفته واکسيناسيون عمومی لازم است و حتما بایستی انجام بگیرد، تکرار آن در فقره بعدی لازم نیست و حتی لغو خواهد بود؛ چراکه جامعه‌ی هدف واکسيناسيون عمومی، مردم هستند. 🔹 هفت. می‌گویند ما اختيار بدن خود را داریم! حال آنکه براساس استفتاء از دفتر رهبر معظم انقلاب، درباره واکسیناسیون عمومی پرسیده‌اند اگر طبق مقررات، زدن واکسن الزامی شود، تکلیف چیست؟ و پاسخ گرفته‌اند: «اگر حکومت اسلامی با ملاحظه مصالح عمومی کشور، مقرراتی را اعلام کند، همه باید عمل کنند.» بنابراین حال که امام حکیم جامعه، با آن إشراف کم‌نظیر خود، واکسيناسيون عمومی را لازم دانستند، کسی حق دارد مردم را به نافرمانی مدنی و اردوکشی در برابر حکومت اسلامی تشویق کند؟! چنانچه در خصوص حجاب هم عده‌ای گفتند ما حجاب را قبول داریم؛ ولی دلیل قانع‌کننده‌ای برای اجباری‌شدن حجاب در جامعه نیافتیم؛ اما آیا حق دارند برخلاف مقررات حکومت اسلامی، هشتگ بزنند و مردم را به نافرمانی مدنی دعوت کنند و بگویند ما اختیار بدن خود را داریم؟! آیا کسی می‌تواند هشتگ «نه به ماسک اجباری» بزند و بگوید با وجود تاکید رهبری، من اختیار بدن خود را دارم و به کسی ربطی ندارد که ناقل ویروس باشم؟ 🔻 نکته آخر. مراقب باشیم از زنان دربار ناصرالدین شاه عقب نمانیم که در اجرای دستور فقیه زمان خود، چون و چرا نکردند و بهانه نیاوردند. یاد سردار شهیدمان حاج قاسم سلیمانی بخیر که دائما تاکید می‌کرد: رمز عاقبت‌بخیری، تبعیت بی‌چون و چرا از ولایت فقیه است. @Manahejj
👓 نظرات استاد در همکاری طب سنتی و مدرن برای مهار 🔹 مقابله و کادر درمان بیمارستانها در ایران همانند زمان جنگ است و حرکت جهادی کادر درمان به جان‌باختن برخی از مدافعان سلامت انجامید. 🔹 استفاده از ، رعایت فاصله‌گذاری و شست‌وشوی دست‌ها بسیار حائز اهمیت است. 🔹 باید تغییر رفتارها و سبک زندگی افراد باید صورت بگیرد تا منجر به تقویت سیستم ایمنی افراد شود؛ طب در پیشگیری و درمان، توصیه‌های بسیاری دارد. ❗️❗️در درگیری با بیماری، استفاده از نعنا و خانواده نعنا به‌شکل سبزی و آش مورد تأکید است، سوپی که در آن سبزیجات تند و تلخ مانند ترخون و نعنا و پیازچه به‌میزان حداقل یک وعده غذایی مصرف شود نیز توصیه می‌شود؛ استفاده از آب سیب طبیعی و آب پرتقال و لیمو مقابله‌کننده با میکروب‌ها و مقوی خوبی برای سیستم ایمنی است. علاوه بر تأکید بر استفاده از مناسب در محل‌های پرتجمع، باید در محلی که تجمع وجود دارد وجود داشته باشد. 🔺 معنای این تأکیدات و توصیه‌ها این نیست که از طب کلاسیک استفاده نشود، ما متخصصین طب کلاسیک خوبی داریم. 🌐 مصاحبه کامل با خبرگزاری تسنیم: https://b2n.ir/k59101 @HozeTwit
🌀 دو الگوی قلمی حوزویان 📝 بررسی قلم شهید استاد مطهری و مرحوم استاد حکیمی 🖋 ابوالفضل طریقه‌دار 🔸 دو استاد گرانمایه، مطهری و حکیمی از جنبه‌های مختلفی برای عالمان دینی، اسوه و الگویند، که بی‌تردید یکی از آن‌ها «روان‌نویسی» در عرصه نگارش فارسی است. حوزویان، معمولا پیچیده می‌نوشتند و خواننده، هنگام مطالعه دو کار دشوار داشت: یکی فهم مطالب علمی و دیگری باز کردن کلاف پیچیده‌ی جمله‌ها و عبارت‌ها. 🔹 استاد مطهری و حکیمی یاد دادند که چگونه روان و ساده بنویسیم. اما این دو استاد، در عین روان‌نویسی، یک تفاوت اساسی هم داشتند و آن، سبک نگارش بود؛ بدین توضیح که‌: 🔺 استاد مطهری در نثر علمی تواناتر بود؛ یعنی در نگارش ایشان، واژه‌ها مستقیما بر معانی خود، دلالت دارند. نمونه بارز این نوع نثر را می‌توان در شرح «اصول فلسفه و روش رئالیسم» دید. قبل از ایشان کسی نتوانسته به زبان فارسی روان، مفاهیم دشوار و اندیشه‌سوزی چون: حرکت جوهری، وحدت وجود، علت و معلول، جبر و اختیار و دیگر مقوله‌های فلسفی را به قلم فارسی روان بنویسد. از میان همه آثار استاد، بنده نظرم به همان کتاب است، که بسیار سرراست، روان و بدون پیچیدگی، قلم بر کاغذ آورده است. 🔹 هیچ‌کدام از اساتید برجسته‌ی معاصر همانند: جوادی آملی، حسن‌زاده آملی، محمدتقی جعفری، که فارسی نویسند، نتوانستند به این سادگی و روانی بنویسند. 🔹 اما در نثر ادبی، استاد حکیمی، زیبا، شورانگیز و شاعرانه می‌نوشت و از عناصر خیال چون: تشبیه، استعاره و کنایه، فراوان بهره می‌گرفت و زبان نثر را به زبان شعر نزدیک می‌کرد. 🔻 ولی نکته این‌جاست که موضوعات علمی را نباید با قلم ادبی نگاشت، چون خواننده دچار ابهام می‌شود و باید وقت زیادی صرف کند تا مراد نویسنده را دریابد و گاه معنایی خلاف مقصود او را برداشت می‌کند؛ برای مثال کتاب «مکتب تفکیک» یا «دانش مسلمین» دو موضوع علمی‌اند و نوشتن در این فضا باید به نثر علمی باشد؛ حال آنکه استاد حکیمی این دو را هم به سبک ادبی، نگاشته است. 🔹 برخی اساتید خوش‌قریحه در مجله وزین «حوزه» و نیز سرمقاله‌های مجله‌ی ارزشمند «آینه پژوهش»، که از شاگردان و علاقه‌مندان استاد حکیمی بودند، متأثر از قلم ایشان هستند؛ یعنی گرایش‌ آنها به نثر ادبی است. 📌 بنده در یادداشتی با عنوان «سبک نگارش علامه حکیمی» این موضوع را مفصل‌تر و با ذکر نمونه‌هایی شرح داده‌ام. ✅ به هر جهت در موضوعات علمی، نثر استاد مطهری (آنجا که خودشان قلم زده‌اند، نه کتاب‌هایی که از سخنرانی‌ها جمع‌آوری شده) الگوست و در نثرهای ادبی، آثار استاد حکیمی. @Manahejj
🌀 اعلام امتیازات اولیه متقاضیان شهرک مهدیه 🔸 بنا بر اعلام معاونت محترم دانش‌آموختگان، امتیازات اولیه ثبت نام شهرک مهدیه ۱۴۰۰ قم از طریق سامانه پیشخوان حوزه‌های علمیه اعلام گردید؛ 🔺 لازم به ذکر است امتیازات اعلامی قطعی نمی‌باشد؛ فلذا امکان افزایش و کاهش آن وجود دارد. ✅ مهلت ثبت اعتراض از تاریخ 1400/06/09 الی 1400/06/17 می‌باشد. 📈 جهت کسب اطلاعات بیشتر به سامانه پیشخوان مراجعه نمایید: reg.ismc.ir/rules/193 📌 پ.ن: در این مرحله صرفا امتیازات خام به هریک از ثبت‌نام کنندگان اعلام شده است؛ لذا تا پایان بررسی اعتراضات، اسامی افرادی که مجاز به اسکان در شهرک مهدیه هستند اعلام نخواهد شد. @Manahejj
🌀 گزارشی از کیفیت و کمیت روند ثبت‌نام و انتخاب متقاضیان شهرک مهدیه 👤 حجت الاسلام محمد باقری، مدیر اجرایی و هماهنگی امور طلاب حوزه علمیه قم 🔸 با توجه به نزدیک‌بودن آغاز سال تحصیلیِ در حوزه‌های علمیه و همچنین آموزش و پرورش و لزوم اطلاع متقاضیان از نتایج ثبت نام شهرک مهدیه به دلیل تعیین تکلیف تمدید و یا جابجائی محل سکونت و مدرسه فرزندان، این مسأله را از مسؤولین امر جویا شدیم. به این ترتیب در مصاحبه با حجت الاسلام محمد باقری، مدیر اجرایی و هماهنگی امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه قم از کیفیت و کمیت اعلام نتایج این دوره از ثبت نام شهرک مهدیه پرسیدیم. 📌 مشروح مصاحبه را در پست بعد مطالعه بفرمایید: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 @Manahejj
🌀 گزارشی از کیفیت و کمیت روند ثبت‌نام و انتخاب متقاضیان شهرک مهدیه 👤 حجت الاسلام محمد باقری، مدیر اجرایی و هماهنگی امور طلاب حوزه علمیه قم 🔸 با توجه به نزدیک‌بودن آغاز سال تحصیلیِ در حوزه‌های علمیه و همچنین آموزش و پرورش و لزوم اطلاع متقاضیان از نتایج ثبت نام شهرک مهدیه به دلیل تعیین تکلیف تمدید و یا جابجائی محل سکونت و مدرسه فرزندان، این مسأله را از مسؤولین امر جویا شدیم. به این ترتیب در مصاحبه با حجت الاسلام محمد باقری، مدیر اجرایی و هماهنگی امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه قم از کیفیت و کمیت اعلام نتایج این دوره از ثبت نام شهرک مهدیه پرسیدیم. ✅ حجت الاسلام محمد باقری در پاسخ به رسانه حوزوی مناهج گفت: در سال جاری ۲۶۶۶ نفر ثبت نام برای مهدیه داشتیم که با توجه به اعلام مدیر عامل محترم شهرک مهدیه تعداد ۱۳۶ منزل آماده تحویل و استقرار طلاب محترم است و حدود ۳۰۰ منزل دیگر هم طی ماه‌های آتی تعمیر و آماده اسکان خواهد شد؛ 🔹 لذا در این دوره با توجه به حجم بالای ثبت نامی‌ها و لزوم تسهیل امور، حداقل حدود ۵۰۰ نفر از طلاب واجد شرایط، تعیین وضعیت می‌شوند با این توضیح که: ➖ ۱۳۶ خانوار در مرحله اول به مهدیه معرفی می‌شوند؛ ➖ و مابقی به نسبت برنامه تعمیری منازل که از سوی مدیریت شهرک صورت می‌گیرد معرفی می‌شوند. 🔹 مدیر محترم اجرایی و هماهنگی امور طلاب در مورد کیفیت انتخاب افراد گفت: سعی شده است تا حد ممکن علاوه بر سطح و سابقه تحصیلی اساتید و طلاب محترم، توازن بين طلاب (با ورودی کمتر از ۱۵ سال و بیشتر از آن) مراعات و اهتمام به طلاب فعال در بازه‌ی متعارف تحصیلی مورد توجه قرار گیرد. 🔹 حجت الاسلام باقری در رابطه با محاسبه امتیازات طلاب در این دوره گفت: با توجه به اینکه رویکرد مرکز مدیریت اهتمام هرچه بیشتر به حمایت از طلاب و فضلایی است که ممحض در تحصیل هستند، رویکرد تعدیل برخی امتیازات و بازنگری در آیین‌نامه، جهت تحقق این مهم بوده است. 🔹 وی همچنین در پاسخ به اینکه نتایج شهرک مهدیه چه زمانی اعلام خواهد شد گفت: روند تعیین امتیازات مختلف تبلیغی، پژوهشی، تهذیبی تمام شده است و پس از استعلام صیانتی حدودا طی ده روز آینده نتایج اعلام خواهد شد. 🔹 در پایان مدیر اجرایی و هماهنگی امور طلاب حوزه علمیه قم بابت به زحمت افتادن طلاب محترم به دلیل تقارن اعلام نتایج و زمان ثبت نام شهرک مهدیه با زمان جابجایی‌ها عذرخواهی نموده و یادآور شد که در مقاطع بعدی رفع این نقیصه مورد توجه جدی قرار می‌گیرد. 🔹 لازم به یادآوری است که در تحقق فرایند ثبت نام و اعلام نتایج علاوه بر امور طلاب، مجموعه‌های مختلف حوزه اعم از معاونت‌ها، صیانت، فناوری، پیشخوان و شهرک مهدیه دخیل بوده‌ و هستند که از زحمات همه آنان تشکر می‌شود. 📌 مناهج: رسانه حوزوی مناهج از جناب حجت‌الاسلام باقری مدیر اجرایی و هماهنگی امور طلاب حوزه علمیه قم، به دلیل حسن پاسخگویی و توجه ویژه به سؤالات و مطالبات طلاب و اساتید محترم، کمال قدردانی خود را اعلام می‌دارد. @Manahejj
🌀 مراجع تقلید و رهبری خود را تابع قوانین پزشکی می‌دانند 📝 نباید یک طلبه با یک ماه آموزش‌ دیدن، مغازه طب سنتی راه بیندازد. 👤 آیت الله رشاد، رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران 🔸 با نهایت تأسف، شاهد در بین برخی طلاب و استادان هستیم و آن پرداختن به اهدافی است که رسالت ما نیست؛ 🔹 یک معمم را پیدا می‌کنیم که طب سنتی به راه‌ انداخته است و می‌گوید خاصیت فلان گیاه این است که اگر چشم درد کرد این گیاه را بخور، آیا کار ما این است؟ 🔻 من در مقام انکار نیستم بلکه در مقام آسیب‌شناسی هستم. سال‌های متمادی  است که طب سنتی درجا می‌زند و اگر قرار است کار شود، ♨️ نباید یک طلبه با یک ماه آموزش دیدن مغازه طب سنتی راه بیندازد. ❓ چگونه می‌توان با خبر واحد بی‌سند که حجیت ندارد، به درمان مردم بپردازیم؟ اگر چیزی به نام طب سنتی و روایت داریم، حداقل باید در حد اطمینان عقلایی باشد. در زمان شیوع کرونا دو اتفاق افتاد، یکی آبرومندی علمای شیعه و دیگری آبروریزی علم جدید. ✅ همه مراجع و رهبری خود را تابع قوانین پزشکی دانستند و رعایت کردند. ⛔️ آن وقت چهار تا طلبه می‌گویند ما واکسن نمی‌زنیم و اگر بزنیم احساسات جنسیتی انسان عوض می‌شود!؟ متاسفانه آبروی حوزه و علما از سوی برخی طلاب جوان با حرف‌های ناپخته آسیب می‌بیند. 🌐 خبرگزاری رسا @Manahejj
🌀 وعده تعمیر ۵۰۰ منزل تا پایان سال ۱۳۹۹ 📝 بخشی از مصاحبه مدیرعامل شهرک مهدیه در سال ۱۳۹۹ که در خبرگزاری‌های رسمی انعکاس یافت 🔸 وی افزود: حدود ۵۰۰ منزل خالی در شهرک داشتیم که نیاز به تعمیر داشت، متأسفانه بودجه آن وجود نداشت؛ ✅ که بحمدالله از طرف خیّرین در حال تأمین است که امیدواریم تا پایان سال همه آن‌ها تعمیر و قابل سکونت شوند؛ ♨️ از فرصت استفاده می‌نمایم و از ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت برای آنان به این شهرک تشکر و قدردانی می‌کنیم. 🌐 irna.ir/news/84200258 📌 مناهج: طبق آنچه اعلام‌شده فعلا فقط ۱۳۶ منزل آماده سکونت برای ثبت نام دور جدید مهدیه است. البته قرار است اسامی حدود ۵۰۰ نفر به عنوان برگزیدگان مهدیه برای اسکان معرفی شود. با این توضیح که قریب ۴۰۰ خانوار باید منتظر برنامه اعلامی شهرک مهدیه جهت تعمیر منازل باشند. 🔻 جا داشت مسؤولین محترم شهرک مهدیه قبل از هرگونه اقدام عمرانی (ساخت ساختمان جدید اداری و دیوارکشی و ...)، ابتدا منازل را تعمیر می‌کردند، تا امروز امکان اسکان همه ۵۰۰ خانوار بصورت یکجا وجود داشت. 🔻 البته ممکن است هزینه‌ای که ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت داده‌اند با این شرط بوده که فقط و فقط صرف ساختمان اداری و دیوارکشی شود؛ نه تعمیر منازل؛ لذا در این مورد قضاوتی نداریم. 🌀 گفتنی است رسانه حوزوی مناهج، آماده مصاحبه با مدیرعامل محترم شهرک مهدیه و انعکاس پاسخ‌ها و برنامه ایشان برای تعمیر منازل می‌باشد. @Manahejj
هدایت شده از خبرگزاری رسا
💢 | مشکلات شهرک مهدیه سر باز کرد 🔹 مسأله خالی بودن منازل در شهرک مهدیه آن هم در شرایطی که طلاب در اوج فشار اقتصادی هستند مسأله بود که واقعا جای تحقیق بیشتر را می طلبد. 🔹 از دیگر مسائل مهمی که در این مصاحبه ها دیده شد این بود که برخی افراد به بهانه های واهی نظیر کابیت نداشتن و یا مشکلات جزئی منازل شخصی خود در شهرک نیز منزل داشتند که این هم جای سئوال فراوانی دارد که چرا کسی که منزل شخصی دارد باید در شهرک منزل داشته باشد. 🔹 عمده مشکلات طلاب شهرک مهدیه، کمبود فضای سبز و پارک مناسب، درمانگاه و داروخانه شهرک، عدم وسیله نقلیه عمومی، خانه های خالی بدون طلاب، کمبود مساجد، نداشتن برنامه های فرهنگی منسجم، تخلیه در شرایط کرونایی، حضور طلاب خانه دار در شهرک، بود. ⭕️ خبرگزاری رسا آمادگی دارد در جهت روشن شدن افکار و اذهان طلاب جواب های مسؤولان امر را در مورد این مشکلات گرفته و در اختیار عموم طلاب قرار دهد. 🆔 @rasanewsagency