۶ دلیل موفقیت مدیران جوان:
انتخاب استعدادهای جوان در پستهای مدیریتی، مخصوصا در کشور ما، ایران، عمری غیر طبیعی است که غالبا با انتقادات زیادی نیز روبرو میشود. اما تحقیقات یک شرکت مشاوره نشان داده است که مدیران جوان، تقریبا از همه نظر، از افراد باتجربه، کارآیی بیشتری داشته و نتایج بهتری کسب کردهاند.
افراد مسن معمولا به رؤسای جوان به چشم انسانهای بیتجربه یا بی تفاوت نسبت به سختیهای آینده مینگرند یا معتقدند که آنها در پر قو بزرگ شدهاند. همچنین، مدیران جدید نیز ممکن است احساس کنند که با وجود مهارت در کار خود، به دلیل کم تجربگی غیر منصفانه درباره آنها قضاوت میشود.
اما اگر مشکلات این تعاملات و کنشها را کنار بگذاریم، اگر شما فرد جوان استثنایی در دست و بال خود دارید و تصمیم دارید به او مدیریت دهید بهتر است که به او این شانس را بدهید. تحقیقات جدید نشان میدهد که این افراد، علیرغم جوانی از زمره بهترین رهبران شما خواهند بود.
شرکت مشاورهی زنگر-فولکمن با تحقیق روی دادههای عظیمی که از بررسی همه جانبه روی مدیران مختلف انجام داده و مقایسه 4298 مدیر بالای 45 سال،
با 455 مدیر زیر 30 سال، به نتایجی رسیده که مایع شگفتی آنها شده است.
جوزف فولکمن ، مدیرعامل این شرکت در مقالهای در سایت فوربس گفته است: «وقتی که ما گزارشات همه جانبه مدیران جوان و مدیران باتجربه تر را بررسی کردیم، متوجه شدیم که که مدیران جوانتر، در هر 49 زمینهی مورد بررسی، امتیازات بیشتری از همکاران مسنتر خود گرفتهاند.
این نتایج هم شگفتآور و هم خوشحال کنندهاند. زیرا نشان میدهد که مدیران جوان و بااستعدادی در شرکتها و سازمانها وجود دارند که میتوانند نقشهای کلیدی بر عهده بگیرند.»
بخش مهمی از موفقیت مدیران جوان، به عملکرد افراد انتخاب شده بستگی دارد.
اگر شما قبل از سی سالگی پست مدیریتی بر عهده گرفتهاید، پس حتما فرد بااستعدادی هستید، اما این تحقیقات، 6 فاکتور مهم دیگر نیز برای اثبات موفقیت مدیران جوان ارائه کرده است.
1. آنها پذیرای تغییر هستند
«مدیران جوان از تغییر استقبال میکنند و مهارت خوبی در ارائه ایدههای جدید خود دارند در حالی که مدیران سالخورده ندارند.
مدیران جوان جسارت این را دارند تا تصمیمات سختتر را اتخاذ کنند، زیرا کمبود تجربهی آنها باعث شده تا نسبت به پیشنهادات خود برای تغییر، خوشبینتر باشند. آنها بیشتر متمایل هستند تا عامل تغییر باشند.»
2. آنها الهام بخش هستند
«رهبران جوانتر میدانند چگونه به تیم خود برای کسب اهدافشان، انرژی و انگیزه بدهند.
همکاران مسنتر بیشتر علاقه دارند تا با اجبار و زور رهبری کنند، در حالی که مدیران جوان میتوانند، کارمندان را به سمت خود جذب کرده و آنها را نسبت به افکار خود متقاعد کنند.»
3. آنها پذیرای واکنشهای شما هستند.
در مقایسه با مدیران مسن، جوانترها بیشتر پذیرای نظرات دیگران هستند. «آنها دائما به دنبال نظر دیگران درباره عملکردشان هستند و سعی میکنند تا انتقادات و پیشنهادات را در کار خودشان منظور کنند.»
4. مدیران جوان به دنبال بهبود شرایط هستند
«شاید به دلیل این باشد که آنها کمتر از دیگران از وقت و پول خود برای کارشان صرف کرده باشند، اما مدیران جوان همیشه به دنبال به چالش کشیدن شرایط موجود هستند.»
5. آنها به روی نتایج تمرکز دارند.
مدیران جوانی که خود را وقف رسیدن به اهداف خود میکنند، تمام انرژی خود را صرف این کار میکنند. «در نقطه مقابل، هنگامی که یک فرد برای مدت طولانی در یکپست مشغول به کار باشد، غالبا از اوضاع خشنود است تمایلی به تغییر آن ندارد.»
6. آنها به دنبال اهداف بلندمدت هستند.
این فاکتور میتواند پیامد عامل پنجم باشد اما تحقیقات انجام شده نشان میدهد که مدیران جوان تمایل بیشتری به انتخاب اهداف جاهطلبانهتر نسبت به مدیران باتجربهای دارند که به این نتیجه رسیدهاند.
امیدواریم در دولت آینده ایران از جوانان خوش فکر کشور بیشتر در مدیریت ها استفاده شود.
@proffessorkarami
زردچوبه ادویه ای با خواص شگفت انگیز است. کورکومین یا ماده موثره زرچوبه دارای اثران مفید ضد التهاب و حتی ضد سرطان است.
دانشمندان ایرانی در دانشگاه علوم پزشگی بقیه الله (عج) در حال تحقیق جهت تولید داروهای مختلفی از این ادویه ارزشمند براب درمان بیماری های مختلف هستند.
@proffessorkarami
با میراث خمینی چه کردند؟
بیش از سه دهه ایستادگی و تحمل سختی ها و بحران های متعدد اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و...اکثریت مردم ایران در پاسداری از اسلام و انقلاب اسلامی و همراهی با آرمان مکتب امام خمینی (ره) که همواره پشتیبان ولایت فقیه بوده و او را تنها نگذاشتند؛ وقت آن رسیده است که با نگاهی به گذشته و مطابقت اهداف و عملکرد معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران با کلیه کارگزاران و مسئولین از زمان فوت امام تا کنون؛ جواب سوالی که پای میزان خواهند پرسید بیابیم که صاحب منصبان و سیاست پیشه گان با میراث خمینی چه کردند؟
با اندکی تأمل؛ موارد زیر در ترسیم شکل گیری و تداوم زاویه از خط نهضت امام خمینی (ره) نمایان شده و در سه دهه گذشته به عنوان فرهنگ عمومی در اداره کشور تثبیت و یا در حال تثبیت شدن هست:
۱- رفاه طلبی و عافیت جویی و قدرت طلبی و استفاده خلاف شرع و قانون از بیت المال و امکانات در اختیار در زمان مسئولیت به طور پیدا و پنهان از سوی برخی صاحب منصبان
۲- مقابله پیدا و پنهان با رقبای حزبی و شغلی و... برای حذف آنان با توسل به شیوه های خلاف شرع و قانون
۳- شدت یافتن جنگ قدرت در ۱۰ سال گذشته با شکستن سدّ محکم خفقان و سانسور چندین ساله واعتراض و نقد عملکرد دولت ها از سوی فرهیختگان و در نتیجه؛ نه گفتن اکثریت مردم به نامزدهای حزبی در انتخابات ریاست جمهوری
۴- بیش از۲۵ سال شکل گیری و تداوم فساد مالی و اخلاقی و سیاسی در شکل های مختلف و بی هزینه بودن این اعمال بر مرتکبین با سکوت قوه قضائیه که مجری عدالت و قانون در کشور هست؛
۵- عملی شدن موارد فوق که با هدایت پیدا و پنهان دشمنان اسلام انجام می شود؛ راه را بر مقابله علنی با اسلام و ورود علنی و درگیری مستقیم با مردم ایران فراهم نمود که فتنه سال ۸۸ و توافق ژنو و... از جمله آثار مخرّب عملکرد صاحب منصبان و ردّ شده ها در انتخاب مردم در ۱۰ گذشته می باشد.
۶- صعب العبور شدن مسیر قانون و عدالت و سهل الوصول شدن شیوه های خلاف قانون و شرع در قوای سه گانه و...به دلیل تحقق موارد مذکور در بند ۴ و ۵
۷- وزارت ارشاد پرچم دار اسلام زدایی و حذف حجاب اسلامی و نمایش علنی خلاف شرع در قالب لباس و فیلم و ... به جای ترویج فرهنگ اسلامی و احیاء احکام اسلامی از جمله حجاب. تا امام زنده بود بسیاری جرأت حرف خلاف شرع و قانون را هم نداشتند؛ چون؛ بلافاصله اقدام مناسب و کوبنده و بازدارنده انجام می داد. چون امام هیچ مصلحتی جز اجرای احکام اسلام به مصلحتی دیگر قائل نبود و اشخاص در برابر او در صورت مغایرت اعمال شان با اسلام در نزد وی ارزشی نداشته و به راحتی و بدون اغماض از آنها عبور می کرد؛ نمونه آن عزل بنی صدر و منتظری و.... این روش مولای متقیان بود و خواست اکثریت مردم ایران، تا انقلاب بماند و خون شهداء پایمال نشود وآرمان خمینی در قرن ۱۴ که در جهان، اولین انقلاب اسلامی بر اساس آموزه های دینی بر پایه ولایت فقیه بود؛ پایدار بماند.
۸- محدود کردن حکم و واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر و استمرار خفقان برای جلوگیری از آگاهی مردم از پس پرده عملکرد برخی صاحب منصبان و استفاده ابزاری از نام امام خمینی و ادعای وفاداری بر آرمان وی. بعد از خمینی؛ خفقان در بازی های حزبی و گروهی که دشمنان اسلام و انقلاب بازیگر نقش اصلی بوده اند؛ و تشدید جنگ قدرت در استحاله فرهنگی و براندازی نظام هرچه می توانستند کردند؛ کار را به جایی رسانده که در چهارمین دهه از انقلاب خمینی کبیر؛ ریاست جمهور با آزادی کامل در بستن قلم ها و زبان فرهیختگان و یاران اواقعی سلام و انقلاب در برابر انتقادهای سازنده و بجا و تلاش بر حذف رد پای دشمن به منتقدین قرارداد ژنو و...می گوید : منتقدین با شناسنامه حرف بزنند!!!جای خمینی در غربت یاران اسلام و انقلاب خیلی خالی است.
همه شیوه های خلاف شرع و قانون؛ برای ساکت کردن منتقدین و مدافعین از اسلام و انقلاب انجام شده و می شود و حتی قوه قضائیه که باید پرچم دار عدالت و قانون باشد؛ در فقدان عدالت و سواستفاده های خرد و کلان از منصب نظام اسلامی؛ به جمع جنگ قدرت و بازی های حزبی پیوسته و ابزار دست دین به دنیافروشان عافیت طلب شده؛ تا به زور حکم جلب و زندان ساکت شده و آنها را به حال خود گذارند و مردم را بی خبر! جهت پذیرش آنچه نشان می دهند.
۹- فرهنگ روزمره شدن التزام به اوامر ولی فقیه و اعلام حمایت در رسانه ها و سخنرانی ها و... از مقام معظم رهبری در کلام برای حفظ پست و مقام برای ایجاد چهره موجه در بین مردم؛ ولی عمل به دستور رؤسای پیدا و پنهان و اجرای اهداف و منوّیات آنها. یکی از صدها نمونه عینی اعلام حمایت از بیانات مقام معظم رهبری در اواخر سال ۹۲ در امور فرهنگی از سوی وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تداوم خلاف شرع و قانون در وزارت ارشاد هست.
۱۰- حلال شدن بیت المال برای برخی صاحب منصبان و آقازاده ها و... و حرام شدن آن برای مردم!
۱۱- انحصار برخی مناصب کلیدی نظام جمهوری اسلامی برای برخی سران و وابستگان حزبی از جمله ریاست مجلس شورای اسلامی و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و ریاست قوه قضائیه و... و ظهور مجدد شکاف عمیق بین فقیر و غنی و صاحب منصبان و مردم؛ همان مردم پابرهنه کوخ نشینِ که امام تار موی آنها را به کاخ نشینان ارجح می دانست.
۱۲- غربت و تنهایی آمران به معروف و ناهیان از منکر بیش از ۲۰ سال؛ و افزایش هزینه انجام فریضه به پذیرش ضرب و شتم و شهادت روحانی و جسمانی وآبرو و زندگی بر کف. علیرغم تاکید قرآن بر انجام این فریضه؛ و خواست مکرر امام خمینی بر نظارت همگانی مردم در عملکرد مسئولین نظام در مدیریت های خرد و کلان
۱۳- ...
خمینی رهبر کبیر انقلاب ایران؛ جای تو در غربت یاران اسلام و انقلاب و دفاع از ولایت و زمینه سازی ظهور که نهضت را برای آن شروع کردی خیلی خالی است تو سرفراز رفتی و ما ...
دعایمان کن امانت داری کنیم و پاهایمان در گیرودار فشارها سست نشود.
[Forwarded from پرفسور کرمی( تنها کانال رسمی دکتر در کشور )]
http://www.tabnak.ir/fa/news/656474/%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D8%A8%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%80-%D9%86%D9%88%D8%AA%D9%84%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%D8%B7%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%B2%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
حجاب به دستور خدا اجباری هست
🌹🌹🌹حجاب به دستور خدا اجباری هست🌹🌹🌹
اشاعه اختیاری بودن حجاب، از تبلیغات سوء دشمنان اسلام و تلاش بر اشاعه فساد در جامعه مسلمین بوده که فقط پذیرش مسلمانان نادان و همسویی خواسته و ناخواسته با اهداف پنهان دشمنان را کسب کرده اند.
🌹حجاب در قرآن
کلمه حجاب در قرآن هفت بار تکرار شده است که در سوره احزاب آيه 53 و سوره نور آيه 31 به معنی پوشش به کار رفته و در باقی آيات به معني مانع و پرده ای مستور است.
رابطه حجاب و نگاه با ارتباط نامشروع در قرآن
سوره نور ایه 30:
1."قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُون.
«به مردان باايمان بگو: ديده فرو نهند و پاکدامني ورزند، که اين براي آنان پاکيزه تر است، زيرا خدا به آنچه مي کنند آگاه است.»
🌹وجوب پوشش کامل برای زن در قرآن
سوره نور ایه 31:
2."وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُوْلِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاء وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ"
«به زنان باايمان بگو: ديدگان خود را (از نامحرم) فروبندند و پاکدامني ورزند و زيورهاي خود را آشکار نگردانند، مگر آنچه که (طبعاً) از آن پيداست و بايد روسري خود را بر گردن خويش (فرو) اندازند، و زيورهايشان را جز براي شوهران يا پدران يا پدران شوهران يا پسران يا پسران شوهران شان يا برادران شان يا پسران برادران شان يا پسرخواهران شان يا زنان (هم کيش) خود يا کنيزان شان يا خدمتکاران مرد که (از زن) بي نيازند يا کودکاني که بر عورت هاي زنان وقوف حاصل نکرده اند، آشکار نکنند و پاهاي خود را (به گونه اي به زمين) نکوبند تا آنچه از زينت شان نهفته مي دارند معلوم گردد. اي مؤمنان، همگي (از مرد و زن) به درگاه خدا توبه کنيد، اميد که رستگار شويد.»
سوره احزاب ایه 59 :
3."أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا"
"اي پيامبر، به زنان و دخترانت و به زنان مؤمن بگو: «پوشش هاي خود را بر خود فروتر گيرند، اين براي آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند (به احتياط) نزديک تر است و خدا آمرزندة مهربان است.»
با توجه به آيات مذکور رابطه مستقيمي در حجاب و نگاه و ارتباط نامشروع مي يابيم.
غضّ بصر و پوشاندن چشم از نگاه ناروا، دستور صريح قرآن به زن و مرد مسلمان است، و چون مرد در برابر غريزه جنسی ضعيف بوده و با نگاه ناروا و آلوده، زودتر اسير هواي نفس مي گردد، از اين رو، ابتداي دستور، خطاب به مرد، و پرهيز از ارتباط نامشروع است. نقطة آغازين هر ارتباط نامشروعي از نگاه حرام زن و مرد به ويژه مرد و خودنمايي زن است، لذا، خداوند حکيم، با سه دستور، حفظ نگاه و اندام از حرام، و رعايت حجاب کامل، پاکي روح و روان و عفّت و پاکدامني مسلمانان را بيمه نموده است، و راهي براي رستگاري و صعود بر قله هاي کمال و معرفت گشوده است.
خداوند حکیم در آیه 55 سوره احزاب محارم بر زنان را بر می شمارد:
4."لَّاجُنَاحَ عَلَيْهِنَّ فِي آبَائِهِنَّ وَلَا أَبْنَائِهِنَّ وَلَا إِخْوَانِهِنَّ وَلَا أَبْنَاء إِخْوَانِهِنَّ وَلَا أَبْنَاء أَخَوَاتِهِنَّ وَلَا نِسَائِهِنَّ وَلَا مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ وَاتَّقِينَ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدًا"
بر زنان در مورد پدران و پسران و برادران و پسران برادران و پسران خواهران و زنان (هم کيش) و بردگان شان گناهي نيست (که ديده شوند) و بايد از خدا پروا بداريد که خدا همواره بر هر چيزي گواه است.
🌹وجوب حجاب درونی در قرآن بر زنان
🌹رابطه زن و مرد در قرآن
طبق آياتي که ذکر شد رابطه زن و مرد از نظر شرع از دو حال خارج نيست يا محرم است، که محارم در دو آيه ذکر شده است و يا نامحرم، يعني غير از اين موارد ذکر شده در آيه، جنس مخالف نسبت به يکديگر نامحرم، مي باشند و بايد حريمي بين آنها باشد.
از ابتداي خلقت نيز حريمي بين زن و مرد بوده و در بين اقوام و ملل مختلف که به خدا اعتقادي نداشتند، خودي و بيگانه وجود داشته و در اسلام نيز معيّن شده است و ضوابط خاصي دارد.
حريم دو نوع است: حجاب درونی و حجاب بیرونی
دو رابطه محرميّت و نامحرم، رفتار و برخوردهاي خاص خود را دارد، و هرگز نمي توان اين دو رابطه را مخلوط و يا جايگزين يکديگر نمود، مگر اين که نوع رابطه تغيير يابد، همچون رابطه زوجيّت که نامحرم تبديل به محرم مي گردد.
بنابراين، در عين نامحرم بودن، نمي توان رابطة دوستي با جنس مخالف برقرار نمود. به طور کلي هر نوع برخورد و نگاه و رفتاري که مي توان با محارم انجام داد، نمي توان با نامحرم به جا آورد، چون حريم و خط قرمز بين زن و مرد همين اصل است.
بنابراين به نام دوست و همکار و همسايه و فاميل و... نمي توان اين حريم را شکست، هر مقدار شکسته شود چه با نگاه چه با زبان و... گناه بوده و حکم زنا را دارد. زنا از کمترين نگاه ناروا و حرام شروع مي شود زناي چشم، زناي زبان و...
بنابراين، پسر و دخترعمّه و پسر و دختردايي و دختر و پسرخاله و خواهرشوهر و شوهرخواهر و دختر و پسرعمو و تمام فاميل غير از محارم که در آيه ذکر شده است، نامحرم بوده و از زمان تکليف احکام نامحرم جاری است.
رابطه زن و مرد نامحرم، تا وقتي به عنوان دو انسان و خالي از هوا و هوس مي باشد، بلامانع بوده و مي توانند با رعايت حد و مرزها در عرصه هاي مختلف فردي و اجتماعي مشارکت و فعاليت نمايند. حجاب نيز در جهت ايجاد رابطة انساني بين زن و مرد نامحرم، ضرورت و وجوب پيدا کرده است.
🌹#حجاب دروني و مصاديق آن در قرآن
سوره احزاب 32:
"یا نِسَاء النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاء إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا."
"هنگام تکلّم لطيف و نرم (نازک) با مردان سخن نگوييد، مبادا آن که دل اش بيمار (هوي و هوس) است به طمع افتد (بلکه متين) و درست سخن گوئيد."
حجاب دروني يعني پرهيز از هر عاملي که توجّه ديگران را به جنس مؤنث به عنوان زن و زيبايي هاي او جلب کند، به چند مورد مؤثر اشاره مي کنيم:
1. صحبت
از جمله عوامل جلب کننده صحبت است، چون صداي زن نازک و ظريف و در بيشتر اوقات با صداي خوب زيبايي خاصّي پيدا مي کند، لذا در صحبت اگر صدا ترقيق (نازک) شود، و با ناز و کرشمه آميخته گردد، دل هاي بيمار را به خود جلب کرده، و يا به فتنه مي اندازد. بنابراين زنان در برابر نامحرم، بايد جدّي بوده و از ترقيق و نرم کردن صدا به شدّت بپرهيزند.
2. نگاه
زن و مرد نامحرم بايد از نگاه خيره و ممتد و با قصد ريبه و لذّت به يکديگر پرهيز نمايند. نگاه مسموم، خطرناک تر و مفسده انگيزتر از ساير موارد است.
3. راه رفتن
قرآن در سوره قصص آیه 25 به يکي از خصوصيات و حسني که به دختران شعيب در برابر حضرت موسي اشاره مي کند، راه رفتن توأم با متانت و حياء است:
"فجاءتْهُ إِحْدَاهُمَا تَمْشِي عَلَى اسْتِحْيَاء قَالَتْ إِنَّ أَبِي يَدْعُوكَ لِيَجْزِيَكَ أَجْرَ مَا سَقَيْتَ لَنَا فَلَمَّا جَاءهُ وَقَصَّ عَلَيْهِ الْقَصَصَ قَالَ لَا تَخَفْ نَجَوْتَ مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِين."
بنابراين، زن بايد در برابر نامحرم، وجود خود را عاري از هرگونه حرکات مفسده انگيز و فريبنده نموده و حياء و متانت و وقار را زيور خود سازد، از اين روست که پيشاپيش مرد نامحرم راه رفتن، بر زن و مرد کراهت دارد تا مرد به گناه و فتنه نيافتد.
يکي از حکمت هاي باطل بودن نماز مرد پشت سر زن همين است.
آيه شريفة 31 سوره نور نيز دستور متانت و وقار و سنگيني را به زن مي دهد آنجا که مي فرمايد:"ولايَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ ..."
"طوري پاهايشان را به زمين نکوبند تا زينت هايشان که مخفي است آشکار شود."
4. مدل و رنگ لباس
اسلام شکل و مدل و رنگ خاصي در حجاب زن معين نکرده است، ولي محدوده و اندازه و خط قرمزها کاملاً معين است، يعني حجاب زن از هر مدل و رنگي باشد، بايد اندازه حجاب رعايت شده، و از جلب نظر نامحرم بپرهيزد.
بديهي است لباسي ساده که حجم بدن پيدا نباشد و کاملاً اندازه شرعي رعايت شده باشد، حجاب شرعي است.
🌹واقعيّت رعايت کامل حجاب
يقين به وجود و حضور و دستورات خالق حکيم
يقين به پاداش و جزاي دنيوي و اخروي در قبال اعمال انسان ها
اعتقاد عملي به خدا و مديريّت جهان آفرينش
نشانگر هويّت انساني و شخصيّت و اعتقاد و باور دروني زن و مرد
نشانگر ميزان ايمان به خدا و تقيّد به دستورات خالق يکتا
نشانگر ميزان خرد و تعقّل و حاکميّت عقل و تدبير و مديريّت نفس در انسان
نشانگر ميزان رهايي تن و پا نهادن به هواي نفس
فرازی از کتاب حجاب از منظر فطرت و عقل و شرع به قلم منصوره وطنی
#حجاب # قرآن
چرا مسئولین بطور شفاف به مردم نمی گویند کدام محصول تراریخته است؟
چرا قانون برچسب زنی بر محصولات تراریخته اجرا نمی شود؟
مردم چگونه متوجه شوند کدام محصول تراریخته است؟
چرا در اروپا بروی همه محصولات و حتی فراورده هایی که در آنها تراریخته وجود دارد برچسب می زنند؟
ولی در ایران فقط بروی برخی روغن های نباتی آن هم بشکل ریز نوشته شده دستکاری ژنتیکی شده، و بقیه برچسب ندارند.
چرا برخی در ایران اجازه بر چسب زدن را نمی دهند؟
چون منافعشان به خطر می افتد؟
یعنی منافع این عده از سلامت مردم مهم تر است؟
چرا مردم ایران نباید بدانند کدام محصول تراریخته است؟
چرا اروپایی ها باید بدانند ولی ایرانیان نه؟
حرف ما این است که ملت ایران حق انتخاب دارند؟
مردم حق دارند بدانند چه مصرف می کنند؟
مردم ایران شایسته سالم ترین محصولات غذایی فاقد سم و کود شیمیایی و تراریخته هستند.
ما برای آگاهی و ارتقا سلامت ملت ایران اطلاع رسانی می کنیم تا مردم حق خود را مطالبه کنند.
@proffessorkarami
در خلوت با خدا دلیل عدم اجابت دعاها را از مولای متقیان با گوش دل بشنویم
چه کنیم دعاهای ما اجابت شود؟
رفع مشکلات و افزایش رزق و روزی
با استغفار 70 بندی حضرت علی علیه السلام
بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ
استغفار 70 بندی مولا علی علیه السلام:
علامه نوری در کتاب (دارالسلام) می نویسد: امام رضا علیه السلام از پدران بزرگوار خود نقل می کنند که امام حسین علیه السلام فرمودند: روزی نزد امیرالمؤمنین نشسته بودم که عربی وارد شد و عرض کرد یا امیرالمؤمنین، من مرد عیالمند و فقیر هستم و مالی که زندگی مرا کفایت کند ندارم. حضرت فرمودند: ای برادر عرب، چرا استغفار نمی کنی تا حالت نیکو شود؟
عرض کرد: زیاد استغفار می کنم، اما تغییری در زندگی ام پیدا نشده است.
حضرت فرمودند: ای برادر عرب خدای متعال می فرماید: "فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کانَ غَفَّاراً" 10/ نوح
به آنها گفتم: "از پروردگار خویش آمرزش بطلبید که او بسیار آمرزنده است."
بعد فرمودند: "چون به گناه بودن بعضی از اعمالت آگاه نیستی استغفار تو ناقص است؛ زیرا از آنها استغفار نمی کنی و نتیجه نمی گیری. سپس فرمود: اینک به تو استغفاری می آموزم که اگر آن را هنگام خواب بخوانی خدا به تو وسعت رزق عطا فرماید. دعا را نوشته، به اعرابی داده و فرمودند: شب، قبل از خوابیدن، این استغفار را بخوان وگریه کن و اگر اشکت جاری نشد تباکی کن."
امام حسین علیه السلام فرمود: سال بعد اعرابی به خدمت حضرت آمد و عرض کرد: یا امیرالمؤمنین، خداوند به من نعمت های زیادی عطا فرمود. شتران و گوسفندانم آن قدر زیاد شده اند که محلّی برای نگه داری آن ها ندارم. آن حضرت فرمودند: ای برادر عرب، قسم به آن خدایی که محمد صلوات الله علیه را به نبوت برگزید، بنده ای نیست که با این دعا به درگاه خدا استغفار کند، مگر این که خدای متعال به برکت آن، گناهانش را آمرزیده، حوائجش را برآورده و به مال و اولادش فراوانی و برکت عطا فرماید. دار السلام نوری: 3/133
کَانَ عَلِیٌّ علیه السلام یَسْتَغْفِرُ سَبْعِین مَرَّةً فِی سَحَرِ کُلِّ لَیْلَةٍ بِعَقِبِ رَکْعَتَیِ الْفَجْرِ الِاسْتِغْفَارُ:
این استغفار علی علیه السلام است که در 70 بند می باشد و مولا آن را هر سحر بعد از نماز صبح می خواندند:
ادامه در http://mansurevatani.ir/index.aspx?pid=99&articleid=77504
موضوع کانال: مذهبی، فرهنگی، تربیتی، اجتماعی، سیاسی، سلامت، طبّ اسلامی و سنّتی mansurevatani.ir 🌷عضویّت در کانال 👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3545169925C90fd295c09
علی علیه السلام و بیت المال
سخت گيرى علی علیه السلام در مصرف بيت المال
گزارشى از تو به من دادند كه اگر چنان كرده باشى، خداى خود را به خشم آوردى، و امام خويش را نافرمانى كردى، خبر رسيد كه تو غنيمت مسلمانان را كه نيزه ها و اسب هاشان گرد آورده، و با ريخته شدن خونهايشان به دست آمده، به اعرابى كه خويشاوندان تواند، و تو را برگزيدند، مى بخشى.
به خدايى كه دانه را شكافت، و پديده ها را آفريد، اگر اين گزارش درست باشد، در نزد من خوارشده، و منزلت تو سبك گرديده است، پس حق پروردگارت را سبك مشمار، و دنياى خود را با نابودى دين آباد نكن، كه زيانكارترين انسانى،
آگاه باش، حق مسلمانانى كه نزد من يا پيش تو هستند در تقسيم بيت المال مساوى است، همه بايد به نزد من آيند و سهم خود را از من گيرند.
نامه حضرت علی علیه السلام به فرماندارفیروزآباداز شهرهای ایران درسال 38هجری